Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-05-28 19:22 Motorolaj

Totyasrac írta:
Szemy írta:
Nincs. Csak ez van rajta: SAE 0W-30; ACEA C3; API SN; BMW Longlife-04... De semmilyen fele A3 vagy B4 jelölest nem talaltam rajta.


No de ha a kocsira a BMW Longlife-04 van előírva (pl. az N46 ilyen), azt meg tudja, onnéttól engem nem zavarna, hogy mi mást nem tüntettek fel...


oké, hogy long life, de az igaz a dízelre és benyásra. ez csak annyit jelent, hogy a BMW bevizsgálta, hogy alkalmas hosszú csereperiódusra, és mível csak dízel besorolás van rajta... tehát C3-ban, azaz részecskeszűrős dízelben tudja a BMW longlife-ot.

YELLOW Elküldve: 2014-05-28 19:04 Szürö kerdes

QWP márkáról ki mit tud?
én mintha csomagoló cégnek nézném. fater verdájába került ilyen levegő- és olajszűrő. QWP hologramm-os matricával volt lezárva, Mahle és MANN cikkszámai fel vannak tüntetve egy matricán, hogy ezekből, annak felel meg gondolom. minőséginek néz ki.

YELLOW Elküldve: 2014-05-28 18:38 Motorolaj

Szemy írta:
YELLOW írta: és oylan jelölés nincs rajta, hogy A3/B4 vagy hasonló a C3 mellett?


Nincs. Csak ez van rajta: SAE 0W-30; ACEA C3; API SN; BMW Longlife-04... De semmilyen fele A3 vagy B4 jelölest nem talaltam rajta.



akkor ezt nem veszem meg. és akkor ezért perelhetőek lennének, hogy írja benzinesre, de besorolása mégsincs. meg akkor mi a ráknak van titanium-ból diesel? ennek így semmi értelme. van a castrolnak C3-as olaja, én is azt tettem korábban, amikor professional powerflow volt a neve, de azon legalább rajta volt a benzines minősítés is.

YELLOW Elküldve: 2014-05-28 17:31 Motorolaj

Szemy írta:
YELLOW írta:
krissz írta: Hali, milyen olajat ajánlotok egy 2002-es 320i-be? 2.2-es 170LE-s verzió. Előző tulaj 5W-40 Mobil1 olajat tett bele, de azt olvastam 5W-30 vagy 0W-30 kell bele. 9000km van a mostani olajban, ezer km múlva cserés.. két olajcsere közt rá kell töltenem 5-6 decit, hogy jó legyen a szint. Láttam a Castrol új olaját, a Titanium FST-t.. érdemes kipróbálni, van valakinek már tapasztalata?

krissz


még nincs, de nincs kizárva jövőre az lesz... bár kevés az infó eddig én csak C3 minősítést láttam, ami pedig részecske szűrős dízelek jelölése. leírásban benne van, hogy benzin üzemű motorokhoz, sőt van külön dízel változata, szóval ezért nem értem a C3 jelölést.
remélem Szemy megnézni a vonalkódot első 3 számjegyét, ha 400 körüli, akkor jó lehet, mert német gyártású. én 0w-t nem tennék bele, eleve olajevős blokk a tiéd. 5w-40 az ideális neked.


Haliho!

Most hoztam el az olajat a boltbol: Castrol Edge Titanium FST 0W-30. A minösitese ACEA C3, de ugy van rairva, hogy benzines es disel motorokhoz egyarant alkalmas. A vonalkodja 400-al kezdödik (ez nem rossz kezdet), es BMW LL04-es minösitese is van (nekem a MB 229.31/229.51-es jovahagyas kell, de ezt is tudja).

Csak honlnap este fog bekerülni a motorba, igy most többet nem tudok mondani azon kivül, hogy a matricaja szebb, mint a sima FST-nek.

