autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 1998

státusz Lando

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2021. szeptember 04. szombat, 22:27


Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Lando írta: Sziasztok!
Az alany E46 23i és lenne egy furcsa hiba aminek szeretnék a végére jutni: alaphelyzetben a pillanatnyi fogyasztás mérő kb. 6 l értéknél van, mintha ez lenne a 0-as állás. Menet közben gyorsítva pedig túlmutat a skálán. A fogyasztás a digitális kijelzőn normál értéket mutat. Ha valaki találkozott hasonló problémával vagy esetleg tudja a megoldást, kérem ne tartsa magában!
ha gyújtás nélkül 6 literen áll, akkor a mutató van elmozdulva.
ha gyújtás nélkül nullát mutat, akkor ott valami gáz van. pl azt érzékeli, hogy a kerék forog. de akkor mutatna a sebességmérő is álló helyzetben.de lehet már maga a kis mutatós műszer rossz.
Csinálj egy cluster testet(műszerfal öntesztet),úgy látod h. mit csinál a mutató az analóg fogyasztásmérőnél.Ha nem megy nulláról 20-ig,majd vissza 20-ról 0-ig öntesztnél akkor a mutató van elmozdulva,amit kötve hiszek...Ha szét lett szedve az óracsoport akkor elképzelhető...

https://www.youtube.com/watch?v=W5kQDQpcAjI



Köszönöm szépen Srácok a segítséget, tippeket! Mikor feltettem itt a kérdést, rá két napra reggel indulva munkába menet "vissza" állt a helyes működésre. Szóval gyújtás nélkül a 0-án áll és most rendeltetés szerint működik. Ötletem sincs mi lehetett a gond, egy biztos az óracsoportot valaki buherálta, sajnos felfedeztem erre utaló jeleket, lehet annak volt egy utózöngéje. De kopp-kopp, most tökéletes.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (46 pont) | Hozzászólások: 784

Elküldve: 2021. augusztus 28. szombat, 11:57


YELLOW írta:
Lando írta: Sziasztok!
Az alany E46 23i és lenne egy furcsa hiba aminek szeretnék a végére jutni: alaphelyzetben a pillanatnyi fogyasztás mérő kb. 6 l értéknél van, mintha ez lenne a 0-as állás. Menet közben gyorsítva pedig túlmutat a skálán. A fogyasztás a digitális kijelzőn normál értéket mutat. Ha valaki találkozott hasonló problémával vagy esetleg tudja a megoldást, kérem ne tartsa magában!
ha gyújtás nélkül 6 literen áll, akkor a mutató van elmozdulva.
ha gyújtás nélkül nullát mutat, akkor ott valami gáz van. pl azt érzékeli, hogy a kerék forog. de akkor mutatna a sebességmérő is álló helyzetben.de lehet már maga a kis mutatós műszer rossz.
Csinálj egy cluster testet(műszerfal öntesztet),úgy látod h. mit csinál a mutató az analóg fogyasztásmérőnél.Ha nem megy nulláról 20-ig,majd vissza 20-ról 0-ig öntesztnél akkor a mutató van elmozdulva,amit kötve hiszek...Ha szét lett szedve az óracsoport akkor elképzelhető...

https://www.youtube.com/watch?v=W5kQDQpcAjI

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2021. augusztus 28. szombat, 12:04

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15562 pont) | Hozzászólások: 17317

Elküldve: 2021. augusztus 26. csütörtök, 17:42


Lando írta: Sziasztok!
Az alany E46 23i és lenne egy furcsa hiba aminek szeretnék a végére jutni: alaphelyzetben a pillanatnyi fogyasztás mérő kb. 6 l értéknél van, mintha ez lenne a 0-as állás. Menet közben gyorsítva pedig túlmutat a skálán. A fogyasztás a digitális kijelzőn normál értéket mutat. Ha valaki találkozott hasonló problémával vagy esetleg tudja a megoldást, kérem ne tartsa magában!


