Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2011-02-17 19:13 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

SAS írta: Köszi, hil! Végre egy hasznos info!
Én is tartok tőle, és ma volt némi hó, de elolvadt, úgyhogy nem találtam a környéken olyan terepet, ahol gyakorolhatnék. De legalább a leírásod alapján tudom, nagyjából mire számíthatok!
És a csúszós úton emelkedőn, vagy lejtőn közlekedésről milyen tapasztalataid, tanácsaid vannak? Van olyan, hogy egy erősebb emelkedőn az első kerekes még felmegy, de a hátsós már nem? Illetve lefelé mi a helyzet?
Üdv!

A csúszós emelkedőn való felmenéssel soha nem volt gondom, nem is éreztem a hátsó kerekes hátrányát, pedig azt tartják, hogy az ilyen szempontból sokkal rosszabb. Lefelé viszont mindig is fostam, teszem azt most is, de viszont itt az első kerekes csúszik meg rosszabbul, amibe még a motorfék is csak rásegít. Hátsó kerekesnél szerintem (szerintem) kivédhető a megcsúszás még ha az a motorfék miatt következett is be, mert ennél a hátsó kerék csúszhat meg és a kormányzás attól még működik. De azért: ÉSSZEL!
Próbálgattam az ASC-t is, döbbenetes volt: gyorsult az autó rendesen, mintha sinen ment volna, villogott a sárga lámpa, gyorsítással nem is volt baj, de gondolni kell arra is, hogy meg is kell állni

hil Elküldve: 2011-02-17 18:33 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hancurozo írta:

A tiédbe nem tudod használni az átalakítót, mert csak OBD van benne.


Szerintem ezt rosszul írtad, mert az 1994-es e36-ban, csak a kerek csati van a motortérben. Az OBD úgy tudom, a lapos, ami a bohócfülkében van. Bár lehet, hogy keverem. De lényeg az, hogy a kábelen alapból (a kép szerint) a lapos csatlakozót látom, ahhoz meg, hogy össze tudja dugni a kerekkel, kell az átalakító. [/quote]

Seta gépe 2002-es e46, és mivel láttam a motorterét, biztos vagyok benne, hogy nincs kerek csati.[/quote]

Húúú bocs! Annyi itt az idézet, hogy én azt gondoltam, xNORBI autójáról beszélünk. Ebben tényleg csak az OBD van, bocs mégegyszer



hil Elküldve: 2011-02-17 18:21 Olajzabálás

Burns írta:

Láttál már metabonddal kezelt motort szétszedve?
A hidrotőkés rendszer nem igazán szereti az ilyet.


Meg volt beszélve ez is már régebben: semmilyen utólagos adalék az olajba nem javasolt. Persze lehet próbálkozni. Én annó gondoltam arra, a gagyi Castrollal, hogy mivel beteg a motor, teszek bele Bayer Aspirint porrá törve, mert ugye az minden bajságra jó.

hil Elküldve: 2011-02-17 18:17 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hancurozo írta:
seta írta: Sziasztok!
Ha van egy VAG kábelem, és egy átalakítóm (20 pin -> VAG), akkor kell-e és mit kell átforrasztgatni? Ahogy olvastam a VAG kábelen kell elvileg a 7es és 8as lábakat összeforrasztani. De ha ugyanezt inkább az átalakítóban teszem meg akkor elvileg a kábel simán használható utána még OFF autókon is. Vagy nem?

Átalakító
VAG-USB

szerk.: Ezeken kívül kell még valami hardware? Mely progik használhatók ezzel az összeállítással?


A tiédbe nem tudod használni az átalakítót, mert csak OBD van benne.


