Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-04-09 16:32 Chip tuning

gyorilaszlo írta: Sziasztok!

Regen jartam mar erre,mivel sajnos kulfoldon dolgoztam es igy nem allt modomban hasznalni a 320d-met! De vegre visszaterek,es szeretnek 1-2 dolgot megcsinaltatni rajta!

Olvasgatok a temaban mar par napja,es lattam hogy az ATC-nel eleg professzionalis modon uzik a program irast... Az enyemben eleg sok kilometer van,de szerencsere *lekopog* komoly problemaja meg nem volt az autonak motorikusan!

Es itt jon a kerdes,szerintetek tegyek egy probat az ATC-nel? Vagy valaki tud e olyan BMW szervizt ahol a gyari szoftvert optimalizaljak a leheto legjobban? (Robinson kollega adaptlapjan olvastam)

Ez a gyari dolog nagyon erdekelne,meg is az lenne a tuti! Elore is koszi a valaszokat!


én úgy tudom, ő vissza is csináltatta gyárira

YELLOW Elküldve: 2014-04-09 15:27 Gumi

leroyclub írta: Holnap megyek a gumishoz lecserélni a kerekeket mert amivel vettem az teljesen kopott. Z4 felnim van (style 107) egy E46-on 18 colos. Mekkora gumit ajánlotok. Van értelme hogy elől kissebb legyen mert jelenleg ugy van?! Mondjuk tetszik ha hátul vastag, de nem értek egyáltalán a gumikhoz azért kérem a ti segítségeteket.


függ attól milyne szélesek a felnik. ha hátul szélesebb a felni, akkor mindenképp szélesebb gumi ajánlott.
meg az én saját véleményem az, hogy márkától függetlenül a hátsókerekes autón legyen hátul szélesebb gumi. úgy szép, sportos is.

YELLOW Elküldve: 2014-04-09 15:25 Társalgó

Neo954 írta:
Totyasrac írta:
YELLOW írta:
nem nyert. 12,13-as vagy is az a két cucc.


Köszi!
Akkor már csak az a kérdés maradt, hogy ezeket végül is érdemes-e lecserélni (van-e belőlük olyan, ami megbízhetóbb változat, akár gyártó, akár kivitel alapján), vagy simán a két cikkszámon lévő cuccot kell berendelni és beépíteni/kicserélni?


Legjobb védelem az átugrás ellen, ha leállítás után soha nem teszed sebességbe a váltót, hanem csak kéziféket használsz. Járó motornál nem valószínű, hogy elugrik a vezérlésed.

Üdv.:Neo


érdekes gondolat, én mindig sebességben hagyom, főleg télen. de ha nyomod a kuplungot indítózás közben, akkor nem lehet baj. mondjuk én sokszor indítás előtt veszem ki fokozatból és úgy indítok, de üresben is kuplunggal. néha szoktam kuplung nélkül üresben, de kedv függő

YELLOW Elküldve: 2014-04-09 15:23 Társalgó

Totyasrac írta:
YELLOW írta: a 7-es a patron. a másik fém xarokat, az úgy egyben van azt hiszem a csomagban ott a 13-as környékén lévőkre gondolok.
a másik lehet, hogy már benne van. egy endoszkóppal meg lehet nézni. én tudok olyat, hogy valamibe gyárilag beletették. én feleslegesen nem bontanám meg a motort.


Akkor marad első körben az ellenőrzés - ha benne van gyárilag, akkor nem bántjuk, ha nincs, akkor szerzek bele. Én mondjuk az N46-ról kevésbé látok ilyen problémát, amúgy minden autónál lehet találni vezérlés-ugrásos sztorikat (140-nél vissza kettőt kevés szereti pl ), azt hittem komolyabban upgrade-elt kit kapható; egy 600Ft-os alkatrész csak belekerült gyárilag
Köszi az infókat, meglátom, hogy van-e benne (jövő héten lesz rám ideje az emberemnek, olajcsere és ilyesmik miatt megyek úgy is).



ha nem is gyárilag került bele, előfordulhat hogy korábban akármi más miatt levették a szelepfedelet, aztán beletette a BMW szervíz. és most si azt mondom, ha valóban ez okozna gondot, akkor azt a 600Ft-ot spórolnák ki? nem mindegy a szíjasok meg szakadnak, meg ledarálja a bügyköket

YELLOW Elküldve: 2014-04-09 14:57 Ki tapasztalt ilyet?

david113511 írta: Sziasztok!

