Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2013-06-20 06:23 Kipuffogórendszer

jencispy írta: Sziasztok!

A hátsó kipufogó dob feletti hőszigetelő? lemez ráesett a dobra és rezeg.
Nem látom mi tartja a helyén, rögzítő fül?
Vissza rakni nem tudtam.
Kell hozzá valami ami leeshetett?

Szia!
Én úgy láttam, az az Alu hőterelő a fenéklemezből kiálló csavarokra van felfogatva jó nagy átmérőjű alátétek alkalmazásával. Az szokott a baj lenni, hogy a régi alátétnél a hővédő egyszerűen kiszakad és jó nagy lyuk lesz a helyén. Az anyát le kell tekerni, a lyukakhoz jó nagy alátétet kell csinálni Alu lemezből és úgy kell vissza csavarozni.
hil

hil Elküldve: 2013-06-19 21:23 Társalgó

YELLOW írta:
Sandibandi írta:
YELLOW írta:
Sandibandi írta:
YELLOW írta:
Sandibandi írta: Sziasztok egy E46 320D-Ről van szó 2000 évjárat.
A következőt produkálja az autó amúgy nem is vettem volna észre hogy van ilyen probléma ha nem gyorsultam volna egy sokkal gyengébb teljesítményű autóval.
Az autó megy egy kicsit húz is azt mondták nekem nem várjak többet egy 2.0 Diseltől ekkor mértünk egy GPS-es gyorsulást és siralmas dolgok jöttek ki. PL: a gyári adat 0-100-a 9.9
nekem 15.9 volt ez után átírták a programját 170 lovasra semmi változás nem történt most újra a gyári program van rajt már kipróbáltam mindent semmi sem változtat pl: Légtömegmérő csere,szívócső nyomás érzékelő csere,turbó nyomás mérés minden rendben van és mégsem jó ha valaki tud még valamit az kérem jelezze mert már nem tudom mit lehetne még kipróbálni ja és hibajel nincs.
előre is köszi.
Azért ide írok mert a fórumba nem enged valamiért.


na kivi vagyok erre milyen gyorsulás mérővel mértétek? androidos progi telefonra? mert azzal nekem is az egyik ennyit mér... eleve később áll meg. én már rég 120-130-al megyek mikor megáll a számláló.


Nem tudom pontosan hogy milyen de nem adroidos viszont mértük stoperesen is és úgy is azok az idők jöttek kb pár tized másodperc csuszással (amúgy az a legnagyobb probléma hogy egy 1.9jt alap 156-os 105 ló 18 as felnikel 400-on 2 kocsihosszt vert rám ugy hogy indulásnál jobban indultam én


hát azt tudom mondani a turbo vezérlés lehet nem a legjobb, de mind szívó, mind kipuf részen át kell nézni szerintem. előtte ugye gépre tenni, hátha mutat valamit. fejből nehéz bármit is mondani. csippelve lett? vagy csak azt mondták és fizettél érte? vagy kitudja mit barmoltak szét. nekem ennyi ötletem van.


Csippelve lett igen program lett átírva de egy teljesen korrekt srác csinálta mert miután láttuk hogy semmi változás visszarakta az eredeti programot nem kért érte pénzt mondta ha kiderítjük mi a baja utána nekifuthatunk még egyszer


értem. hát sok sikert, több és jobb ötletem nincs sajna.

Sziasztok!
Nem tudjátok, az ország tele van profi chip tuningolóval, mindegyik korrekt és mestere a munkájának, szemben a gyári mérnökökkel, akik csak ugatják a szakmát és direkt szar programot írnak a motor vezérlőhöz, hogy gyenge legyen az autó.....
Bocsánat (ha valakit megsértettem, nem az volt a szándék): hil

hil Elküldve: 2013-06-19 19:29 klíma tisztítás

YELLOW írta:
Robinson írta: Mindig elmosolyodok, mikor ilyen van. Pl. mikor rákeresek gugliban, hogy valóban jó-e az ózonos klímatisztítás, és minket dob ki elsőnek


ugye, hogy ugye?

