Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-05-28 19:38 Autóvásárlás

Pocses írta:
sunyman írta: sziasztok! erről mi a véleményetek?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...8i-6915916
valami infót ami nagyon fontos mielőtt megvenném!


Első "blikkre" szépen egyben van. Mindenképp vigyél olyan embert aki vágja a témát lehetőleg karosszéria és motor terén is. Bakokat is vigyél én is vittem feljártunk rá így minden tisztán látszott.
A termosztátra figyelj, ha üzem meleg a motor, akkor ha meghajtottad, nem csökkenhet a vízhőfok, álljon a mutató mint a cövek függőlegesen! Az ajtók alsó élét is nézd át, volt e javítva mert a küszöbön megáll az esővíz és kikezdheti az ajtóéleket na meg persze a műanyagborítás alatt a küszöböt is magát. Az alapjáratot is figyeld, hogy ne ingadozzon hanem szép egyenletes legyen. Egyenletlen alapjárat utalhat rossz trafóra.


ez egyben van? szemészhez beutaló neked...
nem véletlen ez az első lámpa ócsóbb vót mint a gyári, az eleje tutti törött, látszik a mocitetőn is, meg a szín sem stimm. pézt nem adnék érte.

YELLOW Elküldve: 2013-05-27 19:35 Business rádió kérdés

Pocses írta:
Tano írta:
Pocses írta: Szevasztok!

Végre 8 napja én is tulajdonosa vagyok egy E 46-nak, a nejem szintén nem kis örömére.
A segítségetek szeretném kérni, a rádió csatornát nem tudom hogyan lehet memorizálni.
Látom az m-gombot azzal is és persze hosszan nyomva magát az aktuális számot is nyomva tartottam de ha átkapcsoltam és vissza, akkor maradt a régi programozás szerinti csatorna.
Előre is nagyon köszönöm a segítséget.


Hm, pedig a kívánt csatornagombot hosszan nyomvatartva menti el az adót.


Köszi az infót, majd még próbálkozom vele. Megbontani nem szeretném, mert nagyon szépen egyben van igazából csak egy csatornát szerettem volna kicserélni.

Na rájöttem az aktuális számgomb kiválasztásával egyszerre kell nyomni a balra kereső gombot, így már memorizálja a kiválasztott frekvenciát.


hát ez így hülyeség. Tano jól írta. mindegy hol keresed a csatornát, akát az 5-ösön is állhatsz, ha megtalált egy frekit, ami kell, azt a 2-esre is be tudod állítani, csak hosszan kell nyomni a csatornát, amikor eltárolta egy pillanatra megnémul, ezzel jelezve a mentést.
amit te írsz, akár elképzelhető, akár logika is lehet benne. de az első módszer a hivatalos.

YELLOW Elküldve: 2013-05-27 19:31 BMW kulcsok

Tano írta:
Pocses írta: Az egyik távos kulcsom nem mindig indítja be az autót. De elég megkocogtatnom egy picit, és akkor indít. Mi lehet ennek az oka? El tud mozdulni a kulcsban bármi is? Mert ugye szét nem szedhető csak vágással és akkor ragasztani kell, b@rmolni meg ugye nem szeretnék.
Köszi.


Az attól függ, hogy neked melyik fajta van. 99-es az autód, így ha neked még nem a rombusz alakú, hanem a félköríves van, akkor abban elem található, amit tudsz cserélni mindenféle vagdosás nélkül ha már gyenge lenne benne.


de az elemgyengeség miatt beindul, az indításhoz, mármint az EWS-hez nem sok köze van az elemnek... a kis tárca kulcs is indítja az autót. neki inkább elpattant benne valami, tekercs, vagy kondi forrasztása. főleg ha mostanában leejtette, akkor valószínű.

YELLOW Elküldve: 2013-05-27 05:34 BMW kulcsok

Olivier1982 írta: Bocs ha volt mar, csak gyors segitseg kene. Bmw 325i Coupe E92 2006-os, a kulcs nyitja az ajtot de csukni nem csukja a gombal, a kozponti zarnak nincs baja mert automatikusan bezar menet kozben, meg belulrol a gombot lenyomva is mukodik. Angol oldalon irtak nezzem meg a biztiket, de azok is rendben vannak, volt aki azt mondta uj kulcsot kell rendelni a BMW-tol.... Mind 2 kulcsot probaltam de ugyanaz a helyzet. Nem tud valaki valami megoldast, ki szeretnek probalni mindent mielott uj kulcsot rendelek mert az azert nem 2Ft..