Szemy



és oylan jelölés nincs rajta, hogy A3/B4 vagy hasonló a C3 mellett?

YELLOW Elküldve: 2014-05-28 15:59 Autóvásárlás

kempelen írta:
hil írta:
kempelen írta:

Ti tudjátok... én mindegyik motorból, amit E46-ba tettek láttam már szétszedve...

Ezek alapján más típust kellene Hil-nek néznie....

Mondjuk a régi csepel motorok elnyűhetetlenek voltak, igaz azokból is szedtek szét jópárat.
Sőt ami eddig volt fűnyíróm, azokat sem kellett szétszedni soha, bár az is igaz a végén mindig komplett csere lett a vége.

Az évek alatt sokak által levon konklúzió:

- 20d szar -> sok a gond velük, sokan írnak ide a problámákról
- 18d szar -> hiszen ugyanaz majdnem mint a 20d...
- 30d szar -> dízel és ennyi elég is, mint amikor valaki cigánynak születik vagy feketének
- 18i szar -> a már említett korábbi hozzászólások miatt és mindegy N42 vagy N46....

Node:
- 16i jó -> Yellow neked ilyen van, ez csak jó lehet
- 20i, 25i, 30i - mind jó, igaz alig van pár ember a fórumon akik ilyenekkel járnak, de ha nincs a fórumon erről szó, akkor ott a motorok is problémamentesek.

Valahogy arról soha nem esik szó, hogy míg legyártottak egy darab 30i-t, addig a soron lement aznap 120 darab 18i vagy 20d....

Ezzel csak annyit akarok mondani, hogy nem feltétlenül mindegyik szar.


Szia Kempelen!
Miért is kéne más típust választanom? Bár valójában gondolkozok az Insigián, de csak gyertyás (pfuj, hogy ezt ide le mertem írni.....) Igen, közben rájöttem, hogy az N46 motoros. Sajnos annyit gondolkozok az ügyön, hogy addigra elviszi más, meg aztán időm sincs ilyenekre. A mostanival (M43) nagyon elégedett vagyok, csak hát a kora..... Ezért kélne újabb és sajna azért touring, mert a munkahelyem, (aki ugyan egy petákot nem ad az autómhoz) kikötötte, hogy csak az lehet, mert ilyen a magyar demokrácia,, meg a munkavállalói érdekek érvényesítése (rohadt egy országban élek!!!!)
hil



Szia Hil,

Az hogy válassz másik autótípust, csak irónia volt, ne vedd komolyan. Szerintem nézd meg az autót és talán beleszeretsz, ha meglátod. Néha az is kell.

A többit csak Yellow miatt írtam, bár egyáltalán nem bosszantásból és tényleg nem bántásból írom, de egyszer láthatnék már tőle valami olyan kommentet, hogy ez az autó szép vagy ha nem is szép, de korához képest érdemes megnézni.



hol olvastad, hogy azt írtam, hogy ne! amit írtam én is direkt írtam, hogy ez a láncugrós motor, mert ezen pörög mindneki feszt. pont arra utaltam azzal, hogy érdemes lesz amjd tempomatot beköttenie, hogy érdemes megnézni. direkt nem is írtam a szín eltéréstől, mert csalhat a kép, meg a fények.
az árát, meg most láttam, nem is néztem délelőtt. és számomra ha olyan jó lenne, akkor nem ennyiért adnám. oké korrekt a csóka, lehet tényleg kell a pénz, vagy már az új autó megvan. talán ezért is emnt rá a nepper, aztán majd 1,6-ba lesz kirakva, ha megkaparintja.
szóval valamit benéztél most.
amúgy ez volt az első komment, amit írtam, lebeszélem, fikázok valamit?
"ááá... ez a szar láncugrós, sok bajos motor. már rég le kellett volna tenned róla
elég újnak tűnik a kipuff, ha gyári akkor le a kalappal, jó gazdija volt. képről nem tűnik rossznak, de úgyis élőben látni a dolgokat. de neked a tempomat mindenképp jó lenne, szóval az legyen az első, hogy gombsor+vezeték."

