Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2013-05-07 19:12 Tolató radar

dbtibi írta:
Nekem elöl van az akksim ...


Szia!
Tökmindegy hol van az aksi! A pozitívot a tolató lámpa spagijára csatlakoztattam, testet meg bárhová.Én a kijelző egységet a belső tükör tetejére tettem. A vezetéket hozzá a tetőkárpit szélén vezettem oda. A szenzorokat az autó hátulján vezettem be. Jobb oldalon van erre a célra 2 db jó nagy gumidugó.
Pikk pakk megvolt, nem nagy munka.
Jó szerelést,
bye:hil

hil Elküldve: 2013-05-06 22:07 Motorolaj

jons írta: Nem írok választ, mert többen is írtatok a kommentemhez.
Én nem istenítettem a Xado-t meg a One Stage adalékot. Volt olajfogyasztásom, ami a kipufogón is látszott. Most meg azt tudom elmondani a gampe írt. Nincs érzékelhető olajfogyasztásom, pedig mostanában direkt nyomtam neki, 5-6ezernél váltottam el a következőt rendszeresen és nem kormosabb a kipufim, mint bármely más autónak. Ilyen fordulatnál már olajfogyasztásnak is kellene lennie az eddigi tapasztalataim alapján.

De nálam még nem telt el az olajcsere periódus fele sem. Meghozom a végső itéletet majd, ha közeledik a csere időszaka. A bmw olaj kb 5-6k km-től fogyott szépen. A Mobil1 olyan 8k-tól kezdett drasztikusan fogyni. Gondolom akkor párolgott ki belőle az adalék. Egyszóval az én eredményem még nem értékelhető, ezért kértem mindenkit, hogy így álljon hozzá.

Sziasztok! Most olvastam, hogy szétbontottak egy Xadoval kezelt motort. Kezelés előtt nagy volt az olaj fogyasztás, meg az egyéb nyűgök. Kezelés után nagyobb lett a kompresszió, egyenletesebb, halkabb a járás, olajfogyasztás jelentősen csökkent. Aztán szétbontották a motort, mert talán valami baj lett, nem azonnal, hanem talán 1 év után. Azt tapasztalták, hogy a dugattyú gyűrűk alá berakódott "valami, amit alig lehetett kikaparni onnan, tehát az feszítette neki a gyűrűket a hengerfalnak (ettől lett jobb a kompresszió és csökkent az olaj fogyasztás, stb), a gyűrűk elkoptak és talán egy el is tört.
Én már nem tudom, kinek lehet hinni. Olvastam azt a hírt is, hogy Oroszok a tajgában fúrtak és bizonyos mélységet elérve azt tapasztalták, hogy a kiemelt fúró nem, hogy nem kopott, hanem mintha új lett volna. Így találták fel a Xadot, amit nagyon sokáig titkoltak, de alkalmaztak.
Ingadozom, nem ítéletet írtam, hanem csak azt, amiket olvastam, mert nagyon nehéz a döntés. A Prolongot is nagyon dicsőítették, aztán később kiderült a valóság. Az a baj, hogy az igazságot, a valóságot az árny oldalakról a lobby miatt soha nem fogja megtudni az egyszerű halandó. Mert lehet a fent leírt is ferdítés....

hil Elküldve: 2013-05-06 20:02 Motorolaj

Sziasztok!
Előre bocsátom: nem értek hozzá és ezért kérdezek, nem is vitaindítónak szánom felvetésemet! Nézegettem több helyen is a Xado olajok leírásait. Mindenhol nagyon jókat írnak, de hát a számok türelmesek, a papír meg sokat elbír. Nekem az ütött szöget a fejemben, hogy azt írták, fém-kerámia szemcséket tartalmaz az olaj, ami beépül a fémekbe, mint például a henger fala. Na most ez valóban így is működik, vagy ez csak az álom??? Mert én úgy gondolom, ha az olajban lebeg valami akár mikroszkópikus méretű kerámia, vagy akár más, az nem épül be sehová, csak koptató hatást fejt ki. Legalábbis korábbi tanulmányaim szerint ennek kell történnie, vagy hülye volt minden tanárom? Mint írtam, a papír mindent elvisel, ezért lenne jó tudni a tutit. Gondoltam, hogy kipróbálom mégis ezt a Xadot, de ettől most mégis inkább tartózkodnék az elolvasott rengeteg leírás és reklámszagú dolog miatt. Ha tud valaki ebben segíteni, azt nagyon megköszönném!

