Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-01-07 13:31 Tolató radar

Neo954 írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
vk92 írta: Sziasztok!Tele a hócsukám a tolvajokkal!!!!!!!!!!!!!!!!!Amint megcsinálom a PDC szenzorok pótlását amit sikeresen ellopnak a kocsimból rá egy-két hétre újra kilopják.Hogy lehetne megoldani hogy ne tudják a műanyag sínnel együtt kipattintani?Félek ha beragasztom akkor nagyobb kárt tesznek ezek a férgek.....

Attila


beépíteni egy kamerát a zár helyére, vagy a tendszámvilágítás helyére, ami éjjel is lát. aztán amikor otthagyod az autót akkor felvétel indul oszt rögzít. ha van kép, a rendőrség könynebben megtalálja. többet nem fog lopni, remélhetőleg. olyanról is tudok, aki panelból abléakból figyelteti az autót. igaz nem is akármiylen kamerával, kicsit beteg a dolog, de hatásos neki.
illetve a másik. egy jóü kis ötlet. esztergáltatsz a megtévesztésig hasonló szenzort, vagy vakdugót. esetleg szerzel direkt rosszat, és azt rakod be.
én gyanítom visszatérő kuncsaftról van szó, és mivel mindig megcsináltatod, így biztos forrás vagy neki. egy párszor majd nem tud elvinni semmit, lehet megunja.


"beépíteni egy kamerát a zár helyére, vagy a tendszámvilágítás helyére,"

És ebben a magasságban mit lát majd a kamera ?

nem lenne egyszerűbb aa kalaptartóra vagy a pórféklámpa mellé feltenni ?



részletkérdés. jó lehet neked, ha mindig azt lesed mibe tudsz belekötni


Ebben igaza van, tényleg nem lát sokat ott a kamera, maximum a kezeit...


én amiket láttam ilyen jellegű kamerákat. azért azok az autó mögé láttak egy jó métert legalább. de mondom ez részletkérdés, ha van róla kép az a lényeg.

YELLOW Elküldve: 2014-01-07 07:07 Tolató radar

nickname írta:
YELLOW írta:
vk92 írta: Sziasztok!Tele a hócsukám a tolvajokkal!!!!!!!!!!!!!!!!!Amint megcsinálom a PDC szenzorok pótlását amit sikeresen ellopnak a kocsimból rá egy-két hétre újra kilopják.Hogy lehetne megoldani hogy ne tudják a műanyag sínnel együtt kipattintani?Félek ha beragasztom akkor nagyobb kárt tesznek ezek a férgek.....

Attila


beépíteni egy kamerát a zár helyére, vagy a tendszámvilágítás helyére, ami éjjel is lát. aztán amikor otthagyod az autót akkor felvétel indul oszt rögzít. ha van kép, a rendőrség könynebben megtalálja. többet nem fog lopni, remélhetőleg. olyanról is tudok, aki panelból abléakból figyelteti az autót. igaz nem is akármiylen kamerával, kicsit beteg a dolog, de hatásos neki.
illetve a másik. egy jóü kis ötlet. esztergáltatsz a megtévesztésig hasonló szenzort, vagy vakdugót. esetleg szerzel direkt rosszat, és azt rakod be.
én gyanítom visszatérő kuncsaftról van szó, és mivel mindig megcsináltatod, így biztos forrás vagy neki. egy párszor majd nem tud elvinni semmit, lehet megunja.


"beépíteni egy kamerát a zár helyére, vagy a tendszámvilágítás helyére,"

És ebben a magasságban mit lát majd a kamera ?

nem lenne egyszerűbb aa kalaptartóra vagy a pórféklámpa mellé feltenni ?



részletkérdés. jó lehet neked, ha mindig azt lesed mibe tudsz belekötni

YELLOW Elküldve: 2014-01-06 15:49 Tolató radar

vk92 írta: Sziasztok!Tele a hócsukám a tolvajokkal!!!!!!!!!!!!!!!!!Amint megcsinálom a PDC szenzorok pótlását amit sikeresen ellopnak a kocsimból rá egy-két hétre újra kilopják.Hogy lehetne megoldani hogy ne tudják a műanyag sínnel együtt kipattintani?Félek ha beragasztom akkor nagyobb kárt tesznek ezek a férgek.....

