asbi fórum hozzászólásai

asbi Elküldve: 2015-11-23 09:53 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Ha a Carly for BMW azt írja kódolásnál, hogy az én ECU-m nem lehet írni, akkor ez csak a "vegyél tőlünk kábelt" akció megint, vagy létezik, hogy a 2003-as autóm nem lehet programozni? Csak egy nyavalyás komfort index kéne nekem.

Van NCS Expertem is, de ezzel egy katt lett volna, meg előbbihez nem találtam épkézláb leírást pont ehhez a dologhoz, csak hogy ezt kéne módosítanom:
CYCL_TI_BLK 1-touch turn signal number of blinks einmal/zweimal/dreimal

asbi Elküldve: 2015-11-19 16:43 Tükör

lantika írta:

A link neve


Köszi! Most már penge vagyok a témában. Már csak arra kéne rájönni, hogy a jobboldali tükröt miért nem tudom behajtani. Ezek is rohadnak?

asbi Elküldve: 2015-11-19 10:57 Tükör

YELLOW írta:
lantika írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
lantika írta:
Tükörfütes ällandoan megy. Jo az,mert esöben is leszärad. Viszont hamarabb tönkremegy a tükörlap.


Pont ez a bajom, már látszik a jobboson a folt. Ilyenkor télen még oké, de nyáron a 40 fokban szívesebben használnám gombnyomásra, ha épp szükségem van rá.


esőben is leszárad. sokra megyek vele, ha az oldalablak vizes (persze lehet mondani, hogy ha eláll az eső, akkor oldalablak hamarabb száraz lesz, míg a tükör széltől takarásban van)
szerintem ez tervezési hiba lesz. simán úgy kellene működnie, mint a ablakspricninek, hogy 3 fok alatt kapcsol, vagy 7 fok alatt, már nem is tudom. még a 7 fok is jó lenne.
de mondom nekem rémlik, mintha lennének típusok, ahol jól működik, ilyen fokok alapján. nem állandóan, meg gombnyomásra.


Én is úgy olvastam több fórumon, hogy van akinek 3 fok alatt kapcsol, van akinek pedig állandóan megy. Olvastam olyat is, hogy szemből a bal oldalon levő kis kerek szenzortól is függ az automatikus működése, de nekem pl. van olyan szenzor, aztán mégis mindig megy..


Csak a hätso ablak füteset lehet ugy programozni,hogy 3 fok alatt automatikusan bekapcsoljon.


de az ablakfűtés is max vagy 5-10 percig megy, aztán elkapcsol, ha manuális kapcsolású, ha nem.


Na ez nekem bőven elég lenne a tükörre is, csak nem tudom mit hova kössek. Hátsó ablakfűtés úgyse működik, majd megcsinálom egyben, csak nem találtam még olyan félvezető festéket.

Így gombra működne az ablak + a tükör.

asbi Elküldve: 2015-11-19 09:57 Tükör

YELLOW írta:
asbi írta:
lantika írta:
Tükörfütes ällandoan megy. Jo az,mert esöben is leszärad. Viszont hamarabb tönkremegy a tükörlap.


Pont ez a bajom, már látszik a jobboson a folt. Ilyenkor télen még oké, de nyáron a 40 fokban szívesebben használnám gombnyomásra, ha épp szükségem van rá.


esőben is leszárad. sokra megyek vele, ha az oldalablak vizes (persze lehet mondani, hogy ha eláll az eső, akkor oldalablak hamarabb száraz lesz, míg a tükör széltől takarásban van)
szerintem ez tervezési hiba lesz. simán úgy kellene működnie, mint a ablakspricninek, hogy 3 fok alatt kapcsol, vagy 7 fok alatt, már nem is tudom. még a 7 fok is jó lenne.
de mondom nekem rémlik, mintha lennének típusok, ahol jól működik, ilyen fokok alapján. nem állandóan, meg gombnyomásra.


Én is úgy olvastam több fórumon, hogy van akinek 3 fok alatt kapcsol, van akinek pedig állandóan megy. Olvastam olyat is, hogy szemből a bal oldalon levő kis kerek szenzortól is függ az automatikus működése, de nekem pl. van olyan szenzor, aztán mégis mindig megy..

asbi Elküldve: 2015-11-19 09:35 Tükör

lantika írta:
Tükörfütes ällandoan megy. Jo az,mert esöben is leszärad. Viszont hamarabb tönkremegy a tükörlap.


Pont ez a bajom, már látszik a jobboson a folt. Ilyenkor télen még oké, de nyáron a 40 fokban szívesebben használnám gombnyomásra, ha épp szükségem van rá.

asbi Elküldve: 2015-11-18 16:43 Tükör

Bero írta:
davech írta: Az normális hogy állandóan megy a tükör fűtés? Mintha ablakfűtés be lenne kapcsolva, pedig nem. Ha bekapcsolom akkor hátsó szélvédő fűtés kapcsol be, tükröké így is megy.


