Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2010-12-21 18:15 Motorolaj

hancurozo írta:
YELLOW írta: nem célszerű keverni. főleg ha még csak a márka sem azonos.
szerintem a legjobb lenne, ha rászánnád magad és most iziben lecserélnéd az olajat.
mondjuk szerintem nem okoz gondot ha kevered, de nem is használ. olajcserénél mindig azért kell 1 literrel többet venni, ha olajfogyás van, akkor ugyanazzal tudd pótolni, mint ami bele lett rakva.
én tanácstalan vagyok. én a helyedben komplett lecserélném, bár nem tudom milyen körülmények vannak feléd szerelő tekintetében, mondjuk magamnak is lecserélem.


Szerintem ezt ne hangoztasd. Az 5w-s olajok szintetikus olajok a 10w nagyon ritkán szintetikus (max félszintetikus, kivéve teherautóba való olaj)
Soha nem keverünk 2 különböző olajat, még akkor sem ha mindkettő 5w-s, különösen nem szintetikus olajat félszintetikussal.


én is ezt írtam, amit pirossal kiemeltél, azt arra írtam, hogy rövid távon nem okozna gondot. persze én csak szintetikus részben gondolkoztam, feltételeztem, hogy E46-ba nem raktak félszintetikust...

YELLOW Elküldve: 2010-12-21 14:32 E46 320d kerékcsapágy? vagy fék??

SirToma írta:
davech írta: Igen jól tippeltem bal első kerék csapágyas.
Viszont 25e mondtak nekem kerékaggyal együtt, mert elvileg másképp nem lehet kapni.
Az árban van? középkategória a márka, nem tudom milyen pontosan. thx a segítséget!


Unix-ban skf kerékagycsapágy 10 rugó körül van szerintem.
www.unix.hu webshop, és válaszd ki a kocsid, és megtalálsz mindent.....


én is úgy tudom, hogy első csapágyat csak aggyal együtt lehet cserélni.

YELLOW Elküldve: 2010-12-21 11:21 Motorolaj

nem célszerű keverni. főleg ha még csak a márka sem azonos.
szerintem a legjobb lenne, ha rászánnád magad és most iziben lecserélnéd az olajat.
mondjuk szerintem nem okoz gondot ha kevered, de nem is használ. olajcserénél mindig azért kell 1 literrel többet venni, ha olajfogyás van, akkor ugyanazzal tudd pótolni, mint ami bele lett rakva.
én tanácstalan vagyok. én a helyedben komplett lecserélném, bár nem tudom milyen körülmények vannak feléd szerelő tekintetében, mondjuk magamnak is lecserélem.

YELLOW Elküldve: 2010-12-21 09:47 Vicces :)

YELLOW Elküldve: 2010-12-21 08:54 Vicces :)

FAIL!

YELLOW Elküldve: 2010-12-20 22:34 E46 320d kerékcsapágy? vagy fék??

vsop14 írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta: nekem már volt 3 csapágycserém, úgyhogy tapasztalatból beszélek:
legközelebb, ha mész az autóval, akkor figyeld meg, h kicsit tempósabb kanyarnál elhallgat-e a hang (nem kell őrültködni, nem arra gondolok, csak pl autópályafelhajtó, vagy ilyesmin próbáld ki, ahol azért viszonylag gyorsan tudsz haladni és a kanyar is nagy így van időd hallgatózni)
esetleg próbálkozhatsz azzal is, h széles úton hirtelen elrántod a kormányt, akkor is elhallgat egy pillanatra (bár ilyen időben azért ez annyira nem kivitelezhető )
menj fel autópályára, és figyelgesd, h mennyire hangosodik a hang. ha van ahol eléggé érezhetően erősödik, akkor csapágy. ha nem és kanyarodáskor sem hallgat el, akkor nem csapágy bajod van.
megforgathatod esetleg a kerekeket is, felemelve, de nem mindig lehet hallani
de egyébként szerintem csak simán a téligumit hallod, de azért ezeket próbáld ki. ha esetleg mégis csapágy, akkor se ijedj meg nagyon.... még azért el tudsz vele járni kicsit, de sokat azért ne...
első csapágycserénél az alkatrész drága (m_attillánál kb 30e), de otthon is ki tudod cserélni, vagy szerelő is kicseréli pár ezerért. hátsó csapágy kb 10e, de azt iszonyat munka kicserélni otthon, eléggé advanced user kategória, meg kell hozzá csapágyleszedő is... szerelőnél min. 10e, de inkább 15e.
csak azért írtam, h tudd, h mi a szitu, ha esetleg mégis, de sztem csak a téligumit hallod.

ha esetleg egyik sem, akkor a diffiolajadat hallod


semmi újat nem mondtál, mint amit már ne mondtak volna el korábban. lehet visszább is kellene olvasnod, nem csak azokat, amikben kötekedni tudsz...


