Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-12-02 08:56 Társalgó

kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
Szemy írta: Meg az alkatreszekben is van különbseg sajnos. Volt szerencsem magyar es nemet BMW markaszervizben is stabilizatorpalcat (Pendelstütze) vasarolni. A nemetorszagi sokkal jobb minösegü volt, mig a magyarorszagi stabilizatorpalcan meg a sorjak is rajta maradtak a megmunkalas utan. Szörnyü volt latni a különbseget, pedig mindkettö eredeti BMW termek volt.

Szemy


Biztosan megéri a BMW-nek Dingolfing-ben a központi alkatrész elosztóban minden cikkszámból akár többet is tartani és külön polcon jelölni, hogy a 34210345678 alkatrészből ha Stuttgart-ba rendelték, akkor a kettes polcról vedd le Hans, de ha a magyarok kérték, akkor figyelj ott van ugyanaz a cikkszám külön polcon, de az a négyes.....

Hö??

Igazából akkor a központi raktár elférne egy helyen, de így mindenből kétszer vagy többször annyit tartanak.... Ez ám a nyugat! fele akkora raktár is elég volna, ha becsületesek lennének....

De most komolyan, ha te Szemy szart vettél akárhol is, akkor az nem a bmw központi raktárából került ki, hanem téged csúnyán átbasztak... mondjuk a kereskedő.
Esetleg tényleg sorjásabbat kaptak, de arról nem az adott piac tehet.


én az ez előtti kommentedre is reagálok.
szerintem nem pont a fényezés a lényeg, mármint ez oylan, hogy szállítás közben sérül, amit esetleg már itthon javítanak. Arra kell gondolni, hogy valószínű nem mindegy merre, miylen útvonalakon, és kik szállítják az autókat. menniyre szarnak bele, milyen szar utakon viszik, esetleg rosszul vannak rögzítve az autók, egymásnak koccolhatnak. az is tény, hogy bizony voltak oylan motorok, gondolok itt az N40-re, amit keelti régiókba, hozzánk és keletebbre, délebbre szállítottak. nem véletlen van sok kín vele, csak azé kellett, hogy legyen ott is vásárló erő, de ahhoz olcsóbbnak kellett lennie, ez volt a motor része, amitől ócsóbb vót. láthattad a képet a szufuklikról a vonat kocsikon parkolva leszedték a kerekeket alátéglázták őket. sérülhet úgy is. tehát nagyobb esély van arra, hogy ezekbe a régiókba, sérülve kerülhet a szalonhoz az autó.
az sincs kizárva, hogy a gyárban kell javítani valamit a kasztnin, ezeket gyűjthetik és mondjuk olyan helyekre szállítják ki, ahol... arról sem szabad elfelejteni, hogy nem minden autót úgy gyártanak, hogy rendelésre, hanem vannak sablonok, amikből x darabot letolnak, egy kaptafára. pl szalon autónak, kiállításokra, flottáknak, aiket úgyis el tudnak adni, iylen olyan kedvezménnyel. pl elég az hozzé, amikor a H astra megjelent, előtte nagy akciók voltak a G asztrából ami addigra már classic lett. egy időben minden kereskedésben a piros és fehér színűeket lehetett a legolcsóbban megvenni, ezek voltak a legfapadosabbak is, valószínű ezek is raktáron heverő példányok voltak, voltak egyéb színek jobban felszereltek, de drágábbak. akinek mégis olcsóbb kellett, akkor kereskedésen kerezstül csereberéltek egymással. pl nekünk a h astra 2006-ban lett véve a kombi nem sokkal korábban mutatkozott be. kiválasztottuk a színt, sajnos a gyártás ont szünetelt. egy másik városban volt olyan színű autó, amit kinéztünk, lehozatták, sajnos belül a kérpit ilyen fekete répa piros színű volt, de nem nézett ki rosszul (amúgyis méretpontos üléshuzatot varrattunk rá, ajtókon maradt csak a piros) kérdezték megfelel-e, kicsivel tudták olcsóbban is adni, egy számos dolgot az ismerős szervízes diaggal beaktivált rajta, így maradt, mert különben várni kellett volna vagy 1,5 hónapot.

