Ez egy archivált weboldal! bővebben
bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2010-05-16 15:13 manuális váltó

stgoofy írta: kérdés valaki telepitette már a Bmw TIS programot a gépre?
mert meg van cd-n de nem igazán tudom elinditani..


Meghajtó:\WIN95\BMW\TIS\Setup.exe-vel telepíted a Sysadm-t, aztán az asztali Sysadm parancsikonnnal indítva a programot kiválasztod a TIS/install-t, megadod neki a CD meghajtót amiben a TIS CD van, aztán választhatsz a CD-s vagy HDD-s között. A CD-s gyorsabb, én azt javaslom.


bmw320d4 Elküldve: 2010-05-16 14:37 kézifék jelző lámpa sárgán világít

ihorvath írta: Sziasztok!

Köszi a válaszokat. A reakcióim:

A fékolajat megnézem 1 óra múlva, mert akkor állok be a garázsba, most eső alatt áll kinn az autó.
Nem az ABS világít annak külön ikonja van. Ez a sima felkiáltójeles cucc világít, ha behúzom a kéziféket, akkor pirosan, ha kiengedem, akkor sárgán.

Az olasz használati utasításban nekiálltam közben fordítgatni szavanként, ott a 113. oldal körül találtam egy bejegyzést, hogyha az abs, a dsc kikapcsolva, és a kézifék visszajelző együtt világít, tehát mindhárom, akkor nem működik a fékrendszer elektronika. Lehet hogy az ABS ikonom ki van égve, ezélrt nem világít? Ezt a gyójtáskor megnézem majd, hogy felvillan-e.

Megnézem a fékolajat benne most inkább, mert jobb nyugodtan tölteni a vasárnap délutánt.


A fékolajszint figyelmeztetésnek piros ikonja van, nem sárga.(Nem véletlenül)
Azért világítanak a lámpák, mert elvesztette a DSC a kormányszöget.
Próbáld meg járó motornál ütközéstől-ütközésig forgatni a kormányt, majd menj vele pár métert és ismételd meg. Ha nem múlik el, akkor gépre kell tenni és inicializálni a kormányszöget a DSC-ben.




bmw320d4 Elküldve: 2010-05-12 00:37 XENON utólag

Chipcad777 írta: Nekem is utólagos xenonom van (nem gyári!) de nekem azt csinálja,h ugyanúgy bevibrál és kialszik majd lekapcsolom, vissza és jó kb. 2percig aztán megint kialszik...majd újra ezt csinálom kb. 4-szer és utána jó lesz. De már a második szett ez mert az előző is ettől megpusztult. Most a másik oldal is. Ott a trafó hányt most be... Csak fel kell kódoltatnom a lámpamodult xenonra?


Igen, csak fel kell kódolni.
Már írtam párszor, és jelalakokat is linkeltem be arról, hogy teljesen más a halogén és a xenon kivezérlése, ettől döglenek az utólagos xenonok, amit még ráadásul Hella tokba bújtatott párezerért árult kondival spékelnek meg, ami szintén rövidít az élettartamon.

bmw320d4 Elküldve: 2010-05-09 20:57 XENON utólag

SoundkeY írta: UDV !

Utolagos de gyari xenonom van, kb fel eve azzal szivok hogy a jobb oldalit villogtatja mikor felkapcsolom.....aztan egy ido mulva begyujt.

A kovetkezoket neztuk meg:

1. Megcsereltuk a ket oldal izzoit , ez volt a legolcsobb.....de nem jott be
2. Kaptam kolcson egy trafot es azt berakva szinten villog.
3. Ma a gyujtot csereltuk ki es meg mindig csinalja.
( kb az 5. teszt utan )

Azt vettuk eszre inkabb csak akkor villog ha jar a motor es ugy kapcsolom fel.
MI EZ ????

( van egy kis doboz beepite ha hol emlekszem 2000mf kondival )



A kondit el kell dobni, a lámpamodult meg fel kell kódolni xenonra.



bmw320d4 Elküldve: 2010-05-09 19:50 20d gázadásra megtorpanás

Danny999 írta: Kisebb gazadasnal kevesbe, nagyobb gazadasnal jobban erezheto a torpanas.