Én Hil kolléga ötlete alapján rákötöttem a tükörfűtést a hátsó ablakfűtésre,így amikor bekapcsolom a hátsó fűtést,csak akkor kapcsol be a tükörfűtés!


Erről nincs esetleg valami leírásod? Megcsinálnám én is.

asbi Elküldve: 2015-11-18 08:35 E46 futómű állítás

Sziasztok!

Most az autón egy 7x16 ET47 gyári alufelni van 225/50-es gumikkal. Télire lassan (már havat mondanak a hétvégére, szóval sokat nem kéne tökölnöm) felkerülne egy 6,5*16 ET42 gyári BMW acélfelni 205/55-ös új téligumival. A dolgot fűszerezi, hogy gyárilag sport felfüggesztésekkel jött az autó, ahogy nézem a manualt azért eltér a sima beállításoktól. Különösebb gondom nincs a felfüggesztéssel, viszont pár hónapon belül lengőkar cserés lesz. Ezekkel a méretekkel állíttassam be most a kerékcsere után is és majd ha a lengőkar le lett cserélve akkor is, vagy ráérek vele csak az utóbbi után?
Illetve a nyári vagy a téli szettel érdemes beállíttatni, vagy ebben az esetben mindegy?

Láttam, hogy linkeltetek korábban pár ajánlott szervízt. Ha viszem a kis manualt, hogy milyen beállításoknak kéne lennie, ők megcsinálják úgy, vagy ráhúznak egy standard E46 beállítást? Illetve mennyire csinálják gyári előírás szerint pl. a súlyozást? Ahogy olvastam a gyár azt javasolja, hogy első üléseken 68-68kg, hátul középen 68kg, illetve a csomagtartó közepén 22kg súly legyen elhelyezve, illetve tele legyen a tank. Vagy túl sokat szeretnék már?

Üdv

asbi Elküldve: 2015-11-17 19:43 Mi lehet a baj?

asbi írta:
Tano írta:

Az első az a klímakompresszor lesz, a jobb oldalon azt hajtja ékszíj.
Az IC csőben valamennyi olaj természetes, mert a kartergáz azon keresztül kerül vissza a szívócsőbe. A turbó előtti bemenő csőszakaszon van visszavezetve a szívóágba.
Viszont ez nem akkora mennyiség, hogy látványos olajfogyasztást eredményezzen, mert az olajba bekerülő üzemanyag simán fedezi.


Köszi! Akkor valószínűleg a turbó a bűnös ott fölötte? Azt vágom, hogy egy kis olaj nem para rajta, csak azt nem, hogy mennyi az a kicsi.. Mennyire aggódjak miatta?


Szerk.: Most reggel megnéztem, 10 perccel a leállítás után maxot mutat az olajszint, nem éreztem gázolaj szagot rajta. Olyan nagy mértékben nem zabálhatja a cumót..



Na egy 200km városi használat után észrevettem, hogy megint füstöl az autó. Kihúzattam, így a nagyja elmúlt, padlógáznál látni minimálisat, de csak ha mögöttem jön valaki és megvilágítja a fényszórója. Létezik hogy turbó, úgy hogy gyakorlatilag fullos az olajszint? Vagy ez a kicsi füst kell ?

asbi Elküldve: 2015-11-16 19:09 Mi lehet a baj?

Tano írta:

Az első az a klímakompresszor lesz, a jobb oldalon azt hajtja ékszíj.
Az IC csőben valamennyi olaj természetes, mert a kartergáz azon keresztül kerül vissza a szívócsőbe. A turbó előtti bemenő csőszakaszon van visszavezetve a szívóágba.
Viszont ez nem akkora mennyiség, hogy látványos olajfogyasztást eredményezzen, mert az olajba bekerülő üzemanyag simán fedezi.


Köszi! Akkor valószínűleg a turbó a bűnös ott fölötte? Azt vágom, hogy egy kis olaj nem para rajta, csak azt nem, hogy mennyi az a kicsi.. Mennyire aggódjak miatta?


Szerk.: Most reggel megnéztem, 10 perccel a leállítás után maxot mutat az olajszint, nem éreztem gázolaj szagot rajta. Olyan nagy mértékben nem zabálhatja a cumót..

asbi Elküldve: 2015-11-16 16:41 Mi lehet a baj?

KGR írta:
Tano írta:

Az alsó burkolatot akna nélkül is le tudod venni. Megemelve az egyik oldalt alá tudsz bújni annyira hogy leszedd a burkolatot. Nem mondom, kicsit szűkös de megoldható.