az alkatrészek minősége. dolgoztam már gyárakban. dolgoztam oylanokkal, akik csapágy gyárban, fékbetét, tárcsa gyárban dolgoztak. csapágy, pl ugyanazon a soron készül, sokszor azonos anyagokból, csak a beütés más, és a vevő. tehát csapágy esetében előfordulhat, hogy az olcsóbb márka ugyanolyan jó, mint az SKF, mert tök ugyanaz. konkrétan azt mondták, csak a beütő szerszámot, vagy a gravír szöveget változtatják meg.
azért mert Dingolfingban van egy központ, attól a gyártás számos más országban zajlik. nyílván aki dolgozott hasonló gyárban, vagy ahol gyártanak valamit, van minőségi követelmény. illetve egy határ, hogy mi fér bele. sok esetben a megrendelő gépeivel dolgoznak, de nem mindig, attől függ hogy van szerződés, illetve hogy zajlanak le a próbagyártási foylamatok, stb, lehetne sorolni. vannak tesztek, ha pl van egy kutyacsont lehet németországi gyárban saját géppel, sorjamentesen legyártanak valamit, akkor pl magyarországon gyártva, egy magyar cég mondjuk prés gépeivel, amit elfogadott a megrendelő, a gyártás közben sorjás lehet a termék, de ez a működésében nem befolyásolja, mert a teszteken megfelelt, nem hajlik az anyag, a szilentek jók, bírják az igénybevételt.
mi is gyártunk olyan alkatrészeket, 6-8 éve ugyanazt, napi szinten több ezer lejön a soron, el enm tudom képzelni hova kell ennyi? hol van ennyi autó, ráadásul nem is tömegmárka, ahnem mondjuk pont béjemvé? vagy ennyi pótolkatrész kell? ami olyan, hogy sok mennyiségben kell, azt lehet több helyen gyártják. és akkor jön az amit leírtam. nyílván komoylabb alkatrészek, pl egy légzsákvezérlő, ha megbukik a teszten, hiába egy elelnállást vagy diódát kellene cserélni, nem lehet szigorúan tilos, az elektronika megy a selejtbe. van ahol megengedett a sorja. nyílván nem is egy árban dolgoznak, és nyílván a nagyobb megrendelést az olcsóbbtól van, ha a minőségi követelményeket hozza a meghatározottakon belül.


Yellow,

Legalább néha üthetnél egy entert... hogy lássam van vége is a mondatodnak.

Soha egyik autógyár sem szállít "csak úgy" szalonba sem. Mindet ki kell fizetni. Legtöbbször az adott kereskedőnek vagy az importőrnek. Importőr esetén persze általában az egyik zsebemből átrakom a pénzt a másikba érvényesül, de azt előbb-utóbb a kereskedőtől mindig beszedik. Szóval soha nem gyártanak autót készletre. Ha valahol akármekkora raktárban porosodnak autók, azt a gyárnak már valaki egyszer kifizette.

Igen ritkán, de tényleg előfordulnak sérülések gyártáskor, de nem annyi, hogy abból fikciót lehetne gyártani és nem adhatják oda senkinek - és ezt jó lenne megérteni már - egyrészt mert azt már előre kifizették, másrészt pedig olyan extrákkal készült ami másnak nem kell vagy nem kérte... Ha a sérülés már olyan mértékű esetleg amit nem is éri meg javítni, akkor selejt és majd újragyártják, de az nem hagyja el a gyárkaput.

Ami az N40-et illeti gondolom te is megérted, hogy egy piac van amikor nem vesz fel mást, csak a "viszonylag" régebbi vagy netán nem teljesen modern konstrukciókat. Ez azt hiszem érthető is. Mert egy pancsolós, spórolós, "oldjuk meg okosban" országba minek is adjanak valami modernebb technikát. Egyrészt a piac adottságai miatt belebuknának a garanciás panaszokba, másrészt ha már csak annyit nyertek rajta, hogy olcsóbb az N40 előállítása, attól függetlenül hogy rosszabb e vagy sem, akkor már megjelenik olcsóbb régiókban. Hidd el nem azért adták mert kifejezetten ki akartak a keletiekkel baszni, hanem mert olyan árat kellett kalkulálniuk, amibe csak ez a motor fért bele. Hogy utólag kiforrott e ez a motor vagy sem, főleg szegényebb országokban, az egy külön témát is megérdemel. De akkor sem azért kaptuk, mert jó lesz az ide, hanem mert csóriákim ezt tudják kifizetni.... Ahogy a ford is az ősrégi vas motorját adta még az escortba 1998-ban is, mert ide keletre az volt a legolcsóbb, amivel versenyben tudtak maradni és amit megfizettek az emberek.
Kicsit durva hasonlat, de azt hiszem te is érteni fogod, ha azt mondanám, holnaptól csak 35i-t és 35d-t lehet Magyarországon kapni... Kurva jó, kurva erős, de nem fizeti meg senki. Hát akkor adjunk a magyaroknak 18i-t is, mert azt el tudjuk adni. De azért érzed, hogy a 18i nem szar, csak mert itt nem vesznek annyi 35i-t... ???

