Ez egy archivált weboldal! bővebben
p1tyeszka fórum hozzászólásai

p1tyeszka Elküldve: 2015-03-21 15:14 Motorolaj

mormota26 írta: Udvozletem! Lassan megtortenik a fuzott blokk cser. Most nagy dilemmaba vagyok motor olaj teren. Elozo blokkomba majdnem. 290 e km volt mikor hozzam kerult 5w40 olajat kapott jo is volt vagy 2 e km ig aztan elkezdett csorogni a htoke . Na akkor olaj csere 10w40 es azzal jo is volt a kovi olajcsereig.(nem zabalta nem kellett utantolteni nem csorgott a htoke). Ebbe a blokkba amit vettem allitolag 148 e km van szelepfedel nem volt egyedul hozza egesz jo allapotunak tunt autoszerelovel mentunk igy elhoztuk ( 5 motort neztunk meg ez volt a legjobb). Most kerdesem a kovi : milyen olajat tegyunk bele ? Autoszerelo 10w40 akar en 5w 40 et. Esetleg vmi mas otlet van allok elebe.


10w40... 5w30-at tegyetek bele

p1tyeszka Elküldve: 2015-03-07 10:02 Futómû és hibái

Kimoto írta: Sziasztok!

Autó: E46 100kw Touring 2001.06.

Problémám: 1,2 valamint rükverc kapcsolása, majd kuplung felengedése közben koppanó hang a hátsó futóműből (magasabb fokozatban nem érezhető).

Difi szilentet cseréltem, hátsó futóművet rázópadon megnézték szilentek jók, kardánt több szerelő megnézte, nem kotyog, féltengelyek nem kotyognak. (ha nem szaknyelven fogalmaztam, kérlek nézzétek el). Az autó működését nem zavarja, engem nagyon

Előre is köszönök minden segítséget!


ne zavarjon, gyógymód nincs. kompletten cseréltem a hátsó futóművet...

p1tyeszka Elküldve: 2015-02-25 09:58 Motorolaj

Üdv!

Ez nyugodtan mehet E46 00/320i be ugye? link

p1tyeszka Elküldve: 2015-02-22 19:15 Differenciálmû

YELLOW írta:
tbenyo írta:
Nekem is csinálja föleg ha egyesbe teszem, akkor tök mind1egy hogy állo vagy járo motor, mindig koppen/huppan egyet. Kardán vagy diferencia öregedés, megnézetem, de lehet hogy nem költök rá, egy 15 éves autónak elnézek ennyi hibát.


azért ez elég tré hozzá állás, főleg ha a futóműről van szó vagy hajtásról. azért 15, vagy 30 éves egy autó, még nem az a normális működés. hagy ne hozzak párhuzamot ezzel...
mondjuk írta valaki visszább, hogy kicserélt szinte mindent és mégsem szűnt meg. ilyen szempontból lehet felesleges, mert van minimális hangja. egyébként néha túlzónak tartom, hogy minden kis rzdülésre ugranak sokszor. persze off autónál eszükbe nem jutna, de ha BMW, akkor igen


Igen, mindent kicseréltem a váltótól hátrafelé és mégsem szűnt meg... Akitől hozom majd a jelenlegit ő meg azt mondta váltó. Kb 60e ft-os tétel és megint olyan lesz mint új korában, de nem tértünk ki rá részletesen, hogy mégis mire gondolt és őszintén szólva nem is baj mert egy forintot se fogok áldozni rá! Belegondolva pedig lehet igaza van mert ugye akkor dübög mikor 1-be vagy R-be tolom a váltót.

p1tyeszka Elküldve: 2015-02-22 12:55 Differenciálmû

Pitykoo írta:
MattM325 írta:
Pitykoo írta:
solyom76 írta:
Pitykoo írta:
MattM325 írta:
Pitykoo írta: Hali!
Újra beteszem mert nagyon zavaró és tényleg nem tudom mi lehet a baj!

Valaki valami ötlet, hogy miért jöhet hátulról dübbenő hang váltáskor??!
(difi szilentek cserélve, kardámtartó cserélve)
Köszi!


Szerelőhöz nem akarod még betenni?

Ui.: Difit nézzétek meg.


Szerelő csinálta meg ezeket is....
Már én is arra gondolok, hogy maga a difi csinálja ezt!
De abba mi mehet így szét?!

Anno egyszer valaki írta ,hogy alig láthatóan ki volt szakadva a fütómű,ennek hegesztése után jó lett....
Lehet hardy tárcsa és kardán kereszt is.. amitől dübben..



