Ez egy archivált weboldal! bővebben
kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2010-03-13 20:31 Chip tuning

hil írta:
kempelen írta:

Én azonos évjáratú (2004/6) 318d és 320d-t néztem. Mindkettõ M47N.
De mint elöbb is írtam ha csak az E88 vagy E81-et nézem a blokkon kívül minden más, kezdve a befecskendezõvel....


Vajon miért is???


Mert mondjuk különbözõ befecskendezõkkel, különbözõ teljesítményeket lehet elérni. Ha jól tudom ezt elõszeretettel használják benzines autók tuningolásánál is. Már úgyértve, hogy nem a dízel befecskendezõjét, hanem a benzines sajátját más más paraméterekkel.

Ha már ezeröcsi 75rõl 120-ra, ott is ugye a karbival kezdték és még egyéb más dolgokkal...

kempelen Elküldve: 2010-03-13 20:17 Chip tuning

hancurozo írta:
kempelen írta:

Az ETK-t néztem, de ha a realOAM-be megyek már ott mások az adatok:

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20


igen az e46 nem egyforma motorokkal készült mivel az elsõ 318d a régi 136 lovas motor felhasználásával készült.
én az új motorokat hasonlítottam össze /118d 120d 123d ill. a 320d 2002 utáni motorját/


Én azonos évjáratú (2004/6) 318d és 320d-t néztem. Mindkettõ M47N.
De mint elöbb is írtam ha csak az E88 vagy E81-et nézem a blokkon kívül minden más, kezdve a befecskendezõvel....

kempelen Elküldve: 2010-03-13 20:06 Chip tuning

hancurozo írta:
kempelen írta:
Nem csak a kuplung, a dugattyú esetében nemhogy a cikkszámok (bár ez még nem lenne nagy dolog) de a dugattyúban az égéstér kialakítások is mások a 318d, 320d és a 123d esetében...
Ez pedig viszi a porlasztási képet is, a befecskendezõnél... az meg majdnem minden mást....


nem vitaindítás /nem vagyok sem a tuning mellett sem ellene/
az e46-nál sok eltérés van ill. a manual váltóknál.
a 118d 120d és a 123d automata váltója ugyan az.
ezek pedig a dugók: /mind egyforma/
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20


Az ETK-t néztem, de ha a realOAM-be megyek már ott mások az adatok:

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20

De ha az E88-nál akarunk maradni, akkor a blokk és a dugók azonosak, ahogy írod, de a befecskendezõ és a hozzá tartozó dolgok más mások... Szóval így sem állja meg a helyét a "különben is egyformák" állítás... a turbót direkt nem is kevertem ide....

kempelen Elküldve: 2010-03-13 20:03 Chip tuning

bmw320d4 írta: És végül:

"The power output is 200 kW/272 hp.
Peak torque of 560 Nm is achieved at 2000 rpm.
In 1st, 2nd and reverse gear, torque is limited to 500 Nm."

Ezt a "marhaságot" írták a gyárból az 535d-re, vajon miért?


Pedig nemzetközileg neves tuningszakemberek a "vidámparki garázssorról" aztat mondták, hogy túl van méretezve és bírja azt'!

kempelen Elküldve: 2010-03-13 19:56 Chip tuning

hil írta: Sziasztok!
Minden további vita nélkül, érdemes megnézni a RealOm-ben különbözõ motorokhoz tartozó alkatrészek (pl kuplung tárcsa) rendelési számát. Én megnéztem, nem azonosak, illetve: 318D=320D. Ez azt is jelentheti, hogy a 318D még bír nagyobb terhelést, de a 320D-ben már ez határeset lehet. A 330D-ben már más a kuplung száma. És ez csak a kuplung, más alkatrészt is össze lehetne vetni, azok bizony nem egyformák. Csak a trakikat néztem, mert benyást úgysem érdemes chipelni, arról nem szól a vita.

Vajon miért is van ez így, miért nem raknak minden autóba azonos kuplungot??? lehet gondolkodni ezen.



Nem csak a kuplung, a dugattyú esetében nemhogy a cikkszámok (bár ez még nem lenne nagy dolog) de a dugattyúban az égéstér kialakítások is mások a 318d, 320d és a 123d esetében...
Ez pedig viszi a porlasztási képet is, a befecskendezõnél... az meg majdnem minden mást....

