Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-12-23 13:28 Műszerfal kijelzés

Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
Na akkor én is lefotózom ma menek úgyis délután vele, azt este +osztom Veletek a led vagy érzékelő vagy mifenéről a képet.



minek fotóznád? tele van a net...



az nem LED, hanem egy fény érzékelő fotodióda, ott van a tekerő mellett középen fent. mint írtam visszább, ha setétben megvilágítod, akkor a műszerfal kivilágosodik.


Igen illen az enyémben is. A belsővilágításnak is van valahol érzékelője tuti.
Illetve csak majdnem ilyen, a ködlámpakapcsoló ugye dupla első/hátsó.


hát a belső világítást szerintem a GM-en keresztül megy, és ugyanaz nézi, mint az automata világításkapcsolót, mármint az a szenzor. az meg az esőérzékelő mellett van, ha minden igaz.
vagy ugyanez vigyeli, a lámpakalpcsolón. ezt pontosan nem tudom.

YELLOW Elküldve: 2013-12-23 12:57 Mi lehet a baj?

magnat200 írta:
YELLOW írta:
magnat200 írta:
YELLOW írta:
magnat200 írta:
YELLOW írta:
magnat200 írta: Sziasztok segitségetekre volna szükségem tegnap óta nem indul a kocsi csak teker és mikor gyujtásra teszem akkor egy folytába búg valami. Máskor is bugott inditás előtt de pármásodperc után elhalkult. tipus e46 320d 2003


hát ez AC pumpa lesz. AZért búg folyamatosan, mert nem képes a nyomást megtartani, ezt tartom valószínűnek.
csak egy apró kérdés, mert megszólnak megint. most nincs véletlen túl kevés üzemanyag a tankban?


kb 10 liter. De tegnap délután kitekertem a nyakát bugott játszottam a gázzal és be indult leállitottam utána inditottam egyböl járt kb alapjáraton 10 percet megált utána megint csak bugott


mondjuk enekd van az ülés alatt a kasztni alján is a szűrőnél egymásik pumpa is. lehet az a kakás. de ez gyanús, hogy pumpa, én 90%-ot merek neki adni. hogy melyik, azt meg szerelő megmondja, mert gondolom üzemanyag nyomást úgysem tudsz mérni. mondjuk anniyt lehet, hogy ráadod a gyújtást, hogy búgjon, aztán alányulsz az autónak a pumpához. ha azon érzed, hogy az dolgozna iylen szarul, akkor az a rossz. a másikat meg a hátsó ülés felszedve tudod kifülelni jobban.


De mostha hozok bele kb 30 litert akkor szerinted életre keltem hogy a szerelőig elvigyem?




ha hozol bele 30-at, nem lesz gáz. utána nyugodtan lehet szerelőhöz vinni, mert a tankból nem folyik ki. viszont ha 30 literrel beröffen, akkor már tutti 100%, hogy a pumpa az. sokat segít az üzemanyag súly (nyomása) a rendszernek. ha gyenge a pumpa, és kevés az anyag, akkor kezd el bukdácsolni. szóval egy próbát megér, de ha be is indul mihamarabb a rossz pumpát cserélni kell, mert egyszer megáll menet közben, akkor tréler.

szerk.: na meg persze az ülés alatti szűrő is lehet eldugulva, de ezt nyomás méréssel lehet szűrő előtt és után mérni mondjuk. ha nem tudni mikor volt cserélve érdemes azt is cserélni.


Nem jött össze.rá néztem aknából és az alsó szivagyut széthuztam a gázolaj szürő előtt rá tettem gyujtásra ás csak ugy nyomta a gázolajt de zajos a szivagyú de a rendszerbe nyom gázolajt. de az ülés alati igy ki van zárva vagy lehet attol rossz mert azt nem néztem.



ezezl a másik van kizárva, vagyis tulajdonképpen az sincs. az oké, hogy nyomja, de vajon elegendő nyomással? az a lényeg, nem ejti-e vissza a nyomást.
amit csináltál ezzel a szűrő és melletet a másik pumpa nem lett lellenőrizve.
üzemanyagot vittél bele? úgy sem indult?

