dbpeti írta:
Sziasztok!
Valamelyikőtök el tudja nekem magyarázni hogy ez a benzinnyomás dolog hogy működik az m52 motornál?
Leegyszerűsítve a következőképpen gondolom:
AC pumpa kiszipkázza a benzint, ami egy szűrőn keresztül eljut a befecskendezőszelepekig. Maga az AC pumpa építi fel a nyomást? És ezt a nyomást szabályozza a nyomásszabályzó szelep? Vagy a pumpa és a nyomásszabályzó közt van még egy külön befecskendezőszivattyú ami a nyomást felépíti? Hogy megy ez?
Köszi előre is!
benzinesnél ha jól tudom, csak a tankban lévő AC állítja elő a kellő nyomást. ugye ha dugult a szűrő, akkor kevés lesz a befecskendezőknek. illetve az AC-ban van egy szelep, ami tartja a nyomást, magyraán nem engedi vissza az anyagot a tankba. ezt szokták nézni, hogy leállítás után csökken-e a csőben a nyomás, vissza enged-e az AC.
Ha nincs külön csatlakozási pont, akkor talán az ülés alatti szűrő után érdemes mérni a nyomást, csimán egy csővel rácsatlakozol a szűrő elejére, mármint ahonnan az injektorokig menne, tulajdonképpen a szűrő után, attúl függ merről nézzük. ha ott nincs meg a nyomás, azaz most már tudjuk, hogy a 3,5bar, akkor a szűrő előtt kihagyva a szűrőt is rá kell mérni (persze gyújtás kell majd, ha rajta a mérő). ha ott megvan az érték, akkor szűrő, ha nincs ott sem, akkor AC. én így gondolom el a dolgot.