
jencispy Elküldve: 2012-06-03 19:22 Társalgó
kempelen írta: Ma néztem az angolok 'autókereskedős' műsorát a discovery-n...
Vettek egy toyota mr2-t. Felnit políroztak és festettek úgy hogy rajta volt a régi használt gumi. Maszkolószalaggal takarták ki a peremnél....
Pár perc múlva azt nyilatkozták, hogy mikor elkészült az autó a biztonság kedvéért kicserélték a régi gumikat vadi újakra.... Kérdem én akkor miért nem vettétek le angol hülyék a régi gumit és csináltátok meg rendesen a felnit?
jencispy Elküldve: 2012-06-03 19:07 Valaki segítsen
YELLOW írta:Coyote írta: HELP!!!
Tegnap Pesten bolyongtam, és a milliomodik indulástól kezdve minden induláskor a kuplung felengedésekor remegni, rángatni kezdett az autó. Próbáltam hosszabban vagy rövidebben csúsztatva, máshogy elindulni, de a remegés mindig jelentkezik, amikor engedem fel a kuplungot, de még nem szálltam le róla.
Ma reggelre úgy tűnt, hogy "megjavult" de Pestről indultam, és 200 kuplungozás után megint előjött a rángás.
Magasabb fokozatokban nem jelentkezik, csakis az indulásnál. Valamikor régen kijött már, akkor is ilyen városi derbi közben. Mivel elhagyta (többnyire autópályázok) nem fordítottam rá extra figyelmet.
Mire készüljek??
lehet csak túlmelegszik a tárcsa.
jencispy Elküldve: 2012-05-28 11:24 Féktárcsa és fékbetét
YELLOW írta:jencispy írta: Sziasztok!
Annyit hozzátennék, hogy a kopás nagy mértékben függ a használattól.
De nekem (szinte csak Bp-en járok, gyári alkatrészeket veszek)
30e km-t bír az első betét,
Az első tárcsa 60e km-t.
A hátsó szett a dupláját.
Tudja valaki ki a fékbetét/tárcsa beszállítója a BMW-nek? (esetleg Textar?)
már írtam visszább, hogy E46-nál a Jurid volt a gyári beszállító. Bár az ATE sem kizárt, mivel a fékrendszer is ATE.
jencispy Elküldve: 2012-05-28 10:02 Féktárcsa és fékbetét
jencispy Elküldve: 2012-04-11 16:06 Üzemanyag fogyasztás
kempelen írta:jencispy írta: Sziasztok!
Lassan gondolkozom hogy frissíteni kellene a gépet.
Nézegettem a fogyasztási adatokat, főként 320d, és
elgondolkoztam az automatán is. (városban nem tudom melyik jobb)
Az E46-om most városban 7,5-öt eszik.
E91 320d fogyasztása városban: 6.0 [6.9]
E91 adatok
F30 320d fogyasztása városban: 5,8 [5,4]
F30 adatok
Ennyivel kevesebbet fogyaszt az új automata?
Nektek mi a tapasztalatotok, városi használatra érdemes automatát venni?
CSAK városi használatra nem igazán érdemes. Nekem is 7,5-et bekajálja városban. Bár az automatának pont városban van meg az az előnye, hogy nem kell állandóan rángatni a váltókart.
Városon kívül legutóbb: auszria 800km-es túra 5,2liter és most szombaton 400km-es baranya megyei kör 5,6liter per 100km átlagban. Mindezt országúton 100, autópályán 140km/h sebességgel.
Kétségtelen, hogy az új automaták egyik előnye az alacsony fogyasztás a régebbi típusokhoz képest. Ezért is több a sebességfokozatuk. Ugye a mostani F30 már 8 sebesség...
jencispy Elküldve: 2012-04-11 14:42 Üzemanyag fogyasztás
jencispy Elküldve: 2012-03-11 16:51 manuális váltó
YELLOW írta:jencispy írta:YELLOW írta:jencispy írta: Sziasztok!
Kis segítségre lenne szükségem:
Mostanában néha akad a váltó 1-es, 2-es -be nem tudom néha betenni.
Hol csinálja, hol meg simán lehet kapcsolgatni.
Újra kuplungolok és akkor is nehezen megy be.
Meleg motorral is csinálja ha előjön, nem csak hidegen.
Kicsit fent fog a kuplung, de nem vészes (rhantos azt mondta, ha megcsúszik akkor cseréli)
Az olajcsere még odébb van, akkor vinném szerelőhöz legközelebb, gondoltam előtte megkérdezem itt, hátha van ötlet, addig is fel tudjak készülni akár anyagilag..
köszi.
ilyenkor inkább szinkrongyűrű probléma szokott lenni. mennyi km van (vagy lehet) az autóban? viszont ebben az esetben igencsak városi hazsnálatú autó, ha ott kopott meg ennyire. egyébként a váltón felejtett kéz a szinkrongyűrű legádázabb ellensége. javítsatok ki ha tévedek, de több avatottabb embertől hallottam már.
Kb 200k van benne, eddig BP-en 70k mentem vele, szóval városi, de nem nyúzom annyira a kocsit.
nem feltétlen kell ahhoz nyúzni. mivel városi autó a legtöbbet 1-es, 2-es fokozatot használod, olyan értelemben, hogy ugye ott váltogatsz a legtöbbet. és a szinkrongyűrűnek ekkor van szerepe. ha egy olajcsere nem segít, akkor valszeg azzal lesz a baj. vagy valahol a rudazatnak nagy a holtjátéka. át kell nézni.
jencispy Elküldve: 2012-03-11 10:46 manuális váltó
YELLOW írta:jencispy írta: Sziasztok!
Kis segítségre lenne szükségem:
Mostanában néha akad a váltó 1-es, 2-es -be nem tudom néha betenni.
Hol csinálja, hol meg simán lehet kapcsolgatni.
Újra kuplungolok és akkor is nehezen megy be.
Meleg motorral is csinálja ha előjön, nem csak hidegen.
Kicsit fent fog a kuplung, de nem vészes (rhantos azt mondta, ha megcsúszik akkor cseréli)
Az olajcsere még odébb van, akkor vinném szerelőhöz legközelebb, gondoltam előtte megkérdezem itt, hátha van ötlet, addig is fel tudjak készülni akár anyagilag..
köszi.
ilyenkor inkább szinkrongyűrű probléma szokott lenni. mennyi km van (vagy lehet) az autóban? viszont ebben az esetben igencsak városi hazsnálatú autó, ha ott kopott meg ennyire. egyébként a váltón felejtett kéz a szinkrongyűrű legádázabb ellensége. javítsatok ki ha tévedek, de több avatottabb embertől hallottam már.
jencispy Elküldve: 2012-03-11 09:57 manuális váltó
jencispy Elküldve: 2012-02-08 16:44 Az E46 Üzembentartási költsége.
jencispy Elküldve: 2012-01-16 19:33 angel eye
nate írta: Mégpedig az angel eye trafója füstölt ki. Két hónapja az egyik, majd miután kicseréltem (5 ezer ft) most a másik oldali is megadta magát.
jencispy Elküldve: 2011-12-29 11:15 DSC
YELLOW írta:lalada írta: sziasztok! gyors kérdés: a DSC csak akkor működik ha a műszerfalon villog középen a sárga visszajelző? egyáltalán honnan tudom hogy működik?
mert tegnap egy csúszos felületen haladtam, elindult a hátulja, aztán egyszercsak úgy éreztem valami "külső erő" korrigálta volna az autó mozgását egycsapásra, de nem villogott a srága visszajelző. kb 2 mp alatt játszódott le az egész..
köszi a felhomályosítást.
a DSC alapból aktív. ezt nem jelzi semmi. ha középen villog, akkor működik, azaz akkor avatkozik be. ez a jelzés sokszor késve érkezik. a külső erő lehetett aszfalt is, monduk meg volt olvadva rajta a cucc és hírtelen lett tapadás. mert azért a DSC is enged némi csúszást.
a DSC elég összetett dolog, nem csak akkor jelezhet, ha épp csúszik a kerék, hanem amikor valamiért sok a motorerő és visszavesz. az autó még nem csúszik, de tudja, ha tovább megy így, akkor csúszni fog és előre akadályoz. igazából pontos leírást a mérnökök tudnának adni.
jencispy Elküldve: 2011-10-23 18:14 Felni csere
Tom_Sawyer írta: Sziasztok!
Találkoztatok már olyan esettel, hogy az E90 dísztárcsája nem jó az E46-ra.Én most így jártam.Úgy látom, hogy az E90-es dísztárcsa sokkal mélyebb, ezért nem megy rá az acélfelnire. Milyen spéci felnivel szerelik az E90-et? Ha veszek olyan acélfelnit, akkor az rámegy az E46-ra?
jencispy Elküldve: 2011-07-05 18:12 Bmw Mp3
troooger írta:jencispy írta:Balooo írta:Zolee írta:troooger írta:Balooo írta: Sziasztok!
E46-ba szeretnék gyári MP3-as CD fejegységet (kazettásat lecserélendő). Nem tud valaki tippet, vagy netán nincs valakinek? Ja! CD-tár nincs! 47-es születéű bácsikáé volt az autó!
Üdv
Én már lassan 1 éve keresek gyárit és eddig még...
én 4 évig kerestem (találtam itthon is, ebayen is - rettenet áron) így inkább vettem egy Dension 300-at - nem bántam meg
A Dension 300 is olcsóbb?Mert találtam 2004-es fórumbejegyzést, és akkor 75ezerért adták az MP3-ast?! Gondoltam nem lett drágább... CD Business 35000-ért milyen ár szerintetek? Mert kicsit sokallom...
Köszi előre is!
Esetleg DENSION Gateway LITE?
Nekem a CD tár tönkrement és a Business CD fejegység sem adja ki a CD-t...
Nem küzdök velük, inkább vettem egy ilyet:
Gateway LITE
/Nem írja ki a számok Címét, inkább CD-tár emulátor/
Ezeket a szerkezeteket hogy kell rákötni a gyári fejegységre?