kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2011-10-18 22:49 Valaki segítsen

lalada írta: köszi. sajna a csavar is már elkopott ,mert a légkulcs nyomatékával gyorsan letörte a kis recéket a csavar belsejéről a már kopott kulcsfej. próbálgattuk krova fejekkel de mindegyikkel elpörgött eddig..cumi.


Akkor az babramunka lesz....

Mivel ott a felni és gondolom azon nem szeretnél egy karcot sem ejteni ezért nincs más megoldás le kell fúrni a csavart.

Lehetőleg minél jobban központosított furatot kell csinálni és nem rögtön a legnagyobb fúrószárral. Egy már kint lévő csavarról le kell venni a csavar kúpjának méreteit és pont úgy fúrni, hogy a csavar kúpos részénél és ahol a csavar szára kezdődik elvékonyodjon az anyag. Ha megfelelően vékony, akkor elpattan a csavarfej és lejön a kerék. Utána bent marad a csavar szára, de mivel azt már nem feszíti semmi, ezért bele lehet fúrni és menetkihajtóval kiszedni.

Csak óvatosan.

Valahogy így:


A kerékcsavar kontúrja kivehető feketén, a kék pedig a fúrószárat mutatja.

A piros pedig hogy nagyjából meddig kellene fúrni, hogy ne sérüljön a felni a kúp mögött, de már elég vékony legyen hogy letörjön a fej.

Készüljetek fel hogy szívós anyagból vannak a kerékcsavarok.





kempelen Elküldve: 2011-10-18 22:33 Valaki segítsen

lalada írta: Sziasztok!
Kerékőr témában kéne segítség. A lényeg hogy a gumis nem tudta leszedni a kerekemet mert a már kopott kerékőr-kulcsom elnyírta sajnos a kis recéket az őrben és így a légkulccsal nem bírja már leszedni mert forog körbe-körbe. Van vkinek ötlete hogy tudnám leszedni? a gumis tanácstalanul néz..


Ha jól értem csak a kerékőr kulcsod kopott el és nem maga a csavar.

Ha fogod a kerékőr "kulcsod" találsz rajta egy számot a közepén. (ha gyári a kerékőr készleted) Az alapján rendelhetsz egy másikat, nagyjából 1600,- forintos áron...

Aztán ha megjön, akkor újra nekifoghattok, de ne légkulccsal első körben.

Ha a csavarod is tropa és ugye a kereket fogja, az nem lesz egyszerű...



kempelen Elküldve: 2011-10-18 07:57 Olajzabálás

Ezt már külön írom, mert nem akarom milliószor szerkesztgetni a mondókámat, akkor sem ha közben eszembe jutnak dolgok.

Az a vezérműtengely kopás sem lehet rossz tipp, de új a karterszűrőd és bár lehetséges mégsem hiszem hogy emiatt evett volna megy ennyit. Ha pedig valóban a vezérműtengelyednél kopott ki a csapágy, akkor az egész motor kenési rendszerével gond lehet, hiszen ennyi km-nél még nem szabadna a vezérműtengelyeddel gond lennie.

Ha megjössz a nyaralásból ezt meg lehet nézni, de nekem még mindig gyanús az a turbo.

Ha egy kigyorsításkor a vezérműtengely miatt engedett volna el fél litert a karterből, akkor az nem vezérműtengely-csapágy kopás, hanem talán már nincs is a vezérműtengelyed.

kempelen Elküldve: 2011-10-18 07:42 Olajzabálás

BarG írta:

Kb 10 perc múlva indulok Portugáliába, de még beszúrom.
A furcsa, hogy két turbónál is csinálja, ugyanúgy. Van egy ismerősöm, akinél vezérműtengely csapágykopás okozott ugyanilyen történetet, mert nem tudott a sok olaj a hengerfejből lefolyni és a karterszellőzésen a turbó bekapta. Ő vagy 5 turbót próbált fel és mindeggyikkel gond volt. Aztán egyszercsak összeakadt valakivel, aki tudta a frankót és elmúlt a baj.
Mondjuk még nálam is hátra van a harmadik, immár megint vadiúj turbó megvétele, de azt hiszem, ez következik. Csak tökön fogom szúrni magam, ha az új turbóval is ismétlem a hibát.



