asbi fórum hozzászólásai

asbi Elküldve: 2016-01-06 09:56 Fûtés - Klíma

nandika írta:
asbi írta:
nandika írta: Sziasztok! Nem melegszik a motor a kék csiktol tovább nem megy a mutató még termosztát csere után sem!! fütésem nem sok viszont kevés MI LEHET A PROBLÉMA?,


Mindkét termosztát cserélve lett?


az egr nem viszont szervizesek mondták annak a vÍzhez köze nincs!


Akkor viszont a szerelők sem tudják jól. Ugyanaz a hiba jelenség az EGR termosztátnál is, azaz nem melegszik be a víz, és általában ez a rossz, ez szokott gyakrabban tönkremenni.

asbi Elküldve: 2016-01-06 09:30 Fûtés - Klíma

nandika írta: Sziasztok! Nem melegszik a motor a kék csiktol tovább nem megy a mutató még termosztát csere után sem!! fütésem nem sok viszont kevés MI LEHET A PROBLÉMA?,


Mindkét termosztát cserélve lett?

asbi Elküldve: 2016-01-04 14:47 Társalgó

YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
juhaszadika írta: Üdv, ti hány fok alatt tankoltok jobb minőségű dieselt?


én sosem... nincs ilyen problémám


Nekem meg nem kell minden 600 km utän a kutra menni,emelkedön felfele tudom a belsö sävot hasznälni ugy,hogy senkit sem tartok fel,es 160-näl csak 6 litert eszik


az jó, mert nekem sem kell 600km útán kútra menni, max ha negyed körül tankolok
itthon pedig max 130-al tudok menni, de általában max 90 szokott lenni és ott az enyém valóban el van 6 literből bőven.
160-nál 6 litert??? ezen felkacagtan most értem én, hogy be akartál oltani heccből, de magad is sikerült

szerk.: csak szólok a télapó sem létezik



Gondolom a pillanatnyi fogyasztásmérőre gondolt. Nekem egyenes útszakaszon 130-nál tempomattal hatodikban 4L /100-at mutat például.
Átlag viszont soha nem lesz annyi, az fix.

asbi Elküldve: 2015-12-31 12:21 Diesel DDE lámpácska

Anett525 írta: Sziasztok! Ma este probaltam beinditani az automat es nem indult, eloszor azt hittem,hogy az aksi, de aztan lattam hogy ez a dde villan ki egy sarga spirallal! Mi lehet a problema?
Valaszaitokat elore is koszonom!


Égve marad, vagy kigyullad egy pár másodpercig gyújtás ráadása után? Utóbbi teljesen normális, akkor izzít. Enyém is csinálja, pedig 2 hónapos NGK gyertyák vannak benne és pöccre indul.

Ettől függetlenül lehet, hogy rossz pár gyertyád. Dugjátok gépre, ha halott egy gyertya, akkor úgyis dob rá hibát. Szeptemberben nekem 2-t írt hibásnak, kimértük manuálisan, egy volt még valamennyire használható, kettő teljesen szakadt, a negyedik meg több száz kOhm-os ellenállást mutatott, tehát kvázi kuka.

asbi Elküldve: 2015-12-29 20:25 hidegen rángat....

Sziasztok!

Egy ideje már figyelmes lettem arra az autómnál, hogy hidegen elindulás után 1800 és 1900-as fordulat között haladva harmadikban elkezd rángatni. Légtömegmérő lenne? Szerelőm elvileg még az ősszel megnézte, kipucolta. Semmilyen más esetben nem produkálja a dolgot amúgy, hibakódot nem ír be. Esetleg valami ötlet erre?

Üdv

asbi Elküldve: 2015-12-28 19:37 Gumiabroncs

YELLOW írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
raul227 írta:
Nézegettem ezt a gumit,erre gondoltam Viking
annyi h drágább mint a sima,elvileg ez megerositett,ez mennyire szamit?20 alatti uj teligumikra ha van valakinek otlete,oriasi a valasztek.205\55\16 van most fent,vagy eltérhet kicsit?mondjuk mennyire,ami még számottevö.tudom a colnak egyeznie kell.a tobbi adatra gondolok.pl 215 teliguminal tul nagy e mar,vagy ha per 45-50es az sok e vagy sem.köszönöm.


Milyen körülmények között használnád? Ahogy nézem a friss ADAC teszt alapján ez a Viking teljesített legrosszabbul száraz aszfalton. Hiába jó hóban, ha itthon van 1-2 havas nap maximum. Persze más a dörgés, ha kinn élsz és sokat kell hóban menned.

