Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2019-01-12 20:48 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Érdeklődnék hibakód táblázatot lehet találni valahol magyarul? Diagnosztika után a következő a hibakód: A0B5 signal detection error.
(Tegnap kb 25 km után menet közben kigyulladt az ABS hiba jel. 1 hete ugyanez volt, aztán másnap reggel indítva eltűnt. Most megint. Ma lett a hiba kiolvasva. Nem tudom mit jelent.)

Köszi a válaszokat előre is!


gondolom valami univerzális olvasóval lett olvasva nem?
egy BMW spec diag konkrétan is képes megmondani. vagy diaggal figyelve, egyenként megpörgetve a kereket lehet nézni, mi történik, milyen érték megy be, ugrál-e esetleg, stb.
maga a kódra ezt találtam: road speed signal, de ezt most nem teljesen értem. mert lehet az, hogy nincs jel, vagy nem jó a jel. esetleg a sebesség jelre utal, vagy a szenzor jele, nem oké a többihez képest, lassabban kommunikál, vagy ilyesmire gondolok. gondolom a km/h jelzés jó. E46 esetében a bal hátsó szenzor adja a km órának a jelet. de lehet csak kontakt hiba, hogy hol jó, hol nem. beázás is lehet. a kerékjáratban a gátlónál, vagy annak környékén szokott lenni dobozka, ahova bemegy a szenzor. lehet ott van vele valami.


Igen, egy univerzális olvasóval. Tegnap reggelre a hibajel eltűnt megint. Befújtam kontakt sprével a szenzornál a keréknél. Ma megyek többet vele, kíváncsi leszek bedobja e megint. Azt észrevettem hogy amikor kijelzi a hibát, a kilómétermutató visszaesik de utána mutatja a sebességet rendesen. Megnézem majd a csatlakozót is. Ha lemegy az ünnepi időszak beviszem bmw szervízbe hogy olvassanak hibát, ahogy írtad ott konkrétabb lesz a dolog. Köszi a választ!


itt néznék szét: bal hátul. BMW spec diaggal menet közben is lehetne nézni a 4 kereket egyszerre, hogy melyik jele tér el a többitől. illetve nem került fel valamelyik tengelyre más méretű kerék? lehet nem váltóméret és ez okoz problémát.


Meglett a hibás terület. Rendes diaggal bemérték, és a bal hátsó jeladónál vannak gondok. először most le lett tisztítva, aztán ha újra visszajön a probléma akkor csere.

Még egy kérdésem viszont lenne. A diag során kidobta azt is hogy pót szivattyú segéd/állófűtés hibás. Ez okozhat gondokat később? vagy csak a fűtésnél játszik szerepet?


én mondtam, hogy bal hátsó lesz az.
hát az csak állófűtés. normál esetben nincs köze a működéshez. de az állófűtésed valószínű nem működik. ez egy kis kazán, amit programozol és fűt, mikor nem jár a motor. pl reggel mielőtt mész munkába, 30 perccel korábban beindul, és már meleg autóba ülhetsz.

YELLOW Elküldve: 2019-01-12 11:07 Társalgó

Dani0616 írta: Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne , hogy e46 320i hez szedek össze cuccokat épp és nem tudom , hogy egyéb motorral szerelt válltozatoké , gondolok most itt PL 1,6 1,8 vagy 2,5 benzines modellekre vagy 320D-re a zárhíd, víz és klíma hűtő megegyezik e?


realoem vagy bmwfans oldalon rákeresel egyikre másikra, ha egyezik a cikkszám, akkor azonos. ha nem, akkor különböző. karosszéria elemek, azonosak lehetnek nagy részben.

YELLOW Elküldve: 2019-01-12 09:06 Most vettem BMW-t

Pocses írta:
Adamyno írta: 1. Szerintetek ez így jól van? (A kábelkötegelővel oda húzott vezeték)


2. Csak úgy érdekességképpen... ez a kis lyuk középen egy fényérzékelő lehet? Mire való?




Ennyire nem húztam volna meg a gyors kötözőt mert átvághatja mikor rezeg mozog, meg minek is oda elvan a vízcső felett simán.
Az meg asszem a belsővilágítás fényérzékelője ha jól emlékszem, ha nem majd jól kijavítanak.


