Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-11-28 22:56 Segítsetek!

Motyka1148 írta:
YELLOW írta:
Motyka1148 írta:
Sziasztok, nekem is ugyanezt jelezte ki a kijelző, rátettük a diagnosztikai berendezésre és a kormányszög elfordulás érzékelőt jelezte h hibás. A szaki azt mondta, hogy akkor csere, de ezek szerint lehet h csak le kell nullázni?
Előre is köszi!!!


jah


Ok, akkor megpróbáljuk... egyébként ez mit jelent? Mitől van h le kell nullázni és honnan lehet tudni hogy nem csere?


pl INPA-val lehet. kormányt egyenesbe tenni, és nyomni egy nullázást. ennyi kb. ha enniy volt, akkor nem jön a hiba többet.

YELLOW Elküldve: 2012-11-28 22:55 Motorgenerál!

Motyka1148 írta:
YELLOW írta:
Motyka1148 írta: Sziasztok, E46 316 ti, 2003 as kb 200e km-el és nagyon eszi az olajat (kb 5 - 600 km enként 1 L), a szaki szerint ez azért van mert már kopott a motor és ezért generálozni kell.

El tudná valaki magyarázni h ez pontosan mit jelent és mekkora költséggel jár?

Előre is köszi!!!


abban nem 200ezer van akkor.
főtengely szimering, szelepszár szimering csere. jobb esetben gyűrűsor csere, vagy a henger fal megmunkálása is. na de 200ezernél ez hihetetlen volna.


szerk.: hűtővized tiszta?


Azt nemtom, de megnézzük... miért? Abból mi derül ki?



ha a kipuff gáz szináből nem látszik, akkor nem kell motorgenerál.
ha a hűtővíz habos, zavaros olajos, akkor hengerfejes az autó. jobb esetben csak tömítés csere, ha nem, akkor blokk, hengerfej, stb csere.

YELLOW Elküldve: 2012-11-28 21:50 Motorgenerál!

Motyka1148 írta: Sziasztok, E46 316 ti, 2003 as kb 200e km-el és nagyon eszi az olajat (kb 5 - 600 km enként 1 L), a szaki szerint ez azért van mert már kopott a motor és ezért generálozni kell.

El tudná valaki magyarázni h ez pontosan mit jelent és mekkora költséggel jár?

Előre is köszi!!!


abban nem 200ezer van akkor.
főtengely szimering, szelepszár szimering csere. jobb esetben gyűrűsor csere, vagy a henger fal megmunkálása is. na de 200ezernél ez hihetetlen volna.


szerk.: hűtővized tiszta?

YELLOW Elküldve: 2012-11-28 21:47 Segítsetek!

Motyka1148 írta:
Sziasztok, nekem is ugyanezt jelezte ki a kijelző, rátettük a diagnosztikai berendezésre és a kormányszög elfordulás érzékelőt jelezte h hibás. A szaki azt mondta, hogy akkor csere, de ezek szerint lehet h csak le kell nullázni?
Előre is köszi!!!


jah

YELLOW Elküldve: 2012-11-28 21:36 utastér, belsőtér hangok, zörejek, jelenségek

Roli888 írta: Hellosztok!
Nem tudja valaki hogy egy 1996-os E36-os 318i Brömösben, hogy kell leszedni a hátsó ülés támláját? Biztonsági öv kapcsolóját szeretném kicserélni és szerintem máshogy nem lehet csak ha leszedem a háttámlát! Utána tudok csak hozzáférni ahhoz a műanyag burkolathoz ami a küszöb mentén fut és eltakarja a rést a biztonsági öv kapcsolója és a kaszni közt. Ennek a műanyag elemnek egyik vége patentos a másik csavaros. Sajna a csavaros van a háttámla mögött.


ez a topic leginkább a hang jelenségek miatt hoztam létre, de legyen

oldalról felső szélső sarkokban kell benyúlni, és letépni a támlát. erős patent fogja. legalábbis így rémlik egy haver E36-jában, de E46-ban is ilyen.

YELLOW Elküldve: 2012-11-28 19:15 Automata ajtózárás

Nova4 írta: Wagusty -nak itt is megköszönném a közreműködést!
Működik minden fainul


hogy is? most akkor neked, hogy zár, meg nyit?

