Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-03-07 13:55 Motorolaj

Sparta írta:
MattM325 írta:
Sparta írta:
MattM325 írta:
Sparta írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: A castrol magnatec 5w40 olaj jo lehet e46hoz? mi a vélemény


bele ne merd tenni. magnatec... köpet


pedig a szerelőm mondta. akkor mit javasolsz?


Pedig a szerelők legtöbbször 15W40-t ajánlják. "Mennyi van benne? Jaa 100 fölött már 15 is kevés"




hát 270 van benne.és 5w30 vagy 5w40?


Valami full szintetikus 5w40-t tennék bele, és nem a km. miatt.


Beszéltem más szerelőkkel, azt mondták hogy a bmw nek a castrol a gyári olaja, és tökéletes lenne bele a castrol 5w40....



lehet csak nem a magnatec...
de tedd bele, ha ők azt mondták.

YELLOW Elküldve: 2014-03-07 13:39 Féktárcsa és fékbetét

Csacsa12 írta:

Szia jlaci74!

Igen, így van ahogy írod. A különbség csak annyi, hogy a webshopban készletként árulták és ez szerepel a számlán is. Továbbá a telefonos beszélgetés során is, kiindulva az alap tárcsa kérdésből, "tengelyre" való mennyiségben egyeztünk meg. Sikerült feltöltenem a számlaképet:


Továbbra is csak az erkölcsi oldalát nézem a dolognak, és írtam le végleg a Kovács Autóalkatrész webáruházat. Bízom benne, hogy mindenki tanul az esetből és talán erkölcsi fejlődésre is lesz hatása.
Szerencsére a hétvégi terv tartható, ma reggel megrendeltem ezeket az alkatrészeket és délután át is vehetem az ígéret szerint.

Kösz és üdv,
Cs.



de ezt még nem értem. most én ezen nem látok tárcsát, meg fékpofát.... vagyis látok, de az 20ezer Ft, ami 2db tárcsa. Az sok? vagy a bekeretezz rész, egy 2ezer Ft-is cucc, ami szintén 2db. most a számla alapján nem értem mi a gond...

fékpofát szoktak tengelyre megadni, ami 4db-ot jelent, azaz 2 párt, jobbost, balost. féktárcsát pedig darabban.

most lehet én vagyok hülye, de nem értem a gondod. a számlán lévő árak teljesen jók a feltüntetett db esetén. vagy mindenből csak 1db-ot kaptál???

jah így értem. én azt hittem a féktárcsákról, meg betétekről van szó. nem tom nekem valahogy nem derült ki a korábbi irományokból, hogy miylen tételről van szó, csak cikkszámokat láttam, de az nem mondott semmit. így má vágom.

YELLOW Elküldve: 2014-03-07 13:32 Autóvásárlás

samir860504 írta: Üdv mindenkinek!

BMW vásárlás előtt állok, ezért is ajánlották sokan az oldalt.
Egy 1999. 11. havi kiadású E46 316i-t néztem ki magamnak, Németországból hozták be. Utánajártam egy két oldalon és azt olvastam, hogy az újonnan Németországban forgalomba helyezett 316-osokat 1895 ccm-es motorral szerelték és ez tartósabb, stb...ez valóban így van?.
A véleményeteket szeretném kérni a fenti típusról. Érdemes e megvenni, mire kell jobban odafigyelni, mik lehetnek az esetleges típushibái?

Előre is köszönöm a segítségeteket!


a hír igaz. tényleg jó blokkok ezek, viszont sokan ezért mondják azt, mer a BMW leeszi a gatyád is. azt hiszik 1.6-os motor van benne. ha elég a teljesítmény, és miért ne lenne a jelenlegi viszonyok mellett, akkor mindenképp jó választás lehet. hajrá!

YELLOW Elküldve: 2014-03-07 13:29 Mi lehet a baj?

Ropika írta:
csonti írta:
YELLOW írta:
csonti írta:
YELLOW írta:
csonti írta: Sziasztok!
3 héttel ezelőtt elindultam teli tankkal Münchenbe (e36 316i). A cél előtt 30km-el az autópályán éreztem hogy nem nagyon reagál a gázra, nem huz. lejöttem a pályárol, megálltam és az alapjárat nagyon ingadozott, dadogott majd leállt. ujraindítás sikerült egyből de az alapjárat nem állt be, gázadásra nem nagyon ment a fordulat 1000-1500 fölé majd leállt megint. sipolo hangot hallottam a benzin pumpa felöl...aztán megint beinditottam és kb 100m után ugyancsak ledadogott, rángatott, nem vette a gázt es egy méter sem tudtam menni vele! a tankban volt még kb 5-6liter (a piros led még nem világított)! másnap beindítottam mentem kb 2-3km-ert és utána ugyan ez. a motor mindíg beindult csak ugrált az alapjárat, ha nyomtam a gázt nem pörgött ki majd dadogva leállt! tankoltam bele 15 litert és utána működött, a pumpának semmi hangja nem volt, vette a gázt meg minden aztán megint teli tank és haza is hozott. majd itthon mikor az üzemanyag szint elérte ugyan ezt a szintet (5-6 liter a led nem világit) a probléma megint előjött! 10 liter megint bele és utána minden jo! az én hülyeségem hogy gyakran megyek kevés benzinnel ami nem tesz jot de eddig ha kisütötte a szememet a piros led akkor is ment az autó!!
mitől lehet ez? előre is köszönöm!


