jamborj fórum hozzászólásai

jamborj Elküldve: 2016-11-15 20:09 Akkumulátor

laszlo0918 írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok. Segítséget tanácsot szeretnék kérni tőletek. Külföldön melózom egyszerre 10-11 napot vagyok el itt kint rövid szakaszokat megyek az autóval kb 10 percet jár a motor mindennel együtt szóval le kaparom az ablakokat addig megy világítás nélkül utána az út melóba néha elugrok vele este meló után üzletbe akkor kicsit többet megy.Azért írom le ezt így hogy lássátok mi a szitu-ma van hogy 9-dik napja járok vele melóba itt kint és ma este mikor indítottam be már felvillantak a fék meg a sárga háromszög kontroll égők jelezve hogy kevés a szufla az aksiban ezt onnét gondolom hogy itt a fórumon már valaki írt erről.Minden évben mióta nálam van a kocsi ez megy.Tavaly vettem bele egy új varta sylver dynamic 85 ah-s aksit előtte egy 100 ah-s volt benne kevesebb startoló árammal mint ez-megjegyzem hogy szerintem mái napig jó az az aksi valahol kint van a fészerben... mert amint kicseréltem az újra az is csak annyit bírt égő pislogás nélkül mint az elődje csak hát halgattam másokra hogy cseréljem ki biztos öreg már stb. Na még gondoltam az aksi mellé kiveszem az önindítót ki lettek benne cserélve a szénkefék-perselyek-az elektromágnesnél az érintkezők amik össze zárnak mikor indítok az autó pöccre megy nem kell sokáig indítózni.Nincs valami ötletetek mi okozhatja ezt?


Hát szerintem az akkuhoz semmi köze. Nekem anno az ABS jeladó hibája miatt világítottak ezek. A bal hátsó keréknél kellett a jeladót cserélni, persze előtte hibakód olvasás volt szerelőmnél. Indítás után többször elaludt majd újra felvillantak, mert ugye indításkor tetsztet csinál a rendszerről ezt is itt olvastam fórumon.


lehet én félre értettem mi a baj
nem is volt egyértelmű, hogy most mi is a problémája...


Nem tom. De ha gyenge az akku akkor kuka azt venni kell egyből egy újat! Én soha nem töltöttem autó akkuját ha "megellett" akkor ugye bikakábel és irány egy újért a régit meg otthagyom mint veszélyes hulladékot. Ellenben a motorét szezonon kívül havi pár napot töltöm proc.vezérelt csepptöltővel így tartva formában. Arról nem beszélve ugyanennyibe kerül az a kis akku mint az autókba mert speckó mivel fektetve kell betenni a tank alá, így véletlen sem szivároghat.


Most akkor szerintetek vegyek minden évben egy új aksit? Yellow az a gondom hogy ha még egy hetet csinálom vele a rövidebb utakat akkor már nem fog beindulni.



Ezt én is tapasztalom néha, nekem egy nyolc hónapos Banner 95Ah akku van benne, indítózás közben leesik a fesz 10-10.5V közé, 13,8V a töltés alatti fesz
Fogalmam sincs mi lehet vele, de ezzel az akkuval traktorok indulnak...

jamborj Elküldve: 2016-11-04 22:58 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

halihoooo írta:
jamborj írta:
halihoooo írta: Sziasztok!

E46 325i touring-ról lenne szó.
A kérdésem az lenne,hogy p1342 illetve p1350 hibakódok esetén mit kell cserélni?
Idáig eljutottam:
P1342 Gyújtáskihagyás alatt kezdő cilinder 1
P1350 Gyújtáskihagyás alatt kezdő cilinder 5

Tehát az tiszta,hogy az egyes és az ötös hengernél gyújtás probléma van,csak azt nem tudom mi a teendő.Elég a gyertyákat cserélni (mind a 6-ot cserélném) vagy valami komolyabb dolog van a háttérben.Nem tudom,hogy van-e összefüggés (valószínűleg igen) hidegen füstöl az autó.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv. Zoli


Mielőtt bármit cserélsz, érdemes felcserélni a gyertyákat...ha ugyanez a hiba, akkor tovább lehet menni, trafó cserebere, ha nincs változás, tovább kell keresni...de legyél túl ezeken először.


