Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-08-24 20:07 Féktárcsa és fékbetét

andree írta:
YELLOW írta: no gyerökök... annyit magyaráztam, hogy, nem hallottam még BMW féket sípolni, erre tessék.
ATE PowerDISC, ATE betétek.

ami érdekes, hogy mintha ma kezdte volna el, de nem mindig csinálja, hiába próbálom, finoman, erősebben, lassabb, gyorsabb tempóban, semmi. ma kb 3x hallottam, mind 3 esetben lassú tempo volt, az egyik esetben balra tekert kormánnyal az tutti, a többire nem emlékszem. mi a pénisztől lehet vajon? nem fékeztem el, ha valami kavics lenne az nyomot hagyna a tárcsén, semmi érdekeset nem veszek észre a tárcsákon.


A kavics nem feltétlenül hagy nyomot! Tapasztalat.


az a baj, hogy nem kavicsos a hangja. nagyon szép vékony sípszerű. fingom nincs mi kínja lett, főleg ha provokálom nem csinálja...

YELLOW Elküldve: 2013-08-24 20:05 320d Motor

toki24 írta: Hali.

Ő az én bömbölőm. Kérdés hogy ez a mérő a valós fogyit mutatja?! padlózva felugrik 20literre ... aztán persze lejjebb megy jóval. Illetve az ASC gomb az mittakar?





a mérő ami mutatós, az pillanatnyi fogyi mérő, tájékoztató jelelgű, benyásnál elég pontos az is.
ASc a kipörgésgátló gombja, ha megnyomod kikapcsol.

YELLOW Elküldve: 2013-08-24 20:03 help:)

Tomiii723 írta: Üdv!
Valaki gyorsan tudna segíteni mi lehet a gond vagy hogyan lehetne gyorsan megcsinálni? Egyszer csak elment a gáz, tehát beesett a pedál és innentől semmi, mit tudnák csinálni vele, hogy jó legyen?


a gázpedálnál lévő burkolatot kéne szétvenni. ha minden igaz neked elektromos a gázpedálod, valószínű a rugó akadt szét, ami ellentart. szerintem.

YELLOW Elküldve: 2013-08-24 19:54 Féktárcsa és fékbetét

no gyerökök... annyit magyaráztam, hogy, nem hallottam még BMW féket sípolni, erre tessék.
ATE PowerDISC, ATE betétek.

ami érdekes, hogy mintha ma kezdte volna el, de nem mindig csinálja, hiába próbálom, finoman, erősebben, lassabb, gyorsabb tempóban, semmi. ma kb 3x hallottam, mind 3 esetben lassú tempo volt, az egyik esetben balra tekert kormánnyal az tutti, a többire nem emlékszem. mi a pénisztől lehet vajon? nem fékeztem el, ha valami kavics lenne az nyomot hagyna a tárcsén, semmi érdekeset nem veszek észre a tárcsákon.

YELLOW Elküldve: 2013-08-24 13:27 Autóvásárlás

ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta: Erről vélemény?http://www.hasznaltauto.hu/aut...yv-6648102

és ez:http://www.hasznaltauto.hu/aut...__-7165428


az első itt is regisztrálva van, szép nagyon, talán 2,8-ról indult az ára, egy ideje hirdetve van. a kérdés, hogy a magas ár miatt nem megy el, vagy esetleg gond is van.

szép a másik is de totál eltérő kategória a kettő kasztniban. hát akár valós is lehet a km, de akkor sok ki-be szállás volt.

meg kell nézni, képről szép mindkettő.


M3 az itt van zalába,nem rossz kocsi lehet,gondolom azért szereti a benzint,csak azon töprengek,milyen alkatrészárai lehetnek,és mennyire megbízható?


miylen M3? én két 30d-t látok, egy coupe-t és egy touring-ot

YELLOW Elküldve: 2013-08-24 13:19 Autóvásárlás

ember84 írta: Erről vélemény?http://www.hasznaltauto.hu/aut...yv-6648102

és ez:http://www.hasznaltauto.hu/aut...__-7165428


az első itt is regisztrálva van, szép nagyon, talán 2,8-ról indult az ára, egy ideje hirdetve van. a kérdés, hogy a magas ár miatt nem megy el, vagy esetleg gond is van.

szép a másik is de totál eltérő kategória a kettő kasztniban. hát akár valós is lehet a km, de akkor sok ki-be szállás volt.

meg kell nézni, képről szép mindkettő.

