rece65 fórum hozzászólásai

rece65 Elküldve: 2014-02-02 15:13 Tempomat - utólag?

rece65 írta:
horisz2 írta:
rece65 írta: 2004.01. havi az autóm és szeretnék utólag tempomatot tenni bele.
Hogyan tudom legolcsóbban és legegyszerűbben ezt megoldani?
Olvasgattam a hsz-eket de a biztonság kedvéért megkérdezem!
Megoldható hogy a jelenlegi kormányon csak gombsort cseréljek és ennyi lenne az egész?
Ilyen a kormányom jelenleg:


Gombsor kb 10-12ezer bontottan + kábel 6500ft újan + szerelő költsége!


Ez így nagyon jó lenne ha csak ennyi a költsége!


Mindegy milyen gombsort keresek hozzá?
Esetleg linket tudnál adni olyanhoz ami jó lenne az én kormányomhoz?
Vagy mégis kell vennem multis kormányt??
Nem nagyon értek ilyen dolgokhoz sajnos...

rece65 Elküldve: 2014-02-02 14:49 Chip tuning

jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
AteszE46 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?




A mester tényleg kódolva van!

Ez a téma nekem is aktuális. Egyet értek laleeboy hozzászólásával. A mostani két 46 320d-m előtt csak népautóim, és négykarikások voltak. Mindet chippeltettem, és egyiknek sem volt soha semmi baja. Azt nem tudom, hogy a 20d-vel mi lesz chip után,meddig fogja bírni. Pl az egyik 1,9TDI golfom 90LE-ről 120LE re lett húzva. Iszonyatosan ment, a turbónyomás a gyári 0,85bárról, 1,5-re lett írva, és egy évig semmi baja sem volt, ekkor adtam el. Természetesen a nyomáshoz lett írva minden tábla. Nyomaték, előtöltés stb. Így evett 6L alatt.
A 105LE PD motor nem csak a programjában tér el a 130LE motortól. Más a turbó, és a PD elemek is, de valóban csereszabatosak.

A 20d-t nem akarom nagyon feszegetni, de a turbója(VNT15) szerintem épp hogy kiszolgálja az autót. Tudja valaki, hogy a 30d turbója rá megy-e, egy az egyben? Mert a 2260-as mindjárt más lenne!

Most akkor ezek a 40-50 ezres csiptuningok felejtősek vagy ezekből is van kifejezetten jó is egy 320D-hez?
Ha igen akkor tudtok róla linket adni hogy milyet lehetne beletenni?
Nem mintha nem lenne elegendő a 150 ló de ha még fogyasztás csökkenést is hozna akkor meggondolandó lenne a beszerzése!


http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0

Esetleg neked ilyen van beépítve?
Gondolom szerelővel érdemes beépíteni!
Kell még finom hangolni vmit vagy csak berakják és ennyi?
Ha igen akkor tapasztalatot írhatnál főleg a teljesítmény és a fogyasztás érdekelne...



Kép a galériában, a vélemény pár sorral fentebb.

Te építetted be vagy szerelővel csináltattad?
Mennyi idő mire megjön és mennyibe került mindenestől?
Magyarországon is lehet ilyet kapni?
Az a hsz.volt nekem kissé bonyolultan megfogalmazva...

rece65 Elküldve: 2014-02-02 14:37 Chip tuning

jodamester12 írta:
rece65 írta:
AteszE46 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?




A mester tényleg kódolva van!

Ez a téma nekem is aktuális. Egyet értek laleeboy hozzászólásával. A mostani két 46 320d-m előtt csak népautóim, és négykarikások voltak. Mindet chippeltettem, és egyiknek sem volt soha semmi baja. Azt nem tudom, hogy a 20d-vel mi lesz chip után,meddig fogja bírni. Pl az egyik 1,9TDI golfom 90LE-ről 120LE re lett húzva. Iszonyatosan ment, a turbónyomás a gyári 0,85bárról, 1,5-re lett írva, és egy évig semmi baja sem volt, ekkor adtam el. Természetesen a nyomáshoz lett írva minden tábla. Nyomaték, előtöltés stb. Így evett 6L alatt.
A 105LE PD motor nem csak a programjában tér el a 130LE motortól. Más a turbó, és a PD elemek is, de valóban csereszabatosak.

A 20d-t nem akarom nagyon feszegetni, de a turbója(VNT15) szerintem épp hogy kiszolgálja az autót. Tudja valaki, hogy a 30d turbója rá megy-e, egy az egyben? Mert a 2260-as mindjárt más lenne!

Most akkor ezek a 40-50 ezres csiptuningok felejtősek vagy ezekből is van kifejezetten jó is egy 320D-hez?
Ha igen akkor tudtok róla linket adni hogy milyet lehetne beletenni?
Nem mintha nem lenne elegendő a 150 ló de ha még fogyasztás csökkenést is hozna akkor meggondolandó lenne a beszerzése!


http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0

Esetleg neked ilyen van beépítve?
Gondolom szerelővel érdemes beépíteni!
Kell még finom hangolni vmit vagy csak berakják és ennyi?
Ha igen akkor tapasztalatot írhatnál főleg a teljesítmény és a fogyasztás érdekelne...