ha gyújtás nélkül 6 literen áll, akkor a mutató van elmozdulva.
ha gyújtás nélkül nullát mutat, akkor ott valami gáz van. pl azt érzékeli, hogy a kerék forog. de akkor mutatna a sebességmérő is álló helyzetben.
de lehet már maga a kis mutatós műszer rossz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 1998

státusz Lando

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2021. augusztus 26. csütörtök, 15:19


Sziasztok!
Az alany E46 23i és lenne egy furcsa hiba aminek szeretnék a végére jutni: alaphelyzetben a pillanatnyi fogyasztás mérő kb. 6 l értéknél van, mintha ez lenne a 0-as állás. Menet közben gyorsítva pedig túlmutat a skálán. A fogyasztás a digitális kijelzőn normál értéket mutat. Ha valaki találkozott hasonló problémával vagy esetleg tudja a megoldást, kérem ne tartsa magában!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1992

státusz E36thepower

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2016. június 28. kedd, 23:05

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (46 pont) | Hozzászólások: 784

Elküldve: 2016. június 28. kedd, 22:49


E36thepower írta: A mutató biztosan jó, hisz a tesztnél mikor kiírja 1-6ig a számokat, utána lassan felmegy mind a maxra majd vissza. Egyenletesen szóval nem akad, de azért még próbálkozok vele, átnézem a motorvezérlőt, nincs-e felfúvódva valamelyik kondi vagy kiégve valamelyik ellenállás...






autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1992

státusz E36thepower

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2016. június 28. kedd, 22:45


A mutató biztosan jó, hisz a tesztnél mikor kiírja 1-6ig a számokat, utána lassan felmegy mind a maxra majd vissza. Egyenletesen szóval nem akad, de azért még próbálkozok vele, átnézem a motorvezérlőt, nincs-e felfúvódva valamelyik kondi vagy kiégve valamelyik ellenállás...




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2016. június 28. kedd, 23:05


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (46 pont) | Hozzászólások: 784

Elküldve: 2016. június 28. kedd, 22:24


E36thepower írta: Nincs ilyen menürendszerem sajnos, viszont olyan van, hogy a nullázó gomb nyomvatartása közben 1-es helyzetbe kapcsolom a gyujtáskapcsolót, akkor végigfut, 1-6-ig, különböző számokat kiírva, aztán minden mutató fel max-ra majd vissza nullára és ennyivolt a teszt.
A teszt során ennyit ír ki egymás után, ha közben nyomkodom a nullázót nem történik semmi.

353821 km 1
00000 km 2
4712 km 3
12101 km 4
140 km 5
25 km 6

Viszont...
Az akku mögötti Motronic feliratú kis dobozból jön ki egy szürke vezeték fekete csíkkal, azon gyárilag van egy csoki, ami szét volt húzva. Összedugtam, de még így sincs semmi különbség. Legalább tudnám, miben kell a hibát keresni, gondolkoztam már egy bontott óra vételén is, de amíg van más ötlet addig nem vennék. Plusz, a tesztnél szépen kimegy 30-ig a fogyasztásjelző, tehát nem akad vagy ilyesmi.
Mindjárt feltöltök egy videót hogyan viselkedik.


Én igazából az e46-ban vagyok otthon.De az öntesztet tudnia kell az autódnak.Valamit nem jól csináltál.Itt van még pár videó,probálkozz vele!

https://www.youtube.com/watch?v=GCV52mOPbEs

https://www.youtube.com/watch?...re=related

És egy leírás.Google fordítóval jól érthető!

http://www.bimmerinfo.com/E36_OBC_tricks.htm

Az öntesztet azért kéne lefuttatnod,hogy kiderüljön,hogy működik e a mutató rendesen.

Ha félreértettelek,és sikerült az önteszt,akkor bocs.Aztán lehet,hogy tényleg az óracsoport a hibás...