így van.
belsőtér fényérzékelő, a műszerfal fényerejét változtatja, ahhoz képest is, amit te manuálisan beállítasz. ha sötét van lentebb veszi a fényerőt, ha világos, akkor fentebb. de a rádiót is, klímát is.

YELLOW Elküldve: 2019-01-11 22:37 3. Bmwfanatics Baráti Kirándulás

Streetwolf írta: Sziasztok Fórumtársak!

Nem tudom mit szólnátok egy BMWfanatics fórum-találkozóhoz. Ahol megismerhetjük egymást személyesen,beszélgethetnénk egy jót, eszmecserét folytathatnánk a felmerülő kérdések halmazában, és megcsodálhatnánk egymás BMW-jét is... Természetesen figyelembe véve azt, - ki-honnan jön - mindenki által kompromisszumos megoldást választva a helyszínt illetően. Onnan kialakítva akár különböző programokat is. Természetesen az időpont is megbeszélés tárgyát képezhetné. Tavasz vége, nyár eleje gondolom ideális lehetne minden kedves fórumtársnak is. Tervezhetővé tenni,hogy minél többen el tudjunk jönni,ha szeretnénk. Addigra szépen ki lehetne "csinosítani" a kedvencünket is.
Mit gondoltok,ez kivitelezhető lenne?

Üdvözlettel, Streetwolf


én már feladtam a harcot ilyennel kapcsolatban. már nagyobb talikra sem megyek. nem részletezem miért. felhígult, legyen ennyi elég, és még finoman fogalmaztam.
én is próbálkoztam kisebb talikkal, mondom ha már úgyis BP járok, de abból is 1x lett valami, kb. 4 autóval.
de hajrá, drukkolok! főleg, hogy élet is alig van itt. mondjuk az utóbbi napokban, mintha pezsdülés lenne, szóval... bármi lehet.

YELLOW Elküldve: 2019-01-11 22:33 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Erre lett esetleg megoldás? Szívesen elolvastam volna. Bár 4 év elteltével csak meg lett.


általában csak kérdezni szeretnek, amikor pörgött a fórum, is volt hasonló. megkapta a választ és nem láttuk, amíg megint gondja nem akadt. azért egy fórum jóval több, mint help center. de régen sokkal többen értették a lényegét.


Így van! A megoldást is le kéne írni, hogy akinek lesz ilyen gondja legközelebb annak már csak elolvasnia kelljen, ne pedig újabb és újabb témát nyitni feleslegesen.
Nem az hogy eltűnik évekre..


nem szokás már vissza olvasni, mindenkinek azonnal kell a válasz. mondom tipikus FB mentalitás.


Igen, én is tapasztalom. Sajnos..


én meg már azt hittem, most meg himbál a motorod. látom írtál ebbe a topic-ba, mondom mi baja van már neki megint.


Hát képzeld el, de amúgy..
Nem tudom mivan tanácstalan vagyok. 2 napig jó volt a kocsi, tulajdonképpen most is jól megy nem torpan be azzal nincs gond. Csak azzal hogy hidegindítás után 3 henger megy és leállítom újraindítom jó minden. Valamiért leáll egy henger. Nincs meg a kellő szívócsőnyomás sem szerintem. 50 néha 40 mbar hidegen, 7,5%-os fojtószelep nyitás mellett?! Nemár. Kéne vagy 650-nek lennie..sőt volt is amikor annyi volt akkor szépen is járt, melegedett be. Nem értem miért nincs meg illetve van egy tippem.
Amikor cseréltem a CCV-t tavaly egy csöve ami a szelepfedélre megy rá nem ment rá rendesen csak így féloldalasan, feszül. És arra gondolok hogy fals levegőt szívhat onnan vagy esetleg máshonnan, de már pedig át néztem az egész szívó oldalt. Úgy látszik nem elég tüzetesen..


már kezd gyanús lenni, hogy akárhányszor szóvá teszem az összehasonlító tesztet a két autóval, neked mindig előjön valami.

YELLOW Elküldve: 2019-01-11 20:18 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Erre lett esetleg megoldás? Szívesen elolvastam volna. Bár 4 év elteltével csak meg lett.


