Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-11-11 19:45 kopogó/kattogó hang

hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:

Ha hajtókar csapágya lenne oda, akkor melegen is nagy hangja lenne.


és ha hidegen nincs, csak melegen?


Akkor sem hajtókar. Ha hidegen, melegen csattog, akkor is lehet hidrotőke. (a hang alapján mindig be lehet azonosítani a hang forrását, csak nem felvételről)


engem a sajátom nem hagy nyugodni. hiába nyugtatom magam, meg tényleg mondják ez iylen, valami mégis benenm van. igazából attól starok egyszer csúnyán kell költenem, amiatt hogy nem akciózok időben. de amúgy semmi gondja nincs, nem fogyaszt többet, jól megy, hidegen annyira finoman jár, meghajtás után alapjáraton olyan fura, de a fordulat is 650 körüli max meleg alapjératnál. bocs, hogy megint az én hülyeségem keverem ide. csak na...

YELLOW Elküldve: 2013-11-11 19:28 kopogó/kattogó hang

hancurozo írta:

Ha hajtókar csapágya lenne oda, akkor melegen is nagy hangja lenne.


és ha hidegen nincs, csak melegen?

YELLOW Elküldve: 2013-11-11 18:36 Ennyit a szervízekrõl!!!

szotakdavid írta:
Grifi írta: Beszéltem a szervizvezetővel a 150 km-es betanitásròl.
Szerinte náluk egy leltári számon van a NOX és a lamdaszonda, azért volt a munka NOXcsere, a felhasznált alkatrész a lamdaszonda.
Ha akarom kikukázzák nekem a kivett alkatrészt és megnézhetem a számát. Meg kérdeztem meg egyezik-e a régi és az új alkatrész száma vagy évjárat vagy valami megkülöndözteti. Ha megegyezik a száma akkor mi bizonyitja, hogy kicserélték.
A 150 km-es próbaut azért kellett mert, tejesen elvolt koszolodva az auto. (még nincs benne 19e km) Hosszasan magyarázta a dizelkocsiknál mekkora gond ez. A nagy légszennnyezettség miatt van. Többször jeleztem, hogy az én autom benzines és alig van benne km, zöldövezetben és garázsban van.
Szóval nem győztük meg egymást. Elnézést kért, hogy nem szóltak a próbaútról (bár beszélgetés közben pròbálta elsütni az ellenkezőjét, de utána visszakozott) Szerinte jogos volt a 150 000Ft és a 150 km, én pedig a beszélgetés után teljesen biztos vagyok benne, hogy nagyon átvágtak.


Na és akkor ez hol is történt???


írt róla szervízértékelést is... (WMB)

YELLOW Elküldve: 2013-11-11 17:40 Autóvásárlás

zuziq írta:
Fent vannak a képek ha érdekel...


nekem nem sport üléses... a sporton máshogy fog állni a bőr, ez logikus. nekem az a zavaró a fekete coupe-ba, hogy pont ahol a legjobban kopik az ülés, azaz a vezető oldali ülés, ajtó felöli odlala, háttámla széles, ülőlap széle. ez valahogy pont hiányzik a képeken

YELLOW Elküldve: 2013-11-11 10:26 Egyenetlen alapjárat

MattM325 írta:
sindely írta:

lennel szives felsorolni? engem ugyan is erdekelne. tervben van hogy megyek garazsba. nincs meleg az autoban, miert kerdezed. icarsoft i910 a muszer becsuletes neve.

kicsit olvasgattam neten, ezzel a hibával kuzdottek. ezt a negy dolgot kipucolta es segitett neki.
-Idle Control Valve (ICV)
-Throttle Body
-Mass Flow Sensor
-DISA Valve fixed
esetleg meg a vanos seals lehet
ezt meg tudom csinalni en is. meglatjuk mi lesz, ha ezutan sem lesz jo akkor a helyi bmw szerviz megoldja.




Azért kérdezem mert nem normális értékeket mutat a műszer, nem vagyok diag szakértő de a motor hőfokod 109°C ami nagyon magas, a beszívott levegő hőmérséklet meg iszonyat sok 143°C.


köhöm... ezért írtam visszább, hogy motorhőfok jeladó, és beszívott levegő mennyiségének hőfok értékének nem helyessége is okozhatja. pedig vagy 3 napja volt az. újabb autóknál, meg a légtömegmérőben mérődik a beszívott levegő hőfoka is.

