Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-12-11 14:57 Autós biztonsági (fedélzeti) kamera

Mivel bringára is lehet rakni, meg szinte bármire így beruháztam egyre, egy CamOne Infinity-re. sajnos az első ami jött hibás volt, így másnap küldtem is vissza, a kép jobb alsó részén egy satkított téglalap keret felső része volt látható, ilyen áttetsző füstös szerűen. szerencsére kicserélték.
az autóba bringa lámpa tartókból hekekltem egy tartót, meg egy fényképező tripod felső részéből . a fejtámla tartószárára tettem, de alul a szöveten támaszkodott, ezért sistereg mozgás közben. csak próba volt, a pozíció fentebb kell amúgy is.
hát ezt csináltam:


YouTube videó



YELLOW Elküldve: 2013-12-11 13:09 Társalgó

YELLOW Elküldve: 2013-12-11 11:58 320d Motor

SP_323i írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

Először is köszönöm Mindenkinek a segítséget!

Kicseréltem mind2 termosztátot, és eléggé visszaesett a fogyasztás is (nem megy folyamatosan a segédfűtés). Viszont ezzel egyidejűleg ledugóztam próbára az EGR-t. Füstölés is elmúlt fogyasztás is okésnak tűnik ilyen rövid idő alatt.

Viszont ma kivettek a ledugózást, a nagyon büdös és sok füst visszajött, illetve a fogyasztás is magasabb lett.

Illetve az is feltűnt még, hogy a fogyasztásmérő szerint nagyon érzékeny a terhelésre (pl ha üres futót mögé rakok 100-nél már 7 liternél is többet mutat)

Szerintetek ez minek köszönhető???? Nem gondolnám, h EGR el ennyire látványosan szarnak kellene lennie!

Előre is köszi!



Hali!

Megint csak teóriát tudok gyártani vitaindítónak

Tudomásom szerint az EGR-en keresztül betolt kipuffgáz az égéstér hűtésére szolgál:
"Célja: a kipufogógáz NOx (a NO, a NO2 és a NO3 együttes jelölése) tartalmának csökkentése. A korszerű, "kihegyezett" motorok emelt fajlagos teljesítményével együtt jár egy nem kívánatos következmény: az égési csúcshőmérséklet növekedése. Ennek következménye viszont a nitrogén-oxidok megjelenése, ami súlyos egészségkárosító kockázatokat hordoz.
Nagyon leegyszerűsítve: a kipufogógáz egy részét visszavezetik az égéstérbe, ezáltal csökken az égési csúcshőmérséklet."

Nekem ebből az jön le, hogy a nagyobb csúcshőmérséglettel tökéletesebben ég el a gázolaj így nem is kormol és a büdi szag is megszűnik, ami gondolom a gázolaj szaga lehetett.
A dugózást kivéve romlik a termikus hatásfoka a motorodnak így tökéletlen a gázolaj égése.
Ennyi lenne "vitaindítónak"



én amit tudok erről röviden tömöre, hogy miért is kell visszavezetni a kipufgázt. én ezeket hallottam róla.
1. hideg motornál segíti a bemelegedést, mivel nem tökéletes az égés, meg túl van dúsítva így égés hatásfokot javít
2. mivel az égés mint írtam nem tökéletes, azaz a kipufgázban marad elégetlen üzemanyag, ezt újra égeti, csökken a környezeti terhelés, segíti a katalizátor élettartamát
3. a meleg gázzal segíti továbbá az égést
én ezeket hallottam.

YELLOW Elküldve: 2013-12-11 10:34 Mi lehet a baj?

dbpeti írta: Sziasztok!

Valamelyikőtök el tudja nekem magyarázni hogy ez a benzinnyomás dolog hogy működik az m52 motornál?

Leegyszerűsítve a következőképpen gondolom:
AC pumpa kiszipkázza a benzint, ami egy szűrőn keresztül eljut a befecskendezőszelepekig. Maga az AC pumpa építi fel a nyomást? És ezt a nyomást szabályozza a nyomásszabályzó szelep? Vagy a pumpa és a nyomásszabályzó közt van még egy külön befecskendezőszivattyú ami a nyomást felépíti? Hogy megy ez?