haldoklik a pumpa. tudod még húzni, ha negyed alá nem nagyon engeded a szintet. de meg fog halózni. az üzemanyag mennyisége még rásegít neki egy picit, de ahogy elfogy már enm bírja a pumpa nyomni, amennyi kell.


De akkor is kéne rosszalkodnia ha lenne benne rendesen benzin, nem? Vagy majd idővel fogom észlelni mikor már nagyon meghalt? Az előző ugy sipolt mint a barom de nem mutatott ilyen problémát. Csak ugye abnormális volt ezért kicseréltem.
Mondtak ilyen szellőztető prooblémát is! Hogy lehet az tömődött el. Vagy az pont teli tanknál van?


amit én tudok. ez a gond, akkor szokott előjönni leginkább, amikor valaki motortuning-ot alkalmaz. nagyobb turbo, injektor, porlasztó, stb, minden, ami teljesítmény növekedéssel jár. sokan elfeledkeznek a benzinpumpáról. annak van egy szállítási mennyisége. aztán ha nem tudja után termelni az anyagot a motornak, akkor bacva vagyon az egész. leginkább akkor tudatosul a tulajban, amikor egyre gyakrabban, de feltűnik neki, hogy keves az anyag akkor dadod, nem megy, stb. az üzemanyag sokat segít a pumpának, ráadásul hűti is, ha kopott akkor meg ha melegszik, akkár meg is szorulhat, ugynez van. persze elsőkörben ezt szűrő is okozhatja, bár az nem függne a szinttől, mert mindig rosszalkodna.


időközben el kezdtem hallani a pumpát! ki is cserélem!
Köszönöm a tanácsokat!


Marha egyszerű. Kevesebb üzemanyag a tankban,kisebb nyomást eredményez ezért a pumpa jobban erőlködik. Ezért is van az, hogy nem ajánlatos kicentizni a benzinkutat, mert ha valaki mindig erre játszik annak biztos hamarabb meghal a pumpája, mert sokkal többször erőlködik. Lámpa kivillanás után lehetőleg tankolni kell, de inkább ha lehet még előtte.



én ezért is tanácsoltam ismerősöknek, hogy ha lehet vegyék a negyed szintet nullának. tudom vannak köztük olyanok, akiknek nehézbeosztani a pénzt, de csak egyszer kell megtankolni tele, ami egy túlórával megoldható, az a plussz, és onnantólkezdve így járni. én a felét szoktam tekinteni a nullának, bár most, illetve néha lemegyek jelzésig, hogy azért kijérjam belőle a lehető legtöbb anyagot. de ez kb 10-15 tankolásonként van. illetve mindig úgy jön ki, hogy félnél megtankolom tele. már csak azért is furcsa, mert ha 20-25ezerért tankolok és nem kérek számlát, még rendesen kinéznek a kúton. így is lesnek már akkor, amikor csak megy és megy az anyag, volt már mikor odajött a kutas, megkérdezni, hogy mi a gond. mondom semmi, csak tele megy.

YELLOW Elküldve: 2014-03-07 07:38 BMW autókulcs

nickname írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
Totyasrac írta:
elgeri írta:
Használt BMW vásárlásnál kulcs ügyileg mire kellene figyelni? Ha jól sejtem két, teljesen megegyező gyári kulcs tartozik a kocsikhoz, és ennyi? Van hozzá valami papír, igazolás, seria number... ami alapján pl. ha tönkremegy, elveszítem, akkor lehet újat venni a márkaszerviztől? Van hozzá úgynevezett mester kulcs?


Amennyire én tudom, alapból 3 kulcs járt az autóhoz: két távirányítós és egy szervizkulcs. Többek meséltek egy úgynevezett levélkulcsról (vagy valami ilyesmi neve van) ami lapos, simán elfér a pénztárcában végszükség esetére.

Amit még érdemes tudni: a kocsi "agyában" max. 10 kulcs adatai tárolhatóak, programozással lehet az elvesztett kulcso(ka)t kitörölni és úja(ka)t aktiválni.

Tehát ha tutira akar menni az ember, mindenképp érdemes kiolvastatni, hogy csak a kocsival kapott kulcsoknak legyen jogosultsága indítani/nyitni az autót.

Én ezt olvastam ki az eddigi kereséseim során.


