Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-10-02 17:03 Mi lehet a baj?

toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta:
Tano írta:
toki24 írta: Na ma néztem egy olyat hogy felmelegedett a gép, bekapcsoltama fűtést maxra ugyebár lejjebb ment mert először kapcsoltam be, majd lejjebb ment miután felment fütéssel is közlépre vagyis addig na megcsontoltama fütést és a mutató nem moccant.. a com meg azt irta ki néztem 7es menü pontba hogy 75 fok


Nem teljesen tudtam kibogozni a megfogalmazásodban mit akartál közölni, de a mutatód az üzemi tartományban, vagyis 75-10x fok között középen fog állni.



Azt hogy álló helybe felmelegedett kocsinál, maxra felvéve a fűtés mint fokozatba mint pedig fok-ra felvolt véve és megse moccant a höfokjelzőm, mondom biztos lejjeb csuszik, pláne hogy álltam egy helybe a kocsival de nem ment lejjebb.



az egy dolog, hogy állsz. de akkor nincs menetszél, ami hűtsön, ergő, amit elveszel a motortól a belső fűtéssel, azt az állás miatt visszakapja. ez ugynaaz, főlegg dízeleknél, hogy ha nem hajtod d emész vele, nagy hidegben képes visszahülni elég jól. ha jó a termosztát, akkor rövid időn belül korrigál, így max a digitális kijelzésen látod a hőfok csökkenést. ezért van az, hogy sokaknak akiknek rossz a termosztát nyitva marad télen, nehezebben melegszik, és iylen 90-110-es tempónál nulla és fél közé csökken, mutató szerint. a menetszél jobban hűt, mint ami hőt a dízelmotor megtermel.


Nem tudom de utánna akarok járni, hogy miért nem cövek középen áll hanem 2mm-rel feljebb mikor a gép szerint meg oké a vizhő


ennyire zavar? bár jobban belegondolva lehet engem is zavarna... az a 2 mm nem attól van, hogy úgy nézed a mutatót, hogy közben a fejed az ajtóüvegnek van támasztva?

YELLOW Elküldve: 2013-10-02 16:22 Mi lehet a baj?

toki24 írta:
Tano írta:
toki24 írta: Na ma néztem egy olyat hogy felmelegedett a gép, bekapcsoltama fűtést maxra ugyebár lejjebb ment mert először kapcsoltam be, majd lejjebb ment miután felment fütéssel is közlépre vagyis addig na megcsontoltama fütést és a mutató nem moccant.. a com meg azt irta ki néztem 7es menü pontba hogy 75 fok


Nem teljesen tudtam kibogozni a megfogalmazásodban mit akartál közölni, de a mutatód az üzemi tartományban, vagyis 75-10x fok között középen fog állni.



Azt hogy álló helybe felmelegedett kocsinál, maxra felvéve a fűtés mint fokozatba mint pedig fok-ra felvolt véve és megse moccant a höfokjelzőm, mondom biztos lejjeb csuszik, pláne hogy álltam egy helybe a kocsival de nem ment lejjebb.



az egy dolog, hogy állsz. de akkor nincs menetszél, ami hűtsön, ergő, amit elveszel a motortól a belső fűtéssel, azt az állás miatt visszakapja. ez ugynaaz, főlegg dízeleknél, hogy ha nem hajtod d emész vele, nagy hidegben képes visszahülni elég jól. ha jó a termosztát, akkor rövid időn belül korrigál, így max a digitális kijelzésen látod a hőfok csökkenést. ezért van az, hogy sokaknak akiknek rossz a termosztát nyitva marad télen, nehezebben melegszik, és iylen 90-110-es tempónál nulla és fél közé csökken, mutató szerint. a menetszél jobban hűt, mint ami hőt a dízelmotor megtermel.

YELLOW Elküldve: 2013-10-02 14:18 Turbo

toki24 írta: Sziasztok!