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2016. június 28. kedd, 22:46

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1992

státusz E36thepower

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2016. június 27. hétfő, 17:51


Nincs ilyen menürendszerem sajnos, viszont olyan van, hogy a nullázó gomb nyomvatartása közben 1-es helyzetbe kapcsolom a gyujtáskapcsolót, akkor végigfut, 1-6-ig, különböző számokat kiírva, aztán minden mutató fel max-ra majd vissza nullára és ennyivolt a teszt.
A teszt során ennyit ír ki egymás után, ha közben nyomkodom a nullázót nem történik semmi.

353821 km 1
00000 km 2
4712 km 3
12101 km 4
140 km 5
25 km 6

Viszont...
Az akku mögötti Motronic feliratú kis dobozból jön ki egy szürke vezeték fekete csíkkal, azon gyárilag van egy csoki, ami szét volt húzva. Összedugtam, de még így sincs semmi különbség. Legalább tudnám, miben kell a hibát keresni, gondolkoztam már egy bontott óra vételén is, de amíg van más ötlet addig nem vennék. Plusz, a tesztnél szépen kimegy 30-ig a fogyasztásjelző, tehát nem akad vagy ilyesmi.
Mindjárt feltöltök egy videót hogyan viselkedik.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (46 pont) | Hozzászólások: 784

Elküldve: 2016. június 27. hétfő, 12:00


E36thepower írta: Sziasztok! Elég sok fórumot és csoportot végigolvastam már, hátha megtalálom a hibámat valahol, de semmi...
Eléggé elszomorít hogy nem tudok rájönni az okára, ezért még egy utolsó próbálkozásnak beírok ide is, hátha valaki olvassa és tudja rá a választ.
Adott egy 1.8-as M40 kódos E36.
A fogyasztásjelzőm azt csinálja, hogy folyamatos tempónál is kiakad 30 liter fölött, a gázpedál egyetlen pontjánál van, hogy néha beáll 6 literre (kb 70km/h-nál), de ha 1 mm-t is megmozdítom a pedált + vagy - irányba, akkor eltűnt 30 liter fölött...
Eléggé bosszant, mert arra sincs tippem hol kezdjem.
Valakinek van ötlete?


Csinálj egy óracsoport tesztet.Utána írj vissza.

1.lépés: gyújtás az 1. fokoztaba




2. lépés: a napi kilométerszámláló nullázó gombját (bal oldalon) kb 5 másodpercig tartsuk lenyomva.
Ekkor az 1. menüpontba érkezünk.

(A napi kilométer először lenullázódik, de később újra visszaugrik az eredeti állásba)

BC nélküli E39 esetében: a titkos menübe jutáshoz a nullázó gomb lenyomva tartása mellett kapcsoljuk a gyújtáskapcsolót 1. állásba.




4. lépés: a bal oldali gombot addig kel nyomogatni, míg a 19. menüpontba nem jutunk. Ehhez gyorsan kell nyomogatni a gombot, hosszabb megszakítások nélkül, különben kidob a menüből, és lehet előröl kezdeni.




4. lépés: ha a 19. menüpontban vagyunk, a L_oFF és L_on (Lock On, Lock Off) felváltva villog.
Amikor éppen a L_oFF látható, gyorsan nyomjuk meg a bal oldali gombot, és már be is jutottunk a menürendszerbe.




5. lépés: Ha mindent jól csináltunk, a 0. menüpontban landolunk, ebből tudható, hogy a titkos menürendszer aktiválva van. A nullázó gombbal tudunk az 1-21. menüpontok között lépkedni. Ha egy menüponthoz érkezve várunk egy kicsit, akkor automatikusan az almenübe jutunk.

A következőkben a 7. menüpontba való eljutást mutatjuk be:




A 7. menüpont kiválasztása:
A nullázó gombot addig nyomogatjuk, míg a 7. menüpont jelenik meg a kijelzőn és várunk egy pillanatot.




