Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2011-11-19 22:46 Ködzáró fény

Coyote írta:

amire gondolok:
ELSŐ KÖDLÁMPA:
- nappal semmi értelme, akkor sem, ha köd van, vagy eső! (mondjuk engem nem zavar, ha valaki nappal is használja, mert nem vakít)
- éjszaka csak ködben, havazásban vagy korlátozott látási viszonyok között szabad használni, ha lassan lehet csak haladni, mert az út szélét látod vele. Nagy sebességnél semmit sem ér, hogy látod az út szélét (megállni úgysem tudsz), és ha tudsz gyorsan haladni, akkor nem is kell ködlámpa!


Szia!
Ne haragudj, de ezzel nem értek Veled egyet, mert igenis van értelme, mert nem mindegy az, hogy a szemből jövő milyen távolságról vesz észre, pl előzés esetén. Ködlámpával ez jó eséllyel nagyobb távolságot jelent.

Napokban voltam Sárváron, nagy volt a köd és sárvár és Csorna között végig egy kamion mögött mentem 80-al (lakott területen is, noha ott 30-as táblák vannak), mert egyszerűen nem mertem előzni, miután szemből találkoztam 4 vagy 5 tuskóval LÁMPA NÉLKÜL közlekedve. Őket kb 10m-ről vettem észre. Inkább megérkezni akartam ezek után. Viszont az is szép, és gyakran látom, hogy tanuló autó, nappal, köd nélküli időben helyzetjelzőkkel, de ködlámpával megy Bp-n. Na ha az az oktató ezt tanítja.......





hil Elküldve: 2011-11-19 22:39 E46 futómű állítás

anubisz írta:

A kérdés már csak az,miért engedted,hogy egy gumis állítgassa. Én nem tudom,de a BMW be,előtte is kimérik,és állítás után is,és ott a papír az értékekkel,ugye látni,ha elbasszák,nem pedig megcsinálják.


Szia!
Megnyugtatlak, nemcsak a BMW szervizben, hanem minden tisztességes helyen így csinálják.
Nekem is volt gondom a futómű állítással, volt, hogy 3x is visszamentem a kormányközép miatt, de negyedszerre már nem volt pofám. Az itt agyonfikázott NT-nél viszont kétszer állították és mindig elsőre jó lett.



hil Elküldve: 2011-11-15 19:32 Társalgó

anubisz írta:

Most hiába emelted ki a Sziasztokat arra írtam,ha valaki kér valamit,hogy tudna e segíteni valaki. Nem azért,hogy ha valaki ír egy véleményt aki nap mint nap itt van,nem is várja el az ember,ismerjük már egymást,ha csak így Online is,de az ujjak csak tiszteljék már meg az embert egy Sziával,ha kérik segítsen nekik az ember.


Bocs, de általában szoktam köszönni, Édesanyám megtanított erre. Gondolom láttad, hogy "barátunknak írt levelemben is köszöntem Neki, és ez még a Te írásod előtt volt.
(most eltekintettem tőle)

hil Elküldve: 2011-11-15 19:24 Társalgó

Coyote írta: smas kolléga savazását lásd itt, sztem valami baja van Attilával...

Ez biztosan valami személyes ellentét, különben nem savazná ennyire... De sztem szebb dolog ezt négyszemközt egyeztetni.


Akkor itt valami nagy ferdítés van: profilja szerint New York City, aztán a tegnapi értékelésében alázta le a műhelyt. Ez így ebben a formában nagyon gáz, mert még jellemtelen is, persze egy nickname alá bújva nyugodtan fikázhat bárkit........

hil Elküldve: 2011-11-15 19:20 Társalgó

anubisz írta:
gyorilaszlo írta:
anubisz írta:
hil írta:
smas írta: jolvanna! irjal egy szerviz ertekelest is csupa 5ossel, hogy milyen profi modon kicsereltek a kocsidban a fekbetetet es milyen szeles mosollyal csereltek az olajat!




Szia smas!
Nem szóltak még ismerőseid, barátaid (ha vannak egyáltalán....), hogy csiszolgatnod kéne még stílusodat és gyakorolnod a helyesírást???

Elolvastam az összes hsz-det (mind a 6-ot), inkább maradtál volna csak olvasó itt. Igaz magyar ember, aki amerikából osztja az észt.





Tudom nem telefon,de egyetértek. Nem mondom nem lehet szurkálódni poénosan,de ez sértő volt mindkét fél számára,és inkább ilyen belekötök,ha nincs kibe stílus.


Azért jó látni,hogy még vannak olyan emberek akiknek szemet szúrt a dolog... Nem lett volna gond,ha úgy kötött volna bele a dologba hogy 5632 hozzászólása van a fórumon... Mert akkor lehet elismerem,hogy én vagyok a gyökér...

Én csak köszönetet nyilvánítottam,ha már személyesen nem tehetem meg mert Szombathely messzire van... Ezzel szerintem senkit nem sértettem meg... És egyből bele kell kötni...


