jamborj fórum hozzászólásai

jamborj Elküldve: 2016-10-29 09:46 Motor-váltó

YELLOW írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin...


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??




Nem elfogadható jelet ír ki ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet.



A vanos hidraulikus része fel lett újítva, a szolenoid szelepek cserélve lettek, bár az előzők is működtek, a mechanikus része szépen fut, nem csörög...
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladó is cserélve lett de nincs eredmény...
Remélem valakinek van efféle tapasztalata, mert tanácstalan vagyok.

Szerintetek, szívó oldali jeladó, vagy főtengely jeladó okozhatja e a problémát :


a jeladókra dob hibát, amelyik nem jó. tehát a főtengelyre is és a vez.tengelyre is. illetve az autó járása sem szép, leáll menet közben, kinyomott kuplungnál, vagy indítás után rögtön.
szerintem olyan nem lehet, hogy a másik jeladó rossz, és ezt írja be.
viszont azt el tudom képzelni (nem tudom mennyire volt bontva), hogy elment a vezérlés, el van csúszva.


Az autó nem jár simán, érezhető a bizonytalanság, a vanos pozíciója nem változik fordulaton sem, inpával követhető( szerintem ennek az oka, hogy a jeladó hiba fennáll)
Persze a jeladó 100% jó, több is volt benne, most gyári új van benne.
A vezérlést én nem bontottam meg, csak a vanos hidraulikus részét újítottam fel.
Az autót ezzel a hibával vettem meg, ezt megelőző szerelésekről nincs infóm.
Bízom benne, hogy nincs elrakva a vezérlés...

jamborj Elküldve: 2016-10-29 09:23 Motor-váltó

hundamxd írta:
jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin...


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??




Nem elfogadható jelet ír ki ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet.



A vanos hidraulikus része fel lett újítva, a szolenoid szelepek cserélve lettek, bár az előzők is működtek, a mechanikus része szépen fut, nem csörög...
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladó is cserélve lett de nincs eredmény...
Remélem valakinek van efféle tapasztalata, mert tanácstalan vagyok.

Szerintetek, szívó oldali jeladó, vagy főtengely jeladó okozhatja e a problémát :

jamborj Elküldve: 2016-10-25 18:35 Motor-váltó

Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin...


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??


jamborj Elküldve: 2016-10-25 17:38 Lengéscsillapitó

batigol09 írta: Sziasztok!

E36 coupem-at ültetve vettem. Szeretném vissza a gyári golyalábakat
rugókat, mert a magyar utakra sajna nagyon gáz... Csak parkolva király
Szereztem első hátsó lengókart, rugókat, toronycsapágyastul. Kell még valami amit "túrjak"? Illetve nagy munka kicserélni őket?

köszönöm!!


függőleges stabilkart nekem kellett cserélni e46-nál

jamborj Elküldve: 2016-10-24 17:29 Hûtõvíz és vízpumpa

SkyZzje írta: Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy e46 320d 136Hp autómnál elég sok víz elfolyik valahol...
Minden szart átnéztünk sehol nem látszik.
Amit sikerült észrevennünk, hogy nyáron ugye nem fogyott semmi belőle.
Aztán kis figyelés után rájöttünk, hogy akkor tűnik el a víz, ha sokat megy a kocsiban a fűtés...
Tehát szerintetek mi lehet a baj? Fűtőradiátor ?
Válaszokat előre is köszönöm


Ez valószínű, de nem biztos...
A radiátorban akkor is ott a víz, nyomás alatt is van, ha nem megy a fűtés.
Persze érdemes lenne arrafelé keresgélni a bajt.
Vizes szőnyeg az egyik jele a lyukas radiátornak, de nézz szét rendesen.
Pár tipp, remélem tudtam segíteni...

jamborj Elküldve: 2016-10-23 15:30 Mi lehet a baj?

jamborj írta:
YELLOW írta:
jamborj írta: Akksi saru le, nem segített...
megnéztem a motorvezérlő melletti biztiket, 30A-30A-20A-30A-30A
A negyedik kiolvadt, most megyek veszek új biztit, remélem csak egy kóbor véletlen volt...
Honnan tudnám meg, hogy mit biztosít a negyedik??


jah igen a biztiket kihagytam

Fuse 1 - 30A - DME, Injectors, SMG Hydraulic unit
Fuse 2 - 30A - DME, Idle control valve, Fuel tank ventilation valve, Fuel pump
Fuse 3 - 20A - E-box fan, Transmission RPM sensor, Camshaft positioning sensors, Mass airflow sensor, Fuel pump relay, Secondary air pump relay, A/C Compressor relay, Fuel tank leakage diagnostic module, SMG selector lever
Fuse 4 - 30A - Oxygen sensors and oxygen sensor heater circuits.
Fuse 5 - 30A - Fuel injector relay.


