panelsniper fórum hozzászólásai

panelsniper Elküldve: 2020-07-31 22:10 Klíma automatika hiba

Sziasztok,
klímával kapcsolatban lenne kérdésem. Sajnos jó ideje nem használtam, nem indítottam be a klímát a kocsiban. Tudom, sajnos ez az én hibám. A problémám az lenne hogy hiába kapcsolom be a klímát a klímavezérlőn, nem fúj hideget. És ahogy észrevettem, a kompresszor sem dolgozik, illetve nem hallottam hogy a mágneses kuplung behúzott volna. Lehetséges, hogy nincs benne klímagáz? Nem akarom üresen járatni a klímát mert nem tesz jót a kompresszornak. Lehetséges, hogy nem kapcsol be a klíma, hiába is szeretném ha nincs benne klímagáz? Vagy csak maga a kompresszorom halt meg?
Köszi

panelsniper Elküldve: 2020-05-23 15:52 Fékjavítás

Sziasztok,
gondom lenne nekem is a kézifékkel. Pár hónapja cseréltem tárcsát hátul, viszont nem állítottam utána. A jobb oldalon sikerült rendben beállítani a kéziféket, viszont a bal oldalon nem fog egyáltalán. Csavarhúzóval már koppra tekertem az állítócsavart de nem változott semmi. attól tartok, hogy megint szét kell szednem a féket hátul. Mitől nem foghat a fék rendesen? Mit kellene cserélni szerintetek?
Köszi!

panelsniper Elküldve: 2020-05-23 15:45 Vanos

Sziasztok!
diagnosztika nélkül, észre lehet venni ha a VANOS nem működik megfelelően? Van esetleg infótok, hogyan kell működnie hideg illetve meleg motornál?
Pár hónappal ezelőtt felújítottam a VANOSt. Kapott új gyűrűket, mert rakoncátlankodott hidegen.
Köszi!

panelsniper Elküldve: 2020-04-09 23:06 Ajtó

Sziasztok,
E36 Touringnál bal hátul nem tudom nyitni az ajtót kívülről.
A központi zár rendesen működik, belülről rendesen nyitni lehet de kívülről nem.
Van valami ötletetek mi csúszhatott szét vagy mi mehetett tönkre az ajtóban?
Lebontottam a belső kárpitot de eléggé hozzáférhetetlen helyen van a kilincs belső része.
Ha esetleg a youtobeon valaki talál egy videót az még jobb lenne. (Német nyelv nem gond )
Köszi!

panelsniper Elküldve: 2020-03-03 21:08 Nagyobb sebességnél rezonálás

Sziasztok,
olyan problémám lenne, hogy nagyobb sebességnél eléggé erősen üt a hátsó futómű.
Frissen cseréltem a tárcsákat, betétet illetve a kerekek is ki lettek egyensúlyozva.
Viszont ez a rezonálás/ütés csak 100 km/h környékén jön elő, alatta nem.
Már kétszer szétszedtem hátul, de sajnos nem javul a helyzet.
Van esetleg ötletetek, mit kellene még csekkolnom?
Kellett volna állítani a kéziféken?
Köszi

panelsniper Elküldve: 2020-02-05 20:40 Kuplung

Sziasztok,
egy érdekes jelenségre lettem figyelmes a napokban. Mégpedig arra, hogy ha állok az autóval és benyomom a kuplungot, akkor nem jelentősen, de megváltozik az alapjárat a kocsin. Egy kicsit lágyabb az alapjárat, viszont ha felengedem a kuplungot, akkor érezhetően elkezd egy kicsit "morogni" az autó és olyan mintha egy kicsit terhelve lenne az alapjárat. Ősszel lett cserélve a kettős tömegű és a kuplung kompletten. Létezik hogy valamit nem jól raktak össze? (Igaz én is elkövettem egy hibát, hogy nem LUK hanem SACHS szettet rakattam bele. azóta megbántam) Szóval lényegében összefoglalva, ha állok az autóval és csak nyomkodom a kuplungpedált akkor nagyon minimálisan, de tudok az alapjárattal szórakozni. Ez mitől lehet?
Köszi!