Az pedig hogy a perui indiánok útközben, szállítás alatt dobálják a vasuti kocsikat vagy a kamiont, egyértelmű, hogy nem a gyár tehet róla... Nem hiába van/volt a lagermax-nak vagy a höldmayr-nek külön bázisa, hogy a szállítási sérült autókat kijavítva adják tovább a kereskedésekbe... de ez talán azért történt, mert a gyári kifejezetten rosszat küldött? Nem hiszem. Jah hogy úgy álltak fel a rámpára, hogy még a negyedik is elfért gyorsítás közben??? Megesik egy szállító cégnél.

Itt a szállítási kockázat persze csökkenthető, ha közvetlen zárt kocsikba szállítják vasúton az autókat, mint ahogy a győri audiból is indulnak ilyenek. Node az sem olcsó és az autó árába azt is bele kell kalkulálni, míg a célországba ér.

A festés, hamár compact előhozta a hírt, amit hallott igenis fontos annak tudatában hogy a gyárból kerül ki kifejezetten szar festés vagy szállítás közben sérül vagy sérülnek meg autók.. Szerintem ez egyáltalán nem mindegy. Egyszerűen nagyon nagy költségvonzata van és lenne úgy festeni üres karosszériákat, hogy azt tudnák melyik országba kerül majd, anélkül hogy alvázszáma lenne hiszen még azt sem tudjuk hová kerül a vas. Majd csak ha már előkészítették az összeszerelésre...


egyet értünk tulajdonképpen, sajna éjszakás votlam, így még rosszabbul fogalmazhatok mint máskor, egy csomót javítottam, úgy elírtam a szavakat

nyílván van gazdája, de kell lenni némi puffernak, ezt ugye megelőzi egy piackutatás, vagy ugye korábban mi volt a trend, mire lehet számítani, az elelnfelek mikkel rukkolnak elő. ugye kommersz gyárak esetében vannak felszereltségi szintek náluk nyílván nagyobb a puffer szám. de azért jó többet legyártani, mert folyamatban mehet a gyártás, lehet olcsóbban adni, amit a kereskedő avgy megtesz vagy nem, de kevesebb átállást jelent. nyílván a jelenlegi autógyártási elég komoly, akár eltérő típusok is mehetnek a sorokon, annyira fejlett a technika.

nem azt mondtam, hogy szándékosan csináltak szar motort az N40 személyében, hanem beigazolta, hogy olcsóbbsága mellett, sajnos rosszabb is. tulajdonképpen arra gondolok amit írtál Te is. csak lehet rosszul fogalmaztam.

YELLOW Elküldve: 2013-12-02 08:14 Társalgó

kempelen írta:
Szemy írta: Meg az alkatreszekben is van különbseg sajnos. Volt szerencsem magyar es nemet BMW markaszervizben is stabilizatorpalcat (Pendelstütze) vasarolni. A nemetorszagi sokkal jobb minösegü volt, mig a magyarorszagi stabilizatorpalcan meg a sorjak is rajta maradtak a megmunkalas utan. Szörnyü volt latni a különbseget, pedig mindkettö eredeti BMW termek volt.

Szemy


Biztosan megéri a BMW-nek Dingolfing-ben a központi alkatrész elosztóban minden cikkszámból akár többet is tartani és külön polcon jelölni, hogy a 34210345678 alkatrészből ha Stuttgart-ba rendelték, akkor a kettes polcról vedd le Hans, de ha a magyarok kérték, akkor figyelj ott van ugyanaz a cikkszám külön polcon, de az a négyes.....

Hö??

Igazából akkor a központi raktár elférne egy helyen, de így mindenből kétszer vagy többször annyit tartanak.... Ez ám a nyugat! fele akkora raktár is elég volna, ha becsületesek lennének....

De most komolyan, ha te Szemy szart vettél akárhol is, akkor az nem a bmw központi raktárából került ki, hanem téged csúnyán átbasztak... mondjuk a kereskedő.
Esetleg tényleg sorjásabbat kaptak, de arról nem az adott piac tehet.