4db jár, de nem E46-ról van szó.
ezeknél az újaknál én mindig csak 2 távosat látok. szerintem érdemes felhívni egy szervízt, vagy hivatalos kereskedést, aztán ők megmondják, mennyi jár az E87-hez.


E46 esetében 3 db járt, a negyedik kulcs csak opciós lehetőség volt vagy ajándék.




Elvileg facelift előttihez járt a 4, frissítéstől meg 3.


nekem FL és 4 db van. opciós listán nem szerepel a plusz kulcs. (erről csináltam már videót korábban, de nem töltöttem fel, újra kell venni, mert kihagytam valamit, nem annyira lényeges, csak... van aki tutti nem gondolna rá. kulcs téma egyébként)


Akkor a gyári használati útmutatóból miért hagyták ki, ha 4 db van alapban ?

Később megkeresem az autóm átvételi jegyzőkönyvet, amit az első tulajdonos közvetlen a BMW -töl vásárolt abban is 3 kulcs van feltüntetve 2003 "Fscelift" - röl beszélek.






nem tom, az én könyvemben mind a 4 kulcs benne van, ha jól emlékszem, majd megnézem, most döglés lesz éjszakás után.

szerk.: gyorsan egy PDF-ből kiszedtem, de nekem ugyanilyen. lehet 2003-tól nem jár, vagy volt külön régió szerint 3 vagy 4 kulcs.

YELLOW Elküldve: 2014-03-07 07:13 BMW autókulcs

MattM325 írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
Totyasrac írta:
elgeri írta:
Használt BMW vásárlásnál kulcs ügyileg mire kellene figyelni? Ha jól sejtem két, teljesen megegyező gyári kulcs tartozik a kocsikhoz, és ennyi? Van hozzá valami papír, igazolás, seria number... ami alapján pl. ha tönkremegy, elveszítem, akkor lehet újat venni a márkaszerviztől? Van hozzá úgynevezett mester kulcs?


Amennyire én tudom, alapból 3 kulcs járt az autóhoz: két távirányítós és egy szervizkulcs. Többek meséltek egy úgynevezett levélkulcsról (vagy valami ilyesmi neve van) ami lapos, simán elfér a pénztárcában végszükség esetére.

Amit még érdemes tudni: a kocsi "agyában" max. 10 kulcs adatai tárolhatóak, programozással lehet az elvesztett kulcso(ka)t kitörölni és úja(ka)t aktiválni.

Tehát ha tutira akar menni az ember, mindenképp érdemes kiolvastatni, hogy csak a kocsival kapott kulcsoknak legyen jogosultsága indítani/nyitni az autót.

Én ezt olvastam ki az eddigi kereséseim során.


4db jár, de nem E46-ról van szó.
ezeknél az újaknál én mindig csak 2 távosat látok. szerintem érdemes felhívni egy szervízt, vagy hivatalos kereskedést, aztán ők megmondják, mennyi jár az E87-hez.


E46 esetében 3 db járt, a negyedik kulcs csak opciós lehetőség volt vagy ajándék.




Elvileg facelift előttihez járt a 4, frissítéstől meg 3.


nekem FL és 4 db van. opciós listán nem szerepel a plusz kulcs. (erről csináltam már videót korábban, de nem töltöttem fel, újra kell venni, mert kihagytam valamit, nem annyira lényeges, csak... van aki tutti nem gondolna rá. kulcs téma egyébként)

YELLOW Elküldve: 2014-03-07 07:03 Beázik?

Sparta írta:
YELLOW írta: egyébként csak úgy érdeklődvén.
megnézted a másik két topic-ot, elolvastad, hátha ott a válasz a kérdésedre?


Megnéztem, de ott a belső térről beszélnek.
Kiszedtem a pótkereket, és alatta is vizes volt, meg nem csak a csomi egyik oldala hanem az egész. kitörölgettem, holnap elviszem a mosoba aztán magasnyoműsuval nyomatom az ablakra meg a lökhárítóra, és figyelem hogy mi történik.


kombik szoktak beázni, főleg a navi résznél hátul, vagyis a hificenternél a C oszlop utáni kis ablaknál állítólag ázik. sedan-nal még nem láttam iylet.

YELLOW Elküldve: 2014-03-06 16:18 Féktárcsa és fékbetét

Csacsa12 írta:
YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
Szevasz!

A jobb félni mint megijedni elvet vallom magam is, szerintem Te is valamilyen mértékben. Ezt támasztja alá, hogy kérdezel, felkészülsz. Teljesen jogosan!

