Ez egy archivált weboldal! bővebben
kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2010-12-17 21:50 hûtõ

Nekifutok inkább harmadszor is.

Valamit nem értek.

zoltan írta: A víz hőmérsékletét mutató azonban egész út alatt a piros mező és a felette lévő első vonal között ingázott.


Ezek szerint forrt a vized? mert ott van piros mező....

majd...

zoltan írta: Menet közben még max- ra is állítottam a belső hőmérsékletet, akkor szépen el is kezdte befújni a meleg levegőt, de a vízhőfok akkor is az első vonalnál feljebb nem ment.


Itt pedig az első vonal? Azaz hideg?

Akkor most hol ingázott? Mert a mondandód szerint kilengett rendesen...



kempelen Elküldve: 2010-12-16 19:57 N42B18A valami zakatol a motorban

YELLOW írta:
kempelen írta: Akasztják a hóhért???





??? miért is ???



A világért sem akarok itt dízel-benzin vitát kirobbantani, de ti voltatok annyira büszkék arra, hogy a benyás csendes és erősen hangsúlyozva, hogy a dízel traktorhangú....

De félre ne értsetek, nekem semmi bajom a benyásokkal...

kempelen Elküldve: 2010-12-16 19:33 N42B18A valami zakatol a motorban

Akasztják a hóhért???



kempelen Elküldve: 2010-12-15 21:46 hûtõ

Elnézést nem figyelem pontosan az előzményeket, de ha automata váltós akkor viszkós a venti...

Ha kézi váltós, akkor nem szóltam egy szót sem.

kempelen Elküldve: 2010-12-15 11:44 Izzítás vezérlõ

davech írta: hi! Én 320td-ben cserélnék erősebb hidegben elég nehezen indul. Milyen márka? Vagy vegyem a gyárit? thx



a gyári beru, úgyhogy....

kempelen Elküldve: 2010-12-13 09:52 Autóvásárlás

Bianconero írta: Szerintetek megvegyem? Végül is a klímagáz sem ment el..DDD
http://www.hasznaltauto.hu/aut...es-4360207


már a klímagáz miatt megéri

kempelen Elküldve: 2010-12-12 17:26 képek

Ezt leamortizálta a yard:



kempelen Elküldve: 2010-12-12 16:50 Társalgó

Csak érdekességképpen. Valami magánimport lehet az usában:

320d Arizona, USA

http://phoenix.olx.com/bmw-320...id-1102438

kempelen Elküldve: 2010-12-12 05:40 DSC

vsop14 írta:
bmw320d4 írta:
tomke írta: Sziasztok!

Ma,teljesen váratlanul,minden előjel nélkül kigyulladt az ABS és a kipörgésgátló visszajelzőm.Rövid idő után elaludt,majd 20 km múlva újra kigyulladt,azóta sajnos világít.Van ötletetek,h mi lehet a baja?Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv!



Milyen autód van?


BMW!


biztos?

kempelen Elküldve: 2010-12-12 05:39 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

vsop14 írta:
kempelen írta:

Szerintem sem, bár érdekes a catrol olajválasztó oldala.

A 316i-nél csak a Castrol SAF-XJ 75W-140 olajat ajánlja, de például azonos évjáratú 320d-nél hármat is, nevezetesen:
Castrol SAF-X 75W-140, Castrol SAF-XO 75W-90, Castrol SAF-XJ 75W-140

Ha jól tudom ezek egyikében sincs sper

Na nem mintha ez számítana, de érdekes...


a saf-xj az a sperr olaj. asszem a saf-x az meg már meg is szűnt és helyette van az xj.
hibát nem követsz el, ha sperr olajat raksz bele


Igazad van, magam miatt nem aggódom, már túl vagyok a cseréjén csak azt találom érdekesnek, hogy a 316i-hez kizárólag egyet ajánlott fel, a 320d-nél pedig mindhármat, pedig felajánlhatta volna a 316i-nél is mindhármat...




kempelen Elküldve: 2010-12-11 20:47 Inspekció

bmw320d4 írta:
Zolee írta: Kempelen előző hozzászólását annyival egészíteném ki h tudtommal az olajcsere intervallumot úgy számolja a 30 v 25e-ből, h a megtett km-t csak az igénybevétellel korrigálja (hidegindítások, magas fordulaton történő használat, stb), de az időt sztem nem kalkulálja bele, mivel így is - úgy is illik évente lecserélni. Nekem 25e a csere intervallum, de 12.000 megtett km után (ekkor még 9-10 ezret ír a cseréig) cserélem és nullázom.


E46 csak a fogyasztásból számol.


köszi a pontosításokat!

kempelen Elküldve: 2010-12-11 20:12 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

bmw320d4 írta:
Adiii írta:
bmw320d4 írta:
Adiii írta:
Nem sper-es (önzáró) difibe milyen olajat ajánlotok? 75W-90et vagy 75W-140et érdemesebb rakni bele?


SAFX-O 75W90


Akkor ezek szerint a 75W 140 az tök fölösleges lenne igaz?


Szerintem igen. Mi soha nem használtunk mást.


Szerintem sem, bár érdekes a catrol olajválasztó oldala.

A 316i-nél csak a Castrol SAF-XJ 75W-140 olajat ajánlja, de például azonos évjáratú 320d-nél hármat is, nevezetesen:
Castrol SAF-X 75W-140, Castrol SAF-XO 75W-90, Castrol SAF-XJ 75W-140

Ha jól tudom ezek egyikében sincs sper

Na nem mintha ez számítana, de érdekes...

kempelen Elküldve: 2010-12-11 19:45 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

BarG írta:
Manuál váltóba automata olaj .... LOL
MTF LT2 - Manual Transmission Fluid Life Time 2


MTF LT olajok 5 literesben vannak, csak szervíztől vehető kimérve.


