Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-08-28 06:45 Polír

jokerface írta: Köszi fiúk
20€ volt a müsor. Kicsit több,mint 1 órát dolgozott vele. Azért ez jó órabér


hát és azért keveslem az időt. bér nem tudom a mosás is benne volt-e vagy csak a polír volt ennyi. mert azért mosásssal, egy 3 óra simán van egy minőségi munka. bár gondolom a tiéden nem is kellett annyit dolgozni, nem volt leharcolva...

YELLOW Elküldve: 2013-08-28 06:43 hangos a motor

Roli888 írta: Lenne még egy másik megoldás is az indítás utáni rövid zajra a blokban. Alkatrész-kereskedő ajánlotta hogy ne az olajszűrőnél lévő szelepet cseréljem le hanem van egy szelep mely a lánc feszítésének olajnyomását látja el (vagyis nem engedi el a nyomást mely a feszítést végezné, leállítás után se egy ideig). Ki mit gondol erről?


hát írtam hasonlót, igaz olajminőségi probléma miatt. de ha nyíregyi vagy miért nem viszed Nagy Mikihez el a gépet? nem kellene itt nekünk találgatnunk

YELLOW Elküldve: 2013-08-27 13:44 Krómozás, krómcsíkok

kzste írta: Sziasztok!

Króm keretet keresek ablakok köré (2002-es 320d sedan-ra). Ha valakinek volna eladó, kérem jelezze. Akár csere is mehet, az enyémen fekete van.


csak az itteni hirdetésekben kellett volna szétnézni, és voala

http://www.bmwfanatics.hu/apro...to=hemonoq

YELLOW Elküldve: 2013-08-27 13:37 Karosszéria (javítás?)

haka írta:
calibra írta: Sziasztok!

Az e46-om festék kódjára lennék kíváncsi.
Hol találom?


A motortérben szövegesen tuti ott van a jobb oldali részen a motorszámnál. Felül van elvileg kiszúrja a szemed Nekem legalább is ott van.


FL előttiben nem ugyanott van, vagyis úgy rémlik, mintha a jobb tornyon lenne, lentebb, vagy a balon lentebb. sőt valamiért vagy a jobb, vagy a bal első ajtó keret is rémlik.
ha itt nincs, akkor lehet volt valami mókolás. de VIN kód alapján van VIN decoder a neten, elvileg.

ide írd be és megkapod gyárilag a színkódját

http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html

YELLOW Elküldve: 2013-08-27 13:20 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

kale írta: Sziasztok!

INPA-val kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Odáig már eljutottam, hogy sikerült csatlakozni pl. a motorvezérlőhöz, de sajnos pár modulhoz nem férek hozzá. Ezen kívül furcsállom azt is, hogy sem a battery sem az ignition visszajelző nem vált át csatlakozáskor. Valakinek valami ötlet? Előre is köszi!


szerintem kb 1-2 oldalt kellene visszaolvasnod

YELLOW Elküldve: 2013-08-27 07:22 Olajcsere

nickname írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: lassan itt az olajcsere, és elhatároztam, hogy csinálok egy blokk mosást.
igen szerettem volna a xado terméket kipróbálni, de itt helyben sehol nem kapni, rendelve, meg lenne vagy 3000 Ft-ba postával.

a tuskóban kapni a Wynn's termékét, 850Ft körül, neten is 750 körül mennek. arra gondoltam beleteszek egy ilyet. vélemény? elnézve főleg petróleumot tartalmaz, amit igazából az egyik motorokban jártas bmw-s kollégám is javasolt, hogy gazdaboltban vegyek petróleumot, és nyugodtan öntsem bele, ő maga is úgy csinálta, valóban jó lett az eredmény.
szerintetek? jó lesz ez nekem? valakinek esetleg negatív vélemény a tisztítóval kapcsolatban? (STP-t nem szeretnék az biztos)




Tulajdonképpen miért is van szükség a 80 ezret futott autódban - amit nem is igazán használsz - erre?

Sem gyakorlatban, sem (ál)tudományosan nem indokolja ezt semmi.

Unatkozol?




