YELLOW
Elküldve: 2011-03-21 21:54 Futómû és hibái
egyszer már kérdeztem, de normális választ nem kaptam rá.
szóval akinek konkrét tapasztalata van ez ügyben (mert elméleteim/elképzeléseim nekem vannak) az ne tartsa magában!
ugye ha egy autót műszakira viszel, akkor ott alvázszám, vagy típus szerint, egy adott adatbázishoz, referenciaértékhez képest mérik a futóművet, és egyebet. na most amikor lengéscsillapító mérése van, akkor ugye puhább gumival jobb értékeket lehet produkálni. ebből következik, hogy a rugó keménysége is befolyásolja a mérést. ugye egy rugó rugalmassági együtthatója, vagy milye, azért eléggé állandó, csak hosszú idő után változik, akkor is puhul, tehát csak jobb érték lehet (mintha a gumiabroncs levegőjét engednék le). szóval ez alapján állapítják meg, hogy a teló jó vagy rossz.
a konkrét kérdésem, hogy kb egy keményebb ültető rugó, kb hány százalékkal ronthatja le a mérést?
ugye a referencia érték azonos, de a futómű változott a rugó végett (de akár keményebb komplett futóműre is nézhetnénk)
ergó lehet rossz értéket kapsz, de valójában csak a rugó miatt. ha pl egy M3 ref. értékéhez mérnék, akkor lehet nem is lenne annyira drasztikus a dolog... vélemény?