Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2012-06-15 08:14 ABS-rõl általában

YELLOW írta:

munkám során gyakran találkozom....
pont azokkal a gépekkel foglalkozom, amik marha sok alkatrész vizsgálnak meg különböző beállítások szerint, köztük a forrasztást is. mivel munkahelyemen gépjárművek alkatrészeit, elektronikáját is csinálják, így bizton állíthatom, hogy az autóipar még mindig olyan 85%-ban ólmos forrasztást használ ráadásul az ABS egy biztonsági eszköz, ezért különösen fontos a minőségi jó forrasztás, pont a jobb elektronikai kötés érdekében, illetve erősebb is. ezen alkatrészek lábai tutkó oxidosak voltak. amúgy ezeket a panelokat szerintem lakkozni kellett volna.


Szia! Igen, oxidos volt az alkatrész lába és úgy lett beforrasztva. Sajnos nagyon sok helyen, nem csak az autó iparban fordul elő ez a hiba, de a gyártók nagyvonalúan elmennek a probléma mellett. Ez az áramkör a gyártás utáni ellenőrzésen még biztosan jó volt, de az évek, teszik dolgukat.
Valami nagyon vékony lakkréteg volt rajta (nyomokban), de szerencsére nem volt az egész kiöntve, így javítható maradt. Én azért is nem nagyon akartam elhinni, hogy itt is ez a probléma, mert a Vectrámnál is ez volt a baj, és egy embernek más gyártmányú autónál ugyanaz a hiba nem szokott előfordulni, de most mégis.

hil Elküldve: 2012-06-14 22:20 ABS-rõl általában

bmw320d4 írta:
hil írta:

pedig a kép magáért beszél... És sok ilyen volt. Úgy látszik, nekem ezzel sincs szerencsém.


Pedig ez még nem is ólommentes. Vagy igen?


Én nem tudom, de, hogy ez egy szar forrasztás az tuti. És több ilyen is volt. De úgy látszik csak engem kerülgetnek a forrasztási hibák, a munkám során is gyakran látok hasonlókat.

hil Elküldve: 2012-06-14 21:51 ABS-rõl általában

bmw320d4 írta:
3 E46-ban cseréltem ABS vezérlőt. Mindháromban azért, mert DSC-sre alakítottuk át. Most hallok először ilyen hibáról...



pedig a kép magáért beszél... És sok ilyen volt. Úgy látszik, nekem ezzel sincs szerencsém.
Hú de sokadszorra sikerült, de hát ritkán rakok fel képet
















hil Elküldve: 2012-06-14 21:34 ABS-rõl általában

Sziasztok!
Még mindig ABS. Igazából előző írásom óta is vacakol az ABS. A Carsoft dig ellenpróbája képen (mert az INPA továbbra is szelep hibát ír) széthúztam a bal első ABS jeladó csatlakozóját gyújtás ráadás után természetesen hiba lámpát kaptam. INPA-val kiolvasva a hibát bal első jeladó az eredmény. Tehát a Carsoft hülyeséget ír ki. Régóta terveztem már, de ma neki álltam, kivettem az ABS vezérlő egységet. Szétszedtem a dobozát és meglepve láttam a rengeteg hibás forrasztást. Átforrasztás után az ABS rendben is lett.
Ugyanez volt a Vectrámmal annó, abból fórum társaknak és ismeretleneknek is kb 20db-ot megjavítottam (ingyért). Nem gondoltam volna, hogy más autóban ülve ugyanazzal a hibával fogok találkozni, de ez történt. Csináltam rengeteg fényképet, megírom a javítási útmutatót, aztán közre adom, hátha valaki belefut ebbe a hibába.
Mellesleg előző írásom óta sokan nem jelentkeztek ötlettel, tanáccsal, pedig nem gondolnám, hogy ebbe csak én futottam bele. Alternatíva volt, hogy veszek bontott vezérlőt (30-35K Huf), de az mitől lenne jobb a mostaninál.... Sokadszor jöttem rá, hogy a gyártók képtelenek normálisan forrasztani (ugyanez a történet volt a központi zár szerkezetemmel, arról már van feltéve leírás.

hil Elküldve: 2012-06-14 20:15 Autóvásárlás

csbalu írta:

Én annyit teszek hozzá itt a dolgokhoz ami az elmúlt 5000km-em tapasztalata. Áltag 5.5-6 literes fogyasztás, gond nélküli előzések, 160ig kellően dinamikus motor, 2esben padológázra elpörgő kerekek.
Csak az fosik a 20d-től hogy bedöglik akinek még nem volt. Csak olyan hibái lehetnek mint bármeik másik modern dízelnek, turbó, porlasztócsúcsok, lendkerék stb... Ha normálisan átnézeted vásárlás előtt és nem egy 600e-ről visszatekertet veszel meg nem lesz bajod a 20d-vel sem! Ott esik nagy hibába sok ember hogy megveszi a nagy dízeleket és tapossa neki mintha kötelező lenne állandóan, mert élvezkedik a nyomatékon, ha egy 16i-nek taposod folyamatosan annak is baja lesz előbb utóbb hidjétek el!

