laleeboy fórum hozzászólásai

laleeboy Elküldve: 2014-07-09 14:28 angel eye

Bero írta: Sziasztok! Nekem smd ledes angel eyes-om van,ezt gyárilag betudtam kötni a helyzetjelzőre plusz volt egy kábel neki a belső világításra így nyitásra is felvillan. Ismerősöm szeretne angel eyet,de neki a CCFl jobban tetszik,bár ehhez nem jár plusz kábel és ő is szeretné nyitásra hogy felvillanjon. Valaki csinált már ilyet,hogy ccfl-t rákötött a belső világításra? Vagy próbáljam meg úgy mint az enyémbe,hogy beteszek egy relét és abba vezetem be a belső világítást? Köszi!


A CCFL nem szereti a villogtatást, talán ezért nincs hozzá kábel sem

laleeboy Elküldve: 2014-07-04 11:57 Lengéscsillapitó

dbtibi írta: Ez már a második zsír új teleszkóp a kocsiban, mindkettő sz*r lenne vagy lett volna (mert gondolom az a teleszkópban van benne, nem kell cserélni amikor teleszkópot cserélsz ?!




Akkor pedig nem a csillapító nyikorog


laleeboy Elküldve: 2014-07-04 11:05 E46 M futómû

YELLOW írta:
attilavagyok írta: sziasztok segítségeteket kérném 320ci se-met építgetem szeretnék alá lsd difit egy m3-as alol megvettem a difit azután a kardánt mert nem stimmelt, ezután a futómű keretet és a féltengelyeket, a kérdésem az lenne hogy kell e még valamit cserélnem ezeken kívül gondolok itt pl.:kerékagy, lengőkar vagy más nem fog stimmelni, vagy elkezdhetem összerakni?


vehettél volna egy komplett M3-at is... kevesebb cécó lett volna


Vagy megkeresni bal!nt-ot valahol

http://www.powerfanatics.com/f....php?t=461

Ő csinál E46 sperrt

laleeboy Elküldve: 2014-07-04 11:02 Lengéscsillapitó

dbtibi írta:
laleeboy írta:
dbtibi írta:
laleeboy írta:
andree írta:
dbtibi írta:
laleeboy írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
cseréltem mind a négy teleszkópot a kocsiban (Sachs-ra) ezután, a jobb hátsóm esőben elkezdett nyekeregni minden döccenőnél (viccen kívül, olyan hangja van mint egy lúdnak). Egyeztettem a beszállítóval, adott egy másik teleszkópot gariba (ki is cseréltettem). Ma reggel jövök, esik az eső a jobb hátulja megint nyekereg

Szerelőm szerint már csak a toronycsapágy felső szilentjének lehet baja, találkozott már valaki ilyen problémával ?



Ha ez tönkremegy akkor általában a közepéből szakad ki a hüvely és akkor inkább kopog az úthibákon és nem nyöszörög.

Ha nyikorgás van akkor inkább a rugó alatti és feletti gumialátét szokta ezt a hangot adni, főleg ha meg volt bontva amíg újra meg nem találja a helyét, én azt nézném meg először.



Köszi az észrevételt ,
de amikor ideiglenes kiiktattuk az alsó csavar(ok) kivételével a lengéscsillapítót, és úgy mozgattuk a kocsit fel és le, akkor nem adott ki semmilyen hangot, ezért mondja a szerelőm, hogy csak a teleszkóppal vagy valamelyik hozzá csatlakozó alkatrésszel lehet összeköttetésben a nyekergés ami csak esőben jön elő.


Szia,
Nekem is csinálja, a felütődés gátló nyikorog ahogy csúszkál a telószáron. Azért tudom mert az előző gazdájánál is ez nyikorgott akivel cseréltem a telókat. Cseréltetek porvédőt és felütődés gátlót?


A porvédő és a felütődésgátló nem csúszkál a száron, max először az összerakás után felmegy a toronyszilentig és ott is marad, ugyanis az a szivacsos rész megtartja fent.