YELLOW Elküldve: 2012-11-28 19:07 E46 futómű állítás

csak úgy szólok, hogy gampetibor kolléga autóját is súly nélkül állították, és köszöni szépen jól van. mondtam írja be ide.... dehát....

YELLOW Elküldve: 2012-11-28 17:14 Egyenetlen alapjárat

anubisz írta:
YELLOW írta:
Kristen76 írta: Nekem is ez van.Hidegen össze vissza jár a motor, ha rátaposol a gázpedálra 5000 leszabályoz, megfullad és csörög csattog köhög és iszonyú szaga van.De amikor bemelegszik akkor teljesen normális minden, csak a fogyasztás nő meg kb:1,5l.



hidegen mi a f.sznak taposni 5000-ig? csodálkozol, hogy csörög, mikro az olaj még el sem ért oda, ahova kell? hamarosan dobhatod ki a kukába a motort, ha ez nálad rendszeres.
teljesen más üzemben megy olyankor a motor, nem pörgetésre van beállva. nem trabant ez, amit gázzal kell fordulatra hozni.



főleg, hogy mikor épp középre áll a mutató, a víz akkor is csak épp a 75 fokot érte el, és még hol van a 92,94 no meg az olaj.
Amíg nem érem el a 90 fokot, még a fűtést se kapcsolom be. és bizony jó pár km meg kel hozzá tenni, hiába ujjak a termosztátok, alig melegszik, főleg ha araszolsz.


nekünk nincs kisegítő fűtés, ami elektromos, mint sok fosvágenben? az addig megy, amíg a víz fel nem melegszik, addig fűtőszál melegszik. állítólag.

YELLOW Elküldve: 2012-11-28 15:45 Egyenetlen alapjárat

Kristen76 írta: Nekem is ez van.Hidegen össze vissza jár a motor, ha rátaposol a gázpedálra 5000 leszabályoz, megfullad és csörög csattog köhög és iszonyú szaga van.De amikor bemelegszik akkor teljesen normális minden, csak a fogyasztás nő meg kb:1,5l.



hidegen mi a f.sznak taposni 5000-ig? csodálkozol, hogy csörög, mikro az olaj még el sem ért oda, ahova kell? hamarosan dobhatod ki a kukába a motort, ha ez nálad rendszeres.
teljesen más üzemben megy olyankor a motor, nem pörgetésre van beállva. nem trabant ez, amit gázzal kell fordulatra hozni.

YELLOW Elküldve: 2012-11-28 15:08 Heeelp...!

kempelen írta:
YELLOW írta:

én az enyémben Knabber Nossi nevezetű osztrák csomagolt vékonykolbászt találtam, de már 1,5 éve nálam volt az autó. azaz 2008-ban találtam egy 2005-ben lejárt szavatpsságú kolbászt, ami azóta is megvan. pedig elég sokszor takarítottam az autót, szóval nem értem.... ezután ahova tudtam benéztem, hátsó ülést felszedtem, stb. mondom a végén pénzt találok vagy drogot


Hagyjál mellette pálpusztait....

Kipusztul BAZ megye.

(picsának tartogatod, minek az?)




iylen emlék... szeretek gyűjtögetni... pl 142db különböző márkájú, ízű, dobozó energia italos doboz is itt figyel, nah jó tegnap dobozba kerültek mindent gyűjtük, kivéve a büntetési csekket

YELLOW Elküldve: 2012-11-28 14:03 Heeelp...!

anubisz írta:
kempelen írta:
kbalint írta: Sziasztok.
Ez mi a fene lehet ? Mire szolgál ?
Ezt találtam a kesztyűtartóban....


http://www.kepfeltoltes.hu/vie...es.hu_.jpg


Ha jól látom a DSC speed szenzorja.

A szönyeg alatt, az ülésnél lenne a helye, nem a kesztyűtartóban.





lehet ez már a régi, pénzt nem találtál mellette?