YELLOW Elküldve: 2014-05-28 15:33 klíma tisztítás

minimal írta:
Van a környéken egy srác, ha bekapcsolja a klimát az egész első szélvédő bepárásodik BELÜL és perceket vár mire lemegy. Nem is arra gondoltam hogy lefagyott az ablakod.


egyébként pontosan hol is van ez a szárító szűrő? már most csak azért kérdezem, mert ugye most belsőkeringetés volt bekapcsolva. télen ha belső keringetésre kapcsolok és megy a fűtés, akkor elkezd bent párásodni. ilyenkor ha ráindítok a klímára, akkor megszűnik. arra lehet hatása ennek a szárító szűrőnek? (mondjuk télen csak akor kapcsolok belső keringetésre, ha olyan településen megyek át, ahol füstölnek mint az atom, aztán zavaró mikor elkezd párásodni, majd klíma indítás. kis településnél jó, mert adidg átérek, aztán amint kikapcsolom a belső keringetéést, meg is szűnik, klíma nélkül is)
a képen kívül van, sőt ez egyre durvább minél tovább megy, az oldalablakok is olyanok egy idő után.

YELLOW Elküldve: 2014-05-28 15:01 klíma tisztítás

minimal írta:
YELLOW írta:
minimal írta:
YELLOW írta:
hil írta:
minimal írta:
YELLOW írta: ózonos klímatisztítás közben, amikor hűt a klíma mint a veszedelem. 16°C-ra állítva, kijövő hőfok 1,7°C. szinte fagyaszt. és sosem volt még töltve a klíma. indítás után 10 perccel ez a kép fogadott.




cserélj szárítószűrőt


Szia!
Miért is kéne Y-nak szárítószűrőt cserélnie???
hil



miért is?


Azért mert 10 perc után is párás az ablaka?



hát az elején nem volt párás, és úgy lett. ja a pára kívül van mert ugye kint melegebb van, mint bent, és a hideg üvegen a kinti meleg nedvessége csapódik le. télen aa ház ablaka is belül párás, ahol meleg van.


Ha kívűl van akkor tárgytalan, de az nem látszott a képen


hát nem is azért csináltam a képet, hogy belül lefagyott az üveg hanem milyen jó kis hideget csinál, hogy lecsapódik a pára az üvegen... KÍVÜL

YELLOW Elküldve: 2014-05-28 15:00 Motor-váltó

hil írta:
Totyasrac írta: Jól sejtem, hogy ezen az ábrán alul lent jobbra (a lánc jobb szélén) az az átugrás-gátló, vagyis azt nem kell már berakatnom?


Köszi előre is

Szia!
Én mintha olyat láttam volna, ami a jobb oldali lánckerék tetejénél volt úgy 12 óra állásban.
hil



olyan is van. de az inkább az N40-hez való szerintem.

YELLOW Elküldve: 2014-05-28 14:59 Autóvásárlás

hil írta:
YELLOW írta:

én még most is azt mondom, hogy a 120-150mikron az gyári. mondom ezt úgy, hogy az enyémen tényleg látszik hol lett újra fújva, és ott több, a többi 150 alatt van. de a legvéknyabb helyen is 118 mikron. és tutti gyári ott. mondjuk ha ennyit csal a műszerük, és mindenhol 90-et mértek, ami mondjuk valójában 120, akkor ha azt a 30-at hozzáadod a többihet, akkor lehetséges, hogy mondjuk kapott egy kis fedőlakkot plusszba.