Köszi a választ.Már megrendeltem az új gyertyákat azokat mindenképp kicserélem úgy döntöttem.Ha továbbra is írja a hibát akkor elkezdem felcserélni a trafókat.(ez igazán jó ötlet köszi) Egyébként semmit nem vettem észre az autón csak kíváncsiságból gépre dugtam és ott írja ezt a két hibát.Meg persze füstöl most jobban megfigyeltem és meleg motorral is füstöl.Erre esetleg ötlet?
Még egy amatőr kérdés csak nagyon halkan és nem ér a hülyét kiröhögni!
Melyik az egyes henger ami legbelül van a szélvédő előtt vagy amelyik legkívül a hűtő ventilátornál?

Az autó orrától, hátrafelé haladva 1-2-3-4-5-6
a hűtőnél van az egyes henger.
A füst pedig...olaj kerül az égéstérbe valamilyen úton, alulról vagy felülről

jamborj Elküldve: 2016-11-03 19:56 Torpanás

PengeBoris írta: Sziasztok!

Adott egy E46 320i M52TUB20 motorral. Alacsony fordulatról való kigyorsításkor belerángat a kocsi de csak nagyon picit mondjuk ha 2. ban megyek 1500 körüli fordulaton és picit akarok gyorsítani olyan mintha kihagyna egy henger vagy nemtudom, hirtelen gyorsításra viszont jól reagál ahogyan kell. Mit nézzek át ilyenkor? hibajelző nem világít.


vákuum csöveket érdemes átnézni, de pl gyertya is tud ilyet produkálni...sokminden

jamborj Elküldve: 2016-11-03 19:49 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

halihoooo írta: Sziasztok!

E46 325i touring-ról lenne szó.
A kérdésem az lenne,hogy p1342 illetve p1350 hibakódok esetén mit kell cserélni?
Idáig eljutottam:
P1342 Gyújtáskihagyás alatt kezdő cilinder 1
P1350 Gyújtáskihagyás alatt kezdő cilinder 5

Tehát az tiszta,hogy az egyes és az ötös hengernél gyújtás probléma van,csak azt nem tudom mi a teendő.Elég a gyertyákat cserélni (mind a 6-ot cserélném) vagy valami komolyabb dolog van a háttérben.Nem tudom,hogy van-e összefüggés (valószínűleg igen) hidegen füstöl az autó.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv. Zoli


Mielőtt bármit cserélsz, érdemes felcserélni a gyertyákat...ha ugyanez a hiba, akkor tovább lehet menni, trafó cserebere, ha nincs változás, tovább kell keresni...de legyél túl ezeken először.

jamborj Elküldve: 2016-11-01 16:12 Motortartó gumibak

flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta: Sziasztok!
Okozhatja a motortartó bak hibája azt, hogy 1500, és 1000 -es fordulat között motorféknél enyhén rángat, himbál az autó?


nem hiszem. az, hogy valamiért berángat a motor, az nem attól lesz. tény erősebb lesz az érzés egy rossz bak miatt.


Nem a motor rángat be, hanem a hátsó részből lehet érezni az enyhe rángatást. Olyan, mint amikor valamelyik kerék ovál lenne. De csak motorféknél, és egy bizonyos fordulatnál. A motor nem viheti át ezt a hátsó futóműre?


szerintem hátul lesz ott valami...Difitartó bak, kardán,féltengely vagy futómű

jamborj Elküldve: 2016-11-01 11:27 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Inpával szeretném a vanost tesztelni, de ez a hibaüzenet fogadott...

Próbáltam xp-n és win7 alatt is. Hiba kiolvasás, törlés, élő adat megy...

jamborj Elküldve: 2016-10-31 19:06 Motor-váltó

YELLOW írta:
jamborj írta:
van még egy hibakód
tankszellőztető szelep szakadt vezeték
Megnéztem,csak egy szál megy oda, ma szétbontottam azt az elosztódobozt a motor oldalán, ott sem megy másik vezeték
egész a komputerig követve, sehol nincs másik vezeték nyoma
úgy néz ki hogy ki lett szedve az egész...
nem értem minek
de szerintem nincs a két hibának köze egymáshoz


ezt láttam kérdezted valamelyik csoportban.
pedig az egynetlen, akadozó motorjáráshoz lehetne köze.