Ha most megemeled biztos hogy fent lesz a gátló végénél.


...akkor várok további ötleteket, hogy hova mehet be víz (mert csak esőben csinálja és utána, aztán gondolom kiszárad a víz) és nyekereg tőle a lengéscsillapítóval kapcsolatosan bármi ...


Attól még lehet a toronyszilent (bár nem hiszem) , könnyen ellenőrizhető a csomagtér felől.
Amire még gondoltam így utólag agyalva a dolgon az a gátló alsó bekötése a lengőkarnál. Ott is van egy gumiszilent a gátló végében meg egy alátét esetleg még az nyikoroghat.



szia,
melyik szilentre gondolsz ?
http://bmwfans.info/parts-cata...rear_axle/



A lengéscsillapító végében levőre

http://ills.bmwfans.info/1yey.png

Ahova a 2-es számú csavar megy

laleeboy Elküldve: 2014-07-04 09:40 Lengéscsillapitó

dbtibi írta:
laleeboy írta:
andree írta:
dbtibi írta:
laleeboy írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
cseréltem mind a négy teleszkópot a kocsiban (Sachs-ra) ezután, a jobb hátsóm esőben elkezdett nyekeregni minden döccenőnél (viccen kívül, olyan hangja van mint egy lúdnak). Egyeztettem a beszállítóval, adott egy másik teleszkópot gariba (ki is cseréltettem). Ma reggel jövök, esik az eső a jobb hátulja megint nyekereg

Szerelőm szerint már csak a toronycsapágy felső szilentjének lehet baja, találkozott már valaki ilyen problémával ?



Ha ez tönkremegy akkor általában a közepéből szakad ki a hüvely és akkor inkább kopog az úthibákon és nem nyöszörög.

Ha nyikorgás van akkor inkább a rugó alatti és feletti gumialátét szokta ezt a hangot adni, főleg ha meg volt bontva amíg újra meg nem találja a helyét, én azt nézném meg először.



Köszi az észrevételt ,
de amikor ideiglenes kiiktattuk az alsó csavar(ok) kivételével a lengéscsillapítót, és úgy mozgattuk a kocsit fel és le, akkor nem adott ki semmilyen hangot, ezért mondja a szerelőm, hogy csak a teleszkóppal vagy valamelyik hozzá csatlakozó alkatrésszel lehet összeköttetésben a nyekergés ami csak esőben jön elő.


Szia,
Nekem is csinálja, a felütődés gátló nyikorog ahogy csúszkál a telószáron. Azért tudom mert az előző gazdájánál is ez nyikorgott akivel cseréltem a telókat. Cseréltetek porvédőt és felütődés gátlót?


A porvédő és a felütődésgátló nem csúszkál a száron, max először az összerakás után felmegy a toronyszilentig és ott is marad, ugyanis az a szivacsos rész megtartja fent.

Ha most megemeled biztos hogy fent lesz a gátló végénél.


...akkor várok további ötleteket, hogy hova mehet be víz (mert csak esőben csinálja és utána, aztán gondolom kiszárad a víz) és nyekereg tőle a lengéscsillapítóval kapcsolatosan bármi ...


Attól még lehet a toronyszilent (bár nem hiszem) , könnyen ellenőrizhető a csomagtér felől.
Amire még gondoltam így utólag agyalva a dolgon az a gátló alsó bekötése a lengőkarnál. Ott is van egy gumiszilent a gátló végében meg egy alátét esetleg még az nyikoroghat.

laleeboy Elküldve: 2014-07-04 08:16 Lengéscsillapitó

andree írta:
dbtibi írta:
laleeboy írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
cseréltem mind a négy teleszkópot a kocsiban (Sachs-ra) ezután, a jobb hátsóm esőben elkezdett nyekeregni minden döccenőnél (viccen kívül, olyan hangja van mint egy lúdnak). Egyeztettem a beszállítóval, adott egy másik teleszkópot gariba (ki is cseréltettem). Ma reggel jövök, esik az eső a jobb hátulja megint nyekereg

Szerelőm szerint már csak a toronycsapágy felső szilentjének lehet baja, találkozott már valaki ilyen problémával ?