Szia!
Nem is tudom, de sok különféle rétegmérőt vizsgáltam, amikből az jött le, hogy a gyári réteg bíza 100 alatt szokott lenni. (pofátlanul még szalonban is mértem) Minden műszer csak nem hibás.
hil



mérte itt más is szalonban, és biza 130 körül voltak. már írtam én milyen rétegmérőt használtam (150ezer Ft-os) amihez kalibráló lapok vannak, nem csak hazsnálod és kész, aztán hol ezt mér hol azt. nyílván egy 30-50ezres gép megközelítőleg jó, arra, hogy mondjuk a konkrét gittelést megállapítsd vele, ahol a gyári értékhez képest nagy eltérések vannak. mondjuk lehet mutat 800-at, ami a valóságban 1000, de nyílván egyértelműen látszik, hogy ott nem kóser. és pont kis értékeknél pontatlanok. úgy tudnád megnézni, ha volna egy hitelesített mérőkértyád, ami tutti mondjuk 100 mikron, és azt mérnéd meg.
én azt mondom, szerintem (amúgy a képen valóban látszik, hogy mintha a sárvédő kicsit más árnyalatú lenne, de én a fényre fogtam, azért nem is írtam) nem volt törve.

szerk.: én túl olcsónak találom amúgy...

YELLOW Elküldve: 2014-05-28 14:48 klíma tisztítás

minimal írta:
YELLOW írta:
hil írta:
minimal írta:
YELLOW írta: ózonos klímatisztítás közben, amikor hűt a klíma mint a veszedelem. 16°C-ra állítva, kijövő hőfok 1,7°C. szinte fagyaszt. és sosem volt még töltve a klíma. indítás után 10 perccel ez a kép fogadott.




cserélj szárítószűrőt


Szia!
Miért is kéne Y-nak szárítószűrőt cserélnie???
hil



miért is?


Azért mert 10 perc után is párás az ablaka?



hát az elején nem volt párás, és úgy lett. ja a pára kívül van mert ugye kint melegebb van, mint bent, és a hideg üvegen a kinti meleg nedvessége csapódik le. télen aa ház ablaka is belül párás, ahol meleg van.

YELLOW Elküldve: 2014-05-28 14:46 Autóvásárlás

hil írta: Sziasztok!
Közben felhívtam az eladó
(http://www.hasznaltauto.hu/aut...yv-7953416), nagyon korrekt volt. Lemérte a festékréteget: bal e sárvédő 127, jobb e sárvédő 134, jobb e. ajtó 147 mikron, máshol gyári 90 mikron a réteg. 12000Km-el korábban volt szervizelve. Igazából meg kéne nézni, de egy nepper már ráment, persze egyből alkudozva (-150K és az eladó vigye el hozzá az autót) Na ez aztán a pofátlanság (még vigye is oda)
hil


én még most is azt mondom, hogy a 120-150mikron az gyári. mondom ezt úgy, hogy az enyémen tényleg látszik hol lett újra fújva, és ott több, a többi 150 alatt van. de a legvéknyabb helyen is 118 mikron. és tutti gyári ott. mondjuk ha ennyit csal a műszerük, és mindenhol 90-et mértek, ami mondjuk valójában 120, akkor ha azt a 30-at hozzáadod a többihet, akkor lehetséges, hogy mondjuk kapott egy kis fedőlakkot plusszba.

YELLOW Elküldve: 2014-05-28 14:38 klíma tisztítás

hil írta:
minimal írta:
YELLOW írta: ózonos klímatisztítás közben, amikor hűt a klíma mint a veszedelem. 16°C-ra állítva, kijövő hőfok 1,7°C. szinte fagyaszt. és sosem volt még töltve a klíma. indítás után 10 perccel ez a kép fogadott.




cserélj szárítószűrőt


Szia!
Miért is kéne Y-nak szárítószűrőt cserélnie???
hil



miért is?

YELLOW Elküldve: 2014-05-28 14:36 Motor-váltó

Totyasrac írta: Jól sejtem, hogy ezen az ábrán alul lent jobbra (a lánc jobb szélén) az az átugrás-gátló, vagyis azt nem kell már berakatnom?