YELLOW Elküldve: 2013-11-11 10:24 Motorolaj

haka írta: Jajj látom nagyon a szívetekre vettétek
Nem kell, nem azért írtam, egyszerűen én így látom, gondolom.
Akkor legyen az, hogy a 10 éves autóban sokkal jobb, és modernebb technika van, mint egy 2013-asban. (amúgy a navi sokkal jobb mint a gyári )

Kicsit visszakanyarodva a fordulatszámhoz, most direkt megnéztem reggel, és bár nem foglalkozom vele, hogy mennyire megy fel, nem ment 2500-ig sem normál úton
Egyedül a pályán a kigyorsításnál kell 3k körülig tolni, szal lényegében nem is kell kímélni. Szóval, ha 2500 főlé nem szabad tolni, akkor legyen úgy, úgysincs rá szükség, csak akkor amikor első vagy a lámpánál


és akkor miért kell? jó néha én is szoktam, de ha lámpa hálózat van, akkor sok értelme nincs, mert a következőnél meg fékezni kell

YELLOW Elküldve: 2013-11-11 08:00 Vicces :)

Neo954 írta:
YELLOW írta:


Ma ismerőseimre én is így vigyorogtam, kérdezték mivan. Mondtam nekik várom a havat!
Persze nem értették....


jaja én is várom, de hát az szinte sosem akkor esik, mikor jó lenne, hanem mikor épp megyek dolgozni, oszt tekerhetek be, a 20centis hóban. jah csak azé nem autóval megyek dolgozni ilyenkor, mert 1km-t tekerek és melóban vagyok, ehehz képest autó esetén túl sok havat kellene ellapátolni az udvarról. sajnos ha véletlen jól jön ki, és reggel megyek haza, gyorsan ellapátolom, de addigra a gyökér hótolók eltolják a havat, meg felszórják azzal a mocsokkal no meg melóhelyen olyan balfakszok vannak, száraz időben is összetörik egymást a parkolóban, saját szemmel is láttam ilyet.

YELLOW Elküldve: 2013-11-10 20:57 Vicces :)

YELLOW Elküldve: 2013-11-10 20:54 Motorolaj

haka írta:
Jó hát ezért nem suzukit írtam példának
Nekem fordban és peugeotban van jó tapasztalatom, mondjuk fordban 9 éves, az kb egy szinten van csörgés-zörgés szinten, vagyis hát az benzines, szóval kevésbé csörög zörög, mint a bömös és hát még nem vettünk bele extra alkatrészt, ellenben a 1 éves bömössel. Illetve 308-as van most a családban, ami kvázi új, az városi vezetési élményben is elég jót ad. 110-130 ig elég jól húz, pedig valami 92 lovas csak. És sokkal több benne a technika, mint a bömösben, pedig ez sem fullos.
De bemész akár egy nissanba és 4 millárért egy fullos note-ot hozzád vágnak, amiben már tényleg minden van, körben kamera, táblafelismerés sávelhagyás és minden ami létezik manapság. 1,5 évesen 2 milla felett lesz egy kicsivel, ami már annyi lassan, amennyibe fáj a bömös
Szóval ha kényelem és technika kell, akkor szerintem ezek sokkal jobb választások mint a 10 éves gép.
De tudom itt nem ez kell, hisz nekem se az kellett



a család a BMW-m előtt vett H Astra-t. szalonból. nagyon jó volt meg minden. aztán vettem a BMW-t. amíg nem volt M-es kormányom, addig az opelban csak a kormány volt az ami jobban bejött. aztán ha csak vezetni kell az Astrát szinte rosszul vagyok, oylan magasan ülök, hogy tengeri beteg lszek, komoylan rosszul érzem magam. kanyarban billenek a aksztnival, ami érzésre biztonságosnak hat,, pedig lehet nem az, a BMW-nél alig mozdul a aksztni ott én akarok kiesni, tehát az én tehetetlenségem mozdul.
már eleve ahogy áll a bömi a garázsban az ablakon keresztül sokkal jobb benézni, annyira jó érzés, el nem tom mondani, szerintem ezt nem mindenki érzi. rendesen ha diagolok az anyós ülésen is jó ülni. és nem vagyok tengeri beteg, legalsó ülés pozíció. és pedig az enyém nem a legfelszereltebb darab, de mégis oylan extra van benne, amit pl az opelba nincs, pedig az majdnem a legmagasabb szint volt. szóval a mostani autók számomra túl magasak, én nem tudom hogy lehet élvezetes annak vezetése, felfújt xarok. lehet az új pözsó rádiós kilincses, de szar műanyag kilincs, a BMW-két öröm megfogni, és nem kifelé nyílik csak, hanem felfelé is. különleges, masszív. apróságok, de nagy jelentősségűek.