általában csak kérdezni szeretnek, amikor pörgött a fórum, is volt hasonló. megkapta a választ és nem láttuk, amíg megint gondja nem akadt. azért egy fórum jóval több, mint help center. de régen sokkal többen értették a lényegét.


Így van! A megoldást is le kéne írni, hogy akinek lesz ilyen gondja legközelebb annak már csak elolvasnia kelljen, ne pedig újabb és újabb témát nyitni feleslegesen.
Nem az hogy eltűnik évekre..


nem szokás már vissza olvasni, mindenkinek azonnal kell a válasz. mondom tipikus FB mentalitás.


Igen, én is tapasztalom. Sajnos..


én meg már azt hittem, most meg himbál a motorod. látom írtál ebbe a topic-ba, mondom mi baja van már neki megint.

YELLOW Elküldve: 2019-01-11 19:00 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Erre lett esetleg megoldás? Szívesen elolvastam volna. Bár 4 év elteltével csak meg lett.


általában csak kérdezni szeretnek, amikor pörgött a fórum, is volt hasonló. megkapta a választ és nem láttuk, amíg megint gondja nem akadt. azért egy fórum jóval több, mint help center. de régen sokkal többen értették a lényegét.


Így van! A megoldást is le kéne írni, hogy akinek lesz ilyen gondja legközelebb annak már csak elolvasnia kelljen, ne pedig újabb és újabb témát nyitni feleslegesen.
Nem az hogy eltűnik évekre..


nem szokás már vissza olvasni, mindenkinek azonnal kell a válasz. mondom tipikus FB mentalitás.

YELLOW Elküldve: 2019-01-11 14:19 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
Erre lett esetleg megoldás? Szívesen elolvastam volna. Bár 4 év elteltével csak meg lett.


általában csak kérdezni szeretnek, amikor pörgött a fórum, is volt hasonló. megkapta a választ és nem láttuk, amíg megint gondja nem akadt. azért egy fórum jóval több, mint help center. de régen sokkal többen értették a lényegét.

YELLOW Elküldve: 2019-01-11 11:09 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

adams22 írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta: Amikor vettem az autót, haverom megnézte diaggal és azt mondta, hogy kicsit szegény a keverék. A légtömeg mérőt mivel lehet tisztítani? Kompresszor? Féktisztító?

Kicserélném a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt, de milyen gyártó javasolt? Hol találom azt?

Köszi!


szerintem külön azt nem lehet cserélni, egyben van a házzal.
egy próbát megérhet a féktisztító, de csak leszerelt állapotban, majd ki kell fújni óvatosan.


Szia!
Nekem is szegény volt a keverék, pont tegnap cseréltem ki a légtömeg mérőt és megoldódott a gond. Nekem el volt szakadva az NTC ellenállás és össze-vissza mért hőmérsékletet.

Egy nagyon jó tanács! (nem rég olvastam) A Bosch kifejezetten nem javasolja a légtömegmérőinek tisztítását semmivel! Ha az van benne neked is , de gondolom igen.
Többet ártasz vele.. Én is tisztítottam tavaly kifejezetten légtömegmérő tisztító spray-el (Liqui Moly) de nem lett jobb. Nem is lesz jobb ha esetleg szakadt. Ritka az az eset amikor csak a ráégett kosz miatt rosszalkodik. Ha már eleve cserés akkor nincs mit tisztítani rajta. Féktisztító és nagynyomású levegő használata kifejezetten tilos
Akkor biztos hogy búcsút mondhatsz a mikronos forrasztási pontokra. Úgy kibelezi mint a sz***.

KB 40 ezer a boltokban egy légtömegmérő (típus függő) én 25 -ért vettem számla nélkül. De még számlával is tudok 25 körül. Csak az berendelős. Nekem meg gyorsan kellett, már is azonnal.

Egyébként a belsejét is lehet cserélni csak ritka speckós bitfej kell hozzá (én megoldottam oldalcsípővel a kicsavarását). De úgy sem vagy előrébb mert abból csak Pieburg van és az is 30 ezer. Szóval akkor inkább már házzal együtt gyári Bosch és 25 ezer.