1. már 96ezernél járok
2. normális tisztességes olaj van benne, ami 10 +/-2ezrenként cserélve vagyon. de átlagban 10ezernek mondhatjuk.
3. lehet semmi nem indokolja, nem unatkozom, d eláttam egy csini tiszta blokkot, és megtetszett, igaz nem is a forgattyúsházban utazom
4. egyik ismerős, akit említettem már, pont ma kérdeztem, ő azt mondja 100ezer felett, ha addig nem volt tisztítózva, akkor felesleges már később, mert csak túl sok dzsuvát hordana pl a hidrotőkéhez.
5. azzal is tisztában vagyok, hogy a normálisabb olajak, ráadásul szintetikus olajak tartalmazzák azokat az adalékokat, amik a motort belül tisztán tartják, lebegtetik a dolgokat, oldószert tartalmaznak. bár haver úgy ajánlotta, hogy fele anyag a mostani olaj, jératás, majd le, aztán tescóban kapható iylen vipcar-os olaj bele, abbba a máésik fele, majd leenged, aztán mehet bele a jó olaj.


Tehát röviden és tömören unatkozol.


nem, nem unatkozok, hisz itt van nekem a fórum, és persze te is... de minek
őszinte leszek, mint szoktam, belül vegyesek az érzéseim, nem tudom használok-e vele, vagy épp el tudok-e rontani ezzel valamit. lehet veszek kínából, egy kis világítós endoszkópos kamerát és bekukkantok a dolgokba
igazából a kérdés, hogy más használta.-e már a terméket, mindegy miylen autóba, és hatásos volt-e?

YELLOW Elküldve: 2013-08-27 07:11 Olajcsere

kempelen írta:
YELLOW írta: lassan itt az olajcsere, és elhatároztam, hogy csinálok egy blokk mosást.
igen szerettem volna a xado terméket kipróbálni, de itt helyben sehol nem kapni, rendelve, meg lenne vagy 3000 Ft-ba postával.

a tuskóban kapni a Wynn's termékét, 850Ft körül, neten is 750 körül mennek. arra gondoltam beleteszek egy ilyet. vélemény? elnézve főleg petróleumot tartalmaz, amit igazából az egyik motorokban jártas bmw-s kollégám is javasolt, hogy gazdaboltban vegyek petróleumot, és nyugodtan öntsem bele, ő maga is úgy csinálta, valóban jó lett az eredmény.
szerintetek? jó lesz ez nekem? valakinek esetleg negatív vélemény a tisztítóval kapcsolatban? (STP-t nem szeretnék az biztos)




Tulajdonképpen miért is van szükség a 80 ezret futott autódban - amit nem is igazán használsz - erre?

Sem gyakorlatban, sem (ál)tudományosan nem indokolja ezt semmi.

Unatkozol?




1. már 96ezernél járok
2. normális tisztességes olaj van benne, ami 10 +/-2ezrenként cserélve vagyon. de átlagban 10ezernek mondhatjuk.
3. lehet semmi nem indokolja, nem unatkozom, d eláttam egy csini tiszta blokkot, és megtetszett, igaz nem is a forgattyúsházban utazom
4. egyik ismerős, akit említettem már, pont ma kérdeztem, ő azt mondja 100ezer felett, ha addig nem volt tisztítózva, akkor felesleges már később, mert csak túl sok dzsuvát hordana pl a hidrotőkéhez.
5. azzal is tisztában vagyok, hogy a normálisabb olajak, ráadásul szintetikus olajak tartalmazzák azokat az adalékokat, amik a motort belül tisztán tartják, lebegtetik a dolgokat, oldószert tartalmaznak. bár haver úgy ajánlotta, hogy fele anyag a mostani olaj, jératás, majd le, aztán tescóban kapható iylen vipcar-os olaj bele, abbba a máésik fele, majd leenged, aztán mehet bele a jó olaj.

YELLOW Elküldve: 2013-08-26 17:23 Belsõ

Lacza írta:
tomy1228 írta:
YELLOW írta:
Lacza írta: Sziasztok,

gondolkoztam rajta, hogy a vicc rovatba írjam-e...
A következő történt: egy méretes fékezés során a hátsó utasom telefonja a hátsó ülésről lezúgott, na hová? Egészen pontosan az első ülés alatti szellőző járatba és mivel autópályán történt és nem álltam meg rögtön, a fékezések hatására bemászott szépen az első szőnyeg közepéig.

Valakivel történt már hasonló és esetleg van használható ötlete?


tolass jó gyorsan, egy semleges úton, ahol nem okozol bajt, oszt satu fék, majd kicsúszik hátra a telefon nekem ez logikus


Na ezt már nekem is sikerült összehozni,próbáltam én is mindennel kipiszkálni de reménytelen volt aztán jött a tolatós megoldás és az bejött!