Tegnap menet közben teljesen random módon kikapcsolt a menetstabilizátor és az kipörgés gátló az autómon. Leállítás, újraindítás után minden rendben volt, aztán megint kikapcsolt. A DSC gomb nyomására nem reagált miután kikapcsolt magától.
Valaki tapasztalt már ilyet, esetleg tud rá valamit mondani?
előre is köszi!
üdv.:
Dávid


biztosíték, meg esetleg néz meg a fékfolyadék szintet.

szerk.: vagy ABS jeladó valamelyik, ha a többi rendben van, de azt diag kimutatja.

YELLOW Elküldve: 2014-04-09 14:56 Társalgó

Totyasrac írta:
YELLOW írta:
azok csak fém cuccok, simán megveheted hivatalos szervízben nem drága cucc, bár azt hiszem olyan 7ezer körül van.
ha a feszítő patronra gondolsz, az is pár ezres tétel, azt is érdemes akár hivatalosan megvenni, vagy aki foglalkozik alkatrész kereskedéssel.


A 12-es (vezető) és 13-as (csavar) együtt sincs 1000Ft (Scmiedmann és bajorbolt.hu online árak), de nem is a lóvé érdekelne, hanem hogy van-e értelme. Mármint nem őrültködök a kocsival (amúgy is automata, nem lehet melléváltani pl.), olajat jót fog kapni, csak ha még valamit tudok tenni hogy megvédjem a motort, akkor miért ne? (A munkadíj mellet mindegy, hogy 2e vagy 5e a kacatok darabja...).

Tehát elég-e ezt a kettőt kicseréltetni, vagy szükségtelen csak lánccserénél de a jó olaj minden alapja, vagy a feszítőpatront is (az melyik? nem jövök rá az ábrából)?


a 7-es a patron. a másik fém xarokat, az úgy egyben van azt hiszem a csomagban ott a 13-as környékén lévőkre gondolok.
a másik lehet, hogy már benne van. egy endoszkóppal meg lehet nézni. én tudok olyat, hogy valamibe gyárilag beletették. én feleslegesen nem bontanám meg a motort.
eleve nem értem, hogy ha hozza a realoem, és a társai, akkor annak rajta kellene lenni.
az N40-es motorról viszont tudom, hogy azon nincs, és én korábban is azokról hallottam, hogy ugrik a lánc. tezsem hozzá, azt hiszem volt itt olyan N46 motoros kolléga, aki rakatott be, tehát neki sem volt. de ha tud erről a BMW, hogy ez olyan gáz, akkor az N42 után, miért nem rakott az újabb N46 ba alapból, hisz filléres dolog. valószínű azért, mert nem kirívó az eset, aki meg szarul hazsnálja az autót, meg ilyen motorokkal raccsingol, az már nem a BMW baja, hogy megugrik. én így gondolom.

YELLOW Elküldve: 2014-04-09 14:35 Társalgó

Totyasrac írta:
YELLOW írta:
nem nyert. 12,13-as vagy is az a két cucc.


Köszi!
Akkor már csak az a kérdés maradt, hogy ezeket végül is érdemes-e lecserélni (van-e belőlük olyan, ami megbízhetóbb változat, akár gyártó, akár kivitel alapján), vagy simán a két cikkszámon lévő cuccot kell berendelni és beépíteni/kicserélni?


azok csak fém cuccok, simán megveheted hivatalos szervízben nem drága cucc, bár azt hiszem olyan 7ezer körül van.
ha a feszítő patronra gondolsz, az is pár ezres tétel, azt is érdemes akár hivatalosan megvenni, vagy aki foglalkozik alkatrész kereskedéssel.

YELLOW Elküldve: 2014-04-09 11:08 Futómû és hibái

Coyote írta: Kérnék véleményeket: mennyire túlárazott a szervízem?