Nem kel magyarázkodnod. A köszönőmből sosem elég,csak látod a Magyar nagyon elszokott tőle,mivel köszönöm helyett inkább belerúgnak,ezért irritál valakit. Egy Japánt, lehet fejbe is rúgnának,ha meghajol köszönöm gyanánt.
Inkább azt figyelnék,hogy sokan se Szia,heló, vagy valami, csak írják,ez csörög,az csattog,te meg kutass helyette a neten. Utána elolvassák,és eltűnnek a faszba. Se bú,se bá. Persze én se köszönök mindig,de én minden nap itt vagyok 1,2 órát,és többször belépek, vannak itt páran akik rendszeres fórumozók,hülyén jönne ki ha naponta 10 x Na Sziasztok,itt vagyok. De azért aki felnéz hetente,havonta 1x csak illik legalább Cső,vagy valami, nem csak fosni a dumát bevezetés nélkül,hogy ki tud valamit a hibáról.

Amúgy Yellow lehet sokat veszekedik ( mert említve lett itt példának ) de ki is békül,és tud elnézést is kérni,mer láttam már itt néhány pörgős vitájukat


Sziasztok!
Csak úgy a köszönömről: kb 20 db B Vectra ABS vezérlő áramkörét javítottam meg már. Ha meg kellett volna venni, akkor 170 000Ft lett volna az ügyfélnek. Én soha nem kértem érte pénzt, mindössze annyit, hogy az odavaló fórumon fizessék be az éves klubtagságit, ami tán 3000 pénz volt. Senki nem fizette be!!!! Ezután soha többé nem javítok meg egyet sem, mert kb 3-4 órás munkát jelent.

hil Elküldve: 2011-11-15 16:51 Társalgó

smas írta: jolvanna! irjal egy szerviz ertekelest is csupa 5ossel, hogy milyen profi modon kicsereltek a kocsidban a fekbetetet es milyen szeles mosollyal csereltek az olajat!




Szia smas!
Nem szóltak még ismerőseid, barátaid (ha vannak egyáltalán....), hogy csiszolgatnod kéne még stílusodat és gyakorolnod a helyesírást???

Elolvastam az összes hsz-det (mind a 6-ot), inkább maradtál volna csak olvasó itt. Igaz magyar ember, aki amerikából osztja az észt.



hil Elküldve: 2011-11-13 21:38 Akkumulátor

calibra írta: Nem biztos hogy jó helyre írom a kérdést, de nagyjából ide tartozik.
Sokszor megyek a kocsimmal rövidtávra,a mitől az előző 55Ahs aksim ki is purcant.
Nemrég vettem bele egy 74-eset, de nem szeretném ha ez is megadná magát, kéne valami aksitöltő.
Szóval milyen töltőt vegyek?
Gyöngyösön egy akkus szaküzletben a tulaj azt mondta, hogy nem jó ilyen olcsó töltőket venni mert károsíthatják az akkumulátort vagy nem megfelelő árammal tölti stb...
Azt mondta, hogy kb.15-20 ezertől kezdődnek a normális töltők.
Most mi az igazság?


http://www.nteam.hu/?t=product...=N00050065 Én ezt vettem és jónak tartom.

hil Elküldve: 2011-11-11 18:09 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Bero írta:

25-én egy minitali? Jons,Miniyakuza,Tano,Hil?



Ugyan ott leszek egész nap Szolnokon, de ráérni nem fogok sajnos, mert másokkal lesz találkozóm.
De a scanneremet bárki kipróbálhatja (csak ne tegyétek tönkre).

hil Elküldve: 2011-11-11 17:26 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jons írta: Nincs véletlenül valakinek esetleg a satupad alatt egy eladó bmw scannere?

Ha esetleg nem lenne, az a kérdésem, hogy melyik lehet jobb 1.3.6 vagy 1.4? Vagy miben más a kettő? Van-e esetleg ami az egyikben nem működik de a másikban igen? Mert gondolom nem csak a csatlakozás módjában térnek el egymástól. (rs232 vs usb)


Szia jons!
Ma átadtam az emberednek az Általad megjelölt boltban a BMW scanneremet. Majd ha végeztél vele, akkor ezen az úton küldheted vissza is. Sok sikert hozzá!!!!!

hil Elküldve: 2011-11-10 19:41 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:

de most Te melyik változásra gondolsz? amikor már gyorsulgat, és az óramutató járásával ellenkezőleg megy, akkor már nem az olajhőfokot mutatja.
amúgy ilyen autókban már van olajhűtő, ami komolyabbak közé tartozik. de szerintem relatíve hamar bemelegszik az olaj. minnyá keresek egy olyan M3-as vidit, ami hidegindítás óta mutat és nincs megvágva. ha találok.