Néhány pillanat múlva a BC a 7. menüpont almenüjébe ugrik, esetünkben ez a 7.0 .
A nullázó gombot nyomogatva most az almenüpontok között lépegethetünk.




Ha kétszer megnyomjuk a gombot, akkor a 7.3 pontba jutunk, ami a pillanatnyi sebesség.
(A képen látható kijelzőhöz tartozó autó éppen áll)



Ahhoz, hogy az almenükből kilépjünk, a nullázó gombot kb. 3 másodpercig kell nyomva tartani, ekkor a főmenük közé kerülünk és az ismételt nyomogatással lépegethetünk a főmenü pontja között.

Az egyes menüpontok leírása lejjebb található.




Speciális eset - 2. menüpont:
A 2. menüpont a műszerfalteszt. Ez egy látványos dolog: minden lámpa kigyullad és a mutatók ütközésig és vissza körbemennek.


Menu 14 Hibatatároló
- Menu 14.1 - 14.4 Ha nincsen semmilyen hiba, itt 000000-nak kellene állnia (az itt lévő számok alapján még senki nem tudta megmondani, milyen hiba is íródott be a számítógépbe....)

Menu 15 - 18 nincs

Menu 19: Aktiváló menüpont
Mint ahogyan az oldal elején le vagyon írva.

Menu 20: Fogyasztás korrekciós tényezője
- Menu 20.0 Fogyasztás korrekciós tényezője
- Menu 20.1 A 10-es számok beállítása
- Menu 20.2 A 100-as és 1000-és számok beállítása
- Menu 20.3 a beállított érték kijelzése és tárolása

A korrekciós tényező kiszámításának formulája:
A kiszámolt valódi fogyasztás / A BC által kijelzett fogyasztás = Korrekciós tényező (Bazzi ennek reciprokát adta meg, de kiderült, hogy ez a helyes)

Menu 21: Reset
- Menu 21.0 Software-Reset, hatása megfelel az akkumulátor lecsatlakoztatásának


Menu 7: Motor/sebességinfomációk
- Menu 7.0 Hűtővíz pillanatnyi hőmérséklete
- Menu 7.1 Pillanatnyi külső hőmérséklet
- Menu 7.2 Pillanatnyi fordulatszám
- Menu 7.3 Pillanatnyi sebesség

Menu 8: A 7. pont értékei hexadecimális formmátumban

Menu 9: Feszültség
- Menu 9.0 Pillanatnyi feszültség Volt-ban
- Menu 9.1 - 9.3 nincs / nem ismert

Menu 10.0 Országkód

Menu 11.0 Egységkód

Menu 12 nincs

Menu 13.0 Gongteszt




Menu 1: Gépjárműinformációk
- Menu 1.0 Alvázszám
- Menu 1.1 Műszerfal azonosítója
- Menu 1.2 A műszerfal BMW száma
- Menu 1.3 Codier/Diagnose/Busindex
- Menu 1.4 Gyártási datum (hét/év) - itt azt írják, hogy a kocsié, de én így tudom, csak a műszerfalé
- Menu 1.5 Hardware-/Software állás
- Menu 1.6 Befecskendezési helyzet / Hengerszám / Motorfaktor

Menu 2: Műszerfalteszt

Menu 3: Szervízintervallumkijelző információi
- Menu 3.0 Szervízintervallum alapszámítás literben (hogy ez mi lehet??)
- Menu 3.1 Az inspekcióig hátralévő napok száma

Menu 4: Fogyasztás
- Menu 4.0 Pillanatnyi fogyasztás Liter/100km (0128 = 12,8l/100km)
- Menu 4.1 Fogyasztás liter/óra

Menu 5: Hatótávolság
- Menu 5.0 A hatótávolság számításának alapjául szolgáló átlagfogyasztás Liter/100km
- Menu 5.1 Pillanatnyi hatótávolság km-ben

Menu 6: Tankinformációk
- Menu 6.0 A tank tartalma bal/jobb (234123 = 23,4l bal és 12,3l jobb tank)
- Menu 6.1 Teljes tanktartalom
- Menu 6.2 Tanktartalom mutató tankóra (??)