Penteken elvittam, egy muhelybe, ott toroltek a hibakodokat. Utanna elvittem egy karikara, megint radugtak, es nem jelzett semmilyen hibat, es torpanas meg mindig van.
Kovetkezo a vakumcsovek csereje lesz ami az EGR-ek es a szabalyzo kozott vannak. Van meg mas vakum cso(termeszetesen a nagy turbocsoveken kivul) ami gondot okozhat?
Lehuztam a csatlakozot a legtomegmero-rol, ugy viszont nem volt torpanas, de erezehtoen kesobb kezdett tolteni a turbo, es nehezebben indult meg.Igy is lusta egy kicsit a gep, hat meg amugy.

Masik.

Egykicsit lusta az auto. 01-es 136Le (elvileg). Motor nem budos, nem kormol, nem hangos,ugy tunik egyben van, es lusta.
Valaki probalt mar kulonbozo modszereket, hogy javitson az erejen, vagy csak mennjek es nyuzzam a gepet?

Otleteket aki tud irjon, koszi...



Rendszerteszteket kellene végezni, nem hibakódot olvasni.

bmw320d4 Elküldve: 2010-05-09 19:43 Stabilizátor pálca "Kutyacsont"

Tiba írta:
bmw320d4 írta:
Tiba írta: Asszem én is a z3-ét fogom berakni.
Gyárit vettél? Mennyibe fájt?


Miért is kell kicserélni? Én nem értem...



Én sem értek hozzá, de ez a hivatalos magyarázat:
"Ez a stabilizáló rúd rögzítő rövidebb mint a gyári, így ha az állítható futóművet nem a legmagasabb pozícióban, hanem lejjebb tekerve használják, elengedhetetlen a cseréje. Ezzel a "kutyacsonttal" nem fog összefeszülni, így nem sérül sem az állítható futómű, sem a stabilizátor a túlzott feszítéstől."



Még mindig nem értem.... 5 centi miatt nem ér bele semmibe, a stabrúd pedig a 2 kerék kötötti szintkülönbség ellen dolgozik.
Teljesen felesleges....

bmw320d4 Elküldve: 2010-05-09 17:17 Stabilizátor pálca "Kutyacsont"

Tiba írta: Asszem én is a z3-ét fogom berakni.
Gyárit vettél? Mennyibe fájt?


Miért is kell kicserélni? Én nem értem...

bmw320d4 Elküldve: 2010-05-08 00:34 manuális váltó

YELLOW írta: itt a követelmény:
MTF LT-2: API GL-4
SMX-S: API GL-1-4 azaz ugyanazon követelményeknek megfelel

nah jó én csak azért aggódok, mert mondom nekem bváltozott, de főleg hideg időben, én ezt arra fogom, hogy túl friss az olaj, nincs használódva. remélem csak ez az oka.


Ismét olajvita...

Ha hideg időben nem tudsz sebességet kapcsolni, akkor nem jó bele az az olaj,akármilyen márka, akárki ajánlotta és akármennyi helyen nézed meg a neten. Cseréld gyárira, aztán megérted miért más az, ami "ugyanolyan".
Ugyanez a helyzet a fékolajjal. A DSC-t a gyári folyadékkal tesztelik és paraméterezik be, mégis sokan másra cserélik, ami ráadásul semmivel nem olcsóbb mint a kiváló minőségű gyári.

bmw320d4 Elküldve: 2010-05-06 23:18 manuális váltó

YELLOW írta:
Tiba írta:
YELLOW írta:
Tiba írta: Azt az ajánlást hol nézted ki? Szerintem nem olyan olaj kell bele.



én itt néztem, az oldalt is itt ajánlották

http://www.olyslager-lubricant...S4MYyl0%3d


Ez az oldal szerintem nem pontos.
Pl a difibe is, a sperdifis olajat írja csak...



amikor néztem régebben a külföldi oldalon, ott írta a simát is tehát nem a 140w-et hanem a kisebbet talán 90w-t


A 6 gangosba MTF LT-2,LT-3, az 5 gangosba MTF LT-2 kell. Mindkettő 5literes kiszerelésben létezik és 30 körül van az ára.

bmw320d4 Elküldve: 2010-05-06 20:08 manuális váltó

YELLOW írta:
Chipcad777 írta:
bmw320d4 írta:
Chipcad777 írta: Köszönöm szépen a segítségeteket!
Remélem én is, hogy csak ennyi baja lesz, mert azért nem hiszem, hogy egy ilyen váltóhoz 210.000-nél hozzá kellene nyúlni...
Megnézem amit mondtatok