Koszi



lehet csak kell neki egy rátanítás. E90-92-nél pontosan nem tudom, hogy működik.

YELLOW Elküldve: 2013-05-26 21:19 Turbo

ute107 írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
squierbandi írta: szeva


mi a különbség a 2001-es 320D és a 150 lovas facelift turbója közt?

tehát ha találok olcsón facelift turbót,akkor akár azt is bele tudom tenni a gépba és működni fog vele?


az egyik mechanikus állítású, a másik elektromos. mármint a geometria állítása. ha jól tudom.


E46-on belül,az eu3-asoké vákuumos állítású,az eu4-eseké elektromos.



Így van ember84 írta jól, de nem ez a válasz rá. Yellow te most mellényúltál.

Facelift előtti és utáni vákumos vezérlésű turbók között van különbség.
Egyik GT15 a másik GT17....
Nagyobb méretű turbóval szerelték a facelifteseket. Ha jól tudom GT1746VA a faceliftes típus jelzése.



mint általában mindig
én emígy tudtam, hogy az adagolósok mech. (vákuum-os), CR-meg már elektronyosak. na megen tanultunk valamit. a méret is igaz, de azt a működési téma miatt meg sem említettem. de akkor ezekszerint az EU besorolásnak is van jelentősége...

YELLOW Elküldve: 2013-05-26 19:00 I. BIMMER KLUB MISKOLC BMW Találkozó (2013.06. 29-30.)

YELLOW Elküldve: 2013-05-26 17:26 Autóvásárlás

ombre9 írta: Sziasztok!

Mi a véleményetek a Franciaországból behozott autókról? Konkrétan erről lenne szó
http://www.hasznaltauto.hu/aut...km-6908261


a franciák tudnak ám hülyén közlekedni, mint olaszban. meg kell nézni, képről nem tűnik rossznak.

YELLOW Elküldve: 2013-05-26 14:31 Turbo

squierbandi írta: szeva


mi a különbség a 2001-es 320D és a 150 lovas facelift turbója közt?

tehát ha találok olcsón facelift turbót,akkor akár azt is bele tudom tenni a gépba és működni fog vele?


az egyik mechanikus állítású, a másik elektromos. mármint a geometria állítása. ha jól tudom.

YELLOW Elküldve: 2013-05-26 14:30 E46 futómű állítás

jons írta:
YELLOW írta: bár lehet amúgy semmi baja az a gátlónak nekem nem himbálózik, csak az érték nem fain...


Az értéknek semmi baja. A kérdés a fentebb indézett mondattal el is van döntve. Nem kell csinálni semmit. Megint nagyon ráérsz nekem az a meglátásom.



tévedés. csak nem tudom mitévő legyek. mert oké lemérik a gátlókat, de gyári értéket mérnek, ami azt jelenti gyári kerék, gyári rugó. bár azt mondták a rugó nem befolyásolja a mérést. csak akkor azt nem értem, ha engedünk le a gumi nyomásából miért lesz jó? mert rugózik az is. tehát csak van köze. az si rendben hogy ezzek a kerékkel és ültető rugóval nem jó az egyik értéke, a másik is határon van. de vajon ha full új gátlókat kapna, akkor vajon jobb lenne-e az érték. egy új autót elviszel megmérni, az sem lesz 100%-os.
ugye ezt szokták nézni hogyhimbálózik-e. nekem nem. szoktam nézni kiemelt zebrákon való áthajtás és némelyik autó, mint valami ladik a vízen. anno a kadett-unk fara is ilyen volt, ha lenyomta az ember.
viszont ami mellé jön nekem hang, lehet csak szilentblokk, ami új lesz mindenképp, és poliuretán, csak attól tartok, hogy a gátló is. 2 éve műszakin csak a jobbos gátlóval volt gond, semmi másra nem mondta, pedig faszául átnézték, éás akkor is ilyen volt. na most ezek után hova vigyem el, ahol nekem konkrétan emgmondják, nem rábökve, hogy ez vagy az a baja. az a baj basszus, már nem tudom kinek higgyem el. viszont ha rossz a futómű, akkor cserélni kell és kész.
amúgymeg ha ráérek, az miért fáj? szabadnapos vagyok, el van borulva, esik az eső, veteményezni nem lehet, strandolni nem lehet... na meg most van gyereknap