Mondjuk a 123d más motorkód, de hengerürtartalomra egyformák és hajlamosak vagyunk egy kalap alá venni õket, mert ugye "csak le van fojtva". De ha csak a 318d és a 320d-t nézem azok is különböznek. Más dugó, más befecskendezõ... Gondolom az eltérõ égéstér miatt...

kempelen Elküldve: 2010-03-13 16:41 Chip tuning

YELLOW írta: nah én abban sem lennék biztos, amit "hivatalosan" leközöl a BMW, vagy amit el kell kell mondaniuk az ügyfélszolgálatos kollégáknak, hogy az fedi a valóságot. de ez nem csak a BMW-re igaz hanem minden más gyártóra, akár porszívóra is.
én pl aki már 2 gyárban dolgozott, tudom mi a valóság, ami a színfalak mögött van, és mi az ami kintre kerül infó. Miki úgy tudom te szervízben dolgozol a BMW-nél... de ez nem jelenti azt, hogy minden apró kis titkot tudsz, ami fõhadiszállásokon van, argó mit, hogy gyártanak, ezt valóban csak a fõmérnökök, gyártók tudják, sok esetben talán a fõvezér sem, aki a tulajdonos, mert õt talán nem is érdekli.

az, hogy mit mondanak, mit válaszólnak levélben, vagy máshogy, az inkább marketing, természetes, hogy azt fogják mondani, hogy csak az eredeti gyári, hisz abból van még pénz, inkább rémhírekkel riogatnak képesek rá, csak, hogy ne vegyél kisipar által gyártott cuccot...
én azt mondom, lehet azok is vannak olyan jók, de inkább maguk malmára hajtanak

ezt ne vedd támadásnak, én értem mit mondasz, de sokkal mögébb kell látni egyes dolgoknak... a marketing nagyúr, és sokszor egy BMW szervíz vezetõ se tudja a valós benfentes infókat


Nem egészen értelek Yellow. Azaz értem amit mondasz, de mindennek ellentmond, hogy a te autód féltengelye valószínûleg fele olyan vastag, mint a 330d-jé és a féktárcsák átmérõje sem egyezik. Ezek példák vagy másnéven tények. Nos ha a BMW eltitkolá a valóságot vagy nem foglalkozna a tényekkel, minek lenne ennyi különbség más más motorvariációkhoz illeszett alkatrészek között. Ha pedig az egyszerûséget és az olcsóságot vesszük mindek gyártana ennyi félét.

Talán nem véletlen, hogy a tiéd alá nem tesznek olyan cuccot, mint a mi a 330d alatt van és nem azért mert eltitkolnak valamit, hanem mert az bõven elég ahhoz a motorhoz. Ha pedig több erõt, teljesítményt szeretnél, õk is azt tanácsolnák - nem eltitkolva a tényeket - hogy a tuningot ne a motornál kezd, hanem erõsebb váltó, kuplung, fékek, felfüggesztés....majd csak a végén a motort. Nos ezt hívják tuningnak...