Az autómat 2011-ben vettem, 2004-es E46. Vásárlás óta nem nyúlt senki a hátsó futóműhöz, ami gyárilag ültetett verzió (Sportos beállítás, nem M-Tech). A hétvégén észrevettem, hogy folyik az olaj az egyik lengéscsillapítóból, és néha kattanást, nyikogást is hallottam a másik oldalról, elvittem szervízbe.

Kiderül, az egyik spirálrugó is eltört, a rugótányér, toronycsapágy is kuka, plusz szilentek, stb.

Cakk-pakk, mindent cserélnek (persze mindkét oldalon egyszerre), plusz elöl a két hátsó szilentet is kell, és így, munkadíjjal együtt, Sachs lengéscsillapítóval 190.000 Ft.

Szerintetek ez sok?

Nézegettem online az alkatrészárakat, nem tűnik borzalom soknak, de erősítsétek meg. A munkadíj meg munkadíj, kifizetem, mert számíthatok rájuk és garanciát kapok, plusz vasaltinges irodaszökevény vagyok, nem próbálom meg eljátszani, hogy értek ahhoz, amihez nem.


szerintem meg sok.
ha jól értem elől 2db szilentblokk csere, az kb 15ezer Ft munkadíj, egy 3-5ezer
hátul cserélnek két gátlót, toronycsapággyal együtt, ez mondjuk egy 50ezer, a munkadíj nem sok, mert nagyon egyszerű. + a rugók.
ha elől is cserélnek gátlót, akkor ok az ár.
én viszont csak a szilentblokkot és a toronycsapágyta venném meg, gátlókat újíttatnám, ami a 4 gátló esetén 40ezerből megvan simán. és sok helyen ki meg be is teszik.
aztán max egy futómű állítás és kész. jah a rugókat inkább vennék egy bármilyet, csak ne gyárit, mert úgyis eltörik. mondjuk 20 körül kihozható.
az egészet így munkadíjjal együtt egy 100alatt kihozható simán. szerintem.
a sachs gátló nagyon jó, ha vennék én is azt vennék, de nagyon sokan dícsérik a felújított gátlókat.

YELLOW Elküldve: 2014-04-09 10:22 Társalgó

Neo954 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Totyasrac írta: Sziasztok!

318i esetén (N46B20A motorral) mi a cikkszáma a vezérműlánc átugrását meggátolni hivatott láncvezetőnek? Próbáltam itt a fórumon is keresni, meg gugliztam is, de nem találtam meg, viszont bedobatnám a kocsiba, biztos, ami biztos alapon...

Előre is köszi, ha valaki súg

Szia!
Sajnos azt mondják hozzáértő emberek, hogy nem sokat javít helyzeten. Én ezért mondtam le az fl autó vásárlásáról. Az N42 és N46 lényegében ugyanaz.
ezt a linket ismered?:

https://www.youtube.com/watch?v=HgGIW3j3M1w

hil


én most is azt mondom, ha normálisan van olaj cserélve, meg normális olaj van beletéve, akkor nem lesz gond. na meg ha normálisan van használva. most egy orosz, vagy ukrán vagy miylen videó... azok betegek, hogy használnak azok autót...


Ha jól láttam a rajzot, az N46-on a láncspannolás az csavaros, nem olajnyomásos. Ettől függetlenül oda kell figyelni az olajra.


dehogy csavaros. csak úgy néz ki, a képen is látszik felül a lyuk. azon megy be az olaj, és a "csavar" végében lévő pöcköt kinyomja, ami láncterelőt neki feszíti a láncnak.

YELLOW Elküldve: 2014-04-09 09:28 Társalgó

hil írta:
Totyasrac írta: Sziasztok!

318i esetén (N46B20A motorral) mi a cikkszáma a vezérműlánc átugrását meggátolni hivatott láncvezetőnek? Próbáltam itt a fórumon is keresni, meg gugliztam is, de nem találtam meg, viszont bedobatnám a kocsiba, biztos, ami biztos alapon...

Előre is köszi, ha valaki súg

Szia!
Sajnos azt mondják hozzáértő emberek, hogy nem sokat javít helyzeten. Én ezért mondtam le az fl autó vásárlásáról. Az N42 és N46 lényegében ugyanaz.
ezt a linket ismered?:

https://www.youtube.com/watch?v=HgGIW3j3M1w

hil


én most is azt mondom, ha normálisan van olaj cserélve, meg normális olaj van beletéve, akkor nem lesz gond. na meg ha normálisan van használva. most egy orosz, vagy ukrán vagy miylen videó... azok betegek, hogy használnak azok autót...