YELLOW Elküldve: 2013-05-26 13:14 E46 futómű állítás

ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta:
ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta:
ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta:
ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta: csak érdekelne a vélemény, én vacilálok.

van egy cég (lehet több is), amit ajánlottak, gátlókat újít fel. full szétszedik, kicserélnek belül alkatrészeket. több keménységi fokozatra tudnak csinálni, attól függ mire szeretnéd használni. akár rövidíteni is tudnak rajta.
nekem az a gondom, hogy a gyári gátlóm gázos, és ők olajosra alakítják. az olajostól félek mint a tűztől, lehet nem kellene. nem tudom. viszont árban a négy gátló felújítása anniyba lenne, mint 1db első gátló. amúgy ha nem gondolkoznék ezen, akkor Sachs gázos menne bele, lehet 6 hengeresé, bár az lehet rövidebb és akkor kutyacsont is kell. én őszintén szólva nem veszem észre, hogy rossz lenne, nem himbálózik, viszont már műszakin jelzett a jobb első visszaútra. a hátsók 48%-osak, ami 20-ig jó, az elsők-ből a balos is olyan 44% körül van, viszont itt 40% a határ. igaz nem is gyári kerékkel megyek műszakira sose, na meg lehet az ültetőrugó is közre játszik.
a felújítás mindenképp gazdaságos, többen ódákat zengenek róla, viszont félek kifossa majd az olajat, mint a TA gátlók
szóval ha valaki halottál már ilyen módszerekről, tapasztalatokról, azt szívesen veszem.


Hali!
Ha jól megcsinálják, akkor nem fossa ki az olajat. Amúgy a gyári gázos is olaj-gázos, tehát ha szar, akkor abból is kifolyhat az olaj.
A gáznak csupán annyi szerepe van, hogy már lefele is csillapít egy kicsit (az olaj meg ugye felfele) De ha jól tudom, akkor van olyan, aki fel tudja újítani úgy, hogy megmarad olaj-gázosnak (ennek utána kell kérdeznem). De ha csak olajos sem gond.
Viszont ha már a lehetőségeket említetted, akkor én a helyedben megfontolnám, hogy megcsinálom az elsőket állítható magasságúra. Ha már úgyis felújíttatod, akkor az csinálsz vele, amit akarsz. Állítható magasság:
1. levágathatod róla a rugótányért meg a kutyacsont tartókonzolját
2. csináltatsz egy menetes hüvelyt, amit rá tudsz húzni a teleszkópra és ráül a tetejére, illetve hozzá két anyát (egy tartó, egy kontra)
3. megcsinálod, hogy a gyári rugótányér illeszkedjen (ráüljön) az előbb említett anyára, így maradhat a gyári vagy ültető rugó
4. megtudod, hogy a rövidebb stabpálca mennyivel rövidebb és áthegeszteted a tartóját annyival lejjebb (itt el is oszlatnám a rövidebb stabilizátor-pálcával kapcsolatos félreértéseket. az oka annak, hogy valamelyikben rövidebb van, az annyi, hogy a rugótányért gyárilag lejjebb rakták, tehát nem fért el ott a tartó, ahol a hosszú stab-os verzióban van. így nem maradt más lehetőségük, lejjebb hegesztették a tartót, tehát rövidebb rúd kell)
5. veszel egy rövid kutyacsontot és azzal rakod össze
És már tekergetheted is oda, ahol tetszik


köszi a választ. hát akkor lehet maradok emellett, bár állítós verzió nem érdekel. állítólag ezt is oda-vissza csillapítósra tudják megcsinálni.
mondjuk amit nem értek, hogy oké tudnak keményíteni, meg akármilyenre, de ahhoz tudni kéne gyárilag milyen keménységű. és sok autónak tudni kéne. érted, hogy milyen értékhez képest kell keményebb mondjuk.


