Ez egy archivált weboldal! bővebben
gyurigyuri fórum hozzászólásai

gyurigyuri Elküldve: 2014-07-22 20:13 Üzemanyag fogyasztás

Zoli200 írta:
YELLOW írta:
gyurigyuri írta:
320d 150Le EUR3
Igaz finoman hajtom,de most hogy minden rendben vele,látom a diesel értelmét...


azért várjál, mert fél után sokkal gyorsabban csökken


Ez így igaz


Igen Ezt tudom! De én inkább a tapasztalható változásnak örülök....
Mintha valami öngyógyító tevékenység lenne. Persze május végén a legnagyobb műtét már megvolt ( 6db szelep csere és a hengerfej körüli dolgok teljes restaurálása). Utána már azonnal érezhető volt hgy nem 3,5 hengeres
De most azóta is tankolásról tankolásra jobb a fogyasztás. Pedig tankolásból van elég Havi szinten 80~100 liter MaxxMotion gázolajat pörkölök el.Na a sok duma lényege, hogy sokkal hobb mint korábban és ennek én baromira örülök...

gyurigyuri Elküldve: 2014-07-22 17:48 Üzemanyag fogyasztás


320d 150Le EUR3
Igaz finoman hajtom,de most hogy minden rendben vele,látom a diesel értelmét...

gyurigyuri Elküldve: 2014-07-13 19:30 Ki tapasztalt ilyet?

csaki91 írta: Sziasztok!

Lehet hogy hülye kérdés de felteszem
Adott egy e46 320d 150le facelift bömbi
Inditáskor amig teker az önindito a dsc meg az abs lámpa folyamatosan világít de amint jár a motor eltűnik
Az a kérdésem hogy ez mindenkinél igy van-e és ha nem akkor mi a fene baja lehet?
Előre is köszi


Szia!
Nálam igen... DSC és ABS, de egy pillanat alatt kialszik mikor beröccen a motor... Még lehet nem is jár minden henger mikor már kialszik... (y). lassan fél éve van nákam, még semmi probléma nem volt ebből adódóan. Csak nyomd neki !

gyurigyuri Elküldve: 2014-07-03 20:28 320d Motor

Lacko320d írta:
Jocc írta:
leroyclub írta:
Jocc írta:
kbalint írta:
rece65 írta:
Jocc írta:
rece65 írta:
compact írta:
rece65 írta:
rece65 írta: Hi!

Pár napja vettem észre hogy fütyülő hang jön az utastérbe.
Azt gondoltam menetzaj(olyan is volt)de most ránéztünk ismerőssel és a turbóra gyanakszik.
Azért nem egyértelmű mert amikor a motortérben hallgatja akkor a szívósor felől hallja nem kimondottan a turbótól!
Amikor benn ülünk az autóban akkor is egyértelműen a turbóra mondja.
Nem erőteljes a hang csak éppen zavaró a csendes autóban amikor olyan hangot hallok mintha pici lukon befúj a szél...

Mit tanácsoltok mit nézzünk meg,volt-e másnak is ilyen hang-al problémája?
A pillangó szelepek ki lettek véve ha ez esetleg fontos.
A motor szépen megy,nem eszi az olajat 5,5-6 litert fogyaszt 110-120-as sebességnél is!

Erre vki tudna okosat mondani?
Azért nem a turbó-s topicba írtam mert nem tudom biztosan hogy az a baja...
Érdekelne hogy ki melyik irányba indulna el a helyemben mert sok mindent olvastam a turbó topicban de egyik sem volt egyértelmű megoldás,csak a csere.(amit egyenlőre remélem kizárhatok)



Nem egyszerű a távjavítás ilyen dologban, de azt meg tudjátok nézni, hogy pl egyenletes 100-as haladásnál amikor hallod a hangot padlózd le pár másodpercig és engedd el utánna a gázt. ha a hang a motor fordulattal arányosan változik, vagy a menetsebességgel akkor én a turbót kizárnám. Turbó hangot pl tartós motorféknél nem is igazán lehet hallani még akkor sem ha haldoklik, csak terheléskor.


