Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-09-14 05:32 Elektromos tükrök

zuziq írta: Na most akkor lehet én írtam rosszul vagy ti értelmeztétek félre...
Ha a kocsiban ülök akkor tudom a nekem jobbra eső tükröt(anyósoldali) lehajtani amikor rükibe rakom de ez csak akkor történik meg ha a kapcsoló a nekem balra eső tükörre van állítva...
Ez így jól működik?
Köszi


jah... nekem így rémlik, hogy így kell működnie. bár nem értem a balos mondjuk miért nem hajlik le, az tény a jobbos fontosabb.

YELLOW Elküldve: 2013-09-14 05:26 gumis tapasztalatok

ArkyCsaba írta:
YELLOW írta:
ArkyCsaba írta: Hi Bmwsek. Kérdésem lenne: 7x17 (ET 35) helyett fel tudok-e rakni 8x17 (ET47) est? Gumiméret 225/45


igen


oké,köszi, még ugy is ha 40 mmm-t ültetve van?


igen

YELLOW Elküldve: 2013-09-13 21:49 alapjárat leesik, ingadozik

Plk89 írta:
YELLOW írta:
haka írta:
Plk89 írta: lenne egy problemam e46 316im van 1.9es motor.ingadozik az alapjapjaratom de csak melegen es ugy sem mindeg.alltalaban kuplung benyomasanal.es nem mindeg csinalja,olyan is elofordul h 1000 tol fennem marad az alapjarat, par pillanat es viszaal a normalra,kulomben ki van gyulv a motor ego.akinek hasonlo problemaja volt kerem irjon.........koszi


Hát ha kigyulladt már a műszerfalon a visszajelző, akkor csak el kéne vinni szervízbe, én legalább is tuti nem mászkálnék már így vele.
Meg ha már az ég, akkor tuti van hibakód is, amit már otthon is ki lehet olvasni, más kérdés, hogy meg nem javul tőle
A titkos menü elvileg ír hibakódot.


lehet a titkos menünek, van egy még titkosabb része, akkor Te tudsz valamit... de ilyenról én nem tudok, régebbi modellek kivillogták a hibát, amit dekódolni kellett

nézd meg lehúzott légtömegmérővel csinálja-e. ha nem, akkor légtömegmérőnek féktisztító spry-s tisztítás (leszerelve), vagy csere. vagy esetleg kartelgáz szellőztető szelep/szűrő. volt akinek ez volt a gond. egyenlőre másra nem gondolnék.


ez a szelep amirol beszelsz ez a pollenszuro allat talalhato?


hát nem tudom neked konkrétan hol van, de ott valahol. a szelepfedélből jön ki cső, és arra megy rá.

YELLOW Elküldve: 2013-09-13 21:34 Motorolaj

Striker írta:
YELLOW írta:
Striker írta: Azért is késhet az olajnyomásod mert az olajszűrő ház alján lévő kis nyomástartó szelep elromlott , így a napi első indítéskor mindig újból fel kell építennie az olajnyomást ezt hallhatod sztem ez a 320d-k 50 %-ánál így van (tipushiba)koros motorba felesleges 0W olaj túl híg neki és enni fogja maradj az 5W 40-nél és ha jót is akarsz még neki rakj bele kopottabb motorhoz való metabond felület nemesítőt.
Én olajból a BMW long life 98 5W 40-et ajánlom



azért mert a "piramis" elejére, tetejére írsz, még lemaradtál.
már megvette az olajat, és mint írta rögtön van olajnyomás.



mind1 benéztem XD
de ez is lehetett volna 1 ok


nagyon sok múlik a minőségi szűrőn is. sajnos sajét szemmel is láttam már off aztóból kivett szétmálott szűrpt, ami már nem szűrt cserébe a szűrő anyaga eltömítette az olaj járatokat.