Hallottam egy olyan teóriát, hogyha a turbot szépen és jól hallod fütyülni akkor az halott, ha meg semmit vagy csak éppen éppen elcsíped az a jó?!

kiváncsiságból mondom megkérdezem , csak mert változó geo-s van pl az enyémen ( 320D ) szépen fütyülget.


hát azért mert fütyül? egy turbo szokott. keresztfater vw konszenr autóiba sok dízel turbos-volt, mindegyik fütyült, és sokat elmentek utána. az nem mindegy, hogy fütyül szerintem. a fütyülés, ami jó az azért van, mert ugye a levegő egy nagyobb kerezstmetszetből egy szűkebben megy keresztül. szerintem, bár nem akarom az észt osztani, de új autónál van aminél fütyül, hacsak nem iylen hoki turbós...

YELLOW Elküldve: 2013-10-02 07:16 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

mint írtam, én is amellett voltam, hogy rövidebb kell, ezt többször le is írtam, de már tudom, hogy nem kell. nincs kedvem rajzolgatni, mindneki meg tudja nézni, most az elsőről beszélek.

ugye a kutyacsont egyik vége a gátló alsó (külső)"szárának" felső részére kapcsolódik, a másik vége meg a stabrúdhoz, ami a kasztnihoz.
a rendes szetteknél az alsó rész is rövidebb, ergó a kutyacsont bekötési pontja is lentebb van. ha ott maradna a hosszabb kutyacsont, akkor megroggyanna, ezért kell rövidebb.
simán ültető rugóval csak a kasztni kerül közelebb a földhöz, mert a rugó rövidebb, de mellé persze keményebb, vagy épp olyan amilyen erősségű. tehát gyári gátlóval, vagy ami annak másolata, ott a stabrúd és a gátlón a fogatási pontok távolsága változatlan.
a kutyacsontnak kanyarban van nagy szerepe, amikor a kasztni mondjuk jobbra dől és a bal oldalon lévő kutyacsont, megakadályozza, hogy bizonyos ponton tovább billenjen, stabilizál nem fordul le a futóműről a kasztni
ha rövidebbre cseréled gyári gátló mellett, akkor nem enged annyi dőlést. de enenk azért nincs értelme, mert a rugó az ültetőrugóknál általában mindig keményebb így az előző példánál maradva a jobbra dőlő kasztnit a jobb oldali rugó úgyis nyomja vissza. valószínű átlagos használat mellett iylen esetben a kutyacsont nem is nagyon jut szerephez, mert azt a rugók elvégzik.
ki lehet cserélni, de sok értelme nincs. ha 50-60mm-es ültetésed van és rövidebbet raksz be, akkor pl huplin úgy el fog pattani az autó, mármint a kerék a földtől, hogy na, mert ugye az erőhatások miatt a kasztni megindul fel, de a rövid kutyacsontal meg húzza fel a futóművet. ergó hamarabb lehet cserélni is. ide jön még annyi, hogy gyári gátlóra meg nem ültetünk 50-60mm-t.
nem kell elfogadni amit írok, csak át kell gondolni, attól függetlenül, hogy én ki írta.

YELLOW Elküldve: 2013-10-01 17:27 Autóvásárlás

bbihari írta:
YELLOW írta:
bbihari írta: Sziasztok!
Faceliftes BMW E46-ost szeretnék vásárolni. Mi a véleményetek 320i-ről? Milyen vezetni, illetve mennyire megbízható ezzel a motorral? Mire kell figyelni vásárláskor?
Mindenképpen elvinném egy BMW szervizbe átvizsgálásra vásárlás előtt.


mint minden autónál itt is ugyanarra kell figyelni. ha viszed márkaszervízbe, akkor ott úygis körülnézik lehetőleg, így kár írni bármit is. 20i hát nem a legjobb motor, ez valamiért nagyon eszi az olajat. jobban mint a többi, szóval ezen esetleg nem kell majd meglepődni. amúgy 2.2-es a motor, szóval nézhetsz 25i-t is ennyi erővel, ami talán jobb.