Köszi előre is!


benzinesnél ha jól tudom, csak a tankban lévő AC állítja elő a kellő nyomást. ugye ha dugult a szűrő, akkor kevés lesz a befecskendezőknek. illetve az AC-ban van egy szelep, ami tartja a nyomást, magyraán nem engedi vissza az anyagot a tankba. ezt szokták nézni, hogy leállítás után csökken-e a csőben a nyomás, vissza enged-e az AC.
Ha nincs külön csatlakozási pont, akkor talán az ülés alatti szűrő után érdemes mérni a nyomást, csimán egy csővel rácsatlakozol a szűrő elejére, mármint ahonnan az injektorokig menne, tulajdonképpen a szűrő után, attúl függ merről nézzük. ha ott nincs meg a nyomás, azaz most már tudjuk, hogy a 3,5bar, akkor a szűrő előtt kihagyva a szűrőt is rá kell mérni (persze gyújtás kell majd, ha rajta a mérő). ha ott megvan az érték, akkor szűrő, ha nincs ott sem, akkor AC. én így gondolom el a dolgot.

YELLOW Elküldve: 2013-12-11 09:39 Mi lehet a baj?

dbpeti írta:
MattM325 írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
YELLOW írta:
teletanknál is ah csinálja, akkor nem hiszem, hogy AC.
szerintem a 3Bar még talán elfogadható, pontosan nem tudom. én a videón nem sok mindent hallok, hogy őszinte legyek, pedig maxra tekertem mindent...


Hagyjátok már ezt a teletank / nem teletank AC hibaszűrést!
Tök mindegy mi van, 3.5Bar kell állandóan, alapjárat, leállítás után, folyamatosan!!!


pedig számít. oké 3,5barnak kell lenni, de ha végét járja a szivattyú és nem segít rá a nafta, akkor miért ne lehetne alacsonyabb? (menet közben teszem hozzá)


Csak ugye kiszűrted a teletankal az ac-t, mint hibaforrást.
Pl .dízelnél, ahol van külső ac is, ott számít valóban, de itt egyértelmű a hiba. Nem tartja meg a nyomást, ami lehet üzemanyagszűrő, üzemanyagcső, túlnyomás szelep, vagy ugye a pumpa.




nyílván ezért kérdeztem rá, hogy teletanknál csinálja-e. mert talán ez a legegyszerűbb, hogy megtankolni, mint rögtön szűrőt cserélni. bár ha teletanknál nem csinálta volna, sem mondtam volna azt, hogy rögtön cseréljen AC-t, hanem szűrőket először. talán érdemes amúgyis, főleg ha új autót vesz az ember. szégyen én nem így tettem, nekem 85ezer környékén lett lecserélve a gyári benzinszűrőm, de semmi problémám nem volt vele, de már gáznak tartottam


De azt nem érted, hogy 3Bar az nem jó, 1 literrel is tudnia kell a 3.5Bart, de ha elvan tömődve a szűrő, akkor hiába tud 10Bart akár a pumpa, akkor sem lesz a rendszerben elegendő nyomás. Ugye ez nem ejtőtankos mint a trabant...
Én 218e-nél cseréltem a gyári benzinszűrőt (Kayser), de még hibátlan volt.


Ejha
Hát, köszi a vitát, remélem azért nem mentek ölre Szóval akkor ha jól értem, meg kell keressem a hiba okát, amiért alacsonyabb a nyomásom a kelleténél. Miken menjek végig? AC pumpa, benzinszűrő, befecskendező szivattyú?

Ja, és bebizonyosodott, hogy a viták tudásnövekedéshez vezetnek


Nem hiszem, hogy ölre mennénk
az utolsó mondtatod meg igaz! csak ezt nem mindenki lássa így.
hát előbb mindenképp a szűrőkkel kezdd, főleg ha nem tudod mikor volt cserélve, meg az a legolcsóbb megoldás.

YELLOW Elküldve: 2013-12-11 09:25 Mi lehet a baj?

MattM325 írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
YELLOW írta:
teletanknál is ah csinálja, akkor nem hiszem, hogy AC.
szerintem a 3Bar még talán elfogadható, pontosan nem tudom. én a videón nem sok mindent hallok, hogy őszinte legyek, pedig maxra tekertem mindent...