Köszi!
A Hardy-ra azt mondták, hogy jó, de ki tudja lehet kicserélem hátha....
A kardán keresztre meg szerelő mondta, hogy ha egyszer kicserélem többet nem lesz olyan jó mint a gyári! Ez igaz, vagy gyárit kell egybe venni és nem lesz baja?!


Álló helyzetben, járó motornál 1-ből hátramenetbe kapcsolva is adja a hangot?
Szerintem diffi lesz az...

Up.: A tiédnél gyárilag már javítva lett a diffi felfogatása.


Igen, adja és ha vissza rakom 1-be akkor is!!

ui: meg olyat csinált még és nem tudom, hogy ez is közrejátszik e benne...
leesett az első hó és ugye hátsókerekes autó próbáljuk ki. ASC van a kocsiba és hiába volt kikapcsolva nem tudtam megforgatni az autót.Nagy gázra is csak felpörgött aztán mint ami leful, nem pörög a kerék ... kapcsolgattam ki-be de sehogy se sikerült keresztbe rakni vagy megforgatni...
Lehet tényleg a difin belül szart be valami?!


szia
egy forintot ne költsél rá tovább és megmarad sok pénzed, ahogy a "dübögés" is. Volt e46-om, kicseréltem hátul mindent! Mindent! A dübögés ugyanúgy megmaradt. Most fogok hozni egy "új" e46-ot és az is csinálja. Előtte megnéztem még kettőt s azok is csinálták. Mindenki mást mond, ki váltót, ki szilentet stb. Én azt mondom élj vele együtt.

p1tyeszka Elküldve: 2014-08-26 07:15 Autóvásárlás

YELLOW írta:
p1tyeszka írta: Sziasztok!

Infótok van ezekről a gépekről, ill. vélemény?? Elég sokan vannak a fórumon, hátha nézte valaki...
320Ci
320i
320Ci


a 20i-nek jól megkérik az árát, bár az lenne a reális. de legalább kép is lenne hozzá...
az elsőt már nézte valaki azt hiszem, rémlik, mintha már lett volna belinkelve.


Igen egy kicsit kilóg a sorból...Nincs messze tőlem lehet rákukkantok a héten. Vissza olvasok kicsit akkor.

p1tyeszka Elküldve: 2014-08-25 16:14 Autóvásárlás

Sziasztok!

Infótok van ezekről a gépekről, ill. vélemény?? Elég sokan vannak a fórumon, hátha nézte valaki...
320Ci
320i
320Ci

p1tyeszka Elküldve: 2014-07-02 17:59 Futómû és hibái

tomy1228 írta:
horat írta:
YELLOW írta:
horat írta: Sziasztok!

Szerintetek okozhatja a kormánymű valamilyen hibája, hogy a rossz utakról sok visszajelzés - főleg csavargatás, elhúzás - jön vissza a kormányra? A futóműben minden szilent és gömbfej új, nem lóg semmi, mégis a rossz utakon borzalmasan rángatja a kormányt az út, a nyomvályúk is húzzák ide-oda, pedig a kerék csak 15ös, gyári ET, gyári szélesség.

Az utolsó ötletem most, hogy a kormánymű nem az igazi, bár hangja nincs és nem is lóg.
Mi lehet ez még?
köszi


akár okozhatja, de hát ilyenek az útjaink. ha rossz a kormánymű, azt egy normális futóműves, meg tudja mondani. ha jó úton nincs vele baj, kanyarban sem, akkor nem valószínű, hogy szar lenne.


Jó úton semmi gondja, de más autókhoz viszonyítva sokkal munkásabb a rossz út, párszor rendesen kapaszkodnom kell. Aztán a fene tudja, lehet másnak is ilyen ez



Pont mint az enyém,ugyanez bajom annyi hogy én már a kormánymű felújításon is túl vok.Még Dáviddal is kipróbáltattam és neki se tetszett mondta hogy centiroztassam a kerekeket aztán megint egy fútómű állítás és legvégén a toronycsapágy cseréje ha addig semmi sem segített.Most szerelőmnél leadtam remélem szeptemberig kideríti mert addig mostmár el nem hozom amíg nem tökéletes!!


Szintén zenész, igaz 17". Ha rossz úton megyek és elengedem/elengedném a kormányt, Halál. Jó úton nyílegyenes!

p1tyeszka Elküldve: 2014-06-03 10:44 Ajtónyítási Gondok!

