Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-08-25 12:23 Autóvásárlás

Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta: Sziasztok!
Autócsere előtt állunk, és most nézegetem a BMW-ket. Az E46-osokat nézegetem és az 1.6 vagy az 1.8 között vacilálok. Szerintetek melyiket lenne érdemesebb venni? Az hogy mennyire megy az nem igazán hoz lázba. Inkább tartósság megbízhatóság, és persze a fogyasztás. Nagyobb részt városi (miskolc) normális vezetési stílus mellet lenne használva az autó. Csak városi fogyasztása mennyi ezeknek az autóknak? Ki melyiket venné vagy választaná? Dieselt semmi képpen se akarok.
Előre is köszönöm a segítséget!


az 1.6 sehogy nem jó választás... facelift előttibe ráadásul 1.9-es sokat is eszik, viszont gyenge. facelift utániba pedig az N40 motorkódú egy rakás kaksi.
tehát mind a két esetben az 1.8-as a jobb választás. én azért venném csak az újabbat N42-es motorkódost, mert lehet vele úgy autózni, hogy jó alacsony fogyasztása legyen, és van benne tartalék is. bár a facelift elptti modellek "1.6"-os motorja is megbízható nem igazán van velük gond.


Tehát akkor az 1.6-os az mindenképpen felejtős? Akkor inkább nézelődök az 1.8 között. És mikortól vannak az N42-es motorkód? és ezeknek a városi fogyasztása hogy alakul?


2001 szeptembertől már lehetett kapni az N42-est, igaz főleg compact-ban, szerintem 2002 felett kell keresni akkor.
szerintem egész jó a városi fogyija, ha ügyes vagy 7-7,5 ből simán megvan.


7-7.5 ?? az igen nagyon jó egy 1.8-as 116 Le-s motortól. A mostani 1.4-es 82 Le-s autómmal vagyok el 7-8 literrel városba. És mi a különbség N40 és az N42 motor között?


az N40 az csak 1.6-os tehát 1596cm3. és nagyon szar motor. vezérműlánc megugrás jellemzi, szeret hengerfejes lenni. ezt a motort azért csinálták gyorsan, hogy szegényebb országokban, pl nálunk, románok, stb is el lehessen adni az autót, 1,5 millával olcsóbban. hiába egyszerűbb motor, nincs valvetronic meg stb, de sokkal több gond van vele. ezt nem szabad megvenni. amúgy a motorszám végéből mindig kiderül milyen motor van benne. a külföldi faceliftes 316i az mind 1.8-as általában. és N42 ennek a műanyag borításon aahol a BMW felirat van, ott van egy kis dudor, a valvetronic motorja, az N40-en nincs.


tehát az N40 az 1600 cm3 105Le, az N42 az pedig 1800 cm3 116Le, és az 1.8-as a valvetronic-os (változó szelepvezérléses ha jól olvastam). Bocs ha picit érthetetlen vagyok, csak elveszek a rengeteg szám között


az N40 is 115 lovas (bár valahol 105-nek írják), de csak 155Nm a nyomaték, az 1.8-asnak 175Nm.
a lényeg olyan motor legyen, amin van dudor a burkolaton

YELLOW Elküldve: 2012-08-25 11:35 Belsõ

csbalu írta:
Redna írta: Ha gyárilag 4 ágú nem multis kormány van egy bmw-ben (320d e46) akkor abba gondolom gond nélkül be lehet tenni a 3 ágú vagy 3 ágú M-es kormányt?! a multi/ gombok részt is be lehet kötni? úgy értem, hogy gyárilag ott van a kábele és csak össze kell dugni vagy nincs kiépítve gyárilag a kábelezés?


1 vezetéket kell bekötni a computerbe a motortérbe és 2-t a világításkapcsolóhoz ha szeretnéd hogy világítsanak a gombok.


meg kettőt vezetéket az átvezetőnél lévő csatiba.