Állandóan zárva van, nem okoz szerintem gondot...

jamborj Elküldve: 2016-10-31 18:05 Motor-váltó

YELLOW írta:
hundamxd írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
Hát nehéz eset de leírom az ötleteimet (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)

A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba

Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést

Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.

Sok sikert


Ahhoz képest, hogy "tanuló" vagy, egész jól átlátod a problémát
Én sem vagyok profi szerelő, főleg nem Bmw, mert csak egy éve van meg. Ráadásul nehezíti a dolgomat, hogy kint lakom Németországban és itt nem díjazzák az utcán szerelgetést, más opció pedig nincs...így próbálom a lehető leghamarabb elvégezni a szerelgetést.
A főtengely jeladóra én is gyanakodtam már...nagy meló azt cserélni? Az a helyzet, hogy nem tudom pontosan hol van.


A Főtengely jeladó a motor végében van főtengely vonalában a lendkerék (motor váltó találkozása) előtt, az önindító alatt. Mondanom se kell hogy mekkora gáz kibányászni onnan, de legalább 1 csavar tartja. Egy próbát megér, bár nem hiszem ez a baja. Mert akkor nem menne a fordulatszám mérőd és melegen nehezen vagy nem indulna. De egy próbát mindenféleképpen megér. Ha nem segít keress fel egy ottani szakít

Nincs több hibakód?? csak ez?


az előbb mégsem küldtem el amit írtam, de ha már megemlítetted, pont erről írtam.
az általad vázolt lehetséges hibák lennének, akkor kellene még más hibakód is. pl panaszkodna a lambda szonda, vagy rossz légtömegértékek lennének, kopogásérzékelőt dobhatná hibának, vagy nincs gyújtás, stb.
nyilván előfordulhat, hogy épp határon belül van. szerintem épp ezért dobja a vez. tengely jeladót. de amiatt, mert nincs szinkronban. igazából oszcilloszkóppal, vagy megfelelő eszközzel lehetne összehasonlítani a két jelet, időben mennyivel vannak el egymástól mondjuk az gyári értékhez képest.
bár ezek így mind találgatások. ha egyedül akarja megoldani, akkor valóban nincs más, el kell kezdeni valahol. ez kerülhet sokba, ha elkezd cserélgetni dolgokat. szerintem ha nincs meg a megfelelő eszköz a javításhoz, célszerű felkeresni egy jó szerelőt. tudom drága kint. de mondjuk egy hazalátogatással össze kell kötni, itthon pedig egy kölcsön autóval el lenni addig. bár gondolom hosszú távot így nem szívesen menne senki.
jeladókra dob hibát. itt arra dob, ami már cserélve lett, mégis fent áll a hiba. lehet sérült vezeték. de én (bár nem tanultam hivatalosan) továbbra is vezérlés elcsúszásra gyanakszom. nem jó időben jön meg a jel, nem akkor, amikor az ECU várná.
természetesen én sem bontanám szét rögtön, de mindenképp mérnék jeleket, egy szakosodott helyen.
mivel így vette, így kitudja előtte mit csináltak vele.


Tényleg el kell vinnem egy hozzáértőhöz, ez már meghaladja a képességeim, műszer nélkül nem fog menni
Amúgy egy éve így járok vele, több szerelő is azt mondta, hogy nem tudja mi lehet ez, hagyjam ott pár napra, aztán lesz ami lesz...nem hagytam ott.
Tudtok ajánlani olyan embert aki meg tudná oldani a hibát egy nap alatt??

jamborj Elküldve: 2016-10-31 18:00 Motor-váltó

hundamxd írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin...


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??




Nem elfogadható jelet ír ki ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet.



A vanos hidraulikus része fel lett újítva, a szolenoid szelepek cserélve lettek, bár az előzők is működtek, a mechanikus része szépen fut, nem csörög...
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladó is cserélve lett de nincs eredmény...
Remélem valakinek van efféle tapasztalata, mert tanácstalan vagyok.