én az ez előtti kommentedre is reagálok.
szerintem nem pont a fényezés a lényeg, mármint ez oylan, hogy szállítás közben sérül, amit esetleg már itthon javítanak. Arra kell gondolni, hogy valószínű nem mindegy merre, miylen útvonalakon, és kik szállítják az autókat. menniyre szarnak bele, milyen szar utakon viszik, esetleg rosszul vannak rögzítve az autók, egymásnak koccolhatnak. az is tény, hogy bizony voltak oylan motorok, gondolok itt az N40-re, amit keelti régiókba, hozzánk és keletebbre, délebbre szállítottak. nem véletlen van sok kín vele, csak azé kellett, hogy legyen ott is vásárló erő, de ahhoz olcsóbbnak kellett lennie, ez volt a motor része, amitől ócsóbb vót. láthattad a képet a szufuklikról a vonat kocsikon parkolva leszedték a kerekeket alátéglázták őket. sérülhet úgy is. tehát nagyobb esély van arra, hogy ezekbe a régiókba, sérülve kerülhet a szalonhoz az autó.
az sincs kizárva, hogy a gyárban kell javítani valamit a kasztnin, ezeket gyűjthetik és mondjuk olyan helyekre szállítják ki, ahol... arról sem szabad elfelejteni, hogy nem minden autót úgy gyártanak, hogy rendelésre, hanem vannak sablonok, amikből x darabot letolnak, egy kaptafára. pl szalon autónak, kiállításokra, flottáknak, aiket úgyis el tudnak adni, iylen olyan kedvezménnyel. pl elég az hozzé, amikor a H astra megjelent, előtte nagy akciók voltak a G asztrából ami addigra már classic lett. egy időben minden kereskedésben a piros és fehér színűeket lehetett a legolcsóbban megvenni, ezek voltak a legfapadosabbak is, valószínű ezek is raktáron heverő példányok voltak, voltak egyéb színek jobban felszereltek, de drágábbak. akinek mégis olcsóbb kellett, akkor kereskedésen kerezstül csereberéltek egymással. pl nekünk a h astra 2006-ban lett véve a kombi nem sokkal korábban mutatkozott be. kiválasztottuk a színt, sajnos a gyártás ont szünetelt. egy másik városban volt olyan színű autó, amit kinéztünk, lehozatták, sajnos belül a kérpit ilyen fekete répa piros színű volt, de nem nézett ki rosszul (amúgyis méretpontos üléshuzatot varrattunk rá, ajtókon maradt csak a piros) kérdezték megfelel-e, kicsivel tudták olcsóbban is adni, egy számos dolgot az ismerős szervízes diaggal beaktivált rajta, így maradt, mert különben várni kellett volna vagy 1,5 hónapot.

az alkatrészek minősége. dolgoztam már gyárakban. dolgoztam oylanokkal, akik csapágy gyárban, fékbetét, tárcsa gyárban dolgoztak. csapágy, pl ugyanazon a soron készül, sokszor azonos anyagokból, csak a beütés más, és a vevő. tehát csapágy esetében előfordulhat, hogy az olcsóbb márka ugyanolyan jó, mint az SKF, mert tök ugyanaz. konkrétan azt mondták, csak a beütő szerszámot, vagy a gravír szöveget változtatják meg.
azért mert Dingolfingban van egy központ, attól a gyártás számos más országban zajlik. nyílván aki dolgozott hasonló gyárban, vagy ahol gyártanak valamit, van minőségi követelmény. illetve egy határ, hogy mi fér bele. sok esetben a megrendelő gépeivel dolgoznak, de nem mindig, attől függ hogy van szerződés, illetve hogy zajlanak le a próbagyártási foylamatok, stb, lehetne sorolni. vannak tesztek, ha pl van egy kutyacsont lehet németországi gyárban saját géppel, sorjamentesen legyártanak valamit, akkor pl magyarországon gyártva, egy magyar cég mondjuk prés gépeivel, amit elfogadott a megrendelő, a gyártás közben sorjás lehet a termék, de ez a működésében nem befolyásolja, mert a teszteken megfelelt, nem hajlik az anyag, a szilentek jók, bírják az igénybevételt.
mi is gyártunk olyan alkatrészeket, 6-8 éve ugyanazt, napi szinten több ezer lejön a soron, el enm tudom képzelni hova kell ennyi? hol van ennyi autó, ráadásul nem is tömegmárka, ahnem mondjuk pont béjemvé? vagy ennyi pótolkatrész kell? ami olyan, hogy sok mennyiségben kell, azt lehet több helyen gyártják. és akkor jön az amit leírtam. nyílván komoylabb alkatrészek, pl egy légzsákvezérlő, ha megbukik a teszten, hiába egy elelnállást vagy diódát kellene cserélni, nem lehet szigorúan tilos, az elektronika megy a selejtbe. van ahol megengedett a sorja. nyílván nem is egy árban dolgoznak, és nyílván a nagyobb megrendelést az olcsóbbtól van, ha a minőségi követelményeket hozza a meghatározottakon belül.

