Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-11-05 15:08 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

csináltam egy videjót... vélemény a lötyögésről?


YouTube videó

YELLOW Elküldve: 2012-11-05 14:24 Autóvásárlás

minimal írta:

Én beleírom...nem így ahogy itt van, de érzékeltetem. Lehet, hogy téged még nem találltak meg a "teszt pilóták" és ezért akadtál ki ezen mert amikor te autót veszel van vásárlási szándékod.
Az rendben van, hogy a kereskedő dolga kiszolgálni a vevőt, de honnan tudod ki a "vevő"? Amíg én sem írtam bele addig boldog-boldogtalan jött ki...autózott majd elment, én meg tankoltam és nem tudtam a dolgomat intézni mert vártam rá aztán vagy jött vagy nem mert útközben vett másikat mert akkor nem kell eljönnie győrből pestre persze nem szólt róla vagy késett 1-2órát mert nem ismeri pestet (pedig hozzám az M0-son nem nehéz kijönni)...vagy csak simán kijöttek 3man és mind a három vezetni akarta és 1-2-3 parketta mert ők abból tudják hogy jó-e a motorja vagy átakarnak menni a térdig érő kátyún... Ha valaki komolyan akar valamit az eljön és már az elején látszik rajta hogy tényleg akar venni vagy csak majd 1-2év múlva de addig kipróbálja az összeset ami a neten van de nem is ez a baj hanem hogy utánna megszólal...na és mi a vége? Ezeknek nincs fogalmuk sem az alkatrész árakról sem arról, hogy mibe kerül egy kocsit fentartani...
A te jól szervizelt autódat amibe pénzt,energiát nem sajnáltál széppé,jobbá varázsolni mond rá egy olyan árat amiért lelakott motorhibás mindenbaja van autót kapni (mert inkább megveszi azt és kinlódik vele mintsem venne egy drágábbat ami rendben van, ő tudja hogy ha a szarabbat megveszi a két autó külömbségén majd marad 2forint 50fillér és akkor ő jó üzletet csinált).

Ha pedig magánszemélyként árulsz és sem a fönököd sem a munkád nem olyan aminél megengedheted azt, hogy jön valaki akkor elmész legalább 1 órára akkor máshogy nem tudod kiszűrni.(mert amúgy tényleg nem jönnek ki ha benne van. kop-kop-kop)

bocs a regényért...



jogos, igaz

YELLOW Elküldve: 2012-11-05 14:06 Segítsetek!

BomboloZiti írta: Sziasztok. Az érdekelne hogy a közép részen a belső zár, elakadásjelző, DTC mellett van egy hideg meleg állíthatóságú tekerő. Az mire szolgál? Köszi szépen. csatolnék képet de nem sikerül beilleszteni...


igazából ez minden BMW-n van, valódi értelmét nem látom. tudod vele állítani, hogy csak meleg levegőt fújjon, vagy csak hideget, illetve a kettő közti keverési arányt. állítólag azért jó, mert mert télen a meleg levegőhöz lehet kevertetni hideget, ami frissen tart, több oxigénnel rendelkezik.

YELLOW Elküldve: 2012-11-04 20:01 Akkumulátor

jokerface írta: Hát nem lettem okosabb ez ügyben


biztos, hogy kell valamit csinálni ez tutti. írj bmw320d4-nek biztos segít. vagy nem
de nekem rémlik, hogy műszerfalon keresztül is lehet. próbáltam videót keresni.
valami oylasmi is rémlik, hogy ha ugyanolyan akksit teszel, akkor nem kell regisztrálni. elvileg a feszszabályzót állítja hozzá az akksihoz.

idézet bmw320d4-től
"Intelligent Battery Sensor-t jelent,és a negatív saruban található.
Méri az aktuális töltöttségi szintet, elküldi a motorvezérlőnek elemzésre ami aztán eldönti,(más szenzorok figyelembevételével) hogy mennyire legyen kivezérelve a BSD (töltés),vagy éppen hány fogyasztót kell lekapcsolni azért, hogy indítható maradjon az autó.
Ez még csak egy része a dolognak, a teljes energiamendzsment elég bonyolult dolog, nem tudnám reggelig sem leírni elég részletesen."