YELLOW Elküldve: 2013-08-24 12:16 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

batigol09 írta:
YELLOW írta:
batigol09 írta:
Tano írta:
jons írta:
batigol09 írta: Sziasztok!
Lenne egy jó vételem e46 ra, 7x16 osak a felnik, et 20. Rámegy a gépezetre?
köszönöm!


ET46 a gyári. Nem lesz az igazi...


7" széles felninél ez még nem gond, 2,5 centivel lesz kintebb, ami még belefér.



köszi a válaszokat, megvettem téli keréknek, mêg úton vannak a felnik, remêlem tényleg nem kell árulnom majd... annyit olvastam, h az 5ös felnit nem lehet 3asra feltenni, ez igaz? mert ez ugye et 20 és az 5ös méret...


feltenni fel lehet, csak tehermentesítő gyűrű kell, mert az 5-ösnek nagyobb a felniközepe. az ET20 még el is fér, ha nem túl széles a felni.


7 coll széles. azt nem tudja vki, h mennyi a különbség, h milyen gyűrüt kell szereznem?

köszi


E46: 72,5mm ; E39: 74mm

bár nekem valamiért 72,4 és 76,6 rémlett
mondjuk én azt hittem az E39 és E38 egyforma, de csak az E39 lóg ki.
amúgy innen néztem:
http://www.kupfergumi.hu/felni/bmw.htm

YELLOW Elküldve: 2013-08-24 10:00 Legjobb nyári gumik...

írok már egy kicsit, mivel ide oda csepegtettem el infókat, most ide egyesítem, egy-két új infóval.

gumik BFGoodrich G-Force Profiler
elől: 225/45 R17 Made in Hungary (gondolom a michelin gyár nyíregyen)
hátul: 245/40 R17 Made in France

először az elsők lettek megvéve, először hátra kerültek fel, oka egyszerű hírtelen nem volt pénzem még egy párra, hátul nem sokat futottak, max 1000 km-t. Aztán jöttek a hátsók.
ahogy minden a helyére került, pont esős nap volt és be akartam forgatni az autót, kormány már kifordítva, erre a hátulja betapadt mint állat, az elejét meg tolta ki, mintha nem is tapadna. nyáron inkább a hátulja mászik. tehát a gumiból a magyar inkább melegben szárazon jobb, esőben hűvösebben a francia hátul.
és itt jön az érdekesség. kb 30ezer km-rel ezelőtt lett felrakva, de az első sokkal kopottab, holott RWD-n hátul jobban kopnak. ebből azt szűröm le, hogy a magyar és francia gumik keveréke, összetevője mégis más típuson belül. akárcsak a román barum, az is jobban kopik, kevésbbé tapad. a hátsók így 30ezer után is mintha újak lennének, nem tudok adatot, de hazamegyek mérek profilt. semmi repedés egyiken sem.



szerk.: szóval a mért profilmélység értékek ~30ezer km után: elől 6mm, illetve picivel alatta, hátul 6,5mm vagy felette picivel. bár szemre nekem sokkal nagyobbnak tűnik a hátsó, mint az első

YELLOW Elküldve: 2013-08-24 09:46 Keréknyomás

kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
J_Mate írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a guminyomás mérő a szelepbe van beleépítve vagy az autóba valahol? Nemsokára szeretnék téli gumikat venni és nem tudom, h ilyenkor olyan téli gumit kell venni, amibe ez bele van építve vagy ezt ilyenkor külön teszik bele? Segítséget előre is köszönöm!

Üdv mindenkinek


Szerintem neked már a DSC/ASR vezérlőd rendezi ezt a dolgot... semmi nincs a kerékben...

Legalábbis már 2003 végétől így volt... az enyémben sincs már semmi a kerékben és jeladó sem a kerékjárati ívben.



há de valaminek mérnie kell a nyomást, ami egy jeladós egység a felniben, nem így szokik lenni?