Attila


beépíteni egy kamerát a zár helyére, vagy a tendszámvilágítás helyére, ami éjjel is lát. aztán amikor otthagyod az autót akkor felvétel indul oszt rögzít. ha van kép, a rendőrség könynebben megtalálja. többet nem fog lopni, remélhetőleg. olyanról is tudok, aki panelból abléakból figyelteti az autót. igaz nem is akármiylen kamerával, kicsit beteg a dolog, de hatásos neki.
illetve a másik. egy jóü kis ötlet. esztergáltatsz a megtévesztésig hasonló szenzort, vagy vakdugót. esetleg szerzel direkt rosszat, és azt rakod be.
én gyanítom visszatérő kuncsaftról van szó, és mivel mindig megcsináltatod, így biztos forrás vagy neki. egy párszor majd nem tud elvinni semmit, lehet megunja.

YELLOW Elküldve: 2014-01-05 12:43 Mi lehet a baj?

dzsoki írta:
YELLOW írta:
dzsoki írta:
dzsoki írta: na utánajártam és ez nem lehet más csak a komfort modul.
csak azok a dolgok nem működnek ami ezen keresztül megy.
holnap újra megvizsgálom meg van e a panelnek minden táp és test.
addig is ha esetleg valaki tudna abban segíteni hogy ki javít BP környékén ilyesmit, azt nagyon megköszönném.


Minden tápot megkap a panelem.
Nyilván valami azon belül szállt el.
Mondjuk ha billegtetem akkor az egyik reléből érdekes csörgő hang hallatszik, szerintem nem normális
Nem a záró reléje hanem az ablak emelőé asszem.
Nem tudja valaki, hogy hol tudom megjavíttatni?
Ki javít BP környékén ground modult?


az normális, hogy "zörög" belül a relé.
szerintem relé cserén kívül mást nem igazán csinál rajta senki semmit, mert le van lakkozva. vagy ha csinál nem olcsón. jobban jársz egy bontottal, amit kb 10-15ezerért is lehet kapni. ha szemre nem látod egyik alkatrészen sem, hogy elfüstölt, akkor valami QFP, vagy IC ment tönkre, azt meg sneki nem fogja lecserélni, mert lehet nem is lehet kapni, meg mint írtam lakkozva van. valószínű a relék is azért nincsennek lakkozva felülről, mert azokat lehet cserélni, meg tudták, úgyis kell majd.


Szerintem ez a hang nem normális.
Mindegy is.
Azt nem tudod esetleg hogy a panel nincs e kódolva a kocsihoz?
Vagy csak egyszerűen átpattintok egy újat és kész?


figylej! úgy látom szinte lesz@rod amit mondok. akkor az enyém is szar biztos. nézz meg egy relé felépítést. ha nem zörögne az lenne a gáz, mert akkor az érintkezők össze vannak égve. persze azért mert zörög, még a 1-2-4-6-8pár, stb érintekőből 1-2 lehet összeégve. ezt kiméréssel lehet megállapítani.
ha ugyanolyan GM-et találsz, mint a tiéd, akkor nem igazán kell kódolni. viszont nem árt belenézni, mert vannak funkciók, amit lehet a donorban nem úgy, vagy nem működtek mert nem volt bekapcsolva.
számít hány elektromos ablakod van, van-e tetőablak, esőérzékelő, van LOW meg HIGH GM, de a sok számból ami rá van ragasztva a fehér dobozra, van ami a típusra utal.
amúgy próbaképpen szinte tehetsz bele bármilyet, az ajtók minden bizonnyal működnek majd, meg az ablaktörlő.
jah az új GM-re a kulcsokat ugyanúgy be kell tanítani, ahogy írtam korábban.

szerk.: persze enm minden zörög a nagyon pici reléket nem igazán hallani, illetve csak akkor zörögnek, ha nincsenek feszültség alatt. illetve előfordulhat, hogy egy érintkező pogácsa letörik, és az bent elszabadul, de elég ritka.

