Ez egy archivált weboldal! bővebben
gyurigyuri fórum hozzászólásai

gyurigyuri Elküldve: 2015-08-23 13:53 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: én azt nem értem, hogy oké, hogy átírod valamelyiket. de! nem azért vannak típusoként menüpontok, mert speciálosabb azon belül a lehetőség? tehát ha mondjuk az E60-at írja át, akkor E46-ban lesznek funciók amiket nem ér el, mert E60-hoz tartozó funkciók vannak megadva.


Azért van ott megadva a második sorban, hogy melyik adatbázisból (SGBD_E46) dolgozzon arra a gombra kattintva. Jelen példában az F3-ra kerül az E46, és annak az adatbázisát használja, tehát minden korrekt lesz.


jah igaz



Üdv!

Megpróbáltam!
Sajnos nem ez az alapvető probléma!
Csináltam egy teljesen szűz telepítést a laptopra az éjjel.
Ha rádugom az USB-re a kábelt, akkor:
új hardver > majd telepíti a winfos drivert hozzá > majd rátelepítem a legújabb FTDI drivert > megkeresem az eszközkezelőben > átírom a COM1-re > válaszidőt 1-re ....stb. a pontos leírásoknak megfelelően.
Még INPA sehol, de a DCAN Tools már kellene hogy működjön. Legalábbis tudomásom szerint...

De a DCAN tools se látja, vagyis nem tudja megszólítani az interfacét, mert
" Setting Mode '100 kbit/s K-CAN' ... Error: Timeout echo" ezt írja ki!

Lehet hogy kuka ez a kábel? Amíg a DCAN tools (függetlenül az INPA-tol meg a DIS-től) nem tudja kezelni addig csak egy halott kábel, nem?

gyurigyuri Elküldve: 2015-08-22 20:25 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
gyurigyuri írta: Sziasztok!
Nem akartalak eddig zavarni ezzel benneteket, de már sík ideg vagyok

Letöltöttem ezt az INPA-t amit ide linkelt Tano. Biztos hogy én vagyok a hülye, de mit csinálok rosszul, ha szépen feltelepül, el is indul meg minden de nincs E46 ????
Először feletepítem ezt: ...\Programminstallation\setup.exe
szépen végig megyek a leírás szerint. hiba nélkül meg is csinálja.
Másodszor meg ezt: ...\Referenz.2006\Referenz_Apr_2006.exe
ezt is a rendes módon, EDIABAS update, INPA update, NCS Expert update

Fontos lenne, köszönöm előre is....


Hi!
Második lépésben előbb a "\referenz.2005\install\instprog.exe" telepítőt indítsd el! Utána menjen a 2006.
Ha ezután a menüben nem jelenik meg az E46, akkor az inpa.ini fájlban át tudod írni, hogy melyik helyen legyen. Ilyen legyen pl.:
F3 = E46
F3_ARCHIV = SGBD_E46
Ha megnyitod az inpa.ini-t akkor látni fogod a típusokat, és az egyiket átírod E46-ra a fenti módon.


OKÉ 1000 hála, rögtön kiprószálom

gyurigyuri Elküldve: 2015-08-22 18:53 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

ember84 írta:
Tano írta:
ember84 írta: Sziasztok!
Inpát szeretném feltelepíteni,valaki el tudná küldeni a csomagot?Ezer köszönet!!


Íme.


Köszönöm szépen!!!


Sziasztok!
Nem akartalak eddig zavarni ezzel benneteket, de már sík ideg vagyok

Letöltöttem ezt az INPA-t amit ide linkelt Tano. Biztos hogy én vagyok a hülye, de mit csinálok rosszul, ha szépen feltelepül, el is indul meg minden de nincs E46 ????
Először feletepítem ezt: ...\Programminstallation\setup.exe
szépen végig megyek a leírás szerint. hiba nélkül meg is csinálja.
Másodszor meg ezt: ...\Referenz.2006\Referenz_Apr_2006.exe
ezt is a rendes módon, EDIABAS update, INPA update, NCS Expert update

Segítsen kérem szépen valaki, hogy ehhez a nyanvadt kábelhez:

http://www.aliexpress.com/item...21497.html

legyen egy használható INPA-m. Fontos lenne, köszönöm előre is....

gyurigyuri Elküldve: 2015-07-10 08:40 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!

Rendeltem egy ilyen interface-t!
http://www.aliexpress.com/item...21497.html

Ez megefelelő lesz az INPA/DIS használatához? (igaz ezt előre kellett volna megkérdezni)

Diagolni, funkciókat ki-be kapcsolni, injektort kódot beírni lenne rá szükségem!