Az a baj, hogy szerintem nagyon előre csúszott. A tolatóst is próbáltam már (bár nem több százszor, csak párszor), meg felmásztam Hűvösvölgyből a Normafára intenzív gyorsításokkal tarkítva, meg úgy tolattam be a mélygarázsba ütemes fékezésekkel, hátha felveszi a ritmust, de semmi hatás. Még mondjuk próbálkozom ezekkel, de ha valakinek lenne ötlete legalább arról, hogy milyan alakú a vezető ülés alatti szellőző cső, akkor rámennék a horgászós témára is, hátha... Előre is köszi!

Nevetséges az egész, de úgy látszik tényleg nem egyedi! Mindenkinek ajánlom valami védekezés létesítését a nyílásra! A második eset megoldását nem szeretném
http://www.bimmerfest.com/foru...p?t=441369
http://atom.blog.hu/2010/07/02/iphone_es_bmw


szerintem nekem anno onnan jött elő egy osztrák csomagolt vékonykolbász

YELLOW Elküldve: 2013-08-26 14:33 Autóvásárlás

ZoleeSRB írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
duga írta: Na, akkor mégegszer, elnézéseteket kérem...

Szóval:

Sziasztok!

Kinéztem egy jónak tünő gépet, érdekelne, hogy első blikkre mi a véleményetek róla?
Illetve tudtok-e Tolna megyében profi BMW szakit, aki pöpec módon átnézné nekem a járgányt?

hasznaltauto.hu/auto/bmw/320/bmw_320d_touring-7128410


A bal eleje is sérült (lökhárító, lámpamosó). Érdekes, hogy pont az ajtó sérülése nincs lefényképezve...
Első tulaj, 2005-ös évjárat, L-es rendszám?


első magyar tulaj
amúgy akm is tutti sántít, megint az ülésekre hivatkozva...


Neked ülés fétised van?


aha

YELLOW Elküldve: 2013-08-26 14:17 Autóvásárlás

b_imi írta:
duga írta: Na, akkor mégegszer, elnézéseteket kérem...

Szóval:

Sziasztok!

Kinéztem egy jónak tünő gépet, érdekelne, hogy első blikkre mi a véleményetek róla?
Illetve tudtok-e Tolna megyében profi BMW szakit, aki pöpec módon átnézné nekem a járgányt?

hasznaltauto.hu/auto/bmw/320/bmw_320d_touring-7128410


A bal eleje is sérült (lökhárító, lámpamosó). Érdekes, hogy pont az ajtó sérülése nincs lefényképezve...
Első tulaj, 2005-ös évjárat, L-es rendszám?


első magyar tulaj
amúgy akm is tutti sántít, megint az ülésekre hivatkozva...

YELLOW Elküldve: 2013-08-26 12:42 Autóvásárlás

duga írta: Sziasztok!

Lassan eljutottam odáig, hogy megvegyem régi vágyamat.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-7128410
Vélemények? Tolna megyében tudtok valaki profi szerelőt, aki átnézné nekem?



nem jó a link...

YELLOW Elküldve: 2013-08-26 12:08 BMW kulcsok

nickname írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Nyomtatott áramkörről biztos nem pottyan csak úgy le valami ott. Az tuti, a mikrokapcsolók meg elengednek a nyomkodástól, de az áramkörbe tuti belefutott a csavarhúzó a szétfeszítésnél, mert nem egyszerű szétvágni, és hamar megszaladhat a valami a kezünkbe. Erről csak úgy nem válnak le a bele olvasztott akármik, kivéve a gombok, vagy max ha ráugrok.