Én 20200-ért pl. Yokohama W.drive V905-öt vettem ebben a méretben.


ezekkel meg az a bibi, hogy japán gumik, vagy a Toyo is, kicsit jobban kopnak a kelleténél.
téli guminál, mint oly sokszor elmondtam, mérlegelni, legtöbbet hol hazsnálod az autót, mennyi hó lehetséges. persze sosem lehet tudni, de nagyjából mégis. felesleges egy inkább hógumi, ha autópályázol sokat, és mondjuk hó sincs. ha főként városban közlekedsz, vagy nem pályázol, akkor olcsóbb kategóriát is lehet venni, ugyanolyan jó lesz. ha hegyvidéken laksz, akkor jobb egy harapós, puha anyagú gumi. de ezt a pályázás meg megeszi.


Jah, ezért vettem a Yokohamát. Elég sokat pályázok itthon, kellett egy jó száraz/vizes gumi, ami hóban sem vall szégyent az évi 3-4 síelés alkalmával. Mivel kb. két szezont saccolok neki, ezért nem akartam a jóval drágább Conti TS850-et, a gyors csere miatt maradt az olcsóbb verzió.


na jó, de ez is inkább hó és latyak gumi. száraz, enyhén nedves autópályán meg kopik.
de megértem az érveidet, főleg ha 2 szezonra tervezed.

szerk.: de a havat ez is csak addig fogja, amíg nem lesz 5mm a minta...


Én ADAC értékelés alapján döntöttem, nem is láttam a mintát. Ott a legjobbnak hozták ki szárazon és jó pontokat kapott vizes aszfalton is, de viszonylag rossz kopással. Utóbbi annyira nem érdekel, a lényeg, hogy a hazai körülmények között helyt álljon és autópálya tempóról is meg tudjak állni biztonságosan. Az volt a baj, hogy a Continental aránytalanul drága volt ehhez képest (majdnem egy tízessel darabja), pedig az lett volna a legjobb ezekre.

Még inkább hógumi talán a Nokian WR D3 vagy D4 lett volna, de itthon sok havat mostanában nem látni.


ADAC teszt... egy laikusnak jó, aki nem tud dönteni. másnak kiindulási alapnak lehet jó.
de többször érte a vád az ADAC-ot, hogy bunda, amelyik gyártó jobban fizet azt hozzák ki győztesnek, stb.
ez az ADAC olyan, mint az autóknál a törésteszt, EURO NCAP. pl a Renault azért ért el olyan nagy eredményeket, mert kifejezetten arra gyártották az autókat. viszont ha pár centivel arrébb kapta az ütést, akkor gatyábbul tört, mint egy másik autó, ami nem kapott 5 csillagot. tehát olyannal nem sokra megyünk, ami egy adott esemányhez van modellezve, legyártva, mikor a valóságban minden esemény valamilyen módon el fog térni attól, amilyen modellre megtervezték azt.
nyilván az ADAC gumitesztre, nem fognak romániában gyártott Barum-ot, vagy magyarországon gyártott Michelin-t küldeni. mert valószínű nem ugyanazt az eredményt kapnánk.

ha mindenki szabályokat betartva közlekedik, az időjárási viszonynak megfelelően, akkor szinte bármilyen gumi kifogja szolgálni az autót.


Én inkább úgy fognám fel az ADAC tesztet, hogy kb. az első harmadba kerülő gumikkal nem lehet mellélőni. Azokon belül egyéni preferencia és pénztárca kérdése a dolog. Ugye hegyekbe havas gumi, autópályázásra más, vegyes felhasználásra megint más, stb.
Az, hogy az első hely "fizetős" előfordulhat, ezt mi halandó emberek soha nem fogjuk megtudni, de nekünk ez nem is lényeg. Inkább az a lényeg, hogy kapunk egy általános karakterisztikát az adott év kínálatáról, ami alapján ki tudjuk választani a nekünk legmegfelelőbbet.

Egy hulladék gumi egészen biztosan nem fog jó pontokat kapni egy ilyen teszten.


"ha mindenki szabályokat betartva közlekedik, az időjárási viszonynak megfelelően, akkor szinte bármilyen gumi kifogja szolgálni az autót."

Ilyen megfontolásból vesznek az emberek 10 éves "mégegyszezontelmegy" gumikat itthon.

asbi Elküldve: 2015-12-28 19:06 Gumiabroncs

YELLOW írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
raul227 írta:
Nézegettem ezt a gumit,erre gondoltam Viking
annyi h drágább mint a sima,elvileg ez megerositett,ez mennyire szamit?20 alatti uj teligumikra ha van valakinek otlete,oriasi a valasztek.205\55\16 van most fent,vagy eltérhet kicsit?mondjuk mennyire,ami még számottevö.tudom a colnak egyeznie kell.a tobbi adatra gondolok.pl 215 teliguminal tul nagy e mar,vagy ha per 45-50es az sok e vagy sem.köszönöm.