Ha ez tönkremegy akkor általában a közepéből szakad ki a hüvely és akkor inkább kopog az úthibákon és nem nyöszörög.

Ha nyikorgás van akkor inkább a rugó alatti és feletti gumialátét szokta ezt a hangot adni, főleg ha meg volt bontva amíg újra meg nem találja a helyét, én azt nézném meg először.



Köszi az észrevételt ,
de amikor ideiglenes kiiktattuk az alsó csavar(ok) kivételével a lengéscsillapítót, és úgy mozgattuk a kocsit fel és le, akkor nem adott ki semmilyen hangot, ezért mondja a szerelőm, hogy csak a teleszkóppal vagy valamelyik hozzá csatlakozó alkatrésszel lehet összeköttetésben a nyekergés ami csak esőben jön elő.


Szia,
Nekem is csinálja, a felütődés gátló nyikorog ahogy csúszkál a telószáron. Azért tudom mert az előző gazdájánál is ez nyikorgott akivel cseréltem a telókat. Cseréltetek porvédőt és felütődés gátlót?


A porvédő és a felütődésgátló nem csúszkál a száron, max először az összerakás után felmegy a toronyszilentig és ott is marad, ugyanis az a szivacsos rész megtartja fent.

Ha most megemeled biztos hogy fent lesz a gátló végénél.

laleeboy Elküldve: 2014-07-03 15:45 Fóliázás

Coyote írta: Azt tudja valaki, hogy gyárilag az E46 oldalablaka hány %-os fényáteresztéssel rendelkezik?
Elvileg 70%-ig lehet lefóliázni az első ablakokat, nem tudom, hogy tehetek-e még rá valamit, vagy már gyárilag elérte-e ezt a szintet a színezett üveg...


Sajnos már nem lehet hivatalosan fóliázni az első ablakokat mert már gyárilag "maxra" sötétített.

Már az E36-okban is csak a korai klíma nélküli modelleknek volt színezés nélküli üvege a többi gyárilag színezett. Az E46-nál szerintem az összes színes.

laleeboy Elküldve: 2014-07-03 13:38 Lengéscsillapitó

dbtibi írta: Sziasztok,
cseréltem mind a négy teleszkópot a kocsiban (Sachs-ra) ezután, a jobb hátsóm esőben elkezdett nyekeregni minden döccenőnél (viccen kívül, olyan hangja van mint egy lúdnak). Egyeztettem a beszállítóval, adott egy másik teleszkópot gariba (ki is cseréltettem). Ma reggel jövök, esik az eső a jobb hátulja megint nyekereg

Szerelőm szerint már csak a toronycsapágy felső szilentjének lehet baja, találkozott már valaki ilyen problémával ?



Ha ez tönkremegy akkor általában a közepéből szakad ki a hüvely és akkor inkább kopog az úthibákon és nem nyöszörög.

Ha nyikorgás van akkor inkább a rugó alatti és feletti gumialátét szokta ezt a hangot adni, főleg ha meg volt bontva amíg újra meg nem találja a helyét, én azt nézném meg először.

laleeboy Elküldve: 2014-07-02 11:05 Az ilyenek se tesznek jót a BMW-sek megítélésének

kempelen írta:
hil írta: Sziasztok!
Lehet,hogy nem, az igazán jó helyre írok: Nyaralni vagyok Erzsébet Park Hotel.
A parkolóban azt tapasztalom (és máshol is általában), látom, hogy a BMW-sek a parkoló (jó nagy) legtávolabbi szögletében állnak az autóikkal (én is) a bejáratnál meg Audi, Passat, Skoda sokadalom, szinte egymást karcolva elállva a poggyász felhordására létrehozott rézsűt is.
Tényleg "bunkók" a BMW-sek??? Én úgy látom mostanában, hogy bár a megítélés, néphit szerint a BMW-sek a "bunkók" de fentebb felsorolt autómárkák tulajdonosai már régen és nagyon túltesznek rajtunk....
hil
ui. volt egy topik: tényleg bunkók a BMW-sek, vagy hasonló címmel talán, de nem találtam, azért írtam ide.





