Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-03-09 21:12 gyári cd-és rádió

szotakdavid írta: Valaki megtudná mondani mi kell fl-elötti kocsiba h működjön Fl-utáni rádió??

Kaptam egy 2003-as kocsiból,de az antenna helye hiányzik róla..

Köszi előre is


nekem úgy rémlik van csatiátalakító hozzá. de lehet mással keverem.

YELLOW Elküldve: 2013-03-09 20:51 légzsak_

valter320d írta:

Ja ja csak átfutotam itt villamossági kapcsolási jeleket....na mindegy voltam egy szerelőnél nézte szervizből hívott embert mert nem volt hozzá műszere és olyat mondott hogy 30000 megcsinálja még jó hogy nem ugrottam bele mikor max 3000 vagy legyen 5000 de akkor már jók vagyunk ki lehet hozni kérdem én hol az igazság,szeretem magamnak csinálni a dolgokat de ebbe nem fogtam volna bele....Yess YELLOW Nem vágom a villamosságot Majdcsak megcsinálja valaki! Azé köszi srácok


inkább diaggal kapcsoltasd ki.
amúgy árban a két alkatrész kb 80ft-ból megvan, ha meg kell venni. aztán csak be kell kötni. összesen van 10perces munka megépítéssel együtt.

YELLOW Elküldve: 2013-03-09 20:41 alufelni

Striker írta: Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy milyen szerepe van a tehermentesítő gyűrűnek?
Mert én levettem az alufelnimet (17") és semmilyen gyűrű nem volt alatta lehet hogy nem minden felni alá kell?!
Nagy baj ha nincs vagy ez csak részletkérdés?


ha gyári E46 felnid van, vagy rávaló, akkor nem kell, ugyanis az agynak van kialakítva a perem. oda ül fel a felni közép körben. ez tarja terhet. ilyenkor a felnicsavaroknak csak tartószerepük van, a felni központos lesz.
pl ha E39 felnit tennél fel, és az ET miatt el is férne, annak a közepe nagyobb. ilyen esetben kell tehermentesítő gyűrű. ha nem rakod be, akkor a csavarok húzzák oda a felnit, ami valószínű excenteres lesz, vagyis hajintani fog, és nem egy életbiztosítás.

ha jó a felniközép, akkor nem kell a piros rész, mert a kéken ül a felni

YELLOW Elküldve: 2013-03-09 20:28 légzsak_

jrtom írta:
YELLOW írta:
valter320d írta:
zeno32 írta:
vikti írta: Na végre siekeresen meg lett csinálva a légzsák rendszer, de ezzel az áramkörrel sikerült csak:


Szia !Láttam az ülésfoglaltságot kiváltó áramkört. Kérdésem a 320d e90-be három vezetékes a csati hogyan kell bekötni . a régebbi típusokba csak két eres a csati , abban egyértelmű lenne! De nálam?

Köszi


Sziasztok
Nekem is ez a problem világit a piros légzsák lámpa!
e46 ezzel a módszerrel ki lehet iktatni vagy megjavítani?????
A jeleket magyarázzátok el légyszíves!
Látom hogy van ellenállás, a háromszög vizszintes nyillal az mi?
Delta kapcsolás?
hol van ez a hely a kocsiban ahová ezt kell beiktatni???
Az 1N4001 diódát kell beforrasztani vagy mindkettőt?
segítségeteket előre is köszönöm!


ha ilyeneket tudsz, hogy delta kapcsolás, akkor tudhatnád, hogy az elektromos váltóáramú motorokra vonatkozik. ráadásul utána leírod az 1N4001-et mint dióda. ha ott van a 3szög mellett, akkor vajon mi lehet?
úgy kell megépíteni, ahogy ezen az egyszerű kapcsolási rajzon van. valószínű azért van kék, fehér vonallal jelölve, mert ilyen kábel van a csatiban, ahova be kell kötni. ez egy párhuzamos kapcsolás. az 1N4001-en a katód lesz jelölve, ami ha nézed a K betű a diódában, azaz a 3szög tetején a vonal. kb enniy.