YELLOW Elküldve: 2014-04-09 07:52 Társalgó

Totyasrac írta:
Neo954 írta:
Itt a vezérlésről a rajz, alul cikkszámok. 318i N46 2004


Szia!
Köszi szépen - tudom, lamma kérdések, de:
1.: Ezek közül melyiket kell cserélni/beépíteni, ha megelőzném a lánc átugrását? A 9-es vagy a 16-os?
2.: A "sima" és a "javított" verzió is ugyanazon a cikkszámon fut? Nyilván tutira szeretnék menni, azért vadászom ezt - gyártótól függ, hogy tuti-e a cucc?

Köszi!


nem nyert. 12,13-as vagy is az a két cucc.

YELLOW Elküldve: 2014-04-08 21:38 Társalgó

Bero írta: Sziasztok! Köszönöm a hozzászólásokat és jó kívánságokat! Nekünk úgy néz ki könnyebb lesz a külföldi hely,mert a barátnőm nővérénél fogunk lakni egy szép nagy házba külön szobába. Tehát rezsit albérletet azt mondták nem kell fizetnünk csak a kajába kell bele adni! Igy elég jól indulunk neki barátnőm Magyar családba megy,én meg német céghez! Az oldalt minden nap nézni fogom


ne az oldalt olvasgasd, hanem intézz nekem is helyet
sok sikert!

YELLOW Elküldve: 2014-04-08 18:47 alufelni

attig írta:
toki24 írta:
attig írta:
toki24 írta:
attig írta: Sziasztok!

Alu felnire kell ragasztanom pár matricát és azt szeretném kérdezni, hogy kell e az öntapadós rész alá még valami másik ragasztó is a biztonság kedvéért? Ha igen, mit ajánlanátok?

Köszi


M-es felnire gondolsz? Nekem nincs alatta semmi elötte jol lemostam a felnit és rányomtam jó erősen azóta kapott sterimót mindent a kis m -es matrica de megse nyikkan



Igen, Style 68as felnire lenne, csak hallottam olyat is, hogy ha kicsit silányabb minőség akkor nem elég, ami a matricán van.


Nekem simán birja, pedig mondom kap azért a ster-től rendesen néha.
mondjuk nekem van fekete, meg kék szettem a felnihez
eladó is. 4 db 1600ft+ posta.
Az utolsó képem a galériámba pont a fekete ha érdekel. Lényeg,hogy jol takarítsd meg a felnit előtte,legyen jó száraz és nyomd rá


Hát ha kell is vennem, akkor csak a kék FBS szilikon ragasztót javasolt az emberke akitől veszem a felniket, állítólag tapasztalat.. Vagy gagyibb minőséget vásárol vagy nem tudom, csak nem szeretném elhagyni


FBS jó, de ha van valami olyan hely a közelbem, akkor egy kis szélvédő ragasztó is jó lehet, adnak szerintem ingyen is.

YELLOW Elküldve: 2014-04-08 15:12 Megvegyem? Vegyek ilyet?

radattila11 írta: Sziasztok!

330i (E46) vásárlásán gondolkodom. Sajnos nem találtam róla szinte semmi hozzászólást, véleményt. Esetleg tudnátok segíteni? Mennyire igaz a legenda, hogy szinte megölhetetlen? Van esetleg típushibája? Mire érdemes odafigyelni?

Előre is köszi


minden motor megölhető. típushiba? megy mint az ökör. a motornak nem jelelmző típushiba, de másra igen, mint minden E46-nál, futómű, kasztni, stb.
motornál is van néhány dolog, de nem jellemző...

YELLOW Elküldve: 2014-04-08 15:08 alufelni

attig írta: Sziasztok!

Alu felnire kell ragasztanom pár matricát és azt szeretném kérdezni, hogy kell e az öntapadós rész alá még valami másik ragasztó is a biztonság kedvéért? Ha igen, mit ajánlanátok?

Köszi


ez nekem új. milyen matricát akarsz felragasztani?