ezzel a keménység kérdéssel én is mindig ugyanígy voltam, kinek mi a kemény. de elvileg a gyári keménységgel tisztában vannak, meg ha nem totál szart viszel nekik, akkor szerintem azt is alapul tudják venni.
Ez úgy működik (kicsit leegyszerűsítve persze), hogy lefele mozgásnál átömlik az olaj egy nagy szelepen egy kamrába és onnan pedig egy kisebb áteresztő képességű szelepen keresztül lassabban jut vissza, így csillapít. a keménységet szerintem a szeleppel (milyen áteresztő képességű) illetve az olajjal (mennyire sűrü) tudja állítani. azt tudja, hogy milyen szelep, ill. milyen olaj volt benne eredetileg és ahhoz tud menni.


mivel montizok... ez nem pont így van.
a keménység a benne lévő olaj nyomásától fog függni, magyarán menniy olajat tesznek bele. amit te mondasz szelepet, azzal, azt lehet állítani, hogy milyen legyen a reakció, direktebb (gyorsabb) vagy lomhább, hogy pl a csillapítás végére mennyire keményedjen be, lassuljon be. ezzel tisztában vagyok, csak hogy ők, honnan tudnak és mivel mérik egy teló keménységét azt nem tudom.


nem tudom a montinál hogyan van, de autónál úgy, ahogy írtam. a viták elkerülése végett itt egy link is http://totalcar.hu/tesztek/lengescsilla/


akkor olvasd el, amúgy előtte javítottam a kommentem. a keménységét egy autós teleszkóp esetén a benne lévő olaj viszkozitása és annak menniysége tudja meghatározni. a cikban ahogy beleolvasgattam kicsit rosszul van megfogalmazva. az oké, hogy különböző szelepen keresztül megy át az olaj, vagy éppen gáz, de az a csillapító anyag sebességét változtatja meg. az egy dolog, hogy bekeményedik, inkább lelassul, mert az olaj nyomása feltorlódik. de ha az az olaj sűrűbb, akkor hamarabb bekeményedik, mivel hamarabb előáll az a nyomás, ugye a kisebb szelepen nehezebben tud áramolni.
én dolgoztam szelepekkel.
vegyünk egy levegős munkahengert. aminek ki és bemenetén is van egy folytószelep, ami ugyanaz, mint a telókban, csak kívül van és állítható. ha ráraksz mondjuk 6bar nyomást, az mindig 6bar lesz, attól függetlenül, hogy ezek a szelepek hogy vannak betekerve. a szelepekkel csak a munkahenger sebességét változtatod meg, betekerve csökken a levegő beáramlási, vagy kiáramlási útja, a nyomás ugyanannyi.
telónál tulajdonképpen, ha sűrűbb olajat raksz, és a szelepeket nem változtatod, akkor a munkapont eltolódik, hamarabb keményedik fel. ha azt akarod, hogy ugyanoylan legyen megoldható, de akkor a szelepek likán kell növelni. viszont a sűrűbb olaj hátránya, hogy hidegen besűrűsödik jobban, akár a motorolaj.


Itt mi olajos teleszkópról és autóról beszélünk. A cikkben tökéletesen leírják, hogy a szelepekkel meg a viszkozitással lehet a keménységet állítani (ahogy én is mondtam). De valójából tök ugyan ezt mondod te is! Ha az olaj áramlását gátolod (lassítod) akkor nagyobb erő kell ahhoz, hogy visszatérjen alaphelyzetbe, tehát keményebb. Az autónál a teleszkóp FELFELE (tehát az említett visszafele úton) csillapít!! Az a lényege, hogy a rugó ellen dolgozik, hogy az ne tudjon hirtelen visszamenni alaphelyzetbe (csillapít)!
A levegős futómű az más!!!! A montin meg nincs rugó, csak a teló. Az végzi el a rugó dolgát is ezért másképp működik.


má hogyne lenne rugó, csak épp belül van.
a light telókba nincs, ott full olaj, vagy levegő dolgozik, de azért a legtöbbben van rugó, max titánrugó a súly miatt.
na jó a lényeg, hogy szerintem lehet a felújítás mellett maradok, bár lehet amúgy semmi baja az a gátlónak nekem nem himbálózik, csak az érték nem fain...