panelsniper Elküldve: 2020-01-30 18:37 Generátor

Sziasztok,
Mostanság sokat használom este, sötétedés után az autót. Azt vettem észre, hogy menet közben a távolsági fényszóró rendesen világít, de a fény erőssége nem egyenletes. Ütemesen néha el-elhalványodik. Azt nem tudom, hogy a szembejövőknek mennyire zavaró. Az akksit nyáron cseréltem. Létezik, hogy haldoklik a generátor és nem tölt rendesen? Ha csapágyas lenne, akkor nyikorgó hangot adhat ki?

Illetve, még arra lettem figyelmes, hogy nagyon ritkán(eddig kb 2 v alatt 2x), de a műszerek kijelzőjének a háttérvilágítása elhalványul 1-2 másodpercre.

Köszi!

panelsniper Elküldve: 2020-01-30 18:15 E46 karosszéria, lámpák, indexek

Sziasztok,
lassan jön a jó idő, lesz időm foglalkozni a kocsi karosszériájával. Sajnos fel kell vennem a harcot a rozsdával. Arra gondoltam, hogy drótkoronggal körbemegyek az autón és lecsiszolom a rozsdát alul. Ha leszedem a műanyag takarólécet a küszöbről akkor szeretném még leszedni az emelési pontokon a gumipogácsát. ez hogy van odafogatva a küszöbhöz? Ha esetleg betudnátok linkelni egy oldalt ahol részletesen le van írva, ha bonyolult, akkor annak örülnék.
Köszi!


idő közben megoldva

panelsniper Elküldve: 2020-01-13 17:42 Karosszéria (javítás?)

YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok,
kéne egy kis infó aki már bontott E46-ot.

A hátsó lökhárítót szerettem volna leszerelni amit két csavar tart alulról T45 fejjel. A gond az hogy az egyik csavar feje teljesen elnyíródott mert be volt rohadva.(képen a 7-es) Baromira kevés a hely, hogy bármit is tudjak vele kezdeni, így az az ötletem támadt, hogy akkor a komplett hátulját leszedem a keresztkonzollal és az ütközésgátlókkal együtt. Ha jól láttam 3 helyen van felfogatva menetes szárral.
Kérdés, mennyire jó ötlet ez, illetve kivitelezhető-e? Ha igen, akkor mind a három anyát ki tudom csavarozni a csomagtartónál, vagy azt is szét kellene bombázni?
Köszi!


a lökhárító héjat is le tudod venni, ha a műanyag lécet kipattintod, akkor ott lesznek a műanyag bolhák, amik a merevítőre rögzítik a héjat. de lehet törnek a patentek, van rá sansz. meg az oldalán is be van pattintva a lökös egy műanyag cuccba, ami a fém sárvédőhöz fogja vagy is az ív után.


ok, és ezek a patentek cserélhetők? Vagy a héj úgy van gyártva, hogy egybe és ha törik ,akkor a komplett rész kuka?
Ha a csavarokat sikerül kicsavarni alapból, akkor csak egy határozott rántással le lehet szedni úgy tudom az egészet, de ilyenkor mit tanácsolsz? Haladjak bentről kifelé a kipattintással, vagy fordítva?


nem-nem. ha leszeded a műanyag betét látod a patentet. az külön van a lököstől. viszont a fém merevítőbe a recés belső része nagyon harap. ugye a kor miatt el is lehet öregedve. ha befér a kezed a berevítő belső részére, akkor meg lehet próbálni összenyomni a patent oda eső részét, és valaki a lökös felől alányúlva kifeszíti. igazából vannak ilyen patent kiszedő célszerszámok.
hogy honnan haladsz tök mindegy. a lökössel is ki lehetne tépni, de nem javaslom, mert sérülhet és kb garantált, hogy patent törés lesz.
először a lökösök oldalát kell kipattintani és lecsavarozni a hátsó dobbetétről. csavarozás után elvileg ki kell neki pattanni oldalra egy kisebb húzásra is. ha nem jön ki könnyen, akkor a merevítős patentekkel kell kezdeni, majd lehúzni hátra a lökös héjat.

