Ez egy archivált weboldal! bővebben
bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2010-06-18 16:57 Vicces :)

3 különbség van a 2 kép között

kép

bmw320d4 Elküldve: 2010-06-18 16:40 Vicces :)

bmw320d4 Elküldve: 2010-06-15 17:35 Fûtés - Klíma

dfle írta: Sziasztok!
A problémám a következő: 318d E46 -ban nem megy a klíma,elmentem szervizbe hol kiderült,szivárog a gáz. A szimatolóval megállapították, hogy állítólag a magasnyomású szelepnél ereszt. Ez a szelep egy bicikli szelephez hasonlít, ami az egyik boltban 11000-be kerül,de képet semmit nem tudtak mutatni, csak telefonon tudná megrendelni, amit persze nem vesznek vissza ha nem az ami kell. Az NT- nél azt mondja a srác, hogy csak együtt van valami csővel és 30000 ft. Ez a kicsi szelep 11 ezerért??? Tudna valaki véleményt mondani??? Köszi!



Egy komolyabb klímás műhelyben 3 perc alatt kicserélik a szeleptűt párezer forintért.
Viszonyításként: A gyári szelep (olyanhoz, aminél cserélhető) 2515Ft.

bmw320d4 Elküldve: 2010-06-15 16:51 DSC

JanoE46 írta: Sziasztok!Erősebb fékezésre világít a kipörgésgátló és a menetstabilizátor visszajelzője.Aztán ha megállok,leállítom az autót,újraindítom,akkor elalszik.Eljöttem egy elég hosszú útra,és persze adódott 1-2alkalommal olyan helyzet,hogy fékeznem kellett erősebben,de az ABS nem szólt bele,vagy már épp hogy nem.Ilyenkor gyullad ki csak.A műszerem meg nem hoztam magammalMi lehet a gondja?


Alacsony a fékfolyadékszint, vagy nincsenek inicializálva a szenzorok.

bmw320d4 Elküldve: 2010-06-14 22:37 N42B18A valami zakatol a motorban

YELLOW írta: ma meghallgattam a neten egy pár motorhangot.

nekem N42B18A motorkódú a motorom.

néztem N42B20 és N46B20 motorokat, és pont ezekre a hangokra összpontosítottak. ergó mindnek olyan hangja volt.

az egyiknél egy N42B20-nál a vezérlőre gyanakodott, hogy onnan jön a hang, ez a "pillangószelepnél", ami elvileg nállunk mindig full nyitva van, mert a szelepekkel machinál (Valvetronic)

több videónál levették az olajbetöltő sapkát, nem tudom mire akartak utalni.

néhány videó:

1
22
333
4444
55555

Miki ha esetleg tudnál valami infót, hogy mi lehet ez, vagy gyárilag ilyen-e...


(A hidrotőke tényleg tud zakatoló hangot okozni, mivel a nem megfelelő nyitást a Valvetr sem tudja korrigálni és égéskimaradás lesz a vége, persze csak alacsony olajnyomásnál, avagy alapjáraton és kis fordulaton)

Ennyi infó van a rendellenes motorhangra:

Beanstandung
Klapperndes, tickerndes Motorgeräusch im Leerlauf.
--------------------------------------------------------------------------------

Ursache
HVA-Elemente
--------------------------------------------------------------------------------

Massnahme
Der N51/N52/N52KP wird in PuMA Maßnahme AG 9732833-01 - N51/N52/N52KP - HVA Zeitweise Ticker
und Klappergeräusche vom Motor - behandelt.

Nach Wartungsarbeiten am Motor, insbesondere nach der Zylinderkopfdemontage kann es - z.B. durch
häufigeres Durchdrehen der Nockenwelle und damit mehrfaches "Absinken" der hydraulischen
Ventilspielausgleichselemente (HVA) - nach dem Motorstart zu Ventiltriebsgeräuschen kommen,
verursacht durch Ansaugen von Luft in den Hochdruckraum des HVA's.