YELLOW Elküldve: 2013-05-26 12:51 E46 futómű állítás

ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta:
ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta:
ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta: csak érdekelne a vélemény, én vacilálok.

van egy cég (lehet több is), amit ajánlottak, gátlókat újít fel. full szétszedik, kicserélnek belül alkatrészeket. több keménységi fokozatra tudnak csinálni, attól függ mire szeretnéd használni. akár rövidíteni is tudnak rajta.
nekem az a gondom, hogy a gyári gátlóm gázos, és ők olajosra alakítják. az olajostól félek mint a tűztől, lehet nem kellene. nem tudom. viszont árban a négy gátló felújítása anniyba lenne, mint 1db első gátló. amúgy ha nem gondolkoznék ezen, akkor Sachs gázos menne bele, lehet 6 hengeresé, bár az lehet rövidebb és akkor kutyacsont is kell. én őszintén szólva nem veszem észre, hogy rossz lenne, nem himbálózik, viszont már műszakin jelzett a jobb első visszaútra. a hátsók 48%-osak, ami 20-ig jó, az elsők-ből a balos is olyan 44% körül van, viszont itt 40% a határ. igaz nem is gyári kerékkel megyek műszakira sose, na meg lehet az ültetőrugó is közre játszik.
a felújítás mindenképp gazdaságos, többen ódákat zengenek róla, viszont félek kifossa majd az olajat, mint a TA gátlók
szóval ha valaki halottál már ilyen módszerekről, tapasztalatokról, azt szívesen veszem.


Hali!
Ha jól megcsinálják, akkor nem fossa ki az olajat. Amúgy a gyári gázos is olaj-gázos, tehát ha szar, akkor abból is kifolyhat az olaj.
A gáznak csupán annyi szerepe van, hogy már lefele is csillapít egy kicsit (az olaj meg ugye felfele) De ha jól tudom, akkor van olyan, aki fel tudja újítani úgy, hogy megmarad olaj-gázosnak (ennek utána kell kérdeznem). De ha csak olajos sem gond.
Viszont ha már a lehetőségeket említetted, akkor én a helyedben megfontolnám, hogy megcsinálom az elsőket állítható magasságúra. Ha már úgyis felújíttatod, akkor az csinálsz vele, amit akarsz. Állítható magasság:
1. levágathatod róla a rugótányért meg a kutyacsont tartókonzolját
2. csináltatsz egy menetes hüvelyt, amit rá tudsz húzni a teleszkópra és ráül a tetejére, illetve hozzá két anyát (egy tartó, egy kontra)
3. megcsinálod, hogy a gyári rugótányér illeszkedjen (ráüljön) az előbb említett anyára, így maradhat a gyári vagy ültető rugó
4. megtudod, hogy a rövidebb stabpálca mennyivel rövidebb és áthegeszteted a tartóját annyival lejjebb (itt el is oszlatnám a rövidebb stabilizátor-pálcával kapcsolatos félreértéseket. az oka annak, hogy valamelyikben rövidebb van, az annyi, hogy a rugótányért gyárilag lejjebb rakták, tehát nem fért el ott a tartó, ahol a hosszú stab-os verzióban van. így nem maradt más lehetőségük, lejjebb hegesztették a tartót, tehát rövidebb rúd kell)
5. veszel egy rövid kutyacsontot és azzal rakod össze
És már tekergetheted is oda, ahol tetszik


köszi a választ. hát akkor lehet maradok emellett, bár állítós verzió nem érdekel. állítólag ezt is oda-vissza csillapítósra tudják megcsinálni.
mondjuk amit nem értek, hogy oké tudnak keményíteni, meg akármilyenre, de ahhoz tudni kéne gyárilag milyen keménységű. és sok autónak tudni kéne. érted, hogy milyen értékhez képest kell keményebb mondjuk.


ezzel a keménység kérdéssel én is mindig ugyanígy voltam, kinek mi a kemény. de elvileg a gyári keménységgel tisztában vannak, meg ha nem totál szart viszel nekik, akkor szerintem azt is alapul tudják venni.
Ez úgy működik (kicsit leegyszerűsítve persze), hogy lefele mozgásnál átömlik az olaj egy nagy szelepen egy kamrába és onnan pedig egy kisebb áteresztő képességű szelepen keresztül lassabban jut vissza, így csillapít. a keménységet szerintem a szeleppel (milyen áteresztő képességű) illetve az olajjal (mennyire sűrü) tudja állítani. azt tudja, hogy milyen szelep, ill. milyen olaj volt benne eredetileg és ahhoz tud menni.