Milyen programokra lesz az INPA-n, DIS-n felül szükségem?
a vas : E46 320d EUR3 150Le, van 16pines tégla és kör csatlakozó is az autón.

Meg akarom normálisan tanulni ezeknek a szoftvereknek a kezelését!

köszi előre is

gyurigyuri Elküldve: 2015-05-16 12:29 Lökhárító

Sziasztok!

Kereseka képen jelzett levehető vonóhorog borítást!
Valahogy sikerült elhagynom
A vas:facelift, sedan, standard lökhárítós, titan silber



Köszönöm előre is.

gyurigyuri Elküldve: 2015-02-20 11:15 Biztonsági öv visszajelzõ lámpa

YELLOW írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
gyurigyuri írta: Üdv!

Azt szeretném kérdezni, hogy mi a helyes működése akkor a biztonsági öv visszajelzőnek?
Én azt tartanám normálisnak, hogy:
- beülök, az ülésfoglaltság érzékelő érzi hogy beültem, ha beindítom az autót és esetleg mozog is, akkor világítson a műszerfalon a lámpa és pittyegjen ha nem kötöm be magam.

Ennek ellentmondóan működik viszont a valóságban: gyújtás ráadáskor 5mp. világít és elalszik a figyelmeztető lámpa. se nem világít tovább se nem pittyeg.

Ez pedig egyrészt a saját biztonságomnak sem tesz jót, se az utasénak, de ami ettől is bosszantóbb lehet:
http://www.origo.hu/itthon/201...eroje.html

És ha tudja ezt a funkciót, büntetnek is majd vele rendesen.

Egyébként nem vagyok hanyag, de sokszor csak néhány Km után veszem észre hogy nem csatoltam be magam.

Szeretném ha rendesen figyelmeztetne!
Hol keressem a megoldást?
Köszi előre is....


az E46 így figyelmeztet. teljesen jól működik. ne giling-galang miatt jusson eszedbe az öv. ismerek biztosítóst, anno Volvójában csipogott. úgy mentek 50km-eket hogy folyamatosan szólt, mégsem kötötte be magát. napi tutinná kell válljon. nekem volt olyan, hogy garázsból kiállva, mikor szálltam volna ki, hogy bezárjam az ajtót, akkor vettem észre, hogy be vagyok kötve. vagy vidóztam, és a visszanézéskor tűnt fel, hogy egy elkerített útszakaszon is bekötöttem magam. én azt tudom mondani legyen az az első, hogy bekötöd magad. aztán rutin lesz.



ÍGY VAN ! ! !

Én addig nem is indítózok amíg be nem kapcsoltam az övet
Többször jártam már úgy hogy a garázsból kiállás után nem tudtam kiszállni hogy becsukjam a garázsajtót, mert becsatoltam magam szinte "ösztönösen" pedig csak 10 métert tolattam



én is vagy 5 métert tolatok... mondom nagyba fordulok ki, hogy kiszállok, erre visszaránt az öv. mondom dikk! pedig ugye tolatásnál, meg udvaron aztán mindegy be vagyok-e kötve. pl ha beszáll valaki és nem kapcsol övet, nagyon idegesít, és persze szólok. de ez is olyan fura. ha idegen autóba szállok, és ráadásul utasként, akkor pláne bekötöm magam. hisz nem tudhatod a másikról, hogy épp, hogy vezet, vagy mikor elsz rosszul vagy bármi... anno mikor vezetni tanultam 2003-ban, még egyszer a hátsó ülésen is bekötöttem magam Miskolon belül, mert valami Osama nevü egyén vezetett, ugye közel volt még az ikertonyok támadása, na meg először életemben halálfélelmem volt.


Rendben! Akkor elfogadom hogy ez így működik!
Egyébként nagyon szeretem ezt a kocsit. Szerintem mindene nagyon profi.
Egy Fiat Punto 55Le után maga a menyország....
Akkor ez ilyen és nyilván így jó!
Az övet meg beprogramozom az agyamba, hogy azzal kell indítani a szekérhajtást
Köszi hogy foglalkoztatok egy kicsit ezzel a témával!
THNX!

gyurigyuri Elküldve: 2015-02-20 08:02 Biztonsági öv visszajelzõ lámpa

Üdv!