YELLOW Elküldve: 2013-09-13 21:20 Motorolaj

Striker írta: Azért is késhet az olajnyomásod mert az olajszűrő ház alján lévő kis nyomástartó szelep elromlott , így a napi első indítéskor mindig újból fel kell építennie az olajnyomást ezt hallhatod sztem ez a 320d-k 50 %-ánál így van (tipushiba)koros motorba felesleges 0W olaj túl híg neki és enni fogja maradj az 5W 40-nél és ha jót is akarsz még neki rakj bele kopottabb motorhoz való metabond felület nemesítőt.
Én olajból a BMW long life 98 5W 40-et ajánlom



azért mert a "piramis" elejére, tetejére írsz, még lemaradtál.
már megvette az olajat, és mint írta rögtön van olajnyomás.

YELLOW Elküldve: 2013-09-13 20:54 Társalgó

másik helyen említettem, gondoltam megosztom..
jut eszembe egy pár hete kamionmósóban. srác lemossa, egy szakadt honda agyontuning civic állt kint valami régi, onnan gondoltam, hogy az az övé, mert mondta nehéz tisztán tartani a fekete színt, mikor mondtam egy pár perc és megint poros lesz. aszondja... ez M-es BMW? mondom, hogy érted motorikusan? jah! uhh. mondom ebből nem lesz hosszú beszélgetés... mondom nem. 4 ajtósban nem volt E46 M-es. jah hát ő nem ért hozzá, azért kérdi, mondom hondával a segged alatt sosem fogod ezt tudni

YELLOW Elküldve: 2013-09-13 20:44 Motorolaj

ignasow írta:
Neo954 írta:
YELLOW írta:
ignasow írta:
YELLOW írta:
ignasow írta: Sziasztok! Lerágott csont tudom de a véleményetek érdekelne, szerintetek
TITAN CFE MC 5W-40 vagy ENEOS Premium Hyper 5w-30 ? 2000 évj. 136Le E46 320D
Most Mobil 1 van benne 5W40, de kicsit hangos hidegen a motor és indítás után késik az olajnyomás is (kb. 1 mp) pedig a szint jó nem nagyon eszi az olajat. Olajcsere elött minden okés volt és nem volt ilyen hangos sem, előző gazdája Castrol 10W40 re emlékszik de remélem nem az volt benne. Üdv.


hidegen hangosság, lehet a túl híg, de a túl sűrű, hideg viszkozitási oldal miatt is. ha ugyanúgy 5w-set raksz bele, ott vagy ahol a part szakad...


Értem, te milyet ajánlanál? Üdv.


én az FL előttibe 5w-30-at tennék. a márkát kellene jól megválasztani. de ha valóban kakszi a hidrotőke, akkor már nem számít mit raksz bele nem segít semmit rajta. én kipróbálnám az Eneos-t. miért? mert nem drága olaj, de jó. valószínű legközelebb nekem is ez fog menni, úgyis 10ezrenként cserélem. előtte viszont a helyaedben lehet csinálnék egy belső mosóadalékos tisztítást. bár ha nagyon dzsuvás, akkor egy tisztítás sokat nem ér. ha nem jut el a megfelelő nyomás időben, akkor csörömpöl a tőke. ha rosszabb állapotú az olajszivattyű, akkor szoktak sűrűbb olajjal kísérletezni, de ugy hidegen az sem ér semmit, az első pár másodpárcben.


Sziasztok!

Az 1mp-es olajnyomáslámpa elalvás az semmi, nekem olajcsere előtt volt 3-4mp-is, olajcsere után ismét fél-1mp.