Okés, köszi!

panelsniper Elküldve: 2020-01-11 23:15 Karosszéria (javítás?)

YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok,
kéne egy kis infó aki már bontott E46-ot.

A hátsó lökhárítót szerettem volna leszerelni amit két csavar tart alulról T45 fejjel. A gond az hogy az egyik csavar feje teljesen elnyíródott mert be volt rohadva.(képen a 7-es) Baromira kevés a hely, hogy bármit is tudjak vele kezdeni, így az az ötletem támadt, hogy akkor a komplett hátulját leszedem a keresztkonzollal és az ütközésgátlókkal együtt. Ha jól láttam 3 helyen van felfogatva menetes szárral.
Kérdés, mennyire jó ötlet ez, illetve kivitelezhető-e? Ha igen, akkor mind a három anyát ki tudom csavarozni a csomagtartónál, vagy azt is szét kellene bombázni?
Köszi!


a lökhárító héjat is le tudod venni, ha a műanyag lécet kipattintod, akkor ott lesznek a műanyag bolhák, amik a merevítőre rögzítik a héjat. de lehet törnek a patentek, van rá sansz. meg az oldalán is be van pattintva a lökös egy műanyag cuccba, ami a fém sárvédőhöz fogja vagy is az ív után.


ok, és ezek a patentek cserélhetők? Vagy a héj úgy van gyártva, hogy egybe és ha törik ,akkor a komplett rész kuka?
Ha a csavarokat sikerül kicsavarni alapból, akkor csak egy határozott rántással le lehet szedni úgy tudom az egészet, de ilyenkor mit tanácsolsz? Haladjak bentről kifelé a kipattintással, vagy fordítva?

panelsniper Elküldve: 2020-01-11 18:54 Karosszéria (javítás?)

Sziasztok,
kéne egy kis infó aki már bontott E46-ot.

A hátsó lökhárítót szerettem volna leszerelni amit két csavar tart alulról T45 fejjel. A gond az hogy az egyik csavar feje teljesen elnyíródott mert be volt rohadva.(képen a 7-es) Baromira kevés a hely, hogy bármit is tudjak vele kezdeni, így az az ötletem támadt, hogy akkor a komplett hátulját leszedem a keresztkonzollal és az ütközésgátlókkal együtt. Ha jól láttam 3 helyen van felfogatva menetes szárral.
Kérdés, mennyire jó ötlet ez, illetve kivitelezhető-e? Ha igen, akkor mind a három anyát ki tudom csavarozni a csomagtartónál, vagy azt is szét kellene bombázni?
Köszi!

panelsniper Elküldve: 2020-01-11 18:39 Torpanás

user529 írta: Kedves Csoporttagok,


Mi lehet az oka, ha egy 525i (192 le) esetében 1-es fokozatban, elindulás után, gyorsítva, 1500 és 2000-s fordulat között kicsit, finoman, de torpan, erőtlenedik az autó, mintha valami egy rövid időre visszafogná? Utána már visszajön az erő, de ebben a tartományban mintha valami visszafogná. (más fokozatban nem igazán érzem) A probléma mindig jelentkezik. Nem egyenletes abban a tartományban a gyorsulás.