Persze tudom a végkifejletben lévő rákos beteg is hisz mindenféle csodaszerben, szed is mindent bőszen, végül mégis meghal.

Előre is köszi, és ne értsetek félre, nem ócsárolom a Xadot, csak biztosat szeretnék tudni.

bye: hil

hil Elküldve: 2013-05-06 18:24 Üzemanyag minõsítés és átverések!

YELLOW írta:
nickname írta:
YELLOW írta: Üzemanyag, te drága!


ez nem újdonság, bár helyenként torzít a vélemény.


Én csak OMW nél tankolok itthon, csak MAX MOTIONT és érezhetőbben jobb az autó járása rugalmassága.


hát nem tudom... én az egyik közelben lévő OMW-ről hallottam már rosszat is. ilyen vizezéses témát meg mennyiség elcsalásos dolgot, és nem olyan régi story. bár én feladtam már a shell becsületemet.
tavaly az esetek 95%-ban egy "Agip" kúton tankoltam, ahol érvényes a helyi városi kártya, eleve 6-8, anno 12Ft-tal olcsóbb volt a benzin + kártya ismét 7Ft, hétvégén 15 Ft kedvezmény literenként. meg kell mondjam először csak kipóráltam és semmi rosszat nem tapasztaltam, pedig szoci kútnak tűnik, de az itteni helybéli kutaknál nálunk volt a legdrágább üzemanyag az országba, talán nyíregyen volt drágább vagy 2Ft-tal. a 95 shell v-power szar volt, de ez nem. néha tankoltam 100-as v-power racing-et.
szóval arra akartam kilyukadni, hogy idén az OMW-t is ki fogom próbálni, kivi leszek rá.


Sziasztok!
Nálam megdőlt az Ausztriából behozott OMW üzemanyag story. A DUFI-ban a tankautó töltőnél saját szememmel láttam, többször is hogy OMW tartálykocsikat töltenek.

bye:hil

hil Elküldve: 2013-05-05 18:17 Tolató radar

dbtibi írta: Sziasztok,
kellene egy kis segítség:
most vettem a járművet és nincs benne tolatószenzor, 3ajtós autó után még meg kell szokni, mekkora is a hátulja a csomagtérrel. Nem szeretném sem a sajátomat sem a más autóját összetörni, így tolatószenzorban gondolkodtam. Úgy gondoltam a hátsó lökösben lévő műanyag csíkot vásárolnék, amiben van hely a tolatószenzoroknak és ebbe raknék bele egy utángyártott 7-8eFt-os tolatóradart(valahol olvastam itt, hogy nem is olyan rossz és még visszajelzője is van)
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/o/74.png
a képen a 6-s darabot lehet szerintetek külön vásárolni pl. bontóban, vagy csak a lökössel együtt(jól gondolom, hogy az fog kelleni nekem ?
Köszi előre is

Szia!
Én írtam. Kasza mestertől vettem a lökhárító betétet 5000 pénzért, a szenzorokat csak bele kellett pattintani, pont jó volt a mérete. A szenzor átmérője 22mm. Az install sem volt nagy mutatvány. A kijelző egységet a belső visszapillantó tetejére tettem, nagyon jó az összkép, egyáltalán nem sufni jellegű és alig látható. Kb 1 éve van benne, nagyon jók a tapasztalataim, mert míg a gyári csak hangot ad, addig ez m-ben jelzi a távolságot is.
A tolató radart 5000-ért vettem, by Vatera, igaz, nagyon sokat kellett várnom rá.
http://auto-motor.vatera.hu/sz...99987.html