YELLOW Elküldve: 2013-12-01 14:06 Gumiabroncs

compact írta:
kundof1 írta: Igen mindegyik felni 8.5. Aha mi is olyasmira gondoltunk! am 35-ös magassága ne legyen? v jobb ha magasabb elöl?


255/35 váltómérete és szinte ugyan akkora, mint a 225/40.
Elől már gázos sztem ennél nagyobb, de hátha van valaki másnak tapasztalata vele.



hát 3-asra totál felesleges nagyobb, most a téli váltásnál, rendesen meg vagyok könnyebbülve, hírtelen azt hittem valaki city gombot varázsolt az autóba, olyan jó volt tekrni, meg könnyű

YELLOW Elküldve: 2013-12-01 13:06 Akkumulátor

haka írta:
compact írta:
haka írta: Sziasztok,

Szenvedek itt az aksival, és nem jutok előrébb.
Szóval nem indult a kocsi az első mínuszban reggel (csak tekeri az önindítót olyan, mint amikor nem nyomom ki az immo-t). Bebikáztuk egy kisteherautóval, akkor ment pöc-röffre.
Feltöltöttem az aksit, 14.6-ra, mire beszereltem a kocsiba, 12.6 volt pont annyi, mint amikor kivettem. Ekkor elindult, de elég nehézkesen, kb. 1.5-2 sec indítózás után.
Ezt megcsináltam két egymást követő napon, nem lett jobb.

Tegnap vettem egy aksit. 70AH 640A volt benne, ilyet kértem, kaptam egy 72AH 640A-sat.
Na most megint ugyanaz van, nem indul. Talán egy picit gyorsabban tekeri az önindítót, de nem tuti.

A fűtő led, annyira gyullad csak ki kb. mint nyáron, szóval gyújtáskor felvillan 1 secre, talán most 2sec de nem tuti.
Ez normális? Nem kellene neki tovább égnie, működnie?
Elég ez az AH meg A az indításhoz télen -3 fokban (meg persze majd hidegebben is) ?
Arra is gondoltam, hogy amikor bebikáztuk azért indult el egyből, mert marha sok áramot kapott és kiváltotta az izzítást a sokkal gyorsabb önindítózás és talán nem jó az izzítás.

Mit gondoltok? Köszi!


Nekem nem akku problémának tűnik a dolog!
Miután beindul szépen jár vagy remeg, hullámzik egy kicsit?



Amikor megy, akkor nincsen vele gond.
De nagy eséllyel nem akku lesz, mert most töltöttem az újra 3 órá és hát elég szarul indult be elsőre, másodikre meg nem is indult be
9 fok lett közben kint..


ha nem veszi a töltést, akkor hiába töltöd mondjuk...

YELLOW Elküldve: 2013-12-01 12:44 Belsõ

toki24 írta: Hali!

E46 compact első ülései megegyeznek a e46 touringéval?? magyarul kilehet cserélni a két elsőt? köszi


a sín és felfogatás tutti jó, amúgy más az ülés legalábbis az alap ülés oylan mintha kicsit más lenne, a sport az olyan mint a többi, de inkább olyan mint a coupe, ugye a támla előre billentő kar miatt.

YELLOW Elküldve: 2013-12-01 06:52 Akkumulátor

TheMan írta:
Pocses írta:
TheMan írta: Sziasztok,

Tapasztalt valaki olyat, hogy nem megy a hátsóablakfűtés járó motornál,
mert gyengélkedik az akksi?

A műszerfal szerinti töltés (titkos menüben) 14.0 járó motornál, leállítva meg 12,7 V-ról pár óra alatt eléri a 12,1V-os szintet.

Töltöttem az akksit 15 órát kiszerelt állapotban (gyári BMW, 4 éves) de 12,8-nál írta, hogy fullon van. (?) (automata töltővel töltöttem.)

A "varázsszem" feketés-zöld, tehát abban a cellában közepesen rossz a sav állapota.
(a többiben meg ki tudja, mert mérni nem lehet)

Ekkor visszaraktam az akksit, de nem megy a hátsóablak fűtés változatlanul.