én az enyémben Knabber Nossi nevezetű osztrák csomagolt vékonykolbászt találtam, de már 1,5 éve nálam volt az autó. azaz 2008-ban találtam egy 2005-ben lejárt szavatpsságú kolbászt, ami azóta is megvan. pedig elég sokszor takarítottam az autót, szóval nem értem.... ezután ahova tudtam benéztem, hátsó ülést felszedtem, stb. mondom a végén pénzt találok vagy drogot

YELLOW Elküldve: 2012-11-28 13:11 Gumiabroncs

csatis1 írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
csatis1 írta:

A 2.7 is relatív. Az ideális guminyomást célszerű mindig a kocsiban jelölthöz állítani. Ha ettől eltérő méretű gumit használsz, akkor már marad a saját tapasztalat. Én csak a télikerék szettel járhatok 2.4-2.5-el (ez 0.2-vel magasabb, mint nyáron lenne). A nyárival 2.6-2.7.


tiedén már nem is gumi van, csak gumiszalaggal van körbetekerve.


csatis szerintem elírtad a téli alacsonyabb 0.2-vel
a nyomás egy dolog, az nem a gumi méretétől függ, csak több mennyiségű levegő megy bele.
flatland BMW, versenybringák 8-10Bar-os gumikkal mennek. az autóbuszokban 6.6-8Bar, de most gondold bele, ha elkezdenéd lecsupaszítani a buszt, vagy csak levennéd akereket és mérnél rajta egy nyomást.... meglepődnél. én ezért tartom viccesnek, amikor pl nekem rakták fel annó a gumikat. még az asztalon 2,5 Bar-ra felfújta. első utam a benzinkút volt. erre rámegy még az autó súlya és rögtön sok nyomás van benne.


Anubisz: ott a pont. Bár a 235/35R19 még inkább volt befőttesgumi, a 225/30R20 szigetelőszalag.

Yellow:
Gay-Lussac II. törvénye

Szóval, a fent említett törvény szerint zárt gázmennyiség esetén a gáz nyomása (p) egyenesen arányban változik a hőmérséklettel (T):
nő a hőmérséklet, vele arányosan nő a nyomás; csökken a hőmérséklet, vele arányosan csökken a nyomás.
Ez azt jelenti, hogy az egyes nyomásértékek és a hozzájuk tartozó hőmérsékletek hányadosa állandó.
A gumiabroncsba zárt levegő (vagy bármilyen más gáz) esetében is pontosan erről van szó: mivel a térfogat adott, a hőmérséklet megváltozásával a nyomás is vele egyenes arányban változik.

Tehát +0,2bar, nem -0,2bar.


én ezt értem és tudom. de azt írtad, hogy a télit 2.4 és 2.5-tel használod, de a nyárit 2.6 és 2.7
erre írtam, hogy a téli kevesebb 0,2-vel. mert Te azt írtad, hogy több. gondolom a télit nem -10 fokban fújtad fel. azt értem, hogy nyáron ez több. illetve ahogy surlódik a kerék, melegszik benen a gáz, nő a nyomás.

YELLOW Elküldve: 2012-11-28 12:16 Gumiabroncs

anubisz írta:
csatis1 írta:

A 2.7 is relatív. Az ideális guminyomást célszerű mindig a kocsiban jelölthöz állítani. Ha ettől eltérő méretű gumit használsz, akkor már marad a saját tapasztalat. Én csak a télikerék szettel járhatok 2.4-2.5-el (ez 0.2-vel magasabb, mint nyáron lenne). A nyárival 2.6-2.7.


tiedén már nem is gumi van, csak gumiszalaggal van körbetekerve.


csatis szerintem elírtad a téli alacsonyabb 0.2-vel
a nyomás egy dolog, az nem a gumi méretétől függ, csak több mennyiségű levegő megy bele.
flatland BMW, versenybringák 8-10Bar-os gumikkal mennek. az autóbuszokban 6.6-8Bar, de most gondold bele, ha elkezdenéd lecsupaszítani a buszt, vagy csak levennéd akereket és mérnél rajta egy nyomást.... meglepődnél. én ezért tartom viccesnek, amikor pl nekem rakták fel annó a gumikat. még az asztalon 2,5 Bar-ra felfújta. első utam a benzinkút volt. erre rámegy még az autó súlya és rögtön sok nyomás van benne.

