duend fórum hozzászólásai

duend Elküldve: 2014-04-07 12:45 Társalgó

Szemy írta:
Bero írta:
Mi is most vasárnap megyünk ki Salzburgba. Itt nem lehet megélni (legalábbis én nem tudok) Asszony babysitterkedni fog,én meg megyek aluminium gyárba. 1500Euro/hó egész jó kezdő fizetés


Hat...ööö...nekem a havi fix kiadasom több, mint 1500 euro ugy, hogy a tesom nagyobb labon el Budapesten, mint en a nemeteknel.

Remelhetöleg a beigert 1500 euro netto összeg, mert ha meg ebböl adozni is kell, akkor...


Az aläbbi kiadäsokkal kell szämolni:
-250-300 euro/fö, ha ketten vesztek ki egy lakäst
-80-150 euro a rezsi/fö
-100 euro a kajära eleg/fö
-egy ideig lehet magyar autot hasznälni...
-munkäbajäräs ugye erösen vältozo, 0-tol (en 50km-re järok, ez havonta 160)
Ennyi a kötelezö. Tehät ha jol csinäljätok, es a minimumra törekedtek, akkor hazautaläsok, es hazautazäsok utän is egyikötök fizujänak meg kell maradnia!
Sok sikert!
szerk.: Tehät annyival egeszitenem ki Szemy kollegät, hogy ha egyedül mennel, akkor nehezebb lenne, az 1500-böl nem lenne kolbäszbol az a kerites, de ket ember mär jo uton van fele!

duend Elküldve: 2014-04-06 14:30 ELLOPTÁK!!!

tnorbi írta: Üdv!

Következőben kérném a segítséget!
2014.04.04-én hajnalban 1:45 és 3:15 között Ausztriában (2482 Münchendorf, Achauer str 5) ellopták az autóm. Megtettem a feljelentést a kinti ill. a hazai rendőrségnél. Cég telephelyről lopták el. Minimum 2 de inkább 3 emberre volt szükség mivel lefeszítettek egy 3,5-4 méter hosszú elektromos kaput. 3 napja járom Bécs és környékét reménykedve, hogy parkoltatják az autót, ugyanakkor legrosszabb esetben is fél óra mind a magyar mind a szlovák határ ahonnan bárhova lecsoroghat pl románba stb stb.
Ha látnátok vagy bármi dobjatok üzit kérlek.
Nyomravezető, megtaláló jutalma nem marad el.

Autó adatai
2003
E46 330CD facelift
M Packet
Elektromos napfénytető
Vajbőr belső, elektromos ülések, nagy gyári navi


Részvétem! Ha megtetted időben a szükséges feljelentést, és tovább akarják vinni, akkor az eu határon úgyis elkapják őket, mindenhol van rendszámkeresős kamera, hátha nem cseréltek rendszámot! Sajnos jellemző, hogy a rendőrség szarik bele az ilyesmibe, még külföldön is, én végigjárnám a céghez közeli utcákat, és ahol van külső kamera, ott kérném a segítségüket.
Sok sikert!
Endre

duend Elküldve: 2014-04-06 14:23 Kerékpárszállítás - hogyan?

Szemy Kolléga jól beszélt, én is a vonóhorgos megoldásra szavazok, az sokkal praktikusabb!
A tetőre nehéz/macerás felrakni/rögzíteni, és a fogyasztásod is jelentősen növekszik! Gondolj bele, hogy ha kicsúszik a kezedből, vagy bármi miatt összebassza a fényezést, máris elvesztetted az árelőnyödet... Vedd számításba a billenős verziót, akkor nem kéne leszerelni az egész pakkot, ha vmit pakolni kell a csomagtartóba.
És igen, az esetek többségében ezt a megoldást választják, csak az nem, akinek nincs vonóhorga...

duend Elküldve: 2014-04-04 12:17 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Tibor77 írta: BOCS, DE NEM TUDOK UJ TOPIC-OT CSINALNI!