YELLOW Elküldve: 2012-08-25 11:29 Autóvásárlás

Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta: Sziasztok!
Autócsere előtt állunk, és most nézegetem a BMW-ket. Az E46-osokat nézegetem és az 1.6 vagy az 1.8 között vacilálok. Szerintetek melyiket lenne érdemesebb venni? Az hogy mennyire megy az nem igazán hoz lázba. Inkább tartósság megbízhatóság, és persze a fogyasztás. Nagyobb részt városi (miskolc) normális vezetési stílus mellet lenne használva az autó. Csak városi fogyasztása mennyi ezeknek az autóknak? Ki melyiket venné vagy választaná? Dieselt semmi képpen se akarok.
Előre is köszönöm a segítséget!


az 1.6 sehogy nem jó választás... facelift előttibe ráadásul 1.9-es sokat is eszik, viszont gyenge. facelift utániba pedig az N40 motorkódú egy rakás kaksi.
tehát mind a két esetben az 1.8-as a jobb választás. én azért venném csak az újabbat N42-es motorkódost, mert lehet vele úgy autózni, hogy jó alacsony fogyasztása legyen, és van benne tartalék is. bár a facelift elptti modellek "1.6"-os motorja is megbízható nem igazán van velük gond.


Tehát akkor az 1.6-os az mindenképpen felejtős? Akkor inkább nézelődök az 1.8 között. És mikortól vannak az N42-es motorkód? és ezeknek a városi fogyasztása hogy alakul?


2001 szeptembertől már lehetett kapni az N42-est, igaz főleg compact-ban, szerintem 2002 felett kell keresni akkor.
szerintem egész jó a városi fogyija, ha ügyes vagy 7-7,5 ből simán megvan.


7-7.5 ?? az igen nagyon jó egy 1.8-as 116 Le-s motortól. A mostani 1.4-es 82 Le-s autómmal vagyok el 7-8 literrel városba. És mi a különbség N40 és az N42 motor között?


az N40 az csak 1.6-os tehát 1596cm3. és nagyon szar motor. vezérműlánc megugrás jellemzi, szeret hengerfejes lenni. ezt a motort azért csinálták gyorsan, hogy szegényebb országokban, pl nálunk, románok, stb is el lehessen adni az autót, 1,5 millával olcsóbban. hiába egyszerűbb motor, nincs valvetronic meg stb, de sokkal több gond van vele. ezt nem szabad megvenni. amúgy a motorszám végéből mindig kiderül milyen motor van benne. a külföldi faceliftes 316i az mind 1.8-as általában. és N42 ennek a műanyag borításon aahol a BMW felirat van, ott van egy kis dudor, a valvetronic motorja, az N40-en nincs.

YELLOW Elküldve: 2012-08-25 06:34 Belsõ

batigol09 írta:

Sikerült, köszönöm szépen... Még egy kérdés...
sima alap szörke színű müanyag betétem van, de már nagyon csúnya, és málik is. Ha csiszolópapírral lecsiszolom alapig, és ráfujok pl, matt szórófestéket, akkor az megmarad, vagy komolyabb herkenye kell hozzá? 1000 ft ért lehet kapni, és elviegben mindenre fog és 90 C fokig hőálló

Csinált már ilyet vki? ...


a plasti dip-nek itt is van topic-ja, és van pár hasznos link.
ne csiszold. melegvizes mosogatószeres vízzel+szival szépen lejön az a gumis hatás, és utána fekete műanyagot kapsz. azt tudod kezelni, amivel akarod.

YELLOW Elküldve: 2012-08-25 06:31 Belsõ

Redna írta: Ha gyárilag 4 ágú nem multis kormány van egy bmw-ben (320d e46) akkor abba gondolom gond nélkül be lehet tenni a 3 ágú vagy 3 ágú M-es kormányt?! a multi/ gombok részt is be lehet kötni? úgy értem, hogy gyárilag ott van a kábele és csak össze kell dugni vagy nincs kiépítve gyárilag a kábelezés?


gyárilag nincs benne a kábel, hacsak nem eredetileg oylan kormány volt benen, csak balesetes autó révén, olcsóség miatt sima kormányt raktak bele. kábelszett van hozzá gyárilag kb 6-7ezer Ft. ha ez megvan, akkor össze kell kötni a megfelelő módon, feltenni és műköik.