YELLOW Elküldve: 2012-11-28 11:41 Gumiabroncs

anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Vasárnap felraktam a téliket, 205-öst. Azóta szinte mese a vezetés, alig érzi a vályúkat.
Ennyit a nyomvályú VS széles gumi mizériáról. Szinte 2 ujjal lehet fogni a kormányt, mivel nem 45, hanem 50 a magasság, még az úthibák is alig érezhetők.
225-el meg folyamatosan birkózni kell az úttal.
Ha lassan tötyögő típus lennék, nem is raknák 205-nél szélesebbet.


és is most raktam fel a 195/65-öt és fura, hogy szinte kényelmes
a nyári takarításával épp 5 perce végeztem, most szárad...


Én is lemostam őket, főleg, hogy anyáméknál cseréltem és mikor beálltam az udvarba telenyomtam a kutyaszart, 1 órát slagoztam, keféltem őket, úgy beleragadtak.
Rettenetes nehéz egy ilyen kerék, mitől kőnyűfém, nem tudom, alig bírtam cipelni. Nem csoda a nagy fogyasztás, és a göbfejek futómű gyakori elhasalása, ilyen utakon. Ilyen tömeget kordába tartani. Nem tudom miért nem gyártanak felnit kevlárból, mint bicikli kereket.
Az már milyen brutál könnyű lenne, alig lenne rugózatlan tömeg.


igen nehéz én is elcsodálkozom.... bár amikor haver volt OZ-ját megemeltem, az enyém valóban könnyű volt ahhoz képest. egy biztos aki gyúrni akar menjen el gumishoz csicskának, oszt kicombosodik felül is


Néztem egyszer egy gyártónál, nem emlékszem melyiknél, a 17 felni 7,5 kg volt, azt hiszem a legkönnyebb a kategóriájába akkoriban, a gyári ami nekem van meg majdnem 10 kiló, az már nem semmi.


jó ha vastag küllős, akkor biztos enhéz, de valószínű nehezebb súlyt is elbír. én meg nem mondom miylen nehéz az enyém, anno elfelejtettem lemérni. de szerintem olyan 8 kiló körül lehet....

jajj vicces volt a gumisnál...
mondom előlre 2.2-t fujjon, hátra 2.3-at. aszondja így is puhával járok ki van kopva a közepe. mondom az a keményre fújástól szokott. őőőő, akkor biztos az ültetéstől...
pedig sosem a gyárira fújom. idén nyáron, elől 2.15 hátul 2.3-2.35 el jártam és már nem kopottabb a közepe. nem volt vészes. de szerintem túlzott pl a 2.7 hátra....

YELLOW Elküldve: 2012-11-28 11:27 Gumiabroncs

anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Vasárnap felraktam a téliket, 205-öst. Azóta szinte mese a vezetés, alig érzi a vályúkat.
Ennyit a nyomvályú VS széles gumi mizériáról. Szinte 2 ujjal lehet fogni a kormányt, mivel nem 45, hanem 50 a magasság, még az úthibák is alig érezhetők.
225-el meg folyamatosan birkózni kell az úttal.
Ha lassan tötyögő típus lennék, nem is raknák 205-nél szélesebbet.


és is most raktam fel a 195/65-öt és fura, hogy szinte kényelmes
a nyári takarításával épp 5 perce végeztem, most szárad...


Én is lemostam őket, főleg, hogy anyáméknál cseréltem és mikor beálltam az udvarba telenyomtam a kutyaszart, 1 órát slagoztam, keféltem őket, úgy beleragadtak.
Rettenetes nehéz egy ilyen kerék, mitől kőnyűfém, nem tudom, alig bírtam cipelni. Nem csoda a nagy fogyasztás, és a göbfejek futómű gyakori elhasalása, ilyen utakon. Ilyen tömeget kordába tartani. Nem tudom miért nem gyártanak felnit kevlárból, mint bicikli kereket.
Az már milyen brutál könnyű lenne, alig lenne rugózatlan tömeg.


igen nehéz én is elcsodálkozom.... bár amikor haver volt OZ-ját megemeltem, az enyém valóban könnyű volt ahhoz képest. egy biztos aki gyúrni akar menjen el gumishoz csicskának, oszt kicombosodik felül is