haka írta:
YELLOW írta:
szerintem teljs mértékben. a Kumho nagyon felfejlődott, de akér mondhatnám a hankook-ot is.
azt kell tudni, vagyis érdemes figyelembe venni, hogy általában milyen hó szokott lenni felétek, vagy amerre a legtöbbet jársz. vagy inkább száraz hideg aszfaltok vannak, vagy inkább latyakos, jeges. vagy zömében havas, pl hegyvidékes helyeken.
szárazabb hideg helyen a kismintályú téliek a jók (pl Conti némely darabja, főleg asszimetrikus téliek), ahol latyakosabb, oda jó a széles mintájú, V mintás darabok (pl. Kumho). havas terepen inkább jobb tapadóképességű gumik kellenek, amik bele harapnak a hóba (pl dunlop 3D, 4D BFG Winter G és hasonló minták).
télen úgysem száguldozik az ember, bőven jók a linkelt kategóriák. vannak ezek a debica frigo és trásai, amik annyira puha anyagból vannak, hogy kopik mint állat, ám kisautókra városba tökélete, nem kell jobb. de autópályán sok nem marad belőlük, hamar megeszi őket az aszfalt.
Köszi a részletes leírást, hiába olvastam át most egy-két cikket, ilyesmiről nem volt szó, amit írtál
akkor jó lesz nekem a Kumho.
vannak ilyen olyan cikkek, meg ADAC tesztek. ott is néznek mindent, mégis sokszor olyan gumi nyer, ami inkább száraz hideg talajon, vagy nedves talajra való. csak ugye ott összesített eredmény van. és ugye az erősebb hóban jó gumik hangosabbak ezekhez képest, nagyobb a gördülési elelnállásük, ami miatt hátrébb szorulnak.
nekem egy 2004-es Bridgestone LM-18 van fent, nincs kirepedezve, tapad még most is, olyan 5,5 mintája van, de tavaly is úgy mentem vele a nagy hóba. mindig szoktam nézegetni parkolókban, ezeket a tesztgyőztes gumikat, oszt a hóból alig tud kikecmeregni, meg látszik kanyarban ahogy csúszik. én ilyenre nem adok.
lehet nagyképűség, de én úgy érzem tudom miylen viszonyhoz melyik a jó minta, kapok tapasztalatokat, vagy épp én tapasztalom. én az ADAC tesztre nem adok. valamilyen szinten jó, de ott is amiket nem ajánlanak, persze, mert a teszten nem úgy teljesített, de az emberek ritkán kerülnek olyan helyzetbe, mint amit a teszten szimulálnak. amúgy is b@szva van az egész, hisz az emberek nem tudják mit csináljanak csúszás esetén. hiába van ott neked ADAC győztes gumid, ha balf@sz vagy. ilyen nagyon gagyikat, román és kínai fosokat nem szabad megvenni, mert eleve kisebb a profil mélységük és jóval puhább anyagból vannak, amik már tavasszal, vagy 10 fok felett kellemetlen tud lenni. a másik az ember ha tudja, hogy nem híper gumi van alatta, akkor józan ésszel lassabb tempód választ meg. és akkor nem elsz gond. ezen múlik minden, a többi sokszor csak körítés, amikkel embereknek bátorságot, hitet lehet adni. én így gondolom.