YELLOW Elküldve: 2014-01-05 11:33 Mi lehet a baj?

dzsoki írta:
dzsoki írta: na utánajártam és ez nem lehet más csak a komfort modul.
csak azok a dolgok nem működnek ami ezen keresztül megy.
holnap újra megvizsgálom meg van e a panelnek minden táp és test.
addig is ha esetleg valaki tudna abban segíteni hogy ki javít BP környékén ilyesmit, azt nagyon megköszönném.


Minden tápot megkap a panelem.
Nyilván valami azon belül szállt el.
Mondjuk ha billegtetem akkor az egyik reléből érdekes csörgő hang hallatszik, szerintem nem normális
Nem a záró reléje hanem az ablak emelőé asszem.
Nem tudja valaki, hogy hol tudom megjavíttatni?
Ki javít BP környékén ground modult?


az normális, hogy "zörög" belül a relé.
szerintem relé cserén kívül mást nem igazán csinál rajta senki semmit, mert le van lakkozva. vagy ha csinál nem olcsón. jobban jársz egy bontottal, amit kb 10-15ezerért is lehet kapni. ha szemre nem látod egyik alkatrészen sem, hogy elfüstölt, akkor valami QFP, vagy IC ment tönkre, azt meg sneki nem fogja lecserélni, mert lehet nem is lehet kapni, meg mint írtam lakkozva van. valószínű a relék is azért nincsennek lakkozva felülről, mert azokat lehet cserélni, meg tudták, úgyis kell majd.

YELLOW Elküldve: 2014-01-05 09:50 Kulcs hiány!

Gaben320d írta: Sziasztok.Nekem is segíthetne valaki egyik napról másikra nem nyitja a kulcsom az autót de manuálisan viszi a központit és indul az autó! javítható vagy csak csere? Milyen lehetőségek vannak és persze ha lehet ne horror áron. köszi


előbb próbáld meg ezt, aztán folytatjuk, ha nem válik be

E46 kulcs betanítás:

beülsz, minden ajtó legyen zárva (nem zárilag, hanem becsukva) -> kulcs be -> gyújtás ráad -> kulcs ki -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust --->>> majd elõvesz másik kulcs -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust

YELLOW Elküldve: 2014-01-04 21:03 Motorolaj

bmw320d4 írta:
BarG írta:

Osztán azzal mi van, hogy a garancia időn belül a szervíz INGYENES? Tehát egy fityóka többlet haszon nem lesz a gyakoribb olajcseréből! Persze ki lehet húzatni a Service inclusive pontot, de értelmes ember ilyet nem tesz, még ha nem is kötelezi rá semmi. Ha te fogsz ki egy balul sikerült példányt, ez az egyetlen mentsvár, hogy talán nem hagy a bmw a slamasztikában, néhány év harcolás után. Ha a garis szervizeket kihagyod, akkor eleve vesztettél, a legelső percben.



Az SI nincs ingyen! És emelkedik az ára is ezzel a lépéssel.

A Méltányosságról annyit, hogy szinte egy büdös vasat sem fognak kifizetni, tudom mert dolgoztam ilyen helyen. Végigszervizelt, magyarpiacos E92 M3 motorcsere semennyi támogatást nem kapott. Vagy a sok láncszakadt végig szervizelt kocsi sem.

Garis szervizt mi is csinálunk, a BMW rendszerébe rögzített elektronikus szervizkönyvvel, pecsételve számlával.

Márkaszerviz egyvalamire jó: Garis alkatrészcserére!



nekünk az opelnál volt, hogy lejárt a gari, talán vagy 1x volt ott náluk, amúgy meg kb 5-7ezrenként olaj cserélve, mikoris 15ezer-nél megadta magát a trafóhíd. érted a garancia asszem 2 év vagy 100ezer km volt. így méltányosságból megcsinálták, igaz mire ez kiderült, már apám vett egy korábbi motorhoz való trafóhidat, amit visszavetetk az autósboltba. cserébe mi is rendesek voltunk, mert nem a gyári GM logos dephi-t kértük 120ezerért, hanem a 80ezres GM logo nélküli delphi-t.

