YELLOW Elküldve: 2014-05-09 21:36 Ajtónyítási Gondok!
vidobali írta:YELLOW írta:vidobali írta:hil írta:vidobali írta:
Igazad van, elnézést, pótlom a sztorit
E46 320D Touring 2000 évjárat, mentem dolgozni, indulok itthonról, távnyitóval nyitom az ajtót, minden stimmel. Odaérek melóhelyhez, akarom lezárni, de nem müködik. Mondom lemerült biztosan az elem. Elemet kiszedtem, kimértem, minden stimmel 3,1V leadja az elem, Akkor lehet a kulcsban lévő elektronika, fogom a pótkulcsot, semmi, nem nyit nem zár. teljesen halott. Megmérem az elemet abban 2,9V a feszültség, tehát a pótkulcsban is renben az elem. Beülök, a középkonzol gombja viszi az ajtókat, működik, de távnyitóval nem. Akku lehúz, hátha csak egy reset kell a rendszernek, se semmi. Hol keressem a hibát? Biztosítéktáblán minden rendben, mind a négy KP zár bizti jó (49, 52, 58, 60). Relét még nem néztem, de ha a belső gomb viszi, akkor nem hiszem, hogy a relével lenne gond.
Szia!
(piramis építést bezártam) Lehet, hogy csak a kulcsokat kéne betanítani. Ennek menetét Yellow már sokszor megírta, számomra bonyi, mindig elfelejtem. Amennyiben ez megtörtént, akkor mi a további jelenség? Én úgy tudom (lehet rosszul), ha az egyik kulcsot tanítod, akkor a másikat is kell azonnal, mert csak az, amit betanítottál fogja működtetni a zárakat. Kulccsal tudod zárni/nyitni az ajtókat??? A távnyitón ha a csomitetőt nyitod, akkor az működik-e?
hil
Kulcstanítás ez alapján megtörtént
kulcs be -> gyújtás ráad -> kulcs ki -> bal elsõ ajtó kinyit (belső kilinccsel), majd visszazár -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust --->>> majd elõvesz másik kulcs -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust
Így csináltam, de nem reagál semmi.
A jelenség, hogy a kulcs távirányítója nem nyitja az ajtókat, a tolvaj gomb viszont viszi az összes ajtót, kivéve a hátsó ajtón a kis ajtót.
de amikor tanítottad egy ajtó sem volt nyitva ugye? úgy értem kitárva. ezt ki felejtettem a leírásból, hogy becsukva kell lennie, nem zárilag, hanem fizikálisan becsukva.
ha a tanítást követően, a zárás/nyitás cuccot nem csinálja, akkor nem veszi a jelet.
de maga a vevő nem szokott ilyen hirtelen szerintem meghalni. vagy annyi lehet, hogy mivel a kis üvegajtó sem működik, lehet el van törve ott a zssanérnál kábel, és épp a vevő kábele is el van. bár sedannal szokott gond lenni az átvezetésnél, de kitudja. mással nem lehet gond, mert másnak nincs köze hozzá. vagy leejtetted a kulcsot esetéleg? lehet elengedett rajta valami.
Szia
Mindent a leirtak szerint csináltam. Viszont egy olyan jelenségre lettem figyelmes, hogy hiába zárom kulcsal az autót, a pöckök mind a négy ajtónál lemennek, de a vezető oldali bal ajtót ezek után is ki tudom nyitni a kilincsel. Sőt, ha a tolvaj gombal zárom akkor is nyilik kivülről ha a kilincset meghuzom. Ez elég géz, mert nem tudom lezárni az autót még kulcsal mechanikusan sem.
A vezető oldali centrálzár szerkezet okozhat ilyen problémát? Mert lehet az adta be a kulcsot és azért nem megy a távnyitás meg minden.
Másik kérdés, ha a vevőegység a hátsó ajtó szárny alatti részben van, és a mikro kapcsoló nem működik, és ugye a kulcs se nyitja távvezérléssel, mert az sem jó, hogy a büdösbe tudom kinyitni a kis ajtót, hogy le tudjam szerelni a szárnyat, hogy hozzáférjek a vevőegységhez???????
pontosan én sem tudom, sőt ez alapján nem is értem. nekem anno úgy mondták, hogy a vezető ajtóban lévő zárszerkezetben van egy hall szenzor, ami küldi a jelet zárásnál, nyitásnál a GM-nek, és az alapján működnek a többi ajtó zárjai, persze ez nagyon gyorsan zajlik le. tehát ez alapján neked a hall szenzor odamegy az érzékelőhöz, mert a többi ajtót lezárja. viszont valószínű nem reteszel le. de ennek nem kéne köze lenni-e a távos nyitáshoz.
a másikat nem tudom, de nekem ott gyanus valami vezeték szakdás az átvezetőnél.