YELLOW Elküldve: 2012-11-04 16:26 Klíma verézlőegység

Redna írta: Köszönöm a gyors válaszokat!

Esetleg ilyen "kiegészítő" keretet gondolom lehet venni újonnan is.
Esetleg egy cikkszámot nem tud valaki nézni (kíváncsi vagyok mennyi az ára mert ha nem olyan vészes akkor lehet h újat vennék), Én nem találtam a cikkszámát csak a panelnak (de valszeg én vagyok béna


hát nem olyan olcsó arra készülj fel. mivel ahamutartós kerettel együtt van, és számít milyen gombok vannak neked.

YELLOW Elküldve: 2012-11-04 16:04 Klíma verézlőegység

Redna írta: Sziasztok!

Valaki megtudná nekem mondani, hogy E46-ban más-e a digit klíma panel/vezérlő egysége a sima cd-s/rádiós és a nagy navis modellek között?
Ha igen mivel másabb? (gondolom maximum formára másabb csatlakozásra nem hinném)
Esetleg összehasonlító kép van róla valahol?

Válaszokat előre is köszönöm!


nincs különbség, mindegyikben ugyanaz az egység van.... csak a digit/manuális különbözik, a hifi nem befolyásolja.

YELLOW Elküldve: 2012-11-04 14:52 Vicces :)

BalaBMW írta: Bár tudom, hogy photoshop, de jópofa.


van erre egy True Story...

régi sztori már, sokan viccet csináltak belőle, de igaz. akkor még nem ilyen ketyerék voltak.
duplasávos út (mármint amúgy 4) külsőben opel astra f, belsőben előz trabant 601 limuzine fotó készül. astrás-t vették le holott ő 50-nel ment, a trabi már előrébb volt ez látszik is a képeken, aki ugye gyorsabban megy már akkor. a rendőrségen azt mondták, hogy ne akarja már beadni, hogy a trabant hajtott gyorsan. majd ugye arra hivatkozott, hogy mivel jobbratartásvan, ezért nem előzhetett külsőben és a trabant előrébb van a képen. még régen képet is láttam az esetről, volt róla szó. nem emlékszem mi lett a vége, de rémlik, hogy ígysem engedték el a büntetést.

YELLOW Elküldve: 2012-11-04 13:05 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

szotakdavid írta:

Minden váltónak van némi lötyögése megnéztem off autónak is van,de a karnak középen kell állni ha elhúzod balra vagy jobbra mindig vissza kell állni középre.


na a visszaállás az más téma! ez is volt téma már itten:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...zetbe.html

YELLOW Elküldve: 2012-11-04 13:03 Akkumulátor

anubisz írta:

Azt nem is néztem, azt hittem a másik írta, elnéztem, azt tudom azoknál már van ilyesmi.Nem is figyeltem, akkor tárgytalan.


én is csak csodálkoztam, azért raktam !!!!! jeleket mondom csak észre veszed tán
ugye hogy ugye! el vagy szokva már a fórumozástól

YELLOW Elküldve: 2012-11-04 12:55 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

Alesi írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:

Yellow a kormánynak is van egy normális holtjátéka a váltónak is van egy normális lötyögése nem? valamennyi lötyögés tuti normális pl a váltó kikopására nehéz feltenni 3.-ba vagy mikor hátramenetbe teszed a kart hozzá tudod érinteni a box oldalához de még sok ilyen tünete van azért tudom ezt fixre mert nekem is ilyen volt az elöző meg nem egy barátom küzd ezzel óra 200-t meg 180-t mutatt a váltó meg kuka belőle na akkor h van ez?!


leírom. csak mert már érdekel. videózni nem tudom le vagyok merülve...

szóval veszi a fokozatot rendesen. de pl üresben, illetve 1-esben és 3-asban, mikor bent van a kar, akkor anélkül hogy kivenném a fokozatból oldalra magának a karnak, van egy mozgása, "lötyögése" amit könnyű mozgatni, a páros fokozatokban nem annyira durva, már ha durvának lehet nevezni. kicsit olyan érzet, mintha a kar felső része külön életet élne
mondjuk elég gyorsan váltok, néha sikerült már félreváltani (reccs) páratlan fokozatnál, de én vótam majom. ha feltölt a teló lehetcsinálok vidit.


