spencer Elküldve: 2015-08-24 20:45 Chip tuning
spencer írta:YELLOW írta:spencer írta:YELLOW írta:spencer írta:toki24 írta:spencer írta: Sziasztok!Akinek van tapasztalat a 330d chip után csak jobban használhatóbb lesz alulról is meg rúgósabb nyomatékú nem? Köszi
De igen csak ha nem jól csinálják utánna bánni fogod azt a napot is amikor eszedbe jutott a chip
De amilyen buta most alul kb 2400-es fordulatig nehéz megszoknom, főleg 5-6-ba 2300-2400 alatt jobb ha visszakapcsolok mert szenvedés előzni. Van egy ugyan ilyen 320d szedán a 150 lovas egy füstmentes 185 lovas chippel azzal rendesen élmény ehhez képest menni.
nem lehet, hogy valami nem oké azzal a motorral? azért egy 30d igen csak jól tud menni. mondom ezt úgy, hogy nem vagyok dízeles.
Végignéztem mindent rajta géppel is meg élő adatban és minden jó, légtömegmérő oké, turbó új (egy gt23-mat kapott egy 11 lapátos sűrítőkerékkel nem is a gyári gt2260v van rajta). Kipuff kinyitva(katalizátor off), szívósor alu dugóval ledugózva kuplung új, hajtáslánc hibátlan. Remélem nem hagytam ki semmit a listáról. Megadtam neki amit csak lehetett. A chipnek adok egy utolsó esélyt még hogy megszeressem az autót. 10-12 évvel ezelőtt az első autóm egy e36 320i volt de boldogabb voltam kehet még ha zabálta is a benzint...
Lehet túl sokat vártam ettől a 204 lovas 330d-től.
de most oké, hogy a kipuff oldal szinte ki van herélve. egy motornak az sem jó, ha nincs fojtása. ha a szívó oldal nincs összehangolva hozzá. írtad, hogy más turbó van. na most ahogy elnézem, pont nagyobb lett a turbo lyukad. vagy nem jó a geometria szabályzása. vagy túl nagy a turbo oda, és későn érkezik miatta a töltés. vagy épp a túl nyitott rendszer miatt a fojtás hiánya miatt nem hajtja meg úgy a kipufogó gáz a lapátot.
chip-pel ugye több anyagot fog tolni. na de ha nézted géppel, és azon a fordulaton jó a keverék képzés, akkor a több anyaggal sem lesz jobb. vagyis nekem így lenne logikus.
Géppel csak a légtömegmérőmet néztem meg a turbó éledésem. És a gyári anyaggal nem tudom mekkora nyomásnak kéne lennie pl 2000-es fordulaton de most csak 0,7bar van meg tehát nincs meg az 1 bar még ott sem ami karcsú. A turbón geometrián nyitni kellett 1 mm-et mert különben nagyon szűk hangja volt és azt se szeretném ha idő előtt lehulna a turbó. Mondjuk ha minden igaz a gyári turbó 193000 km-et bírt idáig.
Itt a nagy turbó lesz ami elvihette a dolgot + a geó elnyitása 1 picit ahogy mondod, de ennyire ez megdöbbentő.
Olyan lett mint egy benzines a motor karakterisztikája!
Rögtön meglenne az alsó tartománybeli gyengeség ha valaki a saját gyári 330d 204 lovas kéziváltósáról tudna mondani egy turbó éledést milyen nyomás van neki is 2000-es fordulaton 5-ben vagy 6-ban is jó azt is megtudom nézni.