Üdv.:Neo


Sziasztok! Megejtettük az olajcserét, Eneos Premium Hyper 5W30 ment bele (5liter 11pénz volt és ingyen házhozszállítás, minden rajta volt a dobozon API Bmwll01/04 stb.) a lényeg, hogy szuper ez az olaj, sokkal csendesebb az autó, olajlámpa fél mp-nél kevesebb idő alatt elalszik indításkor, persze az összes szűrő is kicserélődött. Kiváncsi vagyok mínuszokban mit csinál majd, de eddig nagyon bevált, csak ajánlani tudom mindenkinek.Üdv.


abba a 11ezerbe benne volt a posta is hidd el asszem legolcsóbban ezt az olajat 7400Ft/4l áron lehet venni. persze nem volt rossz vétel, de semmi sincs ingyen manapság ezt tudni kell, csak marketing duma. szerintem nem fogsz csalódni benne, aki csalódott annál nem ok valami a motortérben. használd egészséggel!

YELLOW Elküldve: 2013-09-13 19:05 alapjárat leesik, ingadozik

haka írta:
Plk89 írta: lenne egy problemam e46 316im van 1.9es motor.ingadozik az alapjapjaratom de csak melegen es ugy sem mindeg.alltalaban kuplung benyomasanal.es nem mindeg csinalja,olyan is elofordul h 1000 tol fennem marad az alapjarat, par pillanat es viszaal a normalra,kulomben ki van gyulv a motor ego.akinek hasonlo problemaja volt kerem irjon.........koszi


Hát ha kigyulladt már a műszerfalon a visszajelző, akkor csak el kéne vinni szervízbe, én legalább is tuti nem mászkálnék már így vele.
Meg ha már az ég, akkor tuti van hibakód is, amit már otthon is ki lehet olvasni, más kérdés, hogy meg nem javul tőle
A titkos menü elvileg ír hibakódot.


lehet a titkos menünek, van egy még titkosabb része, akkor Te tudsz valamit... de ilyenról én nem tudok, régebbi modellek kivillogták a hibát, amit dekódolni kellett

nézd meg lehúzott légtömegmérővel csinálja-e. ha nem, akkor légtömegmérőnek féktisztító spry-s tisztítás (leszerelve), vagy csere. vagy esetleg kartelgáz szellőztető szelep/szűrő. volt akinek ez volt a gond. egyenlőre másra nem gondolnék.

YELLOW Elküldve: 2013-09-13 19:01 Elektromos tükrök

norbeee írta:
zuziq írta: Na közben elszaladtam meló elött és kipróbáltam. Ha a bal oldalra van állítva a tükörállító kapcsoló akkor lehajtja a jobb oldalit ha a másik oldalra akkornem történik semmi. Ez így rendben van vagy le kéne tudnom hajtani mindkettöt? Pocses náld hogy van ez? Köszi...


Ez így teljesen rendben működik. Ha akarod hogy működjön akkor a tükörállítót jobboldalira állítod. Csak a jobboldali megy le.


de ő azt szeretné ha rükiben menne le automatán. amit nem értek miért a bal odlali megy csak le, ha balra van állítva a kallantyú. szerintem sokkal fontosabb, hogy balkormányos autónál a jobb odlali ficcenjen le, neki viszont ezt semmiylen állásban nem csinálja.

YELLOW Elküldve: 2013-09-13 18:56 E46 TÍPUSHIBÁK

Barbajsz írta: Milyen hátsó rugópárt érdemes venni? Gyáriból létezik? Kis darab le van törve a bal oldaliból. A mostani olyan mintha kicsit le lenne ültetve. Szürke festékkel van jelölve.



szerintem ne vegyél gyárit, mert úgyis el fog törni. valaki 3 pár gyárit is elfogyasztott és nem bontósat.

YELLOW Elküldve: 2013-09-13 18:52 Tempomat - utólag?

MegamanX írta:
YELLOW írta:
MegamanX írta: Sziasztok!

Gondoltam megosztom mindenkivel, hogy a 2000/6 előtti, tehát nem faceliftes 6 hengeres e46-hoz ugyanúgy, mint a facelifteshez csak a kábelkötegre és a multikormányra van szükség, hogy működjön a tempomat.
Épp ma szereltem be az autómba és működik ahogy kell. Tehát akinek facelift előtti 6 hengerese van az nyugodtan kezdjen bele, működni fog!


köszi az infót, de ez így van minden olyan motor esetében, aminél elektromos a gázpedál.