YELLOW Elküldve: 2012-08-25 06:26 Autóvásárlás

Atesz35 írta:
YELLOW írta:
Atesz35 írta: Sziasztok!
Autócsere előtt állunk, és most nézegetem a BMW-ket. Az E46-osokat nézegetem és az 1.6 vagy az 1.8 között vacilálok. Szerintetek melyiket lenne érdemesebb venni? Az hogy mennyire megy az nem igazán hoz lázba. Inkább tartósság megbízhatóság, és persze a fogyasztás. Nagyobb részt városi (miskolc) normális vezetési stílus mellet lenne használva az autó. Csak városi fogyasztása mennyi ezeknek az autóknak? Ki melyiket venné vagy választaná? Dieselt semmi képpen se akarok.
Előre is köszönöm a segítséget!


az 1.6 sehogy nem jó választás... facelift előttibe ráadásul 1.9-es sokat is eszik, viszont gyenge. facelift utániba pedig az N40 motorkódú egy rakás kaksi.
tehát mind a két esetben az 1.8-as a jobb választás. én azért venném csak az újabbat N42-es motorkódost, mert lehet vele úgy autózni, hogy jó alacsony fogyasztása legyen, és van benne tartalék is. bár a facelift elptti modellek "1.6"-os motorja is megbízható nem igazán van velük gond.


Tehát akkor az 1.6-os az mindenképpen felejtős? Akkor inkább nézelődök az 1.8 között. És mikortól vannak az N42-es motorkód? és ezeknek a városi fogyasztása hogy alakul?


2001 szeptembertől már lehetett kapni az N42-est, igaz főleg compact-ban, szerintem 2002 felett kell keresni akkor.
szerintem egész jó a városi fogyija, ha ügyes vagy 7-7,5 ből simán megvan.

YELLOW Elküldve: 2012-08-24 17:06 Autóvásárlás

Atesz35 írta: Sziasztok!
Autócsere előtt állunk, és most nézegetem a BMW-ket. Az E46-osokat nézegetem és az 1.6 vagy az 1.8 között vacilálok. Szerintetek melyiket lenne érdemesebb venni? Az hogy mennyire megy az nem igazán hoz lázba. Inkább tartósság megbízhatóság, és persze a fogyasztás. Nagyobb részt városi (miskolc) normális vezetési stílus mellet lenne használva az autó. Csak városi fogyasztása mennyi ezeknek az autóknak? Ki melyiket venné vagy választaná? Dieselt semmi képpen se akarok.
Előre is köszönöm a segítséget!


az 1.6 sehogy nem jó választás... facelift előttibe ráadásul 1.9-es sokat is eszik, viszont gyenge. facelift utániba pedig az N40 motorkódú egy rakás kaksi.
tehát mind a két esetben az 1.8-as a jobb választás. én azért venném csak az újabbat N42-es motorkódost, mert lehet vele úgy autózni, hogy jó alacsony fogyasztása legyen, és van benne tartalék is. bár a facelift elptti modellek "1.6"-os motorja is megbízható nem igazán van velük gond.

YELLOW Elküldve: 2012-08-24 13:11 Segítsetek!

vatergi írta: Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és BMW tulaj se vagyok olyan régóta.
Külföldről lett behozva egy 316i szedánom.
Most jöttek rá egy olyan hibámra, hogy a vezérműtengelyem hátsó fele annyira megvan kopva , hogy pl az első hengernél a réshez képest 0,5mm a differencia..
Kocsiba óra szerint 180 000 Km. van. Elvileg, most keresnek hozzá hengerfejet mert ezt csak így lehet javítani. Így eladni se tudom, mert ki az a hülye aki megvenné.
Mindenképp megakarom csináltatni ami egy 200 000 Ft. körüli összegbe fog fájni.
Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek ha ilyen történt ezzel akkor jobb lenne tőle minél előbb megválni miután megcsináltattam, vagy ez még nem olyan roppant nagy tragédia?


ha N40-es motorkódú, akkor nem csodálkozom. ha N42 és a forgalmiban 1796cm3 van írva, akkor elgondolkoznék miért.... talán nem jutoot elég olaj oda? mert az N42-es motoroknak ilyen szinten nincs problémájuk.