YELLOW Elküldve: 2014-01-04 20:46 Motorolaj

BarG írta:
YELLOW írta:
Tano írta: Nocsak, ennyit a hosszított olajcsere periódusról. A 2013 Júliusától gyártott BMW-knél visszetérnek a ~15000-es ajánlott olajcsere periódusra.


ez szerintem megint arar jó, hogy amíg garanciás az autó addig úgyis márkaszervízbe viszik sokan, így sokkal sűrűbben kell vinni, azaz több lesz a szervizek bevétele. szegény németekkel mi lesz így
jó értelmes ember nem is megy el többet olajjal. de sokan most azt fogják spekulálni, hogy biztos az olajak minősége romlott meg, vagy szarok a motorok, pedig ez csupán üzlet a szervizeknek. így gondolom.


Osztán azzal mi van, hogy a garancia időn belül a szervíz INGYENES? Tehát egy fityóka többlet haszon nem lesz a gyakoribb olajcseréből! Persze ki lehet húzatni a Service inclusive pontot, de értelmes ember ilyet nem tesz, még ha nem is kötelezi rá semmi. Ha te fogsz ki egy balul sikerült példányt, ez az egyetlen mentsvár, hogy talán nem hagy a bmw a slamasztikában, néhány év harcolás után. Ha a garis szervizeket kihagyod, akkor eleve vesztettél, a legelső percben.



hol van iylen, hogy ingyenes a garin belüli szervíz? szerintem még a munkadíj sem, amit persze el sem végeznek sok esetben. (általánosságban minden márkára vetítve)

YELLOW Elküldve: 2014-01-04 20:34 Motorolaj

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Tano írta: Nocsak, ennyit a hosszított olajcsere periódusról. A 2013 Júliusától gyártott BMW-knél visszetérnek a ~15000-es ajánlott olajcsere periódusra.


ez szerintem megint arar jó, hogy amíg garanciás az autó addig úgyis márkaszervízbe viszik sokan, így sokkal sűrűbben kell vinni, azaz több lesz a szervizek bevétele. szegény németekkel mi lesz így
jó értelmes ember nem is megy el többet olajjal. de sokan most azt fogják spekulálni, hogy biztos az olajak minősége romlott meg, vagy szarok a motorok, pedig ez csupán üzlet a szervizeknek. így gondolom.


Nem köteles senki márkaszervizbe vinni a kocsiját garanciaidőn belül!


valami csak van nem? azért a garanciának csak van valami feltétele. vagy akkor akreditált szervíz legyen. gondolom kis pistát nem fogadják el, mert én si a BMW helyében simán azt mondanám, vagy bármely gyártó nevében, hogy há kitudja ki mit csinált vagy nem csinált, elvesztette a garanciát. nem tom hogy van, de sokan amíg garanciás mindig szakszervízbe viszik.

YELLOW Elküldve: 2014-01-04 19:34 Szélvédő II. Újraragasztás,

hil írta:
YELLOW írta:
az a sok rövidítés mit jelent? találgatni tudok, de biztos nem vagyok benne, mert azé 36 meg a 70ezer között elég nagy a különbség...

Szia Y!
Aztat nem tudhatom, nekem kavicstól berepedt, meg egyébként is nagyon karcos volt már. Odamentem, mondtam, hogy kell egy üveg, 32-ért benne volt, oszt kész.
Láttam a kiszerelést is nagyon precízen csinálták, nem sérült a keret fényezése sem, igen nagyon gondosak voltak. Ja ebben az árban még a műanyag keret is benne volt. Nem tudom, hogy olcsó volt-e vagy nem, nem is érdekelt, nem vagyok fillárb@szó......
hil és BUÉK!



én 40ezer körül teljesen jónak tartom a szélvédőt. csak ugye ami mondjuk jó lenne nekem, az van 37-ért, meg 63-ért is. ugye nekem szenzoros kell. nem kell cserélnem, de hát sosem lehet tudni. gondolom ami drága, ott látok ilyen SOL feliratot, az lehet valami hővisszaverős, vagy UV, vagy valami hasonlóra gondolok a rövidítésből. meg azt sem értem a compact miért másabb, mert szerintem nem más, mint bármelyik kivitel.