Annyiban változik a fordulatszámmal a hang hogy magasabb hangon visít.
Egyébként 100-110-es tempónál folyamatos tempomat-al is hallottam meg hallom most már bent a városban is folyamatos 40-50-nél is.
Nem hangos hanem csak zavaró éles-magas hang mert amúgy meg csend lenne a kocsiban..
Ha nem turbóra gondolsz akkor mi lehet szted?

Két szerelő haveromnak is mutattam és ők turbót mondtak rá egyértelműen.
A turbós topic-ban olvastam hogy van akinek abba maradt a sípolás amikor cseréltek karter gázszűrőt vagy éppen porlasztót.
Nem tudom ezek mennyire befolyásolhatják a hangot..


Olyan mintha egy mentőautó követne szirénázva..
Nekem is hasonló tünetek vannak, főleg akkor hallom ha hideg a motor. 2000-es fordulat felett rendszerint elhalkul.
A szerelő nekem is egyértelműen turbófelújítást javasolt.

Nem,egyáltalán nem hangos inkább a menetszélre hasonlít!
Csak mivel egyébként csend van az autóban zavaróan fütyül...
Csak azt szerettem volna tudni hogy mit lehetne tenni de látom hogy túl sokat nem,figyelni kell rá és ha erősödik a hang és el kezd erősen füstölni,olajat fogyasztani stb..
Remélem még sokat elmegyek vele mire hozzá kell nyúlni a turbóhoz!



Megnézem neked szívesen ha lesz időd és nekem is végre
Elsősorban átnézném az összes csövet ami a turbótól megy a szívótorokig.
Nekem szét volt nyomva az egyik és ugyanez a tünet volt, de amíg szét nem nyílt sokkal jobban addig észre se vettük, mert ugye csak nyomás alatt látszik majd.
Ráadásul az enyém kicsit engedte már az olajat és tiszta gané lett tőle a motor eleje ahogy kinyomta a cooler kimenő csövén a cuccost, de a te autódat ismerve amiben egy csepp olaj se volt nem is fog ilyen könnyen megmutatkozni ha ez a bibi valahol.

Másodsorban le lett dugózva a torkod, annak a környékét is jól átnézném.

Szerintem sem a turbód lesz a gyenge pont


Érdekelne a végkifejlet, mert nekem is hasonló a tünet mint rece65-nek.
Nem hangos, csak engem is zavar, ha maxon megy a levegőbefúvás, vagy közép hangerőn van a rádió nem is hallom.
A torok nekem is ki lett herélve, nem is régen.
Szóval kérlek osszátok meg a tapasztalataitokat.


Most olvastam egy cikket, ahol ugyanez volt a probléma egy 320D-nél. Kiderült hogy a turbó közelében rohadt volt a kipufogó és ott fújt ki a levegő aminek sípoló hangja volt.


Egy külföldi oldalon én is olvastam, hogy nem turbó, szinte szóról szóra azt írta le tünetként amit én is tapasztalok.
Érdekes, hogy a legtöbben azt mondták, hogy ez normális... :


Érdemes megnézni még a kipufogón a flexibilis csövet, ha ott fúj ki kormos a környéke. Megemelve könnyen ellenőrizhető. Ha ott a baj kipufogószerviz kb. 1 órás javítás ára 15-20 ezer ft. max.



Üdv!
Nekem is volt ilyen gondom. Olyan élesen szólt mintha egy csapágy megforgott volna egy cspágyházban. Vagy mint egy ékszíjcsúszás....
A leömlő és a turbó közti tömítés volt a ludas...
1490pénz, kicsi szerelés és néma csend 3 rétegű alutömítést kapott a bárdiból...

gyurigyuri Elküldve: 2014-06-07 21:02 Porlasztó

gyurigyuri írta: Üdv!

Gyors kérdés! Mi a véleményetek erről:

Xado spray diesel injector

Jó? Nem jó? Elszállhat tőle valamai? stb.....Esetleg valaki használt már ilyet vagy ehhez hasonlót?