YELLOW Elküldve: 2013-12-23 12:55 Műszerfal kijelzés

Pocses írta:
Na akkor én is lefotózom ma menek úgyis délután vele, azt este +osztom Veletek a led vagy érzékelő vagy mifenéről a képet.



minek fotóznád? tele van a net...



az nem LED, hanem egy fény érzékelő fotodióda, ott van a tekerő mellett középen fent. mint írtam visszább, ha setétben megvilágítod, akkor a műszerfal kivilágosodik.

YELLOW Elküldve: 2013-12-23 12:20 Műszerfal kijelzés

amúgy én itt nem látok "LED"-et sehol a tekerők között. gyárilag itt nincs. ha neked van valami (csinálhatnál róla képet), lehet csak ál riasztónak, vagy utólagos riasztónak a visszajelző LED-je lenne oda rakva.

YELLOW Elküldve: 2013-12-23 12:15 Műszerfal kijelzés

Neo954 írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
Neo954 írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Neo954 írta: Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.
A lámpa magasság állítás, és a műszerfal fényerő potméterek között van egy LED az mi célt szolgál?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv.:Neo


most E46? mert annál nem ott van, de az nem LED, ha iylen fehér. hanem fényérzékelő. amit beállítasz műszerfalfénynek, azon felül még állítja autómatikusan. sötétben próbáld ki, hogy megvilágítod azt a "LED"-etmondjuk telóval, és a műszerfalon erősödni fog a fény. legalábbis E46-nál ilyen.


Pedig enyémnél is van, meg a bratyóm FL-jében is van a kettő kapcsoló között az a fényérzékelő (fehér színű), és tuti, hogy nem led. Nem emlékszem már, hogy hol olvastam erről...


Azaz arról beszélek!
Valószínű, hogy egyik a beltér, az óracsoporté pedig a kilométerórában van nekem.


A műszerfalban lévőt még meg sem figyeltem, majd ma rálesek. Köszi.


E46-ban nincs a km-óránál, szóval jó nézelődést


Bejön ez az óracsoport, szoktam nézegetni.
De már valószínű feltűnt volna, mint ahogy a kettő kapcsoló közötti "bazbiringyó" is.


Igen E46-ban nem láttam ilyen érzékelőt a kilométeróránál.

Még egy kérdésem lenne, van a két óra (kilométer,fordulat) között egy téglalap jelzőlámpa, nem világít még a tesztre sem, ahogy néztem valami karika meg háromszög van benne, az mit jelenthet?



de az a abj, hogy leírhatnád, aktuálisan éppen melyik típust kérdezed, mert nehéz követni
E46-nál kell világítani műszerfal tesztnél, E36-nál nem tom, mivel sok típusnál nincs kipörgésgátló és csak egy M-es logo-t szoktak odaragasztani
E36-ban csak ASC van



YELLOW Elküldve: 2013-12-23 10:34 Műszerfal kijelzés

Pocses írta:
Neo954 írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Neo954 írta: Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.
A lámpa magasság állítás, és a műszerfal fényerő potméterek között van egy LED az mi célt szolgál?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv.:Neo


most E46? mert annál nem ott van, de az nem LED, ha iylen fehér. hanem fényérzékelő. amit beállítasz műszerfalfénynek, azon felül még állítja autómatikusan. sötétben próbáld ki, hogy megvilágítod azt a "LED"-etmondjuk telóval, és a műszerfalon erősödni fog a fény. legalábbis E46-nál ilyen.


Pedig enyémnél is van, meg a bratyóm FL-jében is van a kettő kapcsoló között az a fényérzékelő (fehér színű), és tuti, hogy nem led. Nem emlékszem már, hogy hol olvastam erről...