Így volt régen (RDC) és ha pontos nyomásérték kell, akkor így van ma is.

De itt csak guminyomás ellenörzésről van szó és ha nem lapos mind a négy gumid, akkor a négy kerék forgásából következtetni lehet a lapos gumira, ha a négyből egy kerék forgási sebessége különbözik... (RPA)

Ehhez elég a DSC vezérlő. Úgyis figyeli ezt a funkciót.



na felcsigáztál.
ugye ezt főleg a defektűrő gumikra találták ki, aminek ugye elég merev az oldalfala, így oda fontos a pontos érték mérése is, mivel anniyra nem lesz lapos, mint hagymányos társaik.
a másik ez az RPA, akkor ez nálam is működik ha van DSC? és ha full lapos a kerék, akkor bejelezne?


Az F30/F31-ben is RPA van.

Nálad az RPA nem 100%, mert 2002-ben még korábbi generációs DSC-t építettek az E46-ba és a bekötés miatt még ha DSC tömböt cserélnél sem tuti a jó működés.

Az RDC-hez pedig a fél autót be kéne kábelezni.

Még a 2004-es autókban sem magától érthető, mert ott is a DSC vezérlőjét kell cserélni, hiába kódolod fel az RPA nélkülire az autót. A műszerfalon megjelenik az ikon, de nem fog működni. De 2004-től legalább elég egy DSC vezérlő és 5 perc a kódoláshoz...



hát nem tom, nekem anno azt mondták, vagyis csodélkoztak rajta, hogy ilyen DSC-m van. elvileg a legújabb van benne, MK60 vagy mi hirtelen nem is tudom... DSCIII így szerepel az extrában, csak diagon mondta Miki, hogy jóféle van benne.


Nem kétlem, hogy jóféle van benne, de azóta adtak ki újabb verziót. A lényeg amit mondani szerettem volna:
Nem tudom - mert nem néztem utána - de rengeteg bekötési formát hoz ki a WDS a kapcsolási rajzok alapján. Lehet hogy csak csip-csup a különbség az évjáratok között, nem néztem utána. De ha a legkisebb variáció is létezik, akkor már bukott a dolog, mert a régi évjáratonál még RDC volt, rengeteg kábellel, 2004-től(évjárat szerint) meg már RPA. Tehát ha van különbség a bekötésben (a DSC bekötésére gondolok) akkor ott már a 'negyvenakárhány' vezetéket is át kell kötögetni vagy a lábaikat átrakosgatni...
Ezért a te esetedben utána kell járni keményen vagy vakon szerzel egy RPA-s DSC vezérlőt és beteszed, oszt' vagy működik vagy nem....

Nálam nem volt ilyen dilemma. Szereztem egy RPA-as DSC vezérlőt. Igaz szívtam mire kibogarásztam abból a feneketlen mélységből (mert a fékcsöveket abszolút nem akartam szétszedni), aztán 5 perc volt hogy megkapja az alvázszámot (csak, hogy kerek legyen ez is) és már ment is a dolog...

Nálad a korábbi évjárat miatt nem biztos, hogy ilyen egyszerű lenne... de a dolog nem bonyolult. Át kell nyálazni a DSC bekötési rajzát és ha egyezik a későbbi évjárattal, akkor nyerésen áll a dolog.

Érted akkor már mi a lényeg. Ha a generáció új vagy újabb is, még évjárat szerint átvariálhatták a lábak kiosztását.. nos ennek kurvára nem néztem utána, de azt láttam, hogy a WDS 'nagyonsok' változatot dob fel....


végülis annyira nem lényeg, de köszi az infókat. eddig is megvótam nélküle

YELLOW Elküldve: 2013-08-23 21:52 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

batigol09 írta:
Tano írta:
jons írta:
batigol09 írta: Sziasztok!
Lenne egy jó vételem e46 ra, 7x16 osak a felnik, et 20. Rámegy a gépezetre?
köszönöm!


ET46 a gyári. Nem lesz az igazi...