Köszi


Max szimmeringeket tudnál cserélni a váltóban, ha hozzá kellene nyúlni. A 6 gangos váltó nem javítható, zsugorkötéssel vannak rögzítve a fogaskerekek, és nem is lehet hozzá kapni semmit




Ajajj, ezt nem is tudtam, hogy nem javítható, akkor nagyon remélem, hogy az olaj lesz a gond. Amúgy a szimmering is okozhat ilyen tüneteket? Vagy veszek egy bontott váltót :S... Milyen olajat javasoltok bele? Mert úgydöntöttem lecserélem mindenképpen, mert ki tudja egy éve mikor cseréltettem, valóban cserélték-e...
Köszi




amúgy én mióta váltóolajat cseréltem, nekem azóta akad a váltó! főleg hidegebb időben, vagy amíg nem melegszik fel az olaj. legfőképp 1-esbe megy be nehezen. olyan olajat raktam bele, amit a castrol javasolt SMX-S.



MTF LT valami kell bele, nem streetracing2000, powerflexdrag1000, F1 sport stb...
Ne csodálkozz, hogy nem jó.

bmw320d4 Elküldve: 2010-05-06 12:21 manuális váltó

Chipcad777 írta: Köszönöm szépen a segítségeteket!
Remélem én is, hogy csak ennyi baja lesz, mert azért nem hiszem, hogy egy ilyen váltóhoz 210.000-nél hozzá kellene nyúlni...
Megnézem amit mondtatok

Köszi


Max szimmeringeket tudnál cserélni a váltóban, ha hozzá kellene nyúlni. A 6 gangos váltó nem javítható, zsugorkötéssel vannak rögzítve a fogaskerekek, és nem is lehet hozzá kapni semmit


bmw320d4 Elküldve: 2010-05-04 21:05 320d Motor

Arni85 írta:
Tano írta:
Arni85 írta: Az lenne a kerdesem hogy a fotengely vegen a csavart hogy lehet a legkonnyebben levenni,hogy a tarcsat levehessem utanna es a szimeringet kitudjam cserelni?
Koszi elore is


Ha nincsen hozzávaló spéci fogó, amivel ellen lehet tartani, akkor ki kell ékelni a lendkeréknél lévő lyuknál, hogy ne forogjon el a motor, majd egy erős rávaló krovával és jó hosszú erőkarral meg tudod lazítani.


A lendkeréknél nem tudod véletlenül hogy hol találom a lyukat, mert annyit kukucsáltam,de nem találtam meg. Köszi


Az indítómotor mellett van, és 10mm átmérőjű. A gyári leszúrótüskét kellene bedugni, de ha nincs, jó lesz egy T30-T40-es torxkulcs is.
Egy méteres csövet készits elő és egy jófajta dugókulcsot,hogy megküzdj a 400Nm-el, és a menetrögzítővel

bmw320d4 Elküldve: 2010-05-04 02:06 Ajtónyítási Gondok!

hil írta: Sziasztok! Meg tudná mondani azt, hogy a GM egységet miért nevezik Ground Modulnak, hiszen a becsületes neve General Modul??? Érdekes, hogy külföldi írásokban is sokszor Ground Modulként szerepel.



Azért hívjuk GRUNDmodulnak, mert az a neve (nem ground!), nézd meg az ETK-t, abban is így szerepel.



bmw320d4 Elküldve: 2010-05-03 14:17 Ajtónyítási Gondok!

gergo75 írta: Sziasztok!
A kérdésem a következő:
Az autó kulcsának távirányítójával be tudom zárni az autót viszont nyitni nem mindig.
Az autó vevője veszi az adást, mert az ablakok lehúzását, tetőablak nyitását csinálja, csak a központi zárat nem működteti.
Illetve, ha kulccsal nyitom az autót, akkor is csak a vezető oldali ajtó nyílik, a többi nem.
A kulcson lévő csomagtér ablak (E46 touring) is nyitható a kulcsos távirányítóval rendesen.
Köszönöm a segítségeteket előre is.
G.


Cserélni, vagy javítani kell a grundmodult.

bmw320d4 Elküldve: 2010-05-02 21:13 Nagyon sürgõs!!! Nem indul...

beralaci írta: köszi,
hol található az IBS csatlakozója? köszi


A negatív sarun, egy kétpólusú csatlakozó.