Kösz...



Nem kierőszakolni akarom , de tényleg érdekelne a véleményetek....:

gyurigyuri Elküldve: 2014-06-06 12:25 Porlasztó

Üdv!

Gyors kérdés! Mi a véleményetek erről:

Xado spray diesel injector

Jó? Nem jó? Elszállhat tőle valamai? stb.....Esetleg valaki használt már ilyet vagy ehhez hasonlót?

Kösz...

gyurigyuri Elküldve: 2014-05-14 10:21 km óra

Sziasztok!

Kibontakozni látszik egy huzavona a kereskedő és köztem! Két és fél hónapja vettem az autót és előjött illetve felerősödött a hiba :
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...25924#p644

Tegnap vissza mentem a csókához és mondtam neki ha nem tudunk megegyezni, viszem az autót a pécsi márkaszervízbe teljes diagra! Eléggé tiltakozott. Gondolom mahinálva volt a kocsin jó pár dolog főleg a Km-re gondolok....

Gyári diaggal vissza lehet nézni hogy átírták e a Km-t? Vagy hogy felhúzták-e a porlasztókat vagy mást hogy hibamentesnek tűnjön a járgány?

gyurigyuri Elküldve: 2014-05-13 11:49 Heeelp...!

viktor írta:
gyurigyuri írta: Üdv!
Egyszer már téma volt mikor megvettem az autót, hogy nagyobb terhelésen (emelkedőnek nem visszaváltva, előzésnél) ciripel valami, és szó volt a füstölésről is...

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...3818#p2754

SZóval a szerelő akkor azt mondta közlekedjek vele és figyeljek oda
Azóta természetesen nem javult meg.Menni megy jól, de ma reggel arra lettem figyelmes hogy városban ha csak annyira huzatom ki a fokozatokat (1500-1800) hogy a következőt jó helyen kapja el akkor is szinte 20-ig kimegy a fogyasztásmérőm. És már a gyenge gyorsításoknál is ciripel...Fogyasztás eddig rendben volt, kicsivel 6 alatt maradt minden tankolásnál...
A füst is meg van ugyan úgy... néha ontja magából a feketét, néha keményebb gyorsításoknál is alig látni....
Pánikolok, hogy szét megy a verda.Jó lenne azt a feltételezett szelephibát is biztosra tudni, amit a korábbi hozzászólásban leírtam....

Valaki nem tudna egy olyan szerelőt mondani a környékemen akihez odamegy az ember fia, és ki lehetne deríteni hogy mi a baj. Paksi vagyok, de játszik Szekszárd és vonzáskörzete is. 100Km-en belül....Már nem nyugtat meg a "Haladjak vele és figyeljem..." dolog.
Tudni kellene mi a nyűge és megcsinálni. De nem olyan szerelővel aki nem vágja a BMW-ket...

Tényleg segítsen valaki ha tud


Szia!

Nem szaroznék vele, vinném adagolóshoz, esetleg hibaolvasó emberhez. Lehet hogy valamelyik fúvókád csöpög, vagy egyéb, ha a fúvókád ereszt kiégeti a dugattyút.




Hát sajnos, gondolom hogy ezzel nem használok neki!
Most próbálta ki egy kolléga, aki civilben autószerelő. Csinálja az autókat jelenleg is... Ezeket mondta:
1 indítózáskor hallani, hogy egy ponton megszalad az önindító. Szerinte ez azt jelenti, hogy egyik hengerben nem keletkezik megfelelő sűrítés.
2 Mikor a 2 körbefordítás után elkapja, van pár másodperc amíg beállegyenletesre a motor járása. Ő úgy gondolja, hogy ennyi idő míg az injektor a rossz tömítetlenség miatt rákompenzál annyit hogy egyenletessé válhat (ROUGH)
3 Menet közben hallgatózott leengedett ablakok mellett úgy hogy végig házak és kerítések között mentünk. Mikor gyorsít, elég rendesen kihallik a motorból a ciripelés, amit én laikusként inkább csettegésnek mondanék. Szolídan hallatszik a turbó is hogy teszi a dolgát, de ez csak nagyon picit.