Milyen körülmények között használnád? Ahogy nézem a friss ADAC teszt alapján ez a Viking teljesített legrosszabbul száraz aszfalton. Hiába jó hóban, ha itthon van 1-2 havas nap maximum. Persze más a dörgés, ha kinn élsz és sokat kell hóban menned.

Én 20200-ért pl. Yokohama W.drive V905-öt vettem ebben a méretben.


ezekkel meg az a bibi, hogy japán gumik, vagy a Toyo is, kicsit jobban kopnak a kelleténél.
téli guminál, mint oly sokszor elmondtam, mérlegelni, legtöbbet hol hazsnálod az autót, mennyi hó lehetséges. persze sosem lehet tudni, de nagyjából mégis. felesleges egy inkább hógumi, ha autópályázol sokat, és mondjuk hó sincs. ha főként városban közlekedsz, vagy nem pályázol, akkor olcsóbb kategóriát is lehet venni, ugyanolyan jó lesz. ha hegyvidéken laksz, akkor jobb egy harapós, puha anyagú gumi. de ezt a pályázás meg megeszi.


Jah, ezért vettem a Yokohamát. Elég sokat pályázok itthon, kellett egy jó száraz/vizes gumi, ami hóban sem vall szégyent az évi 3-4 síelés alkalmával. Mivel kb. két szezont saccolok neki, ezért nem akartam a jóval drágább Conti TS850-et, a gyors csere miatt maradt az olcsóbb verzió.


na jó, de ez is inkább hó és latyak gumi. száraz, enyhén nedves autópályán meg kopik.
de megértem az érveidet, főleg ha 2 szezonra tervezed.

szerk.: de a havat ez is csak addig fogja, amíg nem lesz 5mm a minta...


Én ADAC értékelés alapján döntöttem, nem is láttam a mintát. Ott a legjobbnak hozták ki szárazon és jó pontokat kapott vizes aszfalton is, de viszonylag rossz kopással. Utóbbi annyira nem érdekel, a lényeg, hogy a hazai körülmények között helyt álljon és autópálya tempóról is meg tudjak állni biztonságosan. Az volt a baj, hogy a Continental aránytalanul drága volt ehhez képest (majdnem egy tízessel darabja), pedig az lett volna a legjobb ezekre.

Még inkább hógumi talán a Nokian WR D3 vagy D4 lett volna, de itthon sok havat mostanában nem látni.

asbi Elküldve: 2015-12-28 17:27 Gumiabroncs

YELLOW írta:
asbi írta:
raul227 írta:
Nézegettem ezt a gumit,erre gondoltam Viking
annyi h drágább mint a sima,elvileg ez megerositett,ez mennyire szamit?20 alatti uj teligumikra ha van valakinek otlete,oriasi a valasztek.205\55\16 van most fent,vagy eltérhet kicsit?mondjuk mennyire,ami még számottevö.tudom a colnak egyeznie kell.a tobbi adatra gondolok.pl 215 teliguminal tul nagy e mar,vagy ha per 45-50es az sok e vagy sem.köszönöm.


Milyen körülmények között használnád? Ahogy nézem a friss ADAC teszt alapján ez a Viking teljesített legrosszabbul száraz aszfalton. Hiába jó hóban, ha itthon van 1-2 havas nap maximum. Persze más a dörgés, ha kinn élsz és sokat kell hóban menned.

Én 20200-ért pl. Yokohama W.drive V905-öt vettem ebben a méretben.


ezekkel meg az a bibi, hogy japán gumik, vagy a Toyo is, kicsit jobban kopnak a kelleténél.
téli guminál, mint oly sokszor elmondtam, mérlegelni, legtöbbet hol hazsnálod az autót, mennyi hó lehetséges. persze sosem lehet tudni, de nagyjából mégis. felesleges egy inkább hógumi, ha autópályázol sokat, és mondjuk hó sincs. ha főként városban közlekedsz, vagy nem pályázol, akkor olcsóbb kategóriát is lehet venni, ugyanolyan jó lesz. ha hegyvidéken laksz, akkor jobb egy harapós, puha anyagú gumi. de ezt a pályázás meg megeszi.


Jah, ezért vettem a Yokohamát. Elég sokat pályázok itthon, kellett egy jó száraz/vizes gumi, ami hóban sem vall szégyent az évi 3-4 síelés alkalmával. Mivel kb. két szezont saccolok neki, ezért nem akartam a jóval drágább Conti TS850-et, a gyors csere miatt maradt az olcsóbb verzió.

asbi Elküldve: 2015-12-28 16:38 Gumiabroncs

raul227 írta:
Nézegettem ezt a gumit,erre gondoltam Viking
annyi h drágább mint a sima,elvileg ez megerositett,ez mennyire szamit?20 alatti uj teligumikra ha van valakinek otlete,oriasi a valasztek.205\55\16 van most fent,vagy eltérhet kicsit?mondjuk mennyire,ami még számottevö.tudom a colnak egyeznie kell.a tobbi adatra gondolok.pl 215 teliguminal tul nagy e mar,vagy ha per 45-50es az sok e vagy sem.köszönöm.