http://i122.photobucket.com/al...ompare.jpg


igen a nyomógomb esetleg elenged, de ha nyomod az is érinkezik, mert a kontaktot átadja, hacsak nincs szarrá oxidálva. lehet csak egy kulcselektronika, de szigorú az ellenőrzés. van hőprofil, amit hideg, melegpont alapján állítanak be. van gép ami akár másfélperc alatt 2500 alkatrészt átnéz, forarsztásra, felfutásra, lábelemelkedésre, meg sorolhatnám (ezzel foglalkozom), ha van hiba egy QC ellenőrzi, vagy ha nincs hiba is vannak alkatrészek, amiket szemmel mikroszkóp, vagy nagyító alatt kell megvizsgálni. ezek után még két teszten is végigmennek, ami megnézi megfelelő értékű alkatrészek vannak, nincs-e belső hiba az alkatrészekben, be/kimeneti értékeket mér, aztán funkciós teszt, ahol gombokat ellenőriznek, azt csinálja-e amit kell, olyan értékeket küld-e amit kell, stb. ráadásul gombnyomásnál emberi erővel nyomja a gombot. sőt ha konkrétan az adott helyen szerelik bele a házba, akkor utána is van ellenőrzés. ha bármi gond lenne, simán kibukik. most pont autóipari gyáregységben dolgozom, szóval oda van figyelve, a legdrágább porsche, ferrari, maseratti autóktól a dájcsija logan-ig gyártunk bizonyos termékeket. nem szarral van gurigázva.
igen mondhatnánk, hogy az ólommentes forrasztás, nem olyan tartós, de bizony autóiparban sok helyen kell még az ólmos forarsztás, pont ezek miatt.



Tehát akkor gyártási hiba nem létezik.


az ami ennyi év után jönne elő, az nem gyártási hiba. természetesen van, de autóalkatrészeket nem igazán javítanak, megy selejtbe. oylan szigorú minőségi követelmények vannak, hogy van, hogy korábban gyárott termékeket, amik még nem kerültek kiszállításra, de akár a kamiont visszafordítva is visszahozatják, és szétrobbantják és egyesével átnézik. hidd el maga a nyomógomb szerkezete hamarabb megy tönkre, mint a forrasztás elengedné.
vanank oylanok, ha van egy hiba, akkor elő kell idéznünk, azaz kapunk egy jó terméket, aztán nekiesünk. gyáron belül előfordulhat sérülés emberi figyelmetlenségből, de tudom, alig lehet lefeszegetni az alkatrészeket. majd egyszer szívesen elmesélem, de utána lehet olvasni, hogy sok minden függ a pasztától, ami forraszanyag, pici apró golyük, amiket felkennek egy stencilen kerezstül. fokozottan figyelnek, mióta van felbonta, állandó hőfokon és páratartalmon kell tartani. hiba előfordulhat, de azt kidobja a gép, vagy épp menetközben leperek az alkatrész.

persze van ellenpélda, mint hil talán ABS blokkja, vagy nem is tudom mi volt az, ahol látszik a hidegforrasztás. mégis autóba kötött ki, de akár lehetett az valami ív közben keletkezett hő miatt megolvadt a forraszanyag, aztán már nem kontaktolt normálisan.

YELLOW Elküldve: 2013-08-26 11:58 Olajcsere

lassan itt az olajcsere, és elhatároztam, hogy csinálok egy blokk mosást.
igen szerettem volna a xado terméket kipróbálni, de itt helyben sehol nem kapni, rendelve, meg lenne vagy 3000 Ft-ba postával.

a tuskóban kapni a Wynn's termékét, 850Ft körül, neten is 750 körül mennek. arra gondoltam beleteszek egy ilyet. vélemény? elnézve főleg petróleumot tartalmaz, amit igazából az egyik motorokban jártas bmw-s kollégám is javasolt, hogy gazdaboltban vegyek petróleumot, és nyugodtan öntsem bele, ő maga is úgy csinálta, valóban jó lett az eredmény.
szerintetek? jó lesz ez nekem? valakinek esetleg negatív vélemény a tisztítóval kapcsolatban? (STP-t nem szeretnék az biztos)

YELLOW Elküldve: 2013-08-26 11:51 hangos a motor

Roli888 írta:
YELLOW írta:
ZoleeSRB írta:
Roli888 írta: Hellosztok! Lenne egy érdeklődésem, ki mit gondolna erre a zaj forrásra a motorban indítás után! E 36-os 318i (benzines)a paripa.Indítás után olyan csörgés hangot ad, mintha dízel lenne. Ez nagyon gyorsan abba is marad, csak mégis zavar hogy mi lehet a baja. Hidrotőke nem lehet az nem múlna ilyen hamar el (mármint a csörgés). Ha pedig leállítás után nem sokkal indítok akkor nincs olyan csúnya hangja. Ezt csak akkor csinálja ha már kb egy fél óra telt el a leállítás után. Valami olajnyomásra gondolok hogy elengedné az egyik alkatrész és pl a lánc feszítője nem látja el a feladatát. De ez csak egy tip. Ki mit gondol erről? Ez a jelenség olyan három másodpercig tart. Utána szépen jár a motor.