Szerintem meg inkább ne ő kösse be


ezt nem akartam írni... mondjuk Valter nem cseszett volna le érte, de már jobban meggondolom mit írok

YELLOW Elküldve: 2013-03-09 20:15 Nem tudom mi a baja az autómnak

Pintyi86 írta:
YELLOW írta:
Pintyi86 írta: Sziasztok nos lehúztam a légtómegmérőt most úgy hagytam több órára és javult nem mozog a az alapjárat elégé jól húz a kocsi csak sokat fogyaszt el lehet most pörgetni 6000ig YELLOW-nak lehet igaza van akkor most ez a baja ha ettől kisimult az alapjárat ?
ha vissza dugom légtömegmérő csatlakozást és kiolvasom az én hibaokod kialvósommal valami s/g levegő mérésnél alapjáraton össze viasza ugrál a számítógép mutató 4.7-4.9-5.2 padlógáznál csak 30 s/g ig megy el.
de nem írja a hibakód pontosan hogy légtömeg mérő de a p0170 hibakod több forumban ami nem bmw-és a részletes odb2 kod hibájának okainál is a maf-ot írja.


értelem szerűen többet fog fogyasztani, hisz minden fordulaton középértékkel számol, annyira jól még nem is fog menni minden esetben, hisz középértékkel számol. ha megszűnt a hiba, és kisimult a fordulat, akkor ez lesz a ludas.
még esetleg ha tovább boncolgatnám a dolgot, akár lehetne üzemanyag is, hosz mondjuk jól mér a légtömegmérő, de az injektor nem tud hozzá adni annyi anyagot, amit a computer szerint kéne. de ez már csak ilyen belemászás.
javaslom, ha tudsz szerezz egyet kölcsönbe próbaképp, vagy ezt ami benen van tisztítsd meg, pl a boltban vehető féktisztító spray-vel nem kell kefélni meg ilyenek. előtte esetleg kúton fújasd ki levegővel, aztán a spray. száradjon ki, mehet vissza. ha ez nem segít, akkor új tömegmérő.


szia !

így ha lehúztam akkor is leáll de legalább húz az autó rendesen pl: piros lámpánál pumpálni kell a gázt ez azért van mert le van húzva a légtömegmérő és be áll vészüzembe ?
vagy nem áthalna le ? mit kell produkáljon ha le van húzva a légtömeg mérő ? 5-6 gáz fröccs után be áll az alapjárat 700 körül és nem mozog. ha vissza rakom akkor meg 4000-fölé nem lehet elpörgetni és nem húz az autó meg ugrál az alapjárat.
ezt azért kérdem mert nem írja sehol egy hibakód kiolvasnál sem hibaként, hogy rossz lenne a légtömegmérő.

Még egy kérdés megbeszéltük a családdal lecserélem e kocsit nem akarok már annyit költeni rá vegyek hozzá útángyártótat 13K a vevőkódommal vagy bontott gyárit.



a lehúzott légtömegmérő annyit eredményez, hogy a fordulatnak jónak kell lennie, fogyasztás megnő, illetve nehezebben pörög fel a motor, de simának kell lennie a járásnak. neked ott még valamivel lesz gond. sokszor lambda hibát dob légtömegmérő hiba esetén is.

YELLOW Elküldve: 2013-03-09 20:11 légzsak_

valter320d írta:
zeno32 írta:
vikti írta: Na végre siekeresen meg lett csinálva a légzsák rendszer, de ezzel az áramkörrel sikerült csak:


Szia !Láttam az ülésfoglaltságot kiváltó áramkört. Kérdésem a 320d e90-be három vezetékes a csati hogyan kell bekötni . a régebbi típusokba csak két eres a csati , abban egyértelmű lenne! De nálam?

Köszi


Sziasztok
Nekem is ez a problem világit a piros légzsák lámpa!
e46 ezzel a módszerrel ki lehet iktatni vagy megjavítani?????
A jeleket magyarázzátok el légyszíves!
Látom hogy van ellenállás, a háromszög vizszintes nyillal az mi?
Delta kapcsolás?
hol van ez a hely a kocsiban ahová ezt kell beiktatni???
Az 1N4001 diódát kell beforrasztani vagy mindkettőt?
segítségeteket előre is köszönöm!


ha ilyeneket tudsz, hogy delta kapcsolás, akkor tudhatnád, hogy az elektromos váltóáramú motorokra vonatkozik. ráadásul utána leírod az 1N4001-et mint dióda. ha ott van a 3szög mellett, akkor vajon mi lehet?
úgy kell megépíteni, ahogy ezen az egyszerű kapcsolási rajzon van. valószínű azért van kék, fehér vonallal jelölve, mert ilyen kábel van a csatiban, ahova be kell kötni. ez egy párhuzamos kapcsolás. az 1N4001-en a katód lesz jelölve, ami ha nézed a K betű a diódában, azaz a 3szög tetején a vonal. kb enniy.