YELLOW Elküldve: 2013-11-10 20:06 Motorolaj

Pocses írta:
haka írta:
jons írta:
Biztos ez? Kényelemben meg felszereltségben? Mire gondolsz? Talán egy másik bmw-ről beszélhetünk esetleg.
Egy 18i-nek, vagy 20td-nek milyen teljesítménye van te...


Hát szerintem nem egy 10 éves autó technológiája egyáltalán nem mérhető egy maiéhoz.
Nézz meg egy új nissant, peugeot-ot majdnem hogy bármit és hasonlítsd össze a 10 éves bmw-vel. Ég és föld lesz. De azért ez annyira nem is csoda, hiszem 10 év alatt akkorát fejlődik a világ, hogy csoda, hogy még kereke van az autónak
Kényelem szempontjából is azt gondolom, hogy egy 0-1-2 éves autónak kényelmesebbek az ülései, sokkal jobb, hogy minden új rajta, nem kell vásárolgatni alkatrészeket, nem kell azzal foglalkozni, hogy elromlanak dolgok, mert évekig nem fog még semmi sem.
Ilyesmire gondoltam a kényelem technika terén.

Az meg hogy a benzinest sem tolja valaki 2k főlé x ideig elindulás után, hát én tényleg elhiszem, hogy jót tesz neki. De volt eddig már sok autónk és egyiknél sem foglalkoztam ilyesmivel, és sosem éreztem, hogy bármi károm lett volna belőle.

Teljes mértékben megértem, ha valaki olyan, hogy vigyázni akar az értékeire amennyire csak lehet és olyan vagyok hogy élvezni, használni szeretem a tárgyakat és csak annyira vigyázni rájuk, amennyire szükséges, nem jobban, hiszen ezért veszem őket^^


A használt "öregedő" bimmerem előtt kettő új autót vettem, és nem osztom a véleményed. Pedig a második nem volt "fapados" de igenis van különbség rendesen egy alacsonyabb kategória G Astra és egy E46 között rendesen. Sorolhatnám az illesztésektől, a belső cirmogásáig valami mindig zörgött, széthullott váltó 27ezer km-nél 6mm lötyögtek a féltengelyek minden irányban, a dupla vez.tengely lefogató bilincseknél a 20 db csavarból 18 laza volt kézzel tudtam becsavarni őket még jó, hogy véletlen olvastam a gyári hibáról a nagy hálón. Sorolhatnám.....


azé a géj asztra egy koros az E46-tal...

YELLOW Elküldve: 2013-11-10 19:24 Egyenetlen alapjárat

igazából a konkrét szabályzást a felső szondák végzik az esetünkben. ugye "hengerpáronként" figyeli. a katalizátor előtt és után is van. ezek inkább azért vannak, hogy figyeljék a katalizátor állapotát.

YELLOW Elküldve: 2013-11-10 19:12 Csörgõkígyók ébredése a motortérben

tupac961 írta: Sziasztok!Lenne egy fontos kérdésem!Ma reggel mikor beinditottam az autómat a motornál furcsa csörgő hangot hallottam ami sajnos nem is szünt meg,ráadásul a kipufogóból is fehér füst száll kifelé ami abszolút nem megszokott.Az autót 2 napot a munkatársaim használták,sajnos és persze senki nem tud semmit.Ami a lényeg,ők az olcsóbbik benzint tankolták bele az alacsonyabb oktáv számút és nemtudom hogy csak ez e lehet a probléma?!A helyzetet tovább rontja hogy Németországban dolgozom ahol nem a szervizek hozzá nem értésétől félek hanem a kölcségektől.


sajnos senkiben nem szabad megbízni, ilyen világ ez. biztos rajoltak, mert végre autóban ülnek. biztos megnyúzták

YELLOW Elküldve: 2013-11-09 22:02 lámpa

Tano írta: Ha valaki gondolkodik manapság LED-es izzó H7 helyén történő alkalmazásán, gyorsan tegyen le róla. Íme az eredménye.


egyetértek, amúgysem tartom jónak ezt az egészet...
mi hivatalosan gyártunk autógyáraknak LED-es világításokat is, index, ködlámpa, stb. maga a felépítés egyszerű, de elég komoly mérések tartoznak hozzájuk, ráadásul meghajtó egységek kellenek hozzá, amik elég komoly alkatrészeket is tartalmaznak.
szóval ez a LED-es "izzó" egy nagy humbuk, reklámfogás csak, amivel valaki, valakik megszedik magukat.