Azaz arról beszélek!
Valószínű, hogy egyik a beltér, az óracsoporté pedig a kilométerórában van nekem.


A műszerfalban lévőt még meg sem figyeltem, majd ma rálesek. Köszi.


E46-ban nincs a km-óránál, szóval jó nézelődést

YELLOW Elküldve: 2013-12-23 10:19 Műszerfal kijelzés

Pocses írta:
YELLOW írta:
Neo954 írta: Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.
A lámpa magasság állítás, és a műszerfal fényerő potméterek között van egy LED az mi célt szolgál?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv.:Neo


most E46? mert annál nem ott van, de az nem LED, ha iylen fehér. hanem fényérzékelő. amit beállítasz műszerfalfénynek, azon felül még állítja autómatikusan. sötétben próbáld ki, hogy megvilágítod azt a "LED"-etmondjuk telóval, és a műszerfalon erősödni fog a fény. legalábbis E46-nál ilyen.


Pedig enyémnél is van, meg a bratyóm FL-jében is van a kettő kapcsoló között az a fényérzékelő (fehér színű), és tuti, hogy nem led. Nem emlékszem már, hogy hol olvastam erről...


miről beszélsz he?
E46-ban nem a két tekerő poti között van, hanem a lámpakalpcsoló és a műszerfalfényerő poti között. és tudom, hogy nem LED, pont ezt írtam... áhhh

YELLOW Elküldve: 2013-12-23 10:08 Műszerfal kijelzés

Neo954 írta: Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.
A lámpa magasság állítás, és a műszerfal fényerő potméterek között van egy LED az mi célt szolgál?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv.:Neo


most E46? mert annál nem ott van, de az nem LED, ha iylen fehér. hanem fényérzékelő. amit beállítasz műszerfalfénynek, azon felül még állítja autómatikusan. sötétben próbáld ki, hogy megvilágítod azt a "LED"-etmondjuk telóval, és a műszerfalon erősödni fog a fény. legalábbis E46-nál ilyen.

YELLOW Elküldve: 2013-12-23 09:31 Fóliázás

Coyote írta:
AteszE46 írta:
Coyote írta: gondolkodom azon, hogy a mocitető kapjon karbonfóliát (feketét). Van rajta néhány lakksérülés, kavicsfelverődés.

Szerintetek, jól nézhet ki? A metálfekete fényezéshez passzol a karbon?
Valakinek van ilyen? Nem találok guglival semmit...


Nekem akkor lett rajta lakksérülés, mikor levettem Szerintem jól néz ki, de az enyém már hányadék volt.
Úgy hallottam, a Campona mélygarázsban fóliáznak 5000/elem.


Mitől lett hányadék? Mosástól, vagy napfénytől? Nem szeretnék olyan felületet, ami balhésabb, mint a gyári lakk. Olyat meg főleg nem, ha nem eltávolítható nyom nélkül.

Nem tudom, hogy ez a 4D-e, van róla fotótok, hogy az milyen? Mi a diffi?

Még morfondírozok, hogy mi legyen, mert általában M packettes, shadow line (fekete ablakkeretes, fekete vesés), rommá ültetett példányokon láttam, az enyém viszont pont nem ilyen (króm packett (króm vese, króm ablakkeret, plusz világos bőr, tehát inkább elegáns, mint sportos), lehet, hogy nem passzolna a képbe a karbon mocitető.


szerintem ne b.szd el ezt carbon fóliával. ez ilyen raccsingolós ütött kopott verdákra való, neme gy elegéns BMW-hez. a lakk meg akkor sérülhet, amikor melegítik rá a fóliát. ha fizetnének sem tenném rá.