Akkor mit mutat és mi alapján? Én azt gondoltam, hogy akkor is az olaj hőmérsékletet. Honnan lehet tudni akkor azt, hogy mikor mit mutat.
Minden esetre jól néz ki, de a hasznossága eléggé kérdőjeles, viszont cserébe jó drága, a Seideman filing meg nekem igazán nem fér bele, de mint olvastam, másnak is csípi a szemét.

hil Elküldve: 2011-11-10 19:28 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:

csak ennél az utólagos megoldásnál működik olyan furcsán. ahogy néztem az M3-asét, akkor váltott, amikor a mutató találkozott a meginduló LED sorral.
alaphelyzet hideg motor. 4000-től 8000-ig világítanak a LED-ek. magyarán 4000 felé ne pörgesd. ahogy melegszik a motor, úgy tűnnek el a fények, jelezvén, hogy egyre jobban nyomhatod neki. az ideális olajhőfoknál csak az uccsó két piros világít. ilyenkor jön a dolog másik funkciója! ilyenkor a LED-ek azt mutatják, hol célszerű elváltani. ahogy figyeltem, mindig ott, amikor találkozik a mutatóval. a piros részbe érve leszabályoz.



OK, csak az a hihetetlen számomra, hogy ilyen gyorsan ennyit tudna változni a motorolaj hőmérséklete.

hil Elküldve: 2011-11-10 18:36 Műszerfal kijelzés

anubisz írta: Nyers fordittása.

Változó Előzetes figyelmeztetés zóna
A sárga előzetes figyelmeztető zóna kijelzők
jelenleg megengedett motorfordulatszám,
attól függően, hogy a motor hőmérséklete.
Mivel a motor hőmérséklet kúszik,
Egyes ágazatok e Előzetes figyelmeztetés
zónák megy ki az egyik a másik után.
Kerülje a fordulatszámon a korai figyelmeztetést,
ING zóna, ha lehetséges.
Ne engedje, hogy a motor működik
a tűt a piros sebességtúllépést zóna
A mérőeszköz.
Védelme érdekében a motor, az üzemanyag- ellátás
megszakad, ha Ön ezt a
szektor

ez meg a olaj hőfok ledeké.
Az általános működési hőmérséklet rejlik
között 175F/80c és 250F /
120C. A magas teljesítményű meghajtott -
zés, nem haladja meg a maximális értéket
300C/150C.


Köszi, tehát tulajdonképpen semmi haszna, csupán jól néz ki.

hil Elküldve: 2011-11-10 17:53 Műszerfal kijelzés

anubisz írta:
Robinson írta:
hil írta:
Robinson írta:
hil írta:
Sziasztok!
Lehet, hogy gyönge az agyam, vagy kevés a képzelő erőm, de a magyarázat ellenére sem értem a működését, mert nem gondolnám, hogy a motorolaj hőmérséklete ilyen gyorsan változna. Amúgy tetszik a dolog, csak jó lenne megértenem...
Köszönném, ha Valaki segítene ebben.

Tuti, hogy az olaj hőmérsékletét méri?





Hali,

Össze van vágva a video!


???????



0:23-nál és 0:40-nél ki van vágva a vidóból. Nyilván azért, hogy ne azt kelljen bámulni 10 percig, hogy nem történik semmi


No comment.. hil ritkán szokott youtubozni az már látszik


Ezt észre vettem, csak az eredeti kérdésre nem kaptam választ: kihúzatás és váltás során hogyan változhat ilyen gyorsan és főleg ennyit a motorolaj hőmérséklete???
Valóban, nem szoktam "yutubozni"

hil Elküldve: 2011-11-10 17:29 Műszerfal kijelzés

Robinson írta:
hil írta:
Sziasztok!
Lehet, hogy gyönge az agyam, vagy kevés a képzelő erőm, de a magyarázat ellenére sem értem a működését, mert nem gondolnám, hogy a motorolaj hőmérséklete ilyen gyorsan változna. Amúgy tetszik a dolog, csak jó lenne megértenem...
Köszönném, ha Valaki segítene ebben.

Tuti, hogy az olaj hőmérsékletét méri?





Hali,

Össze van vágva a video!


???????

hil Elküldve: 2011-11-10 16:56 Féktárcsa és fékbetét

Csacsa12 írta: Sziasztok!

Viszonylag régi olvasója, de új hozzászólója vagyok a fórumnak.

Segítséget kérek tőletek, bízva a tapasztalatokban és tudásban, ami talán több és jobb mint amit eddig leltem, láttam.
E46 Tuoring jobb hátsó féktárcsát szeretném levenni, de sajnos annyira rá van gyógyulva, hogy nem tudtam, tudom levenni (rögzítő csavart levettem). A kerék levétele sem megy könnyen, némi kézi feszegetést igényel.
Ha valakinek ismerős a jelenség és tud megoldást adni a levételre, megköszönöm előre is.
Kocogtatni, ütögetni, gyengén melegíteni próbáltam, sajnos eredmény nélkül.

Kösz előre is, Csacsa12


Lehet, hogy a kézifék pofák nem engedik levenni.Azt fel kéne lazítani vagy a kézifék karnál, ha úgy sem megy, akkor a kerékcsavar lyuksin benyúlva kb 7 óra irányában a ricni tekerésével. A bal és jobb oldalit ellenkező irányokba kell tekerni. Aztán lehet az is, hogy csupán annyi a baj, hogy a dob közepén az agyra rá van rohadva a tárcsára. Összerakás során oda mindenképpen javasolt szolídan rézpasztát kenni.