7" széles felninél ez még nem gond, 2,5 centivel lesz kintebb, ami még belefér.



köszi a válaszokat, megvettem téli keréknek, mêg úton vannak a felnik, remêlem tényleg nem kell árulnom majd... annyit olvastam, h az 5ös felnit nem lehet 3asra feltenni, ez igaz? mert ez ugye et 20 és az 5ös méret...


feltenni fel lehet, csak tehermentesítő gyűrű kell, mert az 5-ösnek nagyobb a felniközepe. az ET20 még el is fér, ha nem túl széles a felni.

YELLOW Elküldve: 2013-08-23 21:51 Üzemanyag fogyasztás

Szemy írta:
YELLOW írta:
Szemy írta:
YELLOW írta: kicsit idevág.

ugye az olajszervíz visszaszámláló a fogyasztási adatokból kalkulál.
22ezer km-ről indul, mikor ki van nullázva.
lassan elérem a 10ezer km-t a csere óta, de a számlálón még ~15.700km km van, ami azt jelenti, hogy ~3700 km-rel jobb vagyok.
pedig azért néha tényleg odaküldöm neki.


Teljesen stimmel a dolog. Nekem annak idejen 22500km-röl indult a visszaszamlalas, es altalaban 27000km-t tudtam menni vele. Neha en is odaleptem neki, de közel sem autoversenyzökent közlekedtem az uton es meg a sebesseghatarokat is igyekeztem betartni.

De ha mar a fogyasztasnal tartunk. Jelenleg igaz nem BMW gepjarmüvel rendelkezem (bar eröteljesen foglalkoztat a gondolat, hogy jövöre at kellene ülnöm egy 630i-be), de 3 literes dizel motorom van. Altalaban 140 km/h-val közlekedem az autopalyakon szigoruan tempomattal, es eddig 6,7-7,0 l/100km között voltak a fogyasztasaim. Tavaly decemberben viszont valahogy sikerült 6,1 l/100km fogyasztast produkalnom, amit a mai napig meg sem tudtam közeliteni es az okat sem talaltam meg. Mult heten voltam Budapesten, amikor is bekerültem egy oriasi dugoba: Nyugatitol a Deakra 50 perc alatt sikerült elernem (es persze a többi autosnak is), ez alatt 17,2 l/100km fogyasztast produkalt az auto.

Tehat hogy kinek mennyit fogyaszt az autoja, velemenyem szerint annyira sok szubjektiv es nem mindig nyomonkövethetö parameteren mulik, hogy exakt modon nem is igazan lehet összehasonlitani. Illetve olyan nagy a szoras, hogy elöre nehezen kalkulalhato a vegeredmeny.

Szemy


ha meglesz a 630i és erre jársz, akkor egy próbakörre nevezek jársz amúgy még tiszaújba?


2 hettel ezelött voltam 3 napot, legközelebb majd csak Karacsonykor leszek. Egyebkent tetszene az a 630i, csak a mostani autom sem tul öreg meg, nagyon jo allapotban van es viszonylag keves km is van benne, igy nem erne meg cserelni...raadasul nagyon meg is vagyok vele elegedve. Pedig jo lenne egy szivo soros hathengeres benzinmotort megizlelni, meg mielött teljesen megszünik letezni.

Szemy


legközelebb szóljál

YELLOW Elküldve: 2013-08-23 21:48 Keréknyomás

kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
J_Mate írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a guminyomás mérő a szelepbe van beleépítve vagy az autóba valahol? Nemsokára szeretnék téli gumikat venni és nem tudom, h ilyenkor olyan téli gumit kell venni, amibe ez bele van építve vagy ezt ilyenkor külön teszik bele? Segítséget előre is köszönöm!

Üdv mindenkinek


Szerintem neked már a DSC/ASR vezérlőd rendezi ezt a dolgot... semmi nincs a kerékben...

Legalábbis már 2003 végétől így volt... az enyémben sincs már semmi a kerékben és jeladó sem a kerékjárati ívben.



há de valaminek mérnie kell a nyomást, ami egy jeladós egység a felniben, nem így szokik lenni?


Így volt régen (RDC) és ha pontos nyomásérték kell, akkor így van ma is.