Milyen körülmények között használnád? Ahogy nézem a friss ADAC teszt alapján ez a Viking teljesített legrosszabbul száraz aszfalton. Hiába jó hóban, ha itthon van 1-2 havas nap maximum. Persze más a dörgés, ha kinn élsz és sokat kell hóban menned.

Én 20200-ért pl. Yokohama W.drive V905-öt vettem ebben a méretben.

asbi Elküldve: 2015-12-24 19:53 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Bitu79 írta:
asbi írta:
Bitu79 írta: Lejjebb van a leírás,hogy kell feltenni win10-re...
Írtam h. kompatibilitási módba próbáld meg,rendszergazdaként futtatni.
USB drivert meg külön telepítsd.Nem kell semmiféle virtuális gép sem win 10-en.


Win7 alatt is kompatibilitási módban kéne futtatni az INPA-t, hátha úgy tud csatlakozni? Installkor tudom, hogy úgy kellett, de látszólag a program megy mindenféle gond nélkül alapból.


http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=942966

Felső linkben az 1. hsz-ben itt van a telepítés menete.

Így mennie kell neki.

Rendszergazdaként érdemes futtani win7-en.
Csatlakozni meg azért nem tud,mert telepíteni kell neki usb-t.
Ha követed az említett telepítési útmutatót,akkor menni fog tutira.


Telepítettem én neki már mindent, mégse akar menni. Pedig a gép reinstallja előtt működött tökéletesen. És látszólag nincs különbség..

asbi Elküldve: 2015-12-20 20:08 Tükör

Sziasztok!

Esetleg tudna valaki segíteni balos tükörburkolat beszerzésében black sapphire metallic színben? Nem kell új, elég lenne bontott is nekem, de nem találok.

Üdv

asbi Elküldve: 2015-12-14 16:19 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Bitu79 írta: Lejjebb van a leírás,hogy kell feltenni win10-re...
Írtam h. kompatibilitási módba próbáld meg,rendszergazdaként futtatni.
USB drivert meg külön telepítsd.Nem kell semmiféle virtuális gép sem win 10-en.


Win7 alatt is kompatibilitási módban kéne futtatni az INPA-t, hátha úgy tud csatlakozni? Installkor tudom, hogy úgy kellett, de látszólag a program megy mindenféle gond nélkül alapból.

asbi Elküldve: 2015-12-13 12:07 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Van amúgy valami trükk, hogy milyen sorrendben kell összedugni a kábelt az autóval, gyújtás akármi?
Egyszerűen nem tudom újra működésre bírni az INPA-t, pedig egyszer már ment, csak újra kellett raknom a gépet.
A felállás: VMWare Player Pro, Win7 64bit, INPA 5.02 és egy szabvány kábel. Minden beállítás, driver ugyanaz, mint a legutóbb, de sehogy nem akar működni. Eszközkezelőben látszik a kábel rendesen ahogy kell, COM3-ra van állítva ott is, obd.ini-ben is, a megfelelő registry módosítás is megtörtént. Kábel tuti jó, mert tablettel csatlakozik az autóra. Van valami tippetek esetleg?

asbi Elküldve: 2015-12-10 09:43 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

BMW Scanner 1.4-et honnan tudnám letölteni? A CD sérült volt amit kaptam az ebay-es kábel mellé..

asbi Elküldve: 2015-12-10 09:11 Manuális klíma - Digit klíma

hil írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Szia!
Tök jól működik az, több Bimmert (4 autó)is megnéztem ebből a szempontból, egyikben sem lehetett állítani a klíma panel fényét
hil


sötétben tekerd, úgy jobban látszik. én is kiálltam akkor tekertem, de még a rádión sem láttam a változást. amint ujjal lefogtam a fényérzékelőt és úgy tekertem már látni is lehetett, hogy változik minden.


Én is most néztem meg.Ja mennie kell autómatán.Fényérzékelő az a lámpakapcsoló feletti pötty.Sötétben világíts bele a pöttybe,és látni fogod,hogy változik a klímapanelen is a fényerő,ahogy a műszerfalé is.Lenti videóban a régebbi széria klímapanelja volt ugye,azon ott az érzékelő,azért világított a klímapanel rácsra.


A gombok fényereje változik (klímapanel), de a kijelző nem (nálam most és a korábbi autómnál is így volt)



Megnéztem, nekem változik a kijelző is, bár mindig világosabb marad, mint a rádió.