YELLOW Elküldve: 2013-12-22 21:31 320d Motor

csaki91 írta: sziasztok
a kocsimba valszeg az izzításvezérlőm rosszalkodik mert izzítógyertya csere után is 2 hengerben nem izzít. na most vettem egy bontott vezérlőt és az lenne a kérdésem hogy ha csak simán kiszedem a régit és az ujat beteszem akkor az ugy oké is?! mármint hogy nem kell a kocsinak "betanítani" vagy ilyesmi?
még egy kérdés az baj ha ilyen téli időkben a kocsiban nem megy fel a vízhőfok csak az első harmadig?
előre is köszi



az baj. valamelyik termosztátod rossz, nem zár.
az első része passz, de szerintem nem kell tanítani, vagy ilyesmi.

YELLOW Elküldve: 2013-12-22 18:23 Műszerfal kijelzés

Zoli90 írta: Na most akkor megpróbálom megfogalmazni a lehetetlent
Szóval a műszerfalon, a km óra alatt van az a kis aautó ami visszajelzést ad az ajtókról. Képeken láttam, hogy azon a kis autón másoknál a világítást is jelzi, de nekem nem. Ez normális vagy hiba? Remélem érthető azért miről beszélek


azt jelzi ha ki van égve valami. akinek kókány angel eye van vagy LED-es idzó, akkor azt is jelezni fogja. szóval az a jó ha nem jelez semmit.

YELLOW Elküldve: 2013-12-22 18:11 Fóliázás

jakuzaa írta:
AteszE46 írta:
Coyote írta: gondolkodom azon, hogy a mocitető kapjon karbonfóliát (feketét). Van rajta néhány lakksérülés, kavicsfelverődés.

Szerintetek, jól nézhet ki? A metálfekete fényezéshez passzol a karbon?
Valakinek van ilyen? Nem találok guglival semmit...


Nekem akkor lett rajta lakksérülés, mikor levettem Szerintem jól néz ki, de az enyém már hányadék volt.
Úgy hallottam, a Campona mélygarázsban fóliáznak 5000/elem.

Nézd meg a 4D-s carbonfóliát is. Ez jobban hasonlít az eredetire,ráadásul fényes a
felülete. Nem úgy néz ki messziről,mint valami utángyártott fényezetlen elem


szerintem meg ez a karbon téma már ugyanúgy kiment a divatból, mint a nejon, meg a többi...

YELLOW Elküldve: 2013-12-22 06:44 Autóvásárlás

gzu11 írta:
gzu11 írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
hil írta:
gzu11 írta:

Akkor kicsit furcsáltam a dolgot, de mikor bementünk és mindent előttem csináltak és az a srác, aki poénkodott még a szalon előtt, végigmérte előttem a kocsit, és azt mondta, hogy itt meg itt van kavicsfelverődés, meg a hátsó lökös elképzelhető, hogy volt fújva, de az egész kasztni 120-180 mikron közötti értéket mutat.
Utána már nem volt kérdésem, mert ha minden gyári érték, akkor nem volt megnyomva/törve sehol, és nekem ez volt a lényeg!


Szia!
Nem a kedvedet szeretném elrontani, de a gyári fényezés vastagsága úgy 50-80 mikron között szokott lenni, én legalábbis így tudom, ezeket az értékeket mértem az autómon és más törésmenetes autókon is.
Lehet, hogy nincs igazam, akkor majd a többiek kijavítanak.
hil



szerintem lehet csak az FL miatt, de én is 120-180 között mértem, ott volt több, ami újra volt fújva, de az látszik. az sem mindegy milyen mérőt használsz, nekem egy volt kereskedő adta ide az övét 150ezer Ft-os, és a kalibráló lapokkal rendszeresen kalibrálni kell. 50-80 mikron a régi japán autóknak volt, a németek régebben is vastagabbak voltak.

