nickname írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
Nyomtatott áramkörről biztos nem pottyan csak úgy le valami ott. Az tuti, a mikrokapcsolók meg elengednek a nyomkodástól, de az áramkörbe tuti belefutott a csavarhúzó a szétfeszítésnél, mert nem egyszerű szétvágni, és hamar megszaladhat a valami a kezünkbe. Erről csak úgy nem válnak le a bele olvasztott akármik, kivéve a gombok, vagy max ha ráugrok.
http://i122.photobucket.com/al...ompare.jpg
igen a nyomógomb esetleg elenged, de ha nyomod az is érinkezik, mert a kontaktot átadja, hacsak nincs szarrá oxidálva. lehet csak egy kulcselektronika, de szigorú az ellenőrzés. van hőprofil, amit hideg, melegpont alapján állítanak be. van gép ami akár másfélperc alatt 2500 alkatrészt átnéz, forarsztásra, felfutásra, lábelemelkedésre, meg sorolhatnám (ezzel foglalkozom), ha van hiba egy QC ellenőrzi, vagy ha nincs hiba is vannak alkatrészek, amiket szemmel mikroszkóp, vagy nagyító alatt kell megvizsgálni. ezek után még két teszten is végigmennek, ami megnézi megfelelő értékű alkatrészek vannak, nincs-e belső hiba az alkatrészekben, be/kimeneti értékeket mér, aztán funkciós teszt, ahol gombokat ellenőriznek, azt csinálja-e amit kell, olyan értékeket küld-e amit kell, stb. ráadásul gombnyomásnál emberi erővel nyomja a gombot. sőt ha konkrétan az adott helyen szerelik bele a házba, akkor utána is van ellenőrzés. ha bármi gond lenne, simán kibukik. most pont autóipari gyáregységben dolgozom, szóval oda van figyelve, a legdrágább porsche, ferrari, maseratti autóktól a dájcsija logan-ig gyártunk bizonyos termékeket. nem szarral van gurigázva.
igen mondhatnánk, hogy az ólommentes forrasztás, nem olyan tartós, de bizony autóiparban sok helyen kell még az ólmos forarsztás, pont ezek miatt.
Tehát akkor gyártási hiba nem létezik.
az ami ennyi év után jönne elő, az nem gyártási hiba. természetesen van, de autóalkatrészeket nem igazán javítanak, megy selejtbe. oylan szigorú minőségi követelmények vannak, hogy van, hogy korábban gyárott termékeket, amik még nem kerültek kiszállításra, de akár a kamiont visszafordítva is visszahozatják, és szétrobbantják és egyesével átnézik. hidd el maga a nyomógomb szerkezete hamarabb megy tönkre, mint a forrasztás elengedné.
vanank oylanok, ha van egy hiba, akkor elő kell idéznünk, azaz kapunk egy jó terméket, aztán nekiesünk. gyáron belül előfordulhat sérülés emberi figyelmetlenségből, de tudom, alig lehet lefeszegetni az alkatrészeket. majd egyszer szívesen elmesélem, de utána lehet olvasni, hogy sok minden függ a pasztától, ami forraszanyag, pici apró golyük, amiket felkennek egy stencilen kerezstül. fokozottan figyelnek, mióta van felbonta, állandó hőfokon és páratartalmon kell tartani. hiba előfordulhat, de azt kidobja a gép, vagy épp menetközben leperek az alkatrész.
persze van ellenpélda, mint hil talán ABS blokkja, vagy nem is tudom mi volt az, ahol látszik a hidegforrasztás. mégis autóba kötött ki, de akár lehetett az valami ív közben keletkezett hő miatt megolvadt a forraszanyag, aztán már nem kontaktolt normálisan.