Hagyjátok már ezt a teletank / nem teletank AC hibaszűrést!
Tök mindegy mi van, 3.5Bar kell állandóan, alapjárat, leállítás után, folyamatosan!!!


pedig számít. oké 3,5barnak kell lenni, de ha végét járja a szivattyú és nem segít rá a nafta, akkor miért ne lehetne alacsonyabb? (menet közben teszem hozzá)


Csak ugye kiszűrted a teletankal az ac-t, mint hibaforrást.
Pl .dízelnél, ahol van külső ac is, ott számít valóban, de itt egyértelmű a hiba. Nem tartja meg a nyomást, ami lehet üzemanyagszűrő, üzemanyagcső, túlnyomás szelep, vagy ugye a pumpa.




nyílván ezért kérdeztem rá, hogy teletanknál csinálja-e. mert talán ez a legegyszerűbb, hogy megtankolni, mint rögtön szűrőt cserélni. bár ha teletanknál nem csinálta volna, sem mondtam volna azt, hogy rögtön cseréljen AC-t, hanem szűrőket először. talán érdemes amúgyis, főleg ha új autót vesz az ember. szégyen én nem így tettem, nekem 85ezer környékén lett lecserélve a gyári benzinszűrőm, de semmi problémám nem volt vele, de már gáznak tartottam


De azt nem érted, hogy 3Bar az nem jó, 1 literrel is tudnia kell a 3.5Bart, de ha elvan tömődve a szűrő, akkor hiába tud 10Bart akár a pumpa, akkor sem lesz a rendszerben elegendő nyomás. Ugye ez nem ejtőtankos mint a trabant...
Én 218e-nél cseréltem a gyári benzinszűrőt (Kayser), de még hibátlan volt.


értelek, ezért írtam akkor azt, hogy szerintem a 3bar jó, de ezt nem tudom biztosra. ezért ha azt írod, minden más nélkül, hogy a 3bar nem jó, mert mindig 3,5-nek kell lenni, akkor most 3-4 kommentet megspórolunk

YELLOW Elküldve: 2013-12-11 08:05 Mi lehet a baj?

MattM325 írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
YELLOW írta:
dbpeti írta:
YELLOW írta:
dbpeti írta: Sziasztok!

Két kérdésem lenne, hátha valamelyikőtök tud segíteni. 98-as évjáratú 528 iA-ról van szó. (igaz, nem 3-as széria, de hátha)

Az egyik, hogy a szerelőm 3bar nyomást mért a befecskendezőszivattyún (állítólag 3.5bar a gyári), okoz ez valami gondot? Fogyasztásnövekedés, teljesítményvesztés, akármi? Érdemes cserélni?

A másik pedig, hogy reggelente, amíg hideg a motor, beindítás után, fura pulzáló szörcsögő hangot ad ki, ami hangosabb, ha sebességbe teszem a váltót.
Lefilmeztem, nem jó a hangminőség, de talán hallatszik annyira, hogy észrevegyétek: http://youtu.be/Km4t2u4xbu4

Olyan mintha azt mondaná hogy: nom-nom-nom...

Esetleg valakinek valami ötlet?

Köszi előre is!


a videón simán látszik, hogy világít a szegénységjelződ, azaz alacsony az üzemanyag szint. persze normál esetben, nem kelelne gondnak lennie, de halldokló, vagy nagyon hazsnált benzinpumpa esetén az alacsony üzemanyag szint, okozhat hasonló gondot.
azt nézd meg, hogy félnél csinálja-e.


Igen, teletanknál is fennál ugyanez a hang. Akkor ezekszerint lehet ACpumpa a ludas? Akkor is ha elölről hallatszik a hang? Az is lehet, hogy összefüggésben van a befecskendezőszivattyú kissé alacsonyabb nyomása, és ez a zaj..



teletanknál is ah csinálja, akkor nem hiszem, hogy AC.
szerintem a 3Bar még talán elfogadható, pontosan nem tudom. én a videón nem sok mindent hallok, hogy őszinte legyek, pedig maxra tekertem mindent...