Okés, node ha új a karterszellőző, akkor ott nem szabadna olajat zabálnia.

Ide hirtelen nagy mennyiségű olaj kell, azt pedig egy lógó vagy törött tengelyű turbótól tudja csak elvenni. (szerintem)
Ráadásul anélkül hogy megbántanálak vagy szándékomban állna. Ha neked szakértői szemekre volt szükség a mostani turbo-hoz, akkor valószínűleg nem felújítottat vagy újjat vettél. Ez nem probléma (azért is írtam hogy nem rosszindulatból mondom) de akkor a szakértő is tévedhetett és egy kopott vagy lógó tengelyű turbóval jártál.

Persze ez mind magánvélemény. A körülményeket csak te ismered teljesen. Így én sem vállalhatok 100%-ot a véleményemre, csak elmondtam mire gondolok.

Jó "nyaralást" a portugáloknál!







kempelen Elküldve: 2011-10-18 06:50 Olajzabálás

BarG írta:

Sajnos a történetnek van folytatása.
A turbó ki lett cserélve egy szakember által ellenőrzött és jónak talált példányra. Jártam vele, nem erőszakosan, egy árnyalatnyi olajfogyással, olyan 1 dl/1000 km-rel. Aztán ma volt egy erőltetettebb menetem, erre megint volt egy olajfelkapásom, nagy füstöléssel öngyorsításba kezdett a gép. Fék, erre megszűnt a füstölés és mentem tovább gond nélkül. Otthon olajszint ellenőrzés, fél liter elment belőle. És biztosan nem az intercoolerben megült olajat kapta fel, mert most már ott tartok, hogy minden nap megnézem az olajszintet, és tegnap még mind megvolt a karterban, a helyén.

Mi a fészkes nyavaja van ezzel a géppel? A turbócserénél olaj, olajszűrő, légszűrő, kartergázszellőző, kipuff leömlő is lett cserélve, mit kellett volna még cserélni? MOTORT????!!!

Most elmegyek pár napra melegebb tájakra (jeges kolléga úgyis oda kíván ) és ha senkinek sincs értékelhető ötlete (vagy nem osztja meg) mire hazajövök, akkor atomjaira szedetem ezt a szemetet. Amúgy mibe kerül egy vadiúj komplett 3d motor? Nem lehet igaz, hogy csak én szenvedek ilyen hülye hibától, senkinél se volt ilyen!



BarG,

Azt mondod, öngyorsítás és nagy füst.

Az olajat csak a turbón keresztül kaphatja fel. Ott is csak akkor ha a tengely annyira ki van kopva vagy már törött. Azt kell mondjam, hogy ha ismét elindult magától, akkor megint a turbo lesz az oka.
Ha az öngyorsítás megint megtörtént és leszipákolt egy csomó olajat, azt csak a turbón keresztül tehette.

Ha a motor egyenletesen jár, nem hagy ki és mind a hat henger működik, akkor onnét nem szed fel olajat. Ha mechanikai sérülésed lenne pár hengernél és magából a motorból kapná az elfogyasztott olajat, azt a motor járásából hallanod kellene és akkor nemcsak a bejutott olaj okozna problémát néhány hengerben, hanem azok a hengerek sem mennének már.
Szelepszár-szimmeringnél eheti az olajat ez tény, de ott annyi olaj nincs, hogy felpörögjön a motor.
Az olaj minősége a felpörgés tekintetében ebben az esetben mindegy.
A kartergáz-szellőztetőnél ehetne még rengeteg olajat, de annyit ott sem hogy öngyorsítás lépjen fel.
Tehát ha a motor egyenletesen és szépen jár, akkor akár harmincszor is motort cserélhetsz, akkor is a turbónál zabál fel ekkora mennyiségű olajat.