Sziasztok,

Igazabol kis kozvelemenyt szeretnek kutatni, mert valasztas elott allok. Ha az egiek is ugy akarjak, akkor par heten belul megrendelem az uj 2-es coupe-t, csak a motoron vacilalok.
Amire alapvetoen hasznalom a vasat: kb. napi 50km munkaba jaras, valamint hetvegente ide-oda. Leven, hogy Svajcban elek, itt nagyon nem divat, meg draga is a szaguldozas, igy a 235i kiesik a logikus valasztasi tartomanybol.
Jelenleg egy 1235d coupe-m van, ami szinten egy 2 literes, es meg is vagyok elegedve vele maximalisan, eltekintve attol az aprosagtol, hogy hidegen a hangja mint egy traktor A gaz reakcioja nyilvan lassabb mint egy benzinesnek. A 123d-n a szoftver modositva van, igy a gyari 201Hp helyett most kb 240Hp all rendelkezesre, ami nem is a szamok miatt erdekes, hanem valoban erezni, a megnovekedett nyomatekot is.

Szoval, 220i vagy 220d? Ki mire voksol, es ha igen, akkor miert nem?
A valto az sport automata lesz, ha ez segit valamiben. A dizelt megszoktam, ismerem es ha ugy hozza a sors akkor jol lehet chip-elni. Benzinesem meg nem volt, de lehet vagyom picit a porgosebb motorra, a szebb hangra, megha egyertelmu is, hogy azert nem egy V6-rol beszelunk. Egy 220i mennyire huzhato fel biztonsagos keretek kozott?

Koszi elore is.


Hät igen, arrafele igen nagy kibaszäs, hogy van egy több szäz loerös kocsid, es mindenhol csak tötymörögni tudsz... Ezen a helyzeten a motortunning csak rontana, magärol a motorrol mär nem is beszelve! Inkäbb gyere ät hozzänk, itt kinyomhatod a szemet nyugodtan, bärmit is veszel!
De szerintem a napi 50 km pici ide-oda-val is alig több a havi ezer km-nel, en erre nem vennek d-t...

duend Elküldve: 2014-04-04 07:22 Gumiabroncs

YELLOW írta:
Szemy írta: Yellow!

En ertem, hogy mit akarsz irni, csak borzasztoan pontatlanul fogalmazod meg...erre probaltam utalni. A mintazat nem hatarozza meg a gumi es az aszfalt közötti surlodast. Viszont a vizrefutasi hatarsebesseget (amikor a gumi es az aszfalt közvetlenül mar nem erintkezik) annal inkabb, bar ez egyeb mas jellemzöktöl (pl. tengelyterheles) is függ. Igy mar OK?

Szemy


én ezt vágom. de azért ha már itt járunk szárazon is van némi köze azért a mintának. pl fékezésnél szárazon tutti nem mindegy épp forgásnak merre állnak ezek a nagy baxott minták.

szerk.: nyilván szárazon, egyenletes normál tempónál nem nagyon van jelentősége, viszont a gördülés zaja más lesz, főleg a vredestein mintásnál. értem én, hogy lányegtelen, meg pl az anubisz által linkelt guminál szinte mindegy is. de látod mász is foglalkoztat a kérdés.


Velemenyem szerint szäraz utfelületen a mintäzatnak (kiveve off-road eseteben) csakis negativ hatäsa van!(kiveve persze nemi fogyasztäskülönbseget) Minden egyes baräzda csökkenti a kerek es az ut közötti felülelt nagysägät, tehät a tapadäsät is. Gondoljatok csak bele, a F1-es szäraz gumikon sincs minta, a minel nagyobb tapadäs miatt. Szerintem a baräzdäk csak a viz elvezetesere szolgälnak.
Tulajdonkeppen mind a kettö minta kivezeti a vizet az abroncs alol, de akkor is furcsa a bal-jobb különbseg, bär gondolom ezeket is kellett vhol engedelyeztetni...

duend Elküldve: 2014-04-03 12:09 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Oke-oke, megertettem, köszönöm a segitseget!
Amiota "becsatlakoztam", mär több 100 oldalt visszaololvastam, de a kulcsos topic még nem került sorra...

duend Elküldve: 2014-04-03 11:49 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Hät mindegy, majd akkor irnak a többiek is, akiknek ebböl az idöszakbol van az autojuk a 3 vs. 4 kulcs kerdesben.

duend Elküldve: 2014-04-03 11:46 Megvegyem? Vegyek ilyet?

YELLOW írta:
duend írta:
YELLOW írta:
duend írta:
lalada írta:
duend írta: Sziasztok!