Itt egy videó is:

https://www.youtube.com/watch?v=irF0mopqLSE


autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1992

státusz E36thepower

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2016. június 27. hétfő, 08:59


Sziasztok! Elég sok fórumot és csoportot végigolvastam már, hátha megtalálom a hibámat valahol, de semmi...
Eléggé elszomorít hogy nem tudok rájönni az okára, ezért még egy utolsó próbálkozásnak beírok ide is, hátha valaki olvassa és tudja rá a választ.
Adott egy 1.8-as M40 kódos E36.
A fogyasztásjelzőm azt csinálja, hogy folyamatos tempónál is kiakad 30 liter fölött, a gázpedál egyetlen pontjánál van, hogy néha beáll 6 literre (kb 70km/h-nál), de ha 1 mm-t is megmozdítom a pedált + vagy - irányba, akkor eltűnt 30 liter fölött...
Eléggé bosszant, mert arra sincs tippem hol kezdjem.
Valakinek van ötlete?

Lacie46-316i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Lacie46-316i

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2016. január 06. szerda, 15:18


Üdv Mindenkinek!

Nálam ugyan ez a probléma jelentkezett kb 1 hónapja, és azóta hordom szerelőtől szerelőig.
Nekem egy 2002-es e46 316i-m van. Kb 1 éve van nálam az autó és eddig teljesen hibátlan volt. Klímával nyáron 7,5-7,8 l-es fogyasztással egészen korrekt volt. De most 1 hónapja a fogyasztás 13-14l-re ugrott, ami elég durva. Először én is a mutatón vettem észre, hogy valami nem stimmel. Aztán ugy, hogy nem győztem tankolni. Álló helyzetben felugrott a mutató nekem is és ahogy nyáron 120-al tempomattal 7,5 litert evett és mutatott is, most 120-al tempomattal 14l Ugyan azon az útszakaszon. Viszont nálam még az is jelentkezik, de csak néha, hogy kb 50km/-nál negyedikbe elkezd rángatni az autó addig ameddig nagyobb gáz nem adok neki. Ugyan ezt csinálja 80km/h-nál ötödikbe.
Elvittem ezért kiolvastatni a hibát. Légtömegmérőt hozta egyből. Ki is cseréltem mentem vele 30 km-et visszamentem a szerelőhöz, mert semmi változást nem mutatott az autó, de sajnos ismét visszahozta hibának a légtömegmérőt, pedig zsír új.
El nem tudjuk képzelni mi lehet akkor igy a baj.... Valami ötletek esetleg? Nagyon megköszönném!




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hektor

Törzsvendég

Elismertség: 9% (14 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2015. december 10. csütörtök, 18:40


YELLOW írta:
Gabi írta:
Hektor írta: Üdv !
Nos az autó pillanatnyi fogyasztásmérője nekem is szokatlan. Elolvastam minden ezzel kapcsolatos hsz-t, többen is írjátok, hogy ez ilyen, vagy hogy amióta meg van így mutat, ez így normális.
Nekem nem ilyen volt, most kb 2 hete kezdte el, hogy többet mutat, kifekszik a mutató, vagy fékezéskor felkúszik, stb. Ezzel egyenes arányban, tehát kb 2 hete a fogyasztásom a BC szerint átlagban 1 literrel lett több. ( nem érdekesek az adatok, engem sem érdekel hogy pl 1 literrel többet eszik az autó, vagy ennyivel többet mér a műszer ) Az autóm menetdinamikája nem változott, indul, megy, húz, nem füstöl jobban stb.A víz 82-83 fok felmelegedve, talán mikor üzemi hőfokot eléri, nem annyira kirívó a mutató ugrálása.
Csak az érdekelne, hogy valaki akinek korábban jó volt a mérője és később találkozott ezzel a jelenséggel, orvosolta-e valahogy. Visszavezethető-e ez valami tipikus hibára, avagy ez már örökké így marad ?