Köszi előre is


ja, az

YELLOW Elküldve: 2014-05-28 14:32 Motorolaj

MattM325 írta:
krissz írta:
YELLOW írta:
krissz írta: Hali, milyen olajat ajánlotok egy 2002-es 320i-be? 2.2-es 170LE-s verzió. Előző tulaj 5W-40 Mobil1 olajat tett bele, de azt olvastam 5W-30 vagy 0W-30 kell bele. 9000km van a mostani olajban, ezer km múlva cserés.. két olajcsere közt rá kell töltenem 5-6 decit, hogy jó legyen a szint. Láttam a Castrol új olaját, a Titanium FST-t.. érdemes kipróbálni, van valakinek már tapasztalata?

krissz


még nincs, de nincs kizárva jövőre az lesz... bár kevés az infó eddig én csak C3 minősítést láttam, ami pedig részecske szűrős dízelek jelölése. leírásban benne van, hogy benzin üzemű motorokhoz, sőt van külön dízel változata, szóval ezért nem értem a C3 jelölést.
remélem Szemy megnézni a vonalkódot első 3 számjegyét, ha 400 körüli, akkor jó lehet, mert német gyártású. én 0w-t nem tennék bele, eleve olajevős blokk a tiéd. 5w-40 az ideális neked.


Köszi, akkor marad 5W-40! Kipróbálom szerintem a Titaniumot egy pár héten belül, de ha addig van valakinek tapasztalata azt szívesen veszem!


Csak annyira enné, mint a 5w30-t. A 0w csak hidegen az első pár percben számít, de akkor sokat. Nyilván nem olyankor eszi meg a motor. Ha mindenképp 40-es és jót akarsz a motornak, akkor már valami 0w40 kellene bele.


én 0w párti vagyok, most Aral Super Tronic van benne 0w-40. de! nézstem a viszkozitását táblázatban a 0w-nek és az 5w-nek. kicsi a különbség, mármint a dermedés pont azt hiszem -38 és -32. ez most -18 fokban nem nagyon észre vehető. viszont az 5w-s olcsóbb. már sokszor leírtam, aki évente 2x cserél olajat, annak tavasszal érdemes az 5w-t bele tenni, ősszel meg a 0w-t. minimálisan spórolhat, de nem árt a motornak.

YELLOW Elküldve: 2014-05-28 12:05 Autóvásárlás

kempelen írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
Erről vélemény a hirdetés alapján:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...yv-7953416

hil


ááá... ez a szar láncugrós, sok bajos motor. már rég le kellett volna tenned róla
elég újnak tűnik a kipuff, ha gyári akkor le a kalappal, jó gazdija volt. képről nem tűnik rossznak, de úgyis élőben látni a dolgokat. de neked a tempomat mindenképp jó lenne, szóval az legyen az első, hogy gombsor+vezeték.

Szia Y!
Köszi, mindenki lebeszél erősen az N42 motorról, de újítanom kell és ez végre színben megfelelő számomra, bár a touring nem szívem csücske. Azért bennem van az, hogy ha annyi időn át csinálták ezt a motort akkor annyira nem lehet rossz, pedig mégis azt mondják, ide pedig nem ír olyan tulaj, aki ezzel a motorral nyomul, pedig tuti vannak többen is.
Igaz, a mostanira most dobtam rá úgy 300K pénzt, de mindig így jött ki, hogy előtte vagyonokat költöttem az autóra, aztán hip-hop lecseréltem.
hil



tudod ide a legtöbben akkor írnak, amikor gond van. ez is egy mérőszám. nem mindneki a társaság miatt jön fel. szóval ez alapján annyira nincs is sok gond azokkal a motorokkal.


Helló Urak,

Ez N46 motor. for your info...



az mindegy... amúgy ebből az N46B20-ból láttam már párat szétszedve... rossz használat.