Ältalänos fikäzäsra terjesztenem elö az aläbbi 318i-t.
Szerintetek az ülesnek igy kene kineznie 150ezernel?
Benne van minden jo, ami nekem kene, a tepsi kormänyt es a kazettäst könnyen le lehet cserelni, es van hozzä gari is valamennyi...
Kerlek, ne fogjätok vissza magatokat!
Köszönöm
Endre


nekem felszereltségre tetszik, de jó lett volna ha ilyen lett volna régi kocsim alapból..csak navit kellett volna belerakni.
nézd innen nézve lehet benne 200e is, de hát az akkor se egy vészes km. megnéztem a kereskedőt elég sok BMW-je van, de a többit valamiért jobban kipucolta. én biztos kitisztítottam volna mielőtt fotózom. ha ki van pucolva az is, meg ha nem, az is utalhat valamire. motortérről miért nincs kép? a vez oldali ajtó alja talán csak piszkos, de mi van ha karcosra van rúgva? (sajna futottam bele) én onnan is kérnék képet.


Hät pont ezaz, minden szavaddal egyetertek! Hatalmas feketepont, amikor ilyen retkesen fenykepezik le, de a felszereltseg miatt elnezem nekik...
Tegnap összeszedtem minden nemet tudäsom, felhivtam öket häromszor is, de duma közben mindig megszakadt a vonal, semmit sem tudtam meg, de pont ugy törtek a nemetet, mint en, tehät valszeg török/romän kereskedök... Majd ma ujra megprobälom, de a kepeken csak 3 kulcsot lätok, van egy erzesem, hogy nincs is több! Ti meg mernetek igy venni?


ehehz már csak 3 kulcs járt. 2 távos, meg egy kis műanyag.
lehet azért koszos, mert hazsnálja a kereskedő mondjuk. ami lehet nem is rossz jel. de lehet akár rossz is.


Na most összezavarodtam! En eddig ugy tudtam, hogy 4 kulcsot kell hogy követeljek.
Meddig volt 4, es mikortol adtak hozzä 3-at?


én is úgy voltam, de 2003 tavasz környékétől 3-at adtak már csak.


Ezt felirom magamnak, köszönöm!

duend Elküldve: 2014-04-03 11:34 Megvegyem? Vegyek ilyet?

YELLOW írta:
duend írta:
lalada írta:
duend írta: Sziasztok!

Ältalänos fikäzäsra terjesztenem elö az aläbbi 318i-t.
Szerintetek az ülesnek igy kene kineznie 150ezernel?
Benne van minden jo, ami nekem kene, a tepsi kormänyt es a kazettäst könnyen le lehet cserelni, es van hozzä gari is valamennyi...
Kerlek, ne fogjätok vissza magatokat!
Köszönöm
Endre



nekem felszereltségre tetszik, de jó lett volna ha ilyen lett volna régi kocsim alapból..csak navit kellett volna belerakni.
nézd innen nézve lehet benne 200e is, de hát az akkor se egy vészes km. megnéztem a kereskedőt elég sok BMW-je van, de a többit valamiért jobban kipucolta. én biztos kitisztítottam volna mielőtt fotózom. ha ki van pucolva az is, meg ha nem, az is utalhat valamire. motortérről miért nincs kép? a vez oldali ajtó alja talán csak piszkos, de mi van ha karcosra van rúgva? (sajna futottam bele) én onnan is kérnék képet.


Hät pont ezaz, minden szavaddal egyetertek! Hatalmas feketepont, amikor ilyen retkesen fenykepezik le, de a felszereltseg miatt elnezem nekik...
Tegnap összeszedtem minden nemet tudäsom, felhivtam öket häromszor is, de duma közben mindig megszakadt a vonal, semmit sem tudtam meg, de pont ugy törtek a nemetet, mint en, tehät valszeg török/romän kereskedök... Majd ma ujra megprobälom, de a kepeken csak 3 kulcsot lätok, van egy erzesem, hogy nincs is több! Ti meg mernetek igy venni?


ehehz már csak 3 kulcs járt. 2 távos, meg egy kis műanyag.
lehet azért koszos, mert hazsnálja a kereskedő mondjuk. ami lehet nem is rossz jel. de lehet akár rossz is.