mivel montizok... ez nem pont így van.
a keménység a benne lévő olaj nyomásától fog függni, magyarán menniy olajat tesznek bele. amit te mondasz szelepet, azzal, azt lehet állítani, hogy milyen legyen a reakció, direktebb (gyorsabb) vagy lomhább, hogy pl a csillapítás végére mennyire keményedjen be, lassuljon be. ezzel tisztában vagyok, csak hogy ők, honnan tudnak és mivel mérik egy teló keménységét azt nem tudom.


nem tudom a montinál hogyan van, de autónál úgy, ahogy írtam. a viták elkerülése végett itt egy link is http://totalcar.hu/tesztek/lengescsilla/


akkor olvasd el, amúgy előtte javítottam a kommentem. a keménységét egy autós teleszkóp esetén a benne lévő olaj viszkozitása és annak menniysége tudja meghatározni. a cikban ahogy beleolvasgattam kicsit rosszul van megfogalmazva. az oké, hogy különböző szelepen keresztül megy át az olaj, vagy éppen gáz, de az a csillapító anyag sebességét változtatja meg. az egy dolog, hogy bekeményedik, inkább lelassul, mert az olaj nyomása feltorlódik. de ha az az olaj sűrűbb, akkor hamarabb bekeményedik, mivel hamarabb előáll az a nyomás, ugye a kisebb szelepen nehezebben tud áramolni.
én dolgoztam szelepekkel.
vegyünk egy levegős munkahengert. aminek ki és bemenetén is van egy folytószelep, ami ugyanaz, mint a telókban, csak kívül van és állítható. ha ráraksz mondjuk 6bar nyomást, az mindig 6bar lesz, attól függetlenül, hogy ezek a szelepek hogy vannak betekerve. a szelepekkel csak a munkahenger sebességét változtatod meg, betekerve csökken a levegő beáramlási, vagy kiáramlási útja, a nyomás ugyanannyi.
telónál tulajdonképpen, ha sűrűbb olajat raksz, és a szelepeket nem változtatod, akkor a munkapont eltolódik, hamarabb keményedik fel. ha azt akarod, hogy ugyanoylan legyen megoldható, de akkor a szelepek likán kell növelni. viszont a sűrűbb olaj hátránya, hogy hidegen besűrűsödik jobban, akár a motorolaj.

YELLOW Elküldve: 2013-05-26 11:27 Mi lehet a baj?

vikti írta: Sziasztok!
A gondom a következő : belül az autoban mikor gyorsitok olyan 1500-től 2500 fordulatig súgó hang hallatszik be a fűtés felett a légbeömlőkön olyan mint ha a ventillátor indulna be akkor de viszont semmi levegőt nem nyom a fúvókákon keresztül. De szerintem nem a ventillátor,csak nemtudok rájönni, hogy mi lehet az sosem találkoztam még ilyennel.
Diagnosztikára rátettem semmi olyan hiba nemvolt benne aminek ehhez köze lenne...
Szóval nemtudom milehet ez valaki ha tudna legyenszives segitsen.
Addigis köszönöm


egy szellem lesz ez

YELLOW Elküldve: 2013-05-26 11:26 E46 futómű állítás

ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta:
ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta: csak érdekelne a vélemény, én vacilálok.

van egy cég (lehet több is), amit ajánlottak, gátlókat újít fel. full szétszedik, kicserélnek belül alkatrészeket. több keménységi fokozatra tudnak csinálni, attól függ mire szeretnéd használni. akár rövidíteni is tudnak rajta.
nekem az a gondom, hogy a gyári gátlóm gázos, és ők olajosra alakítják. az olajostól félek mint a tűztől, lehet nem kellene. nem tudom. viszont árban a négy gátló felújítása anniyba lenne, mint 1db első gátló. amúgy ha nem gondolkoznék ezen, akkor Sachs gázos menne bele, lehet 6 hengeresé, bár az lehet rövidebb és akkor kutyacsont is kell. én őszintén szólva nem veszem észre, hogy rossz lenne, nem himbálózik, viszont már műszakin jelzett a jobb első visszaútra. a hátsók 48%-osak, ami 20-ig jó, az elsők-ből a balos is olyan 44% körül van, viszont itt 40% a határ. igaz nem is gyári kerékkel megyek műszakira sose, na meg lehet az ültetőrugó is közre játszik.
a felújítás mindenképp gazdaságos, többen ódákat zengenek róla, viszont félek kifossa majd az olajat, mint a TA gátlók
szóval ha valaki halottál már ilyen módszerekről, tapasztalatokról, azt szívesen veszem.


