kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2011-10-22 07:01 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

anubisz írta: Kár hogy az enyém se Faceliftes,még is simán lenulláztam.
Itt aztán össze,vissza van minden,azt se tudni,ki,kinek,mire válaszolt


Te "mindig csak Ómen"!

Nem faceliftes 2002-es 330Xi márpedig nem létezik.


kempelen Elküldve: 2011-10-22 07:00 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:


Mi a különbség a kis és a nagy board között?



igazából fingom sincs elképzelésem van. de akinek akartam E39-esnek belépett a menübe a napi számlálóban, sőt elvileg le is nullázta, de valójában meg mégsem. ő mondta, hogy ahova szokta vinni, mondta a csávó, csak géppel tudja kiütni, mert nagy navija van, gondolom ebből nagy board. gondolom én. de olyat is hallottam, hogy a nagy board-nál elvileg titkos menü sincs vagy mi. annyi infó van, hogy már a fejemben is kuszaság van.



Akkor a nagy boardnál a navira gondolnak? Az enyémet a Carsoftal sem tudtam nullázni, csak INPA, DIS, stb tudta. Viszont a szervizben ráraktak a kerek csatira egy kütyüt és azzal mindent tudtak nullázni.



Ami a kis és nagy board-ot illeti az csak az E39 esetében létezett. Volt/van egy kis kijelzővel gyártott E39 műszeregység és van a nagy. Nem a navira vonatkozott.



E46-nál meg tökimndegy. A korábbi modellek sajnos nem nullázhatóak, az utóbbiakkal ellentétben.





kempelen Elküldve: 2011-10-22 06:51 Car memory, key memory

Gyozy írta:
kempelen írta:
Gyozy írta: Sziasztok!

Elvittem egy szerelőhöz a kocsit, mert be szerettem volna állítani a CKM-et a saját elképzeléseimnek.
Modic v.43-as géppel csinálta (volna) de mikor be akart lépni a menübe, nem tudta a gép kiolvasni az adatokat!
Azt mondta a szerelő, hogy szerinte megmókolták és emiatt elromolhatott valami!
Volt már valakinek ilyen problémája, vagy tud rá megoldást?

Üdv!


Ha tényleg nem a modic-kal volt baj....akkor:

- korábbi mókolás miatt valami lehet az OBD csatlakozóddal (szakadt, hiányos vezeték)
- direkt le van kötve az OBD eredeti helyén és el van rejtve valahol máshol

Nos bármelyik is a gond, neked kell utánajárni.



Hardweresen nincs gond, a második válaszodat meg nem értem.


Az első válaszom arra vonatkozott, hogy az OBD csatid mögött javítottak valami, ezért talán valami vezetékszakadás van a csatinál.
A második válaszomba arra gondolok, hogy vedd le az OBD csatid burkolatát és nézz mögé. Van aki teljesen leköti onnét és elteszi egy olyan helyre az OBD csatit, amit csak ő és az esetleges szerelője ismer. Tehát az eredeti helyen csak egy "vak" OBD csati létezik.

Csak ezt a kettőt tudom elképzelni, mert ha minden kábel és az OBD is a helyén, valamint a program is működik, akkor mennie kellene mindennek, mint a karikacsapás.

kempelen Elküldve: 2011-10-21 06:02 Car memory, key memory

Gyozy írta: Sziasztok!

Elvittem egy szerelőhöz a kocsit, mert be szerettem volna állítani a CKM-et a saját elképzeléseimnek.
Modic v.43-as géppel csinálta (volna) de mikor be akart lépni a menübe, nem tudta a gép kiolvasni az adatokat!
Azt mondta a szerelő, hogy szerinte megmókolták és emiatt elromolhatott valami!
Volt már valakinek ilyen problémája, vagy tud rá megoldást?

Üdv!


Ha tényleg nem a modic-kal volt baj....akkor:

- korábbi mókolás miatt valami lehet az OBD csatlakozóddal (szakadt, hiányos vezeték)
- direkt le van kötve az OBD eredeti helyén és el van rejtve valahol máshol

Nos bármelyik is a gond, neked kell utánajárni.

kempelen Elküldve: 2011-10-20 18:17 Akkumulátor

Coyote írta: mi a pina az az AGM?

Ja, közben kigugliztam. Ez az ún "zselés" vagy "gondozásmentes" akku. Tökömet a sznob szótáratokba




kempelen Elküldve: 2011-10-19 11:53 Valaki segítsen

Bianconero írta: Sziasztok!