kempelen Elküldve: 2010-03-13 16:35 Chip tuning

vsop14 írta: Te mondd csak, hány gépalkatrészt méreteztél már életedben? hány technológiai utasítást írtál már le? hány mûszaki dokumentációt?
általános esetben 1,2-max 1,5ös biztonsági tényezõvel méretezünk. nyilván ez változik a gépalkatrész fontossága, ára, biztonsága függvényében. pl ha egy biztonsági alkatrészrõl van szó, akkor azt akár többszörös biztonsági tényezõvel is illik méretezni, a baleset elkerülése miatt.
véletlenül se gondold, hogy feleslegesen tulmeretezett alkatreszek vannak az autokban. minek?
pl van egy csapagy, melyben ebred X newton radialis, Y newton axialis ero ezt a megfelelo biztonsagi tenyezovel meretezik szilardsagilag es varhato elettartamra aztan szevasz. X és Y newton erot Z uzemoraig el tud viselni, EL KELL tudnia viselni, ettol tobbet nem kell. erre van meretezve es pont. es a kutya se foglalkozik azzal, hogy mivan, ha MenyusBMW user ezt nagyobb terhelessel terheli meg... Ja kerem? hat akkor Menyusbmw vagy vesz egy masikat ami adott terhelesre van meretezve vagy MenyusBMW szarul jar, ha esetleg nem birja ki azt a terhelest amit Õ raadott. Senkit nem erdekel, hogy ki hogyan hasznal adott alkatreszt. Van egy adott terheles, amit el kell viselnie, aztan koszonjuk.
mielott felreertened az 1,2 biztonsagi tenyezo nem azt jelenti, hogy akkor peldaul 20%kal nagyobb nyomatekot kepes elviselni. Az alkatrészben ébredõ feszültségre méreteznek. tehat ha pl egy adott alkatresznek el kell viselnie 100Nm nyomatekot, akkor nem a 120Nm igenybevetelre mereteznek, hanem ha 100Nm mellett 150MPa feszultseg ebred, akkor 150*1,2MPa feszultsegre meretezik, utana pedig ellenorzik kifáradásra, élettartamra! es bizony szilardsagilag birja a nagyobb terhelest mondjuk, de az elettartama csokken nyilvanvaloan, hiszen elettartamra tervezik!
arrol nem beszelve, h minden a penz korul forog, kinek kellene egy tobbszorosen tulmeretezett valami tobbszoros aron? minek vegyem meg X-et, ha Y feleannyiba kerul? vagy a masik oldalrol? hogy adjak el valamit ami tobbszorosebe kerul, mint amennyi a masik gyartonal? es ugyanarra valo, csak husszor annyi anyagot raktam bele......
es gondlj bele, ha sokszorosan tul vannak meretezve az alkatreszek, akkor minek van mindenbol kulon sportra kifejlesztett? hiszen akkor birnia kell a gyarinak is.... KOPP
lehet nem volt tul vilagos, de nem is az volt a lenyeg, remelem az uzenet atjott: ne beszelj olyanrol amihez total nem is ertesz.

semmilyen alkatresznek SEMEKKORA TULTERHELEST NEM KELL KIBIRNIA!! van egy max terheles, amire mereteznek, ami normal uzemi korulmenyek kozt fellephet, ettol tobbet nem kell birnia, mert ettol tobb nem tud fellepni.


Erõsen egyet kell értenem! Saját példaként van egy 330Nm maximális gyári nyomatékkal rendelkezõ autóm. Az automata váltó (A5S390R) a legjobb leírások szerint gyárilag 390Nm-re van méretezve. Tehát ennyit ki kell bírnia, nem többet. Valószínûleg azért tették a 330Nm maximális nyomatékot leadó motorhoz, hogy legyen egy biztonsági tartalék. De nem a chiptuninghoz, hanem a gyári 330Nm-hez. Azaz a váltó ne essen szét a gyári motorral.

Nos ha 20% növekedésról beszélhetünk chiptuning alkalmával, ami ráadásul meg sem kottyan, akkor hogyan fogja a maximálisan majdnem 400Nm-t kibírni a váltóm, ha maximálisan 390-re van méretezve? Egészen pontosan 330+20%=396Nm????

Tehát akkor mik a tények? Vagy majd nyitunk egy topikot, hogy nem tudom miért esett szét a váltóm, féltengelyem, egyebem?

kempelen Elküldve: 2010-03-10 08:16 Kasza mester 0670-5799225

Hori írta: Ma voltam a Mesternél még megvannak a diszlécek


Tegnap voltam a Távirda utcában. Valami ezüst béjemwés nagy fekete felnikkel nem mert közel állni a padkához....

Nem tudom ki lehetett...

kempelen Elküldve: 2010-03-05 20:38 Traffipax magánvállalkozóknak

Csum írta:
kempelen írta: Március 1-tõl megnézhetitek a "sztárfotókat".

Persze csak aki csináltatott magáról.

https://kozigbirsag.police.hu/


Tegnapelött este 18 óra után a 8-as úton a csóri hídról a kollegámrõl már készült kép az új éjszakai felvételre is alkalmas készülékkel.......


nah én fel mentem az oldalra
be gépeltem a kocsim rendszámát illetve be gépeltem az ábrán látható szöveget!
viszont nem tudom mit kell az elsõ rublikába be írni tudnál segiteni?