Die Entfernung der im Hochdruckraum eingeschlossenen Luft kann nur über den sehr engen Leckspalt
des HVA's erfolgen und zwar durch Mitreißen von jeweils sehr kleinen Luftmengen mit dem durch den
Leckspalt ausgepressten Öl. Da dieser Leckspalt funktionsbedingt nur wenige Mikrometer beträgt, wird
die sog. Entlüftungszeit in der Regel zwischen zwei Minuten bis zu (in wenigen Ausnahmefällen) maximal
30 Minuten betragen.

Die günstigsten Bedingungen für eine möglichst schnelle Entlüftung der HVA sind dann gegeben, wenn

- der Versorgungsöldruck hoch,
- die Öltemperatur möglichst hoch und
- das HVA einer gewissen Beschleunigung ausgesetzt ist.

Diese Bedingungen werden in der Regel durch Betrieb des Motors mit mittlerer Drehzahl erreicht.

Bei dieser Betriebsart besteht noch keine Gefahr für den Motor (Ventil / Ventilsitzbeschädigung). Es
genügt dabei, das Fahrzeug ohne Last (im Stand) auf die entsprechenden Betriebsbedingungen zu
bringen.

Folgender Checkzyklus wird dabei empfohlen:

1. Motor mit Leerlauf (warm, bei geöffneter Motorhaube) abhören.

Prüfdauer ca. 15 - 30 Sekunden
Motor (Ventiltrieb) tickert, klappert, siehe Punkt 2

2. Motor auf n = 2000 - 3000 Upm (ohne Last) bringen

2.1 Drei Minuten unter diesen Betriebsbedingungen halten (Entlüftungsvorgang läuft)

2.2 15 - 30 Sek. im Leerlauf (Öldruck muss auf Minimum abgesunken sein) abhören

Motor ruhig: Prüflauf abbrechen
Motor laut: Zyklus nach Punkt 2.1/2.2 maximal 5 Mal wiederholen

2.3 Falls Ventilgeräusche danach immer noch vorhanden, weitere 15 Min. mit 2000 - 3000 Upm laufen
lassen. Danach 15 - 30 Sek. Im Leerlauf abhören.

3. Falls das Ventiltriebsgeräusch nach 5 Zyklen + 15 Min. immer noch vorhanden ist, folgende
weiterführende Prüfungen vornehmen:

3.1 Zylinderkopfdeckel abnehmen

3.2 Abstützelemente, welche sich im Grundkreis (Ventil total geschlossen) befinden, prüfen auf
a) Weichheit (per Daumendruck oder mittels Schraubenzieher o.ä., dabei
mehrmals kurzzeitig mit ca. 10 N belasten)
Kennzeichen für Luft im Hochdruckraum: federnde Nachgiebigkeit.

b) Rückschlagventil defekt
wie unter a) Einmal ca. 10...15 Sek. mit >20...<30 N belasten.
Kennzeichen: Spiel entsteht während Belastung, verschwindet nach Entlastung

c) Spiel (Element klemmt) mit Fühllehre (zwischen Schlepphebelrolle und Nockengrundkreis)

3.3 Weiche Elemente bzw. Elemente mit Spiel kennzeichnen.

3.4 Nockenwelle langsam weiterdrehen bis restliche Elemente in Grundkreisstellung sind, dann
Prozedur nach 3.2 bzw. 3.3.

4. Auffällige (defekte) Teile demontieren und versiegeln (Plastiktüte).
Techn. Hotline verständigen.

5. Wenn kein Teil als defekt erkennbar ist:

5.1 Nockenwelle demontieren
5.2 Alle HVA's entnehmen
5.3 HVA's, Aufnahmebohrungen und Nockenkontur auf eventuelle
Verschleißspuren, starke Kratzer, Brüche, Ausbröckelungen, sonstige
Auffälligkeiten (Späne, Verunreinigungen) überprüfen.
5.4 Falls Auffälligkeiten vorhanden, techn. Hotline verständigen.



bmw320d4 Elküldve: 2010-06-09 23:15 Akkumulátor

YELLOW írta:
hil írta:
Szemy! Leírásodban van bukfenc is: gondozás mentes akksiban hogyan méred az elektrolit sűrűséget, hiszen azon nincs kupak, amit le tudnál tekerni. Vízbontási feszültség 14,4V ????? Szerintem kevés, nem lesz teljesen feltöltve az akksi, mint ahogyan írtad is: 65-80%, ami nem túl jó neki


hát amit mi halandók veszünk "gondozásmentes akksit" az azért nem teljesen az... mert szokták is mondani, ha úgy van deszt. vizet lehet utántölteni. a valódi gondozás mentes akksik, azok a zselések, azokat valóban nem lehet megbontani, de én úgy tudom számunkra való Ah-ás nem is nagyon van zselés, talán 35-45 Ah amit álétalában kapni lehet azt is horror áron, amit éppen emiatt úgysem vesznek meg.