Hagyjátok már ezt a teletank / nem teletank AC hibaszűrést!
Tök mindegy mi van, 3.5Bar kell állandóan, alapjárat, leállítás után, folyamatosan!!!


pedig számít. oké 3,5barnak kell lenni, de ha végét járja a szivattyú és nem segít rá a nafta, akkor miért ne lehetne alacsonyabb? (menet közben teszem hozzá)


Csak ugye kiszűrted a teletankal az ac-t, mint hibaforrást.
Pl .dízelnél, ahol van külső ac is, ott számít valóban, de itt egyértelmű a hiba. Nem tartja meg a nyomást, ami lehet üzemanyagszűrő, üzemanyagcső, túlnyomás szelep, vagy ugye a pumpa.




nyílván ezért kérdeztem rá, hogy teletanknál csinálja-e. mert talán ez a legegyszerűbb, hogy megtankolni, mint rögtön szűrőt cserélni. bár ha teletanknál nem csinálta volna, sem mondtam volna azt, hogy rögtön cseréljen AC-t, hanem szűrőket először. talán érdemes amúgyis, főleg ha új autót vesz az ember. szégyen én nem így tettem, nekem 85ezer környékén lett lecserélve a gyári benzinszűrőm, de semmi problémám nem volt vele, de már gáznak tartottam

YELLOW Elküldve: 2013-12-10 21:46 Mi lehet a baj?

MattM325 írta:
YELLOW írta:
dbpeti írta:
YELLOW írta:
dbpeti írta: Sziasztok!

Két kérdésem lenne, hátha valamelyikőtök tud segíteni. 98-as évjáratú 528 iA-ról van szó. (igaz, nem 3-as széria, de hátha)

Az egyik, hogy a szerelőm 3bar nyomást mért a befecskendezőszivattyún (állítólag 3.5bar a gyári), okoz ez valami gondot? Fogyasztásnövekedés, teljesítményvesztés, akármi? Érdemes cserélni?

A másik pedig, hogy reggelente, amíg hideg a motor, beindítás után, fura pulzáló szörcsögő hangot ad ki, ami hangosabb, ha sebességbe teszem a váltót.
Lefilmeztem, nem jó a hangminőség, de talán hallatszik annyira, hogy észrevegyétek: http://youtu.be/Km4t2u4xbu4

Olyan mintha azt mondaná hogy: nom-nom-nom...

Esetleg valakinek valami ötlet?

Köszi előre is!


a videón simán látszik, hogy világít a szegénységjelződ, azaz alacsony az üzemanyag szint. persze normál esetben, nem kelelne gondnak lennie, de halldokló, vagy nagyon hazsnált benzinpumpa esetén az alacsony üzemanyag szint, okozhat hasonló gondot.
azt nézd meg, hogy félnél csinálja-e.


Igen, teletanknál is fennál ugyanez a hang. Akkor ezekszerint lehet ACpumpa a ludas? Akkor is ha elölről hallatszik a hang? Az is lehet, hogy összefüggésben van a befecskendezőszivattyú kissé alacsonyabb nyomása, és ez a zaj..



teletanknál is ah csinálja, akkor nem hiszem, hogy AC.
szerintem a 3Bar még talán elfogadható, pontosan nem tudom. én a videón nem sok mindent hallok, hogy őszinte legyek, pedig maxra tekertem mindent...


Hagyjátok már ezt a teletank / nem teletank AC hibaszűrést!
Tök mindegy mi van, 3.5Bar kell állandóan, alapjárat, leállítás után, folyamatosan!!!


pedig számít. oké 3,5barnak kell lenni, de ha végét járja a szivattyú és nem segít rá a nafta, akkor miért ne lehetne alacsonyabb? (menet közben teszem hozzá)

YELLOW Elküldve: 2013-12-10 08:33 Oldal index

Tano írta:
YELLOW írta: nem lehet...
nem ilelszkedik a fényszóróhoz sem, illetve a FL-é felfelé ível a szélén, az FL előtti meg lefelé. én nem faragnám a sárvédőt ezért.