Hali!
Ha jól megcsinálják, akkor nem fossa ki az olajat. Amúgy a gyári gázos is olaj-gázos, tehát ha szar, akkor abból is kifolyhat az olaj.
A gáznak csupán annyi szerepe van, hogy már lefele is csillapít egy kicsit (az olaj meg ugye felfele) De ha jól tudom, akkor van olyan, aki fel tudja újítani úgy, hogy megmarad olaj-gázosnak (ennek utána kell kérdeznem). De ha csak olajos sem gond.
Viszont ha már a lehetőségeket említetted, akkor én a helyedben megfontolnám, hogy megcsinálom az elsőket állítható magasságúra. Ha már úgyis felújíttatod, akkor az csinálsz vele, amit akarsz. Állítható magasság:
1. levágathatod róla a rugótányért meg a kutyacsont tartókonzolját
2. csináltatsz egy menetes hüvelyt, amit rá tudsz húzni a teleszkópra és ráül a tetejére, illetve hozzá két anyát (egy tartó, egy kontra)
3. megcsinálod, hogy a gyári rugótányér illeszkedjen (ráüljön) az előbb említett anyára, így maradhat a gyári vagy ültető rugó
4. megtudod, hogy a rövidebb stabpálca mennyivel rövidebb és áthegeszteted a tartóját annyival lejjebb (itt el is oszlatnám a rövidebb stabilizátor-pálcával kapcsolatos félreértéseket. az oka annak, hogy valamelyikben rövidebb van, az annyi, hogy a rugótányért gyárilag lejjebb rakták, tehát nem fért el ott a tartó, ahol a hosszú stab-os verzióban van. így nem maradt más lehetőségük, lejjebb hegesztették a tartót, tehát rövidebb rúd kell)
5. veszel egy rövid kutyacsontot és azzal rakod össze
És már tekergetheted is oda, ahol tetszik


köszi a választ. hát akkor lehet maradok emellett, bár állítós verzió nem érdekel. állítólag ezt is oda-vissza csillapítósra tudják megcsinálni.
mondjuk amit nem értek, hogy oké tudnak keményíteni, meg akármilyenre, de ahhoz tudni kéne gyárilag milyen keménységű. és sok autónak tudni kéne. érted, hogy milyen értékhez képest kell keményebb mondjuk.


ezzel a keménység kérdéssel én is mindig ugyanígy voltam, kinek mi a kemény. de elvileg a gyári keménységgel tisztában vannak, meg ha nem totál szart viszel nekik, akkor szerintem azt is alapul tudják venni.
Ez úgy működik (kicsit leegyszerűsítve persze), hogy lefele mozgásnál átömlik az olaj egy nagy szelepen egy kamrába és onnan pedig egy kisebb áteresztő képességű szelepen keresztül lassabban jut vissza, így csillapít. a keménységet szerintem a szeleppel (milyen áteresztő képességű) illetve az olajjal (mennyire sűrü) tudja állítani. azt tudja, hogy milyen szelep, ill. milyen olaj volt benne eredetileg és ahhoz tud menni.


mivel montizok... ez nem pont így van.
a keménység a benne lévő olaj nyomásától fog függni, magyarán menniy olajat tesznek bele. amit te mondasz szelepet, azzal, azt lehet állítani, hogy milyen legyen a reakció, direktebb (gyorsabb) vagy lomhább, hogy pl a csillapítás végére mennyire keményedjen be, lassuljon be. ezzel tisztában vagyok, csak hogy ők, honnan tudnak és mivel mérik egy teló keménységét azt nem tudom.

szerk.: jah az olaj viszkozitását ki is hagytam, mint keménységi befolyásoló tényező

YELLOW Elküldve: 2013-05-26 10:59 E46 futómű állítás

ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta: csak érdekelne a vélemény, én vacilálok.