YELLOW Elküldve: 2013-03-09 07:24 légzsak_

m_attila írta:
Tano írta:
YELLOW írta: egyébként azért nagyon durva, hogy minden BMW-t érint előbb utóbb. más autónál valszeg nem így van megoldva. nem gondolkoztak még el ezen, hogy ez nem egy jó megoldás? még a mostani szériáknál is ez a gond...


Mivel más autósok nem írnak ide, így ezt nem fogjuk megtudni. De szerintem azoknál is hasonló megoldásokat használnak, nem hinném, hogy pont a BMW alkalmazna ilyen téren nagyon eltérő megoldást.


Azért azt megjegyezném, hogy több mint 10 bmw m volt, 36-ok 46- ok és e90 is, de nekem egyikben sem égett soha a légzsák lámpa.
Pedig volt közöttük 600.000km es is


nem volt ott valami kikapcsolva?

Tano: akárhányszor megismerek valaki új BMW-s arcot, és elkezdünk beszélgetni a hibáról, mindig feljön az ülésfoglaltság jelző az első hibák között. egy kicsit hegyesebb seggű csaj bepattan, akkor rögtön el kell neki szakadni?
meg lehetett volna oldani egy kapcsolóval is. gondolom ebben ilyen nyúlásmérő bélyeg van, hogy csak bizonyos súly felett jelez, ugye ha megnyúlik annyira, hogy az ellenállása meg nő a megfelelő értékre.

YELLOW Elküldve: 2013-03-08 16:49 Vicces :)

YELLOW Elküldve: 2013-03-08 16:24 alufelni

kempelen írta:
YELLOW írta:
bmw320 írta:
YELLOW írta:
bmw320 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: csatis1: pár adatot mondj el a felniről, legalább látják, hogy fér el, ha valaki hasonlóban gondolkozik. felni szélesség, átmérő, ET szám? milyen gumee van rajta?
köszi!


Már megtettem:
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...6-ala.html


köszi, meglestem a videjót is. kár, hogy dízel amúgy brutális!


Tényleg szép!
(Yellow kár hogy az autód benzines és 1.6! :lol



kár, hogy nem az enyémről beszélsz...


Ja nem voltam elég szakszerű: 1796-os csak nem tudtam eldönteni hogy köbcenti vagy évjárat?? (de azért az alapmotor az csak alapmotor)




ha évjárat, akkor a tiéd is annyi de ha megnyugtatlak, nekem a 20d sem több mint egy alapmotor. (kommersz na) de nekem nem fáj, hogy az enyém alap 4 hengeres... na indul a benzin vs. dízel...


Ezen csak te rágódsz ennyit Yellow. Ha a fejed tetejére állsz, akkor is az AY31 egy 316i marad.
Az igaz, a te autódnak is 1796 ccm a hengerürtertalma, de ennyi és itt véget is ér a történet.
Soha nem hallottam, hogy valaki pattogott volna a 318d-jével, hogy az tulajdonképpen egy 320d. Mindenki elfogadja a megváltoztathatatlant, persze téged kivéve.
Járj egyszer utána, hogy a típuskódod hanyadik a sorban a maga AY31-ével...

Jah, akinek tényleg 318i-je van az min pörög? Hogy az tulajdonképpen 320i, csak lehagytak róla két hengert? Aki pedig 325d-ben ül(mondjuk e90-ig bezárólag), az jól járt, meséli büszkén a 330d-seknek, mert ők hülyék a 325d is azonos hengerűrtartalomban.....

Pörögj nyugodtan....

Látod Csatis is nyugodtan alszik a 318d-vel...



én is nyugodtan alszok. és nem tudom feltűnt-e, hogy ki kezdte.. (de hát a dízeles önérzet ) nem én jöttem a kis szar motorral. leírtam, hogy kár hogy dízel. nem azt, hogy kár hogy 18d.
na csoki!

YELLOW Elküldve: 2013-03-08 15:07 Üzemanyag fogyasztás

dongo írta:
Hali!
Véleményem szerint nem kell aggódnod,amikor az enyém volt a szerelőmnél,akkor 23-as fogyasztás kimutatással hoztam el.Az aksi saru itt is lekerült. A nagy fogyasztás kimutatásnak az volt az oka,hogy járatta a motort,csak járatta és járatta,majd ment az utcában egy kört és még utána is járatta..... az elkoptatott üzemanyag arra a pár méterre levetítve pedig ennyi volt:23 liter . Ez idővel azaz X km megtétele után helyre áll majd....Ha nagyon zavar,akkor 0-áz....