Az autó indul, az akksi nem 100%-os, de nem tudom, hogy a csere után elinul-e az ablakfűtés?

Ha van valakinek tapasztalata előre is köszönöm
-Man-


Az akku állapotának nincs köze a hátsóablakfűtéshez. Az ugye meg csak "parasztvakítás" a kis ablak az akkun, jól is írtad, hogy csak annak az 1 cellának mutatja a savszintjét.
Attól még a többiben lehet megfelelő a savszint. Barátomnak 9 éves volt a gyári akku, kicserélte idén már nem reszkírozza meg a telet vele, pedig nem gyengélkedett még.


Arra gyanúztam, hogy a gyengélkedő akksi miatt nem engedi az elektronika, hogy a nagy áramfelvételű ablakfűtés menjen.



pedig jól gyanítod. nekem is úgy rémlik, ha gyenge a téma, akkor nem kapcsol be az ablakfűtés. bár ha megy a motor, akkor már lényegtelen, persze nem rögtön, mert alapjáraton nagyon kis áramot pumpál bele. próbáld meg, hogy mész vele, egy 3-4 km-t és utána kapcsold be a hátsó ablakfűtést. ha akkor sme emgy, akkor vagy a biztije szállt el, vagy a maga a fűtőszál.

YELLOW Elküldve: 2013-11-30 13:08 Vicces :)

YELLOW Elküldve: 2013-11-30 07:15 316i alapjárat

Vik_86 írta: Sziasztok,

Szeretném megosztani veletek a sztorim, amiért azt gondolom, életem legrosszabb döntését hoztam meg, amikor BMW vásárlásra adtam a fejem. Esetleg, hátha valaki küzd hasonló dolgokkal és tud tanácsot adni.

Kb 2 hónappal ezelőtt kezdődött az egész, azóta találgatások tömege és egy rakat kidobott pénz (közelít a fél millióhoz)

Túl vagyok az összes gyertya és gyújtótrafó cseréjén, egy injektor is cserélve lett, plusz a nox szenzor is és a probléma ugyanúgy fennáll.
A hiba úgy jelentkezik, hogy reggel beindítom a kocsit és elkezd rángatni és a sebváltón nagyon látványos, hogy rázkódik az egész, ehhez még jön egy traktoros hang is. Nagyjából 15m után kigyullad a hibajel (check engine-sárga-) majd 2-5 km múlva bemelegszik rendesen az autó, leállítom, újraindítom és semmi baja.

Elég sok helyen voltam már, és jóknál...maga a hiba kiolvasás szerint, gyújtáskimaradás az egyes hengerben...
Összességében már meghallgattam, hogy nox katalizátor csere (480e..), légtömegmérő vagy lambda szonda csere...
Iszonyat dühítő és mindenki tanácstalan...a kocsiban kevés a km (wallisban ellenőrzött), szóval számomra felfoghatatlan...

Valakinek valami ötlete? Esetleg valaki találkozott ilyennel vagy hallott ilyet?
Köszi
V


az első mondattal idejönni...

hát igen sajnos belenyúltál. de kicseréltették veled a fél autót lassan, nem fizettem volna semmiért. hisz a hiba nem oldódott meg. akkor miért is fizess? találgatni könnyű, akit lehet meg behúznak, és ki tudja valóban cserélték-e azt, amiről számlát kaptál, ha kaptál. tegyék vissza a régit, mert ha nem javult meg, akkor annak semmi baja nem volt.
mivel titkolod hova valósi vagy, igazából mindegy, én javaslom keresd meg bmw320d4 kollégát, beszélj vele, Nyíregyházán rendel. szerintem érdemes felkeresned, mielőtt még valamit feleslegesen kicserélnek az autóban.