Szerintem ezt rosszul írtad, mert az 1994-es e36-ban, csak a kerek csati van a motortérben. Az OBD úgy tudom, a lapos, ami a bohócfülkében van. Bár lehet, hogy keverem. De lényeg az, hogy a kábelen alapból (a kép szerint) a lapos csatlakozót látom, ahhoz meg, hogy össze tudja dugni a kerekkel, kell az átalakító.

hil Elküldve: 2011-02-17 18:13 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

SAS írta:

Egy első kerék meghajtású autóból ültem át BMW-be. Gondolom, közületek is sokan voltak ezzel így, anno...

Hasznos tanácsokat szeretnék kérni tőletek a hátsó kerekes BMW-vezetéshez, ugyanis azt már megtapasztaltam, hogy síkos, hólatyakos úton nagyon másként viselkedik. Ráadásul vagy 3 mázsával nehezebb, mint az előző autóm.

Minden fortély érdekel, de különösen a havas hegyi utakon való vezetés.
Igaz, remélem, hamarosan vége a télnek, de a következőre szeretnék felkészülni.
Vagy télen, hegyvidéken inkább felejtsem el az autómat, és üljek át tömegközlekedésre?


[/quote]
Én is úgy voltam ezzel. Tartottam nagyon a téli csúszós utaktól. Amit én tapasztaltam: a hátsó kerekes hamarabb csúszik meg de azt jelzi előre, tehát van időd elvenni a gázt, vagy tenni mást ennek elkerülésére. Viszont, ha megcsúszik, akkor tudsz tenni ellene. Az első kerekes később csúszik meg, de azt alattomosan, minden előre jelzés nélkül teszi. Ott aztán gépészkedhetsz a kormánnyal, sokat nem tehetsz, csak a jó szerencsében bízhatsz. Ezek a saját tapasztalataim, én ezt vettem észre. Minden esetre, ha alkalmad van, akkor olyan helyen, ahol baj nem történhet, ésszel próbálgasd, tapasztald ki.

[/quote]

hil Elküldve: 2011-02-17 17:39 Olajzabálás

anubisz írta: Azt se értem, hogy ha a gyári ajánlás 5-30 max 0-30 miért használ valaki 10-40 es olajat.
Ki mondta neki hogy azt használjon? mert a szerviz,vagy a Manual biztos nem.

Írta: a szerelője javasolta, mert a "vastagabb olaj jobban támasztja a turbó tengelyét"
???????

hil Elküldve: 2011-02-17 16:55 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

xNorbi írta:

Köszönöm azért a választ, carsoftal probálkoztam én is ebayrol vettem csak kábelt 3-4euroért és rádugtam a számítógép soros protjára, de egyáltalán nem működött, gondolom interface is kellene hozzá... A link neve
Ehhez mit szólnátok? A DIS telepítésében mi okoz nehézségeket?
DIS Erre gondoltál?DIS


Én úgy látom, hogy a kábel, amit az Ebayról belinkeltél, az INPA kábel, az OBD csatiban van benne az interface. Azon megy az INPA és az NCs Expert diag alapból, ezt a két progit adják is hozzá.. A Carsoft ezzel a kábellal biztosan nem műxködik. A Carsoft-hoz van egy interface dobozka. Sok olyat hallottam, hogy Ebayról vett, de Kínából származó Carsoft interface az nem volt felprogramozva, tehát nem használható semmire sem.
A DIS feltelepítése viszont nem kis mutatvány, itt a fórumon Tano a nagy ász ebben, és az e39 fórumon kb két éven keresztül tárgyalták. Oda be kell reggelni, mert azt a topikot csak akkor láthatod. Én végig olvastam az egészet, de Tano segítsége nélkül semmire nem mentem volna. Igaz próbáltuk a DIS-t 1994-es e36-on, de sokat nem tudtunk kiolvasni belőle.

hil Elküldve: 2011-02-17 16:01 Olajzabálás

Hori írta:



10w-40 használok..... És a szerelőm szerint a turbonak is jobb mert jobban támasztja a tengelyét a vastagabb olaj!