Üdv
Azért írok a te hozzászolásodhoz mert tegnap kezdte produkálni ezt a jelenséget az én verdámba is a fogyasztásmérő az előzmény az volt, hogy flexi csövet cseréltek a kipufogón és a szaki nem áramtalanitot hanem valami kütyüt tett a motortérben a + - aksi vezetékek közzé és gondolom úgy hegesztette a csövet nem voltam ott végig.
Azelőtt úgy működött a műszer hogy ahogy nyomtam a gázt emelkedett a mutató és fékezéskor vagy kuplong kinyomásra lassításkor nem ugrott vissza 0-rol 4-6 literes fogyira.
Valahogy jobban tetszet a régi verzió, bár ugy olvasom sokan mondják hogy így a jó hááát... nem is tudom



mamíg van motorfék, ha úgy lassítasz, akkor 0-án kell állnia. ha üresben gurulsz, akkor mutat értéket. ugye erer volt már számítási példa is, hogy miért mutat. illetve ha motorfékkel gurulsz, de kinyomod a kuplungot, akkor ugyanúgy elindul felfelé. ha nem nagy a tempó, akkor 4-6 literig kb fel tud menni. néha van olyan, hogy már megálltam, de még megy fel. főleg párás időben veszem észre, és főleg ~15ezret futott légszűrő esetén. de ott sem mindig. 9 év alatt nekem is csinált olykor olyat, hogy elkezdett felfelé menni, szépen lassan. de köv. indításnál semmi, sőt jó sokáig.

javaslom, cserélj légszűrőt, ha nem mostanában volt. illetve most ha áll az autó, akkor szedd le az akksit egy 20 percre. ha előtte be kell indítanod, akkor leállítás után várj szintén egy 20 percet, aztán vedd csak le. talán segít.


Köszönöm a hozzászólást és választ.
Az igazság az, hogy egy pár nap múlva, már úgy viselkedett mint régen, most meg kb a kettő közti állapotot produkálja. A légszűrőm kb áprilisi vagy májusi ( nem néztem meg csak emlékezetből írom ) de szerintem valószínűbb, hogy a külső, illetve motorhőmérséklet függvényében változik. Az aksis levételt azért érdekességként kipróbálom majd. Most már nem olyan zavaró.. hol olyan mint rég, hol meg ez az új jelenség


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15562 pont) | Hozzászólások: 17317

Elküldve: 2015. december 10. csütörtök, 16:44


Gabi írta:
Hektor írta: Üdv !
Nos az autó pillanatnyi fogyasztásmérője nekem is szokatlan. Elolvastam minden ezzel kapcsolatos hsz-t, többen is írjátok, hogy ez ilyen, vagy hogy amióta meg van így mutat, ez így normális.
Nekem nem ilyen volt, most kb 2 hete kezdte el, hogy többet mutat, kifekszik a mutató, vagy fékezéskor felkúszik, stb. Ezzel egyenes arányban, tehát kb 2 hete a fogyasztásom a BC szerint átlagban 1 literrel lett több. ( nem érdekesek az adatok, engem sem érdekel hogy pl 1 literrel többet eszik az autó, vagy ennyivel többet mér a műszer ) Az autóm menetdinamikája nem változott, indul, megy, húz, nem füstöl jobban stb.A víz 82-83 fok felmelegedve, talán mikor üzemi hőfokot eléri, nem annyira kirívó a mutató ugrálása.
Csak az érdekelne, hogy valaki akinek korábban jó volt a mérője és később találkozott ezzel a jelenséggel, orvosolta-e valahogy. Visszavezethető-e ez valami tipikus hibára, avagy ez már örökké így marad ?

