Ez egy archivált weboldal! bővebben
bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-04 22:20 Rugócsere

lacaca írta:
Az ,hogy az izzítógyertya beletörjön,nálam és az ism. körömben soha nem fordult elõ!


Pedig nagyon gyakori, és nem kell kontárnak lenni ahhoz, hogy egy szar utángyártott gyertyát már 2Nm-es nyomatékkal eltörj.
Itt a BMW-nél mindegyik szerelõt ismerem, egytõl egyig jó szakik, jó minõségû gyári szerszámokkal, és egyikõjüknek se érdeke beletördelni a gyertyákat.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-04 22:03 Rugócsere

bmw320d4 írta: Tényleg irreálisan sok a 30e, viszont a munkaidõt nem õk szabják, hanem a gyár. Ami a gyár szerint 24AW (2h), arra pontosan ennyit lehet számlázni, se többet, se kevesebbet.


Na, megnéztem.

A futómû ellenõrzése 1.1h, ellenõrzés beállítással 1.7h.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-04 21:51 Rugócsere

lacaca írta: Elég szomorú,hogy egy harminc perces munkáért 2óra munkadíjat fizettetnek ki a mit sem sejtõ tulajokkal!


Ránézek nemsokára, hogy mennyit lehet erre számlázni, de elõtte, hogy a márkaszervízeket is védjem (pedig egyáltalán nem érdekem), nagyon sok esetben "ingyenmunkát" végeznek, pl egy izzítógyertya cserénél, ha éppen 6-ból 4 beltörik. Ilyenkor a maszek elkér egy halom pénzt, a szervíz pedig kiszámláz egy 10-est.
A beégett, beragadt porlasztókról nem is beszélve.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-04 21:45 Részecskeszûrõ_

Tjani írta: Sziasztok!
A tuningcégek úgy hirdetik a tuningboxokat "optimalizálja a motort"
hát nekem optimalizálta úgy, hogy majdnem kinyírta a részecskeszûrõmet.

A box kiszerelése után az autó ereje lassan kezd visszatérni, de még nem az igazi.
A kérdésem az lenne, hogy milyen idõközönként regenerál a részecskeszûrõ és ez mennyire tökéletes, vagy esetleg házilag ki lehet-e pucolni.

Bocsi ha valakit felzaklattam a kérdéseimmel, de tanácstalan vagyok.

Elõre is köszi a válaszokat


A legyorsabb regenerációt egy szervízben tudod elvégezteni, ott géppel kényszerregenerálják a DPF-et.
Egyébként használattól függõen, 700-2500km-enként a DDE végez egy regenerálást.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-04 21:40 Rugócsere

lacaca írta: Nálunk a futómû beállítás lézerpadon 7500huf ! (2 óraaaaa ? Az ebédidõt is beleszámolják? Az ilyen rablóbandák miatt panaszkodnak sokan,hogy sok a BMW üzembentartási költsége!


Tényleg irreálisan sok a 30e, viszont a munkaidõt nem õk szabják, hanem a gyár. Ami a gyár szerint 24AW (2h), arra pontosan ennyit lehet számlázni, se többet, se kevesebbet.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-04 21:03 Társalgó

Ma voltam bent a BMW márkaszervízben, és mit láttam? Az X5-ös rezsóradíja felment 9600Ft-ról 14200-ra
Erre is vonatkozik a jövedéki adó, vagy mi a csa van itt?
A BMW ungarise egyre nemnormálisabb árakkal lepi meg az ügyfeleket

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-04 00:30 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

senna írta: Üdv. Segitsen valaki. Van egy 2007-es BMW 320D Business navis auto,be lett téve a 2009-2 east navi dvd,szépen müködik is,mutatja a cimet hogy merre stb. Az a baj hogy mikor ki akarom venni a lemezt akkor kér valami KÓDOT!!!!! Igy nem adja ki a lemezt és nem tudom mi az a kod! Tud valaki segiteni mi lehet ez?


1. East 2009-2-es navi DVD nem létezik.
2. Azért kér kódot az MASK, mert blokkolva van, és nem véletlenül.
Vagy bérutó, vagy Premium S.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-03 22:54 Valaki segítsen

YELLOW írta: nálam ez azóta van, amióta le akarták feszíteni az ablakom, kb 5-10mm-t le is nyomtak, de visszaráztam, de kattog meg minden, amjd szét akar törni... valszeg nekem is kiugrott a sinbõl, vagy valami ilyesmi lehet a gond, ha lesz idõm megnézem, de az már csak tavasszal lesz...