Igen tudom, de nekem nincs elektromos gázpedálom, mivel nem faceliftes az autóm. Rendes bowdenes, nincs doboz a pedál mögött.


akkor bowdenes ha látsz benne bowdent. mármint a motortérben. ez nem feltétlen facelift függő. ismerősnek ugyaniylen coupe-ja van, és neki is elektromos a gázpedál.

Pocsesznak írtam priviben:
azért nem jutott eszedbe, mert nincs eszed. vagy műszaki analfabéta vagy
ha felnyitod a motorháztetőt akkor meglátod. ha látsz bowdent, akkor egyértelmű, ha nem akkor megint. de megsúgom bowdenes a tiéd. így tempimathoz kell még pár kiegészítő. ha mákod van lehet benen van, akkor egymás mellett két bowdent kell látnod. ha csak egy van, akkor nincs mákod.


előfordulhat bowdenes autónál, hogy pl valaki pl baleset miatt kormányt scerélt, és olcsóbb volt a gomb nélküli. (ohne multi)
attól a tempomat egység benne van, de akkor dupla bowden megy a pillangószelephez. jártak már így sokan. igaz kis motoros verdáknál nem jellemző a tempomat bowdenes szériában.

amúgy havernak 97-es E39.ben is 20i motor volt, és ha jól emlékszem neki is elektomos volt a gáz, mintha azt mondta volna. megmondom őszintén sosem néztem még meg.
az M54-es blok az tutti elektromos már, az M52 meg talán a TUB lehet az volt.

YELLOW Elküldve: 2013-09-13 05:15 Tempomat - utólag?

MegamanX írta: Sziasztok!

Gondoltam megosztom mindenkivel, hogy a 2000/6 előtti, tehát nem faceliftes 6 hengeres e46-hoz ugyanúgy, mint a facelifteshez csak a kábelkötegre és a multikormányra van szükség, hogy működjön a tempomat.
Épp ma szereltem be az autómba és működik ahogy kell. Tehát akinek facelift előtti 6 hengerese van az nyugodtan kezdjen bele, működni fog!


köszi az infót, de ez így van minden olyan motor esetében, aminél elektromos a gázpedál.

YELLOW Elküldve: 2013-09-12 21:49 gumis tapasztalatok

ArkyCsaba írta: Hi Bmwsek. Kérdésem lenne: 7x17 (ET 35) helyett fel tudok-e rakni 8x17 (ET47) est? Gumiméret 225/45


igen

YELLOW Elküldve: 2013-09-12 17:15 316i

medveborke írta: Sziasztok!

Az mennyire "normális", hogy hideg motornál jóóóval gyengébb a teljesítmény, alig húz, majd ha eléri az üzemi hőfokot, minden rendben, megy rendesen?!?
Mielőtt jönne a "kajabálás", nem, nem szoktam nyomni neki hideg motorral, amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet addig kiváltképp kímélem...
A minap muszáj voltam odalépni neki rögtön indulás után és éreztem, hogy nem megy, úgy ahogy kellene!

Aki tud valami okos infóval szolgálni, megköszönném!


néha én is észreveszek ilyet. nem tudom, de egyszer már írtam erről, hogy talán enniyre okos az autó, hogy tudja ne engedjen többet? mondjuk nekem full elektronikus a gáz is, tehát simán tudja az ECU szabályozni, egy bowdenesnél másabb szerintem. persze nekem is csak akkor tűnik fel, ha valami miatt oda kell lépni, amúgy 2000-nél nem pörgetem tovább hidegen. deodáig is lassan pörgetem fel, na és iylenkor veszem észre, néha mintha be is dadogna egy picit, mintha gondolkozna mi is van?

YELLOW Elküldve: 2013-09-12 12:57 Vicces :)