De itt csak guminyomás ellenörzésről van szó és ha nem lapos mind a négy gumid, akkor a négy kerék forgásából következtetni lehet a lapos gumira, ha a négyből egy kerék forgási sebessége különbözik... (RPA)

Ehhez elég a DSC vezérlő. Úgyis figyeli ezt a funkciót.



na felcsigáztál.
ugye ezt főleg a defektűrő gumikra találták ki, aminek ugye elég merev az oldalfala, így oda fontos a pontos érték mérése is, mivel anniyra nem lesz lapos, mint hagymányos társaik.
a másik ez az RPA, akkor ez nálam is működik ha van DSC? és ha full lapos a kerék, akkor bejelezne?


Az F30/F31-ben is RPA van.

Nálad az RPA nem 100%, mert 2002-ben még korábbi generációs DSC-t építettek az E46-ba és a bekötés miatt még ha DSC tömböt cserélnél sem tuti a jó működés.

Az RDC-hez pedig a fél autót be kéne kábelezni.

Még a 2004-es autókban sem magától érthető, mert ott is a DSC vezérlőjét kell cserélni, hiába kódolod fel az RPA nélkülire az autót. A műszerfalon megjelenik az ikon, de nem fog működni. De 2004-től legalább elég egy DSC vezérlő és 5 perc a kódoláshoz...



hát nem tom, nekem anno azt mondták, vagyis csodélkoztak rajta, hogy ilyen DSC-m van. elvileg a legújabb van benne, MK60 vagy mi hirtelen nem is tudom... DSCIII így szerepel az extrában, csak diagon mondta Miki, hogy jóféle van benne.

YELLOW Elküldve: 2013-08-23 19:47 Keréknyomás

kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
J_Mate írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a guminyomás mérő a szelepbe van beleépítve vagy az autóba valahol? Nemsokára szeretnék téli gumikat venni és nem tudom, h ilyenkor olyan téli gumit kell venni, amibe ez bele van építve vagy ezt ilyenkor külön teszik bele? Segítséget előre is köszönöm!

Üdv mindenkinek


Szerintem neked már a DSC/ASR vezérlőd rendezi ezt a dolgot... semmi nincs a kerékben...

Legalábbis már 2003 végétől így volt... az enyémben sincs már semmi a kerékben és jeladó sem a kerékjárati ívben.



há de valaminek mérnie kell a nyomást, ami egy jeladós egység a felniben, nem így szokik lenni?


Így volt régen (RDC) és ha pontos nyomásérték kell, akkor így van ma is.

De itt csak guminyomás ellenörzésről van szó és ha nem lapos mind a négy gumid, akkor a négy kerék forgásából következtetni lehet a lapos gumira, ha a négyből egy kerék forgási sebessége különbözik... (RPA)

Ehhez elég a DSC vezérlő. Úgyis figyeli ezt a funkciót.



na felcsigáztál.
ugye ezt főleg a defektűrő gumikra találták ki, aminek ugye elég merev az oldalfala, így oda fontos a pontos érték mérése is, mivel anniyra nem lesz lapos, mint hagymányos társaik.
a másik ez az RPA, akkor ez nálam is működik ha van DSC? és ha full lapos a kerék, akkor bejelezne?

YELLOW Elküldve: 2013-08-23 15:24 Keréknyomás

kempelen írta:
J_Mate írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a guminyomás mérő a szelepbe van beleépítve vagy az autóba valahol? Nemsokára szeretnék téli gumikat venni és nem tudom, h ilyenkor olyan téli gumit kell venni, amibe ez bele van építve vagy ezt ilyenkor külön teszik bele? Segítséget előre is köszönöm!

Üdv mindenkinek


Szerintem neked már a DSC/ASR vezérlőd rendezi ezt a dolgot... semmi nincs a kerékben...

Legalábbis már 2003 végétől így volt... az enyémben sincs már semmi a kerékben és jeladó sem a kerékjárati ívben.



há de valaminek mérnie kell a nyomást, ami egy jeladós egység a felniben, nem így szokik lenni?

YELLOW Elküldve: 2013-08-23 14:44 Társalgó

kempelen írta: https://www.youtube.com/watch?...1zax9rrmes


jajj lelkem, nem rég raktam a viccesbe