Cserélték a két hátsó lambdaszondát és előtte én elvágtam a vezetéket, mert azt hittem úgy ki fogom tudni cserélni, szerintem ekkor ment ki...
Azóta mentem vele 1200 km-t...kíváncsi leszek mi lesz ha kicserélem


kicseréltem...megy az autó
Most már csak az aggaszt, hogy miért most ment ki? remélem nem égett el a vezeték mert rossz helyen vezették el vagy nem jól rögzítették...

jamborj Elküldve: 2016-10-23 14:32 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
jamborj írta: Akksi saru le, nem segített...
megnéztem a motorvezérlő melletti biztiket, 30A-30A-20A-30A-30A
A negyedik kiolvadt, most megyek veszek új biztit, remélem csak egy kóbor véletlen volt...
Honnan tudnám meg, hogy mit biztosít a negyedik??


jah igen a biztiket kihagytam

Fuse 1 - 30A - DME, Injectors, SMG Hydraulic unit
Fuse 2 - 30A - DME, Idle control valve, Fuel tank ventilation valve, Fuel pump
Fuse 3 - 20A - E-box fan, Transmission RPM sensor, Camshaft positioning sensors, Mass airflow sensor, Fuel pump relay, Secondary air pump relay, A/C Compressor relay, Fuel tank leakage diagnostic module, SMG selector lever
Fuse 4 - 30A - Oxygen sensors and oxygen sensor heater circuits.
Fuse 5 - 30A - Fuel injector relay.


Cserélték a két hátsó lambdaszondát és előtte én elvágtam a vezetéket, mert azt hittem úgy ki fogom tudni cserélni, szerintem ekkor ment ki...
Azóta mentem vele 1200 km-t...kíváncsi leszek mi lesz ha kicserélem

jamborj Elküldve: 2016-10-23 14:09 Mi lehet a baj?

Akksi saru le, nem segített...
megnéztem a motorvezérlő melletti biztiket, 30A-30A-20A-30A-30A
A negyedik kiolvadt, most megyek veszek új biztit, remélem csak egy kóbor véletlen volt...
Honnan tudnám meg, hogy mit biztosít a negyedik??

jamborj Elküldve: 2016-10-23 13:36 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni...
Inpa-val nézegettem az autót, olajcsere számlálót akartam nullázni, de sok más helyen is jártam, aztán leállítottam, most meg nem indul
Mi lehet a probléma?
E46 330i
Ez egy új hiba...


DME-nek, vagy a gyújtásnak a reléjére vonatkozik szerintem.
próbaképpen vedd le az akksi sarukat egy pár párcre. ha akkor sme jó, akkor lehet mérni kellene a reléket. de az is lehet az EWS tilt le. lehet rossz helyen jártál.
esetleg pótkulccsal próbáld meg.


Pótkulcs próba megvolt, nem indul, megyek leveszem a sarut, aztán írok

jamborj Elküldve: 2016-10-23 13:11 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni...
Inpa-val nézegettem az autót, olajcsere számlálót akartam nullázni, de sok más helyen is jártam, aztán leállítottam, most meg nem indul
Mi lehet a probléma?
E46 330i
Ez egy új hiba...

jamborj Elküldve: 2016-10-23 13:05 Féktárcsa és fékbetét

Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?


szerintem stab rúd nem csinál ilyet.
a fékdugattyút csakúgy tudod megnézni, ha kerék le és pofa ki, dugattyút benyomni. szorul-e, megnézni a kis gumi karmantyú alatt, milyen a dugattyú állapota.
de a lengőkarszilent még mindig ott van, mint lehetséges probléma.