amit én így látok. ha szar a gyújtótrafó, akkor az melegen is rossz. tehát ez felesleges volt. mivel konkrétan azt írja, hogy 1-es hengerben gyújtás kimaradás, ezért ott lehet valami. ehhez nagyon sok köze nincs a szenzoroknak (lambda, meg NOx) mitől nem lehet gyújtás kimaradás? ugye nem gyújt, gyertya miatt, de az melegen szokik rosszalkodni. trafó, mivel cserélve lett így kizárt, bár lehet megcserélném egy másik hengerével, megnézni beírja-e amoda a hibát a másikba. nem ad anyagot, de injektorra is írtad, hogy cserélve lett. így én azt mondom, hogy jobbik esetben a kopogás érzékelő elromlott, vagy fellazult (nagyon fontos miylen nyomatékkal van odahúzva) ugye ha nem érzékel kopogást, robbanást, akkor azt hiszi nem is robban, írhat be ilyen hibát. melegen tágul annyati az anyag, hogy összefeszül a hengerfej és az érzékelő. vagy épp a rossz érték miatt amit mér azt hiszi kopog, elkezdi tovább dúsíani a keveréket, vagy nem, és emiatt ír be hibát. de ez csak javaslat, amolyan gondolat menet féleség.
abba bele sem gondolok, hogy esetleg a gyertya hidegen ki van lazulva ls esetleg kifúj mellette, vagy a dugattyú gyűrűi szarok, és nincs meg a kompresszió, ezért a keveréket nem tudja hidegen berobbantani.

YELLOW Elküldve: 2013-11-30 06:59 320d Motor

kempelen írta:
ember84 írta:
jlaci74 írta:
kempelen írta:
ember84 írta: Amúgy miből állapítja meg az ember,ha szarok a motortartók?Szemre tegyük fel nem repedezettek!Aztán mennyi rezonanciának kell lennie,azt honnan tudni?


Vannak egyértelmű motortartó bakra utaló jelek, de ez egyáltalán nem jön be mindig. Néha csodálkozik az ember, hogy nem látszódnak a jelek és nincs külső elváltozás, mégis mennyivel másabb az új bak és csak levételkor derül ki hogy cserére érett, amikor már ketté esik a kezében.
Első jelek, ha a motor ránt leállításkor vagy koppanás hallatszik és ha alapjáraton is van bizonyos rezonancia. (feltéve, hogy tudjuk, nem a szíjtárcsa adja a hangot)
De igazából elég nehéz biztosra menni, mert a terhelés rajta van állandóan.
Ha kívülről látszik esetleg, hogy fényes, nedves olajszerű anyag rakódott rá le és kiszűrhető, hogy ez nem máshonnét ered, akkor a benne lévő kocsonyás, olajos trutyi adta meg magát, ami ráadásul irtózatosan büdös is.
De ez sem feltétel nélkül látszódik, van amikor már ketté van teljesen repedve, de száraz kívülről.

Éppen ezért egyetlen jó tanáccsal tudok szolgálni. Ha megvetted az autót és tudod hogy te még nem cserélted, akkor cseréld le. Biztos vagyok benne, hogy nem feleslegesen kidobott pénz.



Lájk !

Köszönöm!Gondolom nem ördöngős cserélni,csak meg kell emelni a motort valamennyit,gondolom minden enged annyit.



A bal oldalival nem lesz gond, gyorsan cserélhető. A jobboshoz ki kell szedned a légszűrőházat, mert nem férsz másképp a felső anyához.

Kicsit meg kell emelni a motort igen és könnyen kiszedhető.

Rá kell hagyni az emelőre, mert az új magasabb lesz és kicsit tovább kell majd emelni a motort, amikor beteszed az újat.

Az egyik oldalon egyformák a bakok a kézi és az automata váltós verziónál, de másik oldalra külön ír bakot a kézi és az automatához. Mosta sajnos fejből nem megy éppen melik oldal az.



a kérdés hol tudod normálisan megemelni a motort? ugye a tartó bak, és a blokk között van egy tartó kar. egy BMW-s ismi azt mondta, ő ugy cserélné, hogy amelyik oldalon csreéljük, ott ablokknál keresni kell egy jó helyet kitámasztani, ami megtartja a motort, mondjuk egy erős fa. a másik odlalon tartja a bak. majd a szerelési oldalon leszdni a kart a blokkról, majd meglazítani kiszedni a baknál, vagyis leszendi a aksztniról. aztán szépoen kiscreélni a bakot, majd vissza. aztán a másik oldal.