Üdv
Azért írok a te hozzászolásodhoz mert tegnap kezdte produkálni ezt a jelenséget az én verdámba is a fogyasztásmérő az előzmény az volt, hogy flexi csövet cseréltek a kipufogón és a szaki nem áramtalanitot hanem valami kütyüt tett a motortérben a + - aksi vezetékek közzé és gondolom úgy hegesztette a csövet nem voltam ott végig.
Azelőtt úgy működött a műszer hogy ahogy nyomtam a gázt emelkedett a mutató és fékezéskor vagy kuplong kinyomásra lassításkor nem ugrott vissza 0-rol 4-6 literes fogyira.
Valahogy jobban tetszet a régi verzió, bár ugy olvasom sokan mondják hogy így a jó hááát... nem is tudom



mamíg van motorfék, ha úgy lassítasz, akkor 0-án kell állnia. ha üresben gurulsz, akkor mutat értéket. ugye erer volt már számítási példa is, hogy miért mutat. illetve ha motorfékkel gurulsz, de kinyomod a kuplungot, akkor ugyanúgy elindul felfelé. ha nem nagy a tempó, akkor 4-6 literig kb fel tud menni. néha van olyan, hogy már megálltam, de még megy fel. főleg párás időben veszem észre, és főleg ~15ezret futott légszűrő esetén. de ott sem mindig. 9 év alatt nekem is csinált olykor olyat, hogy elkezdett felfelé menni, szépen lassan. de köv. indításnál semmi, sőt jó sokáig.

javaslom, cserélj légszűrőt, ha nem mostanában volt. illetve most ha áll az autó, akkor szedd le az akksit egy 20 percre. ha előtte be kell indítanod, akkor leállítás után várj szintén egy 20 percet, aztán vedd csak le. talán segít.

Gabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Gabi

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2015. december 10. csütörtök, 16:36


Hektor írta: Üdv !
Nos az autó pillanatnyi fogyasztásmérője nekem is szokatlan. Elolvastam minden ezzel kapcsolatos hsz-t, többen is írjátok, hogy ez ilyen, vagy hogy amióta meg van így mutat, ez így normális.
Nekem nem ilyen volt, most kb 2 hete kezdte el, hogy többet mutat, kifekszik a mutató, vagy fékezéskor felkúszik, stb. Ezzel egyenes arányban, tehát kb 2 hete a fogyasztásom a BC szerint átlagban 1 literrel lett több. ( nem érdekesek az adatok, engem sem érdekel hogy pl 1 literrel többet eszik az autó, vagy ennyivel többet mér a műszer ) Az autóm menetdinamikája nem változott, indul, megy, húz, nem füstöl jobban stb.A víz 82-83 fok felmelegedve, talán mikor üzemi hőfokot eléri, nem annyira kirívó a mutató ugrálása.
Csak az érdekelne, hogy valaki akinek korábban jó volt a mérője és később találkozott ezzel a jelenséggel, orvosolta-e valahogy. Visszavezethető-e ez valami tipikus hibára, avagy ez már örökké így marad ?

Üdv
Azért írok a te hozzászolásodhoz mert tegnap kezdte produkálni ezt a jelenséget az én verdámba is a fogyasztásmérő az előzmény az volt, hogy flexi csövet cseréltek a kipufogón és a szaki nem áramtalanitot hanem valami kütyüt tett a motortérben a + - aksi vezetékek közzé és gondolom úgy hegesztette a csövet nem voltam ott végig.
Azelőtt úgy működött a műszer hogy ahogy nyomtam a gázt emelkedett a mutató és fékezéskor vagy kuplong kinyomásra lassításkor nem ugrott vissza 0-rol 4-6 literes fogyira.
Valahogy jobban tetszet a régi verzió, bár ugy olvasom sokan mondják hogy így a jó hááát... nem is tudom