YELLOW Elküldve: 2014-01-04 17:49 Szélvédő II. Újraragasztás,

hil írta:
Szia!
Én itt csináltattam:
http://www.auto-uveg.hu/autouvegkereso.php
Pilkington üveg került bele (gyári beszállító), biztosan van olcsóbb üveg is, de úgy gondoltam, inkább legyen drágább, hiszen nem hetente kell cserélni.
hil



az a sok rövidítés mit jelent? találgatni tudok, de biztos nem vagyok benne, mert azé 36 meg a 70ezer között elég nagy a különbség...

találat Gyári szám típus megjegyzés bruttó ár
1 01-BM.2436-G BMW 3 E46 98-05 E.SZÉLV.GR 23420
2 01-BM.2436-GG BMW 3 E46 98-05 E.SZÉLV.GR.SH.GR 24337
3 01-BM.2437-G BMW 3 E46 CPE 99- E.SZÉLV.GR 29021
4 01-BM.2437-GG BMW 3 E46 CPE 99-06 E.SZÉLV.GR.SH.GR 30344
5 01-BM.2436-GS BMW 3 E46 98-02 SZENZORO E.SZÉLV.GR. 34621
6 01-BM.2442-G BMW 3 E46 COMPACT 01- E.SZÉLV.GR 35640
7 01-BM.2436-GGS BMW 3 E46 98-02 SZENZOROS E.SZÉLV.GR.SH.GR 35742
8 01-BM.2436-GGSM BMW 3 E46 02-05 SZENZOROS E.SZÉLV.GR.SH.GR 36760
9 01-BM.2442-GG BMW 3 E46 COMPACT 01- E.SZÉLV.GR.SH.GR 36760
10 01-BM.2437-GS BMW 3 E46 CPE 99- SZENZOROS E.SZÉLV.GR 41241
11 01-BM.2437-GGS BMW 3 E46 CPE 99-06 SZENZOROS E.SZÉLV.GR.SH.GR 45518
12 01-BM.2437-GGSM BMW 3 E46 CPE 02- SZENZOROS E.SZÉLV.GR.SH.GR 45518
13 01-BM.2442-GSM BMW 3 E46 COMPACT 01/09- SZENZOROS E.SZÉLV.GR 47766
14 01-BM.2442-GGS BMW 3 E46 COMPACT 01.09- E.SZÉLV.GR.SH.GR 51933
15 01-BM.2442-GGSM BMW 3 E46 COMPACT 01- E.SZÉLV.GR.SH.GR 51933
16 01-BM.2436-GSM BMW 3 E46 02- SZENZOROS E.SZÉLV.GR 62727
17 01-BM.2436-SG BMW 3 E46 98-05 E.SZÉLV.SOL.SH.GR 84722
18 01-BM.2437-SGSM BMW 3 E46 CPE 02- SZENZOROS E.SZÉLV.SOL.SH.GR 89508
19 01-BM.2436-SGS BMW 3 E46 98-02 SZENZOROS E.SZÉLV.SOL.SH.GR 90322
20 01-BM.2436-SGSM BMW 3 E46 02- SZENZOROS E.SZÉLV.SOL.SH.GR 90322

YELLOW Elküldve: 2014-01-04 16:29 Mi lehet a baj?

dzsoki írta:
dzsoki írta:
Pocses írta:
dzsoki írta:
Neo954 írta:
YELLOW írta:
a relék be vannak forrasztva, csak úgy nem tudja kivenni, még kiforrasztani is vigyázva kell, ráadásul le van lakkozva.

mivel ez egy FL előtti modell, így a kulcsban elem van. lehet le van merülve. előbb ezt kellene cserélni, aztán a leírt módon betanítani a kulcsot. de mondom ez csak akkor, ha gombnyomásra sem az ablak, sem a belsőtér világítás nem reagál.


Jah azt nem tudtam, hogy ilyenek a relék!

A kulcson nincsen neki lámpa ami villog ha nyomja a gombot? Mert ha lemerült akkor nem villog.



elem nincs lemerülve.
mindkét kulcsom villog is meg minden csak szartse csinál a zár!
ja és a központi kulccsal sem megy, kézzel körbenyitogatós.
reléket nem piszkálnám mert nincs pontos leírásom hogy melyik mit csinál úgyhogy ez felejtős.
zárom kulccsal, járni tudok vele, csak az ablakokat nem tudom lehúzni, úgyis tél van
mondjuk az ablaktörlő kicsit hiányozni fog!!
bakker
jobb ha keresek egy szervízt mert ez így elég meddő javítás.
minden esetre mindenkinek köszönöm a segítséget!
majd ha lesz megoldás megírom okulásul mindenkinek!
szebb jövőt!