Szerintetek, szívó oldali jeladó, vagy főtengely jeladó okozhatja e a problémát :


a jeladókra dob hibát, amelyik nem jó. tehát a főtengelyre is és a vez.tengelyre is. illetve az autó járása sem szép, leáll menet közben, kinyomott kuplungnál, vagy indítás után rögtön.
szerintem olyan nem lehet, hogy a másik jeladó rossz, és ezt írja be.
viszont azt el tudom képzelni (nem tudom mennyire volt bontva), hogy elment a vezérlés, el van csúszva.


Az autó nem jár simán, érezhető a bizonytalanság, a vanos pozíciója nem változik fordulaton sem, inpával követhető( szerintem ennek az oka, hogy a jeladó hiba fennáll)
Persze a jeladó 100% jó, több is volt benne, most gyári új van benne.
A vezérlést én nem bontottam meg, csak a vanos hidraulikus részét újítottam fel.
Az autót ezzel a hibával vettem meg, ezt megelőző szerelésekről nincs infóm.
Bízom benne, hogy nincs elrakva a vezérlés...


Hát nehéz eset de leírom az ötleteimet (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)

A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba

Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést

Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.

Sok sikert


Ahhoz képest, hogy "tanuló" vagy, egész jól átlátod a problémát
Én sem vagyok profi szerelő, főleg nem Bmw, mert csak egy éve van meg. Ráadásul nehezíti a dolgomat, hogy kint lakom Németországban és itt nem díjazzák az utcán szerelgetést, más opció pedig nincs...így próbálom a lehető leghamarabb elvégezni a szerelgetést.
A főtengely jeladóra én is gyanakodtam már...nagy meló azt cserélni? Az a helyzet, hogy nem tudom pontosan hol van.


A Főtengely jeladó a motor végében van főtengely vonalában a lendkerék (motor váltó találkozása) előtt, az önindító alatt. Mondanom se kell hogy mekkora gáz kibányászni onnan, de legalább 1 csavar tartja. Egy próbát megér, bár nem hiszem ez a baja. Mert akkor nem menne a fordulatszám mérőd és melegen nehezen vagy nem indulna. De egy próbát mindenféleképpen megér. Ha nem segít keress fel egy ottani szakít

Nincs több hibakód?? csak ez?



van még egy hibakód
tankszellőztető szelep szakadt vezeték
Megnéztem,csak egy szál megy oda, ma szétbontottam azt az elosztódobozt a motor oldalán, ott sem megy másik vezeték
egész a komputerig követve, sehol nincs másik vezeték nyoma
úgy néz ki hogy ki lett szedve az egész...
nem értem minek
de szerintem nincs a két hibának köze egymáshoz

jamborj Elküldve: 2016-10-31 11:32 Motor-váltó

hundamxd írta:
jamborj írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin...


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??




Nem elfogadható jelet ír ki ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet.



A vanos hidraulikus része fel lett újítva, a szolenoid szelepek cserélve lettek, bár az előzők is működtek, a mechanikus része szépen fut, nem csörög...
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladó is cserélve lett de nincs eredmény...
Remélem valakinek van efféle tapasztalata, mert tanácstalan vagyok.

Szerintetek, szívó oldali jeladó, vagy főtengely jeladó okozhatja e a problémát :


a jeladókra dob hibát, amelyik nem jó. tehát a főtengelyre is és a vez.tengelyre is. illetve az autó járása sem szép, leáll menet közben, kinyomott kuplungnál, vagy indítás után rögtön.
szerintem olyan nem lehet, hogy a másik jeladó rossz, és ezt írja be.
viszont azt el tudom képzelni (nem tudom mennyire volt bontva), hogy elment a vezérlés, el van csúszva.


Az autó nem jár simán, érezhető a bizonytalanság, a vanos pozíciója nem változik fordulaton sem, inpával követhető( szerintem ennek az oka, hogy a jeladó hiba fennáll)
Persze a jeladó 100% jó, több is volt benne, most gyári új van benne.
A vezérlést én nem bontottam meg, csak a vanos hidraulikus részét újítottam fel.
Az autót ezzel a hibával vettem meg, ezt megelőző szerelésekről nincs infóm.
Bízom benne, hogy nincs elrakva a vezérlés...


Hát nehéz eset de leírom az ötleteimet (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)

A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba

Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést

Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.