Bye:hil



hil Elküldve: 2013-04-26 21:16 Féktárcsa és fékbetét

nickname írta:
Nem nagyon hiszem hogy 1 gyári tárcsa 240e km menne el



Szia!
Pedig igen, ha nem fékkel vezetik az autót. Az elsőt most cseréltem 220K-nál, a hátsó még marad. És még gyáriak.....
bye:hil

hil Elküldve: 2013-04-23 21:42 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:

mi a meredek? nem bántasz meg, mert nem is értem mit mondasz, vagy mire célzol...
leírtam mindent, ettől többet nem tudok.
néztem szöveges leírásokat, amik Tano-tól hol-től vannak. néztem a netet. kipróbáltam mindenhogy.
neten van aki az AKMB-ben programoz CKM-et, nekem hiányoznak belőle funkciók. EWS-be nem lép be. ez a meredek, amit nem tudok miért van.
szóval nem értem neked miért meredek?


Szia Y!
Arra vigyázz, ha nem tudod mit csinálsz, akkor inkább ne tedd, ne kísérletezz a kocsidon, mert könnyen el tudod érni azt, hogy be sem fogod tudni indítani, aztán ember legyen a talpán, aki helyre rakja a dolgokat. Én úgy tudom (lehet rosszul), hogy az NCS 13V akku fesz alatt szóba sem áll veled.

hil Elküldve: 2013-04-23 19:59 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:

a hibaüzi az, hogy nem lehet decode-olni az EWS-t. néztem azt a basic mode-ot, ahol ugye benne vannak a dolgok, de abban sem találtam.
viszont, amikor a CKM lista megjelenik, akkor van olyna gomb, hogy delete. gondolom lehet törölni a funkciót. vagy nem tudom. Anno Miki állította be valamelyik progival, hogy zárásra villanjon, csak a nyitás kimaradt...


Szia Y!
QUIT OPT ENTSCH= nyitáskor 2x villan az irányjelző
QUIT OPT SCHAERF=záráskor 1x villan az irányjelző

(NCS Expertben. Amit küldtem leírást, abban is benne van)
bye:hil




tudom. nem onnan hiányzik.
hanem az NCS progiban nincs benne. amikor bejön a CKM lista, abban nincs benne.


Szia Y!
Amiket küldtem linkeket, ha megnézed, akkor valamelyikben benne van a profil beállítás és a programozás menete, de ezeket külön le is írtam. A delete gomb, már ha egyre gondolunk, nem arra szolgál, amit említettél.

Melyik NCS van feltéve?

bye:hil



hil Elküldve: 2013-04-23 19:50 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:

a hibaüzi az, hogy nem lehet decode-olni az EWS-t. néztem azt a basic mode-ot, ahol ugye benne vannak a dolgok, de abban sem találtam.
viszont, amikor a CKM lista megjelenik, akkor van olyna gomb, hogy delete. gondolom lehet törölni a funkciót. vagy nem tudom. Anno Miki állította be valamelyik progival, hogy zárásra villanjon, csak a nyitás kimaradt...


Szia Y!
QUIT OPT ENTSCH= nyitáskor 2x villan az irányjelző
QUIT OPT SCHAERF=záráskor 1x villan az irányjelző

(NCS Expertben. Amit küldtem leírást, abban is benne van)
bye:hil


hil Elküldve: 2013-04-17 19:19 Autóvásárlás

YELLOW írta:

N42-nél N46-nál NINCS láncugrás, mivel benne van a b@szás . N40, N43, N45-nél viszont nincs benne. Főleg az N40-es blokk az, aminél leginkább előfordul. ebben nincs valvetronic, csak vanos van.
N42-nél még komolyabb gondot nem hallottam, viszont N46-os ismerős van, akinek volt már rajta elég komoly munka, de azóta is megy.