Az elsõ rublikába a rendõrségtõl kapott határozatod számát kell beírni, melyen közlik, hogy eljárás alá vontak, mert, mert, mert. Mindezt azért, hogy csak te tudd megnézni és illetéktelenek ne lássák mit és hol csináltál... Ha nem csináltál semmi, akkor nincs határozatod, ellenberger nem is tudsz megnézni semmit...

kempelen Elküldve: 2010-03-05 20:10 320d Motor

jrtom írta: Sziasztok!
Véleményetekre lennék kíváncsi egy hibával kapcsolatban. A hibás jármû egy E90 320d M47N2-es mocival. A jelenség a következõ: halad az autó tempomat 110-el és egyszercsak ránt egyet mintha megálna a motor és eközben felvillan a diag lámpa. Ez a rántgatás egyre sûrûbbé válik és a végén meg is áll a kocsi. Utánna próbálsz indítózni és nem teker folyamatosan hanem csak kettõt hármat fordul a moci és leállítja az önindítót, de ha kitartóan indítózni próbálsz egyszercsak elkezd forgatni folyamatosan és kb 10 másodperc indítózást követõen elindul. Ezek után megint tudsz menni vele kb 10 km-t és kezdõdik elölrõl. Ezzel a hibával cseréltek benne egy CAS vezérlõt ami után elment kb 100 km-t, de sajna nem jött be. Ezek után volt bent hibának a veztengely jeladó, de ennek a cserélye se jött be. Beírta a railnyomásszabályzó szelepet, de ez se hozott sikert. Ismét próba út, megint leált a kocsi akkor beírta a DDE fõrelét. Relét szétszedtük semmi baja, de azért raktunk be próbára egy újjat, ez sem hozott sikert. Motor vezélõ vagy valami kábelköteg bajság????


Az elöttem szóló után szabadon. Üzemanyagszivattyú. A végleges behalás elött ezt produkálja és szivatja a rail nyomás szabályozót. Mivel a szivattyún nincs diag és nem küldd jelet, ezért az elsõ amin meglátszik, az a railnyomás... Akadozva jár már és nem szállít rendesen, közben a rail meg kívánná a naftát, ezért akadozik, leáll majd újra jó.
Próbáljatok rátenni egy másik üzaszivattyút és esetleg megnézni a szûrõt mennyire mocskos.....
Szerintem utána nem lesz baja.

kempelen Elküldve: 2010-03-05 20:07 Társalgó

gyugyo68 írta: Sziasztok!

Igaz,hogy "csillagos" történet,de szerintem élvezetes olvasni:http://belsoseg.blog.hu/2010/03/05/inseges_idok Nagyon bírom a hapsi történeteit és jó látni az összefogást.Tudnám ajánlani az összes @szopónak a t.házban Nem semmi az öreg járgány,csak haza jön a saját lábán!


Igen, én is követem az eseményeket. Nem az a lényeg, hogy csillagos vagy "propelleres" (ami ugye kiderült nem az ) hanem az, hogy öreg a járgány és vannak akik így is tisztelik. Nomeg a kaland, amivel útnak indultak....

kempelen Elküldve: 2010-03-05 20:04 Társalgó

KASZAMester írta: Hát nekem még nem jött egyik kocsira se teljesitmény ados,hogy fizessem be,15-nap alatt.
-ez baj?!!
-vagy legyek nyugodt,majd jön!!


Mint nyúl a hurokban!

Az ilyet nem felejtik el. Jönni fog az!

kempelen Elküldve: 2010-03-05 16:39 Társalgó

Beluga írta:
kempelen írta:
Beluga írta: nektek is megjött a "súlyadósteljesitményadósnemtudommi"?
Velem madarat lehet fogatni a boldogságtól


Ezt mindenki megkapja ebben a hónapban. Rögtön kaptam is rá 15 napot, hogy befizessem. Én sem örülök, pedig még nincs is szorzószám, mint itt pár embernek....


Én úgy értelmeztem hogy ápr.15 a befizetési határidõ.
Nekem az off kocsim 33le 25 éves 17000/év grrrrrrrr..... ja és nem megyek vele 1500km -né többet egy évben ez jobban zavar mint a másik.


Az van a papíron (önkormányzatonként lehet hogy eltérhet) hogy a kézhezvételtõl számított 15 napon belül az elsõ részét be kell fizetni, különben számolják a napi kamatot.

kempelen Elküldve: 2010-03-05 09:48 Fogyasztásmérõ hiba?

vsop14 írta:
Megesik a legjobbakkal is
Jaja, pillanatnyi


Régen nem ezt hívták 'economy' mutatónak vagy miacsodának?

kempelen Elküldve: 2010-03-05 09:45 Traffipax magánvállalkozóknak

Március 1-tõl megnézhetitek a "sztárfotókat".

Persze csak aki csináltatott magáról.

https://kozigbirsag.police.hu/


Tegnapelött este 18 óra után a 8-as úton a csóri hídról a kollegámrõl már készült kép az új éjszakai felvételre is alkalmas készülékkel.......