Na most összezavarodtam! En eddig ugy tudtam, hogy 4 kulcsot kell hogy követeljek.
Meddig volt 4, es mikortol adtak hozzä 3-at?

duend Elküldve: 2014-04-03 10:43 Megvegyem? Vegyek ilyet?

lalada írta:
duend írta: Sziasztok!

Ältalänos fikäzäsra terjesztenem elö az aläbbi 318i-t.
Szerintetek az ülesnek igy kene kineznie 150ezernel?
Benne van minden jo, ami nekem kene, a tepsi kormänyt es a kazettäst könnyen le lehet cserelni, es van hozzä gari is valamennyi...
Kerlek, ne fogjätok vissza magatokat!
Köszönöm
Endre



nekem felszereltségre tetszik, de jó lett volna ha ilyen lett volna régi kocsim alapból..csak navit kellett volna belerakni.
nézd innen nézve lehet benne 200e is, de hát az akkor se egy vészes km. megnéztem a kereskedőt elég sok BMW-je van, de a többit valamiért jobban kipucolta. én biztos kitisztítottam volna mielőtt fotózom. ha ki van pucolva az is, meg ha nem, az is utalhat valamire. motortérről miért nincs kép? a vez oldali ajtó alja talán csak piszkos, de mi van ha karcosra van rúgva? (sajna futottam bele) én onnan is kérnék képet.


Hät pont ezaz, minden szavaddal egyetertek! Hatalmas feketepont, amikor ilyen retkesen fenykepezik le, de a felszereltseg miatt elnezem nekik...
Tegnap összeszedtem minden nemet tudäsom, felhivtam öket häromszor is, de duma közben mindig megszakadt a vonal, semmit sem tudtam meg, de pont ugy törtek a nemetet, mint en, tehät valszeg török/romän kereskedök... Majd ma ujra megprobälom, de a kepeken csak 3 kulcsot lätok, van egy erzesem, hogy nincs is több! Ti meg mernetek igy venni?

duend Elküldve: 2014-04-03 09:48 Segítsetek!

paleszb írta:
duend írta:
paleszb írta: Sziasztok!

Egy topikot találtam, ami segítségkérős. Ezért ide írom kérésemet, lehet hogy ez sem jó hely, de előbb megkaptam a lb-st hogy van külön segítség kérős topik oda írjak ne nyissak meg újabbat. De nem találtam a motorikus topikban külön segítségkérőst.

325 tds, meghuzattam tegnap, 5000-ig, bement a pirosba, de csak éppen hogy. Pár km után elkezdett dadogni, belassult, nem gyorsult hiába léptem oda neki. Üresbe tettem, le is állt. Aztán menet közben vissza sebességbe, berántottam, volt alapjárat.
Indulni nehezen indul azóta.

Tegnap kicseréltem 5 porlasztót, a jeladósat is, még nem javult meg. Ma lesz időm kicserélem a hatodikat is, nem tudom hogy ez-e a gond. Van valakinek ötlete?

Köszönettel venném.


Szerintem nem basztalak le...


Ok, borítsunk rá fátylat. Lehet hogy én is eltúloztam egy kicsit. Elég lehangolt vagyok, mert már az autó árát ráköltöttem, mióta megvan (fél éve) és még mindig van újabb és újabb hiba. Nagyon megszerettem ezt a típust, de nem bírom már. Bontókból bontókba járok, hogy életben tartsam. Közben kifúrtak a mh-ről. Most már nem lesz miből fizetnem sem. Akitől vettem, arról meg nem is beszélnék, mert mikor megvettem húzott mint a barom az autó, mikor érte mentem, mert 2 hétig papírozta le, akkor meg zsiguli szinten gyorsult. Motort cseréltem, ami jó volt, de most kezdtem egy kicsit tolni neki, nem vészesen ,de kicsit örülni akartam volna, hogy nem egy átlag autót vettem. stb stb.
Most már egy utolsó próbálkozás részemről hogy megjavíttassam, de már nem tudok többet rákölteni. Jó lenne valaki, aki tud egy viszonylag olcsó szerelőt, aki jó is. Nem várom el, hogy ingyen csinálja valaki, mert én is pénből élek, de 500 e. Ft. ráköltés után kész vagyok.