Itt a történetem tanulság képpen, ami mögött csakis erkölcsi megközelítés áll, nem a kérdéses cikk ára:

Tegnap kaptam meg a hátsó féktárcsáimat és egyéb fékfelújításához való ATE alkatrészeimet és ma már reklamáltam is a Kovács Autóalkatrész-nél (Szeged). Kifizetni kifizettem a cikket, csak nem volt bent a csomagban. Hosszadalmas telefonos diskurzus után kiderül, hogy védik a mundérjuk becsületét de folyamatosan ellentmondásba kerülnek önmagukkal. Szerintük a készlet az db, ATE 11.8171-008.1 cikkszám esetén, de a szintén ATE 11.0101.5402.2 esetén nem. Lehet, hogy dupla áron vettem, vagy a másikat féláron.?! Mindez történik azután, hogy telefonon felhívtak és figyelmeztettek a tárcsa darabáras mivoltára, és ezt megköszönve rendeltem a tárcsák mellé az összes gumi/műanyag alkatrészt is (szóban), kérve a hátsó tengely féklyeihez szükséges mennyiséget ha már a tárcsából csak egyet rendeltem elsőre(.?!). Ha feltünteti a gyártói cikkszámot a honlapján, akkor elvárható, hogy a gyártó cikkel azonos terméket kapjak, de szerintük ez rájuk nézve és nagykerekre nézve sem kötelező. Érdekes hozzáállás. Gyártó honlapja, KA honlapja és számla nagyon nem tükrözi a kellő tájékoztatásnak való megfelelést.

Így aztán eldöntöttem, ismét németországból vagy angliából fogom rendelni az alkatrészeket, ahol merik vállalni a Pay-Pal rendszer szigorát. Számomra ez most világossá vált, továbbra is csak Pay-Pal, akik ha kell, leállítják a szállítónak való kifizetést a hibás teljesítés miatt. Ott legalább van kényszerítő erő.

Szóval K.ovács A.utó alkatrész jó arai nem is olyan jó árak.


igen ott náluk van valami a cikkszámmal. én rá is kérdeztem, de basztak válaszolni egy korábbi esetleges rendelés miatt. csak azután jött válasz, hogy regisztráltál. szóval vannak a cikkszámok, de mögöttük vanank különböző betük: H, SZ, L meg hasonló. mindegyiknek más az ára. sőt telefonon hiába hívtam őket nem vették fel. sőt most néztem nem si jött válasz, megrendelés után telefonon hívnak vissza, és ott mondta, de pontosan nem emlékszem mit, de állítólag, azt jelenti, hogy honnan vannak a cuccok.
ami még érdekes, hogy néha egyik hátről a másikra csak úgy eltűnik egy márka. mintha egy Outlet lenne az egész. egszer volt Sachs gátló aztán nem volt.
egyébként nekem furcsa, hogy az én esetemben, nem a kovácsék, hanem akit írtam darabra volt a féktárcsa ára megadva, a dobozban mégis 2 volt. viszont ha ezt nézem alapul és az ár mégis párra vonatkozott, akkor nem jártam jól, mert annyiért kaptam, amiről szó volt szóval szerintem sok helyen össze vissza van. az unix oldalán is /db árak vanank megadva, de ha egyszer gyári dobozban egy pár van, akkor hogy? ha valakinek 1 kell, akkor felbontják vagymi?


Hello!

Cikkszámot követő kiegészítő betű a beszállítójukat jelöli, az elmondásuk szerint. A dobozon levő számok sokszor a csomagban levő mennyiséget jelentik a gyártói oldalakon is, nem feltétlen az egységárnyi mennyiséget. Bár szerintük a készlet az egyenlő az egy darabbal . Kifogást követ kifogás, hiába cáfolod őket sorra, akár az öreg zenebohócnál "van mááásik!". Szánalmas a szerénység hiánya. Kiváncsi vagyok, hogy megkapom-e a vásárlói értékelő kérdőívet.?

Szerintetek megkapom?

Mindegy, visszaszokom a korábban említett külföldi beszerzésre, kár volt engednem az ár varázsának. Ez volt az én és remélhetőleg más tanulópénze is velük kapcsolatban.


én megkaptam a kérdőívet.
amúgy féltem, hogy nem lesz cucc, de másnapra, vagy két nap múlva, nem is tudom meg is jött a cucc. viszont az a furcsa, hogy a dobozon lévő cikkszám vége, ami a beszállítót jelenti, msá volt, mint amit rendeltünk. betű alapján a drágábbik volt, de az ár stimmelt. ebből a szempontból elégedettek voltunk. többen rendeltek már onnan, sikerrel. nekem az volt furcsa és bosszantó, hogy lehetetlen elérni őket, és miért tűnnek el csak úgy márkák. mondom nekem tipikus outlet érzetem van.
mondjuk BMW-s dolgokban, alkatrészekben jlaci74, m.attila akiket keresnék, tőlük már vettem és úgy érzem jól jártam, már csak azért is, mert azt kaptam amit akartam. ez most nem a reklám helye, csak úgy mondom.
én igazából webáruházas odlalakon csak az árak tájékoztató jellege miatt nézek szét.