na, az előbb még munkahengert írtál...a fékdugattyúkat megnéztem, amikor leszereltem az egész nyerget. "simán" vissza tudtam tolni a helyére. tehát nem akadt, szépen visszacsúszott. rozsdahalom nem volt rajta. a lengőkarszilentnél meg az lesz a jó,ha az okozza a bajt, hogy eddig csak komplett lengőkart találtam. és ha mégis van csak szilent, akkor azt házilag nem hiszem, hogy ki tudom cserélni és vihetem az "olcsó" német szerelőkhöz


biztos van külön szilentblokk... jah most látom neked jóval másabb a futómű.
itt a képen a 10-es alkatrészre gondolok, de a 15-ös környékén is lehet gond.


igen, közben találtam szilenteket is. de az a baj, lehet pár dolog ami okozhatja a rázkódást és nem akarom a fél futóművet kicserélni a tippelgetésekkel. Most van két 50km-es féktárcsám is, ami fölösleges lett...sajnos nem látok már megoldást, mint elvigyem szerelőhöz...


pedig itt csak tippeket tudsz kapni, senki sem távgyógyász.
már leírtam az esetem, de röviden.
mikor megvettem az autót, akkor kicseréltettem a lengőkar szilenteket, ami neked a 10-esnek felel meg, ha minden igaz. már pontosan nem emlékszem, de max 150km-t mentem az új szilentekkel, mikor jött a műszaki. azt mondta a csóka, hogy lóg a jobbos szilentem. (Febi Bilstein került akkor bele). mondom hogy a bélbe, mikor most lett kicserélve, mielőtt idejöttem. mindegy nem buktatta meg az autót. jelzem, hogy 2 év múlva ugyanoda mentem, ugyanazok csinálták, ugyanaz a korábban szerintük rossz szilent volt benne, mégsem találták most rossznak, kb 10-12ezer km-rel később. pedig direkt rákérdeztem, hogy tutti jó? aztán újabb két év helyben műszaki, kamionos cégnél. ott is kérdeztem mizu a szilentekkel, azt mondta tökéletes. ekkor már 20-24ezer volt a szilentben. nem sokkal ezelőtt ha jól emlékszem előjött a fékezésre remegő kormány. ugye nekem ATE PowerDisc van, és arra mondják hajlamos vetemedni, de én azért normálisan vezetek, stb. kezdtem is parázni, hiszmaga a tárcsa még kopott sem volt igazán.
újabb két év eltelt, megint másik közelben lévő műszakiztató helyre vittem. ekkor már 6 éves szilent volt benne, 30-34ezer km-rel. itt sme láttak semmit, pedig 2x is megrángattatam az autót. de jeleztem, hogy lehet nem lesz jó a szilent, mert olykor rázza a kormányt, de pont a műszakihoz képest egy hétre rá volt megbeszélve a csere, csak ugye le is kellett gyártani a szilentet. igen poliuretán szilent került bele. alig bírták leszedni az először rossznak, majd 3 esetben jónak látott szilentet.
bekerült a poliuretán, és a kormányremegésnek nyoma lett.
szóval lehet nem látszik futómű vizsgálatkor, hogy rossza szilent, közben lehet mégis.

neked annyival másabb, hogy neked elől van az a blokk, nekem meg hátul. és ugye amikor fékezel, akkor az erő a lengőkaron is hátrafelé nyomó erőt fejt ki.
emiatt neked akár lehet a 10,13 és 15-ös is, hogy valami gond van vele.

de tényleg az a legjobb ha elviszed valahova. lehet nem veszik észre, de lehet igen.


ez a távgyógyász dolog teljesen világos. nyilván mindenki csak a tapasztalataiból tud itt tippet adni. nekem is power disk volt/van, és olvastam a vetemedésről meg ugye szerelő is mondta, hogy tárcsa lesz a hiba forrása, ezért vettem újat. persze nem az lett...amúgy nem szeretem sehol sem otthagyni a kocsit, mert vagy megtalálják a hibát vagy nem, meg vagy kicserélik az alkatrészt vagy nem - átverhetnek mindenhol. szeretem megoldani saját magamnak a dolgokat és nem is félek egy kis szerelgetéstől.
Még megnézem a szilenteket, gömbfejeket ma délután (meg lehet visszarakom a régi féktárcsákat is - még alig vannak megkopva), aztán majd felkeresek itteni műhelyeket. minden esetre köszi a tanácsokat!