Szia Yellow!
Még nem válaszoltál a már régen feltett kérdésemre: Neked van ilyen ózonos tisztító géped: Hogyért adták, hol és mi a tipusa.
hil

hil Elküldve: 2013-06-19 19:17 Mi lehet a baj?

andree írta: Sziasztok!
Egy közeli ismerősömnek van egy E46 320i M42 blokkal ami ha jól tudom egy e90-es motor. Én nem nagyon tudok neki segíteni de a benzines fórumtársak hátha.
A hiba a következő: ha a kocsi sokat áll a napon, akkor menet közben egyszer csak leáll. 5 percet vár indít majd simán megy megint egy darabig aztán kezdi újra. Amikor reggel indul akkor mehet bármennyit, de ha délután amikor már fel van forrósodva akkor egy negyven km-es úton kb 10szer leáll. Vizet nem forralja, benya van benne.
Holnap teszik gépre, de addig hátha van valakinek valami ötlete.
Köszönöm a válaszokat.

Üdv!

Szia!
Ez szinte teljesen egyértelmű, hogy főtengely jeladó. Diaggal hiába nézitek, mert nem írja be hibának.

bye:hil

hil Elküldve: 2013-06-19 19:03 M43TU motor

Sziasztok!
Lenne egy problémám, amit csak most vettem észre(M43TU motor)a nyitott ablakos autózás következtében: amikor meleg a motor, akkor 1500 és 2000 fordulat között 5.ben mindig megcsörren, mint amikor az ember nem vált vissza időben. Alacsonyabb fokozatban is, de ott nem annyira vehető észre. Hidegen ezt a hangot soha nem tudom előidézni. Egyszer volt torpanás is, aznap diaggal megnéztem és vagy főtengely, vagy vezérműtengely jeladó hiba volt, amit okosan töröltem is és sajnos pontosan nem jegyeztem meg, hogy mi is volt, mert mindkét szó eleje hasonló (crankshaft/camshaft). Ez a beírás azután soha többé nem jött elő. Én a főtengely jeladóra gyanakszom, mert hibakódot az nem szokott beírni. Van folyamatosan még egy beírás:control grid-controlled cooling néven, ez a termosztát fűtés, de nem gondolnám, hogy köze lenne a dologhoz.
Van-e valami ötlet, vagy inkább vegyek bele egy másik motort???
Előre is köszönöm a válaszokat.
bye:hil

hil Elküldve: 2013-06-14 19:26 Valaki segítsen

Csab írta: Vagyis nem jól írtam elnézést a karter gáz visszavezető membrán!
Ha valakinek alapjárat gondja van akkor azt is figyelembe lehet venni!


Szia!
Mintha ezt említettem volna..... Csak a motor leállás volt fura tünet
hil



hil Elküldve: 2013-06-13 20:40 Valaki segítsen

Csab írta: Köszönöm a segítő komentokat!

de csak van benne alapjárati motor mivel a régebbi szerelőm azt már kitakarította egyszer!
Remélem is hogy az Egr szelep nem hibás mert az ha jól tudom elég drága...!
Az autót ma vittem szerelőhöz de alig lehet vele már menni eszméletlenűl ingadozik



Aksit nem cseréltem még 3hónapja vettem a kocsit akkor is ingadozott de nem ennyire!

Szia!
Ha titkolod a tartózkodási helyedet, akkor nehéz a diagban segíteni, amivel meg lehetne nézni a baj forrását. Gondolok arra, hogy én Bp-i vagyok és szart sem ér a segíteni akarásom, ha Te mondjuk Szombathelyen laksz.....

EGR szelep ebben a motorban (M43) nem koszolódik és nem is szokott tönkremenni. Alapjárati léptető motort nem tudom, hogy van-e benne, de érzésem szerint nincs

hil



hil Elküldve: 2013-06-13 19:56 Valaki segítsen

Csab írta: Kollégák az alapjárat ingadozásra nem lett megoldás a légtömegmérő csere!
ugyanúgy ingadozik és ha menet közben benyomom a kuplungot leis áll néha!

ma viszem szakihoz holnapra remélem kideríti miagond!
Azt mondta lehet Egr szelep,alapjárati motor,lambdaszonda,vákumcső szakadás,jeladók!