YELLOW Elküldve: 2014-03-06 16:11 Beázik?

egyébként csak úgy érdeklődvén.
megnézted a másik két topic-ot, elolvastad, hátha ott a válasz a kérdésedre?

YELLOW Elküldve: 2014-03-06 15:22 Beázik?

Sparta írta:
YELLOW írta:
dbtibi írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: hát akkor ezt beneztem!
de miert zavar ez teged,nem mindegy neked hogy mennyi ilyen téma van?vagy te szerkeszted az oldalt?


azé vazze, mert kibaxott átláthatatlan az egész már. 2milliószor le vannak írva a dolgok 20 helyen, senki nem olvas vissza, nem keres rá topic-ra, kommentre, semmire, csak szennyize tele az oldalt. ha én lennék a szerkesztő, ez a topic már nem létezne, sőt az összes többi duplikációt és társait már rég összefésültem volna. és kellene olyan megoldás amivel rá lenne kényszerítve az ember, hogy használja a keresőt.

ráadásul valószínű a másik két topic-ban megtaláltad volna a választ a kérdésedre, ha keresel egy picit.

eleve szar az egész, mert tele van olyan topic-kal az egész, hogy rosszul van leírva, helyesírási hibák, ohne ékezet, aztán ha idejön az értelmesebbje, és használná a keresőt, mert nem egyből szennyezi az oldalt, akkor lehet adott témában nem találna semmit, mert vannak akik az akkumulátort sem tudják helyesen leírni. és számtalan iylen topic van, már rég javítani kellett volna őket. iylen miatt is megértem, aki nem hazsnálja a keresőt, bár én ezt tudom, és szándékosan rákeresek úgy is, hogy szarul írom le, mert fel kell készülni a debilekre. nem rád gondolok, mert legalább jól írtad le.
én is nyitottam feleslegesen topic-ot, igaz jó pár éve, akkor még kereső nem volt, és már akkor is kesze-kusza volt minden.


nem kapd fel a vizet Yellow, az idegösszeroppanást sehol nem fizetik ...
Jogos a hozzászólásod, de javítani TE nem tudsz rajta

Sok új ember jön, nem ismerik a szabályokat, keresőt ...


ezekre mind-mind lenne megoldás, amiket évek óta szajkózok, nagy nehezen van némi változás, de vaélahogy a moderálás stb, nem igazán működik itt, igaz anynira nem durva a helyzet. pl regisztráció után első belépésnél szabályzat felugrik. egyszer elolvassa valaki, leméri az időt. addig nem tudod elfogadomra klikk, amíg ez az idő le nem jár. talán többen elolvasnák. nem kell litánia, csak a lényeg és, hogy mik a következmények.
idegösszeroppanást azé nem kapok, de őszülök tőle rendesen
pl lehetne a kezdőknek egy topic, azt látnák 24 óráig. ahol le lenne írva pár szabály.
tudod melóhelyen is azt látom, vagy úgy a világban, hogy vannak szabályok. és nem betartani akarják, hanem azon agyalnak, hogy lehetne megkerülni őket. ez nem jó. ha jogos, ha nem az a szabály, ez az alapja annak, hogy ha mindenki betartja rend lesz. lázadók mindig is voltak, lesznek, de ha már egy netes oldalon nem megy, akkor az életben mégis mit várunk?
lehet durva hasonlat lesz, és persze nem vonatkozik mindenkire, de aki lehet itt nem figyel iylenekre, az lehet másnap nem áll megy egy stop táblánál, és pont téged kap oldalba, ne adj isten családdal az autóban.
nem leszek álszent én is szegek meg szabály, de nem oylan mértékben és tudom hol lehet. a stop tábla nekem tabu, egyszer egy ezresre megvágtak még annak idején friss jogsival, igazándiból nem volt teljesen jogos, de valóban nem álltam meg, igaz jól belátható kereszteződés, lentre elsőbbségadás felfestve, tábla stop, rendőrök pont kocsmából ki. nem az ezres miatt, mert csekket is adtak róla, még zsebbe is fizettem volna, de na szabály az szabály, nem is ellenkeztem.



Nem gondoltam volna hogy egy ilyen kis hibábol ekkora feneket kerítenek, egy kis figyelmetlenség, és már eddig jutunk hogy stoptábla meg baleset, kicsit eltúlzottnak érzem.Megnyugtatok mindenkit, én betartom a kreszt és a szabályokat, még soha nem büntettek meg.... de nem akarok vitázni, én csak feltettem egy kérdést hátha valaki esetleg segíteni tud.. akit esetleg megbántottam attól ELNÉZÉST KÉREK!!!!


ne vedd magadra. csak qrva régi téma, és nem történik semmi.

YELLOW Elküldve: 2014-03-06 15:21 Féktárcsa és fékbetét

Csacsa12 írta:
Szevasz!