persze ha van még ötlet szívesen veszem





Kösd le az akkut egy 1/2 órára, persze ez is csak egy tipp hátha...


na igen!
a jó öreg húzd ki a falból-dugd vissza technika!

tudod mit?!
megpróbálom!




na ja!
hát az áramtalanítás persze nem jött be!
ez mondjuk nem olyan meglepő!
mindegy!
majd lesz ígyse!
asszem mára jegelem a témát mert szétszexel az ideg!
kell valaki aki ért ehhez a szekérhez!
régi álmom volt ez az autó, kicsit rosszul indul a kapcsolatunk, remélem nem ilyen lesz a folytatás!
szép napot mindenkinek!!!





talán ha lenne megadva lakhely, lehet tudna valaki segíteni

YELLOW Elküldve: 2014-01-04 14:25 Mi lehet a baj?

dzsoki írta:
Neo954 írta:
YELLOW írta:
a relék be vannak forrasztva, csak úgy nem tudja kivenni, még kiforrasztani is vigyázva kell, ráadásul le van lakkozva.

mivel ez egy FL előtti modell, így a kulcsban elem van. lehet le van merülve. előbb ezt kellene cserélni, aztán a leírt módon betanítani a kulcsot. de mondom ez csak akkor, ha gombnyomásra sem az ablak, sem a belsőtér világítás nem reagál.


Jah azt nem tudtam, hogy ilyenek a relék!

A kulcson nincsen neki lámpa ami villog ha nyomja a gombot? Mert ha lemerült akkor nem villog.



elem nincs lemerülve.
mindkét kulcsom villog is meg minden csak szartse csinál a zár!
reléket nem piszkálnám mert nincs pontos leírásom hogy melyik mit csinál úgyhogy ez felejtős.
zárom kulccsal, járni tudok vele, csak az ablakokat nem tudom lehúzni, úgyis tél van
mondjuk az ablaktörlő kicsit hiányozni fog!!
bakker
jobb ha keresek egy szervízt mert ez így elég meddő javítás.
minden esetre mindenkinek köszönöm a segítséget!
majd ha lesz megoldás megírom okulásul mindenkinek!
szebb jövőt!

persze ha van még ötlet szívesen veszem



szóval akkor nem megy az ablaktörlő sem? akkor tényleg a GM lehet kuka. Bár én még nem olvastam olyanról, hogy csak úgy tönkre megy. 2 illetve 4 relé szarik be rajta, enniy szokott hibája lenni. de azoknak nincs köze az ablaktörlőhöz.
Mondjuk anniyt érdemes megcsinálni, hogy a kesztyűtartót leveszed, fogja vagy 6db torx csavar. mögötte lesz egy fehét doboz megy bele 3 kábelkorbács nagy csatikkal. azokat étmozgatni, lehet kicsúszott az egyik. bár ilyen biztonsági záras csatik, de lehet korábban volt bolygatva, aztán nem jól zárták vissza.

YELLOW Elküldve: 2014-01-04 13:41 Motorolaj

Tano írta: Nocsak, ennyit a hosszított olajcsere periódusról. A 2013 Júliusától gyártott BMW-knél visszetérnek a ~15000-es ajánlott olajcsere periódusra.


ez szerintem megint arar jó, hogy amíg garanciás az autó addig úgyis márkaszervízbe viszik sokan, így sokkal sűrűbben kell vinni, azaz több lesz a szervizek bevétele. szegény németekkel mi lesz így
jó értelmes ember nem is megy el többet olajjal. de sokan most azt fogják spekulálni, hogy biztos az olajak minősége romlott meg, vagy szarok a motorok, pedig ez csupán üzlet a szervizeknek. így gondolom.

YELLOW Elküldve: 2014-01-04 13:38 Motorolaj

amúgy nemrég láttam egy hirdetést a hahun, talán 30d volt, büszkén lefotózva a szervízkönyv, de az olajcsere intervallumok 30 és 40ezer között vannak rögzítve. erre aztán büszke lehet de átlagban 37ezer km-ként.