YELLOW Elküldve: 2013-11-30 06:51 Klíma

csaki91 írta: Hali mindenki

Olyan kérdésem lenne ami már lehet hogy elhangzott párszor
Na szóval...a kérdésem annyi lenne hogy a klíma az hűtő vagy esetleg fűt is?
Mert inditás után ha egyből bekapcsolom akkor nem fúj meleget csak szép lassan melegszik fel
Ez normális?
Előre is köszi


pont ez lett kitárgyalva visszább. a klíma hűt. akkor tud hűteni, ha a belső levegő melegebb, mint a beállított érték. télen, max akkor megy, ha előtte 18 fok környékére befűtötted az autót, és beállítasz neki 16 fokot. bár ha kint hideg a levegő, akkor nem hiszem, hogy kapcsol klímát, hisz a kintiből be tudja keverni. ez persze akkor van, ha középen a tekerő a rostély között piros állásban van. csak full kékben jön a klíma, de az külső hőfokot is néz. szerintem tök felesleges klímával szárítani, ez is főleg belső levegő keringetéssel együtt jó. ha meleg a motor, akkor a meleg levegő simán leszárítja az ablakot.
ha jobban bele gondolok, szerintem a klíma télen csak belső levegő keringetéésel megy, legalábbis nekem így lenne logikus. persze tévedhetek.

YELLOW Elküldve: 2013-11-29 15:36 320d Motor

Methos írta:
Az alap dízel zajon is lehet segíteni, de biza húzós a dynamat hoodliner termék...nagyon ígéretes, de legalább annyira költséges, erre nincs valakinek egy olcsóbb beszerzési kontaktja?


én azt nem értem, minek kellett akkor dízel jó tudom kevesebbet fogyaszt. valamit valamiért.

YELLOW Elküldve: 2013-11-29 14:22 320d Motor

Methos írta:
compact írta:
Methos írta: Sziasztok,

Szeretnék segítséget kérni e46 320d 150le motorjával kapcsolatbn
Szépen szervizelve minden cserélve, szijtárcsa és feszito gorgo cserélve.
Mivel lehetne a motor hangját csendesíteni? A rezgést jobban csillapitani. Vannak-e tipikusan elromló/keményedő gumik amik egy 270 k kocsinál már illene cserélni?

Röviden a cél további motor csendesítés, és rezgés csillapitás?


Venni kell helyette egy benzinest!
Komolyra forditva a szót, ha vmilyen rendellenes hangja van az autónak akkor azt lehetetlen igy megoldani, mivel fórumon keresztül mi nem halljuk amit te és nem tudjuk, hogy ami téged zavar az természetes hang vagy sem. /esetleg ha csinálsz egy videót és jól hallható a probléma/
Vidd el egy értelmes szerelőhöz, lehet hogy többre mész vele mintha itt felsorolunk minden lehetőséget te meg sorba cserélsz mindent, de javulás nem történik!



Nincs rendellenes hangja az autó rendeben van , rendesen ketyeg, szimplán, csak plusz lehetséges ötleteket keresek, mint például, mondjuk egy hülyeséget: motorháztető belső burkolat csere, hangszigetelős tojástartóra .

Pont ezért fogalmaztam így mert nem tudom milyen lehetőségek vannak és mit lehet/érdemes tenni, vagy ellenőrizni. Ellenőrizni, mint pl a motortartó bakok állapota


nyomd ki purhabbal az egész autót, minden részt mondjuk az nyiszogni fog, ha valahol elválik...

rezgés csillapítás, esetleg motortartóbak, váltótartóbak, stb csere.

YELLOW Elküldve: 2013-11-29 14:20 Autóvásárlás

kempelen írta: Nem is tudom....

Mindenki vigye vissza az autóját, mert már a [url=http://"
YouTube videó elbaszták[/url] 9:57-nél...

(teljesen logikus, hogy nem lesz egyforma az autó fényezése minden egyes cm2-en)

Beszéljünk a CAN-BUS-ról is..


persze a függőleges részeken, pl ajtól, az alsó részen vastagabb, mint a felső részeken.
pl érdekes módon, nekem a mocitető, és a tető, a csomtérajtónak a "vízszintes" részén végig 120-140 között van. viszont a csomagtérajtó főggő részén ahol a rendszámtábla is, ott 170 környéke.

vagy a hüvelygombáról?

YELLOW Elküldve: 2013-11-29 13:25 Társalgó

haka írta: Szerintetek ez mi lehet a képen?
Tegnap vettem észre, hogy az aksi mellett van egy kábel. Nem volt időm lebontogatni a belsőt, hogy merre megy.



Ja és van megoldás arra, hogy kívülről kinyissam a csomagtartót aksi nélkül?
Ma reggel amikor vissza akartam rakni, akkor szembesültem vele, hogy nem tudom kinyitni aksi nélkül, és belülről bumliztam vissza Van egy olyan érzésem, hogy van erre valami jobb megoldás is




nekem ehhez hasonlít a legjobban:
http://www.metroman.hu/product...z-3-polusu

YELLOW Elküldve: 2013-11-29 11:48 Társalgó