Azt mondja, hogy ez a csettegés valami mechanikai hiba lehet. Ő is arra gondol hogy valamelyik szelep szól rendesen. Nem ül be a helyére rendesen és kicsetteg a kipufogóba.
Ettől lehet a könnyen átforduló henger is és szerinte nem is lép úgy ahogy a 150Le-s szokott. (Persze nekem a kis Puntó után ez egy seggrakéta)
Szerinte kompresszióméréssel kellene kezdeni és diaggal, hogy hogyan alakulnak az injektorok görbéi.
Lehet hogy az injektorok jók, csak annál a hengernél ahol szökik a nyomás, kénytelen az ECU rákompenzálni a befecskendezésre.

Abba maradtunk, hogy elvisszük a héten pécsre a BMW szervízbe ott kérünk hibamegállapítást.Rendes pecsétes papíros dolgot, mert még bőven a 6 hónapban vagyok és a kereskedőnél kopogtatnék, hogy van egy kis bibi....

gyurigyuri Elküldve: 2014-05-13 06:56 Heeelp...!

Üdv!
Egyszer már téma volt mikor megvettem az autót, hogy nagyobb terhelésen (emelkedőnek nem visszaváltva, előzésnél) ciripel valami, és szó volt a füstölésről is...

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...3818#p2754

SZóval a szerelő akkor azt mondta közlekedjek vele és figyeljek oda
Azóta természetesen nem javult meg.Menni megy jól, de ma reggel arra lettem figyelmes hogy városban ha csak annyira huzatom ki a fokozatokat (1500-1800) hogy a következőt jó helyen kapja el akkor is szinte 20-ig kimegy a fogyasztásmérőm. És már a gyenge gyorsításoknál is ciripel...Fogyasztás eddig rendben volt, kicsivel 6 alatt maradt minden tankolásnál...
A füst is meg van ugyan úgy... néha ontja magából a feketét, néha keményebb gyorsításoknál is alig látni....
Pánikolok, hogy szét megy a verda.Jó lenne azt a feltételezett szelephibát is biztosra tudni, amit a korábbi hozzászólásban leírtam....

Valaki nem tudna egy olyan szerelőt mondani a környékemen akihez odamegy az ember fia, és ki lehetne deríteni hogy mi a baj. Paksi vagyok, de játszik Szekszárd és vonzáskörzete is. 100Km-en belül....Már nem nyugtat meg a "Haladjak vele és figyeljem..." dolog.
Tudni kellene mi a nyűge és megcsinálni. De nem olyan szerelővel aki nem vágja a BMW-ket...

Tényleg segítsen valaki ha tud

gyurigyuri Elküldve: 2014-03-21 06:59 320d Motor

gyurigyuri írta:
gyurigyuri írta:
Hondras írta:
ZoleeSRB írta:
Hondras írta:
ZoleeSRB írta:
gyurigyuri írta:
valter320d írta:
gyurigyuri írta: Üdv!
M47D01 motorkód , 150Le! Múlt héten kaparintottam meg az autót. Szervízkönyv és óra szerint 165ezer Km.Aztán vagy-vagy....

Minden indítás után kell 10-12 másodperc kell neki mire kisímul a motor járása. Lehet melegen és reggeli hidegindítás is.Abban a 10-12 máspdpercben hangyányit ingadozik az alapjárat is. Meg nem áll, annyira nem vészes és minden indítás sikeres is...

Mikor emelkedőnek haladok pl: 3.ban 45Km/h-val és nem kapcsolok vissza hanem inkább rálépek, akkor finom ciripelés hallatszik a motortérből, de azért megy...

Nagyobb gázadásra, mondjuk 2000rpm-nél még rálépek, akkor rendes mennyiségű fekete füstöt hagyok ott...