A AGM akksi pont erre való, azzal vannak szerelve az IBS-es BMW-k gyárilag.
Ezt az akkut nem töltik 100%-ra, csak 80-85-re, a fogyasztáscsökkentés miatt.

bmw320d4 Elküldve: 2010-06-09 23:08 Fûtés - Klíma

hil írta:

Én úgy tudom, hogy a süni a befúvó venti fordulatszámát változtatja. Talán ellenállások vannak benne, ezt nem tudom, bár egyszerűbb és elegánsabb lenne fokozat mentesen állítani azt pl tirisztorral.
A mágnes kapcsoló, már ha egyre gondolunk, a klima kompresszor tengelyén van és kuplungként működik. Az ékszijtárcsa mindig forog és ha behúz a mágnes, akkor hajtja a kompresszor tengelyt.Amennyiben kicsi a gáznyomás, akkor ez nem fog behúzni, tehát a motort sem fogja le.



Tirisztorral elég érdekes lenne egyenáramot szabályozni, nem?
A süniben egy PWM van, Mosfetes kimenettel.

A BMW kompresszorok sem mind mágneskuplungosak,inkább a szabályozószelepes megoldás van túlnyomó többségben. (Ilyenkor a kompresszor állandóan üresen megy, ha hűteni is kell, akkor a bypass-t vezérlik szintén PWM-mel.

bmw320d4 Elküldve: 2010-06-07 20:09 Valaki segítsen

csabesz884 írta: sziasztok
segitsegeteket kerem, nem megy rendesen a verdam egy 320d-rol beszelunk 2001-es.
gyengen gyorsul, valamikor megindul de utana megtorpan mintha elengedned a gazpedalt ojankor hagyom egy kicsit megint megindul, alapjaraton is lusta es foleg 4esbe es 5osbe nagyon halot.de viszont egy gramot nem fustol sosem olajat nem eszik. mi lehet vele???? a testeren nem mutatott semi hibat, lehet a turbovezerlo szelep szerintetek.segitsetek koszi elore is


Elsőnek a turbószabályozó vákuumcsövére tippelek, aztán a leragadt AGR szelepre.

bmw320d4 Elküldve: 2010-06-07 16:47 Fékjavítás

JanoE46 írta:
Most lehet hülyeséget kérdezek...és ha csak kikapcsolt DSC-vel megyek,és tegyük fel úgy nem fog be,akkor tuti,hogy a fékolaj a probléma?


Nem hiszem, hogy így ki lehet szűrni a hibát.

Inkább nézd meg a nyomásokat a DSC-ben.


bmw320d4 Elküldve: 2010-06-07 16:15 Fékjavítás

JanoE46 írta:
bmw320d4 írta:

A DSC-ben nincs eltárolva hiba?
Milyen fékolaj van benne, gyári?

Abban nincs hiba,megnéztem műszerrel,az ABS-t is,semmi hibakód.Én DOT4-et vettem bele (EUROLUB).De ezt már csak akkor vettem,mikor a nyergeket cseréltem,a probléma meg azellőtt kezdődött.Vagy most meg ez lenne a baja?