ÉN AJÁNLOM a 20d-t!


Megmérgeztek.........

hil Elküldve: 2012-06-13 22:16 Autóvásárlás

vfeca írta:
hil írta:
vfeca írta:

Sziasztok!

Elhoztam a 320d kombit.
A diagnál rögtön kiderült, hogy többet pörgették a km-órát, mint a főtengelyt.
De összességében nem volt rossz állapotban. 1-2 rizikós dolog lehet benne, viszont végül találtunk közös nevezőt, úgyhogy bevállaltam.
Köszi mindenkinek a segítséget, ha nem bánjátok, nem sorolom fel az összes nevet, de nagyon hálás vagyok, és ha tudom viszonozni, szóljatok!
És ne örüljetek, hogy megszabadultatok tőlem, mostantól majd elkezdek kérdezni a többi fórumtémában is.


Szia! Remélem ezáltal tudtál vagy 300 000 pénzt lealkudni az árából????



Nem feltétlenül csak ezáltal, de tudtam...




hil Elküldve: 2012-06-13 22:07 Autóvásárlás

lestat83 írta: Ervin35,,LALALA.. koszonom gyors valaszotokat.Ha jol ertem egy 118D -vel jobban jarnek ugye? vagy 120D,,kevesebbet eszik mint a benzines?,,,egyebkent surun akadnak gondok a kocsival,,? vagy csak kissebb kopo alkatreszek azok amik altalaban cserelnik ell? hivatalos markaszervizbe nem vinnem,, az biztos..csais ismeroshoz vagy maganszemelyhez..


Szia! Itt olvastam, már nem tudom ki írta, hogy a szervizek udvara tele van első szériás, talán gariban cserélt 1-es, 3-as főtengelyekkel.

Ha ért is hozzá................



hil Elküldve: 2012-06-13 22:05 Autóvásárlás

vfeca írta:

Sziasztok!

Elhoztam a 320d kombit.
A diagnál rögtön kiderült, hogy többet pörgették a km-órát, mint a főtengelyt.
De összességében nem volt rossz állapotban. 1-2 rizikós dolog lehet benne, viszont végül találtunk közös nevezőt, úgyhogy bevállaltam.
Köszi mindenkinek a segítséget, ha nem bánjátok, nem sorolom fel az összes nevet, de nagyon hálás vagyok, és ha tudom viszonozni, szóljatok!
És ne örüljetek, hogy megszabadultatok tőlem, mostantól majd elkezdek kérdezni a többi fórumtémában is.


Szia! Remélem ezáltal tudtál vagy 300 000 pénzt lealkudni az árából????

hil Elküldve: 2012-06-12 21:30 320d Motor

jrtom írta: Sima 36-os hatlapfejű crowa is megteszi az olajszűrőház leszedéséhez. A benzineseken van az a sokszögű leszedő

hil írta:
Alesi írta: Készülök a közeli napokban egy nagyszervízt csinálni az autón, és tanács kellene, szerintetek ezeken kívül van-e valami, amit csináltassak/nézessek meg az autón (a KM állás kb. 120.000).

A következőkre gondoltam én:

Olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, kartergázszűrő csere
Váltóolaj csere
Hűtőfolyadék csere

Egyelőre ennyi, már elkezdtem beszerezni a dolgokat, de bármi tanács bárkitől még jól jöhet .


Szia! Ha Magad akarod csinálni az olajcserét, akkor javaslom, szerezz be egy olajszűrő leszedőt is. De ne a fogót, mert a búra műanyagból van, azzal csak összeroppantani lehet. Van hozzá sokszögletű fémből, dugókulcs szárra húzható.

Bár lehet, hogy hülyeségeket írok......





Erre írtam: Bár lehet, hogy hülyeségeket írok...... , mert a dízel és az újabbak szűrőházát nem ismerem, a sajátoméból indultam ki.

hil Elküldve: 2012-06-12 18:56 320d Motor

Alesi írta: Készülök a közeli napokban egy nagyszervízt csinálni az autón, és tanács kellene, szerintetek ezeken kívül van-e valami, amit csináltassak/nézessek meg az autón (a KM állás kb. 120.000).

A következőkre gondoltam én:

Olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, kartergázszűrő csere
Váltóolaj csere
Hűtőfolyadék csere

Egyelőre ennyi, már elkezdtem beszerezni a dolgokat, de bármi tanács bárkitől még jól jöhet .


Szia! Ha Magad akarod csinálni az olajcserét, akkor javaslom, szerezz be egy olajszűrő leszedőt is. De ne a fogót, mert a búra műanyagból van, azzal csak összeroppantani lehet. Van hozzá sokszögletű fémből, dugókulcs szárra húzható.

Bár lehet, hogy hülyeségeket írok......

hil Elküldve: 2012-06-12 18:53 elektromos ablakemelõ_

scenic írta:
YELLOW írta:
scenic írta: Sziasztok! Új témát akartam nyitni, de itt még zöldfülű vagyok!

E46-osom van és nem tudom, hogy csináltam (talán az akksi leszedése óta) de a vezetőoldali elektromos ablak túlkattintásra nem jön fel automatikusan vagyis tartani kell folyamatosan. Lefelé működik rendesen, az utasoldali pedig felfelé és lefelé is megy automatikusan egyaránt.