Maximálisan egyetértek. A baj csak annyi, hogy ha egy bmw-s követi el a legapróbb hibát, arra mindenki odafigyel. Ha más márkák - mint ahogy fent írtad is - bármilyet, akkor arról mindenki hallgat.


Akkor elmesélem hogyan jártam

1 Megyek a gyerekért a bölcsibe kb 30 autós parkoló 1 ford áll a szélén, beállok középre nem lógok ki a vonalon , pont a kijelölt hely közepére álltam úgy hogy 6-8 üres hely maradt mindkét oldalon.
Mire kijövök a gyerekkel mellém áll egy szuzuki kb úgy hogy az egyik kereke az én parkolócellámban (tehát vagy 30 cm-re a kocsitól) de addigra a parkoló már ÜRES volt még az a ford is elment.

Hogy hogyan szállt ki a kocsiból vagy mire gondolt azt nem tudom de szerencsére nem lett sérülés a kocsimon mert biztos hogy levettem volna a fejét

2 Ülök a kosiban a parkolóban,(kb fele üres) várom hogy a feleségem visszaérjen.
Látom hogy dózerol (nagy gáz kis kuplung alig mozdul) egy skoda (piaci értéke kb 50000 ft mert van még rajta műszaki) parkolót keres, én meg azon imádkoztam hogy nehogy a mellettem levő üres helyre próbálja meg beszuszakolni magát mert hála a következő parkolóban álló opelnek csak 0,8 hely maradt mert úgy állt be hogy átlóg.

Látom hogy céloz tekeri a kormányt , majd megindul , de én már a kocsimból is láttam hogy nem fog beférni mert az ív is rossz és a hely is kicsi.
Már éppen kiszálltam volna a kocsiból hogy jelezzem ez nem fog menni, amikor NEKIMEGY az első lökösnek (még szerencse hogy dózerolt tehát éppen csak gurult így nem lett baja).

Kiugrottam és szépen (de tényleg szépen mert velem volt a gyerek is) megkérdeztem hogy mégis mire gondolt?

Erre azt mondja hogy ÉN ROSSZ HELYEN ÁLLOK és ő ezért nem fért be.

Akkor közelebb mentem hozzá és megmutattam hogy miért is nem fér be és hogy hol kellene megpróbálni a parkolást (kb 5 méterrel odébb volt kb 3 hely egymás mellett üresen)ahol még egy IFA is elfér.

Még szerencse hogy ezt is megúszta a kocsi sérülés nélkül meg a párom is megjött így inkább elmentünk..


Ennyit arról hogy a BMW-sek taplók.

Szerintem a legtöbb BMW tulaj jobban félti a kocsiját minthogy egy ilyen vagy hasonló helyzetbe szándékosan belemenjen (én is mindig jó messze állok de 10-ből 8 szor lesz szorosan mellettem valaki az amúgy szinte teljesen üres parkolórészen)

laleeboy Elküldve: 2014-06-20 08:53 au. váltó olaj

blogre írta: Sziasztok.

2000-es E46 kombim van, automata váltóval. Imádom, soha nem veszek másmilyen váltós kocsit, de...
Múlt héten csinált 2 alkalommal olyat, hogy hiába raktam D-be, alig akart elindulni, 3000-ig is forgott, de kb így mozdult meg az auto. Majd egyszer csak megjött az "esze", és tökéletesen működött. Aztán megcsinálta mégegyszer, de csak hidegen. Mitől lehet ez?
Hol lehet megnézni az automata váltó olajszintet? Kevés lenne benne az olaj?
Pls help me!