Értem, köszi a választ. 325i-t is nézegetek, bár abból kevesebb van, főleg szedánból és manuális váltóval.


nem véletlen van kevesebb

YELLOW Elküldve: 2013-10-01 17:13 Autóvásárlás

bbihari írta: Sziasztok!
Faceliftes BMW E46-ost szeretnék vásárolni. Mi a véleményetek 320i-ről? Milyen vezetni, illetve mennyire megbízható ezzel a motorral? Mire kell figyelni vásárláskor?
Mindenképpen elvinném egy BMW szervizbe átvizsgálásra vásárlás előtt.


mint minden autónál itt is ugyanarra kell figyelni. ha viszed márkaszervízbe, akkor ott úygis körülnézik lehetőleg, így kár írni bármit is. 20i hát nem a legjobb motor, ez valamiért nagyon eszi az olajat. jobban mint a többi, szóval ezen esetleg nem kell majd meglepődni. amúgy 2.2-es a motor, szóval nézhetsz 25i-t is ennyi erővel, ami talán jobb.

YELLOW Elküldve: 2013-10-01 16:44 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

csatis1 írta:
toki24 írta: Sziasztok!

A Touring és a sedan ültetőrugója nem egyezik meg véletlenűl?

Vagy külön touringba valót kell nézni?

illetve - 40től kutyacsontot is cserélni kell akkor vagy még nem? köszönöm.


Vannak olyan cégek, akik úgy árulják a szettet, hogy az jó a sedanhoz és touringhoz is, de máshol meg épp csak azt nem írják rá, hogy a talicska alá is berakhatod...
Szóval cége válogatja, de inkább kimondottan touringost keress.

A kutyacsontot cserélni kell igen, ajánlom a Z3M-ét(231mm), vagy valamelyik E30-ét, ami kb ilyen hosszú. Utóbbi olcsóbb, de nem biztos hogy addig bírja mint a Z3M-é (én ezt használom).


de miért kell scerélni? nem kell. korábban én is abban a hiszemben voltam, de nincs értelme. mármint olyan értelme van, hogy a hosszabb kutyacsont a kasztni felfelé való mozgásakor többet enged. akkor kellhet cserélni, ha más gátló megy alá, aminél a felfogatási pont is lentebb van, de az ültető szett esetén érdekes. gyári gátlónál felesleges szvsz.

YELLOW Elküldve: 2013-10-01 16:39 Belsõ

Pocses írta:
YELLOW írta: mondjuk ide írom. másik über nagy problémám, hogy az autó agyon akar b@szni engem
úgy felfokozódott az elektrosztatikai kisülés az ajtó gumikeretén, hogy már szinte defibrillál. tök mindegy mi van rajtam, semmi műszálas, akkor is. korábban ez is olyan ritka volt, tényleg tudtam, mondjuk ruhanemühöz kötni. ha a kilincset fogom meg kint, azon keresztül zárom be, akkor jóval kevesebebt üt, de a gumin nagyon durva. egyszer akkorát fog csapni, hogy bevizelek...


Tegyél a verda aljára hátul olyan gumi csíkot ami anno a zsigulikon meg a moszkvicsokon volt. Igaz nagyon retrós lenne, meg sokan megmosolyognák, de funkcióra jó. Vagy tedd az alváz közepére akkor nem látni, mint a targoncákon.


a dácsija volt még jó vele. vagy láncot rakok, mint az ikarus buszokon...

szerk.: na jó de mást is így megb@sz, iylen sűrűn?

YELLOW Elküldve: 2013-10-01 16:16 Külsõ tükörlap

dbtibi írta:
Adamusz írta: Sziasztok!
Első hozzászólásom, légyszi kíméletesen bánjatok velem.
Most került a családba egy E46, és a külső tükröket le szeretnénk cserélni "simára", azaz olyanra, amin nincs szélső aszférikus csík.
Ahol eddig kérdeztem, nem tudtak segíteni. Tudtok javasolni valami beszerzési forrást?
Köszönöm
Adam


Nem bántásból, de az miért jobb, hogy lecseréled olyanra ?


csalóka, nekem is szar volt megszokni, sőt talán meg sem szoktam még. én ugye oldalsó tükörből tolatok, vagy parkolok be, és az autó oldala és a másik tárgy közti távolságot elég csalókán adja. ha úgy van, hogy van csík vagy valami padka, akkor leállítom a tükröt és az alapján parkolok. mondjuk azért nem cserélném le.