visszaolvastam a topicot, nem igazán láttam sehol se leírva azokat, amiket leírtam.
saját tapasztalatomból írtam ezeket és segíteni próbáltam egy társunknak.
bocs
azt hiszem, h amit én írtam az közelebb áll az igazsághoz és elég részletesen leírtam, hogy hogyan próbálgassa ki. ha rajtad múlt volna, akkor már a diffiolajat cserélgetné... és akkor most én vagy a gyík?


csak nem olvastad el rendesen!!!

kapásból a téli gumit írtam. kicsit írtam a csapágyról, majd hil kiegészítette azzal, amit te is írtál.
a többi dolog csak ezenkívüli további lehetőség. és miárt tartod elképzelhetetlennek egy dermedtebb olaj miatti diffi hangot? honnan tudod menynit jár a tulaj az autóval. én úgy gondolom az írásából ez az első tele egy RWD-vel így minden különleges hang új neki.
a problma ott va, hogy minden kommentemet hülyeségként kezeled, anélkül, hogy próbálnád megérteni. nem mondtam, hogy cseréljen diffi olajat, de lehet hangja ha dermettebb az olaj, ehhez nem kell sok ész.

YELLOW Elküldve: 2010-12-20 21:36 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
YELLOW írta:

oda nem vagyok regisztrálva, így nem tudom letölteni. esetleg ha valakinek meglenne, akkor e-mail-ben elpattinthatná. kössz neked nem kell fáradnod, se komment írással, hogy lusta vagyok regisztrálni, meg stb dumával.
ha valaki lesz kedves majd elküldi nekem. én bizakodom.



Küldés folyamatban, 3 részletben megy a teljes leírás



köszi! rád számítottam!

YELLOW Elküldve: 2010-12-20 21:34 Motorolaj

vsop14 írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta: ha kell esetleg valakinek fina olaj, a bolti ár kb feléért, akkor jelezzen!
pl 5w40es olajból 5 literes kiszerelés bárdiautónál 14.000 Ft, ennek kb a feléért van ez. ennyiért még hamisított castrolt se kapni, nemhogy igazit és ez Made in Belgium. longlife 98-as BMW minősítése van (a castrol magnatecnek nincs longlife minősítése)
én most vettem ilyet, majd ha végre lesz egy kis időm belerakom.


ez oké annak akinek E36-a van, csak éppen az E46-hoz kicsit más minősítés való. a magnatec meg egy kula az tény. de castrol-nak számtalan más olaja van, ami tudja az általad említett minősítést. és mint említettem korábban a castrol minőségi olajok, nem kukutyimból valóak. a magnatec-et lehet hamisítják, de aki azt veszi az így járt.
mellesleg jobb minősítést lehet bele rakni tehát longlife-01-et simán lehet a 98 helyett.
most nem a Fina ellen beszélek, csak a castrol-ról mondott állításod nem teljesen fedi a valóságot.



leírom számszerűsítve:
7600ft-ért vettem az 5 literes olajat. tehát ez 1520 ft/l
ennyiért castrolból kb ennyiért mit kapsz? magnatec 5w40-et, 7850-ért. és az csak 4 liter! ez tehát azt jelenti, hogy 1962 ft/liter.
edge 5w40 az 2266ft/liter. ez 700ft diffi 1literen 10 literen az már 7000Ft.
a castrolt márpedig hamisítják ez tény. a finát nem.

idézek ebből a doksiból: http://bmw.e39.hu/Olaj.htm

"Longlife-98" (2005/03-i állapot)

A következő BMW motorokhoz engedélyezett : M43TU,W10, M52TU, M62LEV, S62 (E39 2000/03-tól), S62 (E52), M73 (E31 1997/09-től), M73 (E38 1997/09 � 1998/0, M73 LEV, M41, M51, M47, M47TU (2003/02-ig), W17, M57, M67(E3,

Ezen kívül az egyéb motorokhoz is engedélyezett (pl. M10, M20, M21, M30, M40, M41, M42, M43, M44, M50, M51, M52, M60, M62, M70, M73, S14, S38, S50, S50U, S52, S70, stb.)