Azt szeretném kérdezni, hogy mi a helyes működése akkor a biztonsági öv visszajelzőnek?
Én azt tartanám normálisnak, hogy:
- beülök, az ülésfoglaltság érzékelő érzi hogy beültem, ha beindítom az autót és esetleg mozog is, akkor világítson a műszerfalon a lámpa és pittyegjen ha nem kötöm be magam.

Ennek ellentmondóan működik viszont a valóságban: gyújtás ráadáskor 5mp. világít és elalszik a figyelmeztető lámpa. se nem világít tovább se nem pittyeg.

Ez pedig egyrészt a saját biztonságomnak sem tesz jót, se az utasénak, de ami ettől is bosszantóbb lehet:
http://www.origo.hu/itthon/201...eroje.html

És ha tudja ezt a funkciót, büntetnek is majd vele rendesen.

Egyébként nem vagyok hanyag, de sokszor csak néhány Km után veszem észre hogy nem csatoltam be magam.

Szeretném ha rendesen figyelmeztetne!
Hol keressem a megoldást?
Köszi előre is....

gyurigyuri Elküldve: 2015-01-09 08:30 320d Motor

SP_323i írta:
Norbi988 írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Volna egy olyan jelenségem, hogy üresben mondjuk piroshoz gurulva a motor tart egy olyan 800-850es fordulatot és a pillanatnyi fogyasztásmérő mutatója folyamatosan emelkedik egészen 10-12-es fogyasztásig. Állóra fékezve a motor leejti a fordulatot és beáll 750-re viszont a fordulatszám mutató (és a motor is) be-be remeg picit. A furcsaság az, hogy nem állandó jelleggel hol egyszer, hol többször csinálja ezt.
Korábban ilyet nem tapasztaltam. Előzmény az volt, hogy az egyik turbócső elszakadt, amit azóta már orvosoltam. Most tökéletesen működik a moci a fenti jelenséget kivéve.
Ma benyás lenne a vas alapjárati szabályzóra gyanakodnék, de ha jól sejtem ennél a mocinál ilyen nincs.
Esetleg vkinek van 5lete merre keresgéljek?


üresben gurulásnál bizonyos mértékben normális a jelenség. mert ugye motorfirdulat avn (alapjárat) és gurulsz is x sebességgel. most az enyémhez tudom hasonlítani, bár nekem ebnyás, de nekem ilyen esetben kb 4 literig megy fel. ugye ha motorfékkel mész és még van motorfékező hatás, akkor nullán fekszik.
ha ilyen magasra kúszik fel, akkor légtömegmérő bibi lehet, legalábbis régebben erről volt errefelé szó.


Légtömegmérő? Akkor elkezdek visszafelé olvasni hátha rátalálok az okára.
Bizonyos mértékű emelkedéssel semmi gond nem lenne, de ahogy lassítok (fékezek) üresben a 4 környékéről határozottan felmegy 10-12-re minden esetben.
Amíg repedt volt a turbócső "normálisnak" vettem a dolgot, viszont most már kicsit furcsállom.
THX!


nem akarok nagy hülyeséget mondani (tudom akkor ne szólaljak meg ), de nem lehet, hogy valahogy a turbo tolja a levegőt és ugye most nincs szivárgás, nem szökik el, így ráterhel a légtömegmérőre. és ugye az a kis mutatós fogyi mérő, sebességből és beszívott, mért levegőből számol, ha jól emlékszem. az is lehet,. hogy turbós autónál normális, viszont lehet szívónál már gond lenne, ha ilyen magasra szökik fel.


Üresben gurulva alapjáraton kb 800-as fordulatnál ennyire nem tolhatná. A motor szempontjából oly mindegy, hogy álló vagy guruló helyzetben forog alapjáraton
De mér ezzel nem is lenne akkor gond, hogyha megállva nem ejtené vissza 750-re az alapjáratot és be-be remegne meg bizonytalankodna.



esetleg próbáld ki lehúzott légtömegmérővel. de akkor fog beírni hibát. csak azért mondom ha lehúzod és utána elviszed kiolvastatásra lehet emiatt lesz benne hiba.
a visszajetés lehet a kiegészítő fűtés miatt is, meg a remegés is akár, bár nem tudom mennyire remeg. asszem többet nem tudok hozzátenni, hátha más.


A kiegészítőre gyanakszom megint, mert azt tudom, hogy sz@r csak eddig nem foglalkoztam velle, most meg a csőrepedés miatt árgus szemmel figyelem a kocsi viselkedését és minden apró jelenségre "ugrok"
Köszi a HSZ-eket



Vidd el porlasztóshoz. Nem teljesít 100% ot valamelyik így próbál a többi porlasztó korrigálni.