Pedig szerintem is 100 alatti a gyári fényezés. (az enyémen is 130 környéki és volt festve)


igen és a tiéd is FL előtti. ezt nem tudom, de lehet volt váltás a fényezés tekintetében is. illetve kitudja, mert én nem, hogy Te mivel mérted. nekem sehol máshol nem volt fújva, még B oszlopon is mértem, és ott is 120 felett volt.

szerk.: találtam egy ilyet, ahol átszámolva a BMW 6 milli inch-csel 150 mikronra jön ki, és ugye azért színfüggő is a dolog, mert a festék is pigmentekből áll

German and Japanese cars: 4-5 Mils (1 Mil=1000th of an inch)
With the exception of:
Lexus-White and Tan: 5-7 Mils, Lexus- Black and Silver: 4.5-6 Mils
BMW: Silver: 6-7 Mils
FORD: Approx. 5.5-7 Mils
GM Cars and Trucks: Approx. 4.5-6.0 Mils, Jimmy’s and Blazers: approx 7 Mils
Chrysler: Approx. 5.5-7 Mils (Note Sebring hoods are fibreglass)
Dodge Cars: Similar to Chrysler
Dodge Trucks and newer Ram Pick-ups: Cab approx. Mils and the boxes approx 9 Mils
Jaguar: approx. 6-7.5 Mils (but they tend to vary)
Jeep Grand Cherokee: These read approx. 6-8 Mils, Wranglers: approx. 4.5-5.5 Mils
(Theses vaues are given as guidance only)


Köszönöm mindenkinek a gratulációt!

Aki meg a mért értéken akad fenn, annak csak hozzáteszem, hogy megkértem a kasztnis emberkét, hogy a kocsi mellett szervizelt 2012/10-es évjáratú Z4-est is mérje már le, hogy lássak már egy új autót is, ami még alig volt úton, mivel 5200 km volt benne, és sérülésmentes volt. Értéke 140-160 mikron volt...



Ja, az enyémnek a motorháztetője volt lakkozva, de azt mondta is az eladó még a kapcsolatfelvétel elején (kőfelverődés miatt), ott 238 volt az érték!

A BMW-nél azt mondták 400-ig gyári értéknek tekintik, mivel különböző festékeknek különböző a sűrűsége és a lakkrétege. Én nem értek hozzá, de nem hiszem, hogy a győri BMW márkaszerviz belemenne egy olyan játékba, hogy átb.sza a potenciális ügyfelet, aki egy héten belül elviszi a saját szerelőjéhez, és ha az azt mondja, hogy rommá volt törve, akkor simán perelhetőek lennének...

Ja, azt mondták, hogy a 800-1000 körüli értékek a utalnak súlyos esetekre...

De mindenki azt gondol, amit akar, engem meggyőztek a kocsi állapotáról...
És a három nap alatt beletett 630 km alatt egyenesen beleszerettem.

Most látták először az autót a győri BMW-nél, a kasztnis srác kivételével, de 5-en mondták azt a szervizből, hogy kifogástalan...
Kőfelverődés van rajta (összesen 3 db), de nem új autóért utaztam Győrbe, azt megtehettem volna Debrecenben is, hiszen tegnap volt az M6 GranCoupe tesztnap...



Üdv mindenkinek!

Bocsi, hogy megint előhozakodok a témával, de ezt leírom a kétkedők miatt!

Tehát, az előzmények fentebb olvashatóak!
Tegnap szemlézte az autómat a biztosító szakértője, mert kötöttem rá cascót és szemleköteles volt.
Nem tudom milyen rétegvastagság mérő lehetett a csókánál, de ezt dobta a gépe:
mocitető - 214-268 mikron
kasztni többi része - 100-110 mikron

Ennyit a mérőkről...
Ahogy Yellow kolléga írta, egy komolyabb gép sokkal pontosabb (magasabb értéket mutat), egy olcsóbb meg kevésbé...


én mikor az enyém mértem, úgy kezdtem, hogy mocitető, aztán az oldala (bal), majd a tető. aztán a tetőnél egyszercsak egy 40ikronnal többet mutatott mint a többi helyen. elővettem a kalibráló lapokat és azon sem jót mutatott. tehát menet közben újra kellett kalibrálnom. mikor megtettem máris annyit mért, mint a többi helyen, sőt visszamértem egy korábbi helyen és ugynaazt hozta. tehát a 170ezres műszert is menet közben kalibrálni kellett, igaz én marha sok ponton mérten. szerintem minden mérés, használat előtt kalibrálni kell, vagy legalábbis a kalibráló lapon leellenőrizni.