Mi lehet ez? Injektor? EGR nem zár le? Turbó nem szállít eleget?

Az a baj hogy láma vagyok. De szívesen vennék értelmes tanácsokat.
Egyébként viszem kedden általános szervízre, de még azt sem tudom hogy mondjam el a "félelmemet" vagyis hogy mit tapasztalok.....





Hát igy elsőre az az elgondolás hogy,uj vagy felujjitott porlasztok vannak benne és nem lett felprogramozva IMA alapján,nem akarok hülyeséget mondani talán megválaszolja valaki hogy beindul e felprogramozás nélkül.Azt tudom ha visszateszik a porlasztókat ahonnan kivették akkor nem kell,csak ha cserélődik a sorrend.
Én a porlasztókra gondolok vagy befecskendezőkre mert ugye ez nagynyomásu



Értem! Hát kedden mindenképp rákérdezek a szerelőmnél.

Azt ő meg tudja nézni hogy fel lettek-e programozva az injektorok? És a számsort honnan fogja tudni megnézni így beépítve?

Egyébként most hogy naponta használom, egyre kevesebbet ír ki átlagfogyasztásra. Mikor átvettem 8 liter/100km írt. 400 Km megtétele után most 6,5l/100Km re csökkent.
Menni megy szépen. Igaz nem is bántom. Még ismerkedünk SZépen megy. Csak induláskor és az első hozzászólásomban említett helyzetekben akad kételyem.Lépni is lép csak idegesít hogy nincs-e valami komolyabb gondja?



semmi gond nincs az autóval nem kell megijedni ez egy dízel autó és néha füstöl.
tiéd még euro3 vákumos turbós teljesen normális a füstölés,valószínű a km állás nem annyi de azzal sem kell törődni ha egyben van az autó.
szóval no para
olajat meg szűrőket cserélj és góól.
isten hozott köztünk.


Saját tapasztalat alapján porlasztó lesz, nekem is ezt csinálta, (igaz én eladtam mielőtt a zsebbe kellett volna nyúlni), gázadásra ciripelt, és nagy füst padló gázon, az alapjárat viszont még jó volt. Havernak ugyanezen motorral szerelt kocsi nem füstölt, szóval nem biztos, hogy jó ez így. Ugye porlasztó hiba miatt hallottunk már lukas dugattyús motorról, ezért inkább jár utána alaposan!



szerintem azért ennyire nem kéne riogatni,használt autót vett biztosan nem újszerűek benne a porlasztók.azt h egy dízel gázadásra füstöl nem jelent semmit.én azt mondom nyomjad bele a km és meglátod,de persze nézzen rá egy szakértő.


Persze ebben az esetben nem biztos, hogy hatékony tud lenni a távdiagnosztika, de azért láttunk már egy két érdekes esetet, és inkább óvatos legyen a friss Bmw tulaj.
A füstölés témában pedig nem akarok vitát nyitni...



köszönöm a válaszokat

hát kedden biztos hogy rákérdezek a szerelőnél. remélem nem bagatelizálja el a dolgot...

ha porlasztó csere lenne, csak egyben a 4et vagy mehet csak a hibás?
és jó lehet egy felújított vagy csak a zsír új?

felprogramozás kérdésre valaki tudja a választ? ezekről a porlasztókrólhogy derül ki a kód? vagy hogy felprogramozták-e?
és az hogy hibás e valamelyik? poharazzák? vagy... ?

tudom idegesítő ez a sok kérdés....



Hát! Ma reggel is kb. ugyan az a helyzet.0 fokban indult szépen, de kellett 10mp. Mire azt mondom hogy kisímult a motor járása.
SZépen autókáztam a munkahelyre, egyszer kellett előznöm az utolsó 10 Km-ben, ott kicsit erőből odaléptem neki, a lapot vette szépen , de megint hallottam azt a ciripelő hangot
Alig várom hogy holnap legyen és a szerelőm mondjon rá valamit.
Amit még észre vettem, hogy erősen érezni ezt az édeskés "hegyilevegő" szagot a kipufogóból még alapjáraton is.
Tényleg! Részecskeszűrő van ebben már?