YELLOW Elküldve: 2012-08-24 07:55 Üzemanyag fogyasztás

norbeee írta: Sziasztok!

Valaki segíthetne megoldani az alábbi rejtélyt

Ma reggel tankoltam, tankolás előtt a BC szerint:
Megtett km: 730
Tank: 6,5 l
Fogyasztás: 6,5 l/100km

tankoltam 58,8 litert, ami alapján a fogyasztás 8l/100 közben a bc pedig csak 6,5 írt...
ja és utánna a BC szerint a tank tartalma 57L, ez hogy lehet ????? 58,8+6,5 az 65,3. Most akkor mekkora a tank?

Számomra ez érthetetlen, meg a 8l fogyi is.

Előre is köszi.


vagy ennyit csal az a kútfej, ahol tankoltál. valaki eccer írta, lehet nem jól emlékszem, de a megengedett maximális eltérés 10literenként 2 deci? de lehet csak fél... biztos itt is a maxot hagyják célnak.... de noname kutakon többet is csalhat szerintem... de akár nevesebben is, hallottam már olyat, amit bentről irányítottak. ha most tegyük fel 2 literrel átbaxtak, az pont elég a kutas robogójába

YELLOW Elküldve: 2012-08-23 21:41 Társalgó

david88 írta: Üdv!

Lehet, hogy hülyeséget kérdezek


A képen bejelölt két "cucc" az micsoda?


a nagyobbik valami ecomissziós szűrő avyg mi a bré, még sosem hallottam, hogy valaki cserélte volna, a kisebbik is valami hasonló

YELLOW Elküldve: 2012-08-23 19:35 Centrálzár vezérlő, grundmodul

kyncza_ írta: Szép jó napot BMWsek!

Akinek GM problémája van, azaz a hőmérséklet függvénye, h éppen mikor nyit ki vas és már zuhogó esőben a várandós feleségével sikerült kintrekednie pár percig, annak tudok segíteni Szombathely környékén. Igaz, én Szfehérváron vagyok, de az autóm jelenleg apámnál van és egy helyi srác kicserélte a reléket. Relé rendelésben is tudok segíteni, azt hiszem nekem a 2db relé postával került 3700Ft-ba.

Nemrég lett kész, nyilván a +5 fok alatti működést nem tudtam ellenőrizni, de most 10-10 nyit-zár, és a 2 cserélt relé be volt égve, tehát 99%-ban valóban ez áll a dolgok mögött.

Csak azért írok, mert ezért bmw szervíz 80e Ft-t kért volna, új GM, programozás, ki-be szerelés, használtan nem bmw szervíz 40e Ft-t..., így meg megúsztam anyagköltségen, nem mind1, és típushiba, ahogy olvastam külföldi fórumokon is.


szerintem darabja volt annyi... ami így is jó

YELLOW Elküldve: 2012-08-23 12:35 Autóvásárlás

szandersz írta:
YELLOW írta:
szandersz írta: egyébként általánosan tekintve fent tarthatóság szempontjából nagy különbség van egy 5-ös és 7-es között?
Az évjárat természetesen azonos 2003-2004-2005


szinte hasponlóan épül fel a motor/hajtáslánc. ám az tény, hogy picivel a nagyobb típus árai vastagabban vannak húzva. pont ma néztem egy autókozmetika árait, ahol van árkategória.alsó, közép és felső kategória. a BMW a felsőbe tartozik, a kis autók meg az alsóba. ám az 1-es bmw pl felső. tehát eleve drágább minden csak mert bmw, audi, merci, stb. a szervizek is eszerint dolgoznak. sőt ha látják, akkor le is húznak. hogy miért pont 7-est néztél ki azt nem tudom, nem akarok találgatni, mert lehet megsértenélek vele de szerintem inkább 5-ös, vagy 3-as. szerintem mint fiatalnak, jobban való ez. hacsak nem kis grofó vagyol, vagy díler