Ez gyanúsan olcsó,nem?



rece65 Elküldve: 2014-02-02 14:18 Chip tuning

AteszE46 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?




A mester tényleg kódolva van!

Ez a téma nekem is aktuális. Egyet értek laleeboy hozzászólásával. A mostani két 46 320d-m előtt csak népautóim, és négykarikások voltak. Mindet chippeltettem, és egyiknek sem volt soha semmi baja. Azt nem tudom, hogy a 20d-vel mi lesz chip után,meddig fogja bírni. Pl az egyik 1,9TDI golfom 90LE-ről 120LE re lett húzva. Iszonyatosan ment, a turbónyomás a gyári 0,85bárról, 1,5-re lett írva, és egy évig semmi baja sem volt, ekkor adtam el. Természetesen a nyomáshoz lett írva minden tábla. Nyomaték, előtöltés stb. Így evett 6L alatt.
A 105LE PD motor nem csak a programjában tér el a 130LE motortól. Más a turbó, és a PD elemek is, de valóban csereszabatosak.

A 20d-t nem akarom nagyon feszegetni, de a turbója(VNT15) szerintem épp hogy kiszolgálja az autót. Tudja valaki, hogy a 30d turbója rá megy-e, egy az egyben? Mert a 2260-as mindjárt más lenne!

Most akkor ezek a 40-50 ezres csiptuningok felejtősek vagy ezekből is van kifejezetten jó is egy 320D-hez?
Ha igen akkor tudtok róla linket adni hogy milyet lehetne beletenni?
Nem mintha nem lenne elegendő a 150 ló de ha még fogyasztás csökkenést is hozna akkor meggondolandó lenne a beszerzése!

rece65 Elküldve: 2014-02-02 14:02 Tempomat - utólag?

horisz2 írta:
rece65 írta: 2004.01. havi az autóm és szeretnék utólag tempomatot tenni bele.
Hogyan tudom legolcsóbban és legegyszerűbben ezt megoldani?
Olvasgattam a hsz-eket de a biztonság kedvéért megkérdezem!
Megoldható hogy a jelenlegi kormányon csak gombsort cseréljek és ennyi lenne az egész?
Ilyen a kormányom jelenleg:


Gombsor kb 10-12ezer bontottan + kábel 6500ft újan + szerelő költsége!


Ez így nagyon jó lenne ha csak ennyi a költsége!

rece65 Elküldve: 2014-02-02 13:46 Tempomat - utólag?

AteszE46 írta:
rece65 írta: 2004.01. havi az autóm és szeretnék utólag tempomatot tenni bele.
Hogyan tudom legolcsóbban és legegyszerűbben ezt megoldani?
Olvasgattam a hsz-eket de a biztonság kedvéért megkérdezem!
Megoldható hogy a jelenlegi kormányon csak gombsort cseréljek és ennyi lenne az egész?
Ilyen a kormányom jelenleg:


Szia!

Nem elég csak multikormányt, vagy gombsort cserélned. Itt a pontos művelet.


YouTube videó


Most akkor elég a a gombsor+kábel vagy így nem oldható meg??

rece65 Elküldve: 2014-02-02 13:19 Tempomat - utólag?

2004.01. havi az autóm és szeretnék utólag tempomatot tenni bele.
Hogyan tudom legolcsóbban és legegyszerűbben ezt megoldani?
Olvasgattam a hsz-eket de a biztonság kedvéért megkérdezem!
Megoldható hogy a jelenlegi kormányon csak gombsort cseréljek és ennyi lenne az egész?
Ilyen a kormányom jelenleg:

rece65 Elküldve: 2014-02-02 11:18 Chip tuning

jodamester12 írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?

rece65 Elküldve: 2014-01-30 09:25 gyenge rádió vétel

csbalu írta: Általánosságban, ha valakinek gyenge a rádióvétel és szivargyújtós töltőt használ húzza ki!!! Kis kapcsolóüzemű tápok vannak benne, katasztrofális szűréssel (kínai fosok) és teleszemetelik a kocsi tápját tüskékkel. Ezt a rádió erősítője és zajszűrője zavarnak érzi és megpróbálja kiszűrni, ami térerő csökkenést eredményez.
Főleg olyan helyeken tapasztalható ez a jelenség ahol gyengébb a rádió vétel.
Nem mind1ik táp csinálja, csak amelyikben a kapcs üzemű táp IC MH-es frekvenciákon dolgozik.
Például gagyibb CD tár adapterek is produkálják ezt a jelenséget. Nekem a YATOUR márkájú tökéletesen hozza a hibajelenséget és az akkor is megy ha épp nem CD tár üzemmódban van a kocsi...... Érdemes ezekre odafigyelni!!!

Nálam sajnos nem ez a gond de köszi a segítséget!


rece65 Elküldve: 2014-01-30 09:00 gyenge rádió vétel

ute107 írta:
YELLOW írta:

neked nem a szélvédőn van az antenna, hanem a szélvédő feletti szárnyban (hátul)


A szélvédőben is van egy.