Várjál mielőtt leszeded! Én is ejtettem már bele és én ki tudtam venni a ködfényszóró cseréjénél használatos nyíláson keresztül. Elöl, alul van egy műanyag rács aminek a két szélét ki lehet pattintani. Onnan már be tudsz nyúlni.


Úgy tűnik a sors akarta, hogy én azt oda beejtsem, és leszedjem a burkolatot..







Ez az előbbi micsoda? Kb. a kormányösszekötő gumiharangja fölött van az autó jobb oldalán, szíj hajtja.
A második gondolom a töltőlevegő hűtő csöve, ennek az aljában áll meg a trutyi. Turbó cserés volt az autó, azóta van benne 2800 km. 2500-ig kímélő módban mentem vele, ezért szépen bekokszosodott, terhelés alatt okádta a füstöt mint egy rakéta. Egy este pár kihúzatás után elmúlt a sötét füstölgés, alapból én nem látok füstöt azóta.. Előtte se volt amikor megvettem, csak amikor elvittük szerelőhöz a turbó javítás után rögtön. Akkor is inkább fehéres, 1-2km-ig. Megy, húz, fűt, hűt, kanyarodik, dudál ahogy azt kell.. Hibakód nincs semmire. Olajat néztem, egy estényi utcán állás után kb 2-3 deci hiánynak tűnt, azóta megnéztem a mélygarázsban is (gondolom ez vízszintesebb) 3 nap állás után fél deci hiánynak tűnt. Mindkettő normális lenne szerintem egy turbodieseltől. A nepper rakott a turbóba Wizardtól való utángyártott középrészt és tömítést. Cseréltek kb minden szűrőt, meg olajat akkor, de én is inkább lecseréltem ezeket 250km után, hogy jobb legyen a lelkem.

Valami tipp esetleg? Merre induljak el?

asbi Elküldve: 2015-11-16 13:48 Mi lehet a baj?

Tano írta:
Az alsó burkolatot akna nélkül is le tudod venni. Megemelve az egyik oldalt alá tudsz bújni annyira hogy leszedd a burkolatot. Nem mondom, kicsit szűkös de megoldható.


Az lesz valószínűleg délután. Nem a legoptimálisabb már az idő sajna, jó lett volna a fetrengést megúszni, de úgy tűnik nem fogom. Szlalommal és nagy fékezgetésekkel sem esett ki, remélem hazáig már nem hagyom el..

asbi Elküldve: 2015-11-16 11:44 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Nem találtam megfelelő topicot. Sikeresen beleejtettem az autóba a helyzetjelzőt, a tokjával együtt.. Kettes alkatrész.
Úgy sejtem az alsó műanyag borítás fogta meg. Jól látom, hogy lényegében csillagcsavarhúzóval azt onnan le lehet szedni?

Esetleg Pesten nincs valakinek aknája, amit pár sörért cserébe használhatnék egy 20 percre, ha addig nem hagyom el a cuccot onnan lentről?
Még megpróbálok itt a parkolóban délután randalírozni picit, hátha kiesik valahogy.

Üdv

asbi Elküldve: 2015-11-13 13:29 angel eye

lantika írta:

A plusz relet a diodäval közvetlenül az angel eyes ele kell kötni. Ez a rele egy olyan rele,ami mind a 2 älläsban ätengedi az äramot. A rele alapbol egy kapcsolo,ez meg egy 2 älläsu kapcsolo.

Valahogy igy kell kötni.



Köszi a remek rajzot!

Egy kérdésem lenne: ha minden marad így, de nem a helyzetjelző felől jön a feszültség a relé felé, hanem a gyújtással, akkor gyakorlatilag így tudom elérni, hogy menet közben kapcsolástól függetlenül világítson (azaz nappali menetfény) és elhalványodjon, ha tompítottat kapcsolok?

asbi Elküldve: 2015-11-13 09:22 Hûtõvíz

southboy írta: Sziasztok. Ismételten egy gond nem megy fel a hőfokom légtelenítettem minden de 25-Km után is ezt a hőfokot mutatja meleget ad nem kurutyól a szellőzőből semmi nem hiszem hogy levegős lenne van valakinek ötlete ?
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Termosztátok rendben vannak?

asbi Elküldve: 2015-11-13 08:24 Lámpamosó

Sziasztok!

Nekem is folyton csöpög a balos lámpamosóm. Igazából azt vettem észre, hogy mosás után csak dzsuvásabb a búra, illetve összekeni a motorháztetőt is.. Hogy tudnám a legegyszerűbben lekötni, hogy ne kelljen hetente utána töltenem? Illetve ezt nézi valaki műszakin, hogy működik-e? Ne legyen később ebből probléma..

Üdv