"az elkoptatott üzemanyag arra a pár méterre levetítve pedig ennyi volt:23 liter"

egy picit kötekedek. ebben a megfogalmazásban ez azt jelenti, hogy 23 litert fogyasztott az alatt a pár méter alatt.
helyesen megfogalmazva, hogy hasonló helyzetben 100km-re vetítve 23 liter lett volna a fogyasztás.

amúgy pl tudja az ember, hogy autópályán megy több száz km-t és menet közben már beállt tempónál nullázza le, akkor hihetetlen alacsony értéket fog mutatni. hisz nincs benne gyorsítgatás, amikoris az autó a legtöbbet zabálja. vagy nullázd ki elindulás előtt városban és ott menj vele. na azon lesz még meglepődés

YELLOW Elküldve: 2013-03-08 14:22 alufelni

bmw320 írta:
YELLOW írta:
bmw320 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: csatis1: pár adatot mondj el a felniről, legalább látják, hogy fér el, ha valaki hasonlóban gondolkozik. felni szélesség, átmérő, ET szám? milyen gumee van rajta?
köszi!


Már megtettem:
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...6-ala.html


köszi, meglestem a videjót is. kár, hogy dízel amúgy brutális!


Tényleg szép!
(Yellow kár hogy az autód benzines és 1.6! :lol



kár, hogy nem az enyémről beszélsz...


Ja nem voltam elég szakszerű: 1796-os csak nem tudtam eldönteni hogy köbcenti vagy évjárat?? (de azért az alapmotor az csak alapmotor)




ha évjárat, akkor a tiéd is annyi de ha megnyugtatlak, nekem a 20d sem több mint egy alapmotor. (kommersz na) de nekem nem fáj, hogy az enyém alap 4 hengeres... na indul a benzin vs. dízel...

YELLOW Elküldve: 2013-03-08 12:45 légzsak_

Tano írta:
zeno32 írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek.
e90 320d 2007-ben az az ülésfoglaltság érzékelő szakadt .Milyen helyettesítő megoldás van? A régebbieknél egy diódával és egy 3.3k -val eltüntethető a légzsák jel a műszerfalról, nálam a téglalap alakú csatiba három vezeték megy / Régebbiekbe kettő/ ez okozza a gondot .
Annyit tudok / gdn signal , +12v/ hogyan tovább???
előre is köszönöm a javaslataitokat!
zeno


A WDS-ben megtalálod a bekötését a complete->body->safety->seat-occupancy menüben. De ha nem akarod kicseréltetni szerintem az E90-nél is megoldható a szoftveres kikapcsoltatása.


egyébként azért nagyon durva, hogy minden BMW-t érint előbb utóbb. más autónál valszeg nem így van megoldva. nem gondolkoztak még el ezen, hogy ez nem egy jó megoldás? még a mostani szériáknál is ez a gond...

YELLOW Elküldve: 2013-03-08 12:40 alufelni

bmw320 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: csatis1: pár adatot mondj el a felniről, legalább látják, hogy fér el, ha valaki hasonlóban gondolkozik. felni szélesség, átmérő, ET szám? milyen gumee van rajta?
köszi!


Már megtettem:
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...6-ala.html


köszi, meglestem a videjót is. kár, hogy dízel amúgy brutális!


Tényleg szép!
(Yellow kár hogy az autód benzines és 1.6! :lol



kár, hogy nem az enyémről beszélsz...

YELLOW Elküldve: 2013-03-07 14:30 Féktárcsa és fékbetét

anubisz írta:
csatis1 írta:
Milan írta: Nekem ilyen elektromos kerékkulcsom van, nagyon jó dolog.
Ha jol emlékszem 550nm-rel tud lazítani, szorítani pedig 350 nm-rel
http://p1.vatera.hu/photos/6f/1f/ad56_1_big.jpg


Lehet szabályozni a szorító nyomatékot?
Gumistól tudom (nem én találtam ki), hogy 130Nm már elég a szorításhoz. Ehhez viszonyítva a 350 már nekem soknak tűnik.


M12 re 140 ír maximum. Én is úgy tudom 1250 130 körül kel meghúzni. Én 125 re szoktam állítani.


nekem mondjuk az a fura, hogy 130-ra van beállítva a gumisnál + kézi nyomatákkulccsal is ráhúznak.(egy szuzukiba bele is szakíjja szerintem) egy pár éve kiváncsiságból ráfogtam a gyári kerékkulccsal, és simán tudtam még rajta húzni kézzel.

YELLOW Elküldve: 2013-03-07 13:12 Vicces :)

no, ha majd kitőrne a nagy vitaparty