Nekem ez, es az osszes elozo autom (Peugeot, VW) valtoja mozgott valamennyit sebessegben 3.-ban es 5.-ben. Szerintem nincs ezzel semmi baj, ha nem tudod berakni sebessegbe, az baj.


faternak H astra 28ezer km, áll mint a cövek. max 1mm-es kis kotty van benne, e46-nál meg van vagy 1-2 centi ahogy emlékszem.
én ececr azt is olvastam, hogy az az ágy, amiben a golyó van, az van kikopva. ezért szándékozom short shifter-t venni, mert akkor az is cserés így. de amit korábban írtak 5-ös alkatrész az a gumiágy, az sem lehetetlen.

YELLOW Elküldve: 2012-11-04 12:45 Akkumulátor

anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
szotakdavid írta:
jokerface írta: Üdvözlet.
Én is felkészülök már a cserére. Még mindig az eredeti BMW akku van a verdámban. Nem biztos,hogy még mindig birni fogja ezt a telet is,szóval érdeklödöm. A Banner oldalán néztem akkukat. A verdámba ezeket a tipusokat irja:

Running Bull AGM Power Bull Starting Bull

Power Bullra gondoltam,ha csereérett lesz. Az circa 160€.

De a RealOEM oldalon ezt irja:

"On vehicles with IBS (Intelligent
Battery Sensor) the battery must be
registered via the diagnosis system
(ISTA) and thereby logged in to the
vehicle electrical system."

Ez mit jelent? Muszály diagram tenni a kocsit,ha cserélve van az akku. Mert akkor csak a szerviz tudná ezt nekem megoldani.


Nekem ezt a hibát hozta fel aksi csere után: 11 ignition circuit zk10-> battery unplug


Én mikor cseréltem semmit nem kellett csinálni, beraktam és kész.


E46-nál az a hiba nem hiba valójában. csak beírja, hogy le lett csatlakoztatva az akksi. nem okoz semmi galibát. gáz akkor van, ha nem lett hozzányúlva és akkor írja be


Mondjuk nálam nem írja az oldalon az aksinál, hogy azt kell csinálni csere után, amit a srác írt, lehet a dizeslnél kell csak csinálni.


de neked E46 van!!!!!!! neki meg E90. E46-nál nincs ilyen.

YELLOW Elküldve: 2012-11-04 12:43 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

szotakdavid írta:

Yellow a kormánynak is van egy normális holtjátéka a váltónak is van egy normális lötyögése nem? valamennyi lötyögés tuti normális pl a váltó kikopására nehéz feltenni 3.-ba vagy mikor hátramenetbe teszed a kart hozzá tudod érinteni a box oldalához de még sok ilyen tünete van azért tudom ezt fixre mert nekem is ilyen volt az elöző meg nem egy barátom küzd ezzel óra 200-t meg 180-t mutatt a váltó meg kuka belőle na akkor h van ez?!


leírom. csak mert már érdekel. videózni nem tudom le vagyok merülve...

szóval veszi a fokozatot rendesen. de pl üresben, illetve 1-esben és 3-asban, mikor bent van a kar, akkor anélkül hogy kivenném a fokozatból oldalra magának a karnak, van egy mozgása, "lötyögése" amit könnyű mozgatni, a páros fokozatokban nem annyira durva, már ha durvának lehet nevezni. kicsit olyan érzet, mintha a kar felső része külön életet élne
mondjuk elég gyorsan váltok, néha sikerült már félreváltani (reccs) páratlan fokozatnál, de én vótam majom. ha feltölt a teló lehetcsinálok vidit.