énezen a ponton elgondolkoznék hogy az autószerelő akihez jársz véletlenül nem-e pék vagy kőmüves esetleg más olyan szakmája van ahol autót csak ablakon keresztül lát.



hil Elküldve: 2011-02-17 16:00 Olajzabálás

Macsek írta:

Szia!
Én 10w-40 használok 10.000 kuka!És nekem max a 10.000 alatt a nivó tetejétöl eszi le az aljáig!És a szerelőm szerint a turbonak is jobb mert jobban támasztja a tengelyét a vastagabb olaj!Castrol vagy nem Castrol én nem hiszek a csoda olajokba amik elmennek 30.000km-t!Vagyis el lehet velük menni csak ez jelentkezni fog és az lesz a drága nem amit az olajon lehet spórolni!Legalább is én így teszem!Ha tudtam segíteni örülök!

Üdv:Macsek

Kedves Macsek!
Most megint a 10w-xx olajat ajánlod másnak a ..... szerelőd tanácsára. Hori és Burns jól fogalmaztak ezzel kapcsolatban, tanácsuk mindenképpen megfontolandó!
Megtaláltam a korábban itt közzétett olajjal kapcsolatos linkeket, most beteszem ide, olvasd el végre, értelmezd és keress másik szerelőt, amit itt többen is melegen ajánlottak Neked. Ha nem tudsz valamit, vagy nem jól, akkor azt nem kéne terjeszteni, mert rosszat okozhatsz csupán jó szándékból másnak.
A linkek:
http://www.liqui-moly.hu/letol...dokumentum
http://www.mazda-auto.hu/motor...ruseg.html
http://www.mazda-auto.hu/motor...w-10w.html

Olaj és olaj között nincs különbség??? Először Castrol Edge 5w-30 -at használtam olcsó beszerzésből. Olajcsere között (12500Km) nem győztem után tölteni. Azt gondoltam, nagy a baj. Aztán ugyanezt a Castrolt megvettem a képviseletnél (jó drágán), akkor érdekes módon a csere periódus alatt csak kb 1 litert kellett pótolnom. Most Finát használok 5w-30, képviselettől vásárolva, a fogyás már csak 0,5 liter. Mindezt ugyanabban az autóban, azonos vezetési stílus mellett. Legközelebb a gyári 5w-30- at fogom bele tenni.





hil Elküldve: 2011-02-16 20:41 Valaki segítsen

Bero írta: Sziasztok! 2 kérdésem lenne: Az én autómhoz (1.6 benzin,facelift előtti 2000-es évjárat) mennyibe kerül kb katalizátor? Új kéne,használt kizárva gyári kéne vagy valami jó minőségű utángyártott! A másik kérdésem: Hátsó lökhárítót szeretnék cserélni M-esre, és az lenne a kérdésem,hogy a coupe és a sedán között a hátsó lökhárítónál van különbség? Tehát felmegy-e a coupe-ra való a sedánomra? Sejtésem szerint van,de gondoltam megkérdem


Szia! RealOM-ben kinézed a rendelési számot, aztán az alapján itt: http://www.onlineteile.hu/ megkapod a gyári alkatrész árát. Ez jó irányadónak, és kérdezel az oldalon lévő Shop-tól.

hil Elküldve: 2011-02-16 18:54 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

kerezsijoc írta: sziasztok az én problémámra tud valaki gyógyírt


file:///D:/Lack%C3%B3/BMW/BMW%20Hibak%C3%B3dok/BMW%20SERVICE%20CODES.html

hil Elküldve: 2011-02-16 14:42 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

xNorbi írta:

Sajnos szlovákiából vagyok a hatértól 60kmre (az adatokat pótoltam). Esetleg azt tudni lehet, hogy mik azok a kábelek és szoftverek amik álltalában működni szoktak?