Nekem is volt ilyen gondom, nekem a szilent volt a bűnös...

jamborj Elküldve: 2016-10-17 09:16 Féktárcsa és fékbetét

b_imi írta:
Kabi írta: sziasztok
100km/h fölötti fékezésnél rázkódik a kormány és hangos a bal eleje. Megnézettem szerelővel, szerinte a féktárcsa szar (csapágy szerintem sem lehet, mert csak fékezésnél hallatszik hang + a lengőkart is megnézték). Ate powerdisc 2 éves. Telefonáltam pár helyre, hogy vállalják-e a felszabályozását, de nem vállalták sehol. Úgy döntöttem így veszek másikat, de nem akarok ATE-t újra, mert olvastam, hogy hajlamos a deformálódásra. Kérdésem az lenne, mit ajánlanátok helyette? Csak a tárcsát cserélném, a betétekben (ATE ceramic) még van 35e km a computer szerint.


Gyárit betéttel együtt. Az nem fog rázkódni.


Ate a gyári? Ki a beszállító?

jamborj Elküldve: 2016-10-12 08:25 Biztonsági öv visszajelzõ lámpa

banditosz001 írta:
kempelen írta:
gyurigyuri írta: Üdv!

Azt szeretném kérdezni, hogy mi a helyes működése akkor a biztonsági öv visszajelzőnek?
Én azt tartanám normálisnak, hogy:
- beülök, az ülésfoglaltság érzékelő érzi hogy beültem, ha beindítom az autót és esetleg mozog is, akkor világítson a műszerfalon a lámpa és pittyegjen ha nem kötöm be magam.

Ennek ellentmondóan működik viszont a valóságban: gyújtás ráadáskor 5mp. világít és elalszik a figyelmeztető lámpa. se nem világít tovább se nem pittyeg.

Ez pedig egyrészt a saját biztonságomnak sem tesz jót, se az utasénak, de ami ettől is bosszantóbb lehet:
http://www.origo.hu/itthon/201...eroje.html

És ha tudja ezt a funkciót, büntetnek is majd vele rendesen.

Egyébként nem vagyok hanyag, de sokszor csak néhány Km után veszem észre hogy nem csatoltam be magam.

Szeretném ha rendesen figyelmeztetne!
Hol keressem a megoldást?
Köszi előre is....


Szia,

Ez csak a műszeregység alap funkciója. Nem tesz mást csak felvillan pár másodpercig és elalszik.

Ha valódi figyelmeztetést szeretnél, akkor kell venned egy új övcsatit a vezető oldalra. Azon lesz két szál vezeték és ezt kell bevezetni a műszeregységbe, majd felkódolni.

Utána (akár) addig fog neked visítani amíg be nem kapcsolod az övet.

Létezett E46-ba övbecsatolásra figyelmeztető extra, csak kevesen kérték.






Azt valaki meg tudná mondani, hogy ilyen övfeszítőt hol lehet venni valami normális áron?

köszi!


Szerintem csak gyáriban létezik, bontó vagy Bmw szerviz
Itt egy olcsón...
A link neve

jamborj Elküldve: 2016-10-09 13:23 Motor-váltó

jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??

jamborj Elküldve: 2016-10-03 13:06 Nem indul el

jeas írta:
jeas írta: Sziasztok! Fel teszem itt a kérdést, mert itt megkapom a kérdésemre a választ!

Szóval egy hónapja csinálja, de most úgy fest végképp megadta magát a kocsim.
A kocsi nem indul... Ráadom a gyújtást a kocsira, viszont semmi visszajelző lámpa, se a klíma panel nem villan fel (mintha rádióállásban lenne a kocsi), ugyanakkor tekerni teker, de természetesen nem indul.
Amint gyújtásra téve kivillannak a visszajelző lámpák, egyből indul, minden gond nélkül.
Szerintetek mi lehet a hiba forrása? Járt már valaki így?
Próbáltam a pót kulcsaival is, a probléma akkor is fenn áll...

Köszönöm előre is,


Természetesen, mikor már először csinálta vittem szerelőhöz, aki azt mondta, hogy szerinte gyújtáskapcsoló betétet kéne cserélni, viszont azóta se akart neki állni, így valami b tervben gondolkodok


Én is úgy gondolom, hogy ott a baj...