Üdv!

Na tegnap elvittem a vasat egy teljes ütemezett szervízre!
OLAJ+OLAJSZŰRŐ / LÉGSZŰRŐ / KARTERGÁZ SZŰRŐ / GÁZOLAJSZŰRŐ / VÁLTÓBAN + DIFIBEN OLAJELLENŐRZÉS / DIAGNOSZTIKA

Minden rendben ment! Kapott fincsi friss olajat és átnézték az autót. A Diagnosztika egyetlen hibát sem talált, nincs hibaüzenet se hibakód...

Viszont a fentebb említett problémára rákérdeztem " indítás utáni kisímulás és a ciripelés"
Úgy néz ki van egy kis szőr a rendszerben:
Azt mondja a szerelő, hogy egy hengerem indítózáskor nagyon könnyen átfordul. Olyan mintha abban nem lenne megfelelő a sűrítés.Mivel elindulás után pár másodperccel rendbe jön ő arra gyanakszik hogy valamelyik kipu szelepem nem zár tökéletesen. Ezt próbálta azzal is igazolni, hogy az EGR előtt levette a levegő csövet és mikor kinyit az EGR akkor belecsattogó hangot lehet hallani...ez nem túl jó hír mert ugyebár le kellene venni a hengerfejet a javításhoz....
A másik gond a ciripelés és füstölés. Ott az injektorokra gondol, mert a korrekciós értékek így alakulnak:
1.henger -0,4
2.henger 0
3.henger -0,49
4.henger + 3,0

AZt beszélgettük, hogy ha 2-est egy átlagos injektornak feltételezzük, akkor a két mínuszos jobbnak néz ki a +3-as viszont sokkal rosszabnak.
Ki kellene szedni őket és beméretni próbapadon....

Az a kérdés, hogy ha tényleg van ez a szelephiba és mondjuk pont a 4es hengeren akkor az okozhatja e hogy az ECU a 4-es hengerre rádob egy lapáttal.
Vagy épp nincs is szelephiba csak a 4es henger azért fordul át könnyen mert indítózáskor kevés gázolajat kap vagy nem jól porlasztva és nem fogja meg az önindítót....

Ki kellett volna venni a porlasztókat és kompressziót, végnyomást mérni de csak kötelező szervízre mentem. Én sem tudtam tovább maradni és a szakihoz is jözz a következő kuncsaft.
Egyébként az autó szép egyenletesen jár, veszi a lapot is, 6 körül eszik vegyesben (inkább picivel alatta)és más gondja igazán nincs. Se elektromos, se kasztni, se fék, se futómű....semmi.

gyurigyuri Elküldve: 2014-03-19 10:31 Üzemanyag minõsítés és átverések!

nickname írta:
MattM325 írta:
gyurigyuri írta: Üdv!

OMW Maxxmotion Diesel !!!

Tankolás után fél órával jó tapasztalatok, elég erős hitetlenkedés...

Tankolás után, másnap reggel még mindíg nehezen hittem el, de sokkal sokkal csendesebb volt hidegen és sokkal egyenletesebben dorombolt. Bemelegedve nagyon csendesen futott, vajpuhán forgott a moci. De még mindíg bennem volt a "PLACEBO HATÁS"

Ma a melóból hazafele Francba a PLACEBO hülyeséggel. Ez akkor is durva átalakulás. Nagyon szépen jár vele a motor. Rugalmas, vajpuha, ugrik mint a szöcske...stb.
Ez nem lehet véletlen...

Sosem hittem ezekben a prémium levekben (igaz benzinesem volt, az is kopogásérzékelő nélküli...), de ez akkor is nagyon más mint a sárga diesel...
Kiváncsi leszek a fogyira, de 100Km után 1320 hátralevőt ír ki, 4,1-es átlaggal számol 100-as körüli tempónál...

Majd meglátjuk....