Köszi Yellow!
Most akkor teljesen tanácstalan vagyok, nagyon keverednek ezek a motorkódok. Akkor azt mondod, hogy az N42 az a probléma mentes motor? Mit tagadjam, autót szeretnék cserélni és amit néztem és be is linkeltem korábban, abban N42 van. Csak a 318 jöhet szóba, én nem vállalnám be a hangzás miatt a 6 hengeres 320i-t, használni akarom és nem a szervizeket látogatni. Jelen motorom M43TU B19 teljesen jó, tudás kell ahhoz, hogy valaki agyonüsse, tehát nekem való (ez persze csak vicc volt)

bye:hil, a további válaszok, tapasztalatok, okítások reményében

hil Elküldve: 2013-04-17 18:45 Autóvásárlás

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
Érdeklődök, hogy van-e tapasztalat, aggály az FL 318i motorral (talán N46 motorkód) kapcsolatban? Elsősorban a Vanos meghibásodásra gondolok, mert valami bontós azt mondta, hogy az a motor szar, a Vanos élettartama kb 120 kKm és a javítás sacc/kb 150-200 k

Előre is köszönöm a válaszokat,
bye:hil


N42. N46 2003 vége felétől-2004 után voltak. én nem hallottam ilyenről... inkább a valvetronic az, ami szeret rakoncátlankodni. én ennyit hallottam ezekről.

üdv: YELLOW orákulum

Szia Yellow és sziasztok!
Én is túrtam kicsit, érdeklődtem, próbáltam okosodni és a Valvetronic (lehet rosszul írtam Vanosnak)meghibásodásban és drága javításban, gyenge élettartamban az N42 motorok az érintettek a vezlánc átugráson kívül. Sokan mondják, ez a motor kerülendő a sok bajság miatt. Én nem tudom, hihetőek-e ezek az aggályok? 2003 szeptembertől van N46, de év végéig még szereltek autókat N42-vel is. Van-e erről másoknak valami tapasztalata, véleménye, stb.
Köszönöm a válaszokat előre is és Neked külön is Yellow!

bye:hil

ui: a piramist most szándékosan nem szüntettem meg, hogy láthassa más is az alap kérdést.



hil Elküldve: 2013-04-16 19:15 Autóvásárlás

Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat! N42 és N46 motorokkal kapcsolatban senki nem tud segíteni, válaszolni, tanácsot adni???

bye:hil

hil Elküldve: 2013-04-15 20:30 Autóvásárlás

jons írta:

Igen! Én felkészültem. Már direkt így is vásároltam. Bmw legyen, de egyszerű.
4 henger, 8 szelep, lánc. És ennyi. Nincs szükségem a többi ketyerére, mert az idő halad, öregszenek a dolgok és a diag sem mindenható. Dízelre meg automata váltóra csak akkor gondolnék, ha vagy nagyon kevés km-es a kocsi, vagy én hozom ki a szalonból. Nekem ez a használt automata+dízel nagyon úri sportnak látszik.




Szia Laci!
Ezt nagyon szépen leírtad

hil Elküldve: 2013-04-15 20:05 Autóvásárlás

Sziasztok!
Az előbbi kérdésemhez elfelejtettem hozzátenni: kollégám szemez ezzel az autóval: http://www.hasznaltauto.hu/aut...va-6591323 ő szeretne választ a korábbi kérdésemre. Holnap menne megnézni így minden érdemleges választ köszönettel veszek,
bye: hil

hil Elküldve: 2013-04-15 19:53 Autóvásárlás

Sziasztok!
Érdeklődök, hogy van-e tapasztalat, aggály az FL 318i motorral (talán N46 motorkód) kapcsolatban? Elsősorban a Vanos meghibásodásra gondolok, mert valami bontós azt mondta, hogy az a motor szar, a Vanos élettartama kb 120 kKm és a javítás sacc/kb 150-200 k

Előre is köszönöm a válaszokat,
bye:hil