Az előző Audimban felhúzott ablak mellett kellett 2-3-szor pár másodpercre felfelé húzva tartani a gombot, de a Böminél ez nem vált be sajnos! Hogy kell beprogramozni? Tudja valaki?


először is még szerencse, hogy nem tudtál új topic-ot nyitni emiatt.
elvileg nem szabadna elfelejtenie ezt a funkciót akksi levétel miatt.
amúgy a betanítás új zajlik, hogy gyújtás, és folyamatosan nyomva tartva, le végső állás, és felhúzni végső állás. lehet többször meg kell ismételni.
mivel az összes többi jól megy, nekem gyanús, hogy a becsípődésgátlóval nem jó valami. pl folyamatosan azt érzékeli valami be van "szorulva" az üveg és a keret közé, emiatt nem akarja automatában csinálni. ha tudsz olvastass egy hibakódot.


Köszönöm! Szétolvastam már magam, de erről itt semmit nem találtam, ezért gondoltam az új témát....
Ennyi lenne az egész? Túlkattintva folyamatosan nyomva lefelé majd folyamatosan felfelé? Megnézem otthon, meg azt is nincs-e beszorulva valami az üveg és a keret közé, egyébként pont ma fújtam bele egy kis gumiápolót, mert most a melegben elkezdett nyöszörögni valami az ajtók felől!


Szia! Ha a Yellow által javasolt aktus nem vezet eredményre, akkor lehet, hogy a GM-et kéne újra programozni. Nekem volt hasonló két éve és az ablak sedán létére úgy csinált mint a coupe ablaka ajtónyitáskor, csukáskor. Újra programoztam és azóta nem is tudok a dologról, rendben teszi a dolgát.

hil Elküldve: 2012-06-12 18:49 Heeelp...!

YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
lorand007 írta:
Bero írta: Hali! Egy idegesítő probléma állt fenn! Ha jobb oldalra indexelek akkor nincs semmi baj,de ha balra akkor a megszokott ütem helyett dupla olyan gyorsan villog a műszerfalon és a lámpa is! Mitől lehet ez? Ilyen problémát nem is hallottam még Segítsetek légszi,mert nagyon idegesít Köszi!


Tiszteletem, ki ment az izzó az adott oldalon vagy, v.mi kontakt hiba, vagy esetleg zárlat, akkor változik a vilogás üteme


Ha azonos ütemben de nagyon nagyon gyorsan villog akkor kiment a bal oldalon valamelyik "index izzó". Tedd ki balra az indexet és kívülről nézd végig őket. Az egyik tuti ki van égve.


ha bármelyik izzó kiégett, akkor is gyorsan villog/kattog az index. plusz jeleznie is kéne.

Ahogy azt korábban olvasgattam, Bero autójában már minden át van alakítva a ledek ,AE, stb érdekében, a BC talán ezért nem is jelzi az izzó megpusztulását.

hil Elküldve: 2012-06-12 18:41 320d Motor

vivaladiesel írta:
lorand007 írta:

Tiszteletem, ha manualis az autot a valto olajat hol szerezted be es milyet? koszonom


Szia! Szinte bármilyen autósboltban be lehet szerezni. De Unixauto például Szatmárnémetiben is van (Satu Mare, Str. Botizului Nr. 24)
Például a 'Castrol SMX-S' vagy a 'Fuchs TITAN SINTOPOID 75W-90' típusú olajok valamelyike megfelelő lenne neked.
1 literre lesz szükség. (1 flakon)


Szia! Csak a pontoság kedvéért: 1,1 liter. A gyári: MTF LT2 (2000-ig) vagy 3 ezt nem tudom

hil Elküldve: 2012-06-08 21:35 Lengéscsillapitó

ignasow írta: Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek a Ta-Technix lengéscsillapítók mennyire megbízhatóak? Volt már valakinek? Üdv.
http://www.grando.hu/bmw-e46-t...1513548060


Szia! A poweren pont most "dicsérik" http://www.powerfanatics.com/f....php?t=733



hil Elküldve: 2012-06-04 18:31 Féktárcsa és fékbetét

hancurozo írta:
hil írta:
Coyote írta: ATE lett a vége, ami még mindig olcsóbb, mint a GYÁRI szett.

Ha 85k a két első komplett szett (tárcsával, betéttel, kopásjelzővel), akkor az jó árnak számít?


Szia! Jó ár érte! Én most vettem Jurid első tárcsákat (21387Huf), ATE első betétet (16767Huf),ATE kopásjelzőt (3747Huf), feleslegesen, mert megmértem a rajta lévő tárcsát, mivel nem voltam biztos abban, hogy a 286mm-es kell nekem. Ha már így volt, akkor megmértem a tárcsa vastagságát is, a gyári 22mm helyett 19mm, tehát még kb két évig nem is kell cserélnem. Mindegy, amiket vettem nem romlik meg......



Miért is nem kell cserélni? Tudtommal a megengedett legkissebb vastagság 19.6mm.

Szia! Jó vastag az még így is.....