A jobb félni mint megijedni elvet vallom magam is, szerintem Te is valamilyen mértékben. Ezt támasztja alá, hogy kérdezel, felkészülsz. Teljesen jogosan!

Itt a történetem tanulság képpen, ami mögött csakis erkölcsi megközelítés áll, nem a kérdéses cikk ára:

Tegnap kaptam meg a hátsó féktárcsáimat és egyéb fékfelújításához való ATE alkatrészeimet és ma már reklamáltam is a Kovács Autóalkatrész-nél (Szeged). Kifizetni kifizettem a cikket, csak nem volt bent a csomagban. Hosszadalmas telefonos diskurzus után kiderül, hogy védik a mundérjuk becsületét de folyamatosan ellentmondásba kerülnek önmagukkal. Szerintük a készlet az db, ATE 11.8171-008.1 cikkszám esetén, de a szintén ATE 11.0101.5402.2 esetén nem. Lehet, hogy dupla áron vettem, vagy a másikat féláron.?! Mindez történik azután, hogy telefonon felhívtak és figyelmeztettek a tárcsa darabáras mivoltára, és ezt megköszönve rendeltem a tárcsák mellé az összes gumi/műanyag alkatrészt is (szóban), kérve a hátsó tengely féklyeihez szükséges mennyiséget ha már a tárcsából csak egyet rendeltem elsőre(.?!). Ha feltünteti a gyártói cikkszámot a honlapján, akkor elvárható, hogy a gyártó cikkel azonos terméket kapjak, de szerintük ez rájuk nézve és nagykerekre nézve sem kötelező. Érdekes hozzáállás. Gyártó honlapja, KA honlapja és számla nagyon nem tükrözi a kellő tájékoztatásnak való megfelelést.

Így aztán eldöntöttem, ismét németországból vagy angliából fogom rendelni az alkatrészeket, ahol merik vállalni a Pay-Pal rendszer szigorát. Számomra ez most világossá vált, továbbra is csak Pay-Pal, akik ha kell, leállítják a szállítónak való kifizetést a hibás teljesítés miatt. Ott legalább van kényszerítő erő.

Szóval K.ovács A.utó alkatrész jó arai nem is olyan jó árak.


igen ott náluk van valami a cikkszámmal. én rá is kérdeztem, de basztak válaszolni egy korábbi esetleges rendelés miatt. csak azután jött válasz, hogy regisztráltál. szóval vannak a cikkszámok, de mögöttük vanank különböző betük: H, SZ, L meg hasonló. mindegyiknek más az ára. sőt telefonon hiába hívtam őket nem vették fel. sőt most néztem nem si jött válasz, megrendelés után telefonon hívnak vissza, és ott mondta, de pontosan nem emlékszem mit, de állítólag, azt jelenti, hogy honnan vannak a cuccok.
ami még érdekes, hogy néha egyik hátről a másikra csak úgy eltűnik egy márka. mintha egy Outlet lenne az egész. egszer volt Sachs gátló aztán nem volt.
egyébként nekem furcsa, hogy az én esetemben, nem a kovácsék, hanem akit írtam darabra volt a féktárcsa ára megadva, a dobozban mégis 2 volt. viszont ha ezt nézem alapul és az ár mégis párra vonatkozott, akkor nem jártam jól, mert annyiért kaptam, amiről szó volt szóval szerintem sok helyen össze vissza van. az unix oldalán is /db árak vanank megadva, de ha egyszer gyári dobozban egy pár van, akkor hogy? ha valakinek 1 kell, akkor felbontják vagymi?

YELLOW Elküldve: 2014-03-06 11:10 BMW autókulcs

Totyasrac írta:
elgeri írta:
Használt BMW vásárlásnál kulcs ügyileg mire kellene figyelni? Ha jól sejtem két, teljesen megegyező gyári kulcs tartozik a kocsikhoz, és ennyi? Van hozzá valami papír, igazolás, seria number... ami alapján pl. ha tönkremegy, elveszítem, akkor lehet újat venni a márkaszerviztől? Van hozzá úgynevezett mester kulcs?


Amennyire én tudom, alapból 3 kulcs járt az autóhoz: két távirányítós és egy szervizkulcs. Többek meséltek egy úgynevezett levélkulcsról (vagy valami ilyesmi neve van) ami lapos, simán elfér a pénztárcában végszükség esetére.

Amit még érdemes tudni: a kocsi "agyában" max. 10 kulcs adatai tárolhatóak, programozással lehet az elvesztett kulcso(ka)t kitörölni és úja(ka)t aktiválni.

Tehát ha tutira akar menni az ember, mindenképp érdemes kiolvastatni, hogy csak a kocsival kapott kulcsoknak legyen jogosultsága indítani/nyitni az autót.

Én ezt olvastam ki az eddigi kereséseim során.