Sok sikert


Ahhoz képest, hogy "tanuló" vagy, egész jól átlátod a problémát
Én sem vagyok profi szerelő, főleg nem Bmw, mert csak egy éve van meg. Ráadásul nehezíti a dolgomat, hogy kint lakom Németországban és itt nem díjazzák az utcán szerelgetést, más opció pedig nincs...így próbálom a lehető leghamarabb elvégezni a szerelgetést.
A főtengely jeladóra én is gyanakodtam már...nagy meló azt cserélni? Az a helyzet, hogy nem tudom pontosan hol van.

jamborj Elküldve: 2016-10-30 16:34 tempomat

borbelyi írta:
borbelyi írta:
Tano írta:
borbelyi írta: Egy hete vettem az autót, tehát nem sok időm volt a megfigyelésre, de eddig csak tempomat mellett volt. De ez lehet véletlen is, mert jellemzően ha tartósabban megyek, tempomattal közlekedek. Ha nem tempomat, akkor mi lehet?


Szerintem is generátor, de amíg csak egy-egy pillanatra csinálja, sokat nem tudsz tenni a leszűkítés érdekében. Ha kicsit hosszabb ideig fodrul elő, akkor menet közben meg tudod nézni a töltést, hogy mennyi, azzal kiderül, hogy a generátor haldoklik-e.
Nekem tavasszal kellett javíttatni, elöregedett már 1-2 alkatrész benne.


Köszönöm a válaszokat!


Mai utamon bevillant tempomat nélkül is, így feltételezem a leírtak alapján, hogy a generátor haldoklik!


az lesz

jamborj Elküldve: 2016-10-30 14:26 Hideg gondok

jejo80 írta: Sziasztok. Nekem van egy e61 525d. Reggel beindítom szépen jár csendesen, malyd egy perc után ciripelő hang jön elő. Ahogy melegszik a motor úgy el is múlik. A lánc adhat így hangot?


Elsőre inkább szíjfeszítőre gondolnék, de ezt hallani élőben egész más...

jamborj Elküldve: 2016-10-29 15:30 tempomat

borbelyi írta:
jamborj írta:
borbelyi írta: Sziasztok!

Ilyet tapasztalok:
megyek tempomattal és időnként kigyullad az akkumulátor jel a műszerfalon és a tempomat visszavesz. Ez egy pillanatig tart és elmúlik.
Találkozott már valaki ilyennel? Mi okozhatja?

a nincs bekapcsolva a tempomat, akkor nem gyullad ki időnként a töltés ?


Egy hete vettem az autót, tehát nem sok időm volt a megfigyelésre, de eddig csak tempomat mellett volt. De ez lehet véletlen is, mert jellemzően ha tartósabban megyek, tempomattal közlekedek. Ha nem tempomat, akkor mi lehet?


Szerintem nem tempomat, generátor általában a hibás...

jamborj Elküldve: 2016-10-29 13:12 tempomat

borbelyi írta: Sziasztok!

Ilyet tapasztalok:
megyek tempomattal és időnként kigyullad az akkumulátor jel a műszerfalon és a tempomat visszavesz. Ez egy pillanatig tart és elmúlik.
Találkozott már valaki ilyennel? Mi okozhatja?

a nincs bekapcsolva a tempomat, akkor nem gyullad ki időnként a töltés ?

jamborj Elküldve: 2016-10-29 09:57 Hideg gondok

Dawiiid írta: Sziasztok!

2001. évvégi 316i-m van. Nemrég cseréltem benne üzemanyag szivattyút. Ez kb 4 hónapja volt. Kb 1-1,5 hónapja "hülye" hangja van. Jobb hátsó keréktől állandó "zúgó, zizegő" hangot hallok... amióta hidegebb van reggelente, nehezen indul. Nyáron, illetve melegben pöcre indul, ahogy kell, mostanában reggelente nehezen. A normális az, indítózom tekeri indul. MOst inditozom, tekeri, tekeri, tekeri es utána "kapja el". Mi lehet a probléma így látatlanban, tippegetve?!
Előre is köszönöm a hozzászólásokat!
Jó vezetést mindenkinek!


Ezt a problémát okozhatja a gyengélkedő szivattyú, lehet hogy ilyen hamar beadta a kulcsot, azt mondod a hangja sem valami biztató.
Ezen felül azért még számos oka lehet a nehéz indulásnak...