YELLOW Elküldve: 2013-10-01 12:38 Mi lehet a baj?

Danibattya írta: Sziasztok,
olyan kérdésem lenne hogy az autómba a hátsó ablakban lévő fűtőszálakból a legfelső 3 nem működik! Azzal mit lehet csinálni? Amikor bekapcsolom a rádió is elkezd recsegni
Köszönöm
Dani


szerintem nagyon semmit. bár lehet a C oszlopban meg kéne nézni, nincs-e valami vezeték elszabadulva.

YELLOW Elküldve: 2013-10-01 12:28 Belsõ

anubisz írta:
YELLOW írta: mondjuk ide írom. másik über nagy problémám, hogy az autó agyon akar b@szni engem
úgy felfokozódott az elektrosztatikai kisülés az ajtó gumikeretén, hogy már szinte defibrillál. tök mindegy mi van rajtam, semmi műszálas, akkor is. korábban ez is olyan ritka volt, tényleg tudtam, mondjuk ruhanemühöz kötni. ha a kilincset fogom meg kint, azon keresztül zárom be, akkor jóval kevesebebt üt, de a gumin nagyon durva. egyszer akkorát fog csapni, hogy bevizelek...


úgy szállj ki, hogy közben fogd az ajtót.


hát fogom felül a keretet mármint miközben szállok ki. a behúzónál kinyomom, elengedem az ajtót, aztán felül a keret és cikrít.
ha folyamatosan fogom az ajtót, akkor nem tudok kiszállni vagy max úgy, ha kibújuk farral

YELLOW Elküldve: 2013-10-01 10:39 Mi lehet a baj?

Milo írta: Sziasztok
Valaki esetleg találkozott már olyannal hogy 5.-ből a váltókar mikor üresbe húzom nem ugrik vissza?Ilyenkor meg ha előre tolom a kart inkább 5. be megy be nem 3. ba.Azt megyek kb 20 km utánna meg teljesen jó.


ez gond. magában a váltóban lent vannak rugók, amik kilökik a fokozatból. na ezek vannak elszállva.

a zöldes karikákat kell nézni, zeger gyűrűvel van rogzítve

YELLOW Elküldve: 2013-10-01 10:18 Hűtővíz..:S

Padre323i írta:
YELLOW írta: én nem tudom ki hogy van vele. de már korábbi években is észre vettem, hogy iylenkor, mikor hűvösebb lesz, mikor megállok a kapu előtt vagy épp kereszteződés, akkor többször megy a ventim, mint nyáron az über kánikulába. sőt nyáron idán pl egyszer ha hallottam. most meg szinte rendszeres, ha megállok.
warum?


Szerintem pont fordítva kellene hogy legyen....



hát ezaz, én is így gondolnám pedig ilyenkor még a meleg levegőt nyomja is az utastérbe, nyáron meg az sem segít rá a hűtésre... viszont azt szeretem ebben a 15 fok környékébe, hogy sokkal jobban megy a gép, meg sportosabb a hangja de ezt a venti dolgot nem értem.

YELLOW Elküldve: 2013-10-01 09:19 Belsõ

mondjuk ide írom. másik über nagy problémám, hogy az autó agyon akar b@szni engem
úgy felfokozódott az elektrosztatikai kisülés az ajtó gumikeretén, hogy már szinte defibrillál. tök mindegy mi van rajtam, semmi műszálas, akkor is. korábban ez is olyan ritka volt, tényleg tudtam, mondjuk ruhanemühöz kötni. ha a kilincset fogom meg kint, azon keresztül zárom be, akkor jóval kevesebebt üt, de a gumin nagyon durva. egyszer akkorát fog csapni, hogy bevizelek...

YELLOW Elküldve: 2013-10-01 09:14 Hűtővíz..:S

én nem tudom ki hogy van vele. de már korábbi években is észre vettem, hogy iylenkor, mikor hűvösebb lesz, mikor megállok a kapu előtt vagy épp kereszteződés, akkor többször megy a ventim, mint nyáron az über kánikulába. sőt nyáron idán pl egyszer ha hallottam. most meg szinte rendszeres, ha megállok.
warum?