Esetleg te tudnál nekem segíteni?

rece65 Elküldve: 2014-01-29 21:31 Szívócsonk-pillangószelep

A közelemben van szakember aki megcsinálná ezt a ledugózást?
Magam nem merek hozzáfogni!

rece65 Elküldve: 2014-01-29 16:43 gyenge rádió vétel

YELLOW írta:
rece65 írta: Hi!

Nekem is gyenge illetve nincs rádióvétel.
Az autót már így vettem,a kábel ami lejön a hátsó szélvédőről az erősítőhöz el volt vágva.:vazzenem tudom miért)
Ha összekötjük az elvágott kábelt akkor sincs vétel.
Ha a kábel végét fogom a kezemben akkor tök jó a vétel,gondolom én vagyok az antenna...
Átkötöttük az oldalsó ablak kábelére direktben és így jön 1-2 adó de elég gyengén!
A kérdésem az lenne hogy hogyan lehetne kimérni hogy a kábel szakadt-e vhol a kárpit alatt ahogyan megy a hátsó szélvédőhöz vagy a szélvédőben rossz az antenna??

(A 12V előre megy a modulhoz az ki lett mérve,meg amikor megfogom a kábelt akkor jó is a vétel tehát a modul gondolom hogy jó!)
Nem gyári a fejegység de ez nem hiszem hogy gond lenne..

Illetve minden ötletet és megoldást szívesen fogadok!



neked nem a szélvédőn van az antenna, hanem a szélvédő feletti szárnyban (hátul)

Ok!
És akkor hogyan tudom meg hogy mi a gond?
Azt is ki kell mérni vhogy vagy kivehető tehát bontani kell?
Ha az a rossz akkor cserélhető magában az antenna?
Szerelők mondták hogy a szélvédőben van a hátsóban és a bal hátsó üvegben meg egy "kisegítő" antenna van.

rece65 Elküldve: 2014-01-29 16:10 gyenge rádió vétel

Hi!

Nekem is gyenge illetve nincs rádióvétel.
Az autót már így vettem,a kábel ami lejön a hátsó szélvédőről az erősítőhöz el volt vágva.:vazzenem tudom miért)
Ha összekötjük az elvágott kábelt akkor sincs vétel.
Ha a kábel végét fogom a kezemben akkor tök jó a vétel,gondolom én vagyok az antenna...
Átkötöttük az oldalsó ablak kábelére direktben és így jön 1-2 adó de elég gyengén!
A kérdésem az lenne hogy hogyan lehetne kimérni hogy a kábel szakadt-e vhol a kárpit alatt ahogyan megy a hátsó szélvédőhöz vagy a szélvédőben rossz az antenna??

(A 12V hátra megy a modulhoz az ki lett mérve,meg amikor megfogom a kábelt akkor jó is a vétel tehát a modul gondolom hogy jó!)
Nem gyári a fejegység de ez nem hiszem hogy gond lenne..

Illetve minden ötletet és megoldást szívesen fogadok!



rece65 Elküldve: 2014-01-26 20:08 Akkumulátor

Pocses írta:
rece65 írta:
rece65 írta:
Pocses írta:
rece65 írta: Az akkumulátort tölthetem úgy hogy a saruk rajta maradnak közben vagy szedjem le legalább a negatív pólust?12-14 óra elég neki igaz?
Télire csak felakarom tölteni a biztonság kedvéért!


Nyugodtan töltheted a saruk levétele nélkül.

Akkor úgy lesz!
Most raktam fel a legkisebb erősséggel töltöm,ha reggelig így megy az elegendő neki,igaz?
A saru levétel nélkül elég nehéz hozzáférni de azért ráraktam a csavar fejekre.
Nekem a csomagtartóban van az akksi.

Szerintem tolhatod feljebb, nekem chip vezérelt ótómata az akku töltőm, csak a jármű fajtáját kell kiválasszam milyennek töltöm az akkuját.
Bár eddig még csak motor akkuhoz használtam. Ha az autóm nem indult akár csak 1x is, bebikáztuk azt irány a bót új akkuért.











Aranyapám nem tom mért szerkeszted át a hsz-eket de ezt jó lenne befejezni mert katyvaszt csinálsz mindenhol!!!

Nem akartam bocs!

rece65 Elküldve: 2014-01-26 20:04 Akkumulátor

hancurozo írta:
rece65 írta:
Pocses írta:
rece65 írta: Az akkumulátort tölthetem úgy hogy a saruk rajta maradnak közben vagy szedjem le legalább a negatív pólust?12-14 óra elég neki igaz?
Télire csak felakarom tölteni a biztonság kedvéért!


Nyugodtan töltheted a saruk levétele nélkül.

Akkor úgy lesz!
Most raktam fel a legkisebb erősséggel töltöm,ha reggelig így megy az elegendő neki,igaz?
A saru levétel nélkül elég nehéz hozzáférni de azért ráraktam a csavar fejekre.
Nekem a csomagtartóban van az akksi.



Miért nem előre a "bikázó" (külső indító) pontjaira rakod a töltőt? (lehet ahhoz nem kell bontani és logikus?)



Mert nem tudtam hogy ott is van!
Majd holnap meglesem hol is van az..