juhaszadika fórum hozzászólásai

juhaszadika Elküldve: 2016-03-05 10:32 Társalgó

notoriusbg írta:
juhaszadika írta: Sziasztok, itt Magyarországon autópályán ti mennyire állítjátok a tempomatot, ami után még nem kaptok bírságot?


Szia, én a bizti kedvéért 150-re maximum, mert megnéztem GPS-szel és elvileg halál pontosan annyival is megyek ilyenkor (ezen amúgy meglepődtem kicsit, mert azt gondoltam, a sebességmérő biztosan túl van kalibrálva, de ezek szerint nem). Kb. 3 éve így közlekedek - főleg az M3-ason - és még nem büntettek meg (fénykép alapján). Szerintem ez egy korrekt sebesség, haladni is lehet vele, az autó sem eszik túl sokat (10-10,5 l/100km az én esetemben) és még veszélyesnek sem érzem. Mondjuk azon el szoktam gondolkodni, hogy akik megelőznek ennél a sebességnél, azoknak vajon mind van lézerblokkolója, vagy csak kockáztatnak/nem foglalkoznak vele?
Persze azt érdemes tudni, hogy a 20km/h-ás tűréshatár (100km/h-s határ felett ugye) csak akkor él, ha nincs elfogóautó, mert ha van és utánad megy, megállít, akkor ő a sebességhatárok szerint büntet. Így már jártam, de akkor megúsztam 5 vagy 10 ezer Ft-os bírsággal, szóval ott nem él a 30 ezres minimumösszeg sem.


Ja az tényleg meglepő, hogy a gps-ed is ugyanannyit mutat. Nekem 141 szokott lenni a beállított érték BC szerint, ami gps-em szerint 136.

juhaszadika Elküldve: 2016-03-05 07:58 Társalgó

Sziasztok, itt Magyarországon autópályán ti mennyire állítjátok a tempomatot, ami után még nem kaptok bírságot?

juhaszadika Elküldve: 2016-02-18 10:30 E90 vásárlás

ans777 írta:
ans777 írta: Sziasztok,

a közeljövőben (tavasz-nyár körül) szeretnék továbblépni a mostani E46-ról.
2009-es benzinesben gondolkodom, amiben viszont kérném a tanácsotokat, hogy 318i vagy 320i legyen? Van vmi jó érv és ellenérv az egyikre és a másikra?
Továbbá nagyon szeretném már megtapasztalni az automata váltóját a BMW-nek, szóval 318i vagy 320i automata váltóval, mennyire ördögtől való gondolat? Valószínűleg Németországból lesz megvéve, ott nagyobb a választék azért, több esélyem van kifogni egy jó darabot.

Köszi minden hozzászólást!


Közben kicsit sikerült utánaolvasnom és mint kiderült a 320i ebben az évjáratban már nem 6 hengeres, csak 4 hengeres, így a 318i és a 320i között nagyon kevés különbség van (inkább szoftveres).
Viszont. Általában véve kicsit csalódottak az emberek a 318i-ben, arra hivatkozva, h alig van meg benne a BMW érzés, magyarul nem annyira megy. Nyilván ez szubjektív, de tény, h nem annyira sportos. Ezért elkezdtem számításba venni a 320d-t, (tehát 2009, E90), amiről viszont ódákat zengenek, h mennyire jól megy. A kérdésem, h tényleg van ekkora különbség? Nyilván nem versenyzésre veszem, csak az érdekelne, h mennyire nagy a különbség a kettő között, továbbá, hogy mennyire vannak bajok ezzel a 320d-vel? (A szívósorba épített környezetvédelmi lapkák-on kívül, amit egyből el szoktak távolítani.) Nyugodtabban aludnék egy benzines BMW-vel, de ugyanakkor hiányozna a sportosság. Amire használnám az elég vegyes. Minden héten kétszer megteszem a Győr-Veszprém távolságot, és városban is használnám sokszor rövidebb távra.
Köszönöm!



Van egy teszt neten, amiben egy dízel és egy benzines e90est hasonlítanak össze, keress rá. amennyire emlékszem, a legfő különbség: a dìzel sokkal jobban megy, mint benzines társa, a benzines járáskultúrája viszont sokkal jobb.



juhaszadika Elküldve: 2016-02-13 09:55 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Nagla írta: Sziasztok,
Köszönöm a hozzászólásokat! Épp most beszélgettem a tulajjal, azt mondta, minden szükséges szervízt megkapott az autó, és ha megvenném, a kocsi átesne egy "nagy generálon", még az illető költségére. Tényleg jóban vagyunk nem árul zsákbamacskát, a hajtásláncot ő is mondta mint lehetséges tényezőt, de megnézeti. Én is a kupeces átverésektől félek, így szívesebben vennék olyan autót, amiről már biztosan tudom, hogy sokat futott, de megkapta a szükséges gondoskodást, mintsem egy "tekertet"... A kettős tömegű lendkerék cseréje és a váltó javítása mekkora nagyságrend szerintetek? Minek nézzek/kérdezzek nagyon utána? Mivel lehet gond az elején? Az autót inkább hosszabb, autópályás utakra használnám, mintsem városi közlekedésre...
Köszönöm a válaszokat előre is!

Nálam is detto ez volt a helyzet, autópályán használom, hosszabb utakra. A kettőstömegűt a kuplunggal együtt cserélték, 400e ft körül volt a kettő. Igaz az enyém manuális váltós.

YELLOW írta:
csatis1 írta:
Nagla írta: Kedves leendő márkatàrsak!
Segítséget kérek Tőletek: adott egy 2008-as BMW 320d touring, kb 270000 km-rel, automata váltóval. A tulaj személyes jóbarátom, megbízható. Tudom, hogy az autó minden szükséges szervízt megkapott, vigyáztak rá, karban tartották. Az árat 1,5 millió körül lőttük be, de még lehet alacsonyabb is. Jó vételnek tűnik az ismerettség/jó állapot/ismert előélet miatt, de sok horror sztorit hallottam a későbbiekben (a nagy futásteljesítmény miatt) felmerülő esetleges problémákról. Megengedhetem magamnak a rendszeres márkaszervízt, de nem szeretnék a vásárlás után azonnal egy milliós nagyságrendű szervízeléssel kezdeni... Mit gondoltok? Köszönöm előre is a segítséget!



Amennyire tudom, automata váltó kb 300ekm-t bír, a többi ajándék. Utána felújítás, mert belül szétkopnak az alkatrészek. Persze ettől most még lehet hibátlan a működése és nem elrettentésként mondom.
Ha ismerőstől van és ismered a kocsit is, akkor biztosan kevésbé lehet mellélőni, mintha kereskedésben egy kupectől vennél 2001-es "garantált" 100ezer km-t futott "patika" autót, ami nem mellesleg kb kamcsatkáról behozott első női tulajos kilencvenkettedik hobbiautóként volt használva.


hát árban mindenképp nagyon jó. sőt túl jó. vagy elhallgat valamit a "jó barátod", vagy nagyon kegyes az árban.
azárt 300ezer egy autómata váltó? max ha sosem cseréltek benne olajat, szűrőt. én inkább a motor miatt aggódnék. ha minden igaz ez a lánc problémás, ha volt cserélve, akkor azzal sem lehet gond. egy biztos jobb ismerőstől venni, főleg ha jól ismered. talán a legjobb.




juhaszadika Elküldve: 2016-01-26 10:29 Vezérműlánc

csavargo írta:
juhaszadika írta:
m87z írta:
juhaszadika írta:
m87z írta: Üdv!

Volt már valakinek szerencséje a vezérlés cseréhez az imádott N47-es motornál??
Ha jól hallom nálam most jött el az ideje


Nekem nemrég cserélték, bár én nem vártam meg amíg hangokat hallok. Egyik láncom meg is volt nyúlva egy kicsit a szerelő szerint. Készülj még a kuplung csere lehetőségre is, és vele a kettőstömegűre...


Lehet egybe lerendeztetem azokat is, ezen már gondolkoztam ha már úgy is darabokra szedik akkor az már nem oszt nem szoroz. Bár nálam még nincs hangja a kettősnek meg a kuplung is jó bár a fene tudja mennyi km van benne. A turbót kihagytad a sorból


Elvileg nekem is vissza rakható lett volna még a kettőstömegű, de kicseréltettem azt is, így már hosszú évekig kiszolgál engem, nem kell szétszedni, újra. A turbó még nekem se esett át cserén, pedig már 218 ezernél járok...


Utángyártott lendkerèk? Csak a hosszú èvek miatt kèrdezem.


Gyári volt benne, és Luk márkájút raktak bele.

juhaszadika Elküldve: 2016-01-25 19:26 Vezérműlánc

m87z írta:
juhaszadika írta:
m87z írta: Üdv!

Volt már valakinek szerencséje a vezérlés cseréhez az imádott N47-es motornál??
Ha jól hallom nálam most jött el az ideje


Nekem nemrég cserélték, bár én nem vártam meg amíg hangokat hallok. Egyik láncom meg is volt nyúlva egy kicsit a szerelő szerint. Készülj még a kuplung csere lehetőségre is, és vele a kettőstömegűre...


Lehet egybe lerendeztetem azokat is, ezen már gondolkoztam ha már úgy is darabokra szedik akkor az már nem oszt nem szoroz. Bár nálam még nincs hangja a kettősnek meg a kuplung is jó bár a fene tudja mennyi km van benne. A turbót kihagytad a sorból


Elvileg nekem is vissza rakható lett volna még a kettőstömegű, de kicseréltettem azt is, így már hosszú évekig kiszolgál engem, nem kell szétszedni, újra. A turbó még nekem se esett át cserén, pedig már 218 ezernél járok...

juhaszadika Elküldve: 2016-01-25 19:06 Vezérműlánc

m87z írta: Üdv!

Volt már valakinek szerencséje a vezérlés cseréhez az imádott N47-es motornál??
Ha jól hallom nálam most jött el az ideje


Nekem nemrég cserélték, bár én nem vártam meg amíg hangokat hallok. Egyik láncom meg is volt nyúlva egy kicsit a szerelő szerint. Készülj még a kuplung csere lehetőségre is, és vele a kettőstömegűre...

juhaszadika Elküldve: 2016-01-20 12:10 Megvegyem? Vegyek ilyet?

kukoricatolvaj írta: Üdv.

A kérdés rém egyszerű: megvegyem?!

http://www.hasznaltauto.hu/aut...or-9679524


Ezen a helyszínen szoktak fennt lenni más bmw hírdetések is.

juhaszadika Elküldve: 2016-01-06 16:17 Autóvásárlás

olahjozsef írta:
szotakdavid írta:
elgeri írta:
olahjozsef írta: Sziasztok!

Új vagyok ezen a fórumon, régóta szeretnék már BMW-t vásárolni. Egy rövid motorkód információra lenne szükségem, hogy melyik az amelyikkel gond van.
Terveimben mivel sokat megyek diesel lenne. 1-es vagy 3-as szériára gondoltam. Árban olyan 2.5 millióig tudok elmenni.

Előre is köszönöm a megtisztelő válaszotokat!

Józsi


Üdv

Nekem egy problémás motorkód ugrik be, megjelent mint 1-esben, mint 3-asban, de az benzines: N45
Illetve ugyanebből a forrásból dízelesként az N47-est írják még.

(Forrás: http://totalcar.hu/magazin/tec...tipushiba/)

Sok sikert!


N47 jó motor ha kicserélték a láncot.

N45 picit problémásabb.


Köszönöm a válaszokat, még egy kérdés az utobbihoz: mi jelent h kicserélték a láncot? a gyári lánc erre a szériára nem megfelelő?(konstrukcios hiba? )

Üdv.:

Józsi



Jó a gyári lánc is, de kb. 200e km után érdemes cserélni. Nyúlhat, szakadhat. Ha belegondolsz, nem sok más autómárka van, aminek a motorja problémamentes lenne 200e km-ig, erre a motorra amúgy azt mondják, a legjobb a teljesítmény/takarékosság aránya.

juhaszadika Elküldve: 2016-01-06 15:02 Társalgó

YELLOW írta:
Robin68 írta:
YELLOW írta: Téli szélvédőmosó- és fagyálló folyadékok vizsgálata


Ezek szerint a LIQUI MOLY helyett inkább a TESCO-s?


ezen én is meglepődten, de én a hőn bálványozott olajukról is hallottam rosszat.
a teszkós szélvédő, amúgy jó, csak nem habzik, és büdös, hiába illatosított.
amúgy korábban -19-es Prelix-em volt, de -20-ban sem fagyott bele.


Én pont ezt a tesco-s kannásat töltöttem bele, nem hittem volna, hogy pont az fog megfelelni... Külön dicséret még a kialakításához, a hozzá tartozó tömlővel egy csepp se szivárgott félre.

juhaszadika Elküldve: 2016-01-04 16:29 Társalgó

asbi írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
juhaszadika írta: Üdv, ti hány fok alatt tankoltok jobb minőségű dieselt?


én sosem... nincs ilyen problémám


Nekem meg nem kell minden 600 km utän a kutra menni,emelkedön felfele tudom a belsö sävot hasznälni ugy,hogy senkit sem tartok fel,es 160-näl csak 6 litert eszik


az jó, mert nekem sem kell 600km útán kútra menni, max ha negyed körül tankolok
itthon pedig max 130-al tudok menni, de általában max 90 szokott lenni és ott az enyém valóban el van 6 literből bőven.
160-nál 6 litert??? ezen felkacagtan most értem én, hogy be akartál oltani heccből, de magad is sikerült

szerk.: csak szólok a télapó sem létezik



Gondolom a pillanatnyi fogyasztásmérőre gondolt. Nekem egyenes útszakaszon 130-nál tempomattal hatodikban 4L /100-at mutat például.
Átlag viszont soha nem lesz annyi, az fix.


Nekem 141 es tempomatos tempónál 5-5,5 között ugrál, a nagy átlagom pedig 5,2

juhaszadika Elküldve: 2016-01-04 10:22 Társalgó

Üdv, ti hány fok alatt tankoltok jobb minőségű dieselt?

juhaszadika Elküldve: 2015-12-13 10:34 kettõstömegü lendkerék

Sziasztok, mennyiért lehet egy használt, de jó állapotú kettős tömegűt eladni? Ha érdekel valakit írjon!

juhaszadika Elküldve: 2015-12-12 09:53 Márkakereskedések

Sziasztok, tud valaki Tatabánya-Dorog környékén Bmw-re szakosodott szervízet, ahol jól dolgoznak, és olcsóbb mint egy márkaszervíz?! Kőszönöm

juhaszadika Elküldve: 2015-12-12 08:10 Ékszíj tárcsa

Sziasztok,

nemrég esett át a kocsim nagyobb szervíz beavatkozásokon(Vez.lánc, kuplung, kettőstömegű), majd a szerelőm ajánlotta a közeljövőben a szíjtárcsa cserét is. A kocsimban 214 e km van, milyen előjelei vannak, ha már végképp bajos a szíjtárcsa? Köszönöm