A DSC és ABS ugyanaz a vezérlő...
Meg kellene nézni a 2 nyomásértéket is, ha lehet, pont akkor amikor befog a fék.
A DSC gyári fékolajhoz van gyártva, a tesztelés során ahhoz paraméterezték be.

bmw320d4 Elküldve: 2010-06-07 14:16 Fékjavítás

JanoE46 írta: Üdv!Hihetetlennek tűnik,de még mindíg szenvedek ezzel a szar fékkel.Kezdetben a jobb hátsó fogott,mióta kicseréltem mindkét hátsó féknyerget(bontott),ezután a bal hátsó fogott,kb. 1héttel ezelőtt úgy éreztem,mintha már jó lenne,csak egy picit éreztem,hogy fogott,de nem is melegedett.4napja szétszedtem,szépen leganéztam róla a rozsdát,megzsíroztam,másnap még úgy éreztem rosszabb lett.Tegnap este óta viszont a bal első fog.Lehet tényleg levegős a rendszer valami oknál fogva?Pedig mikor cseréltem a féknyergeket,kipumpáltam belőle kb.3dl. fékolajat!Fékszervízbe se tudnak rá mit mondani!Ez az ami végleg kiborít.Csináljak egy teljes légtelenítést?Vagy cseréljek le minden nyerget újra?Nem tudom mit csináljak komolyan.Vagy főfékhenger lenne rossz mégis?Segítsetek ha tudtok!


A DSC-ben nincs eltárolva hiba?
Milyen fékolaj van benne, gyári?

bmw320d4 Elküldve: 2010-06-01 22:04 Ajtónyítási Gondok!

InsectKiller írta: Úgy láttam, hogy a qp és a limo GM egyezik. Cikkszám szerint ugyan az.
Kérem szépen, hogy valaki segítsen rajtam! Szeretném kipróbálni, hogy az enyémnek biztos az-e a baja?! Valaki tudna rajtam segíteni?



A cikkszám ugyanaz, de a kódolás más. A limó nem húzza meg az ablakot nyitásnál, és a kulcsokat is újra kellene tanítani csere után.

bmw320d4 Elküldve: 2010-06-01 18:28 Kuplung__

YELLOW írta:
mielőtt kiragadsz részleteket leírtam, hogy nem vagyok szerelő, csak feltételezem, előre szóltam. a kuplung szétkapcsolási szakasz úgymond, jóval kisebb, én úgy vettem észre az eddigi BMW-knél amit vezettem.
a másik amit kiragadtál, azt meg abból vontam le, hogy buszokon szoktam érezni ugyanolyan berángást (új buszokon is), mint néha a BMW-ken...
kicsit érzésre és hangban olyan az ütem, mint a rallye autók turbólefújó szelepe.
de mondom ezt csak megfigyelésre alapozom, és nem okoskodom vele, de ezt közöltem a legelején.


Írtam, hogy egyértelmű

Tehát a busz azért rángat mert hátul hajt és kardános.
Ami kardános és hátul hajt az mind rángat, még ha új is.
A BMW hátul hajt és kardános, tehát Busz.
Akkor mi, buszsofőrök nem tudjuk normálisan felengedni a kuplungot, azért rángat, de ha mégis megtanulnánk, akkor is rángatna, mert kardános és hátul hajt, és mellesleg olyan mint egy busz.

bmw320d4 Elküldve: 2010-06-01 18:09 Kuplung__

YELLOW írta: és éppen ezért rángat, mivel a kihajtás és a hajtott kerekek között túl nagy az út és mire felépül a nyomaték, addig ilyen.


Egyértelmű


YELLOW írta:
egyik probléma szerintem, hogy a teljes szétkapcsolás, és zárás közötti út az elég pici és sokan nem tudják olyan finoman kezelni a kuplungot. szerinten itt lehet a kutya elásva.



Persze

bmw320d4 Elküldve: 2010-06-01 16:04 Mi az a kisnavigáció?

senna írta: Üdv. Van egy BMW X3-as 2005-ös autom. Van benne egy kis képernyős navim,kis kocka alaku piros kijelzős,hátul van a csomagtartoban a DVD olvasó. Hiába rakom be a Business DVd-t,azt irja hogy nem jo a cd! A lemez biztos jo mert probáltuk másik 3-as BMW-be,ott müködött a lemez. Mi lehet a baj? Lehet hogy nem is business ez a kisképernyős?



A business lemez nem jó az X3-ba, neked High DVD, vagy CD kell.
Gondolom a businesst E90-ben próbáltátok, mert az E46-ban sem megy.