A szívó oldalon egyedül a turbónál van olajkenés. Öngyorsítás, felpörgés csak akkor következik be ha a szívócsőbe nagy mennyiségű olaj jut és az egyenletesen eloszlik mind a hat henger között. Nos ha a szívóoldalon csak a turbó-t kenik, akkor...

Mielőtt motort cserélnél, megszakértetném azt az "új" turbót még egyszer. Esetleg több helyen.

Új motor egyébként 1 912 000,- +ÁFA környékén kapni. De saját véleményem szerint még mindig a turbó a hiba oka, azt pedig mindenféle szakvélemény nélkül kapsz zsír újjat olcsóbbért, mint a motor.

kempelen Elküldve: 2011-10-17 15:17 Valaki segítsen

YELLOW írta:
szeda írta:
ute107 írta:
szeda írta: Sziasztok

320D-n tegnap előtt elszállt az EGR szelep alatt lévő téglatest alakú fém cuccban valami.belenyomja a hűtővizet a kipufogóba ahonnan hatalmas gőzzel távozik.
20km alatt egy liter vizet vesztek így el.Kérdésem az lenne hogy megoldható-e hogy a vízkörből egyszerűen lekötöm és ledugózom ezt a részt.Nekem az EGR egyébként is csak bosszúságot okozott.Kiirtanám a fenébe az egészet.A kocsi 2002 320D 150 lovas.


A "füstös" részét nem nehéz ledugózni, csak az általad írt téglatest előtt kell egy megfelelő lemezzel ledugózni. Max. lesz hibakód.
A vízrendszert is meg lehet hackelni, de kicsit macerásabb. Meg nem tudom ha ott nem lesz meg a vízkeringés, akkor akad-e valami baj.


Most egyenlőre csak a vízkört dugóztam le.Valószínűleg nem kevés víz van a kipufogórendszerben mert 20 perc járatás után alig lett kisebb a gőz de úgy néz ki ki fog tisztulni.Egyelőre meghagyom így víz nélkül.Meglátjuk mi történik.Ennek a téglatest alakú holminak mi a neve? Úgy néz ki mit egy kipufogódob.



ha az 1-esre gondolsz, akkor kipufogó hűtő, ha jól látom az EU4-es motorokon van rajta.


Az EU4 helyett én inkább automata váltóra tippelnék.

kempelen Elküldve: 2011-10-16 15:07 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

Coyote írta:
Egyébként nem tudom, hátul is kötelező a nappali fény? Nem csak elöl?


Hátul eddig sem kellett. Csak ugye a távolságit a hátsókkal együtt tudtad bekapcsolni.

Szóval csak elöl szükséges.

kempelen Elküldve: 2011-10-16 14:58 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

Coyote írta: találtam jó kis kétrészes cikket erről

ez alapján sajnos nem szabályos az angel eye (ebben a kurva országban miért is lenne az?!), merthogy:

1. nincs RL jelzés a lámpán
2. nem kapcsol ki vagy halványul el ha felkapcsolom a tompított fényt (bár ez szerintem megoldható)

Az, amikor a francia autókon egyik fényszóró világít csak, az nem gond, azzal még mehet (a szervízig), de egy, az átlagnál jobban működő helyzetjelző miért fáj a yardnak?

Márpedig én nappali menetfényként fogom használni


Ezért igyekeztem a gyári megoldást használni és ezért nem raktam karikákat a fényszóróba.
Pedig én is gondolkodtam annak idején a karikákon.

Aztán maradt a drl felprogramozás...

Így nem köthet bele a kutya sem. Gyújtáson világít, lekapcsol ha felkapcsolom a tompítottat és nem túrkáltam bele a fényszóróba.



kempelen Elküldve: 2011-10-14 19:40 BMW e46-hoz és 330i M54B30 alkatrészek!

YELLOW írta:
hát akkor én vagy így vettem, vagy az első szervíznél mikor hozzám került a BMW-nél!!! lopták le. de nem drága. hol lehet venni?