Elhiszem hogy furcsa, de még soha sehol nem volt ebből baj. Ha mégis szarakodott a váltó, az sem az olaj miatt volt... bár nem kell elhinni.


kempelen Elküldve: 2010-12-11 19:43 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Általában valóban sokkal jobb automata váltó olajat tenni a kézi váltós autókba. Főleg télen könnyebb a kapcsolás velük.
Nekem már az öreg OFF csotrogányomban is évek óta automata váltó olaj van, legalábbis amióta elsőként cseréltem benne a gyári olajat.

Nem állítom hogy a gyári ajánlások alapján normál váltóolajat beletöltők tönkre teszik a váltót, mert szerintem nem, csak éppen az automata olajjal könnyebb a váltás...

Nyáron pedig nem szabadna elviekben különbséget érezni...

Ezt a másik castrol olaj megalomániát már el kellene hagyni...Nem állítom egy szóval sem hogy rossz a castrol, mert nem de van pár másik gyártó aki azonos (sőt némely termék jobb) minőségű olajat kínál.

persze megértem sokat jelent a "castol recommended" felirat az olajbeöntő sapkán...de nem hiszem hogy feltétlen ragaszkodni kell ehhez...

kempelen Elküldve: 2010-12-11 19:32 Inspekció

hil írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:

nálunk láncos az Opel...



Megkérdezhetem milyen opel típusról van szó?



Astra H kombi. 1.6 Z16XEP
de közben rájöttem tévedtem, szíjas... nem tudom miért emlékeztem láncosra



nah azé!

éppen azért voltam kiváncsi, mert csak az 1.0 és 1.2 motorok között létezik láncos az opelnél


igazából nem tudom miért emlékeztem arra, hogy láncos... talán lehet pont amiatt, hogy a kisebb motorok között van láncos és ezen miért nincs... nah mindegy, kicsit OFF volt.
bár az is a 8 évet hamarabb eléri mint a 120ezer km-t


Kedves Yellow!
Az alábbiakat kérlek ne vedd b...tatásnak, mert nem az
Nagyon elcsodálkoztam, hogy Nálatok láncos motor van az Astrában. Kempelen jól írta megjegyzését én is így tudtam. Sokan leírták, Magad is olvastad gondolom, hogy miért kell ÉVENTE, mégha nem is érkezett el Km szerint az esedékesség a motor olajt lecserélni, most ezt nem ismételném. Napokban leírtam, hogy a gyertyákat miért javasolt cserélni, ezt se ismételném. Mindenki akkor cseréli ezeket a dolgokat, amikor akarja. Talán ezért is lehet az, hogy rengeteg hirdetésben szereplő autóról állítja a tulaj, hogy folyamatosan szervizelt (2-3 évenként olajcsere, mert keveset használják, stb) aztán amikor megnéztem, nekem laikusnak is beugrott, hogy tulajdonképpen hulladékot látok. Nem is értem, az ilyen emberek miért nem inkább taxival járnak, mert ha belegondolunk és számolunk, akkor még az is olcsóbbra jön ki. Nekem az A Vecim két éven keresztül garázsban állt szinte, mentem vele évente kb.1000Km-t évente, de az olajat lecseréltem benne, mert hülye vagyok.
Szerintem a Bimmernél nincs meghatározva az, hogy mennyi Km állásnál kell szervizbe menni, hanem az a mérvadó, amit a SI számláló meghatároz.
A szervizekről annyit, hogy én sem viszem márkaszervizbe, de márkára szakosodott szervizbe igen. Saját esetemet említeném: futóműállítás 4 cégnél köztük a Zengő is, aki elég jó név ebben, mindenhová legalább kétszer visszamentem, többször már nem volt pofám és végül az NT-nél tudták beállítani elsőre, pedig nem is nagyon korszerű a padjuk ellentétben a Zengővel. Dehát naponta ezt csinálják és azt szívvel-lélekkel.

Bocsánat, ha túl hosszú voltam és hidd el Yellow, nem személyes támadásnak vagy cikizésnek, egyébnek szántam a fentieket.


Ehhez annyit tennék hozzá, - nem hilnek és nem yellownak célozva, hanem általánosítva - hogy ha jól tudom a megtett kilométer és az eltelt idő függvényében számol vissza a bmw kijelzője. Hivatalosan nekem 30000 km a szervíz intervallum. Nos ennek a visszaszámlálása nem kifejezetten a megtett kilométer függvénye, ahogy a mondatomat is kezdtem. Éppen ezért mindig elfelezem a 30 ezret és ahogy közelít a 15 ezerhez cserélem az olajat. Ehhez hozzászámolom még azt hogy nincs szarrá hajtva az autó, ezért én legutóbb 18e-nél cseréltem olajat. (azaz amikor a visszaszámláló 18e állt)
Tisztában vagyok azzal, hogy számomra teljesen felesleges egy dízel, mert annyit nem megyek vele, de mint írtam is az volt a fő szempont anno, hogy jó állapotban legyen, mindegy miféle motor...
Szóval ezzel csak azt akartam mondani, hogy szervízintervallum osztva kettővel és kicsit rászámolva hogy esetleg mennyit használod a kocsit...

Persze olajcsere után szervizintervallum nullázása...és a számolás kezdődik elölről.

Most csak és kizárólag az olajcseréről beszéltem.

Sajnos a szivattyúm egyszer már meghalt és amikor vettem helyette másikat az üzaszürő például csere lett, független az intevallumtól...

Csak annyi végezetül a kérdésem, hogy mit kell ezen a szervízintervallumon fetisizálni ennyit?