Szerintem hidrotőke, mivel pár másodpercig még nem kap olajat csattog,amikor meg már megkapja elhallgat. Melegen meg még ott az olaj, nem folyt vissza azért nem csattog.


ja tutti az lesz. haver mindig úgy csinálta, hogy hidegen nem indított rá, csak indítózott, de mielőtt beindult volna, le is vetet a gyújtást. mondjuk neki pöccre sosem indult 2-3-at tekert a gép. ezt azért csinálta, hogy 2 ilyen indítózás alatt nyomott fel némi olajat és úgy nem volt hangja. persze ez nem jó, csak ő nem akart hidrotőkét cserélni.
próbaképpen, bár nem javaslom személy szerint, de van ilyen hidrotőke tisztítő cucc, kb mint a motormosó adalék, aztán olajcsere. talán segít, bár nem hiszem, hogy dzsuvás lenne, ha később elhallgat. az érdekesség, hogyamúgy iylen jelenséget túl híg és túl sűrű olaj is tud okozni.


Köszönöm a válaszokat. Azért írtam hogy nem hiszem hogy hidrotökés, mert a haverom motorja az és teljesen más hangot ad ki magából. De ettől még lehet az Bár az olaj is 10W40-es, egy éves Castrol magnatec. Tovább figyelem majd a gépet, hátha betudnánk lőni a zaj forrását.


az egyik gond, hogy magnatec van benne, ha egy éves, már rég cserélném, de bármit csak ne ezt rakj bele. ha full szar a hidrotőke, akkor feszt csinálja, mert nem tud működni, max szétbaxa a vez.tengelyt. valóban iylenkor kenési gond lehet, hogy az olaj későn jut el. lehet egy véknyabb 5w-40-es olajjal meg kéne próbálni a dolgot. akár lehet a láncfeszítő is, de az is az olajjal függ össze, oda is kell oylajnyomás, amíg nem ér el, addig valószínű nem is nagyon feszít. legalábbis gondolom nálad is így van. de ez lehet egy eltömődött olajvezeték, amin nehezen tudja átnyomni azolajat, ezért későn ér oda, ahova kellene. valószínű én megkockáztatnék egy blokk mosást belölről adalékkal, aztán valami normális olajat beletenni.

YELLOW Elküldve: 2013-08-26 11:39 BMW kulcsok

anubisz írta: Nyomtatott áramkörről biztos nem pottyan csak úgy le valami ott. Az tuti, a mikrokapcsolók meg elengednek a nyomkodástól, de az áramkörbe tuti belefutott a csavarhúzó a szétfeszítésnél, mert nem egyszerű szétvágni, és hamar megszaladhat a valami a kezünkbe. Erről csak úgy nem válnak le a bele olvasztott akármik, kivéve a gombok, vagy max ha ráugrok.

http://i122.photobucket.com/al...ompare.jpg


igen a nyomógomb esetleg elenged, de ha nyomod az is érinkezik, mert a kontaktot átadja, hacsak nincs szarrá oxidálva. lehet csak egy kulcselektronika, de szigorú az ellenőrzés. van hőprofil, amit hideg, melegpont alapján állítanak be. van gép ami akár másfélperc alatt 2500 alkatrészt átnéz, forarsztásra, felfutásra, lábelemelkedésre, meg sorolhatnám (ezzel foglalkozom), ha van hiba egy QC ellenőrzi, vagy ha nincs hiba is vannak alkatrészek, amiket szemmel mikroszkóp, vagy nagyító alatt kell megvizsgálni. ezek után még két teszten is végigmennek, ami megnézi megfelelő értékű alkatrészek vannak, nincs-e belső hiba az alkatrészekben, be/kimeneti értékeket mér, aztán funkciós teszt, ahol gombokat ellenőriznek, azt csinálja-e amit kell, olyan értékeket küld-e amit kell, stb. ráadásul gombnyomásnál emberi erővel nyomja a gombot. sőt ha konkrétan az adott helyen szerelik bele a házba, akkor utána is van ellenőrzés. ha bármi gond lenne, simán kibukik. most pont autóipari gyáregységben dolgozom, szóval oda van figyelve, a legdrágább porsche, ferrari, maseratti autóktól a dájcsija logan-ig gyártunk bizonyos termékeket. nem szarral van gurigázva.
igen mondhatnánk, hogy az ólommentes forrasztás, nem olyan tartós, de bizony autóiparban sok helyen kell még az ólmos forarsztás, pont ezek miatt.