Bármely márkaképviseletnél vagy gyári alkatrészekkel foglalkozó kereskedőnél.

kempelen Elküldve: 2011-10-14 19:38 BMW e46-hoz és 330i M54B30 alkatrészek!

Gyozy írta: Egyedül az M3-asnak néz ki máshogy, annak kerek van, nem ilyen téglalap formályú!

De maga az a váz, amibe be kell fogatni, az meg ugyan az, mint pl a 320d-ben! 51 71 8 260 810 kódszámú

Mostmár tényleg rejtély az egész!


Igen, a te autód alukeretének a száma valóban: 51718260810

De az én 320d-m alukeretének a száma: 51717028433

Nade!

Megnéztem példaként a 320d Convertible (2004-es évjárat) alukeretét is. Azon is az 51718260810-es alukeretet írja, de oda hozza is a műanyag burkolatot 51617199687 számmal.

Tehát ha egy 320d convertible ugyanolyan alukeretére rámegy, mint a tiéd, akkor a tiédre is passzolnia kell.

Nincs ebben szerintem semmi különleges, nem lennék azok helyébe akik az alkatrészkeresőt szerkesztik...

Nyugodtan rendelhetsz abból amit írtam.
Ha nem jó, akkor megveszem baszki a kétezer forintos áron, bár ha mégsem passzol, nem hiszem hogy ekkora áldozat a földbe paszírozna

kempelen Elküldve: 2011-10-14 17:38 BMW e46-hoz és 330i M54B30 alkatrészek!

anubisz írta: Ki kel cserélni a kocsit hozzá. 316 i re


El kell cserélni Yellow-éval...

kempelen Elküldve: 2011-10-14 17:34 BMW e46-hoz és 330i M54B30 alkatrészek!

Gyozy írta:
Tehát akkor az enyémhez nem jó...


Azt írja az ETK, hogy sajnos nem.

Valószínűleg más a formája.

Viszont minden E46 316i, 318i, 318d, 320d, 330d -ben egyforma.

Majd otthon megnézem, hátha az USA modelleknél engedi a 320i, 325i és 330i-nél is.

kempelen Elküldve: 2011-10-14 17:30 BMW e46-hoz és 330i M54B30 alkatrészek!

anubisz írta:

akkor jól odarakták. Biztos azért, mert senki nem akar komplett venni 40 ezerért


Az jól oda van rakva aki figyel rá. Ezért írtam hogy csak a trehányok hagyhatják el.

kempelen Elküldve: 2011-10-14 17:29 BMW e46-hoz és 330i M54B30 alkatrészek!

YELLOW írta:
Gyozy írta: Elveszett egy alkatrészem, ilyet, hogy tudok venni, mert a gép nem ad rá se kódot, se árat!
http://bmwfans.info/parts/cata...ment_body/

A 3-as alkatrész kellene!


az nekem is hiányzik... de szinte mindenkinek



Nana!

Ez így ebben a formában egyáltalán nem igaz.

Csak a trehányoknak hiányzik és akiknek trehány szerelőjük van.

51617199687

Minden benzines és dízel típushoz írja, kivéve 320i, 325i és 330i

1165,- +ÁFA


kempelen Elküldve: 2011-10-12 16:00 Autóvásárlás

Tano írta: Egy jó cikk: http://totalcar.hu/magazin/vel...rlo_hulye/


Ez egy kibaszottul jó cikk, főleg az informatikus és a mérnökös jellemzés.
És ezek tényleg így ülnek a gép elött. nap, mint nap látom.

Nah most van nékem egy opel vectrám ami 2012 márciusában lesz 20 éves. 1992 március 2.-án lett átvéve és az autóban van 184 ezer. De az annyi. Nos az a helyzet az álmot kergetők sajnos egyenlőre erre sem tudnak lecsapi, mert eszem ágában sincs túladni rajta.

De ez az arány tényleg ezrelékekben mérhető.

Nagyon kevés már a jó cikk a TC-n, de ez most telitalálat.