Valakinek már játszotta valameik miatt ezt a történetet??

üdv

Szia!
Lehet, hogy rosszul tudom, vagy emlékszem, de abban a motorban nem gondolnám,. hogy van alapjárati motor, mert bowdenes. Kartergáz szelep? Ha főtengely vagy veztengely jeladó, akkor azt a diag megmondja egyértelműen. Abban a motorban az EGR szeleppel soha nem lesz dolgod, ha csak kalapáccsal szét nem vered, mert akkor csere.
bye:hil



hil Elküldve: 2013-06-12 18:17 Társalgó

YELLOW írta:

ebben a motorban 1.6 nem volt... ami 1.6-os volt és hasonlított rá, az N40 (csak 1.6) motorkód, amiben nincs valvetronic és főleg abban volt láncugrás, legalábbis erre panaszkodnak, panaszkodtak régen többen is. ugye ez az a amotor, amit a keleti szegény régióknak csináltak, hogy 1-1,5 misivel olcsóbban vehessenek BMW-t. az N42, N46-ban (1.8 és 2.0) benne van a Valvetronic, köbcentitől függetlenül. Az N45, ami az E90-ekbe is került, abbl van 1.6 és 2.0 ezek csak dupla Vanos-osak, nincs valvetronic. az N43 meg közvetlen befecskendezéses benzines, se vanos, se valvetronic, ebből is volt 1.6 és 2.0


Szia!
Szerintem az N40 i8s Valvetronicos volt, de biztos nem vagyok benne. Abból, amit leírtál, hogy csak az N42 és N46 motorokban volt Valvetronic, amit a BMW talált ki, de minden estre ő szabadalmaztatott, csak ebben a két motorban volt és csak 4 éven át gyártották, talán az is lejön, hogy belátták, nem probléma mentes motorok. Neked talán soha nem fog előjönni a vázolt probléma, lehet hogy másnál sem, de akivel megtörténik, az bizonyára el fog gondolkodni. Az újabb motorok (e60/e90) alu motorblokkról nincs túl jó véleményem. Ezt bizonyította az USA piacra gyártott M3 (e36)amiben sorra szakadnak ki a csavarok. De a BMW spórolt kb 20 kilót.

hil

ui: szeretnék továbbra is fl 318-at e46-ot venni, de a sok rossz hallatán (mert csak azt hallottam)nem merek belevágni ebbe. Viszont a BMW-ről sem tudom elhinni, hogy 4 éven át gyártott egy szart. Az e90 szóba sem jöhet egyelőre, mert amiből még a hűtő hőmérőt is kisajnálták, az nekem nem jön be, a formája úgyszintén sajnos. Lehet, hogy nekem kell még felnőnöm az e90-hez. Ahol az e46-ot vélem felfedezni, az tetszik benne, de pl a franciás hátsó lámpa, hát az a szememben szörnyű....



hil Elküldve: 2013-06-12 06:12 Társalgó

YELLOW írta:

ha jól rémlik 2001 környékén az év motorja lett az 1.8-as, ami a 316ti compact-ban debütált. ismétlem az új V10-es is iylenek, de még a V8 is szerintem.


Szia!
Az írás szerint a TI-ben 2000-ben kezdték alkalmazni. A Valvetronic rendszer BMW szabadalom, valóban, korát megelőző újítás, de a tartósságra nem tértek ki. Mint írtam, túl precíz alkatrészgyártás társul hozzá, hogy megfelelően működhessen, ami a használat során további baj forrása, mert ugye azért kopik. Azt, hogy melyik motorokban alkalmazták még, nem tudom, de az 1,6-ban és az 1,8-ban tuti igen, a 2.0-ben a RealOm-et nézve nem.

hil

hil Elküldve: 2013-06-11 22:12 Társalgó

valter320d írta:
Sziasztok!
A két megmutatott hengerfej N42b20 volt, 120K Km körüli és volt benne átugrás gátló. Nem szar olajjal használták és nem is 30K-ként cserélték. Értem én, hogy az olajnyomás feszíti, de mi van akkor, ha lejtőn állsz meg, sebességben hagyva és a kézifék mint tudjuk a BMW-nek nem erőssége.