(Hidd el nagyon utánajártam a dologban mióta nekem is rossz.)


hát persze, hogy a Bosch nem javasolja. vegyéééé újat!
ha normálisan volt cserélve a szűrő, akkor nem kellene koszosnak lennie.

YELLOW Elküldve: 2019-01-11 08:52 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

Adamyno írta: Amikor vettem az autót, haverom megnézte diaggal és azt mondta, hogy kicsit szegény a keverék. A légtömeg mérőt mivel lehet tisztítani? Kompresszor? Féktisztító?

Kicserélném a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt, de milyen gyártó javasolt? Hol találom azt?

Köszi!


szerintem külön azt nem lehet cserélni, egyben van a házzal.
egy próbát megérhet a féktisztító, de csak leszerelt állapotban, majd ki kell fújni óvatosan.

YELLOW Elküldve: 2019-01-10 20:05 Most vettem BMW-t

Adamyno írta:
Garázs nincs, de én nem rövidtávra járok. Nagyon ritka, havonta max 1x hogy a városban kell. Minimum 40 km-t megyek ha egyszer beülök Ez havonta olyan 1-2 alkalom lesz szerintem, szóval nem lesz agyon használva. Egyelőre vettem olyan ponyvát aminek puha a belseje, később majd körülnézek garázs ügyben.


én is még garázsban is használtam ponyvát egy ideig. de szerintem nem olyan jó, ha nem tud szellőzni. télen is fűtött garázsba sem célszerű beállni, mikor feltapod a sós latyak. meg esős időben, ha eláll, és kint a levegő jobban kiszárítja az autót. én inkább ki sem vittem esőben persze elmúlt már, de azért, ha nem muszáj, akkor most is bent hagyom. bár most olyan dzsuvás, rossz ránézni.

YELLOW Elküldve: 2019-01-10 19:45 Ködzáró fény

Adamyno írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta: Sziasztok!

Elég új nekem ez a BMW dolog mondjuk egy Opelhez vagy Suzukihoz képest. Szívom magamba az infókat már napok óta.

Szóval az történt, hogy ha jól látom, akkor hátul a helyzetjelzőkből mindkét oldalon 2 db van egymás mellett. (E46 sedan, fl utáni) Bal oldalon az egyik nagyon halványan világított, így kiszedtem cserélni, de akkor már megnéztem a többit is. A féklámpa izzók kormosak voltak de még működtek.

Tolatólámpából csak egy van jobb oldalon, nincsen 2 pólusú izzó. Ez meglepett, mert a ködzárófénynek az izzóját nem találtam és ugye kétpólusú izzó sincs. Kipróbáltam és ha bekapcsolom a ködzárófényt, akkor igazából az egyik helyzetjelző izzó erősebben világít. Meg is lepett, hogy mindegyik izzó 21W. Gondolom egyik sem világít max. fényerőn (talán a fék és az index).

Ezt az úgynevezett lámpavezérlő kezeli? Lehet olyat beállítani, hogy amikor kinyitom az autót a távirányítóval akkor felkapcsoljon mondjuk a helyzetjelző vagy a refi néhány százalékon?


hát tudja vezérelni PWM-mel, de a ködzárófénynél szerintem bi-lux izzó van, azaz dupla szálas. de már most nem vagyok benne biztos.


Ez tuti nem dupla szálas A foglalatban is csak egy érintkező van.


pedig minap vettem ki, mert kiégett a másik oldalon a sofita a csomagtér világításnak, aztán kicseréltem mindkettőt. érdekes a rossz sofita, már nem jelzett szakadást. pedig még munkahelyen is kimértem. ilyen van? igen.
majd megnézem ha nem felejtem el.

YELLOW Elküldve: 2019-01-10 19:34 Most vettem BMW-t

Adamyno írta:
YELLOW írta:
adams22 írta: Értem. Csak nem fogja annyira enni az olajat hogy 4L tartalék kelljen.
Az enyém megevett 1-2 liter olajat egy olajcsere periódus alatt (10-12 ezer km). Aztán most szelepszárszimering csere után egy cseppet nem eszik meg. Ugyan úgy max-on van.