BMW Super Power Oil (SAE 5W-40);
ACEA: A3/B3 (CCMC-G5/PD2) ill. API SJ/CD, EC;
(az 1 literes kiszerelés száma: 81 22 9 407 547)
Név szerint engedélyezett Longlife-98 olajok:
.
.
.
Fina FE 2000 5W-30
(viszkozitás: SAE 5W-30; gyártó/szállító: Total)

ˇ Fina First
(viszkozitás: SAE 5W-40; gyártó/szállító: Total)
.
.
stbstb

tehát elég sok bmw.hez jó. e36hoz is, meg e46hoz is.
nem tudom honnan szedted, h ami jó e36ba az már az e46nak nem jó....
most bunkó lennék, ha azt mondanám, h jó lenne ha végre úgy beszélnél valamiről, h utána is néztél?


akinek meg van egy kis esze azt sztem semmilyen longlife olajat se használ 15.000km-nél tovább...
én lecserélem kb 10.000-enként, úgyhogy igazából nekem még a longlife minősítés is felesleges lenne. nem is azért vettem. csak simán nem bízok már a castrolban. ez meg jó áron volt, biztos helyről. utánaolvastam és csak jó dolgokat írnak róla, minősítése is van, úgyhogy nekem tök jó


ehhez nem kell utána nézni. ha megnézem amit felsoroltál új konstrukciós motorok egyike sem szerepel közte. persze volt e46 között a régi motorokból.
szerintem leírtam, hogy lehet rosszabb minőségű castrol, de azt olyan helyen palackozzák szóval nem kell csodálkozni. magnatec-ről nekem sincs jó véleményem.
de mondtam nem a Fina ellen beszélek. én tőlem azt szerzel annyiért amennyiért meg azt amit akarsz.
én magam is sok embernek ajánlom a Fina olajat, de a castrol-ból is a jóminőségűt az SLX szériát.
én is max 12ezer km-ig használok egy olajat. szóval engem nem kell meggyőznöd, sem kiokosítani.
Én biztos ameddig csak lehet Castrol SLX Powerflow 0w-30 BMW LL-04-et fogok használni. Ezt amit eddig láttam mind németországban és ausztriában gyártják/csomagolják.

YELLOW Elküldve: 2010-12-20 21:23 Társalgó

Tiba írta:
YELLOW írta:
wagusty írta:
Robinson írta: Na és erről mi a véleményetek?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...6i-4379063




Hát megnézném élőben is úgy ,hogy tudom milyen volt, lett és újjá építve milyen lett!
Hihetetlen!!!!


tőlem nincs olyan messze, lehet érdemes lenne megnézni...

nekem az a fura, hogy a díjakat is odaadta vele Tiba?



Odaadtam igen, nagyon szépen kérte őket



más f.szával veri a csalánt?

YELLOW Elküldve: 2010-12-20 20:24 E46 320d kerékcsapágy? vagy fék??

vsop14 írta: nekem már volt 3 csapágycserém, úgyhogy tapasztalatból beszélek:
legközelebb, ha mész az autóval, akkor figyeld meg, h kicsit tempósabb kanyarnál elhallgat-e a hang (nem kell őrültködni, nem arra gondolok, csak pl autópályafelhajtó, vagy ilyesmin próbáld ki, ahol azért viszonylag gyorsan tudsz haladni és a kanyar is nagy így van időd hallgatózni)
esetleg próbálkozhatsz azzal is, h széles úton hirtelen elrántod a kormányt, akkor is elhallgat egy pillanatra (bár ilyen időben azért ez annyira nem kivitelezhető )
menj fel autópályára, és figyelgesd, h mennyire hangosodik a hang. ha van ahol eléggé érezhetően erősödik, akkor csapágy. ha nem és kanyarodáskor sem hallgat el, akkor nem csapágy bajod van.
megforgathatod esetleg a kerekeket is, felemelve, de nem mindig lehet hallani
de egyébként szerintem csak simán a téligumit hallod, de azért ezeket próbáld ki. ha esetleg mégis csapágy, akkor se ijedj meg nagyon.... még azért el tudsz vele járni kicsit, de sokat azért ne...
első csapágycserénél az alkatrész drága (m_attillánál kb 30e), de otthon is ki tudod cserélni, vagy szerelő is kicseréli pár ezerért. hátsó csapágy kb 10e, de azt iszonyat munka kicserélni otthon, eléggé advanced user kategória, meg kell hozzá csapágyleszedő is... szerelőnél min. 10e, de inkább 15e.
csak azért írtam, h tudd, h mi a szitu, ha esetleg mégis, de sztem csak a téligumit hallod.

ha esetleg egyik sem, akkor a diffiolajadat hallod


semmi újat nem mondtál, mint amit már ne mondtak volna el korábban. lehet visszább is kellene olvasnod, nem csak azokat, amikben kötekedni tudsz...

YELLOW Elküldve: 2010-12-20 20:17 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!







A 320D nem hathengeres? (nem tudom, csak sejtem, tudatlan vagyok ebben (is)) Akkor hová tűnt 2 henger?



4 hengeres, akár egy kisköbcentis benyás...