4db jár, de nem E46-ról van szó.
ezeknél az újaknál én mindig csak 2 távosat látok. szerintem érdemes felhívni egy szervízt, vagy hivatalos kereskedést, aztán ők megmondják, mennyi jár az E87-hez.

YELLOW Elküldve: 2014-03-06 10:02 Féktárcsa és fékbetét

elgeri írta:
Ok, ezekkel nem vitatkozom, mert a "jobb félni mint megijedni" mondás nagyon sokat tud segíteni az életben
De valami konkrét tanács, hogy ne kerüljön az ember ilyen szituba?
Pl. nem márkaszerviz, de valami rendes autós bolt / lánc... abban meg lehet bízni?
Vagy ha nem értek hozzá, akkor nincs mit tennem?


na igen, ez kimaradt.
ezért jó pl egy ilyen fórum mint ez. ha kérdezel, sokan megmondják, mik a gyári beszállítós alkatrészek. most mondok egy példát. féktárcsa E46-nál a Jurid volt gyári beszállító. állítólag itt solkan azt mondják, a BMW dobozos "gyári" Jurid sokkal jobb, mint a Jurid-ként vett termék. valószínű, ha gyári alkatrészeket forgalmaznék én is ezt mondanám. bár ezzel nem vitatkozom, nem tudom. de pl vízpumpa ugyanaz, ki van köszörülve a BMW logo belőle, de a márka ugynaaz, csak jóval olcsóbban.
igazából minden bolt jó, vagy alkatrész webshop, ha tudod, felkészült vagy, tudod mit akarsz venni, és nem tudnak megvezetni. ennyi a nyitja szerintem.
itt is vannak páran, akik foglalkoznak alkatrészekkel jó árakon. nyílván nem érdekük átbaxni, mert itt nagy port kavarna, ami nekik sem érdekük.
de én arar utaltam főleg, aki azt sem tudja van fórum vagy nem is ért hozzá, azt biztos meg fogják vezetni. persze akinek pénze van nem is érdekli, nem számít, max a márkát fogja hibáztatni, hogy minden gyárira cserélt cucc tönkre megy benne, közben meg valami szar olasz van benne, csak ő szt nem tudja.

YELLOW Elküldve: 2014-03-06 09:50 Féktárcsa és fékbetét

elgeri írta:
YELLOW írta:
ans777 írta:
Amúgy nem mondtam, h bármi hatalmas kedvezményem lenne. Azért is írtam irányadó árakat.
De csak h rendben legyünk, mert én rábíztam magam haveromra, felhívtam, megkérdeztem milyet rendelt, azt mondta gyári féktárcsák.



nem ismered a haverod, nem is rá akarom húzni ezt a dolgot, de ismerős az ilyen.
ahol én vettem a féket, ott olyan a csóka, hogy neki minden gyári beszállító neki is van a családban vagy 3 BMW. bármit vettem eddig, mindegyikre azt mondta, az övében is ilyen van. mondom fasza nekem E46-om van, neki meg x5. neki az orione, vagy pötsöm tudja miylen márkák is gyári beszállítós.
legutóbb apám vett astra h-ba bal első lámpát, mondom Hella-t vegyen. ugye apám nem ért hozzá, azt mondta az, meg minden. meglátom itthon, depo-s szar, foncsoron hibák. úgy vittem vissza ordibáltam vele, még mutogatni akarta a gyári számot, persze néztem a monitort nem találta, mutatja nekem ott a Hella-t, mondom igen a hella stimmel az a gyárija. d emondom ez nem az. jött a gyári szám kireszeléssel, meg ilyenek. hogy apám mondta jó lesz ez, meg ilyenek. na mondom adjad ide vissza a lóvét, persze blokkot semmiről nem ad. aztán a kovács autó alkatrészes oldalon lerendeltük, a gyári hella-t 8ezerrel olcsóbban, mint amit ő adott szaros depo-t akciósan.
jó volt már jó vétel nála, pl a féktárcsák, vagy az opelba aktívszenes szűrő 1500-é unix csomagolás, oszt ugyanúgy nézett ki, mint a mahle 7ezeré. apróságoat érdemes megvenni.
de marha bosszantó, hogy még sok esetben az ismerős is át akarja baxni a másikat. kihazsnálják a bizalmi elvet. és sokan soha nem jönnek rá.

na ezt csak azé írtam le, mert a gyári kifejezést nem mindegy ki, hogy érti...


