YELLOW írta:
ebben a motorban 1.6 nem volt... ami 1.6-os volt és hasonlított rá, az N40 (csak 1.6) motorkód, amiben nincs valvetronic és főleg abban volt láncugrás, legalábbis erre panaszkodnak, panaszkodtak régen többen is. ugye ez az a amotor, amit a keleti szegény régióknak csináltak, hogy 1-1,5 misivel olcsóbban vehessenek BMW-t. az N42, N46-ban (1.8 és 2.0) benne van a Valvetronic, köbcentitől függetlenül. Az N45, ami az E90-ekbe is került, abbl van 1.6 és 2.0 ezek csak dupla Vanos-osak, nincs valvetronic. az N43 meg közvetlen befecskendezéses benzines, se vanos, se valvetronic, ebből is volt 1.6 és 2.0
Szia!
Szerintem az N40 i8s Valvetronicos volt, de biztos nem vagyok benne. Abból, amit leírtál, hogy csak az N42 és N46 motorokban volt Valvetronic, amit a BMW talált ki, de minden estre ő szabadalmaztatott, csak ebben a két motorban volt és csak 4 éven át gyártották, talán az is lejön, hogy belátták, nem probléma mentes motorok. Neked talán soha nem fog előjönni a vázolt probléma, lehet hogy másnál sem, de akivel megtörténik, az bizonyára el fog gondolkodni. Az újabb motorok (e60/e90) alu motorblokkról nincs túl jó véleményem. Ezt bizonyította az USA piacra gyártott M3 (e36)amiben sorra szakadnak ki a csavarok. De a BMW spórolt kb 20 kilót.
hil
ui: szeretnék továbbra is fl 318-at e46-ot venni, de a sok rossz hallatán (mert csak azt hallottam)nem merek belevágni ebbe. Viszont a BMW-ről sem tudom elhinni, hogy 4 éven át gyártott egy szart. Az e90 szóba sem jöhet egyelőre, mert amiből még a hűtő hőmérőt is kisajnálták, az nekem nem jön be, a formája úgyszintén sajnos. Lehet, hogy nekem kell még felnőnöm az e90-hez. Ahol az e46-ot vélem felfedezni, az tetszik benne, de pl a franciás hátsó lámpa, hát az a szememben szörnyű....