YELLOW Elküldve: 2013-11-09 21:33 Motorolaj

haka írta:
YELLOW írta: nos, amit Jons pedzeget, azon én is agyaltam már. én megnéztem 3-5km-rel később melegszik be, ha az elejétől megy a fűtés, nekem ez annyira nem vészes, inkább mint a hirtelen hideg okozzon valamit.

egyre több cikket olvasni, hogy hülyeség helyben járatni a motort, dízelnél, is elég fél perc, benzinesnél, 10 sec is. ezért kell megfelelő hideg oldali olaj. az olaj bemelegedése fontosabb mint a vízé, de jóval lassabban melegszik, és ha nincs terhelve, akkor nem is fog, és az olaj legjobb kenése üzemi hőfokon van. a lényeg, hogy hidegen nem szabad túl pörgetni a motort, ami benzinesnél 3ezret jelent, dízelnél 2500-as fordulatot max. és amíg nem meleg, csak fokozatos terheléssel célszerű gyorsítani, nem padlógázzal, laposabb nyomatékkal menni.


Hát én nem hozzáértőként, úgy gondolom, hogy azért van digit klima a kocsiban, hogy benyomom a hőfokot és pont ennyit akartam vele foglalkozni. Biztos nem fogom kapcsolgatni a fűtést ki be, amikor indulok megállok, felmelegedett vagy lehűlt a víz. Azt gondolom tutira ehhez képest is van kialakítva a dolog

A bemelegedésről én a szerelőktől azt az infót kaptam, hogy 90-ig ne toljam, ami nem akkor van, amikor középen van a mutató, hanem még azután is kicsit várni kell. Amit a titkos menüben menet közben akár lehet is csekkolni, ha nagyon akarja az ember ugye.
Mondtam is egyből, hogy olvastam a fórumon, hogy 2500-t irkál mindenki, de hát az annyira alacsony, hogy hát én bizony azért vettem BMW-t, hogy az első perctől dinamikusan tudjak menni, nem akarok 10-15 percig arra figyelni, hogy 30-al menjek 3-asban
Na és a reakció az volt, hogy nem is kell csak 4k főlé ne toljam.

Nekem ez tetszik én e szerint fogom használni szerintem a fűtést és a bemelegedés miatti alacsonyabb fordulatot is





4k főlé ne tolld a dízelt? fasza szakember lehetett... nem kell 30-cal menni hármasban, de ugye ez attól függ, hogy emnynit mész a városban, vagy csak abban mész-e. én már úgy tolom, hogy hidegen, ha 50-es tempo a max, pl városban, akkor negyedik fokozat felé nem váltok, lényeg az hirtelen terhelni nem kell a motort, de menni kell vle, nem helyben járatni, mert lassabban melegszik. van egy videóm garázsban indítom 3 perc után ér ki a kék mezőből. menet közben 3 perc alatt már szinte középen van a mutató. pedig óvatosan megyek vele olyankor. munkahelyen látom, ugye 12 órát dolgozunk, aztán hidegekben sokan 10 percig helyben járatják az autót, közben bagóznak, jó ürügy, de az autónak nem hiszem, hogy jó.

YELLOW Elküldve: 2013-11-09 20:58 Egyenetlen alapjárat

MattM325 írta:
sindely írta: udv minden forumtagnak! segitsegeteket szeretnem kerni. boldog tulaja vagyok 1999es e46 328ci nek 173e van benne. beinditom a kocsit az alapjaratom ingadozik, neha leesik a fordulatszam hogy szinte leall a motor. (keszer mar elofordult) elkezdek autozni vele (kb 10percet), miutan vizhofok jelzo kier a kek reszbol utanna egyenletes az alapjaratom. kb 725rpm re be is all, nem ingadozok. radugtam hibakodolvasomat (icarsoft i910) csak egy hibat kaptam, hogy a kuplung kapcsolom nem mukodik. szerintem ez nem befolyasolja az alapjarat ingadozast, de javitsatok ki ha tevedek. en a lambda szondara tippelek de nem vagyok benne biztos. segitsegeteket elore is koszonom!!!!


Egyből indítás után még nem szól bele a szonda.


az újabb szondák fűtik magukat, de ahhoz is idő kell, így hidegindítás után túldúsítva megy a motor, ezlrt van erősebb szaga a kipuff gáznak, ezért kell ződkártya mérésnél bizonyois ideig 3000 körüli fordulaton járatni, hogy szabályozzon, legyen meleg.
a vezérlés sok méstól is függ, motorhőfok szenzor, beszívott levegő hőfokától. lehet levegő szűrőt sem ártana cserélni, lehet megpárásodik már.