Probléma továbbra is megvan. GM kiszedve, relék jók. Az ajtónál is szétszedtem a csatlakozót és befújtam. Tanítani is próbáltam ismét a kulcsokat, de csak kattan egyet valami (mintha a kormány alól jönne). A kulcs villog szóval jónak kell lennie. Nincs tovább.

p1tyeszka Elküldve: 2014-06-01 21:14 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Üdv.
Ma kikaptam a modult az autóból és azt láttam, hogy az egyik (szemből a bal oldali) csatiba nincs semmi. Oda mi tartozna?

p1tyeszka Elküldve: 2014-05-19 09:48 Ajtónyítási Gondok!

hil írta:
p1tyeszka írta:
YELLOW írta:
p1tyeszka írta: Nekem is problémám van csak nekem a zárással. Konkrétan 10-ből ha egyszer lezár talán hiába nyomkodom a gombot. Nyitni mindig nyit, csomagteret is. Próbáltam a lentebb írt tanítást is, de csak kattan egyet halkan és annyi. Van valami amit még megtudok nézni én is?


itt nem a tanítással van baj. hanem inkább a kulcs NYÁK lapján lévő nyomógombbal. ideősebb embereknél jön elő, hogy erőből nyomják, mint apám a TV távirányítót, aztán nem bírja sokáig. lehet Te nem, de előtted kitudja hogy használták. én mindenképp erre gyanakodnék.


Szétszedtem két kulcsot is. Ép mindkettő. Nincs kiszakadva se semmi...


Szia!
No azok a mikrokapcsolók szoktak rosszak lenni, mert olyan fajta. Nem biztos, hogy ki van szakadva a nyákból. Egy ohm mérést megérhet a dolog.
hil



Erről van szó ugye? Ha ezt cserélem akkor utána csak tanítani kell?

p1tyeszka Elküldve: 2014-05-18 14:50 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta:
p1tyeszka írta: Nekem is problémám van csak nekem a zárással. Konkrétan 10-ből ha egyszer lezár talán hiába nyomkodom a gombot. Nyitni mindig nyit, csomagteret is. Próbáltam a lentebb írt tanítást is, de csak kattan egyet halkan és annyi. Van valami amit még megtudok nézni én is?


itt nem a tanítással van baj. hanem inkább a kulcs NYÁK lapján lévő nyomógombbal. ideősebb embereknél jön elő, hogy erőből nyomják, mint apám a TV távirányítót, aztán nem bírja sokáig. lehet Te nem, de előtted kitudja hogy használták. én mindenképp erre gyanakodnék.


Szétszedtem két kulcsot is. Ép mindkettő. Nincs kiszakadva se semmi...

p1tyeszka Elküldve: 2014-05-18 12:51 Ajtónyítási Gondok!

Nekem is problémám van csak nekem a zárással. Konkrétan 10-ből ha egyszer lezár talán hiába nyomkodom a gombot. Nyitni mindig nyit, csomagteret is. Próbáltam a lentebb írt tanítást is, de csak kattan egyet halkan és annyi. Van valami amit még megtudok nézni én is?

p1tyeszka Elküldve: 2014-05-09 21:03 Klíma

Sziasztok.

Az imént feltöltésre került a klíma. Volt egy halálközeli élményem mert kifújt a kompresszornál valahol. Utána még kicsit jött arról a részről aztán megszűnt. Hűt rendesen ahogy kell. Nyomás teszt is megvolt. A klímás azt mondta, hogy használjam így és meglátjuk jól lesz-e!? Nem lesz baj, kicsit tartok tőle?.

p1tyeszka Elküldve: 2014-05-07 22:23 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
zola25 írta: Sziasztok!

Van egy 318-as E46-om,2002-es,benzines.
A hiba jelenség a következő: Mikor benyomom a kupplungot és a váltókart elhúzom a 1-es fokozat irányába majd fel tolom,ilyenkor ilyen dübbenő szerű hang jön hátulról.
Akkor is csinálja 1-ből 2-be váltok!
Kérdésem az lenne mi lehet a baj merre induljak javítással,kb összeggel számolva illetve ha tanácsolnátok alkatrész márkákat is azt még külön megköszönném.

Köszi előre is!!!




valószínű a diffitartó hátsó szilentje, de kb le kell szedni hozzá az egész bolcsőt, de a diffit mindenképp ki kell venni, mert az a szilent darabokban és nehezen fog kijönni.


drágább a munkadíj mint maga a szilent...az enyém még mindig dübög, azt mondják nem lehet megcsinálni A link neve