Köszi!
Holnap megyek és gépre rakjuk. Megnézzük azt is, hogy milyen korrekcióval dolgozik most a 4 porlasztó.



SZiasztok!

Ez a pillanatnyi fogyasztásmérő felfelé kúszás nálam is meg van gurulás közben, igaz nem olyan magasra ugrik fel, csak 4 köré.
Ami engem jobban aggaszt, hogy mostanság ha keményebben gyorsítok, akkor a fogyasztásmérő felkúszik mondjuk 12-re és amíg tartom a gázt addig ugrál egy fél osztásközt lefele.Tehát 12-ről visszabillen 11 köré aztán ráugrik a 12re. Olyan pulzálóan. Ilyenkor löki a sötétszürke poros füstöt. Nem koromfeketét. És közben ciripel is valami a motortérből.
Ha csak szolídabban gyorsítok 10 alatti pill. fogyi állással akkor nem ilyen látványos a helyzet. Korrekciót csak alapjáraton illetve terheletlenül gázfröccsözve néztünk, ilyenkor együtt vannak a porlasztók. Töltőnyomást néztünk menet közben 1,2Bar fölé nem igen ugrott. Rail nyomást 1200ig sikerült regisztrálni.


gyurigyuri Elküldve: 2014-10-29 20:29 320d Motor

Levimester írta:
toki24 írta:
bmw320d4 írta:
toki24 írta: Hali

Most lesz vizpumpa csere a kocsin, és szeretném kérdezni hogy a kis 20D-be milyen fagyálló való illetve hány liter?!

értem ezalatt,hogy nyilván nem tescos zöld lötyit akarok hütöfoyladéknak hanem honnan lehet beszerkálni az eredetit ami bele való illetve na értitek..

köszi!


Gyári, -38 fokosra keverve.


Köszi! akkor -38 fok zsir, már csak az a kérdésem honnan lehet beszerványolni gyárit?! bmw-be menjek be vagy ?! meg hány liter kell 5,5 körül? köszi!


320d-be 7 liter kell


Nyilván az Original BMW fagyálló az igazi. Ez nem kérdés, de ha nincs kéznél, a Glykosam Alu is teljesen jó lehet. EZt a szerelőm mondta és ahogy már korábban is említettem gondos, pöpec és tanult szaki! Ez már foszfát és nitrát mentes.
A gyárit a BASF Chemicals gyártja. Az adatlap szerint ugyan olyan összetevőkből áll mindkettő. Persze nem ktséges hogy az Original BMW az a minőségibb.
Ja! És keveni nem érdemes. Kell venni 4 liter fagyállót + 4 liter ioncserélt vizet és ez -36 ~ -38 fokos keveréket ad. Marad a légtelenítés miatti esetleges utántöltésre is...

gyurigyuri Elküldve: 2014-10-29 07:23 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

szotakdavid írta:
bmw320d4 írta:
Lassan kipróbálom én is.




Üdv!
Valószínűleg ostoba a kérdés, de....
Ezt a tisztítási módot a 150Le-s common rail-nél hogyan kell elvégezni?

gyurigyuri Elküldve: 2014-10-27 13:10 izzítógyertya

solyom76 írta: sziasztok.. csak egy kérdés..
Normál esetben hidegindításnál meddig kell hogy égjen az izzitás visszajelző a műszerfalon?
Úgy érzem nehezen indul a gép,pedig csak 4 fok volt reggel..


Hát nem tudom mi a "normális", de nekem max 1~1,5 másodperc.... Ha nem direkt figyelem, lemaradok róla....Viszont hidegben is nagyon könnyen beröffen.....

gyurigyuri Elküldve: 2014-10-08 08:48 Bentleye E46 szervíz kézikönyv, aki otthon szokott szerelni. Sokaknak nincs még meg.

Methos írta:
Pitykoo írta: Itt is letudjátok egy darabig! Remélem tudtam segíteni!

http://www.mammutmail.com/hu/m...70125ca59b

http://www.mammutmail.com/hu/m...d8a42e5bd5


Hálás köszönet a doksikért. (próbálok ebből dolgozni)
320d 150 le verziójoz teljesen véletlenül nincs valami?