YELLOW Elküldve: 2010-12-20 20:16 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

vsop14 írta:
YELLOW írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Az autó vásárlása előtti állapotfelmérésen a szerelő gépre tette a vasat(inpa programot használt) és nagyjából mindent rendben talált, de elmondta hogy a 4 porlasztó közül az egyik rövidesen cserés lesz. Azóta beletettem kb 20e km-t, szerencsére szinte gond nélkül.
Időközben cseréltem amit vásárláskor is szoktak(szűrők, olaj), kitisztítottam az egr szelepet (ideje volt már) ill. tegnap a kartergáz szűrőt is. A héten a szívósor következik.
A lényeg, hogy beszereztem egy diagkábelt (vag/kkl) és feltelepítettem az inpa-t, sokat még nem foglalkoztam vele, csak csináltam 2 screenshotot (a motor alapjáraton ment). Nem sokat konyítok a dologhoz, így lenne pár kérdésem:



1. a képen a négy hengerről látok adatokat, vagy a porlasztókról, vagy mi ez?
2. mi lenne a helyes érték, és mennyi eltérés megengedett? Ha a zöld sávban mozog a mutató akkor még minden rendben?
3. van vmi leírás a neten az inpáról, hogy ne itt kérdezzek ilyen mások számára talán alap dolgokat? olyasmire gondolok amiben referenciaértékek szerepelnek...
4. gondolom fontos lenne, hogy ezeket a skálákat menet közben, gyorsításkor-lassításkor is megvizsgáljam, mert alapjáraton nincs túlságosan terhelve a motor. Vagy ne menjek sehova csak üresben állva emeljem a fordulatszámot és az elégséges?

A következő kép már valamivel egyszerűbb, úgy értem hogy a bal oldalon láthatóak a kívánt értékek. A kérdés viszont itt is adott, azaz hogy mennyi eltérés megengedett.



Vagy hagyjam a francba a skálákat és amíg nincs hiba eltárolva addig minden ok?

Előre is köszönöm a segítséget!


nekem hasonló dolgok lesznek, vagyis ilyen kábelem van és én is az INPA-t akarom használni. mivel friss vagy leírhatnád a pontos beüzemelési/telepítési menetet. én megköszönném! ahogy látom Vista vagy Win7 fut a gépen? ezért lenne jó egy pontos menet.

yellow, ez egy kb 100 oldalas pdf-ben van leírva. fenn van az e39 klub oldalán


oda nem vagyok regisztrálva, így nem tudom letölteni. esetleg ha valakinek meglenne, akkor e-mail-ben elpattinthatná. kössz neked nem kell fáradnod, se komment írással, hogy lusta vagyok regisztrálni, meg stb dumával.
ha valaki lesz kedves majd elküldi nekem. én bizakodom.

YELLOW Elküldve: 2010-12-20 20:13 E46 320d kerékcsapágy? vagy fék??

az tény, hogy előlről hallani, csak közben eéfelejtettem a részleteket. de ezt be tudom ismerni.

YELLOW Elküldve: 2010-12-20 20:10 Motorolaj

vsop14 írta: ha kell esetleg valakinek fina olaj, a bolti ár kb feléért, akkor jelezzen!
pl 5w40es olajból 5 literes kiszerelés bárdiautónál 14.000 Ft, ennek kb a feléért van ez. ennyiért még hamisított castrolt se kapni, nemhogy igazit és ez Made in Belgium. longlife 98-as BMW minősítése van (a castrol magnatecnek nincs longlife minősítése)
én most vettem ilyet, majd ha végre lesz egy kis időm belerakom.


ez oké annak akinek E36-a van, csak éppen az E46-hoz kicsit más minősítés való. a magnatec meg egy kula az tény. de castrol-nak számtalan más olaja van, ami tudja az általad említett minősítést. és mint említettem korábban a castrol minőségi olajok, nem kukutyimból valóak. a magnatec-et lehet hamisítják, de aki azt veszi az így járt.
mellesleg jobb minősítést lehet bele rakni tehát longlife-01-et simán lehet a 98 helyett.
most nem a Fina ellen beszélek, csak a castrol-ról mondott állításod nem teljesen fedi a valóságot.

YELLOW Elküldve: 2010-12-20 18:59 Fûtés - Klíma

davech írta: (nyitok egy davech hiba wtf? témát lassan)
Mióta hideg van , olyat csinált a auto fűtés hogy full fordulaton nyomja a levegőt, azaz egy "kocka híján"). Mire elérné a beállított hőfokot, szabályoznia kellene a fordulatot. Azaz eddig ez így működött, mostanáig. Beállítom 32 fokra, van a kocsiban 80fok de akkor sem veszi vissza. Gondolom én a hőérzékelővel lehet baj. Néha pedig működik rendesen. Mi lehet itt a probléma? thx


a "süni"-vel van probléma, azaz a szabályzó végfoka rossz.