Továbbra se higgy a prémium levekben, csak az OMV(sokan miét hívják ŐMV-nek??)-ben.


Te már csak tudod Amikor kézzelfoghatóan látható az üzemanyag típusok közti rendszer kokszosodási különbség.

Ezt olyan autószerelő mondja, aki csak BMW vel foglalkozik. Persze ki miben hisz, és mit hajlandó rá költeni.



Hát igen! Ha másért nem, legalább ezért megéri nekem a jobb gázolaj....

gyurigyuri Elküldve: 2014-03-19 06:25 Üzemanyag minõsítés és átverések!

MattM325 írta:
gyurigyuri írta: Üdv!

OMW Maxxmotion Diesel !!!

Tankolás után fél órával jó tapasztalatok, elég erős hitetlenkedés...

Tankolás után, másnap reggel még mindíg nehezen hittem el, de sokkal sokkal csendesebb volt hidegen és sokkal egyenletesebben dorombolt. Bemelegedve nagyon csendesen futott, vajpuhán forgott a moci. De még mindíg bennem volt a "PLACEBO HATÁS"

Ma a melóból hazafele Francba a PLACEBO hülyeséggel. Ez akkor is durva átalakulás. Nagyon szépen jár vele a motor. Rugalmas, vajpuha, ugrik mint a szöcske...stb.
Ez nem lehet véletlen...

Sosem hittem ezekben a prémium levekben (igaz benzinesem volt, az is kopogásérzékelő nélküli...), de ez akkor is nagyon más mint a sárga diesel...
Kiváncsi leszek a fogyira, de 100Km után 1320 hátralevőt ír ki, 4,1-es átlaggal számol 100-as körüli tempónál...

Majd meglátjuk....


Továbbra se higgy a prémium levekben, csak az OMV(sokan miét hívják ŐMV-nek??)-ben.



Én elhiszem, hogy nem kellene hinnem ennek a Maxxmotion dolognak, de akkor is teljesen másképpen szól az autó.Mióta meg van, azóta az OMW-re járok, de most először tankoltam prémiumot. Erős túlzással olyan a hangja mint egy kicsit viseltesebb benzinesnek...
És a teljesítményen is érezni... Ha a fogyi is jól alakul akkor komolyan elgondolkodom, hogy ezt fogja kapni....

gyurigyuri Elküldve: 2014-03-18 20:39 Üzemanyag minõsítés és átverések!

Üdv!

OMW Maxxmotion Diesel !!!

Tankolás után fél órával jó tapasztalatok, elég erős hitetlenkedés...

Tankolás után, másnap reggel még mindíg nehezen hittem el, de sokkal sokkal csendesebb volt hidegen és sokkal egyenletesebben dorombolt. Bemelegedve nagyon csendesen futott, vajpuhán forgott a moci. De még mindíg bennem volt a "PLACEBO HATÁS"

Ma a melóból hazafele Francba a PLACEBO hülyeséggel. Ez akkor is durva átalakulás. Nagyon szépen jár vele a motor. Rugalmas, vajpuha, ugrik mint a szöcske...stb.
Ez nem lehet véletlen...

Sosem hittem ezekben a prémium levekben (igaz benzinesem volt, az is kopogásérzékelő nélküli...), de ez akkor is nagyon más mint a sárga diesel...
Kiváncsi leszek a fogyira, de 100Km után 1320 hátralevőt ír ki, 4,1-es átlaggal számol 100-as körüli tempónál...

Majd meglátjuk....

gyurigyuri Elküldve: 2014-03-18 13:19 Motorolaj

MattM325 írta:
YELLOW írta:
gyurigyuri írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta: Akkor ezek szerint 20d-be is jobb lenne a 0w30,mint az 5w30??Ki mit gondol?


ez attól függ.
ha évente cserélsz olajat, a futás miatt, akkor jobb a 0w-30. viszont ha évente 2 is cserélned kell, akkor célszerű beállni, az őszi cserére és a tavaszira. ősszel 0w-30, tavasszal 5w-30 mehet bele. az 5w-30 olcsóbb picivel enniyt tudsz spórolni, viszont ártani nem árt. viszont ha már az 5w-30-at is eszi, akkor ott meg kell nézni, nincs e szivárgás, vagy a motor nem túl kopott e már. ezekbe a motorokba 5w-stől sűrűbb olajat nem szabad bele rakni.