Üdv! Az engem is érdekelne! 320 dániel 150ló 2003.04

gyurigyuri Elküldve: 2014-09-29 19:50 riasztó?

solyom76 írta:
kzste írta:
flenfer írta: Sziasztok!
Az autómba nincs riasztó, csak kulcsról vezérelhető k.p. zár. Az lenne a kérdésem, hogy hogyan lehetne megoldani azt, hogy ha bezárom, vagy kinyitom az ajtókat, adjon valami fény, vagy hangjelzést? Ha egy csipogót, vagy valami hangjelzőt tennék bele, hová lehet azt kötni?


Hello! Ha jársz Zalában, szívesen megcsinálom, hogy villanjon. Kb 5 perc az egész. Hangot csak akkor ad, ha a kocsiban van valami sziréna a riasztóhoz.

Enyém csak villan amikor zárom.. ha nyitom akkor semmi.. ezzel is tudsz kezdeni valamit ?



Az enyém is csak záráskor villan egyet! A belső tükör alján nincs semmi villogó led. Az enyémben lehet riasztó? A riasztó alap vagy opcionális?

gyurigyuri Elküldve: 2014-09-17 19:51 Turbo

laszlo0918 írta:
takytomy1 írta: Sziasztok!!!
Többen is írták,hogy fütyül a turbo.Hát nekem is ez a gondom
Hallottam ha szarakodik a turbo akkor eszi az olajat az enyém 10 ezer km 1-1,5 litert evett meg.Nem tudom az sok vagy nem.A kérdésem az lenne,hogy más is okozhatja a fütyülést pl. kipufogó vagy valami cső vagy haldoklik a turbom?


Ez a téma engem is érdekelne mert az enyém is fütyül olyan mintha mentő autó jönne mögöttem.Mondjuk nekem már csinálja majdnem egy éve azóta kb 20 ezret mentem vele így.de engem is idegesít nekem olajat nem kell utána töltenem cserétől cseréig leeszi az alsó csíkig és ennyi.Szívesen vennénk a kollégával egy hozzáértő véleményt


Nekem is van hangja a turbónak. Többféle is!
Azt figyeltem meg, hogy hidegen egy picit mélyebb hangon tutúl. De abszolut nem vészes. Legalább is az én megítélésem szerint nem hangos. Csak akkor hallani mikor a fordulat 1800-at eléri vagy fölözi.Persze hidegen csak pillanatokig engedem ilyen fordulatra. Csak míg jön a következő fokozat. És mire kiér a hőfok a kékből vagy picit feljebb megy, már ezt a hangot elhagyja.
Melegen már csak a jól ismert diszkrét fütyörészés van 1800-tól felfelé...Szerintem az az üzemi hangja. A nagy légárammal tudom azonosítani.
Ja, és ilyen a megvásárlás napjától, és azóta 20ezer ment bele. Olajat egy picit sem eszi. Bár amiket itt olvasok, ez szinte hihetetlen, de ez van....

gyurigyuri Elküldve: 2014-07-30 21:23 Üzemanyag fogyasztás

toki24 írta:
gyurigyuri írta:
320d 150Le EUR3
Igaz finoman hajtom,de most hogy minden rendben vele,látom a diesel értelmét...


Hali!

90-nel tempomat nem csoda,hogy a comp felvitte a megtehető km-t.
De örülök hogy minden rendben van vele. ha lehet kérdezni nagyon költséges volt?

Illetve mennyit mész egy tankal?


Hello...
Hát igen a javítás: nekem 60ezer volt (friss olaj+szűrő, új fagyálló, és a szerelés mint munkadíj) a kereskedő 148ezret adott bele : hengerfej csavarok, összes felső tömítés és a hengerfej javíttatás a gépműhelyben (nyomáspróba,szelepek,síkolás...stb).
Mivel 2hónap után már komolyan kezdtem aggódni a csettegés, az egyenetlen indulás és a fogyasztás miatt, visszamentem a kereskedőhöz és tájékoztattam, hogy viszem Pécsre a Schneiderhez. Mikor ezt meghallotta irtó kompromisszumkész lett... Gondolom láttunk volna "csudát" ha gyári gépre tettük volna
Most szerintem minden faxa. Nincs egy szál hibaüzi sem. Igaz előtte sem volt. Piszok szépen indul. Szépen dinamikusan megy és a fogyasztás:

szegénységjelző kigyullad > 53,7liter MaxxMotion Diesel > 1000Km (30%város70%országút) > szegénységjelző kigyullad.... Szóval kb.: 5,5 liter/100

Ha nyomok egy telitalpat akkor van füstpamacs, de egyébként király...

Ja és találtam egy űber rendes magán szakit . úgy nyúl hozzá mint a hímestojáshoz és nem ez az egyetlen bömös amit szervizel.