Én ajánlottam. Igen kit én is azt vettem. Tartalmazza magát a szűrőt, a 3 gumigyűrűt és az olajteknő csavar réz alátétet. Ez mind kell. 4.200 Ft




én legutóbb olyan 50% kedvezménnyel 1800-ért vettem Mahle/Knecht olajszűrőt és minden volt benne. vettem rögtön kettőt is. mondjuk korábban is 2ezerért vette őket kedvezménnyel. teljesen jó, sőt nagyon jó, ez nem szakad össze.


Miért a gyárival egyébként gond van? (Írtad, Yellow, hogy nem szakad össze a másik.)
A bőség zavara

Ha már olajcsere... hogyha egy évben csak kb. 5000km-t megyek, akkor is érdemes évente cserélni vagy elég a 2 év szerintetek?


az a helyzet, hogy a "gyári" kifejezetten hasonlít, a Knecht-re, még a feliratok stílusa is. eredeti árban az sem olcsóbb. mert 3600-3800 körül mennek.
sajnos vannak szűrők, amik nem nagyon bírják a dolgot.
én sem megyek többet egy évben, és 2 évente cserélem. sokan mondják a rövid távos használat miatt, pláne évente kell. igazából van benne igazság, de egy jó olaj esetén nem lesz gond.
szerintem ha még garázs is van és ritkább a fagyos indítás, akkor egy 5w-30-as olaj ideális lehet.

YELLOW Elküldve: 2019-01-10 17:06 Most vettem BMW-t

adams22 írta: Értem. Csak nem fogja annyira enni az olajat hogy 4L tartalék kelljen.
Az enyém megevett 1-2 liter olajat egy olajcsere periódus alatt (10-12 ezer km). Aztán most szelepszárszimering csere után egy cseppet nem eszik meg. Ugyan úgy max-on van.

Én ajánlottam. Igen kit én is azt vettem. Tartalmazza magát a szűrőt, a 3 gumigyűrűt és az olajteknő csavar réz alátétet. Ez mind kell. 4.200 Ft




én legutóbb olyan 50% kedvezménnyel 1800-ért vettem Mahle/Knecht olajszűrőt és minden volt benne. vettem rögtön kettőt is. mondjuk korábban is 2ezerért vette őket kedvezménnyel. teljesen jó, sőt nagyon jó, ez nem szakad össze.

YELLOW Elküldve: 2019-01-10 17:02 Gyári riasztó (FAQ)

Adamyno írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta: Sziasztok, egyszerűbb kérdésem lenne.

A most vásárolt e46-ban gyári riasztó van. Hogyan tudnám tesztelni vagy hogy látom hogy tényleg működik-e? Zárás után egy piros led villog a belső tükörnél. Ha emelgetem vagy lehúzva hagyom az ablakot és benyúlok akkor riasztani kellene neki?


a tetőkárpiton középen van ilyen kis rácsos dobozka? mert az lenne az ultrahangos érzékelő. hát zárd magadra, legyél mozdulatlan, majd mozogj. aztán kiderül.
de előfordulhat, hogy valaki kikapcsolta. esetleg utólagos a belső tükör, stb. sajnos ezeknél, amiket most veszel, már semmi sem biztos.
viszont VIN kód (alvázszám utolsó 7 karaktere) alapján lekérhető, valóban volt-e benne gyárilag riasztó.


Ez alapján nincs benne, akkor nem gyári. Viszont egy csomó mindent nem értek itt. Pl. a fűthető tükör és a fűthető ablakmosó fúvókák extrának számítanak? Mert van, de nincs rajta a listán. Vagy mi az a comfort és comfort plus package? Hol lehet ezt értelmezni. Ha van ilyen fórumtéma vagy részletesebb lista a lehetséges extrákról esetleg magyarázattal az jó lenne.

Köszi Yellow, úgy látom te vagy itt az ász


érdemes olvasgatni a fórumot, lehet hozzászólásokra is keresni, sok mindenről beszélgettünk már, a hosszú évek alatt.
a fűthető ablakspriccni a ködlámpához járt csomagban. ha gyárilag van ködlámpa, akkor van fűrés is a spriccniben.
húú, volt már erről szó amúgy az extrákról. igazából a BMW nem olyan, mint egy opel, vagy vw, jó ott is lehetett a különböző fantázia nevek mellé egyéb extrákat választani pluszban, de a BMW-nél szinte mindent magadnak válogattál össze.