Kössz!



A cikket(ket) elolvasva úgy érzem sikerült felfognom a lényeget!
AZt eddig is értettem és nyilván el is fogadtam hogy 5W-nél vastagabb (10W- 15W-) olajok szóba sem jöhetnek. Ha jól tudom a gyári ajánlás 5W-30, de mi a helyzet az 5W-40 olajjal?
Konkrétan csütörtökön viszem a vasat olajcserére! Castrol Edge 5W-40 Turbo Diesel-t vettem....
http://www.castrol.com/castrol...Id=7071233

Akkor ennél annyi a lényeg hogy melegben jobb marad a kenése, viszkozitása, az alkatrészekre tapadása?

Bocs ha hülyeséget kérdeztem....



dízeleknél nem annyira célszerű a 30-tól nagyobb melegoldali viszkozitás. hiszen növeli a fogyasztást, viszont annyira sosem lesz a motor sem, mivel alacsonyabban dolgozik, mint egy benzines, így felesleges. most ártani nem ártasz vele, csak nincs értelme. lehet a fogyasztás növeledést észre sem veszed.


A cikk lényege, hogy az olaj hőmérséklete szinte állandóan 100c°, kivéve ha versenypályán használjátok, ahol folyamatosan padlógázzal közlekedtek.
Lényeg, hogy mindegy mikor, akár nyáron 40 fokban is KEVÉS a 0W-s olaj is, hidegindításkor keletkezik a motorkopások 9X%-a. Vékonyabb olaj amúgy jobban hűt, jobb az átfolyási sebessége (kenés?), ezért kevésbé melegszik. Tehát én 0w30-t fogok venni, lehet, hogy Castrolt csak kéne valami biztos forrás.
Itt egy fotó, állítólag 50ezer mph-től Cast 0w30-t kapott 15e mph-ként és most 125e mph van benne. Biztos "nem" eredeti volt.
Olvassátok el még egyszer a cikket









Gondolom az üzemanyag fogyira gondolsz...Attól lesz/lehet több, hogy 100fokon nagyobb az olaj ellenállása mint a 5W-30 olajé...???

gyurigyuri Elküldve: 2014-03-18 12:49 Motorolaj

ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta: Akkor ezek szerint 20d-be is jobb lenne a 0w30,mint az 5w30??Ki mit gondol?


ez attól függ.
ha évente cserélsz olajat, a futás miatt, akkor jobb a 0w-30. viszont ha évente 2 is cserélned kell, akkor célszerű beállni, az őszi cserére és a tavaszira. ősszel 0w-30, tavasszal 5w-30 mehet bele. az 5w-30 olcsóbb picivel enniyt tudsz spórolni, viszont ártani nem árt. viszont ha már az 5w-30-at is eszi, akkor ott meg kell nézni, nincs e szivárgás, vagy a motor nem túl kopott e már. ezekbe a motorokba 5w-stől sűrűbb olajat nem szabad bele rakni.


Kössz!



A cikket(ket) elolvasva úgy érzem sikerült felfognom a lényeget!
AZt eddig is értettem és nyilván el is fogadtam hogy 5W-nél vastagabb (10W- 15W-) olajok szóba sem jöhetnek. Ha jól tudom a gyári ajánlás 5W-30, de mi a helyzet az 5W-40 olajjal?
Konkrétan csütörtökön viszem a vasat olajcserére! Castrol Edge 5W-40 Turbo Diesel-t vettem....
http://www.castrol.com/castrol...Id=7071233

Akkor ennél annyi a lényeg hogy melegben jobb marad a kenése, viszkozitása, az alkatrészekre tapadása?

Bocs ha hülyeséget kérdeztem....