2005/12-után gyártottak javított verziót az E46-hoz, de csak kizárólag a Limousine és Touring változatokhoz.
Hibajelenség: Ablakemelõ zajos
A hiba oka: Nem megfelelõ anyagú és falvastagságú alkatrészek.
A cikkszám nem változott.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-03 18:41 Turbo

hancurozo írta:
bmw320d4 írta:
hancurozo írta: mit kellene csinálnom/csináltatnom vele? azóta 40e km-t mentem vele, és nem volt gondom sem a fogyasztással sem a teljesítménnyel. lehet még jobban menne?


Biztos, hogy jobb lenne, a gyár elõ is írja ilyen eset(ek)ben a teljes adaptáció reset-et.
A te esetedben az adagoló reset is sokat javít.

hol? hogyan? és ki tudja ezt megcsinálni, hogy ne keljen otthagyni 1 havi fizetésemet?
/sajna a számítógépes részét most tanulom az autószerelésnek/


Bármelyik márkaszervíz megoldja, a diag ára hivatalosan 12400 Ft, és mellékelnek hozzá egy kinyomtatott hibalistát.
Ha nem akarsz márkaszervízbe menni, akkor kerseni kell egy embert, akinek van GT-je vagy ISID-je és megoldja. (Ott van pl Steeef, aki esztergomi) Az inpa sajnos nem támogatja a teljes resetet, azzal nem érdemes próbálkozni.

Nálunk egy ilyen akció 6db ezres, amihez jár "három kívánság" is , pl a Car/Keymemory opciókból.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-03 18:32 Turbo

hancurozo írta: mit kellene csinálnom/csináltatnom vele? azóta 40e km-t mentem vele, és nem volt gondom sem a fogyasztással sem a teljesítménnyel. lehet még jobban menne?


Biztos, hogy jobb lenne, a gyár elõ is írja ilyen eset(ek)ben a teljes adaptáció reset-et.
A te esetedben az adagoló reset is sokat javít.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-03 18:03 Turbo

hancurozo írta: én vettem az enyémbe 25-ért újat igaz nem bosch, de nekem nem kellett semmit csinálni az autóval. régi ki, új be. és már ment is mint a "rakéta"


Ja, a régi adaptációs értékekkel, ami az életbe nem fog visszafelé módosulni törlés nélkül.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-03 17:58 Egr szelep

Hori írta:
Sztem kb annyit ha néha néha nem égeted ki a rendszert, hogy nagy höterheléssel dolgozzon a motor akkor csak rakódik lefelé mindenféle dzsuva benne ami eltömit ezt azt meg plussz súly lesz néhányhelyen amitöl törhet a szelepszár meg beszivhatja a pillangókat, na sztem kb ilyesmi


Kérdés megválaszolva
Nekem is ez a véleményem, kiegészítve a kokszos porlasztó "dugattyúátégetõ" hatásával.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-03 17:55 Turbo

tsabko írta: gyárit vettem bele igaz húzós egy 100-as de programozható és nincs olyan hogy esetleg nem ismeri fel vagy nem mûködik vele tökéletesen.


Milyen az a "programozható légtömegmérõ"??! A HFM egy analóg szenzor, aminek a jeleit a DDE dolgozza fel, nem pedig önmaga a saját programjával. A felismertetést se értem, nem oprendszer fut a motorvezérlõn, amihez plug and play módon csatlakoznak a hardverek, hanem elõre programozott algoritmusokhoz rendeli a beérkezõ paramétereket.

Ha kell is programozni, akkor csak a DDE-t, mivel már megszünt a régi HFM, az újak pedig más mérési elv alapján müködik, ezért kell az új szoftver.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-03 12:14 Valaki segítsen

Prof írta: hello All

az lenne a kérdésem hogy az auton amikor a tévirényitavl szeretném nyitni a zárat a gomb nyomásak csak kattan de nem nyitja a szerkezetet

van valakinek tapasztalata hogy menyirre komplikált ezt javitani házilag ?


Ez grundmodulhiba. Egy relé rossz a modulban, ezt lehet cserélni házilag, ha találsz hozzá relét. Ha nem, akkor komplett modult kell cserélni és felkódolni.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-03 00:01 Valaki segítsen

Brad85 írta: Csak akkor tart 3 másodpercig amikor reggel indítom hidegen, ha már melegszik a víz és valahol leállítom akkor pöcre indul.
136 Le a motor
Ha a két izzitót cserélni kell azok milyen tétel? És a relé?


A gyári izzítógyertya 6100 Ft/db, a relé meg nem szokott tönkremenni.
A 3mp valószinüleg a rossz gyertyák miatt van.
Ha beindul, nem jár dadogósan?