Érdekes gondolatmenet... az ilyenektől lesz az ember (nem ok nélkül) paranoid
Kérdés; ha egy laikusként nem márkaszervizbe (szalonba) viszem a kocsit szereltetni, akkor honnan / hogyan tudok tuti eredeti / hozzávaló alkatrészeket beszerezni?


igen mondhatni paranoiés vagyok. ezt adta az élet. 99%-ban át akarják baxni az embert, legalábbis ezt tapasztalom. ismerősök körében is sok ilyen van. én sem örülök ennek.
az a baj, hogy sok ember át akarja baxni a másikat. mintha ez kötelező volna. van egy mondás, jó rég hallottam, pontosan nem tudom idézni, de olyasmi, hogy az a legrosszabb ha rokonnal csináltatsz valamit. és tényleg igaz. érted, ha már iylen szinten, akkor a többin nincs is mit csodálkozni
nem azzal van baj, hogy nem "gyári"-t kapsz, vagy szar volna, hanem gyári (ami mindig drágább) áron mást adnak el, ami sokszor ha már be van szerelve, sosem jössz rá, max ha cserélni kell és beszélsz róla, hogy gyári, aztán mondja a szerelő, hogy ez nem az, döbbensz rá, hogy hoppá. semmiképp nem akarom az én negatív megéléseimet kivetíteni másokra. nagyon sokszor bíztam meg emberekben, mindig rosszul jött ki. most már inkább úgy vagyok, nem fedek fel mindent, inkább a legrosszabbra gondolok, attól csak jobb lehet és az mindig pozitív megélés lesz

YELLOW Elküldve: 2014-03-06 09:33 Beázik?

dbtibi írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: hát akkor ezt beneztem!
de miert zavar ez teged,nem mindegy neked hogy mennyi ilyen téma van?vagy te szerkeszted az oldalt?


azé vazze, mert kibaxott átláthatatlan az egész már. 2milliószor le vannak írva a dolgok 20 helyen, senki nem olvas vissza, nem keres rá topic-ra, kommentre, semmire, csak szennyize tele az oldalt. ha én lennék a szerkesztő, ez a topic már nem létezne, sőt az összes többi duplikációt és társait már rég összefésültem volna. és kellene olyan megoldás amivel rá lenne kényszerítve az ember, hogy használja a keresőt.

ráadásul valószínű a másik két topic-ban megtaláltad volna a választ a kérdésedre, ha keresel egy picit.

eleve szar az egész, mert tele van olyan topic-kal az egész, hogy rosszul van leírva, helyesírási hibák, ohne ékezet, aztán ha idejön az értelmesebbje, és használná a keresőt, mert nem egyből szennyezi az oldalt, akkor lehet adott témában nem találna semmit, mert vannak akik az akkumulátort sem tudják helyesen leírni. és számtalan iylen topic van, már rég javítani kellett volna őket. iylen miatt is megértem, aki nem hazsnálja a keresőt, bár én ezt tudom, és szándékosan rákeresek úgy is, hogy szarul írom le, mert fel kell készülni a debilekre. nem rád gondolok, mert legalább jól írtad le.
én is nyitottam feleslegesen topic-ot, igaz jó pár éve, akkor még kereső nem volt, és már akkor is kesze-kusza volt minden.


nem kapd fel a vizet Yellow, az idegösszeroppanást sehol nem fizetik ...
Jogos a hozzászólásod, de javítani TE nem tudsz rajta

Sok új ember jön, nem ismerik a szabályokat, keresőt ...


ezekre mind-mind lenne megoldás, amiket évek óta szajkózok, nagy nehezen van némi változás, de vaélahogy a moderálás stb, nem igazán működik itt, igaz anynira nem durva a helyzet. pl regisztráció után első belépésnél szabályzat felugrik. egyszer elolvassa valaki, leméri az időt. addig nem tudod elfogadomra klikk, amíg ez az idő le nem jár. talán többen elolvasnák. nem kell litánia, csak a lényeg és, hogy mik a következmények.
idegösszeroppanást azé nem kapok, de őszülök tőle rendesen
pl lehetne a kezdőknek egy topic, azt látnák 24 óráig. ahol le lenne írva pár szabály.
tudod melóhelyen is azt látom, vagy úgy a világban, hogy vannak szabályok. és nem betartani akarják, hanem azon agyalnak, hogy lehetne megkerülni őket. ez nem jó. ha jogos, ha nem az a szabály, ez az alapja annak, hogy ha mindenki betartja rend lesz. lázadók mindig is voltak, lesznek, de ha már egy netes oldalon nem megy, akkor az életben mégis mit várunk?
lehet durva hasonlat lesz, és persze nem vonatkozik mindenkire, de aki lehet itt nem figyel iylenekre, az lehet másnap nem áll megy egy stop táblánál, és pont téged kap oldalba, ne adj isten családdal az autóban.
nem leszek álszent én is szegek meg szabály, de nem oylan mértékben és tudom hol lehet. a stop tábla nekem tabu, egyszer egy ezresre megvágtak még annak idején friss jogsival, igazándiból nem volt teljesen jogos, de valóban nem álltam meg, igaz jól belátható kereszteződés, lentre elsőbbségadás felfestve, tábla stop, rendőrök pont kocsmából ki. nem az ezres miatt, mert csekket is adtak róla, még zsebbe is fizettem volna, de na szabály az szabály, nem is ellenkeztem.