Huu, ez nagyon gäz!!! Öszinte reszvetem! Ami elöször eszembe jutott az, hogy 2 hetig papirozni?!? Amikor a passatot vettem, a neppernel reggel mindent "leokeztunk", delutänra mär a nevemen volt mindenestül... Azon ket het alatt biztosan nem vigyäzott rä, vagy még cserelt rajta valamit... jorol rosszra...

duend Elküldve: 2014-04-03 09:24 Segítsetek!

paleszb írta: Sziasztok!

Egy topikot találtam, ami segítségkérős. Ezért ide írom kérésemet, lehet hogy ez sem jó hely, de előbb megkaptam a lb-st hogy van külön segítség kérős topik oda írjak ne nyissak meg újabbat. De nem találtam a motorikus topikban külön segítségkérőst.

325 tds, meghuzattam tegnap, 5000-ig, bement a pirosba, de csak éppen hogy. Pár km után elkezdett dadogni, belassult, nem gyorsult hiába léptem oda neki. Üresbe tettem, le is állt. Aztán menet közben vissza sebességbe, berántottam, volt alapjárat.
Indulni nehezen indul azóta.

Tegnap kicseréltem 5 porlasztót, a jeladósat is, még nem javult meg. Ma lesz időm kicserélem a hatodikat is, nem tudom hogy ez-e a gond. Van valakinek ötlete?

Köszönettel venném.


Szerintem nem basztalak le...

duend Elküldve: 2014-04-03 08:39 325tds dadogva jár nem pörög fel

paleszb írta: Sziasztok!

Tegnap meghuzattam, de nem nagyon, éppen hogy elérte 5000-t. tudom nehéz megállni, de nem szoktam egyáltalán tolni neki. Hipp hopp dadogás, alapjárat időnként megszűnik, leáll. 6-ból 5 porlasztót kicseréltem már, de nem hiszem hogy ez a baj. Ma azért még kicserélem a 6-t is.
km: van vagy 300 000 benne az óra szerint. Az olaj: egy olajcsere alatt 2 l-t kell utántölteni.
Van valami ötletetek? Vagy csak computeren derül ki, hogy mi szállhatott el.



Ezert megnyitottad az ezredik forum temät is? Van külön segitsegkerös topic is...

duend Elküldve: 2014-04-03 07:43 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Superpippo írta:
ZoleeSRB írta:
duend írta: Sziasztok!

Ältalänos fikäzäsra terjesztenem elö az aläbbi 318i-t.
Szerintetek az ülesnek igy kene kineznie 150ezernel?
Benne van minden jo, ami nekem kene, a tepsi kormänyt es a kazettäst könnyen le lehet cserelni, es van hozzä gari is valamennyi...
Kerlek, ne fogjätok vissza magatokat!
Köszönöm
Endre


Ha sokat városoztak vele nem kizárt,h igen így néz ki...


Szia Duend! Ennek a kocsinak a linkjét még én raktam be korábban neked. Egyet értek az előttem szólóval.Le kell informálni meg ha közel van hozzád szerintem érdemes megnézni.


Igen-igen, bizony igy van, ezuton is köszönöm Neked!
Amiota ezt küldted, ällitottam ät a keresöt 100-rol 200km-re!

duend Elküldve: 2014-04-02 15:19 Autóvásárlás

bbihari írta: Sziasztok!
Az E39-esről mi a véleményetek? Bővült a család, tehát E46-ról letetettem, mert kicsi (max, ha lenne egy full patika 325i, lehet elgondolkodnék rajta ). A Bora is kicsi, az E46 kb össz-vissz akkora (egyiknek nagyobb a tengelytáv, másiknak a csomagtartó). Tehát E39-et nézegetek, ezeket néztem ki:
525i
528i
520i
Persze aztán valószínű, hogy nem ezek lesznek, mert előbb el kell adni az enyémet. Ez lehet pár nap, de akár pár hónap is. Ha előbbi, akkor viszont jól jön a véleményetek. Melyiknek jobb a motorja, mit szóltok magához az autóhoz, stb?:


A 25i-nel még a km-t sem mertek odairni, szerintem az felejtös!
A 28i bejövös, lätszik, hogy ert hozzä, es szerette, bär nagypapik nem igen järnak ilyesmivel, de nekem ez tetszik a legjobban!
A 20i-hez meg csak annyit tennek hozzä, hogy 12 ev alatt eleg keveset ment ez a nemet ceges kocsi, de lehetnek csodäk, nincs kizärva!