Szia! Nem azért nem válaszoltam, mert Szlovákiából vagy, csak vártam, hátha tud valaki okosabb tanáccsal szolgálni, de így marad az én szerény tapasztalatom: én e36-nál két féle diaggal próbálkoztam: Carsoft ez sajna a 94 autóban sok mindenre nem használható, mert nagyon kevés modult ismer fel. A másik, ami szintén van nekem az Inpa kábel, amin megy az Inpa, NCs Expert és a DIS programok. (Expert német nyelvű, számomra istentelen szenvedést okoz ebből kifolyólag). A DIS sok mindenre jó, de a telepítése nem egyszerű. Ez az utóbbi kábel 40K pénz volt (www.fulldiag.hu), de sokan vettek Ebayról sokféle kábelt, viszont nem írtak még arról, vagy csak az én figyelmemet kerülte el, hogy mi és hogyan működik rajta.

hil Elküldve: 2011-02-15 20:41 Hidegindításkor "himbál" a motor

Bero írta:

Látszik,hogy tényleg szarul fogalmazok Nem vettem kötekedésnek,nem is ti rátok irányult a ''szarok bele'' mert nagyon köszönöm mindig a segítségeteket,csak nagyon szar,hogy tényleg egy rakat pénzt költök a verdára,mindig a legjobb gyári alkatrészeket rakom bele és valami mindig szar benne.. Régebben amikor cserélgettem ezeket a dolgokat benne,nem nagyon olvasgattam ilyen részletesen,de már bánom Máskor jobban figyelek,és tényleg bocs,ha valakinek rosszul jött le a dolog,tényleg szarul fogalmazok Hali


Semmi baj Bero! Ha tudunk, segítünk, sok tapasztalat gyűlt már itt össze.
De ne aggódj én is csináltam már potya köröket és szerintem sokan mások is, tehát nem vagy egyedül.

hil Elküldve: 2011-02-15 19:09 Hidegindításkor "himbál" a motor

Bero írta:

Szia! akkor gondolom, egy vagyont költöttél rá! Ha visszaolvastál volna, akkor nem Bosh, hanem NGK BKR6EQUP tipusú platina elektródásat tetettél volna bele. Ez ki lett tárgyalva, és sokan panaszkodtak a Bosch-ra. Lambda szonda???

[/quote]

Hát ezt a részt pont nem olvastam Lambda szonda meg nemtom milyen. ennyi,szarok bele [/quote]

Szia Bero! Többen írták (más BMW fórumon is), hogy nem javallt a Bosch gyertya, amin én is csodálkoztam,ezért vettem az előbb megnevezettet.
Egy valamit viszont nem értek: gondod van, tanácsot kérsz, néhányan válaszolnak is legjobb tudásuk szerint: ezek eddig rendben vannak. Viszont már ne haragudj, de a Te megnyilvánulásod ezekre: "ennyi, szarok bele" nem illik bele a képbe. Tényleg nem kötekedni akarok, de akik segítő szándékkal válaszoltak, azoknak ez esetleg rosszul is eshet.

hil Elküldve: 2011-02-15 17:50 Hidegindításkor "himbál" a motor

Bero írta:

Nem utángyártott szarokat tetettem bele,hanem eredeti BMW alkatrészeket,gyári cuccokat! Kb 4-5 hónapja cseréltem ezeket: Kartergázszűrő,gyertyák (bosch) légtömegmérő, AC pumpa, légszűrők,lengőkarok,szilentek,lambdaszonda. Tényleg előfordulhat,hogy szétmennek ezek a dolgok, hiába gyári cuccok,de az elég gáz lenne Jobban nem tudom megfogalmazni milyen a kocsi viselkedése ennyi tellett tőlem,srácok Szerintem is a katalizátor marad,meglátjuk és majd írok mi volt a gond


Szia! akkor gondolom, egy vagyont költöttél rá! Ha visszaolvastál volna, akkor nem Bosh, hanem NGK BKR6EQUP tipusú platina elektródásat tetettél volna bele. Ez ki lett tárgyalva, és sokan panaszkodtak a Bosch-ra. Lambda szonda???