Elméletileg a motortérben van a nívó, hasonló mint a motorolaj nívója
Cseréltetni csak műhelyben mert otthon nem tudod az összeset kiszedni

laleeboy Elküldve: 2014-06-20 08:51 Futómû és hibái

Carpeet írta: Sziasztok,
320D sedanom van és a következő a probléma:
hirtelen fékezésnél koppan a jobb eleje és meg is rántja a kormányt, alacsony sebességnél pl.: fekvőrendőrön végig kopog a jobb eleje.
Már kicseréltem a kompett féket (betétek,tácsák,munkahengerek) bemérettem teljesen ugyan olyan mind a két oldal, lengéscsillapítokat is mértük azis teljesen egyforma és kicseréltüka lengőkar hátsószilentjét, de a hiba ugyan úgy fentáll.

Valaki tud segíteni? Már egy rakat pénzem benne van de egyszerűen semmi javulás


Nekem azért kopogott mert a stabilizátor rúd egyik felén kicsit visszalazult az anya meghúztam azóta csend van

laleeboy Elküldve: 2014-06-04 14:06 Szívócsonk-pillangószelep

kempelen írta:
sakter írta:
duend írta:
sakter írta:
bmw320d4 írta:
sakter írta: Felmerült bennem egy gondolat. Nem lenne megfelelő megoldás, hogy a két rögzítő csavart kivenni és a pillangó lemezt kidobni? A tengely biztos nem fog beleesni.


Tényleg nem esik bele, de az olaj attól még szivárogni fog a tengely mellett.


Na jó, de ez az egész herélés mizéria nem valami olaj folyás miatt van hanem az attól való rettegéstől, hogy beleesik a lemez v. csavar és felrobban a motor. Mondjuk megértem, hogy a rettegést jobb aprólékosan kiválasztott csecse-becse vásárlásával semlegesíteni, mint 8 csavart kivenni.
Ennél nyomósabb érvet tud valaki?


Nem olajfolyäs miatt van, az csak a következmenye lesz annak, amit felvetettel. Es nem felrobbani fog a motor, hanem a dugattyu szepen ropiratöri a lapkät, majd a darabkäk elöször a hengert veszik kezelesbe, majd ätmennek a turbohoz, es ott is rendet raknak.
Szerintem nem ezen a modszeren kell sporolni, hisz nem annyira dräga, es egy kesöbbi olajfolyäst sem fogsz majd läjkolni, ha lätod, milyen lesz töle a környek pär honap mulva...


De miért folyna az olaj? Van még egy csomó tengely ( pl.főtengely) azt mind próbáljuk meg
kiiktani?



Mert a szívócsőben a turbótól érkező olajpára is bekerül a rendszerbe.
A gyári szelepek tengelye kis "O" gyűrűvel van tömítve, mely mellett idővel szivárog ez az olajpára. Ha leveszed a lapkát, a tengely és e tömítőgyűrű még ottmarad.

Sőt, mivel eredetileg a lapka akadályozza, hogy a tengely kifelé mozduljon, lapka hiányában már ez sem fog működni és szépen lassan kitáncol a tengely a helyéről, majd idővel megszorulhat a lapkákat mozgató rúd is... (mondjuk elég közel vannak egymáshoz, így kicsi rá az esély)

Hozzáfűzve még annyit, hogy tényleg nem tétel megcsinálni rendesen 4 vagy 6 darab csavarral vagy a teljes kupakkal...