Ő nem az első indexre, hanem a sárvédő oldalán lévő kis indexre gondolt.


jah az más azt nem tudom, sosem fordult meg a fejemben, bár az megoldható valóban, igaz az FL-en ezért olyan az alakja, mert pont olyan helyen van, ahol az a vonal kell. nem tudom lentebb hogy állna... hát hajrá, így kiderül... majd.

YELLOW Elküldve: 2013-12-10 07:04 ABS-rõl általában

zmathe írta: Udv!
Egyszerre annyi baja jott ele hogy nem tudom melyik temaba irni
Ma munkaba menet egyet rantott az auto (e46 316i 2000evj. 1.9l motor), kigyulladt az ABS, ASC, Kezifek lampa a muszerfalon. Hazafele jovet mar elaludt a kezifek inditaskor de amint elindultam ujra kigyulladt. Par kilometer utan kopogas jott a jobb hatso kerektol aztan a kilometer ora es a pillanatnyi fogyasztas mero ossze vissza mutatott kozbe 0 kozbe 150 km/h.
20 km utan folyamatos kopogo hang jott a jobb hatso felebol. terheles alatt nem igazan hallszik ha meg motorfekkel gurulok akkor nagyon eszlelheto.
Valakinek otlet?
Zoli.


szerintem hátul az egyik ABS jeladó kilazult és beleér ott a dologba. ezért mutat hülyeséget és kattog. vagyis már megint nem tudom melyik odlalon, de az egyiknél van a sebesség érzékelő mármint benne a jeladóban. talán balon.

YELLOW Elküldve: 2013-12-10 06:58 Oldal index

Bero írta: Sziasztok! Az érdekelne,hogy a faceliftes oldalindexet bele lehet rakni az én kocsimba? Jobban tetszik a formája! Kisebb faragással esetleg belemegy? Valaki csinált már ilyet? Köszi!


nem lehet...
nem ilelszkedik a fényszóróhoz sem, illetve a FL-é felfelé ível a szélén, az FL előtti meg lefelé. én nem faragnám a sárvédőt ezért.

YELLOW Elküldve: 2013-12-10 06:55 Mi lehet a baj?

haka írta:
jons írta:
ricsi2117 írta: Sziasztok! Tud valaki egy jó motor szakit? Az a baj, hogy tiszta fehér trutyi az olajnívó pálca. Szerintem hengerfejgyanúa N42-es moci



Ajánlott szervizek között nézzél szét... Hantos-hoz ne vidd a többit meg látod, hogy milyenek az értékelésekből. Muha Atit javaslom lőrincen. Vagy Szotakdavid kollegat. Attól függ melyik van hozzád közelebb.




Mi a baj a Ricsivel? Nekem eddig csupa meglepetes az eddigi szerelokhoz kepest. Nem huz le, ert hozza, nem hagyja ugy ha hianyzik egy csavar stb.. En csak ajanlani tudom!


szerintem másról van itt szó. az egyik az, hogy meg kell nézni, ki mihez ért jobban (elektronika oder gépészeti dolgok), aztán kiderül. illetve azért az sem mindegy ki mikor kezdte. néha kicsit túl nagy a körbenyalás úgy érzem egy két user részéről. kinek nem inge...

YELLOW Elküldve: 2013-12-09 17:05 Hifi beszerelése e46-ba

toki24 írta:
Pocses írta:
toki24 írta: Köszönöm.

Akkor ugy fogom csinálni hogy a kocsit jól felfűtöm belűl majd beállok a műhelybe ahol jó kis 20 fok van anyni csak elég remélem. aztán had menjen...sajnos a gyári kopogás nagyon zavaró..miközbe a magas még csak csak de amély..


Nem a fiatal korosztály "gípi" zenéjéhez tervezték anno a gyári hifit az E46-okba hanem a középkorú vásárlókhoz, akiknek nem a dübörgés a lényeg, hogy azt sem hallják ha kikönyököl a motor közben. Én sem csípem ha megáll a lámpánál egy hasonló dübörgő "kenumellű fitymahuszár" a gépével azt néz át mint böcce hozzám az ablakon. Ilyenkor szoktam neki egy puszikát küldeni az megmosolygom a kis nyikhajt.....


Keményen jellemeztél most hirtelen, bár szerintem fogalmad sincs, hogy milyen vagyok.