////
)) Nem vagyok díler ) illetve Grófo se D Igaz kisebbséghez tartozom de nincsenek vajda rokonaim illetve zsidó se vagyok maradjunk ennyiben nem sértenél meg, de mielőtt találgatnál elárulom, hogy mért a 7-es
Először is mindig is megalomániás voltam, szal mindenből a legnagyobbat a legfa*szábbat nem tudom mikor fogom kinőni, de egyenlőre még eszerint élek
Továbbá nem voltam soha az a pörgős fajta, piros lámpánál túráztatós, padlógázzal elindulós típus Inkább az a "beülök a 7-es fotelébe feltekerem a muzsikát szakítsa le a fejemet a basszus zöldnél fék felenged és komótosan elindulva tolom neki" típus.
Autópályán ha elkap a gépszíj belsőbe parkettával odabaszni hogy elinduljon a bálna és tolni lefelé a népeket a belsőből, mind ezt egy kényelmes fotelből természetesen ))

Valami ilyesmi ami per pillanat a 7-es hez húz

Lehet most jókat mosolyogsz ezeken ezzel nincs is baj mert ugye én még amatőr vagyok )
egyenlőre csak tapogatózok... )


nem tudom milyen idős vagy, én 28 és még mindig iylen vagyok, de a józan ész azért már felülbírál. inkább azt nézem jó vétel legyen, ne a legnagyobb, legdrágább, főleg ha nincs is rá szükségem.
nem akarlak megsérteni, de egy 7-esből a bömbölő zene kicsit elelntmondásos, és talán gáz is

YELLOW Elküldve: 2012-08-23 12:18 Autóvásárlás

szandersz írta: egyébként általánosan tekintve fent tarthatóság szempontjából nagy különbség van egy 5-ös és 7-es között?
Az évjárat természetesen azonos 2003-2004-2005


szinte hasponlóan épül fel a motor/hajtáslánc. ám az tény, hogy picivel a nagyobb típus árai vastagabban vannak húzva. pont ma néztem egy autókozmetika árait, ahol van árkategória.alsó, közép és felső kategória. a BMW a felsőbe tartozik, a kis autók meg az alsóba. ám az 1-es bmw pl felső. tehát eleve drágább minden csak mert bmw, audi, merci, stb. a szervizek is eszerint dolgoznak. sőt ha látják, akkor le is húznak. hogy miért pont 7-est néztél ki azt nem tudom, nem akarok találgatni, mert lehet megsértenélek vele de szerintem inkább 5-ös, vagy 3-as. szerintem mint fiatalnak, jobban való ez. hacsak nem kis grofó vagyol, vagy díler

YELLOW Elküldve: 2012-08-23 12:12 Autóvásárlás

szandersz írta:
Az a helyzet, hogy félre nem fogom tudni rakni a megmaradt pénzt mert a 3-asok közül is azokat kezdtem el nézegetni ami olyan 3 millió körül van )) csak azok ugye már 2006 körüliek.


igen, de abba nagyobb eséllyel van manuális váltós, és jobban is néz ki, szerintem.
ismerősnek van/volt nem is tudom hófehér 730d long, amióta a váltó behalt benen azóta nem is láttam azt az autót

tudom mi van nálad, én is belőttem magamnak egy árat és csak abban nézegettem autót, több márkát. aztán a jelenlegin megakadt a szemem, igaz 2 évvel idősebb volt mint, más típusok ugyanazon áron, de akkor már csak BMW

YELLOW Elküldve: 2012-08-23 10:29 Autóvásárlás

zoliika írta:

Nem e-36 volt!E-30 volt 323i "fordított váltóval,alpina hengerfejjel,és a 18-as speer difi!Régebbi konstrukció elismerem.ugyanúgy e-32-nél nincs az a ember aki 35i-vel 12-13 alatt megy vele.Nekem is van ismerősöm530ix e-60,alap a 12 lityi


nekem meg van ismerős, akinek E38 750Li V12 és 20 liter legalább vezető pozíciós állása van így nó para