YELLOW Elküldve: 2012-11-04 12:33 Akkumulátor

anubisz írta:
szotakdavid írta:
jokerface írta: Üdvözlet.
Én is felkészülök már a cserére. Még mindig az eredeti BMW akku van a verdámban. Nem biztos,hogy még mindig birni fogja ezt a telet is,szóval érdeklödöm. A Banner oldalán néztem akkukat. A verdámba ezeket a tipusokat irja:

Running Bull AGM Power Bull Starting Bull

Power Bullra gondoltam,ha csereérett lesz. Az circa 160€.

De a RealOEM oldalon ezt irja:

"On vehicles with IBS (Intelligent
Battery Sensor) the battery must be
registered via the diagnosis system
(ISTA) and thereby logged in to the
vehicle electrical system."

Ez mit jelent? Muszály diagram tenni a kocsit,ha cserélve van az akku. Mert akkor csak a szerviz tudná ezt nekem megoldani.


Nekem ezt a hibát hozta fel aksi csere után: 11 ignition circuit zk10-> battery unplug


Én mikor cseréltem semmit nem kellett csinálni, beraktam és kész.


E46-nál az a hiba nem hiba valójában. csak beírja, hogy le lett csatlakoztatva az akksi. nem okoz semmi galibát. gáz akkor van, ha nem lett hozzányúlva és akkor írja be

YELLOW Elküldve: 2012-11-04 12:27 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

szotakdavid írta:
halipapa írta:
szotakdavid írta:
jrtom írta: Hát inkább alulról kell mókolni.
Az enyémben 250 ezer van és úgy áll mint a cövek. Semmi löttyenése sincs. Mondjuk ha városi kocsi volt akkor megértem.


általába 300 körűl szokott beszarni a váltó ez tutko mert haverom a wallisba dolgozik és ő is megerősítette. Lehet a váltóhoz komplett felújító szettet kapni amiben minden műanyag apróság meg pár nagyobb szar benne van,de lehet egyszerübb egy bontott váltót venni.Van ismerősöm aki felújítatta a váltóját a mai napig nem lett olyan mint volt pedig kimondott váltós csínálta.

Tapasztalat:elöző 20d-ben nekem is 300 fölött volt és a váltó szar volt benne.


Negatív... nem feltétele hogy 300K legyen benne hogy ezt csinálja mint írtam!
Sokban függ attól is ki használja és hogyan vált, ez tény. Az enyém városi autó volt.


Nem hinném h 220000-nél lötyögnie kéne a váltónak ha városi ha nem!!Én inkább lehet elgondolkodnék azon h mennyi km lehet valójában a kocsiban


én nem tudom mennyire kéne lötyögnie... vagy sem, mert eddig amit néztem E46 E39, abban mind, kivéve automata

YELLOW Elküldve: 2012-11-04 11:29 Akkumulátor

szotakdavid írta:
jokerface írta: Üdvözlet.
Én is felkészülök már a cserére. Még mindig az eredeti BMW akku van a verdámban. Nem biztos,hogy még mindig birni fogja ezt a telet is,szóval érdeklödöm. A Banner oldalán néztem akkukat. A verdámba ezeket a tipusokat irja:

Running Bull AGM Power Bull Starting Bull

Power Bullra gondoltam,ha csereérett lesz. Az circa 160€.

De a RealOEM oldalon ezt irja:

"On vehicles with IBS (Intelligent
Battery Sensor) the battery must be
registered via the diagnosis system
(ISTA) and thereby logged in to the
vehicle electrical system."

Ez mit jelent? Muszály diagram tenni a kocsit,ha cserélve van az akku. Mert akkor csak a szerviz tudná ezt nekem megoldani.


Nekem ezt a hibát hozta fel aksi csere után: 11 ignition circuit zk10-> battery unplug


az újaknál már adaptálni kell, de valami rémlik, hogy műszerfalon, vagy i-drive-on keresztül ismeg lehet csinálni. valahol már tárgyalták emlékszem. talán pont itt.