Szia,
ugyan nem vagyok autószerelő, de én a VANOS-ra tippelnék, ha "M-es" motor van van benne.
Anno nekem is csinálta néha, viszont nálam csak hasonló volt a probléma.
Amikor a motor hideg volt, akkor indítás után a fordulatszám eléggé erősen ingadozott, értsd 300 és 1100 fordulat/perc között addig, míg be nem állt az alapjárat, kb 30 mp.
Ha egyből elindultam a kocsival akkor hiába nyomtam a gázt 1-es fokozatban, meg-meg torpant az autó(alacsony tartományban). Sajnos elkezdtem anno cserélgetni én is a dolgokat ész nélkül... (gyertya, trafók, szívósor tömítés, stb...) Illetve furcsállottam, hogy elég erős benzinszagot éreztem ilyenkor a motornál, így elkezdtem gyanakodni arra is hogy haldoklik a benzinpumpa vagy hasonló. A gyertyákat miután cseréltem, láttam, hogy egy kicsit sárgás volt az elektródánál. (talán túl dús volt a keverék) Na mind1, egy szónak is száz a vége, vettem tömítéseket a neten a VANOS-hoz, egy hétvégén kiszereltem a komplett VANOS-t, kicseréltem a tömítést, majd vissza és azóta nem csinálja.

panelsniper Elküldve: 2020-01-03 20:02 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

daniszilagyi írta: Sziasztok új vagyok az oldalon
Az lenne a problémám hogy az autó legfőképenn üzemmeleg állapotban alapjárati problémával küszködik(500-600 az alapjárat) nyáron még hidegen is csinálja, viszont télen nagy hidegben (-3,-4) fokban stabilan beáll 900 környékére és ottmarad ameddig be nem melegszik a motor. Utánna szemmel lehet látni ahogy lassan megy lefele.
Menet közben nem érződik csak álló helyzetben. Amikor megállok kereszteződésben vagy lámpánál. Szerelő kiolvasta a hibakódot és amikor elkezd ingadozni leáll az 5-ös henger megváltozik a hangja és berezonál gazadásnál. Ha leállítom és újrainditom akkor normálisan működik. A szerelő aztmondta cseréljünk ki mindent ami okozhatja(gyertya, trafó , légtömegmérő, befecskendezés , vezérlés , vanos)
Ismerősöm aztmondta valószinűleg a vezérlés.
Valakinek volt hasonló problémája?


Szia,
ahogy YELLOW kolléga is írta, a szerelőd tényleg a sötétben tapogatózik. Bár furcsállom, hogy ha dob hibakódot, akkor miért akarja kicseréltetni a fél autót...
Egyébként írhatnál egy kicsit több konkrétumot a dologról.
Milyen hibakódot dob? Sorhat? Gyertya mikor volt cserélve? Hány KM van benne kb.?

Mindenesetre mindenképp érdemes és szerintem is jó ötlet a trafók felcserélése és egy próbakör. Illetve ha úgy van és esedékes, akkor egy gyertyacsere. Nekem M52TU van, és kb 265e km van benne. Én lecseréltem a trafókat mert már egy kicsit meg voltak égve. Nem a kocka, hanem a kerek formájú. Sajnos azok hamarabb tönkremennek.
Amit még érdemes megnézni, az a gumi szívócső a folytószelepnél. Két részből áll, általában az alsó szokott elfáradni. Lehetséges, hogy falschot szív valahol.

panelsniper Elküldve: 2019-11-20 00:03 Karosszéria (javítás?)

Sziasztok!
Annyiban szeretnék infót kérni, hogy az E46 Touring (facelift előtti)sárvédői passzolnak a Limousinehoz is?
Találtam két sárvédőt amit egy Touringból bontottak, de nem merem megvenni mert nekem Limousineom van.
Köszi!
D

panelsniper Elküldve: 2019-09-22 18:08 Társalgó

Sziasztok,
akinek van tetőablak a kocsin, van ötlete, hogyan lehet karbantartani, hogy a tömítések ne menjenek benne tönkre? Láttam, hogy a Liqui Mollynak van valamilyen szilikonja, de lövésem sincs, hogy hova és mire jó.
Szerencsére nem ázik be a kocsi, de nem is szeretném, mert most már csillag garázsban áll. (eddig garázs lakó volt...)
Köszi!
Csoki, ropi, szotyi!