Számomra nem az számít mennyibe bömböl, csak egyszerűen mély nincs benne, hát még ha gyári fej lenne benne még silányabb lenne a zene élvezhetősége. Másrészt én se állom ha két utcával arrébb hallják amit hallgatok.No meg a másik sose nézek átfelé másik kocsiba, ha csak nem megy csinoshölgy van a másik odlalon


lópikulát nincs mély... nekem a gyári biznic van, oszt teljesen jól van mély. jah, hogy külön nincs? nem is kell. egy tiszta rádióadásnál olyna szépen szól, meg hangosan. mp3-ból konvertált CD más más, de az sem annyira vészes. amúgy emg játszani kell, a mélyen emelni kell, a magason meg csökkenteni, aztán elég jó tud lenni.

YELLOW Elküldve: 2013-12-09 13:20 Mi lehet a baj?

dbpeti írta:
YELLOW írta:
dbpeti írta: Sziasztok!

Két kérdésem lenne, hátha valamelyikőtök tud segíteni. 98-as évjáratú 528 iA-ról van szó. (igaz, nem 3-as széria, de hátha)

Az egyik, hogy a szerelőm 3bar nyomást mért a befecskendezőszivattyún (állítólag 3.5bar a gyári), okoz ez valami gondot? Fogyasztásnövekedés, teljesítményvesztés, akármi? Érdemes cserélni?

A másik pedig, hogy reggelente, amíg hideg a motor, beindítás után, fura pulzáló szörcsögő hangot ad ki, ami hangosabb, ha sebességbe teszem a váltót.
Lefilmeztem, nem jó a hangminőség, de talán hallatszik annyira, hogy észrevegyétek: http://youtu.be/Km4t2u4xbu4

Olyan mintha azt mondaná hogy: nom-nom-nom...

Esetleg valakinek valami ötlet?

Köszi előre is!


a videón simán látszik, hogy világít a szegénységjelződ, azaz alacsony az üzemanyag szint. persze normál esetben, nem kelelne gondnak lennie, de halldokló, vagy nagyon hazsnált benzinpumpa esetén az alacsony üzemanyag szint, okozhat hasonló gondot.
azt nézd meg, hogy félnél csinálja-e.


Igen, teletanknál is fennál ugyanez a hang. Akkor ezekszerint lehet ACpumpa a ludas? Akkor is ha elölről hallatszik a hang? Az is lehet, hogy összefüggésben van a befecskendezőszivattyú kissé alacsonyabb nyomása, és ez a zaj..



teletanknál is ah csinálja, akkor nem hiszem, hogy AC.
szerintem a 3Bar még talán elfogadható, pontosan nem tudom. én a videón nem sok mindent hallok, hogy őszinte legyek, pedig maxra tekertem mindent...

YELLOW Elküldve: 2013-12-09 12:56 Mi lehet a baj?

dbpeti írta: Sziasztok!

Két kérdésem lenne, hátha valamelyikőtök tud segíteni. 98-as évjáratú 528 iA-ról van szó. (igaz, nem 3-as széria, de hátha)

Az egyik, hogy a szerelőm 3bar nyomást mért a befecskendezőszivattyún (állítólag 3.5bar a gyári), okoz ez valami gondot? Fogyasztásnövekedés, teljesítményvesztés, akármi? Érdemes cserélni?

A másik pedig, hogy reggelente, amíg hideg a motor, beindítás után, fura pulzáló szörcsögő hangot ad ki, ami hangosabb, ha sebességbe teszem a váltót.
Lefilmeztem, nem jó a hangminőség, de talán hallatszik annyira, hogy észrevegyétek: http://youtu.be/Km4t2u4xbu4

Olyan mintha azt mondaná hogy: nom-nom-nom...

Esetleg valakinek valami ötlet?

Köszi előre is!


a videón simán látszik, hogy világít a szegénységjelződ, azaz alacsony az üzemanyag szint. persze normál esetben, nem kelelne gondnak lennie, de halldokló, vagy nagyon hazsnált benzinpumpa esetén az alacsony üzemanyag szint, okozhat hasonló gondot.
azt nézd meg, hogy félnél csinálja-e.