YELLOW Elküldve: 2013-12-21 21:09 Autóvásárlás

AteszE46 írta:
feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta:
Umberto írta: Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
A szituáció a következő: adott egy autó, amely Németországból lett behozva, német forgalmival és adásvételivel rendelkezik, ideiglenes rendszáma van. Az lenne a kérdésem, hogy mi jogilag az én biztosítékom arra, hogy az autó nem lopott, vagy nincs (és nem is lesz) gond a papírokkal stb.? Tehát magyarul nem szeretném, hogyha valami gubanc miatt elkoboznák az autót. Mi az ilyen autók forgalomba helyezésének menete? Mik az én lehetőségeim, hogyan bizonyosodhatok meg arról, hogy jogilag, papírilag minden rendben van?


Vizsgáztastasd le, és helyeztesd forgalomba azzal aki behozta........akkor elvileg nem lesz gondod.



az sem megoldás. nem rég volt egy totalcaros cikk egy C300-ról. már vagy 3 éve az országban vpolt az autó, mikor kiderült lopott. pedig eredetvizsgán észre kellett volna venniük, hogy az alvázszám, újraköszörült, neme yg sorban, szabálytalan közökkel volt a számsor. aztán pereskedik már egy éve a tulaj. hidd el akik ilyen autókba utaznak azok elintéznek mindent, hisz nagy a haszon, nem téma, ha 100ezreket dobnak ki, hogy szemet hunyjanak a dolgok felett


Lehet igazad van, de azért ha mindenen átmegy az autó akkor már csak legfeljebb 1% esély van, hogy gáz van



Pár hete vettem az enyémet Ausztriában. Tegnap jött meg a törzskönyv, és az van a hátuljára írva a "Hivatalos feljegyzések" után, hogy eredetiség ellenőrzés hiánya!
Gondolom ezzel levédik magukat, ha gáz van a verdával. Lehet, hogy nem is ellenőrzik? Mozaikba vizsgázott.


igen ezt írják a cikkben is, hogy ha EU-n belülről jön a verda, akkor nem kell. bár ezt marhára nem értem, mikor országon belüli tulajváltásnál mégis kötelező. akkor mi a bré van?

YELLOW Elküldve: 2013-12-21 20:20 Autóvásárlás

feco7939 írta:
Umberto írta: Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
A szituáció a következő: adott egy autó, amely Németországból lett behozva, német forgalmival és adásvételivel rendelkezik, ideiglenes rendszáma van. Az lenne a kérdésem, hogy mi jogilag az én biztosítékom arra, hogy az autó nem lopott, vagy nincs (és nem is lesz) gond a papírokkal stb.? Tehát magyarul nem szeretném, hogyha valami gubanc miatt elkoboznák az autót. Mi az ilyen autók forgalomba helyezésének menete? Mik az én lehetőségeim, hogyan bizonyosodhatok meg arról, hogy jogilag, papírilag minden rendben van?


Vizsgáztastasd le, és helyeztesd forgalomba azzal aki behozta........akkor elvileg nem lesz gondod.



az sem megoldás. nem rég volt egy totalcaros cikk egy C300-ról. már vagy 3 éve az országban vpolt az autó, mikor kiderült lopott. pedig eredetvizsgán észre kellett volna venniük, hogy az alvázszám, újraköszörült, neme yg sorban, szabálytalan közökkel volt a számsor. aztán pereskedik már egy éve a tulaj. hidd el akik ilyen autókba utaznak azok elintéznek mindent, hisz nagy a haszon, nem téma, ha 100ezreket dobnak ki, hogy szemet hunyjanak a dolgok felett