Láttam már olyan megoldást hogy nem csak a lapkát veszik ki hanem a tengelyt is és a tengely helyére fúrnak egy menetet (M6?) és egy csavart beletéve mehet vissza a gyári kupak

laleeboy Elküldve: 2014-05-29 12:51 Szürö kerdes

MattM325 írta:
jlaci74 írta:
YELLOW írta:
Puli írta: A gyári olaj-, levegő-, pollenszűrő milyen márkájú? Bosch? Valeo? Vagy nem is ilyesmi?


az a baj, hogy a gyárin BMW logo van. én mikor cseréltem Mahle márkájút vettem, és a gyárival összevetve (levegőszűrő) csak a BMW logo nem volt rajta, minen betű, annak típusa megegyezett. üzemanyag szűrőből Knecht-et vettem, ami kb ugyanaz mint a Mahle csaka doboza kék helyett narancs. ez is meglepően hasonlított a gyárira, itt is csak a BMW logo hiányzott. egyébként a Mann-t szokták még gyárinak mondani, de a Mahle és a Knecht olcsóbb és eddig semmi gond nem volt velük, szóval ezzel a két márkával nem lőssz mellé.
valeo francia, maradjon meg nekik, bosch meg drága a név miatt, és szerintem nem olyan jó.


Kb. így van...
Mahle-Knecht egy cég és garantált a gyári minőség. Több neves autógyárnak beszállító, pl. Bmw mellett a Mercedesnek is.
A Mann filter is minőség de vettem már ki "made in china" feliratú szűrőt Mann dobozból...


Ezeket szerintem mindegy hol gyártják, a gyártósor és a minőség ellenőrzés adott.
Én tegnap vettem MANN szűrőket, olajszűrő Germany a légszűrő Bosnia and Herzegovina



Nekem is volt Bosch üza szűrőn Made in Israel

laleeboy Elküldve: 2014-05-05 12:34 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Coyote írta:
MattM325 írta:
minimal írta:
Coyote írta: Ehhez mit szóltok? 318i, lehet, hogy dízel után utálnám (nyomaték sehol)... mégis milyen fogyasztással merjek kalkulálni, ha a 320D E46 nálam 6.2-t eszik? 8? Vagy több?


8-9 körül városban számolhatsz vele, azon kívűl, hogy fehér ami éppen divatos nincs benne semmi. Én nem vennék fapados BMW-t...

Céges autó színű



Nekem mondjuk pont ez jön be rajta, hogy fehér.

De az üzletasszony-tulajdonost lehet, hogy ritka olajcserék, széttaposott kuplung meg egyéb elhanyagolt részek jellemeznék... A beledohányzásról nem is beszélve.

Megmondom őszintén NAGYON tetszik ez a gép, de annyira fapad, hogy elsírom magam. Még egy rohadt pohártartó sincs benne, pedig ezekenél már a műszerfalba van építve, tehát nem tudom utólag belerakni, mint E46-ba.


annyira lovagolsz ezen a pohártartón, de én pl sosem éreztem hiányát nem mekizek az autóban. víz, vagy bármi elfér egy flaskában, oszt berakom a hátsó lábtérbe, amit vezetés közben is elérek.
fehér szín: nekem előszür úgy tűnt mintha fóliázva lenne

szerk.: sőt biztsra mondom, hogy fóliázott, mert ez üzletasszonynak fontos ez, hogy fóliázva legyen. ezért nincs a motortérről kép.



Meg az üzletasszonynak fontos a dupla kipuff is

+1 a fóliázás mellett (szerintem ezért van hátul az E90 homasita-s betűkből kirakva)

laleeboy Elküldve: 2014-04-17 14:02 alufelni

sanyaa írta: Sziasztok!
Felnit szeretnek vásárolni nyárára, és ami igazan tetszik az x5-nek 1 típusa, már láttam ezzel szerelve, e46-ot. A kérdésem, vezetési élmény, mennyivel rosszabb, mint egy 18colos felninek? Nagyon viszi az autót? Számit, hogy ez xd, stabilitásra gondolok.
Adatok:
5x120, ET 48, Első kerék 9 J, Hátsó kerék 10 J,

Tisztelettel: Sanya



Pont jó lesz