csak reménykedsz hogy nem olyan pozícióban állt meg!tedd rükvercbe[/quote]

Sziasztok!
Én szívesen vennék Fl 318i-t, de nagyon-nagyon lebeszéltek róla. Másik oldalról viszont képtelen vagyok elhinni és megérteni, hogy a BMW (vagy akármilyen más gyártó)4 éven keresztül gyártson sorozatban egy elcseszett motort. Az N46 is hasonló betegséggel kűzd. Jó lenne tudni, hogy vajon hány darab (legalább nagyságrendileg) ilyen motorral szerelt autót adtak el. Képtelen vagyok elhinni, hogy ilyen szar ez a motor sorozat. Viszont amit legutolsónak belinkeltem BME értekést, abban nagyon pontos gyártási tűréseket említenek. Mindezt mozgó alkatrészeken. És a természetes kopás itt hol van bekalkulálva, vagy csere rövid idő után??? Írhatnának már a személyes tapasztalatokról az érintett márkatársak....

hil

hil Elküldve: 2013-06-11 21:51 Társalgó

YELLOW írta:

Ezért lehetne egy olajnyomástól független spanolót beépíteni.Vagy valami okosságot kitalálni rá mert ez igy........mert látom rajta van az átugrásgátló ha aza narancs szinű az?! Igy az sem sok vigasz!


részben az, de van egy fém is, itt is van az oldalon hirdetések között, ha fent van még. tudomásom szerint N42-ben benne van gyárilag, N40-ben nincs, mondjuk abból több mindent kispóroltak...
[/quote]
Sziasztok!
A két megmutatott hengerfej N42b20 volt, 120K Km körüli és volt benne átugrás gátló. Nem szar olajjal használták és nem is 30K-ként cserélték. Értem én, hogy az olajnyomás feszíti, de mi van akkor, ha lejtőn állsz meg, sebességben hagyva és a kézifék mint tudjuk a BMW-nek nem erőssége. Az a nyarancssárga nem átugrás gátló, az a láncvezető és mindben benne van. A lánc hosszú, nagy a nyúlása és egy jobb bicajon komolyabb lánc van. Az itt hirdetett lánc átugrás gátló kissé drágáért van, mert a Teile ára emlékeim szerint 5600 pénz, de sokat nem ér mert csak a lánc tetejét koptatja, szerkezetileg gyenge, azt a lánc fel tudja nyomni. De benne volt ez is a sérült motorban.







hil Elküldve: 2013-06-11 20:56 Társalgó

Sziasztok!
Hátha érdekel valakit....

YouTube videó

YouTube videó
http://lezo.hu/szerkezettan/ha...ronic.html

Akartam venni fl e46 318i-t. Nagyon lebeszéltek erről a motorral és a lebeszélők Bimmer szerelők voltak. Mint mondták, az e90-nél is vannak problémák a tartósság tekintetében: rengeteg az Al, még a csavik is Al ötvözetek a motorban.

Ha ők hazudtak, akkor most én is......

bye.hil

Ja, és az egyik helyen láttam 2db hengerfejet láncátugrás után. Volt benne átugrás gátló!

hil Elküldve: 2013-06-05 20:58 Mi lehet a baj?

ignasow írta:
Húú akkor nincs nagy gond..... de azért veszek egy új kupakot is mert az új Hella tartályhoz 20 ezerért nem jár a mostani meg csak épp hogy rá van tekerve a szerelő javaslatára de akkor valószinűleg jobbb is...........


Szia! Csak úgy megemlítem: kb 3 éve egyszer nem tekertem fel rendesen a kupakot aztán kb 20 Km megtétele után, mikor megálltam, kiment a hűtőből kb 1 liter folyadék....
bye:hil

hil Elküldve: 2013-06-05 20:19 Mi lehet a baj?

ignasow írta: Sziasztok! Tegnap az M3-as autópályán szétdurrant a tágulástartály a 320D-ben, szerintetek mi lehet a baj? Üdv.


Szia!
Lehet a kupakban lévő szelep hibája, de szerintem egyszerűen elfáradt a tágulási tartály anyaga az évek alatt. Nekem télen játszotta el ezt.

bye: hil