van egy cég (lehet több is), amit ajánlottak, gátlókat újít fel. full szétszedik, kicserélnek belül alkatrészeket. több keménységi fokozatra tudnak csinálni, attól függ mire szeretnéd használni. akár rövidíteni is tudnak rajta.
nekem az a gondom, hogy a gyári gátlóm gázos, és ők olajosra alakítják. az olajostól félek mint a tűztől, lehet nem kellene. nem tudom. viszont árban a négy gátló felújítása anniyba lenne, mint 1db első gátló. amúgy ha nem gondolkoznék ezen, akkor Sachs gázos menne bele, lehet 6 hengeresé, bár az lehet rövidebb és akkor kutyacsont is kell. én őszintén szólva nem veszem észre, hogy rossz lenne, nem himbálózik, viszont már műszakin jelzett a jobb első visszaútra. a hátsók 48%-osak, ami 20-ig jó, az elsők-ből a balos is olyan 44% körül van, viszont itt 40% a határ. igaz nem is gyári kerékkel megyek műszakira sose, na meg lehet az ültetőrugó is közre játszik.
a felújítás mindenképp gazdaságos, többen ódákat zengenek róla, viszont félek kifossa majd az olajat, mint a TA gátlók
szóval ha valaki halottál már ilyen módszerekről, tapasztalatokról, azt szívesen veszem.


Hali!
Ha jól megcsinálják, akkor nem fossa ki az olajat. Amúgy a gyári gázos is olaj-gázos, tehát ha szar, akkor abból is kifolyhat az olaj.
A gáznak csupán annyi szerepe van, hogy már lefele is csillapít egy kicsit (az olaj meg ugye felfele) De ha jól tudom, akkor van olyan, aki fel tudja újítani úgy, hogy megmarad olaj-gázosnak (ennek utána kell kérdeznem). De ha csak olajos sem gond.
Viszont ha már a lehetőségeket említetted, akkor én a helyedben megfontolnám, hogy megcsinálom az elsőket állítható magasságúra. Ha már úgyis felújíttatod, akkor az csinálsz vele, amit akarsz. Állítható magasság:
1. levágathatod róla a rugótányért meg a kutyacsont tartókonzolját
2. csináltatsz egy menetes hüvelyt, amit rá tudsz húzni a teleszkópra és ráül a tetejére, illetve hozzá két anyát (egy tartó, egy kontra)
3. megcsinálod, hogy a gyári rugótányér illeszkedjen (ráüljön) az előbb említett anyára, így maradhat a gyári vagy ültető rugó
4. megtudod, hogy a rövidebb stabpálca mennyivel rövidebb és áthegeszteted a tartóját annyival lejjebb (itt el is oszlatnám a rövidebb stabilizátor-pálcával kapcsolatos félreértéseket. az oka annak, hogy valamelyikben rövidebb van, az annyi, hogy a rugótányért gyárilag lejjebb rakták, tehát nem fért el ott a tartó, ahol a hosszú stab-os verzióban van. így nem maradt más lehetőségük, lejjebb hegesztették a tartót, tehát rövidebb rúd kell)
5. veszel egy rövid kutyacsontot és azzal rakod össze
És már tekergetheted is oda, ahol tetszik


köszi a választ. hát akkor lehet maradok emellett, bár állítós verzió nem érdekel. állítólag ezt is oda-vissza csillapítósra tudják megcsinálni.
mondjuk amit nem értek, hogy oké tudnak keményíteni, meg akármilyenre, de ahhoz tudni kéne gyárilag milyen keménységű. és sok autónak tudni kéne. érted, hogy milyen értékhez képest kell keményebb mondjuk.

YELLOW Elküldve: 2013-05-26 10:46 M43TU motor

horisz2 írta: Üdv!
Ez a M43TU motor van a 316i-ben és a 318i-ben is 105 ill. 118LE-vel!
Tudja valaki, hogy a kettő között mi a különbség?
Csak kíváncsi vagyok mitől erősebb a 318i 13Le-vel?
Köszi


lehet semmi különbség nincs... nem lehet tudni a németeknél, hogy mit, hogy... ugye az adózások miatt ott szoktak rafkózni. simán megadnak más köbcentit, vagy teljesítményt is ugyanannál a motornál.
vagy ugye egy időben a vw-nél volt, hogy az 1.9-es TDi motorok 130 lovasról 105 lovasra "butultak". a kereskedések ingyen töltötték vissza a másik progit, ezzel csábították a vásárlókat. persze a forgalmiban minden maradt a régi. lehet itt is csak ennyi van.
bár a TU jelzések csak az 1.9-es motoroknál volt az alap M43 az valóban 1.6-os hengerfejjel volt.