Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2010-12-31 19:26 Reggel kulcs elfordítás, se kép se hang.

YELLOW írta:

az elektromos kütyüktől függ (ergó felszereltség), hogy mekkora akksi kell bele. az nem árt ha nagyobb. akkor nem éri meg a nagy akksi, ha sokat jársz rövidtávon, ahol a generátor nem tudja feltölteni. csak felesleges pénzkidobás. nekem 55-ös volt gyárilag, 62-est vettem.


Fordítva, gondolom elírtad. Rövidtávon gyakrabban kell indítgatni, amihez jobb a nagyobb akksi.

hil Elküldve: 2010-12-30 17:26 BMW e46 első embléma

SirToma írta: Sziasztok!!!

Valaki rohadt enyveskezű lelopta a hátsó emblémámat.
Tud valaki helyet, ahol lehet venni???


Vatera tele van vele, nem is drágán

hil Elküldve: 2010-12-30 17:24 Autóvásárlás

Metacska írta: Kedves BMW Tulajok és Fanok!

Megérett a jó öreg 1.6-os Fiat Bravom a cserére és a következő, most már biztosnak tűnő utód fog a közeljövőben a helyére lépni. (kicsit terjengős lesz)

Adott édesapám jó ismerőse tipikus maszek szerelő (túl már a 60-on). Mindig ő szervizelte a Fiatomat, gondosan és szuperül, egyszóval profi.
4 évvel ezelőtt vett magának egy 1999 évjáratú (nem faceliftes) 318i Bömöst. 4 év alatt mindösszesen 10 000 (!!) km-et tett bele. Jelenleg is garázsban áll az autó, ponyvázva, a téli gumik rajta sincsenek mert tavaszig ki sem fog állni a garázsból.

Paraméterek és fontosabb infók:
-az autó nem mindenáron eladó, nincs hirdetve sehol sem
-1999 július havi
-Az autó garantáltan törés és karcmentes
-jelenleg 230 000 km van benne (ez az egyetlen dolog ami aggaszt)
-Banki igazgatói autó volt
-230 000 km-ig Wallisnál vezetett szervizkönyve van.

-Gyári CD-s rádió
-Digit klíma
-6 légzsák
-Fekete szín
-elektromos tükrök
-elektromos ablakok (csak elől)
-műholdas követőrendszer
-ABS, ESP
-Most volt az autón cserélve első/hátsó fékbetét és tárcsa
-Új Bosch akksi

Az autóhoz adná a tulajdonos:

+ lemezfelnire szerelt téli gumikat
+ van 1 garnitúra hibátlan gyári 15 colos BMW felnije
+ 1 garnitúra 16 colos szintén gyári felni, hibátlan nyárigumikkal
+ nyáron járna le a forgalmija ezért megcsináltatná grátiszba
+ összes gyári kulcs és szervízkulcs

Az autó valóban makulátlan kívül és belül, tényleg karcmentes.

Az autóért az Úr 1. 600 000 Ft-ot kér és ez a vége.

Kedves tagok várom, ötleteiteket és észrevételeiteket. A fentiek tükrében ti hogyan döntenétek? Az árról mi a véleményetek?

Várom megtisztelő válaszotokat!

Üdvözlet!




Szerintem ha valóban igaz amit mondtak róla, akkor nem drága. Én 1,7-1,9 között láttam igaz fiatalabb autókat (2004-es)de szarul néztek ki és biztosan tekerve voltak. Szerintem a facelift előttinek szebb az eleje. Én megvenném, a lemezfelni nem csáberő, karcmentes gyári alu felnit (4db) láttam már 20000-ért is.

hil Elküldve: 2010-12-30 17:17 Termosztát

DnielCool írta: Sziasztok ! olyan gondom van e46 320 d 136 le . Mióta ez a hideg van nem füt fel a motor hosszabb úton ( 40-50 km ) is csak max az első csíkig jut el és a fogyasztásom is sokkal több lett az elmúlt 1-1,5 hónapban . 8L / 100 km . Szerintem ez nem normális. Lehet a termosztáttal van baj ? (Amikor 24 én pl . 10 fok köré ment a hőmérséklet elérte a motor a középső csíkot . most meg sem közelíti )


Igen, valszeg jól gondolod: termosztát. A dízelesek írásaiból tudom, hogy 2db van benne: hűtő termosztát és EGR termosztát. Sokaknak csak mindkettő cseréjére jött javulás.

hil Elküldve: 2010-12-29 20:48 Izzítás vezérlõ

harmas írta: Sziasztok!

A következő leírás 320d 150 pacira (vagy a 7 786 821 04 jelű izzításvezérlővel ellátott BMW-re igaz)
Hátha valakin segít (még mielőtt kidobna 30E az ablakon). Tehát, hideg van, dízel kedvencünk nehezebben indul. Nosza (házilagosan) megnézzük amit lehet. Gyertyák jók, valszeg az izzítás vezérlő a ludas. A fórumon már kiokosodtunk, hogy ebben nem relé, hanem végfok kapcsolgat (azannyukat). Alja lebont, vezérlő leszed. Némi szikés-csavarhúzós ügyeskedés után lejön a fedele. A belseje ilyen ragadós, sziló szerű átlátszó anyaggal van kiöntve. Amikor a saruk felőli oldalon csavarhúzóval alányúltam (azt nem írom le milyen okból ) a szilóval együtt feljöttek a leforrasztott huzalok is, kivétel a legutolsó. Bazz' ezek el voltak törve!! Közelebbről nézve látszottak is az "ampernyomok" rajtuk.

Egy próbát megér, hogy visszaforrasszuk. Csakhogy az én pákám nem fogta ezt a gyári anyagot, úgyhogy maradt a rézig visszakaparás ( a nyákon és a saruknál is) és utána sima vezetékkel átkötés. A nyák oldalon viszont még így sem tudtam kellően felmelegíteni a csatlakozást, így elég csúnya lett a forrasztás.


Még fedél nélkül felraktam, és... MŰKÖDIK!! Szilóba beültettem a fedelet, és mehetett vissza véglegesen a helyére. Nekem ez 2-3 óra munka volt, de 30E HUF megérte!
Talán másnak is segít ez a leírás spórolni


Konlúzió: már máshol is megtapasztaltam: szarul forrasztanak!!! A szilós lezárásnál viszont figyelni kell arra, hogy NE ecetszagú sziloplasztot használj, mert annak gőzei a doboz belsejében tovább dolgoznak, szétmarva mindent. Ezt is tapasztalatból írom!!!

hil Elküldve: 2010-12-29 15:20 Elsõ lámpák

YELLOW írta:

de manuális állításnak akkor is kellene benne lenni. ez előírás úgy tudom.
ami automata az csak az, hogy nem kell odabent kézzel tekergetni ha hátra beülnek.



Abban bizony nincs manuális állítási lehetőség!

hil Elküldve: 2010-12-29 15:18 Üzemanyag fogyasztás

kchris írta: valaki próbálkozott már E85-el? (keverés - stb)


Egyszer már leírtam, mégegyszer nem tenném, légyszi keress vissza.

hil Elküldve: 2010-12-29 06:26 Elsõ lámpák

miniyakuza írta: Sziasztok!

Lehet hülyeséget kérdezek de hogyan lehet manuálisan állítani a lámpák magasságát?
Eddig nem sikerült rájönnöm vagy lehet hogy nem is tudom manuálisan csak automatikusan?
Előre is köszi!

Ha gyári Xenon van benne, akkor nem tudod állítani, mert az automatikusan történik.

hil Elküldve: 2010-12-27 20:47 Elsõ lámpák

Bianconero írta:

Most akkor ez tulajdonképpen mind egy márka? nem igazán értem..
Talán kupéhoz van,egy kérdést megér. Viszont ha megveszem 70ért és ugyanolyan szar lesz,akkor nagyon ideges leszek.. Vagy fogom és bontóból veszek egy gyárit.



Az "ügyeskezű esztergályos" nagyon sokba kerülne, hacsak nem jó barátod, vagy éppen T megad vagy. Egyedileg legyártani ilyet nem kis pénz, pedig nem nagy durranás. Talán meg kéne nézni, hogy mi van benne, mert nincs sokféle választás. Csak tippként említem, hogy a régi Suzuki Swift lámpa állítója más tipusokkal is kompatibilis (ezt tapasztalatból írom), hiába, hogy Bosch van ráírva, fillérekért megvehető. Azért nem igazán hihető, hogy mindkét állítóban az emelő csiga ment tönkre. Van bennük egy kis potméter, az szokott behalni, ami viszont cserélhető is.
Amit bepirosoztam: a legjobb megoldásnak tűnik. A magam véleménye, hogy inkább bontott gyárit, mint for use szart, ezt megtapasztaltam futómű alkatrésszel kapcsolatban.
Lehet, hogy sokakkal ebben nem értünk egyet, és az utángyártott szarokat is meg kell vennie valakinek.

hil Elküldve: 2010-12-26 19:19 Üzemanyag fogyasztás

vsop14 írta:

Már rájöttek, hogy a hybrid autók közel sem annyira környezetbarátok, mint azt eddig gondolták és mindez pont a motor újraindítása miatt.
A zöldek pedig: otthon hidegben élnek télen, nem világítanak, nem főznek, stb. "Egyáltalán mi a fa...nak kell erőműveket építeni, hiszen a konnektorban ott az áram."(vsop14)


én nem vagyok ződ[/quote]

Bocs, modosítottam!

hil Elküldve: 2010-12-26 15:07 meg akar halni a bmw :|

Qucsy írta:
hil írta:
Qucsy írta: Köszönöm uraim a segítséget.. és mivel tudom tisztítani?, milyen anyaggal???

Féktisztító spray. Általában 500ml-es kiszerelésben 1000-1500Ft, de a Zsu kft-nél 650Ft.
Van ugyanilyen palackban kimondottan porlasztó tisztító spray is, kb ugyanennyibe kerül. Propanol tartalmú mindkettő, az utóbbi jobban oldja a kokszosodást.



Köszönöm a segítséget..és hogyan lehet velük kapcsolatba lépni??


Rosszul mondtam az árat, 599Ft. http://www.zsu.hu/?page=category&catid=476128
Minden autós boltban kapható egyébként, csak sokkal többért. Egy időben Textart használtam, de abban nem volt elég nagy a nyomás. Ezt nem 1 db-ból következtettem ki, mert kartonszámra veszem.






hil Elküldve: 2010-12-26 14:42 Üzemanyag fogyasztás

kchris írta:

ahhoz is aztán nagy IQ kellett hogy valaki vidékre országútra hybridet vegyen!!!! az pont az araszolásra jó, nem megy fel a 6.7l 10-12-re mert araszolásnál az elektromotorok lökik odébb a kocsit, nem kell a benzinmotort bekapcsolni csak amikor már üresek az akkuk, de egy 4km-es távot egy töltéssel simán kibír az akksi (függ persze az egyéb terheléstől, fényszórók stb).

Én nem is értem, a hybrideket miért támogatják annyira nagyon, hiszen nem tisztább és majd ha eljön az akku csere ideje..... Persze a használt akku az nem környezet szennyező, simán le lehet húzni a WC-ben.

hil Elküldve: 2010-12-26 14:38 meg akar halni a bmw :|

Qucsy írta: Köszönöm uraim a segítséget.. és mivel tudom tisztítani?, milyen anyaggal???

Féktisztító spray. Általában 500ml-es kiszerelésben 1000-1500Ft, de a Zsu kft-nél 650Ft.
Van ugyanilyen palackban kimondottan porlasztó tisztító spray is, kb ugyanennyibe kerül. Propanol tartalmú mindkettő, az utóbbi jobban oldja a kokszosodást.

hil Elküldve: 2010-12-26 13:57 Üzemanyag fogyasztás

lacaca írta:



akkor a start-stop rendszerek a Te logikád szerint még több károsanyagot bocsátanak ki, holott azért is találták ki, h a károsanyag emissziót és a fogyasztást csökkentsék (nem kötözködés)[/quote]

A start-stop rendszert a sok megvett szürkeállomány hiányos félelmebeteg "környezetvédő" miatt alkalmazzák és szerintem többet árt mint használ.Ugyanis, a hosszú állásidejű közlekedésnél lehet hogy ér valamit (PL vasúti átjáró előtti vagy hosszú idejű piros jelzés bárhol de itt néhány perc után úgy is leállítjuk a motort) de mivel ezt a rendszert üa.megtakarítás céljából?vagy káros anyag kib.csökkentése céljából? alkalmazzák ezért csak elméletileg jó megoldás.Gondolj csak bele pl. Bp. Lágymányosi híd -Kálvin tér kb.4 km. menetidő 50 perc "araszolás" hány indítás ?biztos kisebb lesz a fogyasztás? -a motor leáll de egyes elektronikai berendezéseknek működniük kell tehát plusz akkumulátorok kellenek !!+ a rendszer!mennyivel is több az autó előállítási költsége és mennyi környezetszennyezést von maga után ? - és mindezt 5% megtakarításért ? -többe kerül a leves mint a hús !! Biztos jó ötlet??
[/quote]

Már rájöttek, hogy a hybrid autók közel sem annyira környezetbarátok, mint azt eddig gondolták és mindez pont a motor újraindítása miatt.
A zöldek pedig: otthon hidegben élnek télen, nem világítanak, nem főznek, stb. "Egyáltalán mi a fa...nak kell erőműveket építeni, hiszen a konnektorban ott az áram."(vsop14)

hil Elküldve: 2010-12-25 17:45 Motorolaj

Viko írta:
Igen a piros olajoskanna...Sajnos fogalmam sincs,hogy hol kéne megnéznem a jeladót,amit írtál.De remélem annyira nem lehet gáz a helyzet,mivel ez a lámpa az én távollétemben(3 hét) gyulladt ki,amikor az egyik haverom használta a kocsit,és azóta sajnos kapott kb 400km-t,szóval,ha jól következtetek abból amit leírtál,és nem lenne olajnyomás,akkor ennyi idő alatt szépen meghalt volna...De akkor inkább nem használom ,és a két ünnep között felhajtok vmi szerelőt,hogy megnézze.Esetleg vki tud vmi tájékoztató jelegű adattal szolgálni,hogy milyen összegre számíthatok,ha pl az olajszivattyú szállt el,mivel itt Cipruson,annyira nem bízok meg a helyi szakikban,mindenhol megpróbálnak lehúzni...


Elképzelhető az olajnyomás jeladón kívül (és ez lenne a legolcsóbb megoldás), hogy nagyon-nagyon meg lett hajtva az autó és a már kopott tengelyen elfordul az olajszivattyú fogaskereke. (azt hiszem, hogy fogaskerék szivattyú van bennük) Ezért kicsi az olajnyomás. Én így biztosan nem használnám az autómat és (semmi közöm hozzá), de annak a haveromnak biztosan nem adnám kölcsön többé. Ilyen állapotban 400 Km-t menni vele, ez több mint felelőtlenség az autóval szemben!