Az én kérdésem is légzsákkal volna kapcsolatos.
Először a nyár folyamán maradt kint a piros piktogramm a műszerfalon. Azt hittem az ülésfoglaltság jelző lesz a ludas, de a diag csak valamilyen elektromos gebaszt muatatott ki. Kivették a hibakódot és fasza volt minden, egészen 2 hónapon át. Akkor egyszercska emgint felvillant..ismét szervíz, ugyanaz a hibakód, kiüt stb..
Na most 1 hét után hozta vissza megint...
van valakinek ötlete, hogy mi a fenétől lehet? Elvileg az autó jobb eleje annó törve volt...lehet ennek valami köze a dologhoz? Esetleg a csatlakozásoknál, vagy mit tudom én

Várom a tippeket, mert elég frusztráló.

köszi!


Hibakódot tedd be ide a fórumba. Írnia kell, hogy konkrétan melyik légzsákkal van gondja.
Addig ne üssétek ki.

kempelen Elküldve: 2011-10-19 11:52 Valaki segítsen

blasekati írta:


karoszérialakatossal rá kell hegesztetni egy másik használható csavarfejet és arra megy a kerékkulcs






Igen ám! De ott a felni a kerékcsavar feje körül... Szóval kellene a felni a későbbiekben is

kempelen Elküldve: 2011-10-19 11:50 Valaki segítsen

szeda írta: Sziasztok,


150 lovas 320D-nél kéne hogy hibakódom legyen ha nem jó az izzítógyertyáim?
Amióta reggelente ilyen hideg van elég szarul indul a gép.Megnézettem és egy izzítóm sem működik!
update a kipufogóhűtő problémához: lekötöttem, ledugóztam a vízcsöveket, kistermosztátot leszedtem.A jelenség annyi hogy nehezebben melegszik be.Működik rendesen minden.novemberi fizuig most már így marad.


Lámpa nem fog világítani ha rossz az izzítógyertyád, de hibakódként regisztrálja.

A másik fontos dolog egy valóban jó kondiban lévő akkumulátor. A dízelek imádják a jó akkut hidegben. Ha döglődik az akku és nem pörget rendesen, az is okozhat hidegindítási nehézséget.

kempelen Elküldve: 2011-10-19 06:16 elektromos ablakemelõ_

MavericK írta: Udv mindenkinek!

Nemreg lecsereltem az E46-osomat egy E90-esre, es meg csak most ismerkedem vele. Az elso problemam az elektromos ablakemelovel van. Elol-hatul elektromos az ablak, minden rendesen mukodik, kiveve a bal hatso ablakot. Elorrol es hatulrol is lehet vezerelni, le-fel egyarant, kiveve, ha leengedem az also vegpontig az ablakot. Ha ugyanis teljesen le van engedve, akkor nem lehet visszahuzni. Kattan a motor, meg is moccan az ablak felfele, de mint ha beragadt volna. 5-6 alkalommal kell probalkozni mire sikerul a tortenet. Az elozo tulaj azt mondta, hogy be kell tanitani. Ezt mar hallottam masoktol is mas autokkal kapcsolatban is, pl akkumulator csere utan. Ez igaz-e, es ha igen, akkor mit jelent pontosan? Es miert csak a bal hatso ablakkal van problema?

Elore is koszi a seggedelmet!

MavericK


Bevallom nem ismerem részleteiben az E90-et ezért inkább nem kotyogok bele, de még nem láttam olyan ablakemelőt, amelyet lefelé mozgatva kell tanítani. Általában a teljes felső végállásban kell felfelé irányba a kezünket a gombon tartani pár másodpercig és utána megvan a tanítás. Ez is arra jó hogy ha erősebben megnyomjuk a gombot, akkor magától fel és le mozduljon az ablak és ne kelljen az kezünket a gombon tartani.

Véleményem szerint 99,9%-ban az ablakemelő motorral lesz a gond vagy szorul a mechanika.
Kiszedném és megnézném lehet-e rajta segíteni.

kempelen Elküldve: 2011-10-19 06:08 Valaki segítsen

anubisz írta: Amúgy azt a recés belsejű fost én is leszedtem mind a 4 et,csak egyre vettem ujjat.
Megzabálja a rozsda,és nekem is kitörtek sorba a recék. Az adapter is egy fos,az is szétkopik. Nem is értem a BMW,bár lehet az újabb típusoknál már nem ezt a fost rakják rá.

Pont kilépett mire leírtam,pedig még bent volt.
Lehet holnapra darabokra fúrja a felnit


Nem hiszem. Lalada kollega nem olyan. Még visszanéz ide mit írtunk neki. Aztán ha mégsem, akkor is a felninek nem lesz baja, csak a csavart szedeti le rendesen. A csavarnak így is, úgy is konyec.
Meg nem gondolom hogy a gumis lalada tanácsára hirtelen elszalad csavarleszedőért.
Szóval kiderül majd hamarosan mire jutott lalada a gumissal.

Ami a recéket illeti a fejen és a csavaron, nekem mivel 2004-es már szériába tették fel a kerékőrt és egyáltalán nem kezdte ki a rozsda. A fej fényes, mint a Salamon tök... a csavar pedig igaz fekete, de semmi rozsdafolt.
Az is kiderült nemrég, hogy ez már nem az a fajta amit korábban gyártottak. Valahol 2003-2004 környékén más fajtákat forgalmaztak már.

kempelen Elküldve: 2011-10-18 23:37 Valaki segítsen

anubisz írta: Azt tényleg nehezen hiszem,hogy mondjuk Pesten egypár komolyabb műhelybe nincsen.Ha ez így van,akkor tényleg nagyon szarrági a magyar maszek,és vállalkozó.


Akkor majd lalada kollega fizetség gyanánt visz a gumisnak egy kerékőr leszedő készletet és pár évre ingyen cserélni neki a felnit/gumit, mint munkadíj.

kempelen Elküldve: 2011-10-18 23:32 Valaki segítsen

anubisz írta:

És borzasztó,hogy ők javasolnak sokszor fúrást,és évek óta gumisok és ennyire nulla a tájékozottságuk.


...még jó hogy nem vagyok gumis. Most elsüllyedhetnék szégyenemben. Nekem is a legősibb módszer jutott az eszembe. De ma is tanultam valamit.

kempelen Elküldve: 2011-10-18 23:26 Valaki segítsen

anubisz írta:
Sajnos sok filléresjancsi gumis sajnál 9 ezret egy készletre,inkább okoskodik. Szinte minden gumisnál alap,egy ilyen készlet.


Ha ez így lenne, hogy lenne minden gumisnál, - ahogy mondod - akkor már ez a probléma is meg lett volna oldva.

Látod el vagyok ebben a témában maradva valahol a honfoglalásnál...jah nem is inkább az ősrobbanásnál ragadtam le és közben tálcán kínálják már a kerékcsavar kiszedőt...


kempelen Elküldve: 2011-10-18 23:21 Valaki segítsen

anubisz írta:
kempelen írta:
anubisz írta: Ez ebben a formában nem teljesen igaz,mivel minden komoly gumisnál van kerékőr leszedő készlet,amivel le lehet szedni.
Csak 1 példa.
http://www.tmtrade.hu/shop/ker...p-324.html
Kivéve ha nem elforgós a külső pereme a kerékőrnek,de nem hiszem,mert nekem is a gyári recés volt fent.
http://www.lincos.eu/hu/specia...o-ka-2716a
McGard és társainak van olyan típusa,amiken kelforgó perem van,és hiába kapatod rá elforog,de azért azt is le lehet szedni,ugyanis abba kizárt,hogy valaki belefúrjon.
Hívjál fel egy pár gumist,valakinek biztos lesz ilyen.


No ezt én sem tudtam. Akkor ez ilyen egyszerű. A probléma meg is van oldva.


Tudod beszűkülő menetes a belseje,csak rá kapassák ellentétesen,és rászorul,és kitekeri a csavart


Hasonló, mint a csavarkiszedő a beszakadt csavaroknál, csak ott előbb lyukat kell fúrni a csavarba... Az elv akkor itt is ugyanaz.

Jah és ezzel elérkeztünk oda, hogy tök felesleges a kerékőr. Mert ugye csak egy készlet a felnitolvajoknak...


kempelen Elküldve: 2011-10-18 23:16 Valaki segítsen

anubisz írta: Ez ebben a formában nem teljesen igaz,mivel minden komoly gumisnál van kerékőr leszedő készlet,amivel le lehet szedni.
Csak 1 példa.
http://www.tmtrade.hu/shop/ker...p-324.html
Kivéve ha nem elforgós a külső pereme a kerékőrnek,de nem hiszem,mert nekem is a gyári recés volt fent.
http://www.lincos.eu/hu/specia...o-ka-2716a
McGard és társainak van olyan típusa,amiken kelforgó perem van,és hiába kapatod rá elforog,de azért azt is le lehet szedni,ugyanis abba kizárt,hogy valaki belefúrjon.
Hívjál fel egy pár gumist,valakinek biztos lesz